<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
bbloodhund | Adatlap | 496706 | 2008. augusztus 29. 09:00 | ||
aquark | Adatlap | 496705 | 2008. augusztus 29. 01:02 | ||
Most nézem, a MiG21-es fórumban és állítólag a neten több helyen nagyon szídják a könyveket! | |||||
aquark | Adatlap | 496704 | 2008. augusztus 28. 18:31 | ||
Heló! www.farposst.ru/phpBB2/viewtopic.php Ez az általam ismert legrészletesebb könyv (angol, de rengeteg a kép) a 29-esről. A famous... sorozatban van még 21-es, 31-es, és su27-es. Lásd: www.farposst.ru/phpBB2/search.php | |||||
zsorzsy | Adatlap | 496702 | 2008. augusztus 28. 18:17 | ||
Bocs fiuk ez rossz helyre ment! | |||||
zsorzsy | Adatlap | 496701 | 2008. augusztus 28. 18:14 | ||
borisz | Adatlap | 496697 | 2008. augusztus 28. 08:39 | ||
Én kijavítottam úgy-ahogy:) Csak a sok puttytól farnehéz már így is, pakolhatok bele majd ólmot tisztességesen:S Én azért nyúltam bele, mert különben a kanna elég hülyén állna benne. | |||||
Monox | Adatlap | 496695 | 2008. augusztus 28. 06:57 | ||
Nagyszerű! De miután a postacímem ide nem kívánom leírni, éppen ezért egy e-mail címet szeretnék tőled kapni ahová viszont megírhatom. Az enyém monox@freemail.hu. Várom a tiéd. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496694 | 2008. augusztus 28. 05:55 | ||
Igen, most már én is látom... és ez az a rész, amit nem fogok kijavítani, mert úgysem fog (nagyon) látszani. :))) | |||||
SIG | Adatlap | 496693 | 2008. augusztus 27. 23:25 | ||
Szia ! Igen, megvan és abban maradtunk, hogy küldesz nekem egy címet, ahová postázhatom a kazettát. Ha jól emléxem, Te azon aggódtál egy kicsit, hogy hogyan tudod eljuttatni nekem a postaköltséget, de hála az égnek, nem állok ennyire rosszul, úgyhogy tényleg csak egy címre vágyom :) Ígérem a szülőknek, tisztességesek a szándékaim :))) | |||||
Monox | Adatlap | 496692 | 2008. augusztus 27. 22:42 | ||
SIG! Hónapokkal ezelött egyszer szó volt arról, hogy előkeresed nekem Rácz Zsolt lezuhanásáról készült eredeti hangú RTL Klub filmanyagot. Kérdezném: Sikerült? Üdv: Monox | |||||
Bombraider | Adatlap | 496691 | 2008. augusztus 25. 11:53 | ||
Ez a rész van az academy maketten is elcseszve... | |||||
borisz | Adatlap | 496690 | 2008. augusztus 25. 08:56 | ||
Monox | Adatlap | 496689 | 2008. augusztus 25. 06:28 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 496687 | 2008. augusztus 24. 23:28 | ||
nincsen, csak ezt nem minden makettgyártó tudja | |||||
borisz | Adatlap | 496686 | 2008. augusztus 24. 21:43 | ||
Sziasztok! Következő lenne a kérdésem: tényleg van egy kidomborodó rész a Mig-29 hasán a két hajítómű közt, ami szinte rögtön az orrfutó után kezdődik éles, gömbölyű kiemelkedéssel, hogy a törzs végéig való szép lejtésben érjen véget? | |||||
molnibalage | Adatlap | 496685 | 2008. augusztus 23. 16:43 | ||
Köszi! | |||||
mig23papa | Adatlap | 496684 | 2008. augusztus 23. 08:41 | ||
molnibalage nálam ezek vannak, az alsó részéról, de van még 80 kép küldjem azokat is, | |||||
Monox | Adatlap | 496683 | 2008. augusztus 22. 23:07 | ||
molnibalage | Adatlap | 496682 | 2008. augusztus 22. 14:06 | ||
Csak Jetfly-os fotóm van, úgyhogy jöhet. | |||||
Monox | Adatlap | 496681 | 2008. augusztus 22. 12:28 | ||
Rajzom nincs, legfeljebb fotóval szolgálhatok, de alsó nézetem nincs a gépről. | |||||
molnibalage | Adatlap | 496680 | 2008. augusztus 22. 10:45 | ||
Nincs valakinek 3 nézeti rajza a 10 évvel ezelőtti jubileumi MiG-29 festésű gépről? | |||||
Newman | Adatlap | 496679 | 2008. augusztus 21. 22:02 | ||
2010ben? A 29es akkor már sehol sem lesz nálunk! Hivatalosan 2010. január 1jétől veszi át a Gripen a készültségi feladatokat. Mivel a közelmúltban megvolt a Griffek első éleslövészete, nem tartom valószínünek azt, hogy egy estleges 2010es repnapon 29est lássunk... Szerintem a MiGeket a lehető legrövidebb úton akarják leírni és ezt támasztja alá az is, ami repnap sajtótájékoztatóján hangzott el, mégpedig az, hogy gyorsítják az Albák és a MiG-29esek kivonását... Szerintem kb. még egy éve van hátra a MiG-29esnek a Magyar Légierőben, sajnos. | |||||
Monox | Adatlap | 496678 | 2008. augusztus 20. 09:24 | ||
Tényleg valószínű, hogy magyar jelzéssel utoljára láthatta a nagyközönség a MiG-29-est, bár ha 2010-ben repülőnapot rendeznek, akkor még talán... Vigasztal viszont, hogy magától agéptől biztosan nem kell még búcsúzni, hiszen ez Szolvákia alaptípusa, és még sok évig az is fog maradni, ez pedig a láthatásában (és hallhatóságában) fog megmutatkozni. Annyiban talán jobb is mint a magyar gépek, hogy utánégetés sincs korlátozva, még a hétköznapokon sem... A mostani bemutató jó hogy volt, de a dinamizmusa a közelébe sem ért a pl. a Vári féle 1998-as bemutatónak. Elmúlt hát a világ dicsősége. Márky! Mi lesz a Gripenekkel? Hát ugyanez. Igaz, hogy a 12 gép hamarabb elfogy mint a 28 de mégis maguk a gépek a legkevésbé fontosak a Légirőben. Pénz kell ugyanúgy a Griffhez mint máshoz és ha nincs az is a földön fog állni. Amig a seregen belül is MINDENT a korrupció mozgat addig ez így is fog maradni. Az orosz tedhnikától is ezért akar a vezetés megszabadulni, mert bármit is intéznek hozzá, kenőpénzt az orosz nem ad. A Svéd adta a legtöbbet azért jött pont a Gripen. De ez csak a beszerzéskor volt így az üzemeltetést senki nem szokta kenni, sőt fordítva. Még azon se lepődnék meg, hogy pár év múlve látva a gépek állapotát a svédek visszarndelnék az összeset. (Lévén 10 évig csak lízingeljük őket.)Megjegyzem szerintem a lehető legrosszabb választás volt, aminek paradox módon pont a 29-es látja a hasznát. Ugyanis amíg nincs fegyver, addig maradniuk kell. | |||||
xcraft | Adatlap | 496677 | 2008. augusztus 19. 22:08 | ||
Sziasztok! Ez a repnap temetése volt a 29-nek. Azért mentem, hogy utoljára láthassam, és főleg hallhassam, mit is tud ez a szépség. A bemutatópilóta mindent kihozott, amit lehetett, ha először nézem, azt mondom jó volt. De már láttam forszázzsal, voltam Kilitin, ahol talán a szabályokat is picit felrúgva repült, ahoz képest ... Mélységesen szomorú. | |||||
Márky | Adatlap | 496676 | 2008. augusztus 19. 21:45 | ||
Sajnos igazad van PETI! AZ egész a (sajnos) tipikus előre nem látásnak és dilettanizmusnak az eredménye ami már jónéhány évtizede tapasztalható az egész Honvédségben, sőt Néphadseregben is már meg volt a rendszer vége felé. A szomszédos országokban még a régen kivont gépek egy részét is féltő gonddal konzerválták (pl.: szlovák 21-esek Malacky-ben) mi pedig a jelenleg üzemben lévő típusokkal is így bánunk... Előre félek, hogy mi lesz a Gripenekkel. Remélem nem lesz igazam. Nagyon remélem! | |||||
PETI | Adatlap | 496675 | 2008. augusztus 19. 21:29 | ||
mig23papa! Most mért forgatod ki a szavaimat? :) Inkább arró' meséjjél, hogy Te mit láttál Kméten hétvégén! | |||||
mig23papa | Adatlap | 496674 | 2008. augusztus 19. 20:04 | ||
PETI "Az orosz államadósság 7 tagja így várakozik a földön állva" még mindíg tartozunk, mivel? | |||||
PETI | Adatlap | 496673 | 2008. augusztus 19. 18:39 | ||
PETI | Adatlap | 496672 | 2008. augusztus 19. 18:37 | ||
Természetesen én is voltam kint a rohadó 29-eseknél hétvégén. Ez akkora szégyene a magyar vezetésnek, amilyen szerintem példátlan egész Európában. Nálunk nem voltak NATO bombázások (Szerbia…), relatíve pénz lett volna rá, hogy ne a svédeknek és a nyugatnak pedálozzunk, hanem modernizáljuk és tovább üzemeltessük a gépeinket. Egyik barátom szerint az volt az alja a történetnek, amikor nem kellettek a régi Kelet-Német gépek 1 Euróért… Kaptunk két századnyi vadászt az oroszoktól, más a feléért hálás lett volna! Még a repnapra kilátogató laikus nézelődőnek is feltűntek a 7-es, 5-ös sorokban álldogáló, lehangoló állapotú madarak. Nem sok van hátra ennek a csodálatos gépnek Magyarországon, mindenki jól jegyezze meg, ha látja a még repképes 4-5 gépet a levegőben! | |||||
tothtomi | Adatlap | 496671 | 2008. augusztus 18. 15:04 | ||
Nem tudom, lehet hogy megpróbálták, de nem sok értelmét látták, valaki olyan kéne ide, aki akkoriban dolgozott a gépen...Sajnos én csak távolról tudtam fényképezni, nem tudtam megvizsgálni. 6G: Szerintem ez egy másik történet, nem a hajtóművekhez van köze hanem kb. ahhoz amit Márky is írt. Hajtómű meg tényleg nincs, lásd. a 18-as esete a 09-sel. Azonnal kiszedik és egy másikban tovabb használják a hajtóművet, ha egy kép időszakos ellenőrzésre megy. Forszázst még akkor is lehet használni, ha új pilótákat képeznek ki, bár jelenleg úgy tudom csak 1 pilóta van akinek a képzése az UB hiány miatt korábban félbeszakadt, ha folytatja talán ő fáklyázhat, több meg úgyse lesz szerintem. | |||||
mikiati | Adatlap | 496670 | 2008. augusztus 18. 13:50 | ||
Üdv Mindenkinek, eddig csendes olvasója voltam a fórumnak már jó ideje, most pedig regisztráltam is végre... :) Úgy van! Tegnap kecskeméten fültanúja voltam a statikus soron a kiállított UB mellett egy beszélgetésnek az egyik MIG-29 pilóta és egy ismerőse közt, ugyanerről beszéltek. A hajtóművekben sok a forszázsidő, akkor lehet csak fáklyát kapcsolni, ha repülésbiztonsági okokból elengedhetetlenül szükséges, egyébként tilos. Ha a korlátozásokat betartják, akkor hónapokkal tovább lehet üzemeltetni üzemeltetni gépeket. | |||||
Márky | Adatlap | 496669 | 2008. augusztus 18. 13:11 | ||
Szerintem azért mert megpróbálják minél kevesebb javítással és ellenőrzéssel = kiadással megúszni a hátralévő néhány hónapot. És ugye ha a gépet erősen meghúzzák akkor azt meg ugye át kell nézni, hogy nem-e történt valamilyen repedés vagy deformálódás. Mellesleg szerintem már nem csak a hajtóművek hanem a sárkányszerkezet is a végét járja már. | |||||
Monox | Adatlap | 496668 | 2008. augusztus 18. 12:53 | ||
Ha a fa miatt tudott még repülni, akkor miért állították le utána? Ha a sárüléseket kijavították a futóműaknán is (ami igen szép teljesítmény az alakulattól), akkor mi ok volt rá? A másik: ha takarékossági okokból van korlátozva az utánégető, akkor miért korlátozzák a legnagyobb húzást 6 G-re? | |||||
Levix | Adatlap | 496667 | 2008. augusztus 18. 12:48 | ||
Érdemes volt áftesteni. | |||||
tothtomi | Adatlap | 496666 | 2008. augusztus 18. 11:28 | ||
Mert meg van tiltva, takarékossági okokból. A 29-es 29-essel kapcsolatban: pedig szerintem valószínű, hogy t ényleg a 29-es volt az, fanyomokat pedig azért nem látni rajta talán, mert lehet hogy utána még repült. www.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/katonai/namtopi04/namtopi0413_0.jpg Ez a kép a 29-esről a központi zónában készült, pedig az valamivel később épült, tehát ha ez az eset tényleg ennyire az elején történt, meg repülnie kellett a gépnek. Javítsatok ki ha tévedek. | |||||
Monox | Adatlap | 496665 | 2008. augusztus 18. 11:24 | ||
A hajtóművek száma és azok hátralévő működési ideje erősen korlátozott. (értsd: nincs belőle utánpótlás, a maradék is az üzemideje végét járja.) Az utánégető használata erősen többszörözi a hajtóművek elhasználódását, jelentősen csökkentve az élettartamot. Ezért nem használják. | |||||
migfun | Adatlap | 496664 | 2008. augusztus 18. 10:44 | ||
Tudja valaki, miért nem használtak utánégetőt a gépeink sem felszáláskor, sem a bemutató alatt? | |||||
Monox | Adatlap | 496663 | 2008. augusztus 17. 22:41 | ||
A Jurrassic Parkból minden gépről sikerült értékelhető fotót csinálni. És ezért nagyon hálás vagyok az égieknek és a kisvonaton szolgálatot teljesítő fickónak, akinél sikerült kitolakodni azt, hogy két fordulóban maradhassunk a járművén. Egyszer ugyan baromnak nevezett, de bőven megérte cserébe a majdnem 100 fotó amit ketten készítettünk. A 07-esről gyakorlatilag kizártnak tartom, hogy repülni fog, legalábbis ahogy kinéz, hát az botrány. A 24-esnek én se láttam nyomát, de eszembe jutott Nyugger barátunk, tán mégis igaz, hogy lesz belőle valami... A képekből megvizsgáltam a 29-es 29-est :) És amennyire láttam nincsenek fa okozta nyomok rajta. Az 01,05,12,14,19,20 -as gépekre mentem rá de nagyon. Nagyon érdekes, hogy szinte egyik gépben sincs hajtómű. és a kormányok is majdnem függőlegesen állnak. Hátul összesen 17 gép van. (01,03,05,06,07,08,12,14,16,18,19,20,22,23,25,28,29) A statin 2 gép volt (04,27) Repült 3 gép (09,11,26) Ismeretlen helyen voltak a 10,21,24-es gépek. Az első kettő vélhetően kesziben volt, a 24-ről már beszéltünk. | |||||
Márky | Adatlap | 496662 | 2008. augusztus 17. 19:56 | ||
Úgy legyen! A szívem megszakad, hogy kivonják őket! :( | |||||
tothtomi | Adatlap | 496661 | 2008. augusztus 17. 19:38 | ||
Egyébként a 18-as tudtommal időszakos ellenőrzésre vár, szét kell szedni atomjaira, aztán még lehet hogy repülni is fog a maradék idő alatt. | |||||
tothtomi | Adatlap | 496660 | 2008. augusztus 17. 19:37 | ||
A 09-esbe került a hajtóműve. Egyébként én is jártam arra, de a Jurassic Parkba nem merészkedtem be. Nem szóltak érte? Körbefotóztad legalább az egészet. Még egy érdekes észrevétel, a korábban emlegetett 07-es és 24-es közül a 07-es eléggé elhanyagolva áll ott, viszont a 24-es nincsen. | |||||
mig23papa | Adatlap | 496658 | 2008. augusztus 17. 11:32 | ||
borisz azért mert birkákra van bízva hogy legyen-e vagy ne? | |||||
Zebi | Adatlap | 496657 | 2008. augusztus 17. 10:11 | ||
Biztos színes papírdarabokat kellene adni érte, az meg jobb helyen van a haver zsebében :-/ | |||||
borisz | Adatlap | 496656 | 2008. augusztus 17. 10:03 | ||
Miért nincs több hajtómű? | |||||
Monox | Adatlap | 496655 | 2008. augusztus 16. 22:46 | ||
Adja Isten, de akkor mit keres hátul? Ennyire ki lennének ürítve a hangárok a bulira? És úgy tudom, hogy pont azért is van a fáklya korlátozva, mert nincs tovább hajtómű utánpótlás... | |||||
Zebi | Adatlap | 496654 | 2008. augusztus 16. 22:29 | ||
Talán csak hajtóműcserére vár? | |||||
Monox | Adatlap | 496653 | 2008. augusztus 16. 22:26 | ||
SIG | Adatlap | 496651 | 2008. augusztus 16. 10:11 | ||
Bakkker ! Nem mondod, hogy elment ? A héten beszéltem a Pénzügyőrökkel, hogy még szerte-szét fotózom :((( Rögtön bögőgörcsöt kapok... | |||||
Cébés | Adatlap | 496650 | 2008. augusztus 16. 00:54 | ||
Igen ez elég fura hogy le vannak korlátozva 6 G-re és utánégetőt nem használhatnak. Tegnap éjjel a ferihegyi IL-76-osunk majd tíz évi mozdulatlan rozsdásodás után zokszó nélkül emelkedett a levegőbe és végleg itt hagyta a bázist.Mindezt úgy hogy semmiféle berepülést nem hajtottak végre vele.Minden elismerésem a pilótáké. Én nem biztos hogy fel mertem volna rá ülni,főleg úgy hogy a gép oldalán volt egy lyuk amit valami ponyvával tömködtek ki. Emiatt a gép csak minimális repülési magasságon repülhetett egész úton minimális sebességgel. | |||||
Etel | Adatlap | 496649 | 2008. augusztus 16. 00:39 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Ebben a fórumban volt szó a mig 29 es jégtelenítésről a szöges seprű nyéllel? Vagy az meik fórumban voltak megatlálhatók a képek? köszi