<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Otto | Adatlap | 496861 | 2008. december 14. 18:43 | ||
biztos hogy az italeri és a revell nem ua. | |||||
borisz | Adatlap | 496860 | 2008. december 14. 13:06 | ||
Nekem van egy revell együléses, 1/72es. Szerintem em egyezik a két makett! | |||||
makettes | Adatlap | 496859 | 2008. december 14. 12:12 | ||
Köszi a segítséget! | |||||
Tibor | Adatlap | 496858 | 2008. december 14. 11:13 | ||
Bocs Makettes, de nem figyeltem. Javaslom nagyon elfelejteni, vagy express sebességgel megszabadulni tőle. Komoly méretgondok pl.: a fesztávban, vagy a kopoltyúk szélességében, a függőleges vezérsíkoknál. Igaz nekem dobozban az UB van, de nem kellett senkinek. Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 496857 | 2008. december 14. 11:04 | ||
Sziasztok! Hofi! Kicsit drága, de megéri. Alapként javaslom a +4 MIG-29 füzet rajzait. Ha nincs meg a Horváth Balázs lapján megtalálhatóak. Feljavítónak Part és Eduard maratás, valamint Precíz Stúdió, vagy Pavla gyanta. Tibcsi! Teljesen egyetértünk. Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496856 | 2008. december 14. 11:02 | ||
Arról nem tudok nyilatkozni, mert csak a dobozát láttam. De nem tartom kizártnak, hogy Italeri műanyag van benne. | |||||
makettes | Adatlap | 496855 | 2008. december 14. 10:58 | ||
És a Revell? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496854 | 2008. december 14. 10:57 | ||
Még így is az Italeri vagy az Airfix a nyerő. 1/72-ben a Hasegawát, a Fujimit és az ESCI-t el kell felejteni... | |||||
hofi | Adatlap | 496853 | 2008. december 14. 10:54 | ||
Kedves Tiborok! Úgyis tökig ki kell nyitnom és dolgoznom minden részét, úgyhogy a méret- és alakhűség a legfőbb szempont. Már látom előre, hogy az ilyen-olyan feljavítók 2-3-szor annyiba fognak kerülni, mint a makett maga :( | |||||
Tibor | Adatlap | 496852 | 2008. december 14. 09:23 | ||
Tibcsi | Adatlap | 496851 | 2008. december 14. 09:21 | ||
Mindenről az Airfix tehet. :-))) | |||||
Tibor | Adatlap | 496849 | 2008. december 14. 09:01 | ||
Nos a makettedhez Gratulálok. A fényképek alapján igen mutatós, szép munka és a korai, még nem fakult festést is jól eltaláltad. Egyetlen dolog ütött szemet. A hajtómű kiömlők roppant furcsák és nem hasonlítanak az eredetire. Tibor | |||||
Mekett | Adatlap | 496848 | 2008. december 14. 08:59 | ||
Tibcsi | Adatlap | 496847 | 2008. december 14. 08:54 | ||
Nem nagyon fotózgattam, de itt meg tudod nézni: www.aircraftresourcecenter.com/Gal1/401-500/Gal469_Two_MiG& A külső felületek jók, a panelvonalak vésettek, de eléggé "italerisek". :) Annyival jobb, mint az olasz, hogy tettek rá néhány szegecset (csavarfejet?) is, ami kicsit feldobja a látványt. :) Meg emlékeim szerint talán egy kicsivel ésszerűbb a törzs bontása. De már nagyon rég építettem meg. :) | |||||
Tibor | Adatlap | 496846 | 2008. december 14. 08:07 | ||
Szia Druszám! Összeraktad már? A külső felületek milyenek? Adj róla egy kis ismertetőt! Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496845 | 2008. december 14. 08:03 | ||
Nekem egy Airfixem is van, szerintem az egy árnyalattal jobb, mint az Italeri. Legalábbis nekem jobban tetszik. :) | |||||
Tibor | Adatlap | 496844 | 2008. december 14. 07:54 | ||
Szervusztok! Szép napot Mindenkinek! Az Italeri makett külsőleg elég jól ábrázolja a magyar MIG-29-t. A többi cég 1/72-es művével nem volt dolgom, így véleményem sincs. Tibor | |||||
hofi | Adatlap | 496843 | 2008. december 13. 23:28 | ||
borisz | Adatlap | 496842 | 2008. december 13. 21:29 | ||
Mindegy. Tudtommal elektronikai eltérések vannak. Mi butított verziót kaptunk. | |||||
hofi | Adatlap | 496841 | 2008. december 13. 21:23 | ||
Én is próbálkozni fogok egy harci változattal (ajándékba lesz, mert szerintem csak az repül, aminek légcsavarja van). Azt már tudom, hogy a magyar változat 9-12-es, de ez az Italerinél 29A vagy 29B? | |||||
borisz | Adatlap | 496840 | 2008. december 13. 19:14 | ||
buza | Adatlap | 496839 | 2008. december 13. 18:56 | ||
Egyszerűen gyönyörű! | |||||
Tibor | Adatlap | 496838 | 2008. december 13. 18:52 | ||
Jó estét Neked! Igen, de a kulcs a hajtómű beömlő redőnyök helyzete. Nos gondolkodtam ezen a befér-e a KM-36 katapult, vagy nem kérdésen. Valószínüleg az Italeri kabinbelső alapként adott valamilye a gond. Érdemes eldobni és újra építeni. Egyébként az 1/72 Mig-29-hez remek maratások vannak, amikkel nagyon mutatós dolgokat lehet csinálni. Ha eldöntöd a 29 újra építését szívesen segítek ötletek adásában. Javaslom a harcit, mehet Italeri alapon is. Kedvcsinálónak néhány fotót is ide biggyesztek. Üdv.: Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 496837 | 2008. december 13. 18:34 | ||
Igen a kopoltyú kérdéssel azt hiszem tisztában vagyok. Állóhelyzetben nem üzemelő hajtóművekkel pont így jó, nem? Mostmár megépítem így, ahogy van, úgyis szeretnék még magyar 29est építeni. Elméletileg precíz stúdiós üléseim vannak, ezek nem akartak beleférni a kabinba. Szerinted miért? | |||||
Tibor | Adatlap | 496836 | 2008. december 13. 15:04 | ||
opetrovics | Adatlap | 496835 | 2008. december 13. 14:55 | ||
Szia, Tibor! Sikerült, képet a MIG-23-as fórumba feltennem. üdv: opetrovics | |||||
Tibor | Adatlap | 496834 | 2008. december 13. 14:42 | ||
Oké! Én készen állok. Talán azzal kezdeném, hogy a felső kopoltyúkról azt írod, azok alaphelyzetben zárva vannak. Ez úgy igaz, hogy ha a beömlők redőnye nyitva van, akkor ezek zárva vannak, illetve repülés közben lefegnek. Tu.i.: A nagy redőnyök feladata, hogy a hajtómű beömlőket gurulás és felszállás közben védje a torokba esetleg bekerülhető szeméttől, ne adj isten kövektől. Ilyenkor a hajtómű levegő ellátása a kopoltyúkon keresztül történik. No Most Te jössz. Mi érdekel? Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 496833 | 2008. december 13. 11:26 | ||
Szia Tibor! Akkor beszéljünk itt, lehet mást is érdekel majd. | |||||
borisz | Adatlap | 496832 | 2008. november 28. 13:45 | ||
Méghozzá a 25ös! | |||||
romeo | Adatlap | 496831 | 2008. november 27. 22:33 | ||
romeo | Adatlap | 496830 | 2008. november 23. 09:48 | ||
Tibor | Adatlap | 496829 | 2008. november 21. 09:35 | ||
Szia Robi! 'hát nem egy napos munka volt, az igaz. Szép napot! Tibor | |||||
apcyrobi | Adatlap | 496828 | 2008. november 21. 09:30 | ||
Helló Tibor.A hajtómű felső lemezeit én faragtam meg, mert majd újakat készítek; a K-n ez másképp néz ki. A 2 kiömlő nagyon tetszik, igazi makettező munka!Üdv.: Robi | |||||
Tibor | Adatlap | 496827 | 2008. november 20. 17:18 | ||
Robi! Kösz, hogy átjöttél erre a topikra, itt könnyebb eszmét váltani. Látom, Te is a +4 füzetet használod. Szépen alakul a jószágod. Én egyenlőre határozatlan időre félretettem a 29-est, most éppen az An-26 vizszintes vezérsíkját "szegecselem". Az 587 és 590 h.sz.-ban bemutattam, hogy én hogyan csináltam meg a két hajtómű kiömlőt a 29-hez. A 44102-es fotódon látom, hogy a hajtómű felső lemezelt borítása sérült. Én azokat a makettről egyszerűen levágtam és sörös doboz lemezéből újra építettem. Így valósághűbbnek tűnik. Üdv.: Tibor | |||||
apcyrobi | Adatlap | 496826 | 2008. november 20. 16:33 | ||
Szia Tibor.Csak gratulálni tudok az eddigi munkához! Hajrá, remélem láthatjuk majd a többi fázis képet is. (nálam ez (is) készülget mostanság)Üdv | |||||
Tibor | Adatlap | 496825 | 2008. november 20. 10:39 | ||
Peti! Szegecselőt meg tűt is használok, ez a szegecselés sűrűségétől és jellegétől függ. A festést illetően, ez nagyban függ nálam a makett osztásának a jellegétől is, meg a nyitott részletektől. Pl. az ANCSA személyzeti bejáró környékét kívülről célszerűbb a törzs összeragasztása előtt lefesteni, mert a maszkolása elég macerás lenne. A részletek kidolgozásához csak annyit: sok-sok részletfotó (pl. az Ancsához, a 23MF-hez, meg a 21F-13-hoz is ezres nagyságrendben gyűjtöttem be részletfotót), fantázia, türelem és sok-sok idő. Még így is időnként beüt a menkő, pl. a 21F-13 szárny féklap esetében. Tibor | |||||
PETI | Adatlap | 496824 | 2008. november 20. 10:27 | ||
Egyébként nagyon jól mutat a szegecselés, mint ahogy az az Amodel Ancsán is szembetűnő. Szegecselővel és/vagy tűvel készülnek Nálad ezek? Ami a festést illeti: lehet, hogy van előnye, de én valahogy nem tudok megbékélni az előre festéssel. :) Ismét remek részleteket csináltál, csak tudnám hogyan! :D | |||||
Tibor | Adatlap | 496823 | 2008. november 20. 10:21 | ||
Neked is szép napot! Ez a festés részben csak próba, a felületi gravírozás ellenőrzésére, de pl. a kettős függőleges vezérsík esetében a belső felület festése már elég macerás beépítés után, ugyanígy a sötét szürke felfestése, meg nyitott kabintetőnél a kabin környékének a festése (pl. tükrözést gátló fekete, vagy a kabin kimaszkolása stb.) Természetesen a törzsfelek összeragasztása után kell felületkezelés, de egyszerűbb kitakarni a kabin környékét, meg a már festett részek egy részét és így tömíteni és csiszolni. Egyébként 'hál istennek az italeri makett törzs osztása ilyen szempontból elég szerencsés. Üdv.: Tibor | |||||
PETI | Adatlap | 496822 | 2008. november 20. 10:09 | ||
Szép napot kívánok Tibor! Eléggé meglepődtem a festett, de még ragasztás nélküli törzsrészen. Vajon így hogy lehet megoldani a tömítést-csiszolást? Peti | |||||
Tibor | Adatlap | 496821 | 2008. november 20. 09:23 | ||
Kedves Fiúk! Nos a előbb festek-e kérdésekre, megjegyzésekre: Vannak esetek amikor csinálok próba festéseket, hogy lássam milyen lesz a felület, van olyan eset, hogy azért csinálom így, hogy megpróbáljam megspórolni, illetve egyszerűsíteni a pikánsabb helyeken a macerás maszkolást. Természetesen amikor véglegesen összeáll a makett, akkor kerül fel a végleges festés. Egyébként ennek a játéknak egy buktatója lehet, ha kevert színekkel dolgozok és "hála" a festékgyártóknak közben a kevert festék tönkre megy. Természetesen az infracsapda kivetők (feljavítva) egyszer a helyükre kerülnek. Megjegyzem: Újból építettem a hajtómű kiömlőket is. (lásd: 587 és 590 h.sz.-kat), feljavítottam a gép hasát és elkezdtem a fő futómű aknákat is újra építeni, aztán ezen a ponton félretettem a jószágot, mert elkezdtem Móvárra készülni a MIG-23MF-el, utána meg a MIG-21F-13-al. Most meg az Ancsát bűvölöm. Egyébként roppant lassan dolgozok, mert maximalista vagyok önmagammal szemben. Hát ennyi, ha a 29.-es makett építése ügyben segíthetek, szívesen megteszem. Üdv. Nektek: Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496820 | 2008. november 20. 08:53 | ||
Druszám, Ez számomra is érdekes, hogy előbb a festés és utána az összeállítás, dehát ahogy a szakállas-szemüveges zenész is megmondta: "Mindenki másképp csinálja". :) Viszont az infracsapda kivetőket hiányolom a függőleges elől. Vagy az majd később kerül fel? | |||||
Russell | Adatlap | 496819 | 2008. november 20. 08:53 | ||
Kedves Tibor! Nagyon tetszik a 29-esed (és a 21 F-13-asod is). Továbbá köszönöm a szakértő hozzászólásaidat is! Mindíg érdeklődéssel olvasom, amiket írsz. További boldog makettezést és fórumozást kívánok! Üdvözlettel: Russell | |||||
f2d | Adatlap | 496818 | 2008. november 20. 08:37 | ||
Te először festesz, majd utána ragasztod össze az alkatrészeket? Egyébként nagyon jól alakul eddig. | |||||
Tibor | Adatlap | 496817 | 2008. november 20. 06:48 | ||
borisz | Adatlap | 496816 | 2008. november 18. 17:08 | ||
migfun | Adatlap | 496815 | 2008. november 18. 08:35 | ||
Levix! Köszönöm! Nem biztos, hogy ezt festeném meg, de nagy változatosság nincs SMT-ügyben még :) | |||||
PETI | Adatlap | 496814 | 2008. november 18. 07:51 | ||
Monox, Tibor! Köszi, ezek kellenek! | |||||
Tibor | Adatlap | 496813 | 2008. november 18. 07:05 | ||
Hoppá, nem figyeltem. Monox ugyanazt a fotót tette fel. Hogy jobban érthető legyen amit írtam itt van még 3 fotó. Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 496812 | 2008. november 18. 06:49 | ||
Peti! Kérésed parancs. Íme: a fotón a hajtómű ki van szerelve, a hajtómű egybe van építve a kiömlővel, a fotón nem látszik (le van szerelve) a hajtómű borító lemeze. Üdv. | |||||
Monox | Adatlap | 496811 | 2008. november 17. 23:40 | ||
Borzasztóan ronda lett a 917-es, teljesen eltorzult töle a MiG-29-es legendásan szép vonalvezetése. Mintha az eredeti gépet egy vizilóval keresztezték volna... Amúgy, itt a hajtóművek helye. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |