/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
bbloodhund 496706 2008. augusztus 29. 09:00
Válasz erre
Sziasztok!
Ebben a fórumban volt szó a mig 29 es jégtelenítésről a szöges seprű nyéllel? Vagy az meik fórumban voltak megatlálhatók a képek? köszi
aquark 496705 2008. augusztus 29. 01:02
Válasz erre
Most nézem, a MiG21-es fórumban és állítólag a neten több helyen nagyon szídják a könyveket!
aquark 496704 2008. augusztus 28. 18:31
Válasz erre
Heló!

www.farposst.ru/phpBB2/viewtopic.php
Ez az általam ismert legrészletesebb könyv (angol, de rengeteg a kép) a 29-esről.
A famous... sorozatban van még 21-es, 31-es, és su27-es. Lásd:

www.farposst.ru/phpBB2/search.php
zsorzsy 496702 2008. augusztus 28. 18:17
Válasz erre
Bocs fiuk ez rossz helyre ment!
zsorzsy 496701 2008. augusztus 28. 18:14
Válasz erre
makettem valódi mása
makettem valódi mása

Szia pulcsi!
Megtaláltam a kenworth valodi képeit az általad irt oldalak egyikén!
Már csak rendbe kell raknom!
borisz 496697 2008. augusztus 28. 08:39
Válasz erre
Én kijavítottam úgy-ahogy:)
Csak a sok puttytól farnehéz már így is, pakolhatok bele majd ólmot tisztességesen:S
Én azért nyúltam bele, mert különben a kanna elég hülyén állna benne.
Monox 496695 2008. augusztus 28. 06:57
Válasz erre
Nagyszerű! De miután a postacímem ide nem kívánom leírni, éppen ezért egy e-mail címet szeretnék tőled kapni ahová viszont megírhatom. Az enyém monox@freemail.hu. Várom a tiéd.
Tibcsi 496694 2008. augusztus 28. 05:55
Válasz erre
Igen, most már én is látom... és ez az a rész, amit nem fogok kijavítani, mert úgysem fog (nagyon) látszani. :)))
SIG 496693 2008. augusztus 27. 23:25
Válasz erre
Szia ! Igen, megvan és abban maradtunk, hogy küldesz nekem egy címet, ahová postázhatom a kazettát. Ha jól emléxem, Te azon aggódtál egy kicsit, hogy hogyan tudod eljuttatni nekem a postaköltséget, de hála az égnek, nem állok ennyire rosszul, úgyhogy tényleg csak egy címre vágyom :) Ígérem a szülőknek, tisztességesek a szándékaim :)))
Monox 496692 2008. augusztus 27. 22:42
Válasz erre
SIG!

Hónapokkal ezelött egyszer szó volt arról, hogy előkeresed nekem Rácz Zsolt lezuhanásáról készült eredeti hangú RTL Klub filmanyagot. Kérdezném: Sikerült?

Üdv: Monox
Bombraider 496691 2008. augusztus 25. 11:53
Válasz erre
Ez a rész van az academy maketten is elcseszve...
borisz 496690 2008. augusztus 25. 08:56
Válasz erre
Monox 496689 2008. augusztus 25. 06:28
Válasz erre
PICT0074
PICT0074
PICT0075
PICT0075

Borisz,

Az általad keresett rész egészen pontosan így néz ki.
Rumcájsz_52 496687 2008. augusztus 24. 23:28
Válasz erre
nincsen, csak ezt nem minden makettgyártó tudja
borisz 496686 2008. augusztus 24. 21:43
Válasz erre
Sziasztok!
Következő lenne a kérdésem: tényleg van egy kidomborodó rész a Mig-29 hasán a két hajítómű közt, ami szinte rögtön az orrfutó után kezdődik éles, gömbölyű kiemelkedéssel, hogy a törzs végéig való szép lejtésben érjen véget?
molnibalage 496685 2008. augusztus 23. 16:43
Válasz erre
Köszi!
mig23papa 496684 2008. augusztus 23. 08:41
Válasz erre
mig29_010
mig29_010
mig29_013
mig29_013
Mig_2~25
Mig_2~25
MiG_29_in air_HUAF60_JG004
MiG_29_in air_HUAF60_JG004
nn kék
nn kék

molnibalage

nálam ezek vannak, az alsó részéról, de van még 80 kép küldjem azokat is,
Monox 496683 2008. augusztus 22. 23:07
Válasz erre
21
21
19
19
18
18
17a
17a

Ennyiből talán látható a gép legnagyobb része.
molnibalage 496682 2008. augusztus 22. 14:06
Válasz erre
Csak Jetfly-os fotóm van, úgyhogy jöhet.
Monox 496681 2008. augusztus 22. 12:28
Válasz erre
Rajzom nincs, legfeljebb fotóval szolgálhatok, de alsó nézetem nincs a gépről.
molnibalage 496680 2008. augusztus 22. 10:45
Válasz erre
Nincs valakinek 3 nézeti rajza a 10 évvel ezelőtti jubileumi MiG-29 festésű gépről?
Newman 496679 2008. augusztus 21. 22:02
Válasz erre
2010ben? A 29es akkor már sehol sem lesz nálunk! Hivatalosan 2010. január 1jétől veszi át a Gripen a készültségi feladatokat. Mivel a közelmúltban megvolt a Griffek első éleslövészete, nem tartom valószínünek azt, hogy egy estleges 2010es repnapon 29est lássunk... Szerintem a MiGeket a lehető legrövidebb úton akarják leírni és ezt támasztja alá az is, ami repnap sajtótájékoztatóján hangzott el, mégpedig az, hogy gyorsítják az Albák és a MiG-29esek kivonását...
Szerintem kb. még egy éve van hátra a MiG-29esnek a Magyar Légierőben, sajnos.
Monox 496678 2008. augusztus 20. 09:24
Válasz erre
Tényleg valószínű, hogy magyar jelzéssel utoljára láthatta a nagyközönség a MiG-29-est, bár ha 2010-ben repülőnapot rendeznek, akkor még talán...
Vigasztal viszont, hogy magától agéptől biztosan nem kell még búcsúzni, hiszen ez Szolvákia alaptípusa, és még sok évig az is fog maradni, ez pedig a láthatásában (és hallhatóságában) fog megmutatkozni. Annyiban talán jobb is mint a magyar gépek, hogy utánégetés sincs korlátozva, még a hétköznapokon sem... A mostani bemutató jó hogy volt, de a dinamizmusa a közelébe sem ért a pl. a Vári féle 1998-as bemutatónak. Elmúlt hát a világ dicsősége.

Márky!

Mi lesz a Gripenekkel? Hát ugyanez. Igaz, hogy a 12 gép hamarabb elfogy mint a 28 de mégis maguk a gépek a legkevésbé fontosak a Légirőben. Pénz kell ugyanúgy a Griffhez mint máshoz és ha nincs az is a földön fog állni.
Amig a seregen belül is MINDENT a korrupció mozgat addig ez így is fog maradni.
Az orosz tedhnikától is ezért akar a vezetés megszabadulni, mert bármit is intéznek hozzá, kenőpénzt az orosz nem ad. A Svéd adta a legtöbbet azért jött pont a Gripen. De ez csak a beszerzéskor volt így az üzemeltetést senki nem szokta kenni, sőt fordítva. Még azon se lepődnék meg, hogy pár év múlve látva a gépek állapotát a svédek visszarndelnék az összeset. (Lévén 10 évig csak lízingeljük őket.)Megjegyzem szerintem a lehető legrosszabb választás volt, aminek paradox módon pont a 29-es látja a hasznát. Ugyanis amíg nincs fegyver, addig maradniuk kell.
xcraft 496677 2008. augusztus 19. 22:08
Válasz erre
Sziasztok!

Ez a repnap temetése volt a 29-nek. Azért mentem, hogy utoljára láthassam, és főleg hallhassam, mit is tud ez a szépség. A bemutatópilóta mindent kihozott, amit lehetett, ha először nézem, azt mondom jó volt. De már láttam forszázzsal, voltam Kilitin, ahol talán a szabályokat is picit felrúgva repült, ahoz képest ...
Mélységesen szomorú.
Márky 496676 2008. augusztus 19. 21:45
Válasz erre
Sajnos igazad van PETI! AZ egész a (sajnos) tipikus előre nem látásnak és dilettanizmusnak az eredménye ami már jónéhány évtizede tapasztalható az egész Honvédségben, sőt Néphadseregben is már meg volt a rendszer vége felé. A szomszédos országokban még a régen kivont gépek egy részét is féltő gonddal konzerválták (pl.: szlovák 21-esek Malacky-ben) mi pedig a jelenleg üzemben lévő típusokkal is így bánunk... Előre félek, hogy mi lesz a Gripenekkel. Remélem nem lesz igazam. Nagyon remélem!
PETI 496675 2008. augusztus 19. 21:29
Válasz erre
mig23papa!

Most mért forgatod ki a szavaimat? :)

Inkább arró' meséjjél, hogy Te mit láttál Kméten hétvégén!
mig23papa 496674 2008. augusztus 19. 20:04
Válasz erre
PETI

"Az orosz államadósság 7 tagja így várakozik a földön állva"

még mindíg tartozunk, mivel?
PETI 496673 2008. augusztus 19. 18:39
Válasz erre
MiG-29
MiG-29

Ez lemaradt...
PETI 496672 2008. augusztus 19. 18:37
Válasz erre
Természetesen én is voltam kint a rohadó 29-eseknél hétvégén. Ez akkora szégyene a magyar vezetésnek, amilyen szerintem példátlan egész Európában. Nálunk nem voltak NATO bombázások (Szerbia…), relatíve pénz lett volna rá, hogy ne a svédeknek és a nyugatnak pedálozzunk, hanem modernizáljuk és tovább üzemeltessük a gépeinket. Egyik barátom szerint az volt az alja a történetnek, amikor nem kellettek a régi Kelet-Német gépek 1 Euróért…
Kaptunk két századnyi vadászt az oroszoktól, más a feléért hálás lett volna! Még a repnapra kilátogató laikus nézelődőnek is feltűntek a 7-es, 5-ös sorokban álldogáló, lehangoló állapotú madarak.
Nem sok van hátra ennek a csodálatos gépnek Magyarországon, mindenki jól jegyezze meg, ha látja a még repképes 4-5 gépet a levegőben!
tothtomi 496671 2008. augusztus 18. 15:04
Válasz erre
Nem tudom, lehet hogy megpróbálták, de nem sok értelmét látták, valaki olyan kéne ide, aki akkoriban dolgozott a gépen...Sajnos én csak távolról tudtam fényképezni, nem tudtam megvizsgálni.

6G: Szerintem ez egy másik történet, nem a hajtóművekhez van köze hanem kb. ahhoz amit Márky is írt. Hajtómű meg tényleg nincs, lásd. a 18-as esete a 09-sel. Azonnal kiszedik és egy másikban tovabb használják a hajtóművet, ha egy kép időszakos ellenőrzésre megy. Forszázst még akkor is lehet használni, ha új pilótákat képeznek ki, bár jelenleg úgy tudom csak 1 pilóta van akinek a képzése az UB hiány miatt korábban félbeszakadt, ha folytatja talán ő fáklyázhat, több meg úgyse lesz szerintem.
mikiati 496670 2008. augusztus 18. 13:50
Válasz erre
Üdv Mindenkinek, eddig csendes olvasója voltam a fórumnak már jó ideje, most pedig regisztráltam is végre... :)

Úgy van! Tegnap kecskeméten fültanúja voltam a statikus soron a kiállított UB mellett egy beszélgetésnek az egyik MIG-29 pilóta és egy ismerőse közt, ugyanerről beszéltek. A hajtóművekben sok a forszázsidő, akkor lehet csak fáklyát kapcsolni, ha repülésbiztonsági okokból elengedhetetlenül szükséges, egyébként tilos. Ha a korlátozásokat betartják, akkor hónapokkal tovább lehet üzemeltetni üzemeltetni gépeket.
Márky 496669 2008. augusztus 18. 13:11
Válasz erre
Szerintem azért mert megpróbálják minél kevesebb javítással és ellenőrzéssel = kiadással megúszni a hátralévő néhány hónapot. És ugye ha a gépet erősen meghúzzák akkor azt meg ugye át kell nézni, hogy nem-e történt valamilyen repedés vagy deformálódás. Mellesleg szerintem már nem csak a hajtóművek hanem a sárkányszerkezet is a végét járja már.
Monox 496668 2008. augusztus 18. 12:53
Válasz erre
Ha a fa miatt tudott még repülni, akkor miért állították le utána? Ha a sárüléseket kijavították a futóműaknán is (ami igen szép teljesítmény az alakulattól), akkor mi ok volt rá?

A másik: ha takarékossági okokból van korlátozva az utánégető, akkor miért korlátozzák a legnagyobb húzást 6 G-re?
Levix 496667 2008. augusztus 18. 12:48
Válasz erre
Érdemes volt áftesteni.
tothtomi 496666 2008. augusztus 18. 11:28
Válasz erre
Mert meg van tiltva, takarékossági okokból.

A 29-es 29-essel kapcsolatban: pedig szerintem valószínű, hogy t ényleg a 29-es volt az, fanyomokat pedig azért nem látni rajta talán, mert lehet hogy utána még repült.

www.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/katonai/namtopi04/namtopi0413_0.jpg

Ez a kép a 29-esről a központi zónában készült, pedig az valamivel később épült, tehát ha ez az eset tényleg ennyire az elején történt, meg repülnie kellett a gépnek. Javítsatok ki ha tévedek.
Monox 496665 2008. augusztus 18. 11:24
Válasz erre
A hajtóművek száma és azok hátralévő működési ideje erősen korlátozott. (értsd: nincs belőle utánpótlás, a maradék is az üzemideje végét járja.) Az utánégető használata erősen többszörözi a hajtóművek elhasználódását, jelentősen csökkentve az élettartamot. Ezért nem használják.
migfun 496664 2008. augusztus 18. 10:44
Válasz erre
Tudja valaki, miért nem használtak utánégetőt a gépeink sem felszáláskor, sem a bemutató alatt?
Monox 496663 2008. augusztus 17. 22:41
Válasz erre
A Jurrassic Parkból minden gépről sikerült értékelhető fotót csinálni. És ezért nagyon hálás vagyok az égieknek és a kisvonaton szolgálatot teljesítő fickónak, akinél sikerült kitolakodni azt, hogy két fordulóban maradhassunk a járművén. Egyszer ugyan baromnak nevezett, de bőven megérte cserébe a majdnem 100 fotó amit ketten készítettünk. A 07-esről gyakorlatilag kizártnak tartom, hogy repülni fog, legalábbis ahogy kinéz, hát az botrány. A 24-esnek én se láttam nyomát, de eszembe jutott Nyugger barátunk, tán mégis igaz, hogy lesz belőle valami...
A képekből megvizsgáltam a 29-es 29-est :) És amennyire láttam nincsenek fa okozta nyomok rajta. Az 01,05,12,14,19,20 -as gépekre mentem rá de nagyon. Nagyon érdekes, hogy szinte egyik gépben sincs hajtómű. és a kormányok is majdnem függőlegesen állnak.
Hátul összesen 17 gép van. (01,03,05,06,07,08,12,14,16,18,19,20,22,23,25,28,29)
A statin 2 gép volt (04,27)
Repült 3 gép (09,11,26)
Ismeretlen helyen voltak a 10,21,24-es gépek. Az első kettő vélhetően kesziben volt, a 24-ről már beszéltünk.
Márky 496662 2008. augusztus 17. 19:56
Válasz erre
Úgy legyen! A szívem megszakad, hogy kivonják őket! :(
tothtomi 496661 2008. augusztus 17. 19:38
Válasz erre
Egyébként a 18-as tudtommal időszakos ellenőrzésre vár, szét kell szedni atomjaira, aztán még lehet hogy repülni is fog a maradék idő alatt.
tothtomi 496660 2008. augusztus 17. 19:37
Válasz erre
A 09-esbe került a hajtóműve. Egyébként én is jártam arra, de a Jurassic Parkba nem merészkedtem be. Nem szóltak érte? Körbefotóztad legalább az egészet. Még egy érdekes észrevétel, a korábban emlegetett 07-es és 24-es közül a 07-es eléggé elhanyagolva áll ott, viszont a 24-es nincsen.
mig23papa 496658 2008. augusztus 17. 11:32
Válasz erre
borisz

azért mert birkákra van bízva hogy legyen-e vagy ne?
Zebi 496657 2008. augusztus 17. 10:11
Válasz erre
Biztos színes papírdarabokat kellene adni érte, az meg jobb helyen van a haver zsebében :-/
borisz 496656 2008. augusztus 17. 10:03
Válasz erre
Miért nincs több hajtómű?
Monox 496655 2008. augusztus 16. 22:46
Válasz erre
Adja Isten, de akkor mit keres hátul? Ennyire ki lennének ürítve a hangárok a bulira? És úgy tudom, hogy pont azért is van a fáklya korlátozva, mert nincs tovább hajtómű utánpótlás...
Zebi 496654 2008. augusztus 16. 22:29
Válasz erre
Talán csak hajtóműcserére vár?
Monox 496653 2008. augusztus 16. 22:26
Válasz erre
DSCN8361
DSCN8361

Sajnálattal láttam, hogy a maradék Mig-29-esek közül újabb darabot fedeztem fel a Jurassic parkban. A 18-as gépet. Méghozzá eléggé elhanyagolt állapotban, bár a plexi nagyon gondosan le volt takarva. Kép mellékelve.
SIG 496651 2008. augusztus 16. 10:11
Válasz erre
Bakkker ! Nem mondod, hogy elment ? A héten beszéltem a Pénzügyőrökkel, hogy még szerte-szét fotózom :((( Rögtön bögőgörcsöt kapok...
Cébés 496650 2008. augusztus 16. 00:54
Válasz erre
Igen ez elég fura hogy le vannak korlátozva 6 G-re és utánégetőt nem használhatnak.
Tegnap éjjel a ferihegyi IL-76-osunk majd tíz évi mozdulatlan rozsdásodás után zokszó nélkül emelkedett a levegőbe és végleg itt hagyta a bázist.Mindezt úgy hogy semmiféle berepülést nem hajtottak végre vele.Minden elismerésem a pilótáké.
Én nem biztos hogy fel mertem volna rá ülni,főleg úgy hogy a gép oldalán volt egy lyuk amit valami ponyvával tömködtek ki.
Emiatt a gép csak minimális repülési magasságon repülhetett egész úton minimális sebességgel.
Etel 496649 2008. augusztus 16. 00:39
Válasz erre
70 éves
70 éves

Sziasztok!

Egy kis előzetes a holnapi repnapról.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.