<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |
gaunt | Adatlap | 499777 | 2009. február 3. 19:29 | ||
romeo | Adatlap | 499776 | 2009. február 3. 16:05 | ||
Szia Mátyás! Egy jó ismerőstől valók, nem szeretne nyilvánosságot. Nálam csak ezek a képek vannak, ha lesz több harckocsi témájú, felrakom azokat is. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 499775 | 2009. február 3. 15:14 | ||
Szia Romeo! Meg tudnád írni, ki készítette a képeket? (Avagy akár a forrásodat.) Előre is köszi. TANKOK! Matyi | |||||
romeo | Adatlap | 499774 | 2009. február 3. 14:08 | ||
páncélos | Adatlap | 499773 | 2009. január 31. 21:07 | ||
T-72AV! Próbálj meg beszerezni egy januári Magyar Honvédet a közepén egy T-72 kép van. (((Ha érdekel))) | |||||
gaunt | Adatlap | 499772 | 2009. január 23. 17:15 | ||
Bocsi, félreérthető voltam. Úgy gondoltam 1 vs 1 szemből 2Km-ről. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 499770 | 2009. január 23. 17:03 | ||
Szia Gaunt! véleményem szerint téves dolog olyat leírni, hogy a T-72B-nak nincs sok esélye az Abrams nehéz páncélzatú változatával szemben. Ez sokkal többről szól. És szerintem, ha Ivan ül abban a kocsiban és Joe a meggyesben, akkor ez egy végtelen vita... TANKOK! matyi | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 499768 | 2009. január 23. 16:43 | ||
Törpokoska! Írtam, hogy hozzunk össze egy T-család találkozót! Ha gondolod, megosztom veled az általad feltett kérdésekre az általam összegyűjtött források alapján kialakult válaszomat, mert magam is feltettem már e kérdéseket, úgy 15 évvel ezelőtt, mikor bevonultam. Keress meg magánban (pzmatyi kukac freemail.hu), ha érdekel az én verzióm. Itt hely és idő nem engedi a leírását, illetve az, hogy ezt a könyvünkvben szeretnénk kifejteni. Amúgy egy dolog, hogy vitaindító legyek (hehe) a 64-esnek 12 évig nem volt párja. Ez is ilyen egyszerű. De ez már egy másik topic világa lenne... TANKOK! matyi | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 499765 | 2009. január 23. 13:02 | ||
Törpokoska! Én nem írtam olyat, hogy a T-72 a világ legjobb tankja, stb. Az én favoritom a 64-es. De afelett is eljárt az idő. Ha pedig a számomra "legjobb" harckocsi a játék, az a Leopard 2A6 Ex. Nekem. S hogy ki játszik nyílt lapokkal, ki nem? Említed a BTVT. Narod oldalt. Alex-szel szinte foyamatosan e-mail levelezésben vagyok, bár sajnos az elmúlt 3 haónapban nem érkezett válasz tőle (bízom benne, nem esett baja), s Ő is, akárcsak a többi kutató a már általam említett írott munkákra apellál. És igen, részt vettem tesztlövészeten. Természetesen nem fogom e fórumban leírni megfigyeléseimet. Ezt közös publikációnba tartogatjuk. Tekintve az általad megfogalmazottakat, tényleg nem értem a problémádat! Ki állította, hogy a 72-es a világ legjobb kocsija? Ja, 72-es lőtt ki Abramsat, ami természetesen fordítva is igaz. És egy apró gondolat a végére: azért, mert valami oroszul íródott, nem feltétlen igaz. Ott is tele van a fórumozó világ hozzá nem értő, de okoskodó "publicistákkal". Úgyhogy tartom magam a forráskritika elvéhez! Ugyanakkor jó volna személyesen találkozni (mondjuk Mosonmagyaróvár) s megbeszélni NYÍLT LAPOKKAL ;) az eddigi kutatásaink eredményét, mindjuk egy T-64/72/80/90-es dórumszerűségben mindazok számára, akiket érdekel a téma. Bízom benne, érted a számomra fontosnak tartott dolog lénygét. TANKOK! matyi | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 499763 | 2009. január 23. 11:03 | ||
Oké! Értem. Ezek a dolgok javarészt a különböző államok hadseregeinek háborúi és lövéstesztjei alapján napvilágott látott kövnyek/esszék/egyéb munkák olvasásából következtethető érték. Bízom benne, hogy hamarosan saját szememmel láthatom a 72-es "védettségét" Azt saját szememmel láttam, hogyan viseli a becsapódó páncéltörő és repeszronboló eszközöket. Kérdésedre konkrétan válaszolva: igen a T-72 (Ural) tornyának páncélvédettsége (max) 400-410mm homogén acélpáncél. Természetesen változó (csökkenő) a torony hátsó része, azaz 00 felé haladva. Ebben a témában két dolog nekem az etalon, Karpenko könyve, valamint a saját szemem. Tekintve, hogy itt nincs lehetőség komolyabb kivesézésre, bízom benne, hogy hamarosan megjelenő könyvünkben, amelyet Rejtő István barátommal közösen írunk, elolvashatod kutatásunk eredeményét. TANKOK! matyi | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 499761 | 2009. január 23. 10:28 | ||
Szervusz Törpokoska! Olvasom legutóbbi (rejtett) hozzászólásodat. Biztos birka vagyok, de tulajdonképpen mit szerettél volna "mondani"? TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 499757 | 2009. január 21. 19:06 | ||
Akkor ez azt jelenti, hogy a T-72A/M1 páncélzatának bélésanyaga nem véd KE ellen? Az mondjuk igaz, hogy 1984-ig szemből szinte sebezhetetlen volt a T-72 tornya, a T-72A meg ha jól tudom 1979-es, így talán a mérnökök nem érezték fontosnak a páncélzat erősítését KE ellen. Azért az kicsit vicces, hogy a "legyőzhetetlen" Abramsnak nem sok esélye lett volna a 80-as évek első felében a 72-es ellen... (persze csak ha a 72-esnek legalább BM-22-es gránátja van) | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 499756 | 2009. január 21. 18:39 | ||
Szia Gaunt! Elsőként ellenőrizned kéne a forrásodat! A T-72 (Ural) torony páncélvastagsága 400-410 mm homogén acélpáncél (azaz kb megfelel a Te általad írtaknak - KE (Kinetic energie, azaz mozgási energia, tehát libanyakú gr.) - RHA (rolled homogenous armour) hengerelt homogén páncélzat), DE a T-72A/M1 530mm, tekintve, hogy kiegészül bélésanyaggal, ami első sorban a kumulatív fegyverek ellen nyújt védelmet, tehát ezért lehet az, hogy a két torony páncélvédettsége a mozgási energiát (és keményfém fejet) használó lövedékekkel szemben "közel azonos". Mert a T-72A/M1 jobb (a tesztek szerint). TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 499755 | 2009. január 21. 17:43 | ||
Hali! A T-72A páncélzatával kapcsolatban lenne egy kérdésem: Az alap T-72 (Ob.172M) tornya kb. 380-410 mm KE RHA. Akkor hogy lehet, hogy a T-72A/M1 páncélja ami szemmel láthatóan jóval vastagabb, pontosan ugyan ilyen erős KE ellen? | |||||
T-72AV | Adatlap | 499754 | 2009. január 15. 18:43 | ||
juge75 | Adatlap | 499753 | 2009. január 11. 06:04 | ||
Páncélos! Köszi a linket, sok használható képet találtam én is ott. | |||||
páncélos | Adatlap | 499752 | 2009. január 9. 14:16 | ||
Akit érdekel, pár kép (T-72M1) T-72A-ról. www.fotovalkirumodelism.com/page.php | |||||
juge75 | Adatlap | 499751 | 2009. január 7. 14:10 | ||
Abszolute nem haragszom. Loara a másik jármű, amit a lengyelek alkottak. | |||||
sulyid | Adatlap | 499750 | 2009. január 7. 13:43 | ||
Én tökéletesen egyet értek veled!Bocsi hogy bele szóltam a dologban...Úgyis én indítotam el a reakciót egy hülye hozzá szólásomal. | |||||
gaunt | Adatlap | 499749 | 2009. január 7. 13:37 | ||
A BRDM-2 benzinmotorja valóban nem túl jó, de szerintem nem lenne nagy probléma beszerelni egy dízelmotort. Amúgy a járművet én egy nagyon jó alapnak tartom, ha lenne pénz, biztosan megérné modernizálni. Leopard-1, mint már mondtam, nem jobb a T-72A-nál. Egyedül az A-5-ös toronyhomlokpáncélja erősebb egy kicsit a 72A/M1, nél, de csak KE ellen, kumulatív ellen sokkal gyengébb. A páncéltestét pedig akár egy T-55-ös is átviszi 2km-ről BR-412-essel. (Leo-1A5 torony 430-470 KE, 450 CE, T-72A/M1 torony 410 KE, 490-500 CE, Kontakt 1-el kb.850(!) CE) A 105mm-es lövegét meg jobb nem összehasonlítani a 125-össel, igaz, ahhoz meg korszerűbb lövedékek kellenének. A Leo alvázán kialakított Gepard ma már nem túl korszerű. A 2K22 Tunguzka sokkal jobb, de ott van még a lengyelek T-72 alvázán kialakított lgv.páncélosa is,(aminek most nem tudom a nevét) és a Pancir Sz-1-es. A Strykert én kb. a második világháborús német Ferdinand páncélvadészhoz tudnám hasonlítani. Harci bevetésre alkalmatlan fegyver. Állandóan üzemzavarokkal küszködik, gyenge a fegyverzete(Ez mondjuk nem volt jellemző a Ferdinandra), gyenge a védettsége, és méregdrága. | |||||
páncélos | Adatlap | 499748 | 2009. január 7. 10:57 | ||
Juge 75! A felvetéseidhez, ha megengeded reagálnék egy pár mondatban. BRDM-2 ben, szuperül lehetett volna arra is mistralt aggatni! A BRDM-2-vel az a nagy probléma, hogy a benzin üzemű motorokhoz a NATO hadgyakorlaton nem biztosítanak üzemanyagot. Ráadásul felderítő járműként az oroszok is már a BTR-80-ast használják a jobb manőverező képessége miatt. (természetesen a BRDM is rendszerben van még) Nekem nagyon fáj, ami a magyarországi haditechnikák elherdálását és szétvágását illeti. De a BRDM-2 leváltása sokkal időszerűbb, mint a BMP, BRM-1K, 2Sz1, 2Sz3 és még sorolhatnám a típusokat, melyekkel már vagy nem számolnak, vagy meg sincsenek. Leopard-1 hez kaptuk volna a többi járművet is! A Leopárd-1-el váltani a T-72-t durva hasonlattal olyan, mint ha a T-72 harckocsik helyett a T-55 maradt volna. A Leopar-2A4 melyeket a lengyelek és a finnek vettek át helyettünk, már modernebb eszköz lett volna, de én továbbra is azt mondom, hogy a T-72 harckocsinál nem kell jobb (esetleg T-80, T-90). Viszont azokból egyforma altípus, normális logisztikai háttérrel és megfelelően kiképzett személyzettel. És mielőtt elkezdenél szidni, azért írom ezt, mert ehhez van meg minden, ami szükséges. Vegyük alapul a laktanyák befogadó képességét, ahova beállsz egy T-72-el, oda a Leo-2 nem fér be. Magyarország lakatlan területei minimálisra korlátozzák a gyakorlatok lehetőségeit. Egy 41-45t közötti harckocsi helyett egy 56-60t-ás jármű igen csak problémát okozna, amikor egy zászlóalj kivonul a gyakorló területre, gondolj csak a helyi lakosságra és a házaikra. Meg tudom sokaknak nem tetszik, de harckocsit gyártani, ha valakik akkor az oroszok tudnak. Állam adósság fejében kaptunk volna SZ-300-at is. Ebben nem vagyok biztos, de valamelyik honvédséghez közeli kiadványban azt olvastam akkoriban, hogy azt akartunk csak nem adták, csak drága dollárért. Viszont a BTR-80 helyett, amit már saját maguknak sem gyártottak, mert átálltak a BTR-80A-ra lehetett volna BMP-3 gyalogsági harcjárműveket venni. Vagy Silkák helyett Tunguzkát. Görögország Nato tagállamként Tor-t rendszeresített, meg vannak vele elégedve. Görögországban a szakma dönt és nem a politika. Ott a BMP-3 is van és SZ-300-al védik Krétát. Szélnek eresztettek egy csomó, akkor még aktív és nagy tudással és tapasztalattal rendelkező tisztet, főtisztet és tiszt helyettest nálunk. Kik lépnek a helyükbe? Sajnos senki. Vagy legalábbis nagyon kevesen. | |||||
juge75 | Adatlap | 499747 | 2009. január 7. 06:43 | ||
Az USA-hadereje a Stryker járműcsaládot szeretné mindenre használni. Nálunk mit? | |||||
juge75 | Adatlap | 499746 | 2009. január 7. 06:40 | ||
Gaunt! Leopard-1 hez kaptuk volna a többi járművet is! Pl Gepardot! Állam adósság fejében kaptunk volna SZ-300-at is. Ehhez át kellett volna települni a Fürst Sándor laktanyából a Rékasi laktanyába itt Szolnokon. Nem lett belőle semmi, az 5. Létü.D.D. megszűnt és Nagyorosziba vonták össze a technikáját. Szintén lehetett volna Svájci Oerlikon, aminek a hatás bemutatója szuper volt, még meg vannak a lövészet anyagai. Légvédelmi eszköz kategóriában az oroszok a világ elsők. Görögország Nato tagállamként Tor-t rendszeresített, meg vannak vele elégedve. Szélnek eresztettek egy csomó, akkor még aktív és nagy tudással és tapasztalattal rendelkező tisztet, főtisztet és tiszt helyettest nálunk. Kik lépnek a helyükbe? Nincs sorkatonaság, meg is látszik a fiatalokon. A haza védelme nem opció, hanem kötelező kötelesség. Szerintetek lesz valami a Harckocsik helyett? Van valakinek perspektívája erre? | |||||
Maz | Adatlap | 499745 | 2009. január 6. 22:05 | ||
Sajnos még a hordozó járműre se mondhatom, hogy mobilabb:-( Nagyon magasra került a súlypontja, és ha az IGLA rakétákat hordozó GAZ-66-hoz hasonlítom, akkor eleve baromi nehéz. Ha meg az úszóképesség, vagy árokáthidaló képesség kérdését is nézzük akkor az Unimog nagyon messze le van maradva a BRDM-hez képest. Persze józanul gondolkodva a benzinmotoros BRDM-re nem alapozunk semmmit, hanem örülünk, ha kiváltjuk modernebb eszközel. (De természetesen nem utód nélkül kidobjuk, ahogy lenni szokott.) A GAZ-66-osokat is vonják ki, ahogy csak tudják. Ahogy hallom, most már a GAZ bódékat URAL-4320 alvázakra is pakolják. Hiába, a NATO a dízelt szereti, ahhoz van meg a logisztika. | |||||
Jimbow | Adatlap | 499744 | 2009. január 6. 20:58 | ||
A jármű mobilitására gondoltam. És ha jól tudom, azért ha készenlét van, vagy mozogni kell, akkor azt felszerelt indítóállvánnyal is meg lehet oldani. Ha nem, az jó nagy baromság lenne. Persze, nem oroszosan egyszerű, de legalább könnyűsúlyú. A praktikusság sajnos nem az erősségünk, ezt már többször is bizonyítottuk. Talán a régebbi BTR-80-asokhoz csinálhatnának mistralos tornyot, ha már úgyis mindenféle változaton gondolkoznak. Üdv! | |||||
Maz | Adatlap | 499743 | 2009. január 6. 20:31 | ||
>De az UNIMOG-os Mistral mobilabb, gyorsabb Ja, persze, ahogy azt Móricka elképzeli. Megáll, le kell ponyvázni, oldalfalat lenyitni, indítókat felszerelni. Ha ez gyors, akkor én egyenesen olimpiai futóbajnok vagyok a 170 kilómmal. :-) | |||||
romeo | Adatlap | 499742 | 2009. január 6. 18:56 | ||
Szia! Megcseszheti a konstruktőr a Mistral platformot, én egy rossz mozdulatnál majdnem 2 métert zuhantam róla. | |||||
Jimbow | Adatlap | 499741 | 2009. január 6. 18:27 | ||
De az UNIMOG-os Mistral mobilabb, gyorsabb, az eső elől az is véd :D A tűzvezető rendszer szintén UNIMOG-on van. De vissza kéne térnünk a T-72 höz. üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 499740 | 2009. január 6. 18:15 | ||
szamohodnaja usztanovka ragyiolokator navegyenyija | |||||
gaunt | Adatlap | 499739 | 2009. január 6. 17:12 | ||
Az Iglát is ! Na neee... SzPU jelentését ismerem, de a SZURN minek a rövidítése? (Tom hogy 1Sz91) Gondolom az Sz = Szamohodnaja, a többit nem tudom. | |||||
romeo | Adatlap | 499738 | 2009. január 6. 16:48 | ||
Szia! Egy kis kiegészítés: már kivonták az IGLA-t is /2008-ban/ Jelenleg ez van: 45 db MISTRAL ATLAS 4 db KUB: 16 db SZPU indítóállvány + 4 db SZURN tűzvezető radar A csöves ZU-23 valamint ZU-2 /14,5mm/ 2004-ben lett kivonva. | |||||
gaunt | Adatlap | 499737 | 2009. január 6. 16:34 | ||
Ha már BRDM-2, én nem Mistralt raknék rá, hanem inkább Iglát. A Silkáért meg tényleg kár, nagyszerű jármű volt. Egyszer volt alkalmam vezetni is. Jó, kivonjuk a két Sztrelát (1,10), kivonjuk a Silkát, rendben is lett volna, ha pl. megvettük volna a Tunguzkát, ha jól tudom a ruszkik fel is ajánlották. De nem. Lett helyette egy gagyi francia rakéta. Az legalább tényleg vigasztaló egy kicsit, hogy katonáink kihoznak belőle mindent. Egyébként nem értek veled egyet abban, hogy a Leo-1 annyira jó lett volna. Tűzvezető rendszert kivéve majdnem mindenben jobb a T-72A. | |||||
juge75 | Adatlap | 499736 | 2009. január 6. 16:17 | ||
Belegondolni is szörnyű, hogy hazánkat jelenleg kis és közepes légvédelmi rakéták maroknyi mennyisége oltalmazza. Talán az vígasztal, hogy ezek kezelői nagyszerű szakemberek, és ezt bizonyítják is Nato gyakorlatokon! Iparunk ami még van, külföldi kézben. Tudom, ez máshol is igaz. Nekünk miért nem lett volna jó az ex-Nszk Leopard-1 minden kiegészítő járművével? A Románok rácsaptak! De akkor lesz igazán drága a honvédség, ha a hazánk lesz az ára! Remélem, nem kerül rá soha sem sor! | |||||
juge75 | Adatlap | 499735 | 2009. január 6. 16:08 | ||
Mennyivel páncélvédettebb és vegyi, biológiai valamint időjárással szemben is jobb helyen volt a katona pl egy BRDM-2 ben, szuperül lehetett volna arra is mistralt aggatni! A franciák sem Unimog alvázon használják! Csak tudjátok, ők kikötötték: akkor van garancia rá, ha arra telepítjük. A lengyelek még a Silkákat sem dobták ki! Sőt még modernizálták is(Biala), az Izraeliek is használják. A Csehek és a Szlovákok szintén megtartották a Sztrela-10 eszközeiket. Tibor, én Silkát is láttam lövészeten. 35 évig szolgálni a hazát szép teljesítmény! Ez az igazi hivatás, édesapám is ennyit szolgált, sorkatonától-őrnagyig. Neked is és valamennyi minket élete árán is megvédő hivatásos, sor és szerződéses katonának valamint más fegyveres erő volt és aktív tagjának köszönöm, hogy tisztességgel tettétek, teszitek dolgotokat! | |||||
páncélos | Adatlap | 499734 | 2009. január 6. 11:15 | ||
Sulyid! Nem alkalmazom sem az MSN-t, sem az IWIW-et. 200db T-90? Én annak is örülnék, ha legalább egy teljesen feltöltött és egyforma altípusból álló T-72 zászlóalj lenne (58 kocsi). Megtámogatva egy gépesített lövész századdal (BMP) és egy önjárótüzér osztállyal (2Sz1, 3, esetleg 19). Ez is csak álom és az is marad örökre. | |||||
kamovos | Adatlap | 499733 | 2009. január 5. 21:43 | ||
Szia Páncélos! Köszi a segítséget! Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 499727 | 2009. január 5. 20:02 | ||
Csak hülyéskedtem.A magyar hadsereg meg ténleg nincsen nagyon a csúcson. | |||||
Tibor | Adatlap | 499726 | 2009. január 5. 19:52 | ||
Fiúk! Vegyük sorjába: A borsodi iparvidék ott van, ahol a 105. h. lérak e., vagy éppen a 45. h. rt.e., sehol. Én még láttam éleslövészetet Nagyorosziban Iglákkal, hadd ne mondjam, igaz akkor viszonylag kevés védett madár repült arra. (Ez enyhe célzás a Mistral képességeire) A Vegával az volt a "gond" hogy kissé ki lehetett lőni vele az országból. Hej' az a 230 km-es hatótáv, másról nem is beszélve. Megnyugtatlak se Nyeva, se Volhov nincs már. A 101. hc.feld. re. szd-ra, azaz a SU-22-ekre mindig is "örömmel" gondolok. Akkor még Balogh Imre alez(később Légierő Vezérkar Főnök vezérőrnagyként) volt a parancsnokuk. 1987. szeptemberében úgy megszivattak egy kétoldalú szabad lefolyású gyakorlaton, mint a kecskeméti rt. z. parancsnokát, hogy még most is az égnek mered a hajam, ha rágondolok. Az a pont volt az életemben amikor azt mondtam, no figyelj, holnap már kereshetsz magadnak más elfoglaltságot. Szóval ne bántsátok az MH-ban szolgálatot teljesítő szerződéses katonákat, tiszthelyetteseket, tiszteket. Nem Ők tehetnek arról, hogy ma már az MH egy közröhely. ŐK (így csupa nagy betűvel) teszik a dolgukat, ha kell az életüket is kockáztatják. Aki ezt nem próbálta nem igen tudja mit is jelent ez. Tibor (akinek 35 évig volt köze a hadsereghez) | |||||
gaunt | Adatlap | 499724 | 2009. január 5. 17:46 | ||
Tökéletesen egyetértek. Félreérted, nem akarom bántani a légierőt. Azért írtam idézőjelbe, mert ennyi gép nem nevezhető légierőnek. A legnagyobb ostobaság volt kivonni pl a Szu-22 eseket. A rakétásokra is rájárt a rúd, valóban. A Vegát még sokáig hadrendben lehetett volna tartani, talán a Nyevát is. Aztán ott voltak a Sztrelák is (Szt.-1, Szt.-10), kis modernizációval jobbak lettek volna a Mistralnál. | |||||
Tibor | Adatlap | 499721 | 2009. január 5. 17:40 | ||
Szia! Nem akarok vitát provokálni, de ne bántsd a légierőt, van azoknak elég bajuk. Aztán meg hol vannak már a harckocsizó ezredek és dandárok? Ja meg a T-72-esek, amiket nemes gesztussal elajándékoztunk. Aztán hol a tűzérségünk? Hol vannak a légvédelmi rakéta rendszereink? A radar rendszerünk? (A főváros, Paks, vagy éppen a borsodi iparvidék légvédelme). Hol van a 47. Pápa hc.re.e., a 31.Kapos hc.re.e., a 87. Bakony hc.hel.e.? Folytassam? Minek. Tibor | |||||
gaunt | Adatlap | 499720 | 2009. január 5. 17:28 | ||
Sulyid! Két probléma van a T-90-el. 1, Drága 2, Orosz. Nem énnekem van bajom vele,(Szerintem jó személyzettel halálos ellenfele az Abramsnak is) hanem a fejeseknek. Ők úgy vannak vele, hogy ami orosz, az szar, kommunisták tervezték. És hát amit kommunisták terveztek annak nincs helye az országban. Én nagyon sötéten látom a jövőt harckocsizó szempontból, nem tartom kizártnak, hogy 5 év múlva már egyetlen harckocsink se lesz. Sajnos ilyen a hozzáállás döntéshozói szinten. Harckocsi helyett max a Stryker MGS-t szerzik be, ami aztán tényleg szar! Sajnos aztán meg pénz sincsen. Az összeset elviszi a "légierő" | |||||
Tibor | Adatlap | 499719 | 2009. január 5. 17:21 | ||
Te! Oszt mit csinálnánk velük? Mélyszántást? Mielőtt ilyen csacskaságot (hogy más kifejezést ne használjak) leírsz, gondolkozz egy keveset és olvass sok-sok hadtörténeti művet. Most ilyemiket, mint hadászat, harcászat, hadsereg szervezés stb. stb. nem is említek. Tibor | |||||
sulyid | Adatlap | 499718 | 2009. január 5. 15:55 | ||
Kössz páncélos a válaszokat.Fent szoktál lenni MSN?ha igen akor léccives add már meg a címedet.Szerintem az lenne a jó ha a magyar hadsereg venne t90:DAkor aztán fosnának a szomszéd országok ha 200 t90 vennénk:D | |||||
páncélos | Adatlap | 499717 | 2009. január 5. 15:45 | ||
Sulyid! Nézzük a kérdéseidet sorban: Nekünk nincsenek 3 toronyládás harckocsijaink? És nekünk vannak ólomszövetel elátott t72 harckocsijaink? Van 3 toronyládás és plusz páncélzattal ellátott kocsi idehaza. (csatolok egy képet) A magyar hadsereg miért nem vesz BMP 2-eseket? Nagyon jó kérdés. A 80-as évek második felétől vehettek volna, de nem akartak. Ez elsősorban politikai döntés és nem szakmai. Ma már nem is időszerű, mert BMP-3 is lehetne venni, ráadásul a BMP-1-ek is a kukában végezték, szakmailag érthetetlen módon. Miért nem modernizálják a harckocsijaikat? Ez leginkább pénz kérdése. | |||||
sulyid | Adatlap | 499716 | 2009. január 5. 15:10 | ||
Páncélos! Nekünk nincsenek 3 toronyládás harckocsijaink?És nekünk vannak ólomszövetel elátott t72 harckocsijaink?A magyar hadsereg miért nem vesz BMP 2-eseket?Miért nem modernizálják a harckocsijaikat? | |||||
páncélos | Adatlap | 499715 | 2009. január 5. 14:51 | ||
Sulyid! Nem mondtál hülyeséget. Én meg is erősítettem, hogy előfordulhat vegyes görgősor is. Egyébként a toronyládákra visszatérve 2 toronyládával szerelték az összes kocsit 1980-as évek elejéig, majd az egykori Szovjetunióban és csak ott, (a csehszlovák a lengyel és jugoszláv változatoknál nem) megjelent a 3. toronyláda 1983 második felétől, amikor plusz ólomszövet páncélzattal látták már el az A változatokat. Azóta a finn hadseregben is megjelent a harmadik láda baloldalon, de az ottani fejlesztés. | |||||
sulyid | Adatlap | 499714 | 2009. január 5. 14:07 | ||
Páncélos! Ako mot én is mondtam valami érdekeset vagy hülyeséget mondtam? | |||||
páncélos | Adatlap | 499713 | 2009. január 5. 13:39 | ||
Kamovos! A hazánkba érkezett 72-ek, 1986-ig a nyolc merevítő-bordás futógörgőkkel érkeztek. A T-72MK tehát zászlóaljparancsnoki kocsik már hat merevítő-bordás futógörgőkkel érkeztek. Viszont az 1987-ben bejött T-72M1-ek ismét nyolc merevítő-bordás futógörgőkkel voltak szerelve. A javítások folyamán volt amelyiken mindet, van amelyiken csak néhányat cseréltek, így előfordul vegyes futógörgős változat is (csatolok egy képet). A Belorusz beszerzés pedig változó, ott is megfigyelhető a vegyes összetétel. | |||||
sulyid | Adatlap | 499712 | 2009. január 5. 12:58 | ||
Szia lehetett vegyes görgő soros is egy tank.Eről már régebben beszélgetünk hogy lehetett egy korain kései görgő is vagy lehetetett vegyes is. | |||||
kamovos | Adatlap | 499711 | 2009. január 5. 12:36 | ||
Sziasztok! A Revell 1/72-ben 2 különbözü futógörgővel gyártja a T-72 maketett! Kérdésem az lenne azokhoz akik értenek hozzá! Hazánkban melyik görgőt melyik változaton használták? Előre is köszönöm a segítséget! Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |
Sajnos a full miniarm átalakító készlet kb. 19000 Ft, és nincs benne a Tamiya makett.