/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.
Israti71 481937 2011. december 17. 16:45
Válasz erre
DSCN2892
DSCN2892
DSCN2894
DSCN2894

Üdv Urak! Íme a Dragon 1:35 MD-500 Defender ( Lahatut="bűvész"mutatvány;trükk)-je,immár a flottámban.Hááát...szépnek szép,de nem valami grandiózó makett.Kevés öntőkeret,szerény matricalap,de maga a kit szép,és a dobozgrafika szerintem gyönyörű.Mennyire igaz hogy egy dolgot,akár egy makettet is,simán elad egy szép kép!Évek óta kerestem ezt a makettet,és bár nem a "jézuska" hozta,majdnem jó az időzítés is:-) Nem tudom mikor merek hozzákezdeni,de mielőtt megtenném,szólok,nehogy el...babráljam:-) Üdv: D.A
Israti71 481936 2011. december 15. 19:36
Válasz erre
Szerintem ismertem,de jó hogy újra előkerítetted,le is könyvjelzőztem.Képek a tiédről?:-)
HUJBI 481935 2011. december 15. 19:23
Válasz erre
silent8 481934 2011. december 15. 19:10
Válasz erre
Sziasztok! Itt egy oldal, ahol több MD500-as van köztük izraeli is. Én innen lestem el több részletet az építés során.

www.primeportal.net/hangar/isaac_gershman/md-500/
Israti71 481933 2011. december 15. 12:32
Válasz erre
Kémeim most jelentették hogy elkelt!:-)
apuka86 481932 2011. december 15. 10:42
Válasz erre
Szisztok! Most tették fel a cserebere topic-ban. Igaz nem Dragon és nem 1:35.
1:48 Academy 1644 Hughes 500D
CrazyCharlie 481931 2011. december 14. 21:39
Válasz erre
Nekem az OH-6A Cayuse volt meg. Külsőleg szép makett, de a fülke nagyon sivár.
Israti71 481930 2011. december 14. 21:30
Válasz erre
lahatut.14.1
lahatut.14.1
Lahatut_cabina500defender_153.jpeg
Lahatut_cabina500defender_153.jpeg
lahatut-MD-500. interior
lahatut-MD-500. interior
Lahatut_4518745433_82c4338bd1_o
Lahatut_4518745433_82c4338bd1_o
Lahatut_4519380400_3831f279f1_o
Lahatut_4519380400_3831f279f1_o
Lahatut_4519381128_ecc0772f08_o
Lahatut_4519381128_ecc0772f08_o
Lahatut_5634459412_6b981ff090_o
Lahatut_5634459412_6b981ff090_o
Lahatut_5634459412_6b981ff090_o
Lahatut_5634459412_6b981ff090_o

Találtam közben néhány képet ami ötletet adhat diorámához,feljavításhoz.A makettet meg lehet építeni így is úgy is,de ha pilóta is kell akkor ez nekem nagyobb gond,márpedig úgy érzem kell hozzá.Mindenesetre most még nem vagyok alkalmas egy ilyen makett nívós előadásához,kell még idő,eszközök,ötletek,és segítség folyamatosan...ezt gondolom:-)
Israti71 481929 2011. december 14. 20:59
Válasz erre
Már nagyon régen "listás" volt,de leginkább külföldi webhelyeken találkoztam néha vele.Én nem szeretek külföldről rendelni,ezért nagyon nagy öröm hogy itthon találtam meg...! Most még nem fogok belekezdeni,mert nem akarom elbarmolni,inkább várok és tanulok Tőletek!Nem sürgős az építése,de jó hogy meglett. Üdv: D.A
HûBérÚr 481927 2011. december 14. 19:15
Válasz erre
én is szemeztem vele, de aztán úgy döntöttem, jobb ha a földön maradok...:)))

A Vaterán meg fenn van a vietnami változata 35-ben...
Israti71 481925 2011. december 14. 13:47
Válasz erre
Köszi! Most látom hogy ha az 1:48-ason is kellett egy csomó feljavítás,főleg a műszerfalon,akkor az 1:35 még inkább kívánni fogja...? :-))) ( Lehet hogy mégis eladom? Persze tetemes haszonnal,hehe:-))) Jujjj,ez rossz vicc volt,sorry.:-)))
Israti71 481924 2011. december 14. 13:38
Válasz erre
Előled nyúltam le? Bocs,nem tudtam hogy ennyire népszerű a makett,ehelyett meg én lettem az:-)))
Toth_Gabor 481923 2011. december 14. 13:22
Válasz erre
Szóval téged kell utálni...
NNNem segítek!
:-)
Varjúbácsi 481922 2011. december 14. 13:22
Válasz erre
Nézd meg itt, teljes építés:www.makett.org/index.php/topic,4025.0.html
Israti71 481921 2011. december 14. 12:15
Válasz erre
tn_800x600_1507181_39690_MD500_135
tn_800x600_1507181_39690_MD500_135

Üdv Urak! Ma sikerült megvennem a cserebere rovatban reggel hirdetett 1:35 Dragon MD-500 Defender-t.Áll.péntekre itt is van,de nem az a bajom,ez öröm:-)Az érdekelne hogy megvan-e már valakinek,kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel a makettel?Azért örülök mint majom a farkának,mert eléggé el volt már tűnve ez a kit,és most hirtelen az ölembe hullott.Gazdasági válság ide-oda,ezt nem volt szabad kihagynom most. Üdv: D.A
Narn 481920 2011. december 13. 19:38
Válasz erre
HUJBI 481919 2011. december 13. 19:24
Válasz erre
Israti71 481916 2011. december 12. 18:50
Válasz erre
Ok,ha úgy gondolod...:-)Nem igazán ismerek minden IDF technikát,ezért van ha se kép,se hang üzemmódba kapcsolok. Most amúgy is gyógyulok,kicsit nehezebb a felfogásom:-)))
HUJBI 481915 2011. december 12. 15:19
Válasz erre
nincs izraeli M24-es, ezért lesz más. de a csöve az lesz. :)))

elképzelhető, hogy beszerzem az AFV Clubot is.
Israti71 481914 2011. december 12. 14:15
Válasz erre
Israti71 481913 2011. december 12. 14:14
Válasz erre
Ad IDF verziót? Meg két marék ideg nyugtatót?:-)))
Israti71 481912 2011. december 12. 14:13
Válasz erre
Jól van na...akkor muszáj leszek aktivizálni alvó Moszad ügynök kollégáimat,mint pl. Dov HaYashan-t...hehehe!
Narn 481911 2011. december 12. 14:09
Válasz erre
Aki szeretne megorizni testi es szellemi epseget az var egy kicsit es megveszi majd az AFV Club M-24-eset. Szerintem garantalt idegkimelos :)
HUJBI 481910 2011. december 12. 13:30
Válasz erre
Israti71 481909 2011. december 12. 13:18
Válasz erre
ÁÁÁhhh...meg alatta is ott van...nu ez durva. De ez milyen tank? Brit?
Israti71 481908 2011. december 12. 13:16
Válasz erre
Nos,leültem 1-es! Ez egy Chaffee(ha jól írom).A képre kattintva ez jelent meg...jó reggelt nekem!
Israti71 481907 2011. december 12. 13:12
Válasz erre
Uraim!Tisztelettel!Megmondaná végre valaki hogy mi is ez az ominózus tank? Lehet hogy a végén még nekem is kell egy ilyen,bár nincsenek mazochista hajlamaim:-)))De csakazértis...mint a makacs gyerek:-)
HûBérÚr 481906 2011. december 12. 12:41
Válasz erre
Nekem is megvan, én szeretem. :)
MrChef 481905 2011. december 12. 11:33
Válasz erre
Az AMT autómakettek építésekor is simán ki lehet kötni a pszichiátrián!:-D És még mindig 6000 Ft körül vannak, pedig minőségüket tekintve csokitallért sem érnek; ugyanakkor baromi jó a választéka, sok exkluzivitással.
Nem kisebb kihívás, mint régi KP makettből valami használhatót faragni. Meg tömíteni, pótolni, csiszolni..:-P
Én még mindig azt mondom, hogy a festés (legyen) a kihívás.
Israti71 481904 2011. december 12. 11:24
Válasz erre
Ok,köszi! Ez jobban tetszik mint a másik verzió,én is már csak ezt használom.:-)
Israti71 481903 2011. december 12. 11:22
Válasz erre
Jó,de hogy híjják a gyereket...:-)? M-...?Amúgy méh mindig nem látom mi lehet vele a probléma,de hát ha a pszichiáter sem javasolja hogy beszélj róla...?:-)))
HUJBI 481902 2011. december 12. 11:12
Válasz erre
ez egy 30 éves Italeri makett és a pszichiáterem javaslatára nem szeretnék beszélni az építésről. :))) a változatosság kedvéért nem izraeli lesz, csak a csöve, ami viszont még nem látszik.
MrChef 481901 2011. december 12. 10:53
Válasz erre
Szia! A mrchef kukac freemail.hu is jó, de még jobb a mrchef1980 kukac gmail.com
Israti71 481900 2011. december 12. 09:11
Válasz erre
Akkor szia Tamás!:-) Beléptem és így már látom a címedet!Ez van még mindig?
Israti71 481899 2011. december 12. 09:06
Válasz erre
MrChef!Egy e-mail elérhetőségről lehetne szó? D.A
Israti71 481896 2011. december 12. 08:38
Válasz erre
Üdv!Bocs,de nem értem a képrejtvényt:-))) Nem igazán zongorázom(pedig tudok:-) ),hogy mit kellene látni benne. Ez milyen tank,és mi is van vele?
Narn 481893 2011. december 11. 15:21
Válasz erre
HUJBI 481892 2011. december 11. 11:33
Válasz erre
chaffee
chaffee

Italeri. többet nem szeretnék mondani.
Zéé74 481891 2011. december 9. 21:38
Válasz erre
Na, ebbe belenéznék én is szívesen ! : )
Narn 481890 2011. december 9. 20:43
Válasz erre
Israti71 481889 2011. december 9. 12:45
Válasz erre
:-) 6-5-4-3-2-1-Tűűűz! Honnan te tudni számol ivrit?:-)))
MrChef 481888 2011. december 9. 12:37
Válasz erre
Egy igazán makettes küllemű M-109-es működés közben:
www.youtube.com/watch
"...ses, chames, árbá, sálos, stájim, echád, ES!"
Israti71 481887 2011. december 8. 12:32
Válasz erre
Mázlista...:-)))Én is szívesen tennék így...de remélem hamarosan én is elfoglalt leszek munkailag:-) Azért néha dobhatsz egy két kommentet,képet!
HUJBI 481886 2011. december 8. 09:43
Válasz erre
ismét dolgozom, nem is keveset, így mostantól csak be-benézegetek.
doky3 481885 2011. december 7. 15:57
Válasz erre
Szia!
A nov. Aranysasban van egy cikk líbiai bevetések során járőröző F-16-osokról. Az is majd 14 órát volt a levegőben. Nyilvánvalóan többszöri légi utántöltéssel. Valószínűnek tartom, hogy úgyanúgy mint a más gépeknél, a tankereknél is a személyzet tűrőképessége, illetve a hajtóművek olajfogyasztása határolhatja be a repülés időtartamát.
Sanjurjo 481884 2011. december 7. 10:11
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm Hujbi. Én is tanácstalan vagyok, azóta, találtam egy honlapot, ahol az ausztrál KC 707-re több mint 7400 km es hatótávot írnak, de ezt teljes teherrel (átöltendő üzemanyaggal), aztán tényleg sokkalom. Persze azon sem lennék meglepve, ha a hivatalos adatok titkosak lennének (különösen az izraeli légierő esetében). Minden estre abból valamit következtetni lehet, hogy az izraeli KC 707-esek részt vettek a nyolcvanas években a Tunéziába települt, PFSZ főhadiszállása elleni akcióban, az F 15 (meg talán F 16-osok) támogatásában is, az közel 4000 km oda, vissza Izraelből. Békésebb vizekre evezve, mi sem lehetünk túl közel a hozzájuk, amikor 2010-ben ide repültek a KC 707-esükkel az F 16-osokkal, Herculesekkel együtt. Míg ez utóbbiak leszálltak Kecskeméten, ha jól tudom a KC 707-es nem de azt nem tudom elhinni, hogy oda, vissza leszállás nélkül megtette, a Magyarország, Izrael utat, úgy, hogy gondolom lötyögött valami üzemanyag a tartályaiban (ha lehet, hogy nem is telje készlet) az ide repülő F 16-osok számára is. Nem tudom, de szerintem leszálltak ide, vagy visszafelé Romániában, Törökországban (akkor még, most már igencsak megromlott közöttük a viszony), vagy más közeli szövetségesüknél. Na mindegy egy bánt, még mindig, hogy a pontos adatokat, nem tudok, lehet, nem is fogok:)
HUJBI 481883 2011. december 6. 16:44
Válasz erre
Sanjurjo 481882 2011. december 6. 13:59
Válasz erre
Sziasztok!

Szakmai kérdésem lenne a boeing KC 707-essel kapcsolatban, ez a légi utántöltő gép nem összetévesztendő a rövidebb, valamivel kisebb direkt erre a célra tervezett Kc 135-össel. Ezeket gépeket a civil repülésből kiszuperált boeing 707-300 B/C sorozatokból, már használtan megvásárolva építették át a különböző légierők utántöltő gépé. Különböző típusjelzésekkel (KC 173, CC 137 felhasználó országtól függően) fut, a tejesség igénye nélkül Ausztrál, Irán, Izraeli (ezért is írtam ide:), Kanadai, Brazil stb. légierők használják/használták. Az izraeli KC 707-est 2010-ben lehetett látni a Kecskeméti airshow-n is, illetve az Omega tanker cég bérlésre kínált egy KC 707-est, amíg a közelmúltban össze nem törték.
Na most a kérdésem!Mekkora ezeknek a gépeknek a hatósugaruk, persze gondolom ez függ a szállított üzemanyag mennyiségétől, és ac repülési profiltól is. Mondjuk, egy nagy magasságban teljes üzemanyag készlettel repülő KC 707-esé. Sehol nem találtam adatott, ezért kérem a segítségeteket, kissé laikus modon, persze utána néztem a civil boeing 707-300 adatainak, ott azt írták a teljes terheléssel repülő gép hatótávja kb 6700 km, ez azt jelenti, hogy a KC 707 hatósugara lehet 3000 km felett.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Sziasztok!
Israti71 481881 2011. december 5. 09:23
Válasz erre
Hát "szakmailag" nem igazán tudom megítélni,de mint ötlet...nekem ez csalt mosolyt az arcomra.Nu meg az izraeliek találékonysága.Egy kis túlzással,még egy rozsdás bicikliből is képesek működőképes harcjárművet csinálni.Ez érthető is,mivel önellátó módon kell megoldani mindent,a sok szankció,bojkott meg ilyen dolgok miatt.De ez már megint politika...:-) Uraim,szeretnék látni makett képeket:-))) Üdv mindenkinek! D.A
MrChef 481880 2011. december 5. 09:11
Válasz erre
A koptatás olyan, mintha falevelek lennének ráragadva: eltúlozta, elkapkodta, pedig viszonylag sok időt vesz igénybe a rendes megfestése. Viszont baromi vicces és látványos a makett. A régi FIAT-ok elnyűhetetlenségének és igénytelenségének állít emléket.:-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.