/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
B.N. 496394 2008. május 28. 22:24
Válasz erre
Monoxnak, bocs, elnéztem eggyel :D
B.N. 496393 2008. május 28. 22:23
Válasz erre
Én is köszöm SIG-nek!
páncélos 496392 2008. május 28. 13:18
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.
Monox 496391 2008. május 28. 12:51
Válasz erre
SIG!

Mint a képekből is látható, ez az összejövetel 2001.05.23.-án egy valóban zártkörű rendezvényen készült. A gárdát egy ismerős házaspár szervezte, akiknek akkor jó kappcsolatuk volt az ezred középvezetőivel és hajózóival. A banda Szegedről és közvetlen környékéről verbuválódott, Kistelekig bezárva. Voltunk aznap a starton és a MiG-29-esek javítócsarnokában (én csak a Kék Hangárnak nevezem) valamint az oldalán lévő festőműhelyben. A kép itt készült, ahová be volt tolva a 08-as oldalszámú gép, bal hajtómű és néhány apróság nélkül. Ezért gondoltam, hogy esetleg te is benne voltál ebben a bandában. Hogy előtte-utána kik nézték még meg ugyanezen a helyen ugyenezt a gépet, az talány, de látva a képeket biztosan voltak olyanok.

Üdv: Monox
Levix 496390 2008. május 28. 10:14
Válasz erre
912a
912a
912b
912b

Van egy kis zavar a MiG-29-es jelzéseiben.
A gyári elnevezése az első sorozatban gyártott gépnek 9-12, bár az orosz szövegekben a MiG-29A is előfordul. Ezt a gépet a Nato Fulcrum A-ként nevezte. A MiG-29UB hivatalos orosz név, a gyári kódja 9-51, a NATO-ban meg Fulcrum B.
Ez első széria ami csak kis példányszámban készült (kb. 100db) és csak az oroszok használták, kapott a svanc alá egy-egy pótvezérsíkot. Ezt később ezekről is leszerelték a további gyártmányokra meg fel sem került. Ezt a változatot makettben nem adták ki. A korai szériát nem különböztették meg a későbbi gépektől külön kóddal.
Létezett 9-12A változat ami csökkentett képességű volt a VSZ országok kapták. A bolgárok, csehszlovákok, lengyelek, az ndk, Románia. A még jobban lebutított változat a 9-12B amit a többiek kaptak, Szíria, Irak, India és mi a megmaradt készletekből. Külsőre nem lehet megállapítani, hogy melyik milyen változat.

9-12 MiG-29 Fulcrum-A, MiG-29A
9-51 MiG-29UB Fulcrum-B
és a többi...

Ehhez kiegészítésként belinkeltem egy szöveget.
Kalóz! Le tudnád fordítani a képen levő orosz szöveget? Köszi.

Szóval, 48-ban megveheted az Academyt nyugodtan. Ők A-nak nevezik az együlésest és B-nek a gyakorlót. 72-ben az Italeri elérhető és jó választás. Mivel a Heller és az Airfix gyakorlatilag nem kapható.
Tibcsi 496389 2008. május 28. 09:09
Válasz erre
Bocs, természetesen nem KM, hanem FM feljavítót...
Tibcsi 496388 2008. május 28. 09:08
Válasz erre
Akkor én nem is válaszolok. De azt válaszoltam volna, hogy semmit. Ha 48-as méretarányban gondolkodsz, akkor elegendő egy KM feljavítót beszerezni hozzá. Az biztos, hogy a magyar MiG-ek alapján készült.
páncélos 496387 2008. május 28. 08:00
Válasz erre
Hali mindenkinek!

Én harcjárművekkel, azon belül is inkább lánctalpasokkal foglalkozom, de egy magyar MiG-29-est azért szeretnék összerakni. A kérdésem az lenne, hogy a különböző makettek, többsége a piacon MiG-29A típus, mit kell rajta külsőleg átalakítani, hogy magyar MiG-29B típus legyen belőle?
Az a kérésem csak az válaszoljon, aki tényleg ért hozzá.
A választ előre is köszönöm.

Rejtő István
Figaro 496386 2008. május 27. 22:22
Válasz erre
SIG, Levix, Monox!

Köszönöm a képeket, sokat segítettetek.

Figaro
SIG 496385 2008. május 27. 22:09
Válasz erre
Hello Monox !

Nem sajna, én budapesti vagyok :S Ha keveredem valakivel esetleg, az természetesen előfordulhat, de a "SIG" nevem az hites élettársamnak köszönhető, aki 14 éve egy Sig-Sauer P226 típusú, 9mm-es önvédelmi, szexuális segédeszköz :))) Így járnak a fegyverb.zik ;)
Viszont Te nem ugyanarról a Kecskeméti zárkörű buliról dobtál fel képeket, amiről én ? Csak azért kérdem, mert akkor Te rendes emberkeként szépen dokumentáltál és így már én is tudom, hogy mikorról valók a képeim :S

Üdv...
Monox 496384 2008. május 27. 21:53
Válasz erre
01 bal felűl
01 bal felűl
01 jobb felűl
01 jobb felűl
08 - Repülőnap - 200.05.18. - 01
08 - Repülőnap - 200.05.18. - 01
08 - Reptérlátogatás - 2001.05.23. -02
08 - Reptérlátogatás - 2001.05.23. -02
08 - Reptérlátogatás - 2001.05.23. -03
08 - Reptérlátogatás - 2001.05.23. -03
09 - Zeltweig
09 - Zeltweig
18
18

Figaro, B.N.!

A 01, 08 és 09-es gépek felülnézetéből ennyi van raktáron. A 18-as gépről csak oldalnézetem van, talán ez is segíthet valamennyit.

SIG!

Te nem szegedi vagy véletlenűl?
B.N. 496383 2008. május 27. 17:10
Válasz erre
Sziasztok!

Engem két gépről érdekelnének képek. Először is a 18-asról régi kamóval, és a 01-ről.

Előre is köszi
Levix 496382 2008. május 27. 17:01
Válasz erre
09 052
09 052
09 210603_MIG29_17.jpg.15314
09 210603_MIG29_17.jpg.15314
09_AirlinersNetPhotoID371520
09_AirlinersNetPhotoID371520
pn_w4517
pn_w4517
478ea6d0Hungary-AF-Mig-29A-09-9HEZ
478ea6d0Hungary-AF-Mig-29A-09-9HEZ
dragonnest_040825_g002
dragonnest_040825_g002

Itt van pár kép a mintatestvér gépről a 09-esről. A két gép mintája szinte azonos. A vízszintes vezérsíkon tér el legszembetűnőbben. A rajzot a gépen állva egy üzemeltető barátom készített, megbízhatsz benne, makettező :).

Levix
www.plasticwings.hu
Levix 496381 2008. május 27. 16:41
Válasz erre
08mig298x6
08mig298x6
93apr
93apr
f-16c_profile7
f-16c_profile7
mig-29_near_vertical
mig-29_near_vertical
mig-29-DDST8911772_JPG
mig-29-DDST8911772_JPG
paris89
paris89

A 08, 09-es gépeken a 'klasszikus' MiG-29 kamó volt. A klasszikus alatt azt értem, hogy a híres farnborough-i látogatáson szereplő gép hasonló kamóval repült 1988-ban. Ilyen mintájú géppel zuhant le Kvocsur Le Bourget-ban 1989-ben. Az Usában látogatást tevő gépeken is ilyen jellegű minta volt. A jellegzetessége a kabin mögött a jobb vagy bal svancig hátrahúzódó egybefüggő minta és a szárnyakon levő határozott csík egy folttal a jobb vagy a bal szárnyon. Pár USAF agresszor F-16-os és az átfestett indonéz F-16-sok is ilyen mintával lettek festve.

A többi együléses festése meg a sztendernek nevezhető mintát kapta. Ilyen mintával repült a legtöbb export gép, magyar, szlovák, bulgár, szerb, iraki stb.

Levix
www.plasticwings.hu
SIG 496380 2008. május 27. 10:14
Válasz erre
Hello ! Biztos, hogy csinálta felülnézetit 29-ről, de nem tuti, hogy az a 08-as volt. Sajna most nincs több időm, de este átnézem a képeimet, hátha akad valami Neked való :)

Üdv...
Figaro 496379 2008. május 27. 10:06
Válasz erre
Szia SIG!

Köszi a képeket, minden segítség jól jön.

Ha valakinek lenne egy felülnézeti fotója, az lenne a legjobb.

Mégegyszer, köszi.

Figaro
SIG 496378 2008. május 27. 09:59
Válasz erre
Untitled-11
Untitled-11
Untitled-12
Untitled-12
Untitled-13
Untitled-13
Untitled-14
Untitled-14
Untitled-15
Untitled-15
Untitled-16
Untitled-16
Untitled-17
Untitled-17
Untitled-18
Untitled-18
Untitled-19
Untitled-19

Hello !

Most ezzel nem tudom, hogy segítek-e, mert nem nagyon látszik a külső része, de ha megakarod építeni, akkor végülis ez a 08-as :S Bocsi a minőség miatt, a valóságban sokkal szebbek a képek, csak még az analóg időszakomból valók és ilyen lett a szkennelés után :(

Üdv...
Figaro 496377 2008. május 27. 08:51
Válasz erre
Köszi, azt a honlapot ismerem, már átböngésztem.
Figaro
f2d 496376 2008. május 27. 07:12
Válasz erre
Figaro 496375 2008. május 26. 23:10
Válasz erre
Sziasztok!

A 08-as régi festésű magyar MiG-29-est tervezem megépíteni.
Találtam néhány fotót a neten erről a gépről, de csak oldal
nézetek vannak.
Tudnátok képeket küldeni a fent említett gépről?

Előre is köszi
Figaro
f2d 496374 2008. május 9. 00:22
Válasz erre
Nekem van egy, és semmi kifogás nincs ellene, bár a kabinra azért ráfér egy csere. Plussz szegecselés, de mint tudjuk a makettezésben mindent lehet fokozni.:-)
Hind 496373 2008. május 8. 20:06
Válasz erre
Nekem van,és elég közel is van hozzám a hangárban,úgyhogy jó.
newman 496372 2008. május 8. 20:02
Válasz erre
Sziasztok 29es rajongók!
Ha már tegnap az UBről volt szó, gondoltam felteszek egy kérdést:
Mi a véleményetek a Heller MiG-29UBről?
Üdv.:
Péter
B.N. 496371 2008. május 8. 16:01
Válasz erre
Bocsánat, hogy viszonylag régi hozzászólásra reagálok, de most láttam meg, és érdekel a téma. Nagyjából egyetértek ezzel a hozzászólással, de az 1995 óta nemlátott gépek nekem kicsit túlzásnak tűnnek. A 19-es Lengyelországban biztosan volt lövészeten, láttam képet. A 05-ösről is láttam olyan fotót ami elvileg 99-ben készült...A jelenlegi működő gépek közé meg azt hiszem már nem tartozik a 04-es.
newman 496370 2008. május 7. 20:56
Válasz erre
Urak!
A 29UB szettet 72029es kat. számmal gyártotta az Eduard. Képet sajnos nem sikerült találni róla..
borisz 496369 2008. május 7. 20:51
Válasz erre
Nem gondolunk egyre, nekem a kétüléseshez kéne a feljavító.
szezsolt 496368 2008. május 7. 20:37
Válasz erre
Hmmm...tényleg...DDD

köszi
migi 496367 2008. május 7. 20:03
Válasz erre
Uraim amit ti kintről akartók meghozatni az a Pro Startnál SS183 számon 810 magyar forintért kapható raktárból . Ha mégse ezt akkor bocsi.
szezsolt 496366 2008. május 7. 19:32
Válasz erre
Még valami!
Tehát erről van szó, ha jól értem

www.eduard.cz/products/card.php
szezsolt 496365 2008. május 7. 19:30
Válasz erre
De most, hogy vissza akartam keresni a JADAR oldalán, azt írja, hogy "Nie znaleziono produktu!", tehát nicc. Lehet enyém volt az utolsó...

De várj egy kicsit és biztos lesz.
Amennyiben magától az EDUARD-tól rendelnéd, asszem 8800HUF-ért jönne.
szezsolt 496364 2008. május 7. 19:22
Válasz erre
Ha egyre gondolunk, akkor az a maratás 1/72-es és az ITALERI MIG-29 FULCRUM A-hoz gyártja még mindig az EDUARD.
Tartalmazza a műszerfalat, pár oldalkonzolt, valamit az italeri gyér katapultüléséhez komoly feljavítót, meg még sok apróságot a kabinbelsőbe. Valamit még jó pár alkatrész a gép külsejére.

Az enyém kb egy hete érkezett meg a JADARHOBBY-tól. Kb 2500 HUF volt mindenestül.

Üdv
zsolt
f2d 496363 2008. május 7. 19:05
Válasz erre
Nekem az bőven eléglenne.
newman 496362 2008. május 7. 18:48
Válasz erre
Borisz!
Az Eduard réges-régen csinált valami kis lapot, amin a műszerfalak és az oldalkonzolok is rajta voltak néhány apróság társaságában. Én is csak egyszer találkoztam vele...

űdv.:
Newman
borisz 496361 2008. május 7. 12:25
Válasz erre
Sziasztok!
Ismer valaki kabinbelső feljavítót 1/72ben UB-hez?
Sanjurjo 496360 2008. április 23. 20:08
Válasz erre
Sziasztok!

Húúú ez egyre jobb Köszönöm neked is Levix, úgy látszik, hogy csak én voltam ilyen bénácska, hogy nem találtam anyagot:)

Sziasztok!
Levix 496359 2008. április 23. 10:54
Válasz erre
A gépek festése megegyezik a csehszlovák gépekével. Minden gépen más minta volt, bár a cseheknél megfigyeltem, hogy az egymást követő két gép egészen hasonló mintát kapott. A csehszlovák gépek nagyon jól dokumentáltak és minden gépről van teljes rajz is!
Levix 496357 2008. április 23. 10:51
Válasz erre
29+01 Migddrscr
29+01 Migddrscr
604 Clip
604 Clip

Még két rajz.
Levix 496356 2008. április 23. 10:36
Válasz erre
29+01_100cc
29+01_100cc
29+08 8816Mig-29%2029+08
29+08 8816Mig-29%2029+08
29+08 in camo
29+08 in camo
29+09_02
29+09_02
29+12 413654657
29+12 413654657
29+15 24022915
29+15 24022915
29+18 vis5
29+18 vis5
29+20 1MIG-29_1_
29+20 1MIG-29_1_
29+22 24839e8955227
29+22 24839e8955227
70 FR2-90_MiG-29_01k
70 FR2-90_MiG-29_01k
604 mig8_f2
604 mig8_f2
607 OB-01251
607 OB-01251
615_s01k
615_s01k
628_s01k
628_s01k
635_s01k
635_s01k
661 mig29_21
661 mig29_21
668 MiG29A4[1]
668 MiG29A4[1]
669_Mig-29 669 NVA (1990)
669_Mig-29 669 NVA (1990)
670 mig-29_670_01k
670 mig-29_670_01k
676 MiG29A08[1]
676 MiG29A08[1]
677 444579486
677 444579486
678 Pict0129
678 Pict0129
679 NVA2
679 NVA2
684 JFG-3
684 JFG-3
693 Preschen90
693 Preschen90
699 mig-29-699-1-14
699 mig-29-699-1-14
745 mig29_07l
745 mig29_07l
777 mig-29_777_s02k
777 mig-29_777_s02k
778_01
778_01
785
785
786 mig-29_786_s01k
786 mig-29_786_s01k

29+01 604 29+10 676 29+20 785
29+02 607 29+11 677 29+21 786
29+03 615 29+12 679
29+04 628 29+14 684
29+05 635 29+15 693
29+06 661 29+16 699
29+07 668 29+17 745
29+08 669 29+18 777
29+09 670 29+19 778

UB

29+22 148
29+23 179
29+24 181
29+25 185

Igyekeztem minden gépről egy egy fotót feltenni. A szürke UB-kről nem raktam fel.
Sanjurjo 496355 2008. április 23. 09:31
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm Zsury!
Nagy vagy!

Kösz mégegyszer!
zsury 496354 2008. április 22. 18:21
Válasz erre
Mig-29UB  ex DDR.
Mig-29UB ex DDR.

Még egy, ez egy ex NDK-s UB, még eredeti festéssel...
zsury 496353 2008. április 22. 18:12
Válasz erre
Mig-29  DDR.
Mig-29 DDR.

Ezt találtam, ha megfelel...

Üdv, Zsury
Sanjurjo 496352 2008. április 22. 17:49
Válasz erre
Sziasztok!

Nézelődtem a neten, és sehogy sem találtam a régi NDK-s festésű Mig 29-esekről képeket. Azt hittem ma már azért publikusabb a dolog, persze a Luftwaffe által átvett gépek képeivel Dunát lehetne rekeszteni, de én még NDK-st akarok, nagyon tetszet a zöld, barna...és kitudja milyen kamuflázsuk? Merthogy pont ezeknek a színeknek a kódjaira lennék kíváncsi, és nem ártana egy folttérkép sem egy háromnézettel. Köszi előre is minden segítséget!(Ha nem hát marad egy régesrégi Top Gun magazin mert abban volt néhány fotó, ha jól emlékszem NDK Mig 29-esekről)

Sziasztok!
Kalóz 496351 2008. április 22. 10:22
Válasz erre
Sztem nem a légi harchoz, hanem a vészhelyzetek gyakorlásához csatlakozhat ilyen feladat. Mellesleg hülye vélemények, állásfoglalások - pletyka szinten már meg is jelentek, és a hivatalosság hiába cáfol, működik a nem zörög a haraszt szindróma. Már ki is kezdték a pilótát, hogy nem géphiba miatt zuhant le, meg Pestre kellett szállítani, mert mentális problémái jelentkeztek (röviden - bedilizett), és a báztis parancsnoka hiába cáfolja a légből kapott ötleteket, az emberek jobban hisznek a zuhanyhíradónak (ami ebben az esetben nem az érintettektől származnak, legalább is remélhetőleg). Az előbb olvastam a neten (www.baon.hu/index.php) érdemes a hozzászólásokat is átböngészni (bár vannak értelmesek is közöttük:15. Több szálon is futnak a hozzászólások,amelyek szinvonalához és tartalmához képest a dögkeselyűk borzalmas rikoltozása pacsirtaszó.Szégyen és mégegyszer szégyen.Aki meg esetleg pontos részinformációval rendelkezik miért nem képes tartani a pofáját? Nem egy embertárs (esetleg kolléga)sorsáról van szó?, de atöbbség nem ilyen).

Hogy mért jó mindenben a rosszat keresni egyeseknek???
Kalóz
Zsolesz 496350 2008. április 22. 10:10
Válasz erre
Hoppá,most szállt fel egy 29-es!Először a baleset óta,igaz,hogy kedden -szerdán repülnek csak.
Monox 496349 2008. április 18. 20:26
Válasz erre
Ha esetleg valaki rögzítette a híradások filmfelvételeit, szívesen venném, ha továbbítaná ide: monox@freemail.hu
Monox 496348 2008. április 17. 23:22
Válasz erre
080417_kecskemetvadaszgep_01
080417_kecskemetvadaszgep_01
080417_kecskemetvadaszgep_03
080417_kecskemetvadaszgep_03
080417_kecskemetvadaszgep_04
080417_kecskemetvadaszgep_04
080417_kecskemetvadaszgep_14
080417_kecskemetvadaszgep_14
080417_kecskemetvadaszgep_16
080417_kecskemetvadaszgep_16
080417_kecskemetvadaszgep_09
080417_kecskemetvadaszgep_09
080417_kecskemetvadaszgep_05
080417_kecskemetvadaszgep_05
080417_kecskemetvadaszgep_18
080417_kecskemetvadaszgep_18
080417_kecskemetvadaszgep_22
080417_kecskemetvadaszgep_22
080417_kecskemetvadaszgep_12
080417_kecskemetvadaszgep_12

Az esetről előszőr megjelent fotók.
Monox 496347 2008. április 17. 21:37
Válasz erre
Nem tudom. De valószínűleg Peszeki Zoltánnak itt kettétört nemcsak a repülőgépe, hanem az élete is. NÉzzétek meg az iwiw lapját.
Figaro 496346 2008. április 17. 21:01
Válasz erre
A cikk szerint:
"A gyakorlás közben úgynevezett alacsony áthúzást kellett végrehajtani a repülőnek, ami azt jelenti, hogy körülbelül egy méter magasságig a földre süllyed a gép, és utána ismét emelkedik."

Tényleg van ilyen előírás a légiharc gyakorlás során?
Monox 496345 2008. április 17. 20:42
Válasz erre
Most érkeztem haza a helyszínről. Az adott útszakasz teljesen hermetikusan le van zárva, semmilyen irányból nem lehet közelíteni. Látni távcsőből sem lehetett semmit. A főbejárat előtt parkoltam, de gyalogosan sem engedtek még az irányába sem. Talán hátulról lehetett volna látni, de lehet az is zárva van... Gyakorlatilag csak a sajtó és a katonák mehetnek be a területre, senki egyéb. Az út reggelig biztosan zárva lesz.
Itt viszont többet lehet tudni:

index.hu/politika/bulvar/0417mig29/
Zsolesz 496344 2008. április 17. 17:17
Válasz erre
Pont most nincs időm kimenni a reptérhez...
Amikor utoljára zuhant le 29-es,nagy sugarú kordont húztak,és nagy gonddal vizsgálat után minden morzsát összeszedtek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.