<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Tibor | Adatlap | 496966 | 2009. január 11. 20:03 | ![]() | |
István | Adatlap | 496965 | 2009. január 11. 19:54 | ![]() | |
Bocs de amit ide irtál az csak félig igaz. | |||||
Levix | Adatlap | 496964 | 2009. január 11. 16:14 | ![]() | |
Ok. Értem. Nincs több kérdés :). Nem tudom az angol szakirodalom honnan vette, hogy a kopoltyúk kompozit anyagból vannak. Ezek szerint egy közönséges alulemez. | |||||
mig-29 | Adatlap | 496963 | 2009. január 11. 13:25 | ![]() | |
Az első kérdésedre igen a válasz de szervizeléskor sincsenek nyitva csak kézzel be lehet nyomni. A másodikra, a panel amelyik bezár földi hajtóműindításkor 35%-nál (bár most a pontos paraméterre nem emlékszem majd holnap megkérdezek egy sárkányost). Repülés közben nincs reteszelve a kopoltyú ez jól megfigyelhető késrepüléskor mikor csak úgy lifeg. A panel viszont mozog repülés közben mert mert az ékrendszerrel egyszerre működik.A panel viszont csak 200km/h után kezd dolgozni tehát pl földi hajtoműpróbánál nem láthatod bemenni. | |||||
Levix | Adatlap | 496962 | 2009. január 11. 11:36 | ![]() | |
Tehát a kopoltyúkat álló (mármint álló hajtóművű) gépnél, nem szervizelést feltételezve nem láthatjuk nyitott állapotban? A szívócsatorna bent van mit jelent? Zárva a szívócsatorna, vagy nyitva? Ha repül a gép akkor reteszelve lenne a kopoltyú? De akkor mi nyitja ilyenkor? | |||||
migi | Adatlap | 496961 | 2009. január 11. 09:37 | ![]() | |
A többit már feltették . | |||||
mig-29 | Adatlap | 496960 | 2009. január 11. 09:05 | ![]() | |
Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van ez pedig csak hidraulikusan lehetséges külső hidraulikakocsiról ill. hajtóműleállításkor, ebben az esetben tényleg be lehet nyomni teljesen a kopoltyúkat. | |||||
mig-29 | Adatlap | 496959 | 2009. január 10. 22:49 | ![]() | |
A kopoltyús vita elindításáért elnézést mindenkitől! Kaszab Tibor fhdgy. Mig-29 Fegyver csop. pk. :) | |||||
doky3 | Adatlap | 496958 | 2009. január 10. 22:42 | ![]() | |
Erről egy korai Top Gun-ban volt egy kapcsolódó cikk, ha jól emlékszem Kiskunlac-házán állomásozó orosz Mig-29-eseknél fordult elő, hogy szerelés(?) után a hajtómű-veket beindítva a kopoltyúkon felejtett villáskulcsot beszippantott a gép. Persze hmű. selejtezés lett a vége. Nem tudom igaz-e a sztori, de az oroszokról olvasott sztorik ismeretében nem tartom lehetetlennek. doky | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 496957 | 2009. január 10. 22:25 | ![]() | |
István Köszi a javítást, ezek szerint én sem tudtam egész pontosan. Üdv R_52 | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 496956 | 2009. január 10. 21:24 | ![]() | |
Migi! mindegyikről ha van:) Búza! Köszi, ezekre gondoltam, már csak évek kérdése, és elkészül az UB. | |||||
István | Adatlap | 496955 | 2009. január 10. 21:14 | ![]() | |
Szia Rumcájsz_52 Ne haragudj,hogy beleszólok de egy pár apróságot módosítanák a hozzászólásodba.Először is az a mhenger hidraulikus és a fea a felső bemenetek rögzítése ha a HVK stopba van.De van rugója is minden egyes panelnak tehát rep közben a panel helyzetét a rugóerő és a (szívócsatornában és a panelok feletti nyomás viszonya)határozza meg ahogy írtad is.A mellső panel ami a szívócsatornát zárja földön nyitva van(Zárása n2=35%).Kézi működtetése nem lehetséges.(csak hidraulikusan) Levix A kopoltyúk teljesen fémépítésűek nem kopozit.Ezért voltak problémák az elején a szegecsekkel ha emlékeztek rá. | |||||
buza | Adatlap | 496954 | 2009. január 10. 21:00 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 496953 | 2009. január 10. 20:56 | ![]() | |
Szóval gyorsan kellett valami a csillag helyett, ami nem végleges? Ééértem. | |||||
zsury | Adatlap | 496952 | 2009. január 10. 20:51 | ![]() | |
Mert eredeti orosz felségjellel érkeztek a gépek, ha jól tudom, és a fotózás kedvéért rakták fel ezt az ideiglenes "matricás" felségjelet. | |||||
PETI | Adatlap | 496951 | 2009. január 10. 20:48 | ![]() | |
Mert ideiglenesen ezzel takarták le a vörös csillagokat a vezérsíkon. | |||||
borisz | Adatlap | 496950 | 2009. január 10. 20:45 | ![]() | |
Miért volt ilyen a felségjel? | |||||
buza | Adatlap | 496949 | 2009. január 10. 20:29 | ![]() | |
migi | Adatlap | 496948 | 2009. január 10. 20:19 | ![]() | |
És melyik oldalszámúról kellene ? | |||||
buza | Adatlap | 496947 | 2009. január 10. 19:03 | ![]() | |
Bocs, a csatorna zárólemezére gondoltam, hogy forszázsnál kinyílik és ha kell a hm. még a felső zsalukon keresztül is tud levegőt szívni úgy, mint a 21-esnél. | |||||
buza | Adatlap | 496946 | 2009. január 10. 18:58 | ![]() | |
Szia R_52! Forszázs kapcsolásnál nem nyílik ki azonnal? Bár elvileg a hm. által beszívott levegő mennyisége nem több mint max. gázon, de mintha ilyenről hallottam volna. Üdv: Búza | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 496945 | 2009. január 10. 17:54 | ![]() | |
Na akkor ezt kiveséztük:) Más, nincsenek valakinek véletlenül fotói a 93-ban hazaérkező UB-ről, egyet már találtam itt, meg néhányat az Top Gunban. Lematricázos felségjeles UB-ét szeretnék építeni, matricám van hozzá, csak kép kellene. Papi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 496944 | 2009. január 10. 17:45 | ![]() | |
Üdv minden kopoltyú iránt érdeklődőnek. A kopoltyú működését az 555. sz. hsz.-ben már leirtam. A rajzokon látható, kopoltyúkhoz kapcsolt munkahenger nem hidraulikus működtetésű, hanem csak a zárást biztositó rugó háza, tehát a nyitást létrehozhatja mechanikus erő is /ha rálépsz, beleesel a nyilásba/, és létrehozhatja a szivócsatorna és a környezet közti nyomáskülönbség is, a rugónak ui. mindegy, mitől hat rá valamilyen erő, ha az erősebb nála, akkor enged az erőszaknak. A szivócsatorna zárólemez automatikus müködtetését hidraulikus munkahenger végzi, a nyitás-zárási határérték 200 km/ó, az orrfutóhoz nincs köze, de azért működik egyszerre, mert normál terhelésű felszállásnál ez az orrfutó elemelési sebessége. A zárólemez normál üzemi állapota földön a zárt helyzet, de van kézi nyitási lehetősége is, mivel vannak olyan müszaki munkák, amikhez valahogy be kell jutni a szívócsatornába. | |||||
Tibor | Adatlap | 496943 | 2009. január 10. 15:22 | ![]() | |
Szia! Persze, ha egyszer elkészül nem csak a vitrinnek szánnám, hanem versenyen is megmérettetném. No és ugye a szigorú, szakértő(?) zsüri. Tibor | |||||
Apaka | Adatlap | 496942 | 2009. január 10. 14:40 | ![]() | |
Hát fiúk nemtom. Tibor nem repülni akar vele, hanem a vitrinbe kitenni. Arra viszont nagyon jó lesz így is, mert szépen megcsinálta. Őszintén szólva én azokon a maketteken is ki fogom nyitni amin gyárilag zárva van, mert sokkal jobban néz ki ... | |||||
Figaro | Adatlap | 496941 | 2009. január 10. 12:44 | ![]() | |
A középső képen, 10-es oldalszám, ha jól látom nyitva van a kopoltyú. | |||||
Puffyn | Adatlap | 496940 | 2009. január 10. 12:35 | ![]() | |
Tibor röviden és tömören. Nem! A kopoltyúkat ha nincsenek zárva akkor is egy rugó tartja csukott helyzetben. A redönyök pedig nyitott helyzetben szoktak lenni. Figaro Azért vannak nyitva még a redönyök mert valószínüleg az a hajtómű még nem jár. Csak akkor csukódnak le a elér egy bizonyos fordulatszámot a hajtómű. Puffyn | |||||
levix | Adatlap | 496939 | 2009. január 10. 11:43 | ![]() | |
A FOD (idegen test okozta sérülés) lemez elől bezár automatikusan ha elindul a hajtómű, megjön nyomás, bezár. A gurulás közben és a felszállásnál zárva van. Ilyenkor a kopoltyúkon kapja a hajtómű a levegőt. A korai modelleknél sok gond volt az alacsonyra tett beömlő sok szemetet szívott be, ezt fokozta a legkorábbi modelleken az előrébb levő orrfutó. Ezt később hátrébb helyezték és sárvédőt raktak az orrkerekekre. Az orrfutó vezérli azt a kapcsolót ami kb. 200 km/h-nál nyitja a nyílást, ekkor már az orra fent van a gépnek kisebb az esély a szemét beszívásra és a hajtómű levegő igénye is megnő. Innentől kezdve a hajtómű levegőigényének megfelelően nyit-zár (persze már nem teljesen). Zárt beszívóval is lehet repülni de max. 0,8 Mach-al. A redőnyök rugóterhelésűek. Ezek kompozit anyagból készültek, ezért sem célszerű rájuk lépni, meg azért sem mert nem tartanak meg, max, csak egy macskát. Ha a gépet leparkolják ráteszik a fémburkolatot a sérülések elkerülése miatt. Szerintem álló gépnél ezek zárva vannak, hacsak valamilyen oknál fogva nem akasztájk ki őket, de ez már szerviz állapot nem üzemeltetési. | |||||
Figaro | Adatlap | 496938 | 2009. január 10. 10:38 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 496937 | 2009. január 10. 10:33 | ![]() | |
Kopoltyúk ide vagy oda nagyon preckó a 29-esed. | |||||
Tibor | Adatlap | 496936 | 2009. január 10. 10:30 | ![]() | |
Köszi a hozzászólásod. Lehet olyan eset, hogy az előkészítés során a pilóta kabin üres, a redőnyök zárva vannak és a kopoltyúk nyitva? Tibor | |||||
Puffyn | Adatlap | 496935 | 2009. január 10. 09:23 | ![]() | |
Sziasztok! Konkrét szakmai magyarázattal nem tudok szolgálni de napi kapcsolatban vagyok a Mig-gel! Teljesen más szakirányon dolgozom és csak arra tudok hagyatkozni amit láttam és tapasztaltam a gépen. Az a fotó ami a 707-es hozzászólásban van tényleg egy indítást ábrázol és ilyenkor a hajtómű a kopolytyúkon keresztül szívja a lvegőt, nehogy valamit beszívjon a beömlőnyílásokon keresztül.A redönyök ilyenkor zárva vannak és ha jól tudom akkor a 200 vagy 250 km/h sebességnél nyílnak ki. A kopoltyúk ekkor nem záródnak mert bizonyos helyzetekben onnan is szív a hajtómű. Ha jól emlékszem egyszer valaki korrekt magyarázattal szolgált ezzel kapcsolatban egy kb. tavaly őszi hozzászólásban. A kopoltyúk álló helyzetben zárva vannak mert ha valaki belelépne a gépen mászkálva akkor valószínűleg lábtörés vagy legalább zúzódás lenne a vége. Amit írtam ne vagyétek szentírásnak mert mint mondtam igaz hogy a gépen dolgozom de más szakirányon. üdv. Puffyn | |||||
Tibor | Adatlap | 496934 | 2009. január 10. 06:21 | ![]() | |
Ez így korrekt. Valóban kicsit túllihegjük ezt a nyitott, zárt kopoltyú ügyet, de a vitát igazán az zárná, ha valaki, aki tényleg szakember letenné a voksát, vagy ha tetszik eldöntené a vitát. Tibor | |||||
Levix | Adatlap | 496933 | 2009. január 9. 23:22 | ![]() | |
tankos_srac | Adatlap | 496932 | 2009. január 9. 22:57 | ![]() | |
Bocs, igazad van! Tényleg zárva vannak. | |||||
István | Adatlap | 496931 | 2009. január 9. 22:39 | ![]() | |
Sziasztok! Most írok itt először.A kopoltyúnál a munkahenger feladata csak egyszerűen a kopoltyúk rögzítése álló hmű esetén.Magyarul csak reteszel. üdv | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 496930 | 2009. január 9. 22:32 | ![]() | |
Tudom honnan indult a dolog, ezért megnyugtatásul teszek fel a saját madaramról is képeket. Ezen is nyitva vannak a lamellák, de csak lustaságból(vagy inkább makettezői szabadság?:)). Ebből is látszik, hogy nagyobb a füstje mint a lángja a témának. Ma este már nem tudok rákérdezni az illetékes elvtársaknál (akik repülik), de amint lehet utánajárok a dolognak, és közzé teszem a pontos infókat, forrás megjelöléssel:) Így korrekt? Bár hozzá teszem, járkáltam egy időben eleget a 29-esek között, de álló hajtómű mellett csak zárva láttam a lamellákat, és azt hiszem itt az a lényeg, nem az, hogy hogy működik. Üdv: Papi | |||||
Solo | Adatlap | 496929 | 2009. január 9. 21:39 | ![]() | |
Mivel a beömlőt lezáró ajtók hidraulikus működtetésűek, álló hajtóműnél pedig nincs hidraulika nyomás, ezért azok tuti nyitva vannak. Kivéve ha földi tápról kapja a nyomást. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 496928 | 2009. január 9. 21:32 | ![]() | |
Nem a lamellás kérdéshez tartozik,de találtam egy szerintem fantasztikusan jó képet.Még sehol nem találtam ilyet.Ezt látni az életben,azt hiszem kevesek kiváltsága.Mindenkit irigylek aki repülhet egy 29-essel,bármelyik kabinban! Szóval a kép egy 29 hátsó kabin periszkópjáról készült. Üdv! Csaba | |||||
Tibor | Adatlap | 496927 | 2009. január 9. 21:28 | ![]() | |
Ha megkérdezhetem mire alapozod ezt a sommás kijelentést? Szerinted a beömlőt lezáró redőnyök mi célt szolgálnak? Az sem zavar, hogy a Bombraider által feltett linken is ott vannak a hidraulika munkahengerek? Pedig amit én feltettem az a +4 füzetből van szkennelve, amit Bombraider feltett, az meg valamilyen lengyel nyelvű kiadvány. Avagy Te üzemeltetted, vagy repülted a 29-est? Félre értés ne essék Én sem repültem, nem is üzemeltettem a vasat, csak szeretném ha valaki szakmai alapon győzne meg arról, hogy az álló gépen, ha a fő beömlők a redőnnyel zárva vannak, akkor a felső kopoltyúk is zárva vannak. Illetve a pilótának a kabinban kell lennie ahoz, hogy a felső kopoltyúk nyitva legyenek és a redőnyök zárva. Ti.: a vitának ez volt a kiinduló pontja. Lásd: 707. hsz. Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496926 | 2009. január 9. 21:16 | ![]() | |
Sőt, ahogy egy korábbi hsz-emben írtam is, még a repülőnapos dvd-n frankón látszik, hogy késrepülés közben a lamellák lobognak, mint a zászló az áramlás és a légnyomáskülönbség hatására. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 496925 | 2009. január 9. 21:13 | ![]() | |
ezen a képen jól látszik a lamellák nyitása, jól néz ki a rajz, csak nem igaz ebben a formában | |||||
Tibor | Adatlap | 496924 | 2009. január 9. 21:03 | ![]() | |
Lehet, hogy Zebi jól emlékszik, csak akkor a piros körrel bekaríkázott hidraulika henger mi célt szolgál? Tibor | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 496923 | 2009. január 9. 21:01 | ![]() | |
ne keverd a gépágyú lőporgáz elvezetésének rácsait, ezen a képen is stabilan zárva vannak, az antenna alatti részt nézd | |||||
tankos_srac | Adatlap | 496922 | 2009. január 9. 20:59 | ![]() | |
Legalábbis nekem úgy tűnik... | |||||
tankos_srac | Adatlap | 496921 | 2009. január 9. 20:58 | ![]() | |
VO101_Papi | Adatlap | 496920 | 2009. január 9. 20:52 | ![]() | |
Zebi | Adatlap | 496919 | 2009. január 9. 20:51 | ![]() | |
Igen, ezen a rajzon látszik, amit írtam. Fizikailag nincs összekötve a kopoltyú mechanikája semmivel, azt csak a légnyomáskülönbség mozgatja. | |||||
Bombraider | Adatlap | 496918 | 2009. január 9. 20:50 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 496917 | 2009. január 9. 20:49 | ![]() | |
No még egy rajz. Lehet, hogy látszik a bácsi sisakja, de ugye v |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Tibor