<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |
gaunt | Adatlap | 499980 | 2009. április 29. 15:32 | ||
Te szent sz@r! Mi a fene van azon a T-72-esen? Lézerágyú vagy mi? :) Előzmény: (499979) romeo 2009. április 29. 13:16 | |||||
romeo | Adatlap | 499979 | 2009. április 29. 13:16 | ||
Grande | Adatlap | 499978 | 2009. április 28. 22:50 | ||
Jimbobá! Kissé tudatlan vagyok, de hol, milyen oldalon nézhetőek meg képeid? Köszönöm! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 499977 | 2009. április 28. 22:36 | ||
Kedves páncélos, köszönöm a választ! Kaptam pár BLG-s képet, mindjárt felteszem. Nem bírtam elemekkel... Sziasztok! | |||||
páncélos | Adatlap | 499976 | 2009. április 28. 21:29 | ||
Jimbobá! Igen, elkészíthető egy Magyar 72-es, de nagyon gyenge makett. Rengeteg, már korábban említett javíthatatlan hibával. Ilyen hiba az alváz frontpáncélzatának dőlésszöge, a túl vastag lövegcső, és a rosszul felhelyezhető ködvetők. A képeidet, az oldaladon megnéztem. Sajnálom, hogy a BLG hídvetőről képet nem raktál fel. Vagy nem is készítettél? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 499975 | 2009. április 28. 18:32 | ||
Sziasztok! Rákerestem, de nem találtam, ezért megkérdem: A Zvezda T-72A készletből milyen eséllyel lehet bármiféle magyar (vagy arra nagyjából hasonlító) harckocsit elkészíteni ügyeskedéssel, sufnituninggal. Kiegészítőkre nem akarok költeni. Egyáltalán, bármiféle élethű T-72 megépíthető belőle? Köszönöm a válaszokat! Üdv! Képeket csekkoltátok már ? ;-) | |||||
romeo | Adatlap | 499974 | 2009. április 27. 14:13 | ||
romeo | Adatlap | 499973 | 2009. április 27. 10:40 | ||
kojak | Adatlap | 499972 | 2009. április 26. 15:50 | ||
Szewasz Pajti! De rég hallottam felőled! Üdv kojak! | |||||
antarktika | Adatlap | 499971 | 2009. április 26. 09:08 | ||
Gumimaci | Adatlap | 499970 | 2009. április 25. 21:10 | ||
Sziasztok! Abban kérnék segítséget tőletek,hogy ki gyárt 1/35-ben T-72-höz finn átalakítot. A fáradozást előre is köszönöm,tisztelettel:Gumimaci! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 499969 | 2009. április 24. 15:57 | ||
Szia! Igazából szerintem mindent sikerült lefotóznom, de azért küldd, majd meglátom. Kétszer felesleges ugyan azt feltenni. A mailcímemre már írtál, azóta nem változott. Amúgy feltöltöttem mindent! Szisztok | |||||
T-72AV | Adatlap | 499968 | 2009. április 24. 14:58 | ||
helo Jimbow kűldők képet email ban felteszed majd a honlapra meg iod az imélcimedet űdv t-72av | |||||
páncélos | Adatlap | 499967 | 2009. április 23. 22:56 | ||
Jimbow! (((Páncélos, én már elvesztem a T-72-k közt... Milyen "névcímkét" lehetne aggatni a ködgránátvetők nélküli KMT-sre és a másodikra?))) Nem csodálom. Gaunt kolléga már nagyvonalakban vázolta a lényeget, de ki kell egészítenem. Az igazat megvallva, kb. 5-6 A4-es oldalt írhatnék erről, de ez a hely nem alkalmas erre. Röviden, csak a nagyon fontos részleteket kiemelném: A Szovjetunióban a T-72 első változatát 1973-tól rendszeresítettek. Ismérve, a 2A26-os lövege, a sugárvető a lövegcső baloldalán látható, a torony formai kialakítása a T-64A-hoz jobban hasonlított, mint a későbbi exportra is gyártott T-72 (1975). Ebből az export változatból kaptak a volt VSZ tagországok 1978-ban egy-egy zászlóaljnyit. Ennek a fő fegyverzete már a 2A46 löveg volt, sugárvető is a lövegcső jobb oldalán található. Első hivatalos bemutató a Szovjetunióban 1977 nov. 7. (Zrínyi Kiadó, Harckocsik típuskönyv 1980, erről a díszszemléről van egy kép berakva) Ekkor már hazai (szovjet) gyártásban megjelent a lézer távolságmérő, de még optikás toronyba (hozzánk is érkezett ilyen). Majd megjelent a későbbi toronyforma. Ennek gyártási jogát vette meg Csehszlovákia és Lengyelország. De mire ez a két ország elkezdte gyártani addigra már a hazai gyártósoron megjelent a lánctalpkötényezés, és megerősítették a torony és az alváz frontpáncélzatát is, majd megjelentek a ködvetők. Innentől beszélhetünk T-72A-ról. Közben a régebbi kocsikat is modernizálták a kornak megfelelően. 1983-tól megjelent a plusz védőréteg a páncéltest tetején, a tornyon és a búvónyílásokon, mindezt kiegészítve egy harmadik toronyládával. Majd megjelent a reaktív kazetta, ez lett a T-72AV. A 80-as évek közepétől megjelent a T-72B, jellegzetesen vastagabb toronnyal, majd a T-72Sz és végül a T-90. Nagyon sok közbenső elemet kihagytam, de erre most itt tényleg nincs hely. Magyar vonatkozásban a lényeg, hogy a belorusz beszerzésből származó szovjetgyártmányú 100 db harckocsi 6-7 különböző altípust takar, de azon belül is vannak kisebb eltérések. Előfordul amelyikből csak 1 vagy 2-3 db van, de nincs 6-8 azonos, mert különböző gyártósorról különböző évjárattal és eltérő felújítással találkozhat aki jobban beleássa magát. A lényeg, hogy ezeket a kocsikat Magyarországon T-72M1 néven rendszeresítették. Ebben a szériában zászlóaljparancsnoki változat nem érkezett. Volt szovjet T-72K, és csehszlovák gyártmányú T-72MK és M1K. A középső képeden a klasszikus T-72A (T-72M1) látható. | |||||
Jimbow | Adatlap | 499966 | 2009. április 23. 22:06 | ||
Köszi! Úgy értettem, hogy amit mi használunk, a mi alatt pedig páncélos mester által alkalmazottakat értem. Belehúzok, és holnaptól már láthatóak lesznek. Üdv! | |||||
gaunt | Adatlap | 499965 | 2009. április 23. 21:59 | ||
Magyar módi? Ezt az M1-et a NATO találta ki a T-72A-ra, és sajnos sok ember ezt alkalmazza a tényleges típusjelzés helyett. Ez persze nem azt jelenti, hogy M és M1 nem létezik, de azok mind exportváltozatok, az M-t a SzU nem is gyártotta, nincs is szovjet megfelelője, ezek lengyel vagy csehszlovák gyártmányok, az M1 pedig az A exportváltozata, ezt is inkább a lengyelek és csehszlovákok gyártották. Nagyjából ez a lényeg, de azért kérdezd meg Páncélos-t is. Egyébként ha NATO kódban akarod, akkor T-72M1. | |||||
Jimbow | Adatlap | 499964 | 2009. április 23. 21:13 | ||
Szia! Írtam neked mailt. Ezek a dinamikus előtt készültek, egész nap elbújva várakoztak a bemutató darabjai. Persze közben is csináltam de elég ratyi a gépem. Gaunt! Köszi a választ, de nekem ez a magyar módi kéne, M, M1, akármi... Sziasztok! | |||||
PETI | Adatlap | 499963 | 2009. április 23. 20:43 | ||
Szia Jimbow! Hol lehet megnézni a képeket? Mi is ott voltunk párommal, de csak "diszkréten" és néhány bemutatón már nem vettünk részt... Üdv | |||||
gaunt | Adatlap | 499962 | 2009. április 23. 20:33 | ||
Jimbow! T-72A mind. Az első kb. átmenet a korai és közepes gyártású között, a 2.közepes. | |||||
romeo | Adatlap | 499961 | 2009. április 23. 20:26 | ||
Üdv! Gödöllői barátom azt mondta, hogy három darab 2 tengelyes COUGAR-t vásárolunk. | |||||
Jimbow | Adatlap | 499960 | 2009. április 23. 20:24 | ||
Jimbow | Adatlap | 499959 | 2009. április 23. 19:54 | ||
Nyáron jön, remélhetőleg egyből Afganisztánba és meg sem áll itthon. 3 darab összesen. Nem tudom, hogy 4 vagy 6 tengelyes változat. | |||||
gaunt | Adatlap | 499958 | 2009. április 23. 19:46 | ||
Páncélos! Kicsit utánanéztem, tényleg volt full fém sárvédős T-72B. Látom nagyon vágod a témát, így kérdeznék egy kicsit mást: A T-72Sz az mi? Azt tudom, hogy egy exportváltozat, de mindenhol mást írnak: Az egyik verzió szerint ugyanaz mint a T-72B1 csak gyengébb felszereléssel, a másik szerint egy T-72A páncéltest T-72B toronnyal. Na most melyik az igaz? Vagy talán egyik sem? | |||||
T-72AV | Adatlap | 499957 | 2009. április 23. 19:07 | ||
páncélos | Adatlap | 499956 | 2009. április 23. 15:52 | ||
Gaunt! (((Azért egy kis különbség van AK és M1K között, nem csak a gyártó ország))) Való igaz. Én leegyszerűsítve arra utaltam, hogy egykori szovjet gyártmányú A változat nincs parancsnoki kivitelben, és nem is volt soha. (((Kívülről könnyű megkülönböztetni a közepes-késői, és a késői A-t és AK-t az M1 és M1K-tól, ugyanis egyik M1 és M1K változaton sincs plusz sugárzásvédő réteg.))) Valóban, egyetértünk. De ennél azért több az eltérés. (((Az M1, M1K változatok sárvédője mindig full fém, a későbbi A, AK verziókon fém+gumi.))) Ez a megállapításod, sajnos nem fedi a valóságot. 1986-87-ben kiadott T-72B változatok is full fém (hogy a szavaddal éljek) sárvédővel lettek felszerelve. A gumis sárvédőt csak később vezették be a T-72 harckocsikon, és fokozatosan cserélték le a korábbi változatoknál is. (((Én úgy tudom, hogy M1 változat nincs már itthon hadrendben, se normál, se parancsnoki.))) Akkor mi van? (költői a kérdés) Válaszom: van T-72M1K és T-72MK is. | |||||
gaunt | Adatlap | 499955 | 2009. április 23. 13:47 | ||
Páncélos! Azért egy kis különbség van AK és M1K között, nem csak a gyártó ország, persze természetesen rendkívül hasonló a kettő. Kívülről könnyű megkülönböztetni a közepes-késői, és a késői A-t és AK-t az M1 és M1K-tól, ugyanis egyik M1 és M1K változaton sincs plusz sugárzásvédő réteg. Az M1, M1K vaáltozatok sárvédője mindig full fém, a későbbi A, AK verziókon fém+gumi. A Kontakt-1 reaktív páncélkazetták és a 3. toronyláda is csak az A,AK-ra jellemzők. Ha viszont egy korai vagy közepes T-72A vagy AK-ról beszélünk, ott már tényleg nehéz eldönteni elsőre, hogy M1 vagy A, ezek szinte teljesen egyformák. Én úgy tudom, hogy M1 változat nincs már itthon hadrendben, se normál, se parancsnoki. | |||||
romeo | Adatlap | 499954 | 2009. április 23. 08:02 | ||
páncélos | Adatlap | 499953 | 2009. április 22. 22:45 | ||
T-72AV! Azt hittem, figyelmesen olvasod a fórumot. A 909-es hozzászólásomban már említettem, hogy sajnos ma már csak 1db-ról beszélhetünk. Gaunt! T-72AK és a T-72M1K között szerinted mi a különbség? Szerintem leginkább a gyártó ország, így azt kell mondanom, hogy T-72AK soha sem volt. Filmforgatásra visszatérve, valóban előnyösebb lett volna, mint egy lepusztított T-55AM. Romeo! Jó képek. Kár, hogy az első homályos, mert az számomra újdonság volt. | |||||
romeo | Adatlap | 499952 | 2009. április 22. 20:15 | ||
gaunt | Adatlap | 499951 | 2009. április 22. 15:14 | ||
Bocs,hogy közbeszólok, de én úgy tudom, hogy csak T-72AK-k vannak már csak, vagy tévedek? | |||||
T-72AV | Adatlap | 499950 | 2009. április 22. 15:04 | ||
HELO PÁNCÉLOS szertném meg tudni hogy a T-72M1K minda kető melyik laktanyában tartozkodnak űdv t-72av | |||||
gaunt | Adatlap | 499949 | 2009. április 22. 13:31 | ||
Páncélos! Hát igen, a kép amit küldtél mindent megmagyaráz. Pedig szentül hittem, hogy T-55. Jó tudni, hogy mégis csak maradt T-54-es. De szerintem ha nem látja a behegesztett ventilátor helyét, a jóisten sem mondja meg róla, hogy T-54. Kár hogy ennyire rossz állapotban van, egy 56-os film forgatásnál nagy hasznát lehetett volna venni. | |||||
romeo | Adatlap | 499948 | 2009. április 22. 08:57 | ||
páncélos | Adatlap | 499947 | 2009. április 21. 21:53 | ||
Romeo! A T-54A volt az első és egyben szovjet gyártmányú altípus. Ennek késői változatát kapta hazánk, ami annyiban különbözött az első sorozattól, hogy már a későbbi T-55-nél alkalmazott futógörgői voltak. Baloldalon is volt 2db üzemanyagtartály a lánctalp fölött. Ezen kívül, megegyezett a Trumpeter T-54A dobozán látható grafikával. A T-54B változatnál, már megjelent a lövegcső jobb oldalán a sugárvető. Az M pedig ezeknek a modernizált változata, ahogyan a képen is látható befalazták a torony tetején található légszűrő gombát. Megváltozott a motor és hűtőfedél, későbbiek folyamán a homlokgéppuskát befalazták. A baloldali üa. tartályokat megszűntették, a harckocsi ágyúval párhuzamosított géppuskát PKT-ra cserélték, de a többi belső eltérésre most nem térnék ki. Egyébként én másfél éve nem jártam Kecelen, nem tudom, hogy van e típusismertető tábla kirakva? Az biztos, hogy a parkosítás és a szűk elhelyezés miatt normális fotózásra alkalmatlan. | |||||
Agent | Adatlap | 499946 | 2009. április 21. 21:20 | ||
Az is T-55-ös :) | |||||
Maz | Adatlap | 499945 | 2009. április 21. 21:05 | ||
Javítsatok ki, ha tévedek, mert saját szememmel nem láttam, de a Terror Házában van egy T-54 tudtommal. | |||||
romeo | Adatlap | 499944 | 2009. április 21. 15:24 | ||
Üdv Páncélos! Volna egy kérésem: az MN állítólag használta a T-54A,T-54B és T-54M változatokat, miben külömböztek? Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 499943 | 2009. április 21. 15:17 | ||
Üdv! Hát ez valóban meggyőző, voltam már én is Kecelen, de a a jármúveken nem mászkáltam, akkor még nem voltak ellátva típusismertető táblákkal. Köszönöm a felvilágosítást! | |||||
páncélos | Adatlap | 499942 | 2009. április 21. 15:04 | ||
Gaunt és Romeo! 1. Kecelen van egy T-55A légvédelmi géppuska nélkül, és van egy T-54-es. 2. Most nem fogom leírni, hogy mi a különbség a T-54 és a T-55 harckocsik között, mert ezt már a T-55AM, vagy a Szovjet/orosz harcjárműveknél is megtettem és mások is megtették. 3. Egy nagyon egyszerű azonosítást szoktam ajánlani azoknak akik nem tudják eldönteni, hogy amit látnak, T-54 vagy T-55? Oda kell menni a homlokpáncélhoz, és le kell olvasni az alvázszámot. 4. Volt a Magyar Néphadseregnek lengyel gyártmányú T-54 harckocsija is. 5. Nagyon sok harckocsit felújítottak az évek során ezért a motortér fedele nem ad lehetőséget az azonosításra. 6. (((Nos Robi barátom nekem is azt mondta, hogy Kecelen csak T-55-ösök vannak valamikor a néphadsereg rendelkezett T-54-esekkel a torony tetején szellőző ventillátor volt.))) Igen valóban volt a torony tetején szellőző ventilátor, csak idővel befalazták, mert módosították az eszközöket. 7. Romeo! Szerintem keress egy jobb tanácsadót, mert nem először hagyott cserben Robibarátod ismerete. 8. Csatolok egy képet, a keceli T-54 tornyáról, csak azért, hogy tényként ne állítsunk olyat, ami nem biztos, hogy megfelel a valóságnak. | |||||
gaunt | Adatlap | 499941 | 2009. április 21. 14:12 | ||
Üdv! Robi barátodnak teljesen igaza van. Én úgy tudom, hogy a T-54-esek nagy része céltárgyként végezte, amik meg nem, azokat egyszerűen beolvasztották, így egy sincs az országban sajnos. | |||||
romeo | Adatlap | 499940 | 2009. április 21. 14:07 | ||
Üdv Gaunt! Nos Robi barátom nekem is azt mondta, hogy Kecelen csak T-55-ösök vannak, valamikor a néphadsereg rendelkezett T-54-esekkel a torony tetején szellőző ventillátor volt. | |||||
romeo | Adatlap | 499939 | 2009. április 21. 14:07 | ||
Üdv Gaunt! Nos Robi barátom nekem is azt mondta, hogy Kecelen csak T-55-ösök vannak, valamikor a néphadsereg rendelkezett T-54-esekkel a torony tetején szellőző ventillátor volt. | |||||
gaunt | Adatlap | 499938 | 2009. április 21. 13:55 | ||
Kb. 2 hete voltam Kecelen. Van ugye egy T-55A DSKM lgv. gpu. nélkül, és egy T-55 DSKM-el. A töltő búvónyílása előtt a torony közepe felé nincs ventilátor, a motortér pontosan olyan mint a csehszlovák vagy lengyel T-55-ösöké, a vízi átkeléshez használt légzőcső a farpáncélon az üza. hordók tartóira van felerősítve valamint a fényszórók sem szovjet típusúak így 100% hogy VSZ T-55. Én úgy tudom, hogy a T-54-esek a SzU-ból származtak, ezért nem hinném, hogy "VSZ stílusú" motorterük lenne. Itt a makettinfón is vannak róla képek. | |||||
páncélos | Adatlap | 499937 | 2009. április 21. 13:36 | ||
Gaunt! Kecelen egy T-54B és mellette egy T-55A van. | |||||
gaunt | Adatlap | 499936 | 2009. április 21. 12:57 | ||
Páncélos! T-54-es egy sincs az országban. Kecelen csak T-55 és T-55A van, és azok sem orosz, hanem csehszlovák vagy lengyel gyártásúak. | |||||
páncélos | Adatlap | 499935 | 2009. április 20. 22:22 | ||
Romeo! Ez egy kicsit olyan, mint a népmese. Igaz is meg nem is. Haditechnikai eszközök esetében egy bizonyos létszám felett inkurrenciába sorolnak eszközöket, ami annyit jelent, hogy van mondjuk 1200 harckocsi, de csak 800 db-ot szeretnének megtartani, akkor 400db levesznek a hadrendből és megpróbálják értékesíteni. Ilyenkor már nem számit a hadrendi létszámban, de ameddig el nem adják, addig megvan. A probléma akkor van, amikor valamit kivonnak és hoppá 2-3 év múlva ráébrednek, hogy bővíteni szeretnék a létszámot, de nincs miből. Már hadrendbe nincs, de még el sem adták, csak hát nehéz visszavenni. Ez egy kicsit mondhatnánk magyar módi. A harckocsiknál az a probléma, hogy egy zászlóaljnál kevesebbel nem érdemes számolni, mert annál kevesebbet fenntartani, és biztosítani a kiképzést is, egyszerűen nem érdemes. De még az sem baj, hogy eladnak dolgokat, az igazi veszteség, hogy papíron dől el minden, hogy értsd, amit írok: Van X db eszköz, különböző altípusból, ezek között jó pár egykoron megkímélt zárolt besorolásból, és akkor úgy döntenek, hogy a papíron szereplő első 30 db mondjuk inkurrenciába sorolják. De senki nem nézi meg, hogy ebbe a 30-ba hányféle altípus van és milyen állapotban. A legnagyobb probléma, hogy múzeumi darabnak sem marad meg jó pár eszköz, vagy csak ócskavas. Nem tudsz olyan laktanyát mutatni ahol legalább 1 db T-55 harckocsi kiállítva megmaradt volna. De BMP-ből és Gvozgyikából sem lesz kiállítva, mint ahogyan T-54-est is csak Kecelen láthatsz. Egy 56-os filmet is csak T-34 és T-55 harckocsikkal tudnak leforgatni. | |||||
sulyid | Adatlap | 499934 | 2009. április 20. 21:46 | ||
Ezt már halottuk és sokat gondolkoztunk rajta hogy vajon mi lényege volt... | |||||
romeo | Adatlap | 499933 | 2009. április 20. 20:26 | ||
páncélos | Adatlap | 499932 | 2009. április 20. 11:08 | ||
romeo! A 2 db VT-72B-ből szerencsére még nem vontak ki egyet sem. A második tartalékban van. Való igaz, hogy ha már kivonták a T-55 harckocsikat, akkor a vele kompatibilis műszaki járműveket sem kellett volna meghagyni. Itt nem csak a VT-55A és a JVBT-55A harcjárművekre gondolok, hanem a BLG-60M és BLG-67 hídvetőkre is. A Belorusz beszerzésből származó T-72 harckocsiknál nem csak a zászlóaljparancsnoki kocsik maradtak le, hanem a műszaki vontatójárművek is. Egy HK zászlóaljnál, századonként kellene egy vontatónak lenni, ami egy 58 kocsis zászlóalj esetén 4db VT-72B, vagy ugyanennyi BREM-1 járművet jelentene. Figyelembe kellene még venni az oktatási és kiképző intézményeket, a központi készletet és még sorolhatnám, tehát minimum 8 vontatóra lenne még szükség, és akkor nem is beszéltem dandárszintű szervezetről. | |||||
romeo | Adatlap | 499931 | 2009. április 20. 08:51 | ||
Köszönöm! Nem értem, hogy miért kell kivonni a kettő db VT-72-ből egyet, ha pl. a győri légvédelmisek a mai napig VT-55-t használnak, selejtezték volna le inkább az utóbbit. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |