/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
p-51 497972 2012. február 16. 21:42
Válasz erre
1. Nekem nem ezek a könyvek vannak meg.
2. A gyártó tudtommal nem használja ezt a jelölést. Tévedés joga fenntartva
3. A squadronnak nekem a 112-es száma van meg, nincs benne MiG-29A. Mint ahogy Te sem írtad, csak azt, hogy MiG-29 Fulcrum A, amivel nem is vitatkozok.
4. Nem állítottam, hogy nincs 9.12A, sem azt hogy nincs Fulcrum A.

Murmuc!

A 75A, meg a 75AP jelölést ne keverjük már ide. Én azt írtam, hogy MiG-21A nincs. Nem azt, hogy MiG-21BiszA, meg MiG-21BiszAP nincs. Önmagában A betűt nem használnak. Tudjuk, hogy egyéb kódok is futnak a MiGek esetében, nem ezeket vitattuk.

Végül is igazad van Levix. Ha így létezik, így létezik.
A lényeg, hogy mindnyájotoknak sok Fulcrum makettet kívánok!
Levix 497971 2012. február 16. 17:53
Válasz erre
"A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. "

ÖÖÖ akkor le kéne venni a polcról őket!

A Squadronban MiG-29 Fulcrum A
Aerofax MiG-29A
LockOn MiG-29A
DHS 9-12A, 9-12B
MiG-29 Polygon orosz! MiG-29A Eszkiznüj projekt. Igaz ez nem a 9-12-es, de volt A jelölés!
4+ Fulcrum A
Warbird Tech MiG-29A
Zlinek 9-12A

stb. stb.

Tehát hogy nem létezik A az így nem igaz! Számos irodalomban van A, tehát sok sok emberben egy bizonyos változat MiG-29A-ként létezik. Ezekről nem tudomást venni nem lehet.
Murmuc 497970 2012. február 16. 15:36
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Na akkor én is elmondom én hogy tudom.
Mint tudjuk az orosz típusoknak sok jelölése létezik, úgy mint gyári, katonai stb.
"P-51" által feltett lista a főbb típusváltozatokat mutatja be, de mint tudjuk a típusokon belül is vannak altípusok. A magyar légierőben volt a MIG-21 BISZ, de két altípusa létezett, az A és az AP.
A MIG-29-es alap típus azért kapta az A és a B altípus jelölést, hogy az exportra szánt gépek a nem orosz ajkúak számára is érhető legyen, legalább is az elkülönítésük! Az oroszok nem használják ezt a jelölést. És mint tudjuk a magyaroknak szánt típus is hivatalosan B volt!
"Zolit" idézve "Fulcrum A". Itt már érdekes keveredés van. Mint tudjuk a NATO elnevezés a repülőgép feladatkörére utal, és nem tesz különbséget az altípusok között, ebből adódóan a további jelölés balgaság.
Zoli 497969 2012. február 16. 13:42
Válasz erre
Az orosz gépeknek kétféle elnevezése van: az orosz és a nyugati. És szerintem a világ nagyobbik része a nyugati elnevezést ismeri és használja. És könyvekben is láttam MiG-29A elnevezést. A többség nem igazodna el az orosz jelöléseken, gondolom ezért találta ki egyszerűsítésként a nyugat a betűjelzéseket.
z
p-51 497968 2012. február 16. 13:28
Válasz erre
1038643_51920_MiG29_Family_Tree
1038643_51920_MiG29_Family_Tree

Semmilyen Mig, vagy Su nem viselt típusjelzésben A betűt. Egyszerűen nem használják a betűt az oroszok, Nincs se MiG-21A, se MiG-23A, se MiG-29A. Egy miskolci link semmit nem igazol. Nagyon nem érdekel, hogy mit írnak a neten, mert azt senki nem ellenőrzi, javaslom a könyveket. Pláne nem mozgat egy olyan miskolci link, amin az események között még a prototípus első repülésének dátuma sincs közzé téve. A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. Az oroszok nem abc szerint nevezik el a gépeiket, hanem feladatkör szerint jelölik meg őket. Nincs náluk a,b,c,d így sorban szépen.
Az, hogy nyugaton ráragasztgatják, az egy dolog, a sajtó és nyomdahibák meg egy másik dolog, de hivatalos típusjelzés nincs ilyen. A B nem az exportverzió jele.
Legyetek kedvesek olvasni.
Nem tudom szebben mondani, nesztek egy kép, csámcsogjatok.
Nem meggyőzésképpen, de ha ezen az oldalon találtok MiG-29A-t akkor hiszek nektek. Ez a MiG honlapja, azaz a gyártó cégé. Böngésszetek.

www.migavia.ru/eng/military_e/index_mil_e.html
Flogger 497962 2012. február 15. 12:58
Válasz erre
Levix 497961 2012. február 15. 08:46
Válasz erre
A RAL 7000 Revell 57 kb. Humbrol 145 vagy bármely gyártó 35237-es színe.

A RAL 7040 Nincs igazán jó választás. Kompromisszummal a Humbrol 127 (túl kék) vagy a Revell 374 (világosabb kékebb). Megoldás lehet a Humbrol 126 azaz FS 36270 világosítása a szükséges mértékig.

Kifesteni a Revell 57-et egy kartonra, majd 36270-et először 4 + 2 fehérrel mellé festeni, majd 4 + 3 fehérrel. Majd kipróbálni a Revell 57-et 5 + 1 fehérrel és mellé rakni a két világosított 36270-et, majd esetleg ezt tovább világosítani.

A lényeg, amelyik a legjobban tetszik, azzal a kombinációval lefesteni.

Ha nem akarsz kínlódni akkor bármely gyártó 35237-ese és 36375-öse is megfelelő lehet.
Levix 497960 2012. február 15. 08:26
Válasz erre
Nézd meg a blogom!

Feltettem a rajzom a 29-esről!
kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2012/02/mig-29-nato-festessel.html
Flogger 497959 2012. február 15. 07:15
Válasz erre
Gyerekek! Azt szeretném kérdezni, hogy a légi fölény szürke Nagyvasnak, mik a makettfesték kódjai. Előre is köszönöm!
Murmuc 497958 2012. február 14. 23:03
Válasz erre
Üdv!
Csak a pontosítás kedvéért. :)
A szárny póttartályokat a tartó gerendára rögzítik.
A rakétákat a megfelelő sínre, és azt a gerendára.
Weizi 497957 2012. február 14. 22:15
Válasz erre
3 póttartállyal akár 2000Km lenne a max. átrepülési táv amit képes lenne megtenni!
Amennyiben mindezt tartályok nélkül kellene végrehajtani,akkor lenne 1400Km.
Szu-22 497956 2012. február 14. 22:09
Válasz erre
Szia!
Köszönöm szépen, akkor ha jól értem egy esetleges áttelepülésnél akár 1300-1400 km is lehet három tartály esetében a max. repülési táv.
Weizi 497955 2012. február 14. 21:56
Válasz erre
Szia!
A szárny alatti póttartályok 1200 literesek,a törzs alatti pedig 1520 literes!
Amennyiben mindhárom installálva van,úgy a hatósugara olyan 1000 km lehet (pontosan nem tudom),csak törzstöltéssel 700-750km.
Az átrepülési hatótávolsága ezen értékek duplája.
Szu-22 497954 2012. február 14. 21:22
Válasz erre
Sziasztok!
Kérdésem lenne a Mig-29A/B-hez stb! 1/72-es méretben az Italeri adott anno(biztos most is ad)két póttartályt a szárnyakra! A kérdés az, hány literesek azok? A törzs alatti standard tartály befogadóképessége is érdekelne! Az is kérdés, hogy e három tartállyal mekkora távolságra képes elrepülni a madárka. Ha mindez megvan, az is érdekelne, kinek volna esetleg két ilyen tartály függesztésére való megmaradt tartó sín? Talán hülye kérdés, hogy nem ugyanekkora és típusú tartályok lógnak a Szu-22-eseken?
Ha bármit tudnátok segíteni, ide is de mailre is szívesen várok válaszokat: bravojuliett.bpj@gmail.com
Köszönettel: Józsi
Wrecker 497953 2012. február 11. 08:32
Válasz erre
08:30-nál milyen kár azért a német Pz III-asért.
silent8 497952 2012. február 10. 23:28
Válasz erre
Egyébként ez a zene, a Vadászpilóták c. filmben volt. 
silent8 497951 2012. február 10. 23:26
Válasz erre
Ha még nem láttátok

www.youtube.com/watch
KapusiZoli 497950 2012. február 10. 17:59
Válasz erre
Köszi!
Murmuc 497949 2012. február 10. 17:57
Válasz erre
Üdv!
A 2002-es "nagyjavítást" követően, csak a külső rész kapott új ruhát, mármint a megmaradt gépek.
KapusiZoli 497948 2012. február 10. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!gy kis segítségre lenne szükségem!Azt szeretném kérdezni, hogy az új festésű 29- eseknek(természetesen a magyar) maradt a régi festés a kabinban, vagy az is át lett festve?
Üdv:
Zoli
Weizi 497947 2012. február 10. 14:23
Válasz erre
Lengyel madár!
www.youtube.com/watch
Tibcsi 497946 2012. január 23. 05:29
Válasz erre
Ez lenne a "Correct nose"? Hááát... akkor már inkább az eredeti Academy...

Amúgy tényleg szép makett. :)
pintair 497945 2012. január 22. 21:32
Válasz erre
Daala 497944 2012. január 20. 19:49
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne az Aires 4188-as kat. számú MiG-29 gyanta futóakna készletének és az FM Details MiG-29UB gyanta kabinjának összerakási útmutatójára, vagy ezeknek a másolatára, akár e-mailben is.
Előre is köszönöm!

Üdv.: Daala
polomalev 497943 2012. január 13. 20:02
Válasz erre
Én is ezt ajánlom, ráadásul sokszor az ezekhez hasonló gépekre megadott színkódok teljesen rosszak.
magyaralba 497942 2012. január 12. 15:14
Válasz erre
Érdekes, talán a moldáv 29-eseket is veri bár azok is ritka gusztustalan festést kaptak... a bazi nagy piros négyzetek a macskakaparással egy kicsit legalább megtörik a "neolux zőődet" :)))
Levix 497941 2012. január 12. 13:41
Válasz erre
Anyám, milyen ocsmány színek! Milyen lehet Koreában az ég, ha ilyen iszonyat kékre festették az alját?
Levix 497940 2012. január 12. 13:39
Válasz erre
Nem hiszem, hogy erre lehet konkrétumot írni. Valami orosz/ukrán festék került rá. Próbálkozni kell, kevergetni a meglevő festékeidből.
sanyi 497939 2012. január 12. 13:15
Válasz erre
A dicső hacccsereg, ami majd megleckézteti a gaz és piszok kapitalistákat!
www.fyjs.cn/bbs/htm_data/27/1201/668992.html
Érdekes ez a festés, mert légifölénynek nem nevezném, alacsonytámadásra pedig nem a legjobb választás. Esetleg lesipuskás feladat lehet hogy a földközelben lopakodnak.
magyaralba 497938 2012. január 10. 19:41
Válasz erre
MIG-29UB YEMENI ANTES DE ENTREGAR
MIG-29UB YEMENI ANTES DE ENTREGAR
SANAA 3
SANAA 3
yemen af (20)
yemen af (20)
SANAA YEMEN 2
SANAA YEMEN 2

Sziasztok!

Ezt a repülőt szeretném megépíteni de sajnos sehol sem találok FS kódokat a sárgákhoz... ha valaki tud segítsen! Illetve érdekelne az el president decalsból a yemeni Mig-21 ha valaki tud ilyet eladót üzenjen!

Előre is köszi,

Polo
Farkas469 497937 2012. január 9. 19:36
Válasz erre
mig1
mig1
mig2
mig2

Sziasztok!
Eladó egy Mig-29-es Zlinek minőségi füzet: 1800.-

farkas469@gmail.com
Tibcsi 497932 2011. december 30. 16:48
Válasz erre
Két komplett matricalap kellene?
migi 497931 2011. december 30. 16:24
Válasz erre
Sziasztok urak
Tudom hogy ez nem a cserebere oldal .
Egy kis segítségre lenne szükségem ,kellene nekem 2db Német matrica készlet az Academy Mig-29 A készletéből,
migi2123@gmail.com
Freddy 497930 2011. december 28. 14:11
Válasz erre
MiG-29 1p72 1
MiG-29 1p72 1
MiG-29 1p72 2
MiG-29 1p72 2
MiG-29 1p72 3
MiG-29 1p72 3

Köszönöm a segítséget mindenkinek! Itt vannak az ígért képek. Italeri 1/72 egyébként, Propagteam matricákkal. A festésnél először az itt is többször említett MM Flanker-színeket akartam használni, de végül csak a szürkét használtam fel, a kék helyett egy világosabb árnyalatot kerestem (Gunze haditengerészeti szín talán)
Van még egy együlésesem is, együtt készültek. A festése annak is kész, az NATO-s lesz, de ahhoz stencilek is vannak, azok felrakása még sokáig fog tartani. Úgyhogy egyelőre ez van kész.
Daala 497929 2011. december 27. 21:13
Válasz erre
Asszem R-60-ast csak lövészeten használtak, a B-8-as blokk pedig 20 csövű.
magyaralba 497928 2011. december 27. 20:44
Válasz erre
Szia!

Amennyiben meg akarod rakni a gépet akkor javasolnám, hogy a két belső szárnyalatti tartóra B-8-20-as rakéta konténereket rakj és a külső tartókra r-60 imitátorokat!

Nagyon látványos és volt egy gyakorlat amikor így repültek a repülők sőt a B-8 blokkok full-ra voltak töltve és használták is őket, illetve infra zavarókat is használtak... pontosan melyik évben volt ne kérdezd már nem emlékszem de lehet hogy fénykép is van valahol róla!
Weizi 497927 2011. december 27. 20:30
Válasz erre
Szép estét!

A mi gépeink B/UB -k is rendszeresen repültek R-73-as imitátorokkal!Szinte minden egyes repülési napon!Persze abban az esetben ha volt üzemképes imitátor!Ezzel általában nem volt gond!R-60-ast ritkán használták,olyannyira,hogy én soha sem láttam rajta,persze ez nem zárja ki,hogy soha nem is volt függesztve!
A szárny alatti póttartályok nem kerültek rendszeresítésre a gépeken!Se tartók,sem pedig tartályaink nincsenek a gépekhez.
kató 497926 2011. december 27. 19:01
Válasz erre
Tudtommal a mi 29-eseinkhez csak a has alatti póttartály volt rendszeresítve , a szárny alatti nem . Nem is rémlik , hogy láttam volna képet szárny alatti tartályos magyar 29-esről , se egy- se kétülésesről .
Freddy 497925 2011. december 27. 18:06
Válasz erre
Hunavian végignéztem a képeket, ott volt az UB-s. Csak UB-blokkom sajnos nincs, a Mi-24-esre is csak kettő jutott.
Egyébként kb három perce ragasztottam fel:) De nem baj, szeretem a repülőimet teljes fegyverzettel megépíteni.
Tibcsi 497924 2011. december 27. 17:58
Válasz erre
Freddy,

Ha magyar lesz, akkor a legélethűbb üresen hagyni a fegyvertartókat. Ma feltúrtam a netet, de csak egy (egyetlenegy) olyan képet találtam, amin rakétaimitátor volt függesztve a magyar UB szárnya alá. Meg valahonnan rémlik egy olyan kép, amin egy 8 lukú rakétablokk (ez a B-8 blokk?) van függesztve...
Freddy 497923 2011. december 27. 17:07
Válasz erre
Köszönöm!
Úgy látom, a külső két-két sín az R60-ashoz való, úgyhogy akkor csak azokat teszem fel.
Daala 497922 2011. december 27. 14:59
Válasz erre
A taró az tartó, az APU-60 és az APU-73 pedig indítóberendezés. Bocs a helyesírási hibáért.
Daala 497921 2011. december 27. 14:58
Válasz erre
A magyar UB-k általában 4 belső BD3-UMK2B szárny alatti taróval (amire pl. a B-8 blokkot lehet függeszteni)és 2 külső APU-60-1M (R-60) vagy APU-73-1D (R-73 tartóval repültek. Szárny alatti póttartály nem volt nálunk renszeresítve legjobb tudomásom szerint.

Üdv.: Daala
Freddy 497920 2011. december 27. 14:41
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar MiG-29UB-t építek (építettem, már csak a fegyverek vannak hátra), milyen fegyverzettel lehetne felszerelni? Az Italeri ad hozzá négy R-60-ast a külső pilonokra, a két belsőre meg egy-egy nagy póttartályt.
Ez így mehet?
KapusiZoli 497919 2011. december 13. 12:10
Válasz erre
Levix 497918 2011. december 13. 08:01
Válasz erre
www.iaf.org.il/5642-35655-en/IAF.aspx

Teszt Izraelben, igaz már több mint 10 éves sztori.
miles 497917 2011. december 9. 17:53
Válasz erre
Sziasztok!
MiG-29-esek is hordozhatják az R-27RE/TE?
PETI 497916 2011. december 8. 20:11
Válasz erre
Szia!

Miről van előre információ ebben a ...

Na, mindenki gondolja tovább, ahogy akarja.

Szóval nagyon szépen sikerült, valóban.

Üdv
sanyi 497915 2011. december 8. 16:45
Válasz erre
The_Ori 497914 2011. december 7. 23:07
Válasz erre
Igen komoly indulatok szűlt szinte minden fórumon hogy nem volt róla előre információ. Ráadásul kontrasztként jöttek a hírek a RAF gépeinek nyilvános búcsúztatásáról.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.