/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.
HûBérÚr 478018 2010. január 1. 19:36
Válasz erre
Attól függ. Ha a tamiya készlet már megvan, akkor talán érdemes kiegészítők után nézni és/vagy házilag nekilátni az átalakításhoz. Amit mindenképpen be kell szerezned az a 105 mm-es L7-es löveg, az orosz 115 mm-es helyett. Aztán a plusz tárolók a testen és a tornyon, más sárvédő elől stb...Ám ezek kis gyakorlattal szerintem legyárthatóak rézlemezből, tejfölös dobozból + drótból... sok-sok vágás, tömítés, csiszolás árán. :)
sulyid 478017 2010. január 1. 19:26
Válasz erre
Han 478016 2010. január 1. 19:22
Válasz erre
Hűbérúr és Grande, köszönöm a segítséget! Ha én építenék egy ilyen tiran 5-öt, akkor mennyire sok mindent kéne hozzáadnom a tamiya t-62-eséhez? Külön kellene megvenni inkább, vagy nem volt olyan sok változtatás rajta? Vagy esetleg átalakítót lehet kapni valahol hozzá?
köszönettel: Han

Zoli! Pontosabban Szentkirályon repült faterom, megkérdeztem, csak Veszprémben laktunk, de én abból nem sokra emlékszem, mert akkor még nagyon pöttöm voltam:) Ment mail, majd beszélünk:)
Grande 478015 2010. január 1. 17:59
Válasz erre
HûBérÚr 478014 2010. január 1. 16:06
Válasz erre
Han 478013 2010. január 1. 15:35
Válasz erre
Üdv!
Jó lehet ez a kiadvány. Használt Izrael zsákmányolt T-62-eseket? Ha igen, raktak ők rá valamit pluszba, vagy volt esetleg olyan amin nem volt semmi plusz? Meg ha igen, akkor képet tudna valaki felrakni? Vagy ez futott Tiran 6 néven?
köszönettel: Han
Tamás 478012 2010. január 1. 14:07
Válasz erre
Helo! Tud valaki ajánlani egy könnyen beszerezhető 1/72-es f-15ös pilótafülkét és külső rézmaratást ? (A) vagy (C) változathoz ami jó egy Izraelihez.
Grande 478011 2010. január 1. 13:50
Válasz erre
Új könyv!

A T-62-es az arab-izraeli háborúban
www.network54.com/Forum/47209/message/1262289623/Cover+photo

80 oldalal. 40 színes oldal, mellette 300 fekete-fehér fotó, 1:35-ös rajzok ésatöbbi.
zoli1989 478010 2010. január 1. 11:03
Válasz erre
Értem
Látom az adatlapod ;-), én is tököli vagyok. :)
Han 478009 2010. január 1. 06:06
Válasz erre
Üdv! Veszéprémben repült! Egyébként jelenleg Tökölön lakunk:) BUÉK, bocs hogy most válaszilolok, most értem hazaxD
zoli1989 478008 2009. december 31. 18:44
Válasz erre
Utolsó képed megvan nekem is, fotón. Hátulján az ezred történetével a 2004-es dátumig...

Han!
Apud hol repült Mi-24-en ? (Szentkirály, Szolnok, vagy esetleg Tököl PG ?)
Han 478007 2009. december 31. 18:31
Válasz erre
márogy a mondat elején a mi24re gondoltam:D
Han 478006 2009. december 31. 18:31
Válasz erre
Én apám MI-24 pilóta volt, volt neki ereje, ma is van... egyik legjobban felfegyverzett helikopter még ma is... mondjuk ha képzetlen pilóták vezetik, akkor ugye semmi sem ér sokat... Boldog és makettekben gazdag újévet mindenkinek! :) (és kellemes iszogatást:D)
HûBérÚr 478005 2009. december 31. 17:21
Válasz erre
Ez már egyszer igaz! :) BÚÉK!
HUJBI 478004 2009. december 31. 17:16
Válasz erre
sose makettezettek rumoskóla után.
notarius 478003 2009. december 31. 14:34
Válasz erre
Az izraeli tartalékalkatrészek viszont jól jöttek a Phantomokhoz az iraki-iráni háborúben. :) Bár ebből gondolom mindkét fél jól profitált.
MrChef 478002 2009. december 31. 14:22
Válasz erre
1973 volt az a fordulópont, amikor a környező arab országok rájöttek, hogy Izraelt nem lehet elpusztítani, erre rájöhettek 1948 és 1956 után, de leginkább 1967-ben. Némelyiknek már eleve elege volt a kreált ellenségeskedésből, semmi haszna nem származott belőle (pl. Jordánia), másik békét kötött (Egyiptom), a többiek meg kötötték és kötik az ebet a karóhoz (mint Szíria vagy Libanon). Aztán kezdődött az 1967-ben Arafat által útjára indított, kiterjedt és szervezett palesztin terrorizmus, megváltozott harci módszerekkel: civil célpontok támadása, robbantások, öngyilkos merényletek. A klasszikus háborúk korszaka máshol is véget ért. Manapság van arab ország, amelyik csak annyira kívánja a terrorizmust, mint púpot a hátára, mások meg pénzelik (ahogy a perzsa állam, Irán is, szintén alapjában véve értelmetlen Izrael-ellenesség okán - máshogy volt ez ott 1979 előtt).
De ez már OFF.
gábor76 478001 2009. december 31. 14:07
Válasz erre
sulyid 478000 2009. december 31. 13:43
Válasz erre
Tényleg kiadta valaki a mi 24A-t makettbe?
sulyid 477999 2009. december 31. 13:42
Válasz erre
Én 1 d/v/p alváltozatútól sokkal jobban megijednék.
Grande 477998 2009. december 31. 13:36
Válasz erre
Baka koromban a nyári hadgyakorlaton sikerült éppen "szembenézni" velük egy műhelykocsi tetejéről Géppárban jöttel felénk, alacsonyan. Hátborzongató a látványuk, félelmetes monstrumok.
juge75 477997 2009. december 31. 13:28
Válasz erre
Tetejébe az akkori harci kötelék 4 ilyen gép volt.
juge75 477996 2009. december 31. 13:28
Válasz erre
mi24024_resize
mi24024_resize
mi-24a.001_resize
mi-24a.001_resize
mi-24a.002_resize
mi-24a.002_resize
mi-24v.005_resize
mi-24v.005_resize

Én nem szívesen találkoznék össze egy ilyen helikopterrel, szemtől szembe meg pláne, ha nálam csak kézi lőfegyver van és nincs sehol fedezék vagy rejtekhely.
sulyid 477995 2009. december 31. 13:20
Válasz erre
juge75 477994 2009. december 31. 13:13
Válasz erre
A kocka orrú Mi-24A eléggé félelmetes volt az Afgánoknak, ördög szekérnek nevezték és féltek tőle, mint a tűztől.
Aztán (feltételezem Amerikai tanácsadók segítségével) ellene is kidolgoztak egy hatékony technikát.
Kezelő személyzet 3 fő, és egy közös kabin, ami páncél üveggel volt ellátva.
RPG-vel szembe lőtték a kabint, ami nagy valószínűséggel nem állt ellen a páncéltörő gránátnak, és a személyzet halálát okozta, a helikopter lezuhant.
Ennek okán tervezték át a helikopter orrát két kabinosra (tandem elrendezésben).
A másik lehetőség a farokrész és a farok légcsavar eltrafálása.
A módosított helikoptereken már másik oldalra került a légcsavar, ennek elvesztése esetén a farokrész is termel némi ellen erőt, vízszintes sebesség arányában.
Amerikai forrásból került hozzájuk a Red Eye, majd a Stinger kézi légvédelmi rakéta, amely hőkereső fejjel van ellátva és a hajtóművet veszi célba.
A háború végére kifejlesztették az infra zavaró rendszert, a kiömlő hajtómű égésgázok hőkép eloszlatására szolgáló rendszereket és infra csapdákat.
Freddy 477993 2009. december 31. 11:53
Válasz erre
Battleground Lebanon könyv szerint a 82-es háború volt a ,,true baptism of fire" a szíriai Mi-24-eseknek.
sulyid 477992 2009. december 30. 21:36
Válasz erre
Ha az izraeliek meglátták volna a kocka orrú mi 24a-t halálra röhögték volna magukat és küldtek volna 1 levelet a szovjeteknek hogy ezt még fejlesszék 1 kicsit...:)
sulyid 477991 2009. december 30. 21:31
Válasz erre
Csak 1 kicsit:)De nem vagy finom:)
HUJBI 477990 2009. december 30. 21:03
Válasz erre
szélsőséges körülmények között tesztelték. :)
HUJBI 477989 2009. december 30. 21:02
Válasz erre
sulyid 477988 2009. december 30. 20:22
Válasz erre
Én úgy tudom hogy akkor még csak mi 8 és mi 17-es volt az araboknak.
HûBérÚr 477987 2009. december 30. 20:19
Válasz erre
az tényleg érdekes, ugyanis tudtommal a szovjetek is csak 76-ban rendszeresítették...
HUJBI 477986 2009. december 30. 20:16
Válasz erre
hmmm...érdekes, 73-nál megemlítik a mi-24-et.
notarius 477985 2009. december 30. 19:59
Válasz erre
Jaja, felfogás kérdése, hogy külön háborúk, vagy egy háború fegyverszünetekkel.
Egyébként a külföldi szakirodalom külön kezeli az "anyagháború" szakaszát a két nagy háború között.
HûBérÚr 477984 2009. december 30. 19:55
Válasz erre
Pontosan:
1. 1948
2. 1956 (Szuezi válság)
3. 1967 (6 napos)
4. 1973 (Yom-Kippur)
5. 1982 (Libanon)
...aztán azóta is több kisebb-rövidebb-hosszabb
sulyid 477983 2009. december 30. 19:52
Válasz erre
Talán?:) Ha úgy vesszük igazából izrael alapítása óta ölik egymást ergó az egész 1 nagy háború:)
HûBérÚr 477982 2009. december 30. 19:52
Válasz erre
vagy öt..:) bár lehet egy hosszú háborúnak is venni! :)))
Kérdésedre válaszolva, szerintem nem. Ha jól tudom a 70-es évek végén állt rendszerbe, a Yom-kippur 73-ban volt, szal ott biztos nem vetették be az arabok. Max. 82-ben Beirutban lehetett, a szíriaiak alkalmazásában...
notarius 477981 2009. december 30. 19:46
Válasz erre
HUJBI 477980 2009. december 30. 19:44
Válasz erre
sulyid 477979 2009. december 30. 19:33
Válasz erre
Az arab izraeli háborúban vettek részt mi 24-esek?
manta 477978 2009. december 30. 19:27
Válasz erre
Köszönöm szépen, de vigyázz, mert szavadon foglak!:)
Délután a hátsó tárolókosárkák lyukacsos lemezeit, meg az összefogatásukat csináltam, holnap teszek fel róluk képeket.
Üdv.:manta
HUJBI 477977 2009. december 30. 15:19
Válasz erre
ha valamiről kép kell vagy elakadsz szólj, megvan a Merkva 3-as könyv a Desert Eagle Publishing-től.
manta 477976 2009. december 30. 13:08
Válasz erre
Kedves HUJBI!
Köszönöm szépen a segítséget, a tanácsokat pedig megfogadtam!
Üdv.:manta
notarius 477975 2009. december 30. 09:13
Válasz erre
Van felesleges Airdoc merev tankolócsövem 500.- ért.
HUJBI 477974 2009. december 30. 09:07
Válasz erre
részletek: hujber75

freemail vagy gmail.
Csobi21 477973 2009. december 30. 08:46
Válasz erre
HUJBI 477972 2009. december 30. 08:41
Válasz erre
Hasegawa makett, Eduard színes maratás, Aires kabinbelső és katapultülés, Cutting Edge vagy IsraDeecal matrica. Ha felderítőt veszel (Hasegawa IDF), akkor tudok hozzá adni IsraDecal stencileket és CuttingEdge matricát és van gyanta katapultülésem (Aires és Verlinden) is vagy 6 darab. csak egy ötlet. :)
Csobi21 477971 2009. december 30. 08:32
Válasz erre
1/48 F-4E Phantom lesz, Italeri, Revell vagy Hasegawa
HUJBI 477970 2009. december 29. 21:53
Válasz erre
DI122acc
DI122acc

fiúk-lányok, ezekről lenne szó, most lusta vagyok fotózkodni.
HUJBI 477969 2009. december 29. 21:51
Válasz erre
elképzelések? (gyártó, méretarány, típus...)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.