<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
polaj | Adatlap | 497017 | 2009. február 6. 17:05 | ||
Köszi szépen! Előzmény: (497016) Tibor 2009. február 6. 15:42 | |||||
Tibor | Adatlap | 497016 | 2009. február 6. 15:42 | ||
Szia! A plasticwings.hu lapon találsz egy sor sémát és leírást is. Tibor | |||||
vlevi | Adatlap | 497015 | 2009. február 6. 15:39 | ||
Mintha Testors 2133 lenne az egyik. Van neki kimondottan orosz színük. Ha jól emlékszem, otthon még van valami ilyesmi. | |||||
polaj | Adatlap | 497014 | 2009. február 6. 15:21 | ||
Sziasztok! A magyar 29-es régebbi festésére lenne szükségem (minta és színek is, ha lehet MM vagy Humbrol). Dondó, még színes felségjel, piros, oldalszám (18). Köszi Péter | |||||
romeo | Adatlap | 497013 | 2009. február 3. 23:06 | ||
romeo | Adatlap | 497012 | 2009. február 3. 10:41 | ||
Nyugger | Adatlap | 497011 | 2009. január 29. 19:26 | ||
tothtomi | Adatlap | 497010 | 2009. január 29. 17:01 | ||
Ja, akkor sikerült bejutni a reptérre, épp egy UB gyakorolt műrepülést a pont fölött, és emlékeim szerint még a 24-es volt... | |||||
Bombraider | Adatlap | 497009 | 2009. január 29. 10:01 | ||
Szia! Ha a hunavián a 29esekre kattintok a főoldalról ,akkor azon az oldalon a 29UB-t elírtátok 23UBra. üdv:bomb | |||||
romeo | Adatlap | 497008 | 2009. január 29. 10:00 | ||
Monox | Adatlap | 497007 | 2009. január 29. 09:55 | ||
Az utolsó repüléseit láthattad... Én 2004 áprilisában láttam az utolsó zöld-szürke repülést a 08-as (azóta már kivont) gép személyében... Rómeo! Melyik UB nem repül a kettő szürke közül? | |||||
tothtomi | Adatlap | 497006 | 2009. január 28. 22:04 | ||
Amennyiben 2004-től maradt csak 14 MiG-29, vajon lehetséges, hogy 2004 nyarán én a 24-es UB-t még láttam repülni? | |||||
Nyugger | Adatlap | 497005 | 2009. január 28. 14:02 | ||
Peti! A Hunaviaponthu az egy csoport/terápiás/ tevékenység eredménye. Köszönjük a véleményt lesz majd folytatása a dolognak, minden ami MiG és egyéb repülőeszköz, itthon és külföldön. | |||||
PETI | Adatlap | 497004 | 2009. január 28. 12:50 | ||
Szia Nyugger! Nagyon jók a képek! Hogy te mindenhol ott vagy... (L-610 kabinfotón pl.) :) | |||||
romeo | Adatlap | 497003 | 2009. január 28. 09:37 | ||
Szia zoli1989! 2004-től hadrendben már csak 14 db Mig-29 maradt, -12 db MiG-29B,-2 db MiG-29UB. 2007-től fokozatosan csökken az üzemelő MiG-29-esek száma, mára már csak 4 db MIG-29B, és 1 db MiG-29UB repül. Üdv. | |||||
Nyugger | Adatlap | 497002 | 2009. január 27. 21:54 | ||
Sziasztok, Friss bővítés a Hunaviaponthu-n a MiG-29B/UB témában. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 497001 | 2009. január 27. 21:25 | ||
Sziasztok! Ma rendezgettem a MiG-29-es képeimet és felmerült bennem egy kérdés. A Jurassic Parkban lévő 29-eseket konkrétan miért állították le olyan korán, hogy még a NATO festést sem kaphatták meg? Illetve ha jól tudom mára már a szürke NATO színeket megkapó gépekből is jutott oda. Ez hogy lehet? | |||||
Vik30 | Adatlap | 497000 | 2009. január 26. 18:41 | ||
Sziasztok valami cég gyártja 1:72ben Mig 29 tengerészeti változatát? (Mig-29K) | |||||
Z.Pisti | Adatlap | 496998 | 2009. január 26. 09:05 | ||
Sziasztok! Majd igyekszem írni egy cikket és elküldöm amint kész van.Örülök,hogy tetszik a gépem köszönöm az elismerést! Zöldág Pisti Puma Kecskeméti Makettklub | |||||
f2d | Adatlap | 496997 | 2009. január 25. 11:08 | ||
A keleti technikát valahogy a szívügyüknek tartották, mert a Su-27/Su-27UB-jük is a méretarány legpontosabb makettje. (Az ICM tavaly tervezte kiadni, de nem lett belőle semmi.) | |||||
f2d | Adatlap | 496996 | 2009. január 25. 11:02 | ||
A kiömlőt leszámítva talán eddig az a legjobb 9-12-es MiG 1/72-ben. Ha komolyabban érdekel a kitt, akkor keresd Nagy Tibort. Tibcsi néven garázdálkodik az infón.:-) Ezt is ő követte el:-) www.aircraftresourcecenter.com/Gal1/401-500/Gal469_Two_MiG%27s_Nagy/00.shtm | |||||
vlevi | Adatlap | 496995 | 2009. január 25. 10:46 | ||
Airfix? Elsőre félelmetesen hangzik :) De akkor megpróbálok ráizgulni egy ICM, vagy Italeri dobozra. Bár a Heller doboza is meglepően jónak néz ki. Nem ehhez van tőlük szokva az ember :) | |||||
f2d | Adatlap | 496994 | 2009. január 25. 00:04 | ||
A verzió Airfix, Italeri; UB Heller, Italeri. | |||||
f2d | Adatlap | 496993 | 2009. január 25. 00:02 | ||
Én a 9-13-asukat ismerem, az nagyon jó, az ICM is azt dobozolta. Nagyon úgy néz ki mintha az Italeri szerszámon alapulna és az lenne feljavítva. Dobozbontás a 6 hsz-ben, 8-ban pedig a Heller UB. | |||||
hondarider | Adatlap | 496992 | 2009. január 24. 23:52 | ||
ICM vagy Italeri / Bílek | |||||
vlevi | Adatlap | 496991 | 2009. január 24. 23:29 | ||
Akkor melyik a jó 72-ben? Vagy olyan nemnagyon van? | |||||
borisz | Adatlap | 496990 | 2009. január 24. 21:39 | ||
vlevi | Adatlap | 496989 | 2009. január 24. 20:32 | ||
f2d | Adatlap | 496988 | 2009. január 24. 14:34 | ||
f2d | Adatlap | 496987 | 2009. január 24. 14:34 | ||
Mekett | Adatlap | 496986 | 2009. január 24. 13:07 | ||
Szia Pisti! Gratulálok, nagyon szép lett a Fulcrum! Bemutatnád a makettet egy cikkben is a Makettinfó olvasóinak? Előre is köszönjük, ha volna kérdésed, szívesen válaszolok. Üdv: Mekett | |||||
hondarider | Adatlap | 496985 | 2009. január 22. 09:00 | ||
Jó lesz rá, csak názz utána, melyik függesztési pontra kerüljön. | |||||
Makettezõ | Adatlap | 496984 | 2009. január 21. 20:54 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a Mig 29 A harci együlésesre vagy egyáltalán a 29- esekhez kompatibilis-e a Mig 27 D UB blokkja? Sajnos nekem csak ilyen van és ezzel + két R 60- assal szeretném felfegyverezni.Előre is köszi. Üdv.. | |||||
Z.Pisti | Adatlap | 496983 | 2009. január 21. 09:51 | ||
Sziasztok! Gondoltam felteszek pár képet a gépemről,talán érdekel benneteket.Ez is az Academy 48-as együléses készlete "magyarul".Kapott egy komplett feljavítót az FM Details-től és H.A.D matricákat, a tízes gép jelzéseivel.Szép makett de a feljavító nagyon kell hozzá.Egyik kedvenc építésem volt,kb. hat éve követtem el. Üdv: Zöldág István Puma Kecskeméti Makettklub | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 496982 | 2009. január 19. 09:56 | ||
Köszönöm! | |||||
Tibor | Adatlap | 496981 | 2009. január 19. 08:06 | ||
Szevasz! A régi, eredeti festésűeken egyiken sem volt a svancra felfestve, csak a harcikon. Az új festésűeknél ellenben úgy tűnik, hogy feketével fel van festve. Tibor | |||||
PETI | Adatlap | 496980 | 2009. január 19. 06:56 | ||
Szia! Szerintem fel van mindre. De nézz utána azért fotók alapján. :) Üdv | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496979 | 2009. január 19. 00:29 | ||
Tudtommal nincs. | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 496978 | 2009. január 18. 23:17 | ||
Hello! Azt szeretném kérdezni, hogy az UB-k függőleges vezérsíkjára fel van festve fehérrel az oldalszám mint az együléseseknél? Köszönettel: Zoli | |||||
Figaro | Adatlap | 496977 | 2009. január 17. 07:38 | ||
Szia István! Köszönöm a részletes választ. Üdv: Figaro | |||||
István | Adatlap | 496976 | 2009. január 16. 23:03 | ||
Szia Figaro! A válasz a kérdésedre nem egyszerű.Az a gép ami a képen látható az nem B hanem C változatú amit nem ismerek de lehetséges hogy itt elhagyták a rugókat bár nem gondolnám.A mi B változatunkon ez a szituáció üzemszerűen nem fordulhat elő,nem üzemszerűen pedig akkor ha az összes rugó törött vagy kivan építve és a hidr.rögzítés oldva van.A hidr. rögzítés oldására van lehetőség földön szerelés és ell.céljából. A másik kérdésedre a válasz hogy meg lehet csinálni,hogy a kopotyúk nyitva maradjanak(két féle képpen) de nem egyszerű és az egyiket nem is használják.Egyik mód ami használatos leállítás előtt egy "kapcsolót" ha lekapcsolnak akkor a kopoltyúk nem rögzítődnek de a mellsőpanel sem nyit ki ( a sziv.csat zárva marad)A másik mód amit nem használnak de elméletben lehetséges az a következő:egyik hmű leáll(forgórész kifut).Az álló hmű HVK ját stopból kitenni és ezután a másik hmű vet leállítani. Kifutás után a HVK vissza mehet stopba.Mivel ekkor már nincs nyomás a hidr. rendszerben a kopotyúk hidr.an nem lesznek rögzítve mert a rögzítéshez mindkét HVK nak stopba kell lenni.Ekkor csak a rugók tartják.(ez egy kicsit a rendszer becsapása)Hmű leállításkor amikor még a forgórész forog a HVK t TILOS a stopból kivenni mert ebben az esetben üza kerülhet az égőtérbe ami kigyuladáshoz vezethet azonnal vagy a következő indításkor. Üdv | |||||
Figaro | Adatlap | 496975 | 2009. január 14. 21:34 | ||
István! A leírásod alapján a mellékelt képen látható állapot, üzemszerűen nem állhat elő, ha jól értettem. Hajtómű leállításkor, ha a HVK nem marad stopban, előfordulhat, hogy a kopoltyú - rögzítés nélkül - nyitva marad? | |||||
István | Adatlap | 496974 | 2009. január 14. 21:33 | ||
Szia buza! Forszázskor minden ugyan így működik ahogy az előzőben leírtam.Forszázskor alapvetően a hmű alap paraméterei nem változnak jelentősen kivéve a tolóerőt,mivel forszázskor csak + üzát juttatunk a turbina utáni térbe ami meg gyuladva plusz tolóerőt ad.Forszázs kapcsoláskor a GSF et az üzemmódnak megfelelő átmérőre (nagyra) állítja a szabályzó automatika. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 496973 | 2009. január 14. 21:27 | ||
romeo | Adatlap | 496972 | 2009. január 14. 20:22 | ||
buza | Adatlap | 496971 | 2009. január 14. 18:12 | ||
Szia István! Végre valaki összefoglalta a működést! Az a kérdésem, hogy ha forszázzsal száll fel a gép, akkor u.i. műxik-e, vagy akkor auto nyitja a szívócsatorna bemeneti redőnyeit? Üdv: Búza | |||||
István | Adatlap | 496970 | 2009. január 13. 22:10 | ||
Szia mig23papa. Röviden a rendszer működéséről.Alap helyzet a földön a szívcsat nyitva, felső bemenetek(kopoltyú) zárva(hidr mh álltal de nem hidr zár).Ind kor a HVK alapon ind gomb megnyom.Az ind. folyamat elindul.A felső bemenetek EH csapja (lásd GA csap)nyit és ha a hidr rendszerben a nyomás megnő a mh megszünteti a bemenetek rögzítését de ekkor még a rugók tartják tehát úgy tűnik hogy zárva vannak de nem.N2=35% a szív csat mellső panelje zár a szívás nyitja a kopoltyúkat(a mellső panel fea:identárgy elleni védelem).Felszálláskor V=200km/h mellső panel kinyit a csatorna teljesen nyitva a kopoltyúk helyzetét ettől kezdve a rugóerő és (a csatornában lévő nyomás és a kopoltyúk felletti nyomás viszony)eredője határozza meg.Hasonló mint a MIG 21 felszálló redőny csak itt van egy rugó ami zárás irányba dolgozik.Ha a szív.csat.zárva maradna akkor M 0,85 ig lehet így repülni.Futó behúz aut szab índul az ék szabályozza a beáromlási keresztmetszetet.Leszállás előtt futó ki szív.csat.nyit. ék alaphelyzet.V=200km/h mellső panel zár kopoltyúk a szívóhatás miatt nyitnak.Leállításkor egyik hmű leállít és az a szív.csat nyit.Másik hmű leállításakor ha a HVK stopba kerül a hmű leáll szív.csat.nyit fellső bemenetek a mh el rögzítődnek.Normál földi hmű próba során nincs lehetőség a szív csat kinyitására az ék sem vezérelhető hidraulikusan blokkolva van.A 723 as cikkben lévő kép az jól mutatja a működést. | |||||
mig23papa | Adatlap | 496969 | 2009. január 13. 19:02 | ||
Az alsó panel és a felső kopoltyú - szerény ismereteim szerint - kiegészítik egymást, az alsó alaphelyzetben zárva van, mégpedig azért hogy indításkor guruláskor hajtóműpróba, és a felszállás kezdeti szakaszában ne szívja be a szemetet, ne kerüljön idegen tárgy a szívócsatornába és a hajtóműbe, és gondolom hogy ne szívja be a mechanikust ha elbambulna :-)) Ahogy én tudom a nyitása blokkolva van a repülő 200 km/óra sebességéig , mert ekkora sebességnél már elemelkedik az orra a gépnek, és ekkor már ki is kell nyílnia, mert a felső kopoltyúkon beáramló levegő már nem elegendő a hajtómű megfelelő működéséhez. További sebesség növekedéskor már akkora lesz a levegő nyomása a szívócsatornában, hogy a felső kopoltyúkat bezárja. Úgy gondolom, hogy földi hajtómű ellenőrzés során a sebesség imitálásával ki lehet nyitni az alsó panelt, mint ahogy pl. a Mig 21 nél is ki lehet nyomni az orrkúpot, ahol a blokkolás az orrfutóra volt kötve, és ahogy a Mig 23 - nál is lehet mozgatni a szívócsatorna panelokat. Azt nem tudom hogy a felső kopoltyúkat mi és hogyan zárja be, és tartja zárva a hajtómű leállítása után ha egyáltalán bezárja valami, hogy a csapadék és egyéb idegen holmi ne hulljon be a szívócsatornába. Természetesen nem biztos , hogy így működik, de mintha erről hallottam volna mikor arra jártam. Nyomozzak tovább, vagy elég ennyi a témáról? | |||||
mig-29 | Adatlap | 496968 | 2009. január 13. 16:24 | ||
A kopoltyút hidraulikazár zárja mely a hvk helyzetétől függ ill. a hidraulikanyomás meglététől. Ha a hvk kiveszed stop helyzetből és van nyomás akkor kiold a zár. | |||||
István | Adatlap | 496967 | 2009. január 11. 20:34 | ||
"Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van" A felső bemenetek függetlenek a mellső panel helyzetétől. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |