/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
mig23papa 496497 2008. július 10. 20:30
Válasz erre
PETI

"Hát muszáj költeniük rájuk, mert nagyon kevés a gép! És azokban is ki tudja mennyi idő van még? "

te is tudod, én is tudom, mindenki tudja, csak akinek tudni kéne az nem tudja, vagy nem aklarja tudni, hogy 2000-ben kb. 60 darab üzemképes gépet dobtak ki,és ezekben volt még idő bőven, akkor most meg mit nyafognak
PETI 496496 2008. július 10. 20:27
Válasz erre
Egyébként a szlovákok jártak el példásan. Sajnos már tőlük kéne tanulnunk.
PETI 496495 2008. július 10. 20:25
Válasz erre
Hát muszáj költeniük rájuk, mert nagyon kevés a gép! És azokban is ki tudja mennyi idő van még?
Jelenleg repülnek ők: 09,10,18,21,27
Kméten van a két "új", asszem ott hozzák őket repképes állapotba. A 24-es különösen néz ki az új kamóval... :) Szokatlan az az oldalszám a szürke-szürke festéssel, nekem az a gép az orosz mintával nagyon tetszett. De mindegy, csak repüljön!
mig23papa 496494 2008. július 10. 19:35
Válasz erre
Etel

köszi gyors voltál

ha megtudnád mondani ki az illetékes vezérkari akárki a hadrafoghatósági adatok tekintetében, akkor bekopogtatnék a nagyokoshoz a sajtóigazolványommal a kezemben
Etel 496493 2008. július 10. 19:29
Válasz erre
MWSnap394
MWSnap394

Szervusz!

Elnézést a cikk a Magyar Nemzetben jelent meg.

Üdv.
mig23papa 496492 2008. július 10. 19:27
Válasz erre
RonnieFrown

Értelek, de megsúgnám, hogy ha a volt Top Gun-ra gondoltál, akkor nem kell mindent elhinni, amit ott írtak, mint ahogy a volt főszerkesztő Tőrös István neve sem volt mindíg garancia arra ami megjelent akkor a lapban. Valahogy így van az utód Aranysas esetében is, talán csak azért mertz a főszerkesztő ugyan az a személy ott is. :-))
mig23papa 496491 2008. július 10. 19:23
Válasz erre
Etel

betudnád ide dobni azt a cikket , érdekelne
RonnieFrown 496490 2008. július 10. 19:20
Válasz erre
En csak a sajtoban elhangzott dolgokra ertettem ezt. Az elso nemzetkozi repulonapok utan folyamatos tema volt a korszerusites stb, es az akkori egyetlen repulomagazinban mentek errol talalgatasok megallas nelkul. Gondoltam ez a 2009-es datum a 29-esekkel kapcsolatban is valami hasonlo nem hivatalos info.
Etel 496489 2008. július 10. 19:12
Válasz erre
Szervusz!

Én a HM oldalán olvastam egy cikkben.
mig23papa 496488 2008. július 10. 19:02
Válasz erre
Etel

a hadrafoghatási adatok mitől lennének titkosak ?
mig23papa 496487 2008. július 10. 19:01
Válasz erre
RonnieFrown

emlékezetem szerint szó sem volt 21-es kivonasáról a 90-es evek elejen , bár lehet hogy csak én nem figyeltem eléggé a csapatgyűlések alkalmával :-)
Zebi 496486 2008. július 10. 18:44
Válasz erre
"a hadrafoghatási adatok titkosak"
Én se dicsekednék ezekkel az adatokkal a helyükben, gondolom az 50% is inkább csak az álmok kategóriájába tartozik.
Etel 496485 2008. július 10. 18:32
Válasz erre
Szervusztok!

Sajnos a MiG-29 jövőre, pontosabban 2009. december 31.-ig ki lesz vonva a hadrendből.
Értesüléseim szerint az L-39ZO Albatros 2009. május körül lesz kivonva, továbbá azt hallottam, hogy 2009-ben tervezik a Jak-52 kivonását is.
Jelenleg kb. 5-6 db MiG-29 van repülőképes állapotban - a hadrafoghatási adatok titkosak.

Üdv.
RonnieFrown 496484 2008. július 10. 18:13
Válasz erre
Ez tenyleg jo hir. Csodalom, hogy ilyesmire hajlando kolteni a kormany. Valahol azt irtak jovore leallnak, mashol mintha 2012-t lattam volna kivonasi datumkent. Mondjuk emlekszem a 21-es kivonasa is emlegetve volt mar a 90-es evek elejen aztan csak maradtak 2000-ig. Hol fogjak rendbehozni oket es hany db repulokepes most?
Hunyo 496483 2008. július 10. 13:21
Válasz erre
PETI 496482 2008. július 10. 13:00
Válasz erre
Urak!

Hogy jó hír is legyen, itt a két "új" oldalszám: 11, 24
Ők fognak életre kelni, miután nem elég a meglévő repképes példány.
ab.ab 496481 2008. július 6. 22:15
Válasz erre
akkor 2 gépet már kipipálhatunk, a 01-es és 05-ös tehát 1996 decembere óta nem repült...

Még az érdekelne, ha van infó, hogy a 29-es oldalszámúval mikör történt az a bizonyos nem túl sikeres leszállás?
Monox 496480 2008. július 6. 22:06
Válasz erre
Bár rég kivont gépeken látszanak a nyomok, ez felvetheti, hogy esetleg ezután a készültség után sosem repültek többé, csak az a kérdés, hogy akkor miben segítkezett a PG? A gépek földön maradásához csak nem kell ipari szintű segítség?
tothtomi 496479 2008. július 6. 20:32
Válasz erre
Nem, az utolsó képen a 01-est látni. Azt meg nem tudom hogy repültek e még utána...
mig23papa 496478 2008. július 6. 20:17
Válasz erre
Nos

A seprűs jégtelenítésről annyit tudtam meg a mai napon, hogy az eset a készültségben lévő Mig-29 es(ek)el történt meg.
A csapadék ráfagyott a gép(ek)re, és a keszi váltásparancsnok beijedt, hogy riasztás alkalmával nem tud(nak) felszállni a gép(ek), ezért adott parancsnok a "gyors és hatékony" jégtelenítésre. Annyit azért még megsúgtak, hogy a váltásparancsnok baszott az időjárásra, meg talán az egészb szolgálatára. A gép(ek) akkor még a szabad ég alatt adták a készültséget. Ező, hó, havaseső könnyen ráfagyhatott a gépre, ha közben aludt, vagy sakkozott az egész társaság.
ab.ab 496477 2008. július 6. 19:56
Válasz erre
Én úgy tudom hogy 99-ben volt mikor a Balatont megnézte a 29-es...
ab.ab 496476 2008. július 6. 19:55
Válasz erre
Puffyn!

Csak a 05-t verték szét? vagy volt még más is? Ezek repültek még egyeltalán után?
búza 496475 2008. július 4. 20:43
Válasz erre
Szia Monox!
A MIG-es sem szerette volna, de abban nem volt méhsejt szerkezet, tehát a szerkezetük közel sem azonos. Jóval vastagabb anyagból készült minden borítólemezük, jobban is bírta a gyűrődést!
mig23papa 496474 2008. július 4. 15:02
Válasz erre
Solo

Miért ne tenné közkinccsé, titkosügynök az illető?:-))
mig23papa 496473 2008. július 4. 15:02
Válasz erre
Monox

Ha vitorlással ütközött volna, ahhoz a gazdájának is lett volna szava, nem?

Amúgy nekem is volt szerencsém madárral ütközés után azt a pár kiló "véres húst" kivakarászni a Mig-21 MF jobb főfutógondolájáből és a szárny aljáról. Nem kis jószág lehetett a maradványok mennyiségéből itélve, és abból hogy a főfutószáron lévő egyes áv. lemez összes szegecse annyira megnyúlott, hogy lötyögött az egész lemez a merevítőbordákon. Nemhívtunk smadárszakértőt, egyszerűen csak kijavítottuk a hibát, és lesikáltuk a gépet.
Zebi 496472 2008. július 4. 14:37
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, az ilyen a saját autójáról is seprűnyéllel szokta leverni a jeget?
Monox 496471 2008. július 4. 13:01
Válasz erre
Végiggondolva ezt a seprűs jégverést, ez akkor is durva. A Mig-21 sem hiszem, hogy elbírta volna, hogy serűnyéllel üssék a kormányfelületeket, lévén a szerkezetük közel azonos. Ritka egy nagy barom volt, aki ezt parancsba kiadta, de még inkább aki végrehajtotta!
Solo 496470 2008. július 4. 09:42
Válasz erre
Megkérdem az ismerősöm, akinél láttam a képeket, de nem biztos, hogy közkincsé teszi :)
Monox 496469 2008. július 3. 22:18
Válasz erre
Az akkori Top Gunban olvastam, és a mai napig nem állt össze a kép. Pedig nem szoktak ott (ekkora) hülyeséget írni, ha elrepedt, akkor nyílván nem az alső és felső "gerincet" nézték repedésnek az orrkúpon. Ezért is megfoghatatlan az eset. Márpedig ha leszakad, akkor gondolom azt a gépet is kipipálhattuk volna azonnal. A képek nagyon jók, arra gondolok talán ez is közre játszott a korai selejtezésbe?
borisz 496468 2008. július 3. 18:27
Válasz erre
Egy kérdésem van:
Miért nem ültették bele abba a seprűnyélbe vagy mibe azt, aki ezt kitalálta?
Puffyn 496467 2008. július 3. 17:01
Válasz erre
DSC04154
DSC04154
DSC04156
DSC04156
DSC04158
DSC04158
DSC04160
DSC04160

Sziasztok!

A tegnap ígért képek.

Monox!

Szerintem sehogy mert akkor leszakadt volna. A 29-esek orrkúpja úgy néz ki mintha el lenne repedve de nem . A ragasztás ahogy összerakják öket nem igazán tökéletes és emiatt tűnhet repedtnek.
Monox 496466 2008. július 3. 10:25
Válasz erre
Solo!

Lehetséges ezeket a képeket köszkinccsé tenni? Én még ne mláttam semmi konkrétat az esetről.
Monox 496465 2008. július 3. 10:23
Válasz erre
Vári Gyula akcióját, miszerint hattyúval találkozott két méter magasan, egy élő legenda lett a reptéren. A már itt korábban is említett ismerőseim személyesen is átbeszélték az esetet vele és innen bizton tudható, hogy nemcsak megtörtént az eset (v. valami) hanem 4 hónapos eltiltás is szerepelt a jutalmazások között. Az, hogy a sérülést a vízfelszín v. egy szörfös vitorlája okozta-e, ezt igazából csak ők tudják, de hogy Szentkirályról hazafelé történt az eset 2000-ben, ez tuti.

Olvastam egy esetet, azt hiszem szintén 2000-ben történt, hogy Lengyelországban, rakétalövészeten egyik gépünknek elrepedt az orrkúpja. Hogyan lehetséges ez? És miképp lehetett ragasztással biztonságosan rendbe tenni a gépet?
Kelemen 496464 2008. július 2. 22:42
Válasz erre
És a Petős esetet hallotta valaki?

Nem tom a pontos időpontot, de felszálltak gyakorló légiharcra. Becserkészte Pető az "ellenséges" gépet, és lőtt, de igazából! A "harc" hevében elfelejtett fotógéppuskára kapcsolni, ahogy ő kommentálta bent. Még jó ,hogy nem lőtte le a másik gépet.
Solo 496463 2008. július 2. 22:38
Válasz erre
Állítólag egy hattyú volt. :))
Nagyobb madarat nem tudott kitalálni.:) Láttam képeket a gépről. Szép nagy hattyú lehetett. :) Ha jól emlékszem az utolsó szentkirályi repnapról hazafelé menet történt az "ütközés".
Kelemen 496462 2008. július 2. 22:23
Válasz erre
Én olyanokat halottam, hogy két gép az ő "jovoltából" került a Jurassic Parkba, meg egy konkrét esett volt, mikor géppárban repültek és a Balaton felett "alacsony" áthúzás közben a hajtómű fúvókát egy kicsit megnyomta a vizfelszinen. Volt is belőle nagy "hacacáré", mert azt állította, hogy madárral ütközött, és a vezetés hívott antropologust, hogy milyen madárral "találkozott". A másik géet medig szerkezetileg "meggörbitette, olyan durav manővert húzott bele, hogy a gép szerkezete eldeformálódott. Ezekről tok konkrétan, amit belsősöktől halottam. Hogy aztán ezek igazak-e, azt megmondom az igazat nem tom, de nem hiszem, hogy csak kaitaláció, bár ki tudja...
mig23papa 496460 2008. július 2. 21:14
Válasz erre
búza

már csak arra vagyok kíváncsi ki volt az a vadbarom akinek az egész seprűzés eszébejutott, és hogy legalább felakasztották-e az illetőt? :-(((
búza 496459 2008. július 2. 20:47
Válasz erre
A 29-esekről seprűnyéllel verték le a jeget és ettől a méhsejt szerkezetű kompozit részek erősen megsérültek. A PG. részt vett a javításban, de pl. a vezérsíkokat az ACE kompozit műhelyében javították, cserélték. Elég sz@rul néztek ki!
mig23papa 496458 2008. július 2. 19:34
Válasz erre
Kelemen

lehetne konkrét dolgokat is megtudni mert ez az " én is halottam erröl. Meg voltak olyan "akták", hogy Vári Gyuszi esetei." ez nekem semmit sem mondanak
mig23papa 496457 2008. július 2. 19:33
Válasz erre
Rumcájsz_52

"aki látta azt mesélte" ki ez az illető neve van neki?

azért én kíváncsi lennék azokra az embetekre akik egyáltalán neki mertek esni a gépeknek, én eltörtem volna kezét lábát ha látom
mig23papa 496456 2008. július 2. 19:31
Válasz erre
Zebi 496455 2008. július 2. 18:34
Válasz erre
Én egyszer régebben (2000 környéke talán?) hallottam egy pletykát, miszerint valamikor előfordult olyan, hogy a riasztásra egyik készültségi gépet sem sikerült elindítani. Nem tudom, mi igaz belőle, de ha igaz, az eléggé gáz.
Kelemen 496454 2008. július 2. 18:27
Válasz erre
Igen én is halottam erröl. Meg voltak olyan "akták", hogy Vári Gyuszi esetei. A sok MiG-ek meg ott áll a bázis Jurassic Parkban, olyan elszomoritó volt őket láttni a multkor is =(
Rumcájsz_52 496453 2008. július 2. 17:38
Válasz erre
Az eset sajna megtörtént, a PG tényleg résztvett a helyreállitásban /leginkább új alkatrészek beszerzésével/. Aki látta az áldozatul esett egyik fékszárnyat, azt mesélte, úgy nézett ki, mint amit légpuskával lövöldöztek össze, ugyanis nem natúr söprűnyelekkel dolgoztak, hanem a nyelek végébe szöget vertek, hogy hatékonyabb legyen a meló' Arról szó se volt, hogy műszakiak voltak az elkövetők, elég, ha egy tájékozatlan tisztes parancsba kapja - és továbbadja - a gyors és hatékony jégte-
lenitésre vonatkozó utasitást.
Puffyn 496452 2008. július 2. 17:27
Válasz erre
Sziasztok!

Holnapra lesznek bizonyítékaim hogy igen csúnyán elbántak a gépekkel. több száz horpadás van rajtuk a jégtelenítés miatt, mind a mai napig.
A madárral egyébként a 15-ös találkozott. Frontális ütközés volt egy "gólya" típusú légijárművel aminek a szélvédő látta kárát. Teljesen pókhálós lett.
Azok a gépek amelyek nem lettek üzemidő hosszabítva azok 2001-2002 körül repültek utoljára.

Puffyn
Monox 496451 2008. július 2. 16:51
Válasz erre
Én is hallottam az esetről. Azt nem, hogy hány gépet érintett az eset, viszont azt igen, hogy a gépeket a PG szakembereinek kellett rendbe tenniük. (Vagy magát a gépet rakták rendbe a PG-ben..? Valószínűtlen, inkább az előbbi variáció az igaz.) Szerintem objektív bizonyíték csak annyi van, amennyi a felelősségre vonást érintett, és a jegyzőkönyv, ill. az ami a helyreállításkor készült. Nem gondolnám, hogy nagyon látványos sérülést okoztak volna, valamiképp mégis helyre rakták őket.
mig23papa 496450 2008. július 2. 16:27
Válasz erre
oké, és milyen objektív bizonyítékok vannak erről ?
Nyugger 496449 2008. július 2. 15:42
Válasz erre
MiG23Papa!

Pedig megtörtént, és ez tény.
mig23papa 496448 2008. július 2. 15:11
Válasz erre
ab.ab

A magam 22 éve alatt egyszer sem tapasztaltam, hogy seprűnyéllel verték volna le a gépről a jeget, de még nem is hallottam soha senkitől az öregek közül sem.
Tehát nemigazán tudom elhinni, hogy repműszaki ilyenre vetemedett volna valaha is.
Nyugger 496446 2008. július 2. 09:50
Válasz erre
MiG23Papa,

A rep.kiszolgáló állomány még MiG-21MF szinten állt. Nagy úr a megszokás, ami a 21-n
ok. volt, hogy a sorállomány seprűnyéllel leverje a hajnali fagy nyomait azt a 29-n nem illene. Csak 2-3 gép esett ki a hadrendből! Igaz akkor még -papíron- volt 25 db
másik. Ki és mennyit kapott arról nics infóm.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.