/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Otto 496861 2008. december 14. 18:43
Válasz erre
biztos hogy az italeri és a revell nem ua.
borisz 496860 2008. december 14. 13:06
Válasz erre
Nekem van egy revell együléses, 1/72es. Szerintem em egyezik a két makett!
makettes 496859 2008. december 14. 12:12
Válasz erre
Köszi a segítséget!
Tibor 496858 2008. december 14. 11:13
Válasz erre
Bocs Makettes, de nem figyeltem.
Javaslom nagyon elfelejteni, vagy express sebességgel megszabadulni tőle. Komoly méretgondok pl.: a fesztávban, vagy a kopoltyúk szélességében, a függőleges vezérsíkoknál. Igaz nekem dobozban az UB van, de nem kellett senkinek.
Tibor
Tibor 496857 2008. december 14. 11:04
Válasz erre
Sziasztok!
Hofi! Kicsit drága, de megéri. Alapként javaslom a +4 MIG-29 füzet rajzait. Ha nincs meg a Horváth Balázs lapján megtalálhatóak. Feljavítónak Part és Eduard maratás, valamint Precíz Stúdió, vagy Pavla gyanta.

Tibcsi! Teljesen egyetértünk.
Tibor
Tibcsi 496856 2008. december 14. 11:02
Válasz erre
Arról nem tudok nyilatkozni, mert csak a dobozát láttam. De nem tartom kizártnak, hogy Italeri műanyag van benne.
makettes 496855 2008. december 14. 10:58
Válasz erre
És a Revell?
Tibcsi 496854 2008. december 14. 10:57
Válasz erre
Még így is az Italeri vagy az Airfix a nyerő. 1/72-ben a Hasegawát, a Fujimit és az ESCI-t el kell felejteni...
hofi 496853 2008. december 14. 10:54
Válasz erre
Kedves Tiborok!

Úgyis tökig ki kell nyitnom és dolgoznom minden részét, úgyhogy a méret- és alakhűség a legfőbb szempont. Már látom előre, hogy az ilyen-olyan feljavítók 2-3-szor annyiba fognak kerülni, mint a makett maga :(
Tibor 496852 2008. december 14. 09:23
Válasz erre
Igen. Én is úgy gondoltam.
Tibor
Tibcsi 496851 2008. december 14. 09:21
Válasz erre
Mindenről az Airfix tehet. :-)))
Tibor 496849 2008. december 14. 09:01
Válasz erre
Nos a makettedhez Gratulálok. A fényképek alapján igen mutatós, szép munka és a korai, még nem fakult festést is jól eltaláltad. Egyetlen dolog ütött szemet. A hajtómű kiömlők roppant furcsák és nem hasonlítanak az eredetire.
Tibor
Mekett 496848 2008. december 14. 08:59
Válasz erre
Tibcsi 496847 2008. december 14. 08:54
Válasz erre
Nem nagyon fotózgattam, de itt meg tudod nézni: www.aircraftresourcecenter.com/Gal1/401-500/Gal469_Two_MiG&

A külső felületek jók, a panelvonalak vésettek, de eléggé "italerisek". :) Annyival jobb, mint az olasz, hogy tettek rá néhány szegecset (csavarfejet?) is, ami kicsit feldobja a látványt. :) Meg emlékeim szerint talán egy kicsivel ésszerűbb a törzs bontása. De már nagyon rég építettem meg. :)
Tibor 496846 2008. december 14. 08:07
Válasz erre
Szia Druszám!
Összeraktad már? A külső felületek milyenek? Adj róla egy kis ismertetőt!
Tibor
Tibcsi 496845 2008. december 14. 08:03
Válasz erre
Nekem egy Airfixem is van, szerintem az egy árnyalattal jobb, mint az Italeri. Legalábbis nekem jobban tetszik. :)
Tibor 496844 2008. december 14. 07:54
Válasz erre
Szervusztok! Szép napot Mindenkinek!
Az Italeri makett külsőleg elég jól ábrázolja a magyar MIG-29-t. A többi cég 1/72-es művével nem volt dolgom, így véleményem sincs.
Tibor
hofi 496843 2008. december 13. 23:28
Válasz erre
borisz 496842 2008. december 13. 21:29
Válasz erre
Mindegy.
Tudtommal elektronikai eltérések vannak. Mi butított verziót kaptunk.
hofi 496841 2008. december 13. 21:23
Válasz erre
Én is próbálkozni fogok egy harci változattal (ajándékba lesz, mert szerintem csak az repül, aminek légcsavarja van). Azt már tudom, hogy a magyar változat 9-12-es, de ez az Italerinél 29A vagy 29B?
borisz 496840 2008. december 13. 19:14
Válasz erre
buza 496839 2008. december 13. 18:56
Válasz erre
Tibor 496838 2008. december 13. 18:52
Válasz erre
mig-29
mig-29
mig-29
mig-29
MIG-29-43
MIG-29-43
mig-29-20
mig-29-20

Jó estét Neked!
Igen, de a kulcs a hajtómű beömlő redőnyök helyzete.
Nos gondolkodtam ezen a befér-e a KM-36 katapult, vagy nem kérdésen. Valószínüleg az Italeri kabinbelső alapként adott valamilye a gond. Érdemes eldobni és újra építeni.
Egyébként az 1/72 Mig-29-hez remek maratások vannak, amikkel nagyon mutatós dolgokat lehet csinálni. Ha eldöntöd a 29 újra építését szívesen segítek ötletek adásában. Javaslom a harcit, mehet Italeri alapon is. Kedvcsinálónak néhány fotót is ide biggyesztek.
Üdv.: Tibor
borisz 496837 2008. december 13. 18:34
Válasz erre
Igen a kopoltyú kérdéssel azt hiszem tisztában vagyok. Állóhelyzetben nem üzemelő hajtóművekkel pont így jó, nem?
Mostmár megépítem így, ahogy van, úgyis szeretnék még magyar 29est építeni.
Elméletileg precíz stúdiós üléseim vannak, ezek nem akartak beleférni a kabinba.
Szerinted miért?
Tibor 496836 2008. december 13. 15:04
Válasz erre
opetrovics 496835 2008. december 13. 14:55
Válasz erre
Szia, Tibor!

Sikerült, képet a MIG-23-as fórumba feltennem.

üdv:

opetrovics
Tibor 496834 2008. december 13. 14:42
Válasz erre
Oké! Én készen állok.
Talán azzal kezdeném, hogy a felső kopoltyúkról azt írod, azok alaphelyzetben zárva vannak. Ez úgy igaz, hogy ha a beömlők redőnye nyitva van, akkor ezek zárva vannak, illetve repülés közben lefegnek. Tu.i.: A nagy redőnyök feladata, hogy a hajtómű beömlőket gurulás és felszállás közben védje a torokba esetleg bekerülhető szeméttől, ne adj isten kövektől. Ilyenkor a hajtómű levegő ellátása a kopoltyúkon keresztül történik.
No Most Te jössz. Mi érdekel?
Tibor
borisz 496833 2008. december 13. 11:26
Válasz erre
Szia Tibor!
Akkor beszéljünk itt, lehet mást is érdekel majd.
borisz 496832 2008. november 28. 13:45
Válasz erre
romeo 496831 2008. november 27. 22:33
Válasz erre
Mig-29-1-1
Mig-29-1-1

Eredeti festés.
romeo 496830 2008. november 23. 09:48
Válasz erre
MiG-29B_10
MiG-29B_10

mig-29b
Tibor 496829 2008. november 21. 09:35
Válasz erre
Szia Robi!
'hát nem egy napos munka volt, az igaz.
Szép napot!
Tibor
apcyrobi 496828 2008. november 21. 09:30
Válasz erre
Helló Tibor.A hajtómű felső lemezeit én faragtam meg, mert majd újakat készítek; a K-n ez másképp néz ki. A 2 kiömlő nagyon tetszik, igazi makettező munka!Üdv.: Robi
Tibor 496827 2008. november 20. 17:18
Válasz erre
Robi!
Kösz, hogy átjöttél erre a topikra, itt könnyebb eszmét váltani.
Látom, Te is a +4 füzetet használod. Szépen alakul a jószágod.
Én egyenlőre határozatlan időre félretettem a 29-est, most éppen az An-26 vizszintes vezérsíkját "szegecselem".
Az 587 és 590 h.sz.-ban bemutattam, hogy én hogyan csináltam meg a két hajtómű kiömlőt a 29-hez. A 44102-es fotódon látom, hogy a hajtómű felső lemezelt borítása sérült. Én azokat a makettről egyszerűen levágtam és sörös doboz lemezéből újra építettem. Így valósághűbbnek tűnik.
Üdv.: Tibor
apcyrobi 496826 2008. november 20. 16:33
Válasz erre
STA43873.1JPG
STA43873.1JPG
STA43875
STA43875
Sta44102
Sta44102
STA44166
STA44166

Szia Tibor.Csak gratulálni tudok az eddigi munkához! Hajrá, remélem láthatjuk majd a többi fázis képet is. (nálam ez (is) készülget mostanság)Üdv
Tibor 496825 2008. november 20. 10:39
Válasz erre
Peti!
Szegecselőt meg tűt is használok, ez a szegecselés sűrűségétől és jellegétől függ.
A festést illetően, ez nagyban függ nálam a makett osztásának a jellegétől is, meg a nyitott részletektől. Pl. az ANCSA személyzeti bejáró környékét kívülről célszerűbb a törzs összeragasztása előtt lefesteni, mert a maszkolása elég macerás lenne.
A részletek kidolgozásához csak annyit: sok-sok részletfotó (pl. az Ancsához, a 23MF-hez, meg a 21F-13-hoz is ezres nagyságrendben gyűjtöttem be részletfotót), fantázia, türelem és sok-sok idő.
Még így is időnként beüt a menkő, pl. a 21F-13 szárny féklap esetében.
Tibor
PETI 496824 2008. november 20. 10:27
Válasz erre
Egyébként nagyon jól mutat a szegecselés, mint ahogy az az Amodel Ancsán is szembetűnő. Szegecselővel és/vagy tűvel készülnek Nálad ezek?
Ami a festést illeti: lehet, hogy van előnye, de én valahogy nem tudok megbékélni az előre festéssel. :) Ismét remek részleteket csináltál, csak tudnám hogyan! :D
Tibor 496823 2008. november 20. 10:21
Válasz erre
Neked is szép napot!
Ez a festés részben csak próba, a felületi gravírozás ellenőrzésére, de pl. a kettős függőleges vezérsík esetében a belső felület festése már elég macerás beépítés után, ugyanígy a sötét szürke felfestése, meg nyitott kabintetőnél a kabin környékének a festése (pl. tükrözést gátló fekete, vagy a kabin kimaszkolása stb.)
Természetesen a törzsfelek összeragasztása után kell felületkezelés, de egyszerűbb kitakarni a kabin környékét, meg a már festett részek egy részét és így tömíteni és csiszolni. Egyébként 'hál istennek az italeri makett törzs osztása ilyen szempontból elég szerencsés.
Üdv.: Tibor
PETI 496822 2008. november 20. 10:09
Válasz erre
Szép napot kívánok Tibor!

Eléggé meglepődtem a festett, de még ragasztás nélküli törzsrészen. Vajon így hogy lehet megoldani a tömítést-csiszolást?

Peti
Tibor 496821 2008. november 20. 09:23
Válasz erre
Kedves Fiúk!
Nos a előbb festek-e kérdésekre, megjegyzésekre: Vannak esetek amikor csinálok próba festéseket, hogy lássam milyen lesz a felület, van olyan eset, hogy azért csinálom így, hogy megpróbáljam megspórolni, illetve egyszerűsíteni a pikánsabb helyeken a macerás maszkolást. Természetesen amikor véglegesen összeáll a makett, akkor kerül fel a végleges festés. Egyébként ennek a játéknak egy buktatója lehet, ha kevert színekkel dolgozok és "hála" a festékgyártóknak közben a kevert festék tönkre megy.

Természetesen az infracsapda kivetők (feljavítva) egyszer a helyükre kerülnek.

Megjegyzem: Újból építettem a hajtómű kiömlőket is. (lásd: 587 és 590 h.sz.-kat), feljavítottam a gép hasát és elkezdtem a fő futómű aknákat is újra építeni, aztán ezen a ponton félretettem a jószágot, mert elkezdtem Móvárra készülni a MIG-23MF-el, utána meg a MIG-21F-13-al. Most meg az Ancsát bűvölöm.

Egyébként roppant lassan dolgozok, mert maximalista vagyok önmagammal szemben.
Hát ennyi, ha a 29.-es makett építése ügyben segíthetek, szívesen megteszem.
Üdv. Nektek: Tibor
Tibcsi 496820 2008. november 20. 08:53
Válasz erre
Druszám,

Ez számomra is érdekes, hogy előbb a festés és utána az összeállítás, dehát ahogy a szakállas-szemüveges zenész is megmondta: "Mindenki másképp csinálja". :) Viszont az infracsapda kivetőket hiányolom a függőleges elől. Vagy az majd később kerül fel?
Russell 496819 2008. november 20. 08:53
Válasz erre
Kedves Tibor!

Nagyon tetszik a 29-esed (és a 21 F-13-asod is).
Továbbá köszönöm a szakértő hozzászólásaidat is! Mindíg érdeklődéssel olvasom, amiket írsz. További boldog makettezést és fórumozást kívánok!

Üdvözlettel:
Russell
f2d 496818 2008. november 20. 08:37
Válasz erre
Te először festesz, majd utána ragasztod össze az alkatrészeket?
Egyébként nagyon jól alakul eddig.
Tibor 496817 2008. november 20. 06:48
Válasz erre
eső után 1
eső után 1
eső után 2
eső után 2
eső után 3
eső után 3
MIG-29-47
MIG-29-47
MIG-29-46
MIG-29-46
mig-29-22
mig-29-22
MIG-29-38
MIG-29-38
MIG-29-4
MIG-29-4
mig-29-23
mig-29-23
mig-29-17
mig-29-17
MIG-29-50
MIG-29-50

T. Apcyrobi!
Nos itt van néhány fotó, amit Kecskeméten csináltam, meg néhány az én makettemről.
Üdv.: Tibor
borisz 496816 2008. november 18. 17:08
Válasz erre
migfun 496815 2008. november 18. 08:35
Válasz erre
Levix!
Köszönöm!
Nem biztos, hogy ezt festeném meg, de nagy változatosság nincs SMT-ügyben még :)
PETI 496814 2008. november 18. 07:51
Válasz erre
Monox, Tibor!

Köszi, ezek kellenek!
Tibor 496813 2008. november 18. 07:05
Válasz erre
Scan0001
Scan0001
Scan0002
Scan0002
Scan0003
Scan0003

Hoppá, nem figyeltem. Monox ugyanazt a fotót tette fel. Hogy jobban érthető legyen amit írtam itt van még 3 fotó.
Tibor
Tibor 496812 2008. november 18. 06:49
Válasz erre
beolvasás0033
beolvasás0033

Peti!
Kérésed parancs. Íme: a fotón a hajtómű ki van szerelve, a hajtómű egybe van építve a kiömlővel, a fotón nem látszik (le van szerelve) a hajtómű borító lemeze.

Üdv.
Monox 496811 2008. november 17. 23:40
Válasz erre
24 - Üzemidő hosszabítás
24 - Üzemidő hosszabítás

Borzasztóan ronda lett a 917-es, teljesen eltorzult töle a MiG-29-es legendásan szép vonalvezetése. Mintha az eredeti gépet egy vizilóval keresztezték volna...

Amúgy, itt a hajtóművek helye.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.