<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
mig23papa | Adatlap | 496497 | 2008. július 10. 20:30 | ||
PETI | Adatlap | 496496 | 2008. július 10. 20:27 | ||
Egyébként a szlovákok jártak el példásan. Sajnos már tőlük kéne tanulnunk. | |||||
PETI | Adatlap | 496495 | 2008. július 10. 20:25 | ||
Hát muszáj költeniük rájuk, mert nagyon kevés a gép! És azokban is ki tudja mennyi idő van még? Jelenleg repülnek ők: 09,10,18,21,27 Kméten van a két "új", asszem ott hozzák őket repképes állapotba. A 24-es különösen néz ki az új kamóval... :) Szokatlan az az oldalszám a szürke-szürke festéssel, nekem az a gép az orosz mintával nagyon tetszett. De mindegy, csak repüljön! | |||||
mig23papa | Adatlap | 496494 | 2008. július 10. 19:35 | ||
Etel köszi gyors voltál ha megtudnád mondani ki az illetékes vezérkari akárki a hadrafoghatósági adatok tekintetében, akkor bekopogtatnék a nagyokoshoz a sajtóigazolványommal a kezemben | |||||
Etel | Adatlap | 496493 | 2008. július 10. 19:29 | ||
mig23papa | Adatlap | 496492 | 2008. július 10. 19:27 | ||
RonnieFrown Értelek, de megsúgnám, hogy ha a volt Top Gun-ra gondoltál, akkor nem kell mindent elhinni, amit ott írtak, mint ahogy a volt főszerkesztő Tőrös István neve sem volt mindíg garancia arra ami megjelent akkor a lapban. Valahogy így van az utód Aranysas esetében is, talán csak azért mertz a főszerkesztő ugyan az a személy ott is. :-)) | |||||
mig23papa | Adatlap | 496491 | 2008. július 10. 19:23 | ||
RonnieFrown | Adatlap | 496490 | 2008. július 10. 19:20 | ||
En csak a sajtoban elhangzott dolgokra ertettem ezt. Az elso nemzetkozi repulonapok utan folyamatos tema volt a korszerusites stb, es az akkori egyetlen repulomagazinban mentek errol talalgatasok megallas nelkul. Gondoltam ez a 2009-es datum a 29-esekkel kapcsolatban is valami hasonlo nem hivatalos info. | |||||
Etel | Adatlap | 496489 | 2008. július 10. 19:12 | ||
mig23papa | Adatlap | 496488 | 2008. július 10. 19:02 | ||
Etel a hadrafoghatási adatok mitől lennének titkosak ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 496487 | 2008. július 10. 19:01 | ||
RonnieFrown emlékezetem szerint szó sem volt 21-es kivonasáról a 90-es evek elejen , bár lehet hogy csak én nem figyeltem eléggé a csapatgyűlések alkalmával :-) | |||||
Zebi | Adatlap | 496486 | 2008. július 10. 18:44 | ||
"a hadrafoghatási adatok titkosak" Én se dicsekednék ezekkel az adatokkal a helyükben, gondolom az 50% is inkább csak az álmok kategóriájába tartozik. | |||||
Etel | Adatlap | 496485 | 2008. július 10. 18:32 | ||
Szervusztok! Sajnos a MiG-29 jövőre, pontosabban 2009. december 31.-ig ki lesz vonva a hadrendből. Értesüléseim szerint az L-39ZO Albatros 2009. május körül lesz kivonva, továbbá azt hallottam, hogy 2009-ben tervezik a Jak-52 kivonását is. Jelenleg kb. 5-6 db MiG-29 van repülőképes állapotban - a hadrafoghatási adatok titkosak. Üdv. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 496484 | 2008. július 10. 18:13 | ||
Ez tenyleg jo hir. Csodalom, hogy ilyesmire hajlando kolteni a kormany. Valahol azt irtak jovore leallnak, mashol mintha 2012-t lattam volna kivonasi datumkent. Mondjuk emlekszem a 21-es kivonasa is emlegetve volt mar a 90-es evek elejen aztan csak maradtak 2000-ig. Hol fogjak rendbehozni oket es hany db repulokepes most? | |||||
Hunyo | Adatlap | 496483 | 2008. július 10. 13:21 | ||
Végre, ez tényleg jó hír =) | |||||
PETI | Adatlap | 496482 | 2008. július 10. 13:00 | ||
Urak! Hogy jó hír is legyen, itt a két "új" oldalszám: 11, 24 Ők fognak életre kelni, miután nem elég a meglévő repképes példány. | |||||
ab.ab | Adatlap | 496481 | 2008. július 6. 22:15 | ||
akkor 2 gépet már kipipálhatunk, a 01-es és 05-ös tehát 1996 decembere óta nem repült... Még az érdekelne, ha van infó, hogy a 29-es oldalszámúval mikör történt az a bizonyos nem túl sikeres leszállás? | |||||
Monox | Adatlap | 496480 | 2008. július 6. 22:06 | ||
Bár rég kivont gépeken látszanak a nyomok, ez felvetheti, hogy esetleg ezután a készültség után sosem repültek többé, csak az a kérdés, hogy akkor miben segítkezett a PG? A gépek földön maradásához csak nem kell ipari szintű segítség? | |||||
tothtomi | Adatlap | 496479 | 2008. július 6. 20:32 | ||
Nem, az utolsó képen a 01-est látni. Azt meg nem tudom hogy repültek e még utána... | |||||
mig23papa | Adatlap | 496478 | 2008. július 6. 20:17 | ||
Nos A seprűs jégtelenítésről annyit tudtam meg a mai napon, hogy az eset a készültségben lévő Mig-29 es(ek)el történt meg. A csapadék ráfagyott a gép(ek)re, és a keszi váltásparancsnok beijedt, hogy riasztás alkalmával nem tud(nak) felszállni a gép(ek), ezért adott parancsnok a "gyors és hatékony" jégtelenítésre. Annyit azért még megsúgtak, hogy a váltásparancsnok baszott az időjárásra, meg talán az egészb szolgálatára. A gép(ek) akkor még a szabad ég alatt adták a készültséget. Ező, hó, havaseső könnyen ráfagyhatott a gépre, ha közben aludt, vagy sakkozott az egész társaság. | |||||
ab.ab | Adatlap | 496477 | 2008. július 6. 19:56 | ||
Én úgy tudom hogy 99-ben volt mikor a Balatont megnézte a 29-es... | |||||
ab.ab | Adatlap | 496476 | 2008. július 6. 19:55 | ||
Puffyn! Csak a 05-t verték szét? vagy volt még más is? Ezek repültek még egyeltalán után? | |||||
búza | Adatlap | 496475 | 2008. július 4. 20:43 | ||
Szia Monox! A MIG-es sem szerette volna, de abban nem volt méhsejt szerkezet, tehát a szerkezetük közel sem azonos. Jóval vastagabb anyagból készült minden borítólemezük, jobban is bírta a gyűrődést! | |||||
mig23papa | Adatlap | 496474 | 2008. július 4. 15:02 | ||
Solo Miért ne tenné közkinccsé, titkosügynök az illető?:-)) | |||||
mig23papa | Adatlap | 496473 | 2008. július 4. 15:02 | ||
Monox Ha vitorlással ütközött volna, ahhoz a gazdájának is lett volna szava, nem? Amúgy nekem is volt szerencsém madárral ütközés után azt a pár kiló "véres húst" kivakarászni a Mig-21 MF jobb főfutógondolájáből és a szárny aljáról. Nem kis jószág lehetett a maradványok mennyiségéből itélve, és abból hogy a főfutószáron lévő egyes áv. lemez összes szegecse annyira megnyúlott, hogy lötyögött az egész lemez a merevítőbordákon. Nemhívtunk smadárszakértőt, egyszerűen csak kijavítottuk a hibát, és lesikáltuk a gépet. | |||||
Zebi | Adatlap | 496472 | 2008. július 4. 14:37 | ||
Kíváncsi vagyok, az ilyen a saját autójáról is seprűnyéllel szokta leverni a jeget? | |||||
Monox | Adatlap | 496471 | 2008. július 4. 13:01 | ||
Végiggondolva ezt a seprűs jégverést, ez akkor is durva. A Mig-21 sem hiszem, hogy elbírta volna, hogy serűnyéllel üssék a kormányfelületeket, lévén a szerkezetük közel azonos. Ritka egy nagy barom volt, aki ezt parancsba kiadta, de még inkább aki végrehajtotta! | |||||
Solo | Adatlap | 496470 | 2008. július 4. 09:42 | ||
Megkérdem az ismerősöm, akinél láttam a képeket, de nem biztos, hogy közkincsé teszi :) | |||||
Monox | Adatlap | 496469 | 2008. július 3. 22:18 | ||
Az akkori Top Gunban olvastam, és a mai napig nem állt össze a kép. Pedig nem szoktak ott (ekkora) hülyeséget írni, ha elrepedt, akkor nyílván nem az alső és felső "gerincet" nézték repedésnek az orrkúpon. Ezért is megfoghatatlan az eset. Márpedig ha leszakad, akkor gondolom azt a gépet is kipipálhattuk volna azonnal. A képek nagyon jók, arra gondolok talán ez is közre játszott a korai selejtezésbe? | |||||
borisz | Adatlap | 496468 | 2008. július 3. 18:27 | ||
Egy kérdésem van: Miért nem ültették bele abba a seprűnyélbe vagy mibe azt, aki ezt kitalálta? | |||||
Puffyn | Adatlap | 496467 | 2008. július 3. 17:01 | ||
Monox | Adatlap | 496466 | 2008. július 3. 10:25 | ||
Solo! Lehetséges ezeket a képeket köszkinccsé tenni? Én még ne mláttam semmi konkrétat az esetről. | |||||
Monox | Adatlap | 496465 | 2008. július 3. 10:23 | ||
Vári Gyula akcióját, miszerint hattyúval találkozott két méter magasan, egy élő legenda lett a reptéren. A már itt korábban is említett ismerőseim személyesen is átbeszélték az esetet vele és innen bizton tudható, hogy nemcsak megtörtént az eset (v. valami) hanem 4 hónapos eltiltás is szerepelt a jutalmazások között. Az, hogy a sérülést a vízfelszín v. egy szörfös vitorlája okozta-e, ezt igazából csak ők tudják, de hogy Szentkirályról hazafelé történt az eset 2000-ben, ez tuti. Olvastam egy esetet, azt hiszem szintén 2000-ben történt, hogy Lengyelországban, rakétalövészeten egyik gépünknek elrepedt az orrkúpja. Hogyan lehetséges ez? És miképp lehetett ragasztással biztonságosan rendbe tenni a gépet? | |||||
Kelemen | Adatlap | 496464 | 2008. július 2. 22:42 | ||
És a Petős esetet hallotta valaki? Nem tom a pontos időpontot, de felszálltak gyakorló légiharcra. Becserkészte Pető az "ellenséges" gépet, és lőtt, de igazából! A "harc" hevében elfelejtett fotógéppuskára kapcsolni, ahogy ő kommentálta bent. Még jó ,hogy nem lőtte le a másik gépet. | |||||
Solo | Adatlap | 496463 | 2008. július 2. 22:38 | ||
Állítólag egy hattyú volt. :)) Nagyobb madarat nem tudott kitalálni.:) Láttam képeket a gépről. Szép nagy hattyú lehetett. :) Ha jól emlékszem az utolsó szentkirályi repnapról hazafelé menet történt az "ütközés". | |||||
Kelemen | Adatlap | 496462 | 2008. július 2. 22:23 | ||
Én olyanokat halottam, hogy két gép az ő "jovoltából" került a Jurassic Parkba, meg egy konkrét esett volt, mikor géppárban repültek és a Balaton felett "alacsony" áthúzás közben a hajtómű fúvókát egy kicsit megnyomta a vizfelszinen. Volt is belőle nagy "hacacáré", mert azt állította, hogy madárral ütközött, és a vezetés hívott antropologust, hogy milyen madárral "találkozott". A másik géet medig szerkezetileg "meggörbitette, olyan durav manővert húzott bele, hogy a gép szerkezete eldeformálódott. Ezekről tok konkrétan, amit belsősöktől halottam. Hogy aztán ezek igazak-e, azt megmondom az igazat nem tom, de nem hiszem, hogy csak kaitaláció, bár ki tudja... | |||||
mig23papa | Adatlap | 496460 | 2008. július 2. 21:14 | ||
búza már csak arra vagyok kíváncsi ki volt az a vadbarom akinek az egész seprűzés eszébejutott, és hogy legalább felakasztották-e az illetőt? :-((( | |||||
búza | Adatlap | 496459 | 2008. július 2. 20:47 | ||
A 29-esekről seprűnyéllel verték le a jeget és ettől a méhsejt szerkezetű kompozit részek erősen megsérültek. A PG. részt vett a javításban, de pl. a vezérsíkokat az ACE kompozit műhelyében javították, cserélték. Elég sz@rul néztek ki! | |||||
mig23papa | Adatlap | 496458 | 2008. július 2. 19:34 | ||
Kelemen lehetne konkrét dolgokat is megtudni mert ez az " én is halottam erröl. Meg voltak olyan "akták", hogy Vári Gyuszi esetei." ez nekem semmit sem mondanak | |||||
mig23papa | Adatlap | 496457 | 2008. július 2. 19:33 | ||
Rumcájsz_52 "aki látta azt mesélte" ki ez az illető neve van neki? azért én kíváncsi lennék azokra az embetekre akik egyáltalán neki mertek esni a gépeknek, én eltörtem volna kezét lábát ha látom | |||||
mig23papa | Adatlap | 496456 | 2008. július 2. 19:31 | ||
Zebi | Adatlap | 496455 | 2008. július 2. 18:34 | ||
Én egyszer régebben (2000 környéke talán?) hallottam egy pletykát, miszerint valamikor előfordult olyan, hogy a riasztásra egyik készültségi gépet sem sikerült elindítani. Nem tudom, mi igaz belőle, de ha igaz, az eléggé gáz. | |||||
Kelemen | Adatlap | 496454 | 2008. július 2. 18:27 | ||
Igen én is halottam erröl. Meg voltak olyan "akták", hogy Vári Gyuszi esetei. A sok MiG-ek meg ott áll a bázis Jurassic Parkban, olyan elszomoritó volt őket láttni a multkor is =( | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 496453 | 2008. július 2. 17:38 | ||
Az eset sajna megtörtént, a PG tényleg résztvett a helyreállitásban /leginkább új alkatrészek beszerzésével/. Aki látta az áldozatul esett egyik fékszárnyat, azt mesélte, úgy nézett ki, mint amit légpuskával lövöldöztek össze, ugyanis nem natúr söprűnyelekkel dolgoztak, hanem a nyelek végébe szöget vertek, hogy hatékonyabb legyen a meló' Arról szó se volt, hogy műszakiak voltak az elkövetők, elég, ha egy tájékozatlan tisztes parancsba kapja - és továbbadja - a gyors és hatékony jégte- lenitésre vonatkozó utasitást. | |||||
Puffyn | Adatlap | 496452 | 2008. július 2. 17:27 | ||
Sziasztok! Holnapra lesznek bizonyítékaim hogy igen csúnyán elbántak a gépekkel. több száz horpadás van rajtuk a jégtelenítés miatt, mind a mai napig. A madárral egyébként a 15-ös találkozott. Frontális ütközés volt egy "gólya" típusú légijárművel aminek a szélvédő látta kárát. Teljesen pókhálós lett. Azok a gépek amelyek nem lettek üzemidő hosszabítva azok 2001-2002 körül repültek utoljára. Puffyn | |||||
Monox | Adatlap | 496451 | 2008. július 2. 16:51 | ||
Én is hallottam az esetről. Azt nem, hogy hány gépet érintett az eset, viszont azt igen, hogy a gépeket a PG szakembereinek kellett rendbe tenniük. (Vagy magát a gépet rakták rendbe a PG-ben..? Valószínűtlen, inkább az előbbi variáció az igaz.) Szerintem objektív bizonyíték csak annyi van, amennyi a felelősségre vonást érintett, és a jegyzőkönyv, ill. az ami a helyreállításkor készült. Nem gondolnám, hogy nagyon látványos sérülést okoztak volna, valamiképp mégis helyre rakták őket. | |||||
mig23papa | Adatlap | 496450 | 2008. július 2. 16:27 | ||
oké, és milyen objektív bizonyítékok vannak erről ? | |||||
Nyugger | Adatlap | 496449 | 2008. július 2. 15:42 | ||
MiG23Papa! Pedig megtörtént, és ez tény. | |||||
mig23papa | Adatlap | 496448 | 2008. július 2. 15:11 | ||
ab.ab A magam 22 éve alatt egyszer sem tapasztaltam, hogy seprűnyéllel verték volna le a gépről a jeget, de még nem is hallottam soha senkitől az öregek közül sem. Tehát nemigazán tudom elhinni, hogy repműszaki ilyenre vetemedett volna valaha is. | |||||
Nyugger | Adatlap | 496446 | 2008. július 2. 09:50 | ||
MiG23Papa, A rep.kiszolgáló állomány még MiG-21MF szinten állt. Nagy úr a megszokás, ami a 21-n ok. volt, hogy a sorállomány seprűnyéllel leverje a hajnali fagy nyomait azt a 29-n nem illene. Csak 2-3 gép esett ki a hadrendből! Igaz akkor még -papíron- volt 25 db másik. Ki és mennyit kapott arról nics infóm. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
"Hát muszáj költeniük rájuk, mert nagyon kevés a gép! És azokban is ki tudja mennyi idő van még? "
te is tudod, én is tudom, mindenki tudja, csak akinek tudni kéne az nem tudja, vagy nem aklarja tudni, hogy 2000-ben kb. 60 darab üzemképes gépet dobtak ki,és ezekben volt még idő bőven, akkor most meg mit nyafognak