/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.
HUJBI 477218 2009. szeptember 5. 11:54
Válasz erre
nem vagyok Sherman fan, de most már azért is megnézem.

a CD-t nem felejtettem el, csak...szóval izé...:)
Zéé74 477217 2009. szeptember 5. 11:49
Válasz erre
HUJBI 477216 2009. szeptember 5. 11:45
Válasz erre
a kérdésed gondolom az volt, hogy ami nem a szokásos alváz-felépítmény párosításban készült, az viselheti-e az m50, illetve m51 neveket.

hát passz.

azért az izraeli fegyvervásárlások eléggé lekövethetetlenek. ennek makettezés szempontjából legalább annyi hátránya van, mint előnye.
Zéé74 477215 2009. szeptember 5. 11:40
Válasz erre
Félre értettél! Nem hitetlenkedek csak eddig "nem tudtam", hogy más alvázakra/testekre is építették ezt a típust. Mert pl az Isherman (M-51) csak az M1A1-re készült.
De javíts ki ha tévednék.
HUJBI 477214 2009. szeptember 5. 11:33
Válasz erre
szerintem az izraeliek mindent kutyultak mindennel. ezért szeretem őket. :) köss bele egy makettbe, állítsd határozottan, hogy ilyen sosem létezett.
Zéé74 477213 2009. szeptember 5. 11:30
Válasz erre
Igen, de érdekes módon ez nem is A4-es test.(A hátsó tankra gondolok) Lehet késői-A2, A3 ill M4 105mm -es. Na akkor, ez is M-50-es?
HUJBI 477212 2009. szeptember 5. 11:03
Válasz erre
M51-Isherman-latrun-1
M51-Isherman-latrun-1

ezen pl. látszik a különbség a két tank között.
HUJBI 477211 2009. szeptember 5. 10:59
Válasz erre
super-nek mentettem el mindegyiket, de szerintem van közte más is.
HUJBI 477210 2009. szeptember 5. 10:58
Válasz erre
709px-M50-Supersherman-latrun-2
709px-M50-Supersherman-latrun-2
supersherman_5
supersherman_5
supersherman
supersherman
supersherman_2
supersherman_2
supersherman_3
supersherman_3
supersherman_4
supersherman_4
supersherman_6
supersherman_6
supersherman_7
supersherman_7
SHER 6D EMAUS
SHER 6D EMAUS
sherman 6 days w
sherman 6 days w
sherman 66d
sherman 66d
Shermandozer
Shermandozer

hát most így hirtelen ennyi.

sulyid, lusta voltam e-mailt küldeni.
Zéé74 477209 2009. szeptember 5. 10:36
Válasz erre
Sziasztok!
Az M-50-es az M4A4, az M-51-es M4A1-es testre épült, mindkettő HVSS, Easy-8 -as futóművel. De az M-50-es "csak" 75mmm volt, s az AMX-13-asból származik a lövege.(Ez pedig gyakorlatilag 7,5cm Kwk 42 -es >>> Párduc! Hát nem érdekes?)Az 51-esé szintén francia eredetű, az AMX-30-asból. (Némileg módosítva, pl 1,5m-el rövidebb a cső.) Mivel az 51-es lett később s nagyobb löveggel én ezt mondanám hatásosabbnak. Remélem helytállóak az ismereteim...
Üdv Zéé
sulyid 477208 2009. szeptember 4. 23:16
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek.Na még 1 kérdés.Melyik volt a hatásosabb a kettő közül?
gumimaci 477207 2009. szeptember 4. 22:48
Válasz erre
Szía!
Ha azt kérdezed hogy mi a külömbség az M-50 és M-51 között akkor a kettő ég és föld. Az M-50 -es hegesztett test míg az M-51-es öntött.A löveg az M-50-en 90mm-es,az M-51-en 105mm-es.Első körben kb. ennyi ha több is érdekel, akkor annak utána kell néznem.
Üdv:gumimaci!
Han 477206 2009. szeptember 4. 22:42
Válasz erre
Márhogy a super sherman kapott, ezt lefelejtettem.
Han 477205 2009. szeptember 4. 22:41
Válasz erre
Sulyid!
Tudtommal új 150mm-es löveget kapott Izraeli részről, ezen kívül nem tudom volt e még valami változtatás rajta.
sulyid 477204 2009. szeptember 4. 21:57
Válasz erre
Mi a külömbség a isherman és a super sherman között?
HUJBI 477203 2009. szeptember 4. 17:59
Válasz erre
"...A T-34/76 1941-ben állt hadrendbe. A már így is jelentős tűzerőt 1944-ben tovább növelték. A T-34/85-ös többek között a koreai, valamint az 1967-es és 1973-as arab-izraeli háborúkban is jelen volt. Nagyobb lövege miatt megnövelt méretű tornyot és vastagabb páncélzatot kapott..."

igazatok van, nem az 1940-es, hanem az 1944-es változat harcolt pl. egyiptomi oldalon.
HUJBI 477202 2009. szeptember 4. 17:51
Válasz erre
majd küldök e-mailben, mert van egy pár. egyébként sok munka nincs vele, mert Super Shermant és Ishermant is gyárt a Dragon. de nekem egy régi Legend átalakítós (ritkaság!) Ambutank 2-esem van.
MrChef 477201 2009. szeptember 4. 17:22
Válasz erre
Mivel az arabok használtak Stug. III-ast is (gondolom, így még elszántabban lőtték ki őket az izraeliek...), nem állhat messze az elképzelésektől egy korai T-34-es sem.
sulyid 477200 2009. szeptember 4. 17:01
Válasz erre
Tudnátok feltölteni néhány képet izraeli shermanokról?HUJBI keressél már 1940-es arab t34-est:)
HUJBI 477199 2009. szeptember 4. 15:45
Válasz erre
tényleg azt akarod, hogy utánanézzek? :)
HUJBI 477198 2009. szeptember 4. 15:43
Válasz erre
Az izraeli légierő egyik F-16I repülőgépe tegnap kényszerleszállást hajtott végre a Negev sivatagban található Ramon bázison, miután hajtóművével gondok adódtak. Az izraeli légierő közleménye szerint a gép a reptér felett repült, amikor a pilóta egy szokatlan üzemzavart észlelt. Úgy döntött, hogy leállítja a hajtóművet, és kényszerleszállást kísérel meg. A leszállást esemény nélkül hajtották végre, az F-16I sértetlen maradt.

A "Szufa"-nak keresztelt F-16I a legújabb szerzeménye a zsidó államnak, a 102 darabos megrendelést épp ez év elején teljesítették. Az üzemzavar kivizsgálásáig a típus elméletileg nem repülhetne, a tilalmat azonban ma reggel feloldották.

Nem ez volt az első eset, hogy földön maradnak a gépek. Tavaly márciusban egy rövid ideig szintén földön maradtak az F-16I-k, miután formaldehidet találtak az egyik gép pilótafülkéjében. A vegyületnek ez a fajtája magas koncentrációban erősen rákkeltő hatású.

Jetfly
Han 477197 2009. szeptember 3. 23:28
Válasz erre
Igen, az érdekes lett volna, de azért köszönöm HUJBI:) Mailt meg megkaptam, szintén köszönöm:)
MrChef 477196 2009. szeptember 3. 23:12
Válasz erre
1940-es verziójú arab T-34-es? Az érdekes lenne...lett volna!:-D
MrChef 477195 2009. szeptember 3. 23:12
Válasz erre
HUJBI 477194 2009. szeptember 3. 22:11
Válasz erre
ha arabot akarsz, van hozzá matricám. :)
Han 477193 2009. szeptember 3. 21:30
Válasz erre
Üdv! Bocsánat hogy ide írom, csak gondolom ezt többször olvasod! MrChef megvan még a Maquette t34esed? Ha igen, mennyiért válnál meg tőlle? Ide írj légyszíves: han7@citromail.hu
Üdv: Han
MrChef 477192 2009. szeptember 3. 17:52
Válasz erre
hehe, akkor a kirakatbábu-szerű figurákra is van magyarázat: a palesztinok bábukat öltöztettek be IDF-es katonának megtévesztendő a valódiakat.:-)
a lánctalp is azért makulátlan, mert 100méterenként tisztogatják a kiskatonák.
HUJBI 477191 2009. szeptember 3. 17:11
Válasz erre
a vasalás sem az igazi, olyan mintha csirkedrótra vakolatdarabokat szórtak volna. a tankra van magyarázat, éppen katonai parádéra igyekezett, amikor felfedeztek néhány bujkáló palesztint.
MrChef 477190 2009. szeptember 3. 15:46
Válasz erre
Tökjó az elgondolás, és tökjól néz ki az épület meg a falfirkák, viszont a tank szinte patyolattiszta, az épület hátulján a leomlott vasbeton darabok fehérek, a figurák pedig...elég gyengék. Mintha marcipánból lennének.
sdsdaf 477189 2009. szeptember 3. 15:37
Válasz erre
sulyid 477188 2009. szeptember 3. 15:15
Válasz erre
Ezt a diot találtam a neten: en.diorama.ru/gallery/dioramas/371/ Mi a véleményetek rola szerintem nagyon fasza.
HUJBI 477187 2009. szeptember 2. 09:03
Válasz erre
megkezdődött a Texan II kiképzőgépek rendszeresítése. a váltás csak látszólag visszalépés, a Fouga Magisterek ugyan sugárhajtásúak voltak, de fedélzeti elektronikájuk mára jócskán elavult.
Zsenya 477186 2009. szeptember 1. 18:49
Válasz erre
Megnéztem, 1 db zászló van a készletben és a mérete 3x5 mm. Ha jó, akkor írj egy címet és küldöm.
Zsenya
HUJBI 477185 2009. augusztus 31. 17:22
Válasz erre
ha olyan kis zászló, ami a KFOR-os elején van, akkor az jó. a makettet nem ismerem, neten kerestem képet az igaziról.
Zsenya 477184 2009. augusztus 31. 13:56
Válasz erre
HUJBI!

Revell 1:35 TPZ1 Fuchs-ból van norvég zászlóm. Ha jó a méret, akkor oda tudom adni.
ÜDV
Zsenya
notarius 477183 2009. augusztus 31. 12:54
Válasz erre
HUJBI 477182 2009. augusztus 31. 09:24
Válasz erre
az egész Peace Jack program nem ért ennyit. :)
notarius 477181 2009. augusztus 30. 22:03
Válasz erre
Na de az F-4E(S) E-k átépítésével keletkeztek, R-szárnyakkal. Aztán a hase szárnya jó, de ott nincs orrsegéd, csak vonal.
HUJBI 477180 2009. augusztus 30. 20:34
Válasz erre
de hát a Hasegawa IDF RF-4E változat szárnyán is ott vannak a panelvonalak. (?)
notarius 477179 2009. augusztus 30. 20:28
Válasz erre
Nem. Az ettől befelé lévő orrsegédszárnyak, ami alatt 3-3 dudor van, szintén nem kellenek. Ettől eltekintve is más az RF-szárny profilja: vékonyabb. Bár azt más nem nagyon fogja észrevenni, csak te fogod tudni. :)
HUJBI 477178 2009. augusztus 30. 18:26
Válasz erre
peacejack_2
peacejack_2

notarius, akkor nem elég, ha ezeket levágom?
MrChef 477177 2009. augusztus 30. 14:49
Válasz erre
Hja, én aztán tutira nem vesződnék olyan dolgokkal, amik nem, vagy alig látszanak. Vannak makettezők, akik megőrülnek fél mm-es belógásokon, meg nanoméretű hiányokon, és fél évet ezek csiszolására, pótlására, és kínszenvedésére fordítanak...
A festés sokkal fontosabb.
HUJBI 477176 2009. augusztus 30. 12:33
Válasz erre
SKA_VOL3
SKA_VOL3

ÚJDONSÁG! ahhoz képest, hogy ez már a harmadik szám, még életemben nem hallottam róla, de ígéretesnek tűnik.
HUJBI 477175 2009. augusztus 30. 12:16
Válasz erre
nekem is ez a bajom vele. egyes részletekbe a végletekbe belement, akár látszik, akár nem, míg szembeszökő dolgokat amatőr módon elnagyolt.
MrChef 477174 2009. augusztus 30. 11:45
Válasz erre
Hmm, elég jó. Az egyszerű és okos ötletek a leghasznosabbak.
Látom, a csóka a Gunze Surfacer-rel alakította ki a csúszásgátló felületet.
Baromi szép lett a makett, de végül nincsenek rajta kopások felfestve.
Gyárilag a legcsúnyább a löveg végén az a vászont imitáló műanyag-gyűrődés. A makettező azt is lecserélhette volna, hamár az alvázat is betömítette, a rugókat is elkészítette.
(csak ne lenne ez a sok oldalon keresztüli lapozgatás)
HUJBI 477171 2009. augusztus 30. 09:42
Válasz erre
köszi, akkor az lesz. közben találtam róla egy régebbi fotót, itt még nincs rajta a norvég zászló, az UN felíratok is sablonnal vannak fújva, nem pedig matricák és a jármű is meglepően tiszta.

az ajtók belsejét lefestettem fehérre, aztán világoszöldre, végül rámentem sötétzölddel. tegnap visszacsiszoltam teljesen véletlenszerűen, amíg elő nem jött a fehér és a világoszöld, ma meg híg feketével átmostam. olyan, mintha kikopott volna, ahol gyakrabban hozzáérnek.
Gábor166 477170 2009. augusztus 30. 09:38
Válasz erre
Írószerben átkparós betűkészletet nézzél. Valamikor PrimSet névan árulták.
Ami biztos: Neked a félkövér túl vastag, és a Helvetica nem jó, mert ott ívelt a 7-es hátulja, a 8-as felső karikája kisebb az alsónál. De, hogy mi egyezik, azt nem tudom.
Válogatni kell. Szerintem nem drága egy ilyen ív.
Gábor166 477169 2009. augusztus 30. 09:35
Válasz erre
Sajnos pont ilyet nem találtam. Fekete számmal rosszabbul állok, mint fehérrel.
Feketében nagyon hasonlót találtam 6,5 mm-est, de csak 2-es van négy darab, 9-es és 0 két-két darab.
HUJBI 477168 2009. augusztus 30. 09:20
Válasz erre
Gábor166 477167 2009. augusztus 30. 09:13
Válasz erre
Ha a maketten megméred, kb hány mm magas a szám?
Máris nézem a készletem. Mindjárt jelentkezem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.