<<< Vissza | Tovább >>> |
Monox | Adatlap | 498586 | 2008. szeptember 26. 22:09 | ||
Monox | Adatlap | 498585 | 2008. szeptember 23. 12:41 | ||
Nyugger, Lehet tudni, hogy a múzeumos gépek, amik "már részben nincsenek ott" - hol vannak? A 9099,3964 tudom, hogy a jenkiknél van, de érdekelne, hogy a 4025,4058,4404,9606,5091 gépeknek mi lesz a sorsuk? Mig-23MF 08,11 - ugyanez érdekelne. Magyarországon maradnak? | |||||
Monox | Adatlap | 498584 | 2008. szeptember 23. 12:31 | ||
Peti, AZ egyszerűség kedvéért: monox@freemail.hu üdv: Monox | |||||
PETI | Adatlap | 498583 | 2008. szeptember 23. 09:07 | ||
Monox, megadnád az e-mail címed? köszi: talpraesett ember | |||||
Nyugger | Adatlap | 498582 | 2008. szeptember 23. 08:53 | ||
Csak óvatosan azokkal a talpra esett emberekkel! Az őrök darabja is +100 kg, -IQ, könnyen lehet némi 'szóváltás'. A kamera rendszer is dolgozik, állítólag on-line rendszer, valahol folyamatosan nézik ! Az múzeumi célokra előkészített gépek ezek részben már nincsenek ott: 21bis/bis-ap: 4025,4058,3964,9099,1904,6305, 21MF: 4404,9606, 21UM: 5091,7011 23MF: 08,10,11, 23UB: 15,20. Szuhoj eredetileg nem volt de a 05-s mely Kassára került az később túlesett a beavatkozáson. | |||||
Monox | Adatlap | 498581 | 2008. szeptember 23. 08:18 | ||
Igen csak ott. De az is elég félelmetes volt. Tervezem egyébként a visszatérést, sőt többedmagammal, de talpra esett emberekkel. Tudsz-e oldalszámszerűen arról melyik gépek vannak még most is a reptéren és kiket rongáltak meg kötelezően? | |||||
Nyugger | Adatlap | 498580 | 2008. szeptember 22. 23:04 | ||
Monox, Az RP obj. keleti végén voltál csak? /fotó a panoramion/ | |||||
Nyugger | Adatlap | 498579 | 2008. szeptember 22. 22:25 | ||
2008. 06. 30.-ig ide az RP 70-s objektum területére az alábbi mennyiség került ki : 3 db MiG-23MF, 5 db Szu-22M3, 11 db MiG-21MF, 14 db MiG-21UM, 26 db MiG-21bis-ap. Ezeket egy magán cég vette meg, magához az átmozgatáshoz is CFE engedély kellett! Nem hiszem, hogy ezekből valaha is repülőképes gépek lennének. az 1997-s és a 2001-s kivonás óta ezek a gépek kivül - belül rohadnak. Már évekkel ezelöt is állt a víz a kabinokban ill. rádióterekeben. Ezeknek a típusoknak a technikai paramétereik alapján szerintem nincs már helyük a katonai repülésben.Reptéren is maradtak gépek ezek a részben szintén megvásárolt de eddig nem elszállított 2 db Szu-22UM3K és az esetleges múzeumi eladásra szánt gépek a 'kötelező rongálások' után. Aztán került 4 klf.tipusú gép Kecskemétre, 1-1 Szolnokra,Kecelre,Nagyatádra,Kassára,Németországba és 2 db az USA-ba /3964,9099/. | |||||
Monox | Adatlap | 498578 | 2008. szeptember 22. 17:06 | ||
Ez a reptér leginkább félre eső részén van. Kerítés van mindenütt. Kamerával örzik a területet. Csak gondolom, hogy nincs minden gép itt. Ha mégis, akkor elkeztek fogyni... Nem tudom azt, hogy sírjak v. nevessek. Eladták őket - ez van. De valahogy nem mindegy, hogy ócskavas lesz-e belőlük bálázva, v. esetleg valahol a világban még repülni is fognak? Mi a szándék velük? Mi van (lett) a "hiányzókkal"? Csupa olyan kérdés, ami mostanában eszembe jut, amikor Pápára gondolok. | |||||
Marci | Adatlap | 498577 | 2008. szeptember 22. 16:38 | ||
mig23papa Te mire alapozod ,hogy helyes a te listád? Marci | |||||
tothtomi | Adatlap | 498576 | 2008. szeptember 22. 16:13 | ||
Ide áthúzták a gépeket? Gondolom nem mindig itt voltak, a reptérnek ezen a részén. Lehet hogy Kecskeméten is ez lesz a gépek sorsa, kiviszik a MiGeket oda ahol még állnak ezek a bunkerek meg a guruló, bár ezek a külvilágtól nincsenek elkerítve. Pápán van ott kerítés? | |||||
mig23papa | Adatlap | 498575 | 2008. szeptember 22. 15:47 | ||
Ja bocsi, most látom hogy az Etel dobta fel a labdát, kár , hogy el is hitte amit ott látott | |||||
mig23papa | Adatlap | 498574 | 2008. szeptember 22. 15:45 | ||
Marci Az hogy egy lista nem hadititok, és ezért nyilvános, még egyáltalán nem biztos hogy helyes is, ugye? Tehát , hogy idézzem magamat : "Én elhiszem neked, ha felsorolod jelenleg melyik gépek várják sorsukat Pápán. Tipus és oldalszám szerint, ha kérhetném, mert azoknak kellett 1996-ba is ott lenniük, nem?". | |||||
Marci | Adatlap | 498573 | 2008. szeptember 22. 13:13 | ||
Szerintem ezek az adatok nyilvánosak és nem hadititok. Ezért gondolom , hogy helyes a lista. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 498572 | 2008. szeptember 22. 12:28 | ||
Papa! bocsi, hogy csak most válaszolok. Nem figyeltem, hogy mexólíttattam.Ha megnézed az alattam lévő 255-ös hsz-ben talált linket keltettem életre a LINK gomb használatával. Úgy, hogy ne tőlem kérdezd, honnan, ki, mit írt. Üdv: Miggyuri | |||||
Monox | Adatlap | 498571 | 2008. szeptember 22. 11:52 | ||
Egyébként ennyit láttam összesen. Utánna neki álltam a képnek összevetve azokkal amiket az airliners.net-en láttam. Alig 20 db Mig-21-es láttam, 3 db SzU-22-est és bár a képeken még kettő MiG-23-as még látható, ezek tegnap már nem volt nyomuk. Hogy a 83db MiG-21, az 5db MiG-23 és a 6db Szu-22 maradéka hol van, nem tudni. | |||||
mig23papa | Adatlap | 498570 | 2008. szeptember 22. 10:44 | ||
ÉrdekesMarci úgy eltűnt, mintha itt sem lett volna | |||||
Monox | Adatlap | 498569 | 2008. szeptember 22. 09:36 | ||
Ismét frissítettem a Pamoramiót, igaz csak két képpel. www.panoramio.com/user/1222070/tags/Katonai%20rep%C3%BCl%C3%A9s&comments_page=1&photos_page=2 | |||||
mig23papa | Adatlap | 498568 | 2008. augusztus 31. 14:10 | ||
Marci Én elhiszem neked, ha felsorolod jelenleg melyik gépek várják sorsukat Pápán. Tipus és oldalszám szerint, ha kérhetném, mert azoknak kellett 1996-ba is ott lenniük, nem? | |||||
Marci | Adatlap | 498567 | 2008. augusztus 31. 12:09 | ||
Szerintem jók az adatok. | |||||
mig23papa | Adatlap | 498566 | 2008. augusztus 31. 11:31 | ||
Miggyuri Ki ez a Jose-Maria Serrano és honnan vette ezeket az adatokat? Hungarian Armed Forces OOB 1989-1996 47th PAPA Ftr Regt Papa 1.292 MiG-21 28 MiG-23 11 | |||||
mig23papa | Adatlap | 498565 | 2008. augusztus 31. 11:28 | ||
Monox igen észrevetem, szórakoznak velem, majd kitalálok valamit hogy jó legyen | |||||
Etel | Adatlap | 498564 | 2008. augusztus 30. 21:49 | ||
Miggyuri | Adatlap | 498563 | 2008. augusztus 30. 20:00 | ||
Etel | Adatlap | 498562 | 2008. augusztus 30. 16:17 | ||
Monox | Adatlap | 498561 | 2008. augusztus 30. 08:41 | ||
Migpapa, Blokkolva van az oldal. Szólj kérlek mikor oldják fel és melyik az a 48 óra amikor még hozzáférhető a felrakott anyag. | |||||
mig23papa | Adatlap | 498560 | 2008. augusztus 29. 18:05 | ||
Az ég katonái egyik fele letölthető, várjátok meg az elejét is és öszeragaszthatjátok a darabokat a szzokásos helyen van www.extra.hu felhasználónév: azeg1 jelszó: 19590805 jó munkát | |||||
Monox | Adatlap | 498559 | 2008. augusztus 26. 21:05 | ||
Két újabb fotót feltettem a lezuhant 15-ös gépről: www.panoramio.com/user/1222070/tags/Katonai%20rep%C3%BCl%C3%A9s&commen ts_page=1&photos_page=1 | |||||
Miggyuri | Adatlap | 498558 | 2008. augusztus 26. 11:08 | ||
Jimbobá | Adatlap | 498557 | 2008. augusztus 26. 09:11 | ||
Röviden: britek repültek vele, egyszer aztán kicsit lezúzták. Rendbetették, kiképeztek szovjeteket, majd 1944-től a légierejükhöz került hivatalosani is. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 498556 | 2008. augusztus 26. 06:47 | ||
Egy spanyol nyelvű oldalon találtam. Mosqiuto szovjet jelzésekkel. Bár, lehet, hogy csak nekem újság. Angolul, spanyolul nem tudok, csak a legalapvetőbbeket. Ez nem az. " An interesting aircraft at Marham during this period was Mosquito IV DK296. Delivered to 105 Sqn as GB-K, by September 1942 it had been re-coded GB-G for Sqn Leader DAG (George) Parry, DSO, DFC, who had always used the code “G” on his aircraft. While with 105 Sqn it claimed one bird strike and a chimney pot! It was flown on most operations bt Sqn Ldr Parry including a raid on Gestapo HQ in Oslo on 25th September 1942 and the raid on the Philips factory on 6th December 1942. In mid 1943 Sqn Ldr WW Blessing crash-landed the Mosquito at Marham, breaking its back. DK296 was withdrawn from use on 24th August 1943, rebuilt and placed into store at No 10 Maintenance Unit at Hullavington. In September 1943 it was issued to 305 Ferry Training Unit at Errol, where it was given Russian markings and trained Russian crews who were converting to Albemarles. On 20th April 1944, DK296 was sent to Russia, being officially accepted there on 31st August 1944 and subsequently serving in the Red Air Force." O sea que se entregó a la Fuerza Aérea Rusa el 31 de Agosto de 1.944. | |||||
Monox | Adatlap | 498555 | 2008. augusztus 25. 21:11 | ||
Urak! Ismét frissítettem a képeket Panoramio.com-on. Néhány kép felkerült a 2005-ben lezuhant Mig-29-ről, néhány a békebeli taszári csapatmúzeumból (1.link), ill. a bontás alatt lévő tököli szovjet hangárokról valamint a régi szovjet laktanyák maradékáról. (2.link) Katt: www.panoramio.com/user/1222070/tags/Katonai%20rep%C3%BCl%C3%A9s&comments_page=1&photos_page=1 www.panoramio.com/user/1222070/tags/Szovjet%20laktanya | |||||
Monox | Adatlap | 498554 | 2008. augusztus 20. 12:47 | ||
Urak! Ismét frissítettem a képeket Panoramio.com-on. Néhány kép van fent a megérkezéskről, ill. magyar gépekről. Katt: www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kecskem%C3%A9t&comments_page=1&photos_page=1 | |||||
Etel | Adatlap | 498553 | 2008. augusztus 15. 23:11 | ||
Sziasztok! Elnézést, hogy közbeszólok, de a képen egy légvédelmi tüzérségi távmérő van, a Magyar Néphadseregben az Sz-60 57mm-es légvédelmi gépágyúhoz használták kezdetben, később az Sz-60-hoz SzON-9 tűzvezető radart alkalmaztak. Üdv. Etel | |||||
Gyapjasz | Adatlap | 498552 | 2008. augusztus 15. 22:19 | ||
nem akarok szamárságot mondani, de nem lehet hogy egy SZPG-9-es van a képen? ha jól tudom az is HSN, bár fura hogy ennyire beássák:S...csak tippelek:) | |||||
mig23papa | Adatlap | 498551 | 2008. augusztus 15. 21:10 | ||
tiszteletel javasolnám és kérném is, hogy külön kérés nélkül is hozzájuthassunk az ilyen és hasonló mindenféle képekhez, esetleg filmekhez :-) | |||||
Monox | Adatlap | 498550 | 2008. augusztus 15. 20:52 | ||
Azt kérdezném, hogy a mai napon (08.15.) volt-e kint valaki a kecskeméti reptér hátsó kerítésénél? Ha esetleg igen, akkor szívesen venném a Mig-21-es és Szu-22 megérkezést ábrázoló fotókat, valamint az új festésű 11-es oldalszámú Mig-29-es leszállásakor készült képeket is. Előre is köszi! | |||||
mig23papa | Adatlap | 498549 | 2008. augusztus 15. 19:29 | ||
ezt most találtam hátha érdekelne valakit www.nftc.hu/a-phase1.htm | |||||
mig23papa | Adatlap | 498548 | 2008. augusztus 15. 19:23 | ||
ez nem az én napom ezt akartam betenni www.youtube.com/watch | |||||
mig23papa | Adatlap | 498547 | 2008. augusztus 15. 19:22 | ||
sainz a garantról többet is megtudhatsz ha beírod a keresőbe hogy IFA Garant Egy légvédelmitüzér üteg 2 méteres /optikai/ távmérőjét. nemtudom hogy gártották e a magyarok a Garant-ot de a seregben rendszeresítve volt, 1973-ban még biztosan ipari tanulóként találkoztam ie vele | |||||
mig23papa | Adatlap | 498546 | 2008. augusztus 15. 19:20 | ||
illetve a hogy nyugger is mondta volt " Egy légvédelmitüzér üteg 2 méteres /optikai/ távmérőjét." de azért megnézheted a HSN-t is | |||||
mig23papa | Adatlap | 498545 | 2008. augusztus 15. 19:12 | ||
sainz ez valószínű hogy egy "HSN" hátrasiklás nélküli löveg Bővebben itt www.haditechnika.hu/Archivum/197604/760412.htm bár ezen a képen kereke van nem állványon áll | |||||
Gaben | Adatlap | 498544 | 2008. augusztus 15. 18:35 | ||
sainz | Adatlap | 498543 | 2008. augusztus 14. 19:39 | ||
Hoppá. Akkor a Garant is magyar? Mi ez a jelzés az ajataján? | |||||
Etel | Adatlap | 498542 | 2008. augusztus 14. 19:28 | ||
sainz | Adatlap | 498541 | 2008. augusztus 14. 16:15 | ||
Köszi! Akitől kaptam a képeket, hadosztály légvédelmi törzsfőnökként ment nyugdíjba, sajnos ma már nem él. Irakba készült 1983-ban, az orvosin derült ki hogy cukros, így ő kimaradt a buliból. Viszont sokakat ismert, akik szolgáltak odakint. Erről még ma is nagy a hallgatás. Én azt gondolom voltak kint jónéhányan 1980-88 között, akik párszor kiejtették a szájukon a "Puszk" vezényszót iráni célok "vonatkozásában". Hallottatok erről vmit? | |||||
Nyugger | Adatlap | 498540 | 2008. augusztus 14. 16:02 | ||
Sainz, Egy légvédelmitüzér üteg 2 méteres /optikai/ távmérőjét. | |||||
sainz | Adatlap | 498539 | 2008. augusztus 14. 15:34 | ||
sainz | Adatlap | 498538 | 2008. augusztus 14. 15:25 | ||
A család egyik katonatagjának albumából. Valamikor a 60-as években, az NDK-ban egy VSZ gyakorlaton készült a fotó. Annyit sikerült kiderítenem az édesapámtól, aki az MN-ben még vezetett ilyet a hatvanas évek elején, hogy ez egy keletnémet gyártmányú Garant, ami nálunk is rendszeresítve volt. A platón lévő légvédelmi tüzérek viszont szovjetek. Van itt olyan, aki az ajtón lévő jelzés alapján meg tudja állapítani hogy szovjet v német alakulat járműve? Nekem meglepő lenne ha kiderülne hogy az oroszok is rendszeresítették. | |||||
Zozó | Adatlap | 498537 | 2008. augusztus 12. 09:19 | ||
Sziasztok! Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem. Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu Előre is köszönöm Zozó |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Érdemes megtekinteni őket, mert ezt nálunk is meg lehetett volna tenni, főleg ami Pöstyént illeti...
Lesz még folytatás a csehországi Wyskov mellett lévő egykori TSZ területről, ahová több mint 60 kivont gép van a nagyközönség elé rakva (többek között a Fairfordot többször megjárt Tankverő Szu-25-ös is...), 3 km-re a várostól az út mellett a pusztában. De addig is:
www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kassa
www.panoramio.com/user/1222070/tags/P%C3%B6sty%C3%A9n