/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207.
csabbee 477116 2009. augusztus 25. 18:49
Válasz erre
Gratuláció!
Nagyon pöpec lett,gondolom nem adta egykönnyen magát.A kamó freehand,vagy Tack-kos?
Üdv:Csabi.
MrChef 477115 2009. augusztus 25. 13:07
Válasz erre
Házas még nem vagyok, de bnőm van.:-) A makettezés általában (rossz esetben) mindig ütközőpont, mintha az ember kupiba járna a rosszarcú haverjaival...pedig nem is, legalább ezt értékeljék a nők.
Naja, én sem vagyok ott minden versenyen. Ha rá is érnék mindre, akkor meg túl sok pénz menne el összesen.
Na, akkor megnézem a Friul választékát.:-)
Tibcsi 477114 2009. augusztus 25. 12:04
Válasz erre
Tényleg szép volt az a F-16i, csak a festése nem volt jó. A zöld, megint a zöld volt elszúrva...
notarius 477113 2009. augusztus 25. 11:49
Válasz erre
Két okból: egyrészt nem volt kézs, másrészt meg a házas embernek be kell osztani a programokat. Prága jobbnak tűnik, mint ZEG.

A Centurionomra én Friult vettem. Nem eladó. :)
MrChef 477112 2009. augusztus 25. 11:28
Válasz erre
Embeeer! Miért nem hoztad a zalaegerszegi versenyre? Odavágtad volna a többi repülőt! volt egy szép F-16i is. A tiéd baromi jól néz ki!

van vkinek ötlete (esetleg eladó) szemenkénti lánctalpra 1967-es IDF Centurion tankhoz? Az AFV Club kitemhez kellene, mert ugyan a makett gyönyörű, és minden kiegészítőt adtak hozzá, de pofátlanul ronda gumi lánctalp jár hozzá...
notarius 477111 2009. augusztus 25. 11:00
Válasz erre
Kösz. :) Ha nagyítod a képeket, akkor látható. A első rétege olyan lett, mintha sztatikus töltést kapott volna a makett egyes felületeken. Kicsit javított rajta a többi réteg, de rücskös.
Ákos 477110 2009. augusztus 25. 10:52
Válasz erre
A hibáitól függetlenül nagyon szép lett! De lehet, hogy a hibákat csak te látod...
notarius 477109 2009. augusztus 25. 10:19
Válasz erre
HUJBI 477108 2009. augusztus 25. 10:16
Válasz erre
notarius 477107 2009. augusztus 24. 19:46
Válasz erre
DSCN9891
DSCN9891
DSCN9889
DSCN9889
DSCN9886
DSCN9886

Kfir otthonra.
Maradák matricáim, gyantáim vannak hozzá. ;)
HUJBI 477106 2009. augusztus 24. 17:06
Válasz erre
notarius 477105 2009. augusztus 23. 20:33
Válasz erre
HUJBI 477104 2009. augusztus 23. 20:11
Válasz erre
notarius 477103 2009. augusztus 20. 23:37
Válasz erre
HUJBI 477102 2009. augusztus 20. 21:33
Válasz erre
az vajon benne van a dobozban? ellenkező esetben be kell áldoznom az RF-4-esemet.
notarius 477101 2009. augusztus 20. 12:21
Válasz erre
Úgy tudom fegyverzet csak minimálisra korlátozódott (infra légiharc rakéták). A szárny az RF orrsegédszárny nélküli vékony szárnya a nagyobb sebesség miatt. Egyébként a saját használt E-k lettek átszabva eredetileg is.
HUJBI 477100 2009. augusztus 20. 12:05
Válasz erre
köszi, megnéztem. F-4E-ből lesz, ami remélem, már úton van. kíváncsi lennék a cockpit-ra is. van róla infód, hogy a kamera beépítésével változott-e a fegyverzet és a képességek, mert az átépítő csak néhány dolgot ad pluszba?
notarius 477099 2009. augusztus 19. 17:13
Válasz erre
Küldtem mailben. A papírosakat jövő héten rábízom a T-nőre. :)
notarius 477098 2009. augusztus 19. 17:05
Válasz erre
HUJBI 477097 2009. augusztus 19. 14:53
Válasz erre
nem. szerinted? ) már megrendeltem hozzá a Hasegawát.
notarius 477096 2009. augusztus 18. 21:13
Válasz erre
HUJBI 477095 2009. augusztus 18. 21:00
Válasz erre
nekem a Cutting Edge Phantomhoz volt, de kétszer akkora, mint az Eduard. viszont héber betűkészlettel le lehetne gyárta(t)ni.
csabbee 477094 2009. augusztus 18. 19:04
Válasz erre
Tényleg,48-as héber szalagokat gyárt valaki?A következő F-16C-t amit tervbe vettem jó lenne olyanokkal feldíszíteni.
HUJBI 477093 2009. augusztus 18. 17:43
Válasz erre
ho-ho-ho...amúgy szerintem túl nagyok. le kéne kicsinyíteni az Eduard méretére, az talán valamivel közelebb áll a valósághoz.
notarius 477092 2009. augusztus 18. 14:20
Válasz erre
Van egy csomó képem. :) Sőt nyomtatott verzió is. Héber stencilekért cserébe. :)
HUJBI 477091 2009. augusztus 18. 12:47
Válasz erre
mekkorát fogtok nézni, amikor előrukkolok a héber RBF zászlóimmal. majd egyszer. :) a Peace Jack Phantom projekt rövidesen indul. akinek van infója róla, az ne fogja vissza magát, én egy képet találtam összesen (Orange Tail).
ltom74 477090 2009. augusztus 18. 10:54
Válasz erre
borisz 477089 2009. augusztus 17. 21:47
Válasz erre
Látványos, bizony. Én csak arra voltam kíváncsi, hogy valóságos-e.
A géped már láttam:)
csabbee 477088 2009. augusztus 17. 18:42
Válasz erre
Szia Borisz!
Én is építettem "felcetlizve" egy F-16I-t,itt van fenn a Makettek rovatba,megnézheted(ez itt nem a reklám helye...).
Elsősorban azért szalagoztam fel mert rohadt jól mutat.
Üdv.
ltom74 477087 2009. augusztus 17. 17:15
Válasz erre
bocsi ezeket mindig keverem :-O
Rumcájsz_52 477086 2009. augusztus 17. 17:07
Válasz erre
ltom74
Úgy néz ki igazságod vagyon, de a csűrő angolul "aileron", a "flaps" az a fékszárnyakat (ívelőlapokat) jelenti.
Üdv R.
ltom74 477085 2009. augusztus 17. 16:36
Válasz erre
Csak igy jo az F-15-osnel az osszes alvaltozatanal is, nem csak az E stb-nel.
Ha nincs hidraulika nyomas igy allnak a csurok(flaps). Ha jar a hajtomu akkor a szivocsatornak lefele neznek.
Itt lehet nezegetni
www.airliners.net/search/photo.search
borisz 477084 2009. augusztus 17. 16:15
Válasz erre
Világos már.
Ákos, akkor a sok cetlivel élethű a fegyverzés, na értem:)
A szétbontással én is így vagyok, építene inkább kettőt, ami kevéssé van megbontva.
Vaagy... ha szerelük izzadnak felette akkor rendben, bár megint kétséges, hogy egyszerre bányásszák-e szét a gépet.
salou 477083 2009. augusztus 17. 13:53
Válasz erre
Így van, esetenként a szó szoros értelmében a felszállás előtt, kigurulás után járó hajtóművek mellett veszik ki a safety pin-eket.
Ákos 477082 2009. augusztus 17. 13:22
Válasz erre
borisz!
A gép állhat készültségben is felfegyverezve a betonon (Izraelben elég sokszor előfordulhat, tekintve az állapotokat), de ebben az esetben a biztonsági "tüskék" (legtöbb esetben rajt a remove before flight zászlóval) a fegyverekben maradnak, csak felszállás előtt szedik ki. Ha valaki így csinálja, az a valósághű.

MrChef!
A cél nélküli szétbontásnak én sem látom az értelmét, ilyen makettnél általában fotóról dolgozom.
MrChef 477081 2009. augusztus 17. 10:33
Válasz erre
Van igazság abban, amit mondasz. Nekem a direkt a mahettversenyre szénné nyitogatott repülőktől van herótom, amelyeknek közük nincs a valósághoz, de a készítője meg akarja mutatni, mekkora májer volt az 50ezer Ft-nyi kiegészítők megvásárlásával...
borisz 477080 2009. augusztus 17. 09:56
Válasz erre
Jólvan, meggyőztetek. Tehát elképzelhető, hogy éppen ott áll a repülő karácsonyfa a betonon, godolom, akármelyik másik légierőnél is(már ahol van mit fellógatni, ugye...)
Tibcsi 477079 2009. augusztus 17. 04:48
Válasz erre
Lehet, hogy bevetésre vár és a műszakiak addig a többi gépet pakolják. :)

Mindenesetre engem a függesztményeknél sokkal jobban zavar az F-16-os hibás kamója. A zöldet nem találta el a makett építője. :)
Rumcájsz_52 477078 2009. augusztus 16. 23:27
Válasz erre
Hali
A kezdeti F-15 változatoknál még hiba a két lefelé lógó csűrőlap, de az E vált. Strike Eagle és származékainál /izraeli I és szingapúri S/ már új fedélzeti rendszerek vannak, igy itt már nem hiba a földön álló gépen lefelé lógó mindkét csűrő. Diorámában viszont ha láthatóan "működik" a hajtómű /tehát van hidraulika-nyomás a rendszerben/, a csűrőknek vagy semlegesben kell állni, vagy ha a pilcsi éppen kitériti a botot oldalra, akkor egyik fel, másik le.
Üdv R.
doky3 477076 2009. augusztus 16. 23:23
Válasz erre
A kép alapján elhiszem. Sajna nem találom ahol erről volt szó, pedig még a készítője a kitikák után meg is jegyezte hogy három hónap munkája van benne. Na mindegy, ettől még nyugodtan alszom:))
Tibcsi 477075 2009. augusztus 16. 23:15
Válasz erre
CIMG0086
CIMG0086

Pedig az F-15-ösnél az nem hiba.
Grande 477074 2009. augusztus 16. 22:40
Válasz erre
Pedig nem elképzelhetetlen szituáció a bemutatott makett. Csak egy pár példa, kiindulási alapként.

www.cavok-aviation-photos.net/IDFAF.html
és itt van még Sisa Andris AH-64D-I Sarafja, szintén felfegyverezve és szalagozva.

makettinfo.hu/index.php
borisz 477073 2009. augusztus 16. 22:23
Válasz erre
Tamás, nem is azzal van a gond, hogy felpakolja valaki. Az furcsa nekem, hogy feldíszatette, mint egy karácsonyfát, és kész. Szoktak úgy állni a gépek, hogy roskadoznak a fegyverektől, a szellő fújja a cetlik tucatjait, és sehol senki?
Egy diorámán jó lenne, a műszakisok éppen ott rohangásznak körülötte, készítik a bevetésre, vagy valami, de nekem ez így üres. Nekem. Másnak tetszik rendben, izlés dolga. Tényleg arra vagyok kíváncsi, hogy ÍGY állnak-e a gépek.
MrChef 477071 2009. augusztus 16. 22:12
Válasz erre
Teljesen reális, hogy tele van aggatva rakétákkal és bombákkal, elvégre ez nem sétarepülő. Biztos élmény a repülés hangsebesség felett és tele manőverrel, de nem erről szól alapvetően.
A sok kis piros fecni viszont már furcsa.
Azért képesek belekötni egy gyönyörűen elkészített repülőmakettbe, hogy mije hogy van kitérítve?:-P
doky3 477068 2009. augusztus 16. 21:57
Válasz erre
Szerintem ebben is van valami, na de egy 15-ös, 16-os 18-as stb. vadászbombázó fegyverek nélkül? Nézőpont kérdése, bár valamilyen szinten bizarr hogy egy makett szárnya alatt is fürtökben lóg a kicsinyített halál, de ez más fajta makettre is igaz lehet (csontváz a pilótafülkében stb), vagy ez már túl filzofikus:)))
borisz 477067 2009. augusztus 16. 21:47
Válasz erre
Szerintem valóságbűbb, ha egy gépet valaki nem fegyverrel teleaggatva készít el.
Nem hiszem, hogy csak úgy felpakolnák a gépet, "oszt jónapot". Vagy tévedek?
doky3 477066 2009. augusztus 16. 21:37
Válasz erre
Valaki tavasszal (talán a kecskeméti Pumások közül?) szintén készített egy F-15-öst,
és az a vád érte, hogy a gép szárnyán mindkét csűrőt lefele egyszerre térítette ki.
Ezek szerint itt is hibás a makett. Ettől eltekintve gyönyörű.
Grande 477065 2009. augusztus 16. 08:44
Válasz erre
Jakesz 477063 2009. augusztus 14. 08:57
Válasz erre
Köszi,köszi,köszi sdsada!Ez eszembe se jutott,te egy zseni vagy!
sdsada 477062 2009. augusztus 13. 21:29
Válasz erre
Én ajánlom vagyis én abból csinálom: A 0,1 es ólom súllyal amit bármely horgászboltban beszerezhetsz, és még a vágás is van rajta ami nagyban segít a lánc rögzítéséhez.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207.