/ Fórumok /

Közkinccsé teszem

Úgy gondolom mindenkinek van a fiókjaiban,fényképalbumjaiban számítógépében, a gondolataiban olyan repüléssel kapcsolatos
leírás, élmény, kedves emlék, amit csak úgy a többiek
örömére szeretne megosztani velük is, mindenféle téma és
kategória nélkül. Csak egy szempont legyen, a repülésről szóljon.

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
juge75 498899 2012. július 11. 13:12
Válasz erre
\"- Jól. De ed szújosz hibát ejkövetett... \"-Mondta a Japán kapitány...
vrauko 498898 2012. július 11. 10:55
Válasz erre
Ezt lefordítottam, mer\' jó:

Egy újonc jelentkezik katonának Pearl Harbor után egy nappal, és mivel mindenáron pilóta akar lenni, hát beosztják a pensacolai kiképző bázisra. Már első nap ő a legjobb pilóta, így hamarosan elküldték a Csendes-óceánra, egy anyahjóra. Első bevetésén leszedett házom Zérót. Aztán felemelkedett huszonkétezer láb magasságra, ahol meglátott még kilenc Zérót, és leszedte mindegyiket. Ekkor már fogytán volt az üzemanyaga, így leereszkedett, tett egy tiszteletkört az anyahajó körül, aztán leszállt. Kipattant a gépből, odament a kapitányhoz, feszesen tisztelgett, és megkérdezte:
- Nos, uram, hogyan teljesítettem az első napon?
- Jól. De ed szújosz hibát ejkövetett...
MAZHL2005 498897 2009. november 21. 18:43
Válasz erre
MAZHL2005 498896 2009. november 21. 18:38
Válasz erre
lucky 498894 2009. szeptember 20. 11:40
Válasz erre
Jó lenne, de sajnos ez nem biztos, h megtörténik.
Ha van valahol egy magasabb beosztású embereke, aki érdeklődik ilyen iránt akkor az valószínű lép is.Az alacsonyabb beosztásúak meg v nem tudnak, v nem akarnak, v nem mernek, lépni.
Itt a megoldás az lenne, h meg kellene venni egy ilyent, ócska áron.Így legalább egy db megmaradna...
Sennás 498893 2009. szeptember 19. 23:52
Válasz erre
Persze.Hol lakjon egy vasutas ha nem a vasuttól 100méterre!
vlevi 498892 2009. szeptember 19. 23:32
Válasz erre
Sennás 498891 2009. szeptember 19. 22:50
Válasz erre
VLEVI! Mi a közel?Nyíregyháza vagy Nyírtelek?
A-3 498890 2009. szeptember 19. 22:38
Válasz erre
Sajnos azt, hogy hogyan kerültek az ócskavastelepre azt nem tudom de remélem, hogy az illetékesek felfigyelnek a jelenségre és prioritást biztosítanak továbbiakban a hadtörténelmünk részét képező relikviák az utókor számára történő megőrzésére!
Sennás 498889 2009. szeptember 19. 22:29
Válasz erre
Ja.Vagy itt Nyírbe amit felszámoltak laktanyát-telephelyet a Ságváriba.Onnan nagyon sok g.járművet vagoníroztunk ki és valami "more" pasi vette meg vitte Ózdra olvasztani.Én még toltam be a "Rókába"{laktanya} "Interiört" telefontitkositós kamazt.Hogy azzal mi lett?De valaki biztos tudja!
vlevi 498888 2009. szeptember 19. 22:14
Válasz erre
Csak tudnám hogyan kerülhettek oda?
Nyírtelekről dobhatták ki, miután hatástalanították, vagy mi a fene?
vlevi 498887 2009. szeptember 19. 22:10
Válasz erre
Jé, egy makettezőtárs a közelből!
A-3 498886 2009. szeptember 19. 22:09
Válasz erre
Ismét tanujelét láthatjuk arra, hogy hozzánemértő emberek hogyan herdálják el a hadtörténeti emlékeinket. A képen látható eszközök RSZ2-USZ levegő-levegő rakéták melyekkel álítólag értékelhető találatot nem értek el. Sajnos még Szolnokon is ritkaságnak számít ez a kuriózum. Bizonyára szivesen láttak volna náhány darabot akár Pápán, Taszáron vagy bármely a repülőtechnika iránt fogékony területen, de úgy látom, hogy még mindíg nagyobb becsülete van egy alamíniumkereskedőnek mint egy jószándékú gyűjtőnek aki nem rejti el a relikviáit.
daala 498885 2009. szeptember 19. 21:43
Válasz erre
És fegyveresként nagyon szomorúan mondom, ramaty állapotban:-((
daala 498884 2009. szeptember 19. 21:42
Válasz erre
Ezek biz' Rsz-2USz-ek!
Sennás 498883 2009. szeptember 19. 21:34
Válasz erre
Bocs ha kuka vagyok de mire valók?Mig-re?
makettes 498882 2009. szeptember 19. 21:31
Válasz erre
Szerintem ezek RSZ-USZ2 rakéták?
üdv. makettes
Sennás 498881 2009. szeptember 19. 21:27
Válasz erre
Gabi nokia képek 279
Gabi nokia képek 279
Gabi nokia képek 280
Gabi nokia képek 280
Gabi nokia képek 281
Gabi nokia képek 281

Figyeljétek Nyíregyházán meg ilyen póttartályokat dobtak ki a "MÉH" telepre.Vagy ezek mik?
búza 498880 2009. szeptember 19. 20:11
Válasz erre
ab
ab

Sziasztok!
Most találtam.
Üdv: Búza
Horvath_Balazs 498879 2009. szeptember 18. 19:16
Válasz erre
Sziasztok! Örömmel számolok be honlapunk legújabb frissítéséről és bővítéséről, melynek keretén belül már a gyári számok is szerepelnek az egyes gépek adatai között.

www.avia-info.hu
Muzzy 498878 2009. szeptember 2. 17:15
Válasz erre
Sziasztok!
Én csak hangosan gondolkoztam, elfogadom amit mondtok.
Üdv
Muzzy
Timur 498877 2009. szeptember 2. 10:30
Válasz erre
Szia Muzzy!

A gép hivatalos típusazanosítója mindvégig Bf 109 volt és maradt.
De azért az van egy kis érdekesség: néhány eredeti RLM dokumentumban felbukkan a Bf mellett a Me 109 jelzés is. A "Handbuch"-okon és a fontosabb anyagokon természetesen a Bf szerepel. (Ezt a témát már számtalan külföldi fórumon, valamint komoly 109-es könyvek bevezetőjében-előszavában tárgyalták, kicsit lerágott csontnak is tűnik.)
Magam részéről a Bf-et tartom tehát helyesnek (és hivatalosnak), de nem dőlök a kardomba, ha valaki véletlenül a "Me" előnevet használja.

A Ju 88/188 analógiára:
A 109 jelzése tehát Bf. A 209 és a 309 már Me, hivatalosan is.

A Bf-Me megnevezésnek azért tényleg van jelentősége. Gondoljunk csak a háború előtt tervezett, megfigyelő-futár feladatú Bf 163-ra és a Me 163 Kometre. A szám azonos, ugyanakkor a két gép teljesen más.

Horrido!
Hrothgar 498876 2009. szeptember 2. 09:20
Válasz erre
Ismét üdvözletem!
Való igaz hatalmas eltérések figyelhetők meg a változatoknál (De, hogy a te példádat használjam-értem itt a Ju-88/188 és a Dorniereket-ezeknél sem változtattak típusnevet-pedig igencsak különböznek egymástól.)
A Messereknél pedig igaz, hogy a korai és késői változatok között hatalmas különbségek vannak, de a gépre jellemző fő szerkezeti egységeket nemigen változtatták. (gondolok itt pl.: a gyártást segítő megoldásokra-illetve, ha látsz mondjuk egy gépet az E-szériából, aztán hirtelen szemügyre veszel egy Gusztávot-akkor is biztos leszel benne, hogy Messzerről van szó. (Abban az esetben is, ha véletlenül nem tudod, hogy a gépnek melyik típusát képviseli) Én ezt a Lagg-hármasnál (kiskoromban, míg nem olvastam utána) nem tudtam->mármint azt nem tudtam, hogy köze van a Lavocskinokhoz.
Továbbra is tartom az álláspontomat, miszerint "Bf" a 109-es és 110-es előjele hivatalosan.(végig a háborúban)
Másrészről nem tudom elképzelni, hogy csak úgy átírogassák a típus elnevezését (én úgy gondolom, hogy minek?) Mármint vegyünk egy korai szériát pl egy Berthát-Bf 109 B és aztán leírok ide egy kis "huncutságot" Me 109 K-4
Továbbá, a típust a háborúban fejlesztették tovább (leginkább) úgy, ahogy mondod! Viszont ha annyira különbözött az elődtípustól, akkor miért nem nevezték el más számozással és Me előjellel? (Gondolok itt egy hasonló esetre a Focke Wulf Fw 190-re. Ebből a típusból a háború végén kifejlesztett magassági elfogóvadászt már Ta-152-es néven ismerjük-nem Fw-152-nek)
Muzzy 498875 2009. szeptember 1. 15:49
Válasz erre
Szia!
Bocsi, lehet, hogy nem jó analógia, de a szovjeteknél LaGG-3-asként kezdték a gép sorozatgyártását, és a későbbiekben viszont La-5-ös, illetve La-7-es lett, mert már Gudkov és Gorbunov nem volt tagja a tervező gárdának.

Hogy egy alváltozat mennyire különbözött az elődjétől és mikor kezdték új tipusjellel ellátni, az jó kérrdés. (pl. Do.217/215 vagy a Ju- 88/188) Szerintem az utóbbi kettő között legalább annyi eltérés van, mint egy Me-109 c és egy G között.
Az azért érdekes lenne tudni, hogy a gyártási azonosítón mi szerepelt, főleg azért, mert mint ahogy Te is említetted még a háború kitörése előtt megváltozott a gyár neve...
Muzzy
Hrothgar 498873 2009. augusztus 31. 19:58
Válasz erre
Helló Muzzy!
Természetesen Bf-maradt a típusnév, mivel csak a változat új, a gép maga már létezett. (Vagy hogy is fogalmazzak?)
Tehát a 109-es változatai (pl.: Bf-109 C-"Caesar"; D-"Dora"; E-"Emil"; F-"Friedrich"; G-"Gustav"... és még sorolhatnám (A; K; T; Z, stb-bár a z sohasem harcolt) Illetve ezek (hogy is fogalmazzak?) alváltozatai-gondolok most például a Bf-109 E-3; Bf-109 G-6, vagy Bf-109 G-6/R6 stb... (Van egy pár...) mind "Bf" előjelet viselnek.

Amit még ide írnék: Amikor a Bf 109 és 110-est megalkották, akkor a cég neve még "Bayerische Flugzeugwerke AG" volt- innen az elnevezés "Bf" Majd nemsokkal a háború előtt (1938) névváltoztatás történt "Messerschmitt AG"-re innen az "Me" kifejezés.
Muzzy 498872 2009. augusztus 31. 13:02
Válasz erre
Hrothgar!
Csak egy kérdés! A 109G-t már igen csak a háborúban fejlesztették, ki, akkor most anak mi a jele Me, vagy Bf?
Muzzy
Hrothgar 498871 2009. augusztus 30. 23:02
Válasz erre
Szervusztok!
Jómagam gyermekkorom óta rajongok a német gépekért (Sőt a 109-es a kedvencem!) Emiatt szeretnék közkincsé tenni egy információt, miszerint az "ME" kifejezés a 109 és a 110 típusnál helytelen! Ezt az "előjelet" a háborúban kifejlesztett gépek kapták pl.: Me 210; Me410; Me262 stb... A háború előtt tervezett Messerschmitt típusok előjele Bf (a gyár után, ami a háborúban nevet változtatott) Megjegyzem ezt olykor még az ismeretterjesztő műsorok is elvétik...
Guliver 498870 2009. augusztus 30. 22:11
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet,hogy nem most találom fel a spanyolviaszt,de böngészés közben találtam három letölthető Makettstúdió füzetet (MiG-21 , Me-109 E-F , Me-109 G-K )kep.tar.hu/greatplanes/50078936
Talán valaki hasznát veszi...
Guliver
mig23papa 498869 2009. augusztus 30. 10:10
Válasz erre
GS-23 gépágyú löszer
GS-23 gépágyú löszer

Érdekesség képpen, íme egy GS-23 gépágyú lőszer.
mig23papa 498868 2009. augusztus 28. 16:33
Válasz erre
Figyelmetekbe ajánlanám egykori kollégám Juhász János mai grafikai munkásságát

airartgrafika.blogspot.com/
mig23papa 498867 2009. augusztus 4. 19:28
Válasz erre
pecso

Még mkindíg az A tervnél vagyunk , próbáld meg elküldeni óriás fájlként a
mig23papa@freemail.hu címemre
pecso 498866 2009. augusztus 4. 19:16
Válasz erre
mig23papa
Tömörítve: 46 MB :(
Jöhet a B terv
mig23papa 498865 2009. augusztus 4. 17:33
Válasz erre
HUJBI

Nincs harag, legközelebb szerencsésebb leszel.
mig23papa 498864 2009. augusztus 4. 17:32
Válasz erre
pecso

Ha szerinted becsomagolva átmenne a rendszeren, akkor küld el a mig23papa@freemail.hu címemre. Ha mégsem akkor mondom a B tervet.
HUJBI 498863 2009. augusztus 4. 10:22
Válasz erre
akit érdekel: máltai repülőmúzeum, máltai hadtörténeti múzeum, máltai katakombák (Lascaris War Rooms: innen irányították a szicíliai partraszállást, "HUSKY" hadművelet, viaszfigurákkal berendezett eredeti állapotú termek), Le Bourget Air and Space múzeum repülőnap és tömeg nélkül, esetleg kecskeméti repülőnapok (az utolsót kivéve, azok sajnos nem sikerültek kevés kivételtől eltekintve).

mig23papa: ne haragudj, nem küldtem a képeket, mert használhatatlanok. szerencsére nem a gép, hanem a memóriakártya adta meg magát. most már tudom, hogy repülőnap előtt abból is érdemes egy újat beszerezni.
pecso 498862 2009. augusztus 3. 20:44
Válasz erre
mig23papa

48 MB
mig23papa 498861 2009. augusztus 3. 17:41
Válasz erre
pecso

sajna nincsen MSM-enem, de majd megoldjuk máshogy, mekkora a mérete az egésznek?
pecso 498860 2009. augusztus 3. 17:26
Válasz erre
Vegyél fel MSN-re és átküldözgetem a képeket, ha ráérsz fogadni őket.
pepatri@freemail.hu az azonosító
pecso 498859 2009. augusztus 3. 17:24
Válasz erre
mig23papa 498858 2009. augusztus 3. 16:39
Válasz erre
pecso
képek vannak a repcsikről?
pecso 498857 2009. augusztus 3. 16:32
Válasz erre
Triertől 12 km-re A Luxemburgi határtól meg 30-ra Leiwen település mellett.
De csak nyaraltunk...
Jimbobá 498856 2009. augusztus 3. 16:16
Válasz erre
Szerény személyem.
Itt még Jimbow néven is regisztrálva vagyok, úgy vannak fent a makettjeim. Csak az egy ideig nem működött, ezért csináltam úja, és megragadtam ennél :D

Ha érdekel a dolog, akkor írj a berhidia@freemail.hu-ra vagy a weboldalas címre.

Üdv!
mig23papa 498855 2009. augusztus 3. 16:04
Válasz erre
Jimbobá 498854 2009. augusztus 3. 15:37
Válasz erre
Szia!

alturl.com/n8vm

Van ám neki becsületes neve és címe is, csak itt a robot mindig kimoderál, ha beírom.

Üdv!
mig23papa 498853 2009. augusztus 3. 15:10
Válasz erre
pecso 498852 2009. augusztus 3. 14:47
Válasz erre
OK
Egyébként ahol laktunk, onnan nem messze volt egy USA repülőtér. Naponta kétszer láttuk a járőröző gépeket.
F-16-osok általában, de repkedtek A-10-ek is.
mig23papa 498851 2009. augusztus 3. 14:31
Válasz erre
Jimbobá

Mi a weboldalad címe, meglesném.

Üdv : Laci
mig23papa 498850 2009. augusztus 3. 14:29
Válasz erre
pecso 498849 2009. augusztus 3. 13:53
Válasz erre
www.flugausstellung.de
www.technik-museum.de
Sajnos a weboldalon alig vannak képek.
A technikai múzeum Sinsheim településnél van közvetlenül az autópálya mellett.
Ha mindent meg akarsz nézni szánj rá egy napot.
A repülőgépmúzeum Hermeskeil határában.
Pecso
Jimbobá 498848 2009. augusztus 3. 13:48
Válasz erre
Szia!

Tervezem a weboldalam kibővítését, szárazföld után jöhetne a légierő. Ha gondolod, a kezedbe adnám. MN/MH légiereje, ennyi a lényeg, a többit rád bíznám. De csak saját (vagy mások által felajánlott képek) játszhatnak.

Mit szólnál?

Üdv, Ádám
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.