<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Freddy | Adatlap | 498026 | 2012. május 25. 17:33 | ||||||||||||||||
Én egyébként úgy tudom, hogy az Italeri talán a legjobb, és egész könnyen be is szerezhető itthon. Előzmény: (498025) Zoli 2012. május 25. 17:29 | |||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 498025 | 2012. május 25. 17:29 | ||||||||||||||||
Na az lesz akkor a Nakotne. Én még a saját dobozában kaptam meg, de gyorsan elcseréltem egy játékboltban más makettre... z | |||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 498024 | 2012. május 25. 17:25 | ||||||||||||||||
Nekem megvan a Zvezdáé, szerintem nem az Italeri, hanem valami kiálló panelvonalas ratyiság (Italeri is megvan, sőt, az el is készült, itt is volt korábban). | |||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 498023 | 2012. május 25. 17:24 | ||||||||||||||||
Tudom, de szerintem érdemesebb abból megépíteni mindkét változatot. Egyszerűbb, mint az Italeri hibáit javítani. Orr asszem van gyantából is (Quickboost?), az miatt nem aggódnék. z | |||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 498022 | 2012. május 25. 17:15 | ||||||||||||||||
Lehet, de 9.13-hoz rossz a púpja, s ahogy elnéztem az ora is. | |||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 498021 | 2012. május 25. 17:10 | ||||||||||||||||
Szia, A Zvezda készletét nem láttam, de ha nem Italeri van benne, akkor Nakotne... A törzs alatti póttank benne van az ICM MiG-29C dobozában. A makett valószínűleg az Italeri átdolgozása részletesebb és pontosabb kivitelben, kijavították annak a hibáit. Legalábbis egy korábbi ProModell-ben valami ilyesmit írt valami hüjegyerek a makettről. Érdemesebb abból építeni 9-12-est! z | |||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 498020 | 2012. május 25. 17:00 | ||||||||||||||||
Szia! Én úgy tudom a zvezda italri. A pavlát be lehet szerezni, pl.:itt:www.model-making.eu/products/MiG-29-zb.paliwa-PTB-1500-1150.html. A móvári versenyen ott szokott lenni a pavla, nem biztos, hogy szoktak hozni, de ha előtte írsz nekik egy e-mailt akkor valszeg hoznak neked. Nem tudok róla, hogy van más, de ha van is, szerintem annak is nehéz lehet a beszerzése. | |||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 498019 | 2012. május 25. 16:45 | ||||||||||||||||
A lényeget persze elfelejtettem. 1/72-es méretarányról kérdeztem. | |||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 498018 | 2012. május 25. 16:07 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy tudtok-e olyan gyantás céget aki gyárt a 29-hez törzs alatti póttartályt? A Pavla tudom, hogy készít ilyet, bár nem ismerem a minőségét, és a beszerzése is nehézkes. Esetleg valakinek van másolata? A másik kérdésem, hogy a Zvezda "9-12" 29-ese saját gyártmány, vagy italeri van a csomagban? Üdv: Varobee | |||||||||||||||||||
HADvezér | Adatlap | 498017 | 2012. május 25. 11:25 | ||||||||||||||||
Bocsánat: a méretek pontossága miatt.. | |||||||||||||||||||
HADvezér | Adatlap | 498016 | 2012. május 25. 11:24 | ||||||||||||||||
Egy kérdés: Van-e valakinek még össze nem rakott 1:48 -as Eduard, vagy Academy mIG-29 makettje. Szeretnék kiegészítőt gyártani hozzá (hajtómű, főleg)és aértk pontossága miatt kölcsön kérnék egyet, vagy ki is fizetem, vagy cserélhetünk. De mivel nekem utána nem kell, rögtön vissza is adnám. Csak szárazpróbához kell. köszönettel:HADvezér Természetesen egy kiegészítőt felajánlok a segítségért :) | |||||||||||||||||||
HADvezér | Adatlap | 498015 | 2012. május 25. 11:20 | ||||||||||||||||
Örülök a képeknek, hiszen ezek nagyrészéhez matrica is kapható (ha valakit érdeknek ezek a festések maketten) 1:72 www.hadmodels.com/magyar/termekek.html 1:48 www.hadmodels.com/magyar/termekek.html 1:32 www.hadmodels.com/magyar/termekek.html üdv:HADvezér | |||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 498014 | 2012. május 23. 16:49 | ||||||||||||||||
Ha jól láttam ma lemosták... Szóval jó helyre került... | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 498013 | 2012. május 23. 16:48 | ||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 498012 | 2012. május 16. 21:46 | ||||||||||||||||
Már biztos, hogy hangárban fogják tárolni a 18as Mig-29-est! Nem megy a múzeumba! | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 498010 | 2012. május 15. 23:15 | ||||||||||||||||
Sajnos elképzelhető,hogy a 18-as oldalszámú marad az egyedüli mementó kis hazánkban. Persze remélem hogy nem így lesz,és a múzeum is kapni fog egy példányt. | |||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 498009 | 2012. május 15. 22:56 | ||||||||||||||||
én azt hittem a múzeumba megy. mondjuk a cikket nem olvastam... üdv | |||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 498008 | 2012. május 15. 21:51 | ||||||||||||||||
Múzeumba majd egy kétüléses meggy. Tavaj még igy volt. Üdv. | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 498007 | 2012. május 15. 18:56 | ||||||||||||||||
Szia! A gépnek igazából mindegy hogy hol áll!Mert Szolnokon sem fog mást csinálni! Úgy kérték,hogy elektromosan kapcsolható legyen,de hajtóművezni nem lehet. Minden rendszere hermetikus. Inkább a múzeumnak adtam volna,bár szerintem előbb-utóbb oda fog kerülni,mert nem hiszem,hogy bármilyen más célra fogják ott használni. Egyébként hangárban lesz tárolva?Nálunk ott volt. | |||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 498006 | 2012. május 15. 06:53 | ||||||||||||||||
Szia Ott legalább megbecsülik és nem az enyészeté lesz... | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 498005 | 2012. május 14. 23:37 | ||||||||||||||||
Hát akkor egyel kevesebb!Útjára kelt a 18-as a mai napon az utolsó útjára Szolnokra!:-( baon.hu/galeria/59564 | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 498004 | 2012. május 8. 20:18 | ||||||||||||||||
Úgy bizony! Valamint látható a képen még egy érdekes "rendszer" is!A durva lesszállást jelző rendszer!:-) A kis acéltüske a csukló felső karjában! Egyszerűen orosz!Imádom!:) | |||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 498003 | 2012. május 8. 19:01 | ||||||||||||||||
Úgy látom kihagy a billentyűzetem. :) Figaro | |||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 498002 | 2012. május 8. 18:59 | ||||||||||||||||
horvathp | Adatlap | 498001 | 2012. május 7. 23:02 | ||||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Főleg Neked Weizi ezt a kimerítő választ, hogy ennyit fáradtál vele. Üdv Peti | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 498000 | 2012. május 7. 21:13 | ||||||||||||||||
Szia! A kirugózást,illetőleg berugózását csak a jobb oldali főfutóművön elhelyezett jeladó berendezés(Akartam beilleszteni erről egy képet,de most rá kellett döbbennem,hogy erről nincsen!Még!:-))figyeli.Az orrfutón nincsen efajta berendezés.A leszállás után szintén az a bizonyos 200Km/h-s műszer szerinti sebesség a határérték a szívócsatorna paneljeinek bezárásához. | |||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 497999 | 2012. május 7. 19:18 | ||||||||||||||||
Weizi, Ezt a "csapkodást" kitűnően meg lehet figyelni a kecsói repnap dvd-n, amikor a Héja-díszfestéses 29-es műrepül. Tibcsi | |||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 497998 | 2012. május 7. 19:12 | ||||||||||||||||
Üdv Weizi! Ez tényleg kimerítő válasz volt! :) De, én eddig úgy tudtam hogy a már a hajtómű beindításával lecsukódott redőnyt az első futómű kirugózása oldja, nyitja újra. És a berugózása zárja újból, amit a hajtómű leállítás old, áll alaphelyzetbe. | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 497997 | 2012. május 7. 15:54 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis kiegészítés az előbbi kérdéshez,és válaszhoz: Alapesetben,amikor a repülőgép a földön áll,álló hajtóművekkel,akkor a szívócsatornák panel elemei (amik egyébként a szívócsatornák ékvezérlő rendszerének,az éknek a mellső elemei)nyitott vagyis alaphelyzetben vannak!A felső bemenet redőnyei pedig zárt helyzetben.Egyébként a felső bemenet zármechanizmusa oldódik ki először hajtómű indításnál,mégpedig abban a pillanatban,amikor az indítandó hajtómű vezérlő karját alapgázhelyzetbe,vagy annál nagyobb helyzetbe tesszük!A külső szemlélődő,azonban még ekkor nem lát mozgást a felső bemenet paneljein,mert mindegyiket külön-külön egy rugó tart alaphelyzetben (zárt helyzetben).A különbség annyi,hogy ebben a stádiumban már képesek mozogni ha a hajtómű levegőszükséglete indokolná. Ahogyan a hajtóművek fordulatszáma eléri a 35%-ot,akkor a már említett szívócsatorna ékvezérlésének mellső panelje elzárja a tengely irányú levegőbevezetést.Ezzel egyidejűleg a hajtómű szívóereje nyitja a felső bemenet paneljeit. A mellső panelek újra kinyitnak,ha a repülőgép felgyorsul 200K/h-ra.A felső bemenet paneljeinek záró mechanizmusa viszont továbbra is nyitva marad,és a panelek mozgását a hajtóművek levegőszükséglete határozza meg.Bizonyos repülési helyzetekben ekkor figyelhető meg a felső bemenet paneljeinek csapkodása! És mivel van csapkodás,ezért bizonyos repült idő után ezeket tüzetesen át kellett vizsgálni!Ekkor fordulhat elő az amit említettél,hogy csak az egyik mellső panel van zárt helyzetben,a másik nyitottban.Ez azért van így,mert üzemidő takarékossági szempontokból csak az egyik hajtómű volt beindítva.( a felső bemenet zár mechanizmusai ebben az esetben is mindkét oldalon kioldottak.)Ezekben az esetekben a hajtóművet,vagy ha mindkettő be volt indítva akkor hajtóműveket teljesen más algoritmus alapján kellett leállítani,melynek következménye,hogy a szívócsatorna mellső panelje zárva maradt,a felső bemenet zárjai pedig nyitva.Ezt követően egyesével kézzel lehetett mozgatni őket a vizsgálathoz! Elvégezhető ez a művelet a hangárban is álló hajtóművek mellett,felcsatolt hidraulika kocsi segítségével is,azonban az esetek többségében úgy hozta a sors,hogy két repülés közötti ismételt repülésre való előkészítés,vagy a repülési nap végén a repülés utáni előkészítés során kellett végrehajtani ezt a vizsgálatot. A vizsgálat végeztével egy újbóli hajtóműindítás visszaállított minden alaphelyzetbe. A harmadik variáció,és ezzel Ígérem most már be is fejezem,mert kicsit sokat írtam már az a amikor a szívócsatorna mellső paneljei nyitva vannak,és a felső bemenet paneljei is!Ebben a helyzetben az van,hogy a felső bemenet paneljeinek rugói kiépítésre kerültek,ez tartja őket csukott (nem zárt)helyzetben. Mindezek persze eltérhetnek más verzióknál,de a mi gépeinken(9-12B,és 9-51UB) így van,vagyis sajnos csak volt. Bocs a hosszú monológért! | |||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 497995 | 2012. május 7. 12:10 | ||||||||||||||||
Szevasz! Alap helyzetben a redőnyök zárva a szívócsatornák pedig nyitva vannak. Indításnál mikor a kompresszor eléri a 30%-os fordulatszámot a szívócsatorna zsalui csukódnak és a kopoltyúk nyílnak! Üdv sárkányos | |||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 497994 | 2012. május 7. 12:06 | ||||||||||||||||
Csak azért, hogy összekavarjalak Titeket... Ha valaki tud még annyira Birodalmi Nagymedvéül, le is fordíthatná azoknak, akik elfelejtettek, vagy nem is tudtak. pintair | |||||||||||||||||||
horvathp | Adatlap | 497993 | 2012. május 7. 11:48 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy az állóhelyen a hajtómű-beömlő vagy a redőnyök voltak nyitva? Mert láttam olyan képet is amin az egyik beömlő volt csak zárva, olyat is amin egyik sem, és olyat is amin a redőny. Melyik eset volt általában? Köszi Péter | |||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 497992 | 2012. április 24. 20:47 | ||||||||||||||||
Ilyent mi is csináltunk, csak 21-essel a Tököl Kiskunlacháza járaton. | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 497991 | 2012. április 24. 16:26 | ||||||||||||||||
Tud ez ötvennel is menni ha kell!:-) 9gag.com/gag/3956915 | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 497990 | 2012. április 4. 22:32 | ||||||||||||||||
Igen sajna.:-( | |||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 497989 | 2012. április 4. 22:09 | ||||||||||||||||
Vigyázat, ez nem ugyanaz a gép. Ez egészen friss. Nem a korai agresszor mint a makett és a fekete fehér képek! Csak a cápaszáj stimmel. | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 497988 | 2012. április 4. 22:04 | ||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 497985 | 2012. április 4. 20:12 | ||||||||||||||||
migi | Adatlap | 497984 | 2012. április 4. 18:18 | ||||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek a segítséget . üdv: migi | |||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 497983 | 2012. április 3. 23:36 | ||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 497982 | 2012. április 3. 23:34 | ||||||||||||||||
Üdv! Hát ennek az "agresszor" századnak a gépeinek nem sok fotója van fent. :( Talán induljatok ki ebből az írásból. | |||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 497981 | 2012. április 3. 22:14 | ||||||||||||||||
Szia! Sajnos még csak én is egy makettről találtam pár fotót! www.aereimilitari.org/forum/topic/16236-mig-29-a-russian-hornet-148/ | |||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 497980 | 2012. április 3. 20:10 | ||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 497979 | 2012. április 1. 15:16 | ||||||||||||||||
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/friss_fotok_a_mig-29szmt-rol/ Nagyon jó képek. Az új, modernizált kétülésesről is! | |||||||||||||||||||
tubaboy | Adatlap | 497978 | 2012. február 19. 17:38 | ||||||||||||||||
Sziasztok, szeretném kérdezni a típust ismerőket, hogy az M változat készült-e az alaptól eltérő "látványosabb" festéssel. A Trumpeter készletét kezdeném el, de az alap minta nem vonz túlzottan. Köszönettel | |||||||||||||||||||
milesChristi | Adatlap | 497977 | 2012. február 17. 21:31 | ||||||||||||||||
Csak marginálisan beleszólva a vitába, az nem mérvadó, hogy egyes "szakirók" mit irnak, vagy mi alakul ki a köztudatban, ebben szerintem is a gyártó az elsőszámú mérvadó. A NATO tudtommal a feladatkört már az elnevezésben megjelölte: Fighter- F: mint Fulcrum, Fagot, Fishbet, Foxhund, stb Bomber- B: mint Bear, Bison, Blackjack, Beagle, stb Helicopter- H: mint Hip, Hind, Havoc, Hocum, Hormon, stb. Az altipusnak meg vagy adtak valamilyen betűt, abc sorrendben: bizony Fulcrum A, B, stb, vagy nem... | |||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 497976 | 2012. február 17. 13:53 | ||||||||||||||||
Üdv Muzzy! Ha egy adott típus megjelölése "Bisz" akkor az azt jelenti hogy a típus család utolsó gépe, amibe már beépítenek olyan avionikai berendezéseket amit már az új tervezett típusba is bekerülnek. | |||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 497975 | 2012. február 17. 10:29 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Igaz, az általam felhozni kivánt példa nem MIG-29-es de szerintem jól mutatja a szovjet/orosz gépek jelölését. Alapvetően elindult egy gép gyártása, majd a gyártás során több változás történt, ezért a gyártási sorozat az, ami elvileg meghatározza a gépet. Ha már összejött egy csomó változás, akkor adtak neki egy jelölést többnyire M- modicifirovannij (modernizált), U-ulucssennij (javított), vagy bisz ha jól tudom franciául módosítást jelent) Ismereteim szerint gyárilag többnyire nem az ABC szeirnt jelölték a változásokat, hanem vagy a módosítások szerint, vagy feladat szerint. Pl. MI-8-as tipuscsalád. (T-transzport, BT bojevoj-transzport, P-passzazsirszkij, V-viszotnij, (ezért a MI-17-es gyári elnevezése MI-8VM (viszotnij, modernizovannij) A Jakovlev által terveztt gépekről szóló honlapon összegyűjtötték a tervező intézet által tervezett összes gépet. airfield.narod.ru/yak/yak.html Éedekes, hogy JAK-7 esetében volt "A" változat, de sem a JAK-1 sem a JAK-9-nél már nem szerepelt "A" változat. Viszont a JAK-7-él sem az ABC szeirnt ment a módosításés Szerintem a szovjet/orosz gyári jelölések ritkán alkalmazzák az abc sorrendet. Sokan egyszerűsítés miatt az abc besorolást használják. Lásd NATO kód De természetesen van olyan példa is, hogy használtak "A" jelölést, de nem biztos, hogy az abc sorrendet jelölte. Muzzy | |||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 497974 | 2012. február 17. 07:23 | ||||||||||||||||
Üdv P-51! Azt hiszem rosszul fogalmaztam! :( A MIG-21-est mint példát hoztam fel, hogy a típuson belül is létezik altípus, és nem a Te hozzászólásodban lévő 21-esre reagálva. De felhozhattam volna a T-55-ös anno nálunk rendszeresített harckocsit is. Annak is volt A és AM verziója, de a nálunk lévő harckocsizók C és B ként azonosítottá őket! Ezzel csak azt akarom mondani hogy nem mindig a gyártó által használt betűtípusokként hivatkoznak, egy adott típusra, az mégis helyt álló az adott országban, illetve régióban. | |||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 497973 | 2012. február 16. 23:08 | ||||||||||||||||
Ami biztos és amire rá szerettem volna világítani, elég nagy a zűrzavar. Tudod olyan sincs, hogy kockás füzet és mégis van :). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |