<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |
páncélos | Adatlap | 500365 | 2009. október 5. 09:50 | ||
romeo | Adatlap | 500364 | 2009. október 5. 08:50 | ||
Üdv Páncélos! A kiadványban van magyar vonatkozású anyag (fotók)? | |||||
páncélos | Adatlap | 500363 | 2009. október 5. 08:45 | ||
A páncélosok című kiadvány új száma a T-72 harckocsival foglalkozik. Aki szeretne egy rendkívül ronda T-72-est, 1/72 méretben annak mindenképpen ajánlom. Én megvettem, mert mindent elolvasok, amit a 72-ről írnak, és a kezem ügyébe akad. Aki olvasott már hasonlót és ismeri az eredeti járművet, az tud szelektálni, mi igaz és mi nem a leírtakból. | |||||
romeo | Adatlap | 500362 | 2009. október 2. 10:59 | ||
Üdv! Nem saját, Robi küldte, sajnos ez az eredeti nagyság. | |||||
páncélos | Adatlap | 500361 | 2009. október 2. 10:39 | ||
DE JÓ! Ez a lengyel kocsi volt a tapolcaiak bemutató kocsija. Saját kép? | |||||
romeo | Adatlap | 500360 | 2009. október 2. 10:32 | ||
zvereb | Adatlap | 500358 | 2009. szeptember 28. 10:20 | ||
Köszi szépen! Hát kidobni már nem fogom őket, de megpróbálom kihozni a maximumot. Azt hiszem kompromisszumot kell kötnöm, így inkább csinálok egy látványos makettet-ami nem 100% autentikus. Ettől még jó lehet a makett. Ahogy itt olvasgatok ez töménytelen pénzbe kerülne, ha mindent megvennék/csinálnék. De köszönöm, mert így tudom mire kell odafigyelni. üdv:z | |||||
Russell | Adatlap | 500357 | 2009. szeptember 28. 09:32 | ||
páncélos | Adatlap | 500356 | 2009. szeptember 28. 08:59 | ||
Kicsit megkésve, de… Russell! Tamiya T-72-est, úgy tudod a legkisebb átalakítás nélkül magyar variációban megépíteni, ha a homlokpáncélzatot kivágod és egy másik, műanyag lappal pótolod, úgy, hogy a T-72A, vagy M1 variációkon alkalmazott plusz 16mm-es pótpáncélzat lemarad. Így a tornyot nem nagyon kell farigcsálnod (bár nekem így sem tetszik). Ha ezt a variációt választod, akkor eldöntheted, hogy lengyel, vagy csehszlovák gyártmányt készítesz, sőt még T-72MK, azaz zászlóaljparancsnoki variációt is építhetsz. Ha a homlok páncélzattal nem szeretnél bíbelődni, akkor sajnos toronycsere. Javaslat, miniarm T-72A torony. A baloldali (lánctalpak felett elhelyezett) tasztládák első részének nyílásiránya rossz. Ezért, meg a szebb kivitel miatt a T-72B homlokpáncélzatot javasolnám, szintén a miniarm termékei közül. Így egy nagyon szép és impozáns belorusz beszerzésből származó magyar 72-est tudnál elkészíteni, természetesen a lánctalpakat is szemenkéntire cserélve. Ha még a lövegcsövet is kicseréled, akkor lenne az igazi, de akkor már túlhaladtad a 30e magyar forintot. Zvereb! A Trumpeter T-54A variációja jó, az 1956-os események elkészítéséhez. Az már más kérdés, hogy a makett több sebből vérzik. Én személy szerint Tamiya T-55 és a Trumpeter T-54A keverékéből tervezek egy nem 56-os szovjet, hanem későbbi magyar T-54A változatot elkészíteni. A zvezda BTR80A valóban kerékcserét igényel. A Dragon T-80 szintén siralmas. Mérethibás, a lövegcső vastag, egyszerűen nem szép. Dragon T72w ERA, (hát) továbbra is a Tamiya T-72 ajánlom alapnak, mert a többi siralmas. A Skif T55A szörnyű! Nekem megvan, de csak a parancsnoki védőkeretet és az üléseket használtam fel belőlle a Tamiya 55-höz. A toronyforma jó lenne, de méretei rosszak, a búvónyílások kicsik, a futógörgők csúnyák. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 500355 | 2009. szeptember 23. 09:28 | ||
Szia! A BTR-80A-hoz kellenek normális, vastagabb kerekek is. Én megvettem, de végül elcseréltem. Ami nagyon csúnya, azok a borzasztó "zsanérok", amik a nyílásoknál vannak. Magyar fotók: is.gd/3ABHY (eredeti link még mindig nem megy) Üdv! | |||||
antarktika | Adatlap | 500354 | 2009. szeptember 23. 08:15 | ||
A Skif T-55A torony formája jó - szerintem -, de ezen kívül minden a gyerekjáték kategóriába tartozó. Bumfordi formák, az igazitól nagyon messze álló görgők, gumicsík lánctalp. Belsőt is adnak hozzá, küzdő-, motortér berendezésekkel, de elnagyolt, igénytelen. És a minőségéhez képest nem olcsó. | |||||
zvereb | Adatlap | 500353 | 2009. szeptember 22. 23:08 | ||
Köszi a tippeket, úgy látom páncélos kollega lesz az illetékes, csak éppen elérni nem tudom. Most valahogy nincs kedvem feltunningolni a makettet, inkább csak minimálisan nyúlnék bele. Jelenleg elég a Stryker+Voyager maratás páros. Ha már itt tartunk bár nem 72 es topic de ezeket akarom megépíteni (1/35 mind ami megvan): zvezda BTR80A+Eduard Dragon BTR80+Eduard Dragon T72w ERA+Eduard Skif T55A+Eduard+BAreldepot lövegcső Ezekről nem nagyon találtam teszteket sem,ha valaki tuja a fontosabb eltéréseket amit korrigálni kell azt megköszönném. Üdv:Z | |||||
HUJBI | Adatlap | 500352 | 2009. szeptember 22. 16:34 | ||
nem kétséges, hogy kétséges. szerintem kerekeket más is csinál, a többi meg kütyü talán még a Blast készletben is benne volt. | |||||
Némo | Adatlap | 500351 | 2009. szeptember 22. 16:24 | ||
Sziasztok! A T.W.S. gyárt a Tamiya készlethez T-54B átalakítót,minősége képek alapján szerintem kétséges: www.tankworkshop.com/Shop/agora.cgi | |||||
HUJBI | Adatlap | 500350 | 2009. szeptember 22. 15:46 | ||
erre biza. nem tudom, mik az égbekiáltó különbségek az 54 és 55 között, de pl. a Tiran átépítőből is tudsz libanoni T-54-est csinálni, ha jól emlékszem. ebben a mezei T-55 feljavítóban is vannak alkatrészek, amik szerintem a T-54-hez jók, mert én nemigazán tudtam velük mit kezdeni. | |||||
Grande | Adatlap | 500349 | 2009. szeptember 22. 15:42 | ||
Blastnál nem tudok T-54 átépítöröl. Szerintem erre gondolt Hujbi www.phpshopxml.com/blamod.shop/CID/e83f47b708bc9adec6e085ae8911ffed/function/itemPageDisplay/shopItemCode/BL35036K Batya is ezzel készítette a T-55 makettjét attilaproductions.com/site.php | |||||
gaunt | Adatlap | 500348 | 2009. szeptember 22. 15:32 | ||
Van nekik T-54 átépítő? | |||||
HUJBI | Adatlap | 500347 | 2009. szeptember 22. 15:00 | ||
Tamiya T-55 + Blast? | |||||
gaunt | Adatlap | 500346 | 2009. szeptember 22. 14:37 | ||
A Trumpeter T-54-ese szintén pocsék. | |||||
Grande | Adatlap | 500345 | 2009. szeptember 22. 14:29 | ||
T-80 melyik verzió? A korai Dragon készletek - ha jól tudom volt T-80, T-80B, T-80BV, T-80UD, T-80 w/ERA - sok hibával küzdenek. Ezeket szerintem Páncélos kolléga tudja Neked felsorolni. Ha a valósághoz közel álló 80-ast akarsz építeni, akkor ugyanazt kell tenni, mint egy T-72 esetében. Megvenni a jobb átépítöket hozzá (Miniarm vagy SP Design, Eduard maratás, fém lövegcsö) - persze zsíros összegekért - és ezekkel elkészíteni. Ha örömmakettezés a cél, saját szórakozásra és nem zavar az alak és mérethiba, arra megfelel. | |||||
antarktika | Adatlap | 500344 | 2009. szeptember 22. 14:26 | ||
A Dragon T-80-asának megvétele felér egy öngyilkossággal. Én nem szoktam tolómérővel méricskélni, de a torony teljesen hibás, eldobandó, a lövegcső vaskos. A motortér fedele szintén nagyon rossz. Nem szabad megvenni - szerintem. | |||||
zvereb | Adatlap | 500343 | 2009. szeptember 22. 13:59 | ||
T80 helyesen | |||||
zvereb | Adatlap | 500342 | 2009. szeptember 22. 13:39 | ||
Aloha! Szeretnék segítséget kérni, T54 és T80 as ügyben. A trumpi T54 esét szeretném 1956 os budapesten lévő hk-ra csinálni, illetve hogy a dragon T(0 asa mennyire hű makett. (Gondolom van munka mind2el.) referencia van valakinek? | |||||
Russell | Adatlap | 500340 | 2009. szeptember 21. 15:11 | ||
gaunt | Adatlap | 500339 | 2009. szeptember 21. 14:59 | ||
Építhetsz T-72M-et is, de akkor a páncéltestet rendesen át kell faragnod, kérdezd Páncélos kollégát. T-72M1 az egyszerű, csak egy Miniarm torony kell hozzá, T-72A korai és közép verziók, ugyanúgy Miniarm torony, de a páncéltestet megint át kell alakítani. T-72A késői és végső (úgy is nevezik T-72AV, de ez nem hivatalos elnevezés) változatok: Miniarm torony, de itt már azt is át kell alakítani a plusz sugárzásvédő réteg és a 3. toronyláda miatt. A végső verziónál még Kontakt-1-es kazetták is kellenek. | |||||
Russell | Adatlap | 500338 | 2009. szeptember 21. 14:48 | ||
Remek, köszi. Inkább hazai használatú T-72-t szeretnék. Üdv: Russell | |||||
gaunt | Adatlap | 500336 | 2009. szeptember 21. 13:18 | ||
Akkor gyakorlatilag dobozból megépítheted majdnem teljesen élethűre, de kizárólag keletnémet felségjelzéssel. Ezt úgy hívják, hogy T-72M Übergangsversion. Rendkívül ritka változat, 23db készült belőle. És a Tamiya sajnos pont ezt készítette el. | |||||
Russell | Adatlap | 500333 | 2009. szeptember 21. 09:24 | ||
Számítottam erre a kérdésre... Leginkább az érdekelne, melyik altípust mekkora munkával lehet megépíteni. Engem olyan altipus érdekelne, amelyikhez nem kell teljesen újragyártani a Tamiya makettet. Köszönöm és üdv: Russell | |||||
Tamás | Adatlap | 500332 | 2009. szeptember 20. 21:56 | ||
Heló! valaki nem tudja menyire érzékeny egy harckocsinak a célzó rendszere a külső fizikai behatásokra? | |||||
páncélos | Adatlap | 500331 | 2009. szeptember 19. 21:27 | ||
Russell! Először, az a kérdés melyik altípust szeretnéd megépíteni? | |||||
romeo | Adatlap | 500330 | 2009. szeptember 18. 23:22 | ||
sulyid | Adatlap | 500329 | 2009. szeptember 18. 21:01 | ||
Tamás | Adatlap | 500328 | 2009. szeptember 18. 20:01 | ||
sulyid | Adatlap | 500327 | 2009. szeptember 18. 17:29 | ||
Tamás | Adatlap | 500326 | 2009. szeptember 18. 16:25 | ||
páncélos! köszönöm a javaslatot . De szerintem egy makettért kicsit sok 30-35 pénz . meg. megfogadtam két dolgot a makettozás terén. Az egyik, hogy nem veszek új makettot míg el nem készül mind. A másik pedig egy makettom se kerülhet 10-ezernél többe (itt csak a készletet és a kiegészítőket értem) de láttam fém t-72m-et csak nem tudom ki gyártja Ránézésre szerintem stimmel a cucc két szépség hibája van az ára 29 ruppó és semmi munka nincs vele. de adok magamnak azért pár hetet a torony elkészítésére a részletek nélkül, csak a forma. | |||||
Russell | Adatlap | 500325 | 2009. szeptember 18. 12:17 | ||
Kedves Páncélos! Melyik Miniarm kiegészítést javaslod a Tamiya készlethez? Érdekelne még, hogy mikre kell(ene) odafigyelni a Tamiya készletnél, hogy autentikus magyar szolgálatban álló T-72-t kapjunk. Régebben volt itt a Makettinfon egy cikk, de (biztosan a bénaságom miatt) nem találom. Köszönöm válaszod, üdvözlettel: Russell | |||||
páncélos | Adatlap | 500324 | 2009. szeptember 18. 11:22 | ||
Tamás! Ha már ennyi munkát fektetsz bele, akkor Tamiya T-72, miniarm kiegészítés és saját munka, a javaslatom. | |||||
Tamás | Adatlap | 500323 | 2009. szeptember 18. 10:16 | ||
Köszönöm páncélos! Ezek szerint megint lusták voltak a ruszkik pontosan számolni és maradtak a "minél nagyobb annál jobb" megoldásnál :) Azért ki nem dobom . Annyira nem rossz készlet . Csak új tornyot , futógörgőt, lengőkart, lánchajtókereket és persze löveget kell csinálni. Meg csak lejjebb kell nyomni a test magasságát , át alakítani az elejét , kicsit javítani a kötényezésen és a légszűrőt hátrébb tenni. Ja meg új vezető taréjokat kell önteni . a láncfeszítőkerék talán elmegy . de jó így leírva nem is tűnik soknak . meg hát már úgyis levakartam róla a fene tudja hány éves port. | |||||
páncélos | Adatlap | 500322 | 2009. szeptember 18. 07:44 | ||
Tamás! A T-72 futóműve, felfüggesztése annyira jó, hogy még mezőgazdasági felhasználás érdekében is tesztelték. (Az más kérdés, hogy üa. ellátás, és tömeg miatt nem lett belőle semmi). 12-16e km-et követően történik a nagyjavítás (országonként eltérő a tervezett futás teljesítmény). (((A rendszeres használat itt értem a gyakorlatokat és az üzemben tartás. Ennek köszönhetően nem rogy meg a felfüggesztés?))) NEM! A Zvezda 72-est nyugodtan dobd a kukába. | |||||
Tamás | Adatlap | 500321 | 2009. szeptember 17. 20:17 | ||
Köszönöm páncélos! Méregetve a Zvezda készletét egyre nagyobb káosz van bennem ,hogy mit kell átalakítani. Ezért újabb kérdés merült fel bennem ha nem baj. hogy. A rendszeres használat itt értem a gyakorlatokat és az üzemben tartás. Ennek köszönhetően nem rogy meg a felfüggesztés? Nem olyan durva dologra gondolok hanem párcentis hasmagasság sülyedésre . Vagy hamarabb nagyjavításra kerül ? Vagy annyira intenzíven sehol nem használják béke időben? | |||||
gaunt | Adatlap | 500320 | 2009. szeptember 17. 15:55 | ||
Ha puccsot tervezel, rám számíthatsz! Jelentkezem önként hk. vezetőnek, mást úgyse tudok! :) | |||||
borisz | Adatlap | 500319 | 2009. szeptember 17. 14:54 | ||
Puccsot tervezel?:D | |||||
Jimbobá | Adatlap | 500318 | 2009. szeptember 17. 11:21 | ||
Köszönöm a válaszokat! Reálisan mennyit tudnánk hadrendbe állítani viszonylag rövid idő alatt? És hány év a képzés? Köszi! | |||||
páncélos | Adatlap | 500317 | 2009. szeptember 17. 10:55 | ||
Romeo! Amit írtál, nem szorul javításra. Jimbobá! Mivel a kérdés elméleti, gondolj csak a VSZ időszakra, akkor több mint 1500 harckocsi volt kishazánkban rendszerben. Optimálisan azt mondanám, hogy minimum egy gépesített magasabb egység (dandár), vagy 2 HK zászlóaljra lenne szükség + oktatási-kiképzési eszközök. KB. 130-140 kocsi. | |||||
romeo | Adatlap | 500316 | 2009. szeptember 17. 09:54 | ||
Üdv Jimbobá! 2007-ben az MH vezérkari főnök azt nyilatkozta, hogy szükség esetén visszaállítható a hk. zászlóalj. Utánanéztem a dolgoknak, 2004-ben akault meg a 11. Hunyadi Mátyás hk. zászlóalj 4 századdal századonként 14 db harckocsival + 2 db zászlóalj parancsnokság, ez összesen 58 db. A helyzet már akkor az volt, hogy nem volt meg az 58 harckocsi, csak 30 db, illetve 2 hk. század, a többi harrckocsi felújítás után került volna a hk. zászlóaljhoz, de ez tudtommal nem tötrént meg. 2007-ben felszámolták a 11. hk. zászlóaljat, megmaradt 1 hk. század 15 harckocsival a HTZ (harci támogató zászlóalj) kötelékében. Páncélos barátunk majd kijavít. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 500315 | 2009. szeptember 17. 09:10 | ||
Kedves kutatók! Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek a jelenleg használatban levő T-72 harckocsijaink mellett kb hány darab van konzerválva, illetve viszonylag hadra fogható állapotban? Illetve mennyi idő egy ilyen HK "kikonzerválása", persze tudom, hogy ezekre még embereket is kell képezni, ami gondolom nem kevés idő. Summa summarum, arra lennék kíváncsi, hogy mennyi idő alatt és menny HK-t tudnánk reálisan hadba fogni, valamint mennyi erre a kiképzési idő. Na és a logisztikai háttért létrehozása? Pénzt és akaratot most ne nézzünk. Nem vizionálok háborút semelyik kedves szomszédunkkal, csak kíváncsi vagyok. | |||||
páncélos | Adatlap | 500314 | 2009. szeptember 17. 08:48 | ||
T-72AV! Jelen esetben igazad van, de egy harckocsinak 20-30 éves pályafutása során lehet 5-6 különböző számozása is. Egy kocsi kiesik és a helyére beálló, máris megkapja a számát. Arról nem is beszélve, hogy a kötényezést le is cserélhetik, és máris egy másik kocsin találod a számot. | |||||
páncélos | Adatlap | 500313 | 2009. szeptember 17. 08:39 | ||
Tamás! (((Az a kérdés hogy lehetséges e hogy alacsonyabb a B változat?))) Minden lehetséges. Ne feledjünk két dolgot: 1. A hidegháború időszakában, sok valótlanadat jelent meg, a másik fél megtévesztésére. 2. Sok (szakbarbár) író eltérő adatokat ír, mert vagy nem tudja az adatokat, vagy más írásából vette az adatokat, vagy nem a harcjármű magasságát veszi alapul, hanem hozzá számítja a légvédelmi géppuska kolimátoros-irányzék állványát is. A (B) változat toronyformája egyébként egy sokkal markánsabb és a páncélzat megerősítése nem felfelé, hanem a front páncélzaton figyelhető meg. | |||||
papgyuri | Adatlap | 500312 | 2009. szeptember 16. 20:10 | ||
T-72AV! Köszönöm a képet, ha februárban ez a rendelkezésemre állt volna, a "Bemutató T-72M1" nem viselne fals lajstromszámot, mint azt már páncélos kolléga jelezte felém. Tavaszi ismereteim nem zárták ki hogy Debrecen rendelkezett ilyen felszereltségű géppel. Nem szívesen nyúlok a már elkészült maketthez, remélem ez a "simlisség" csak a vájtszeműeket(sic!)zavarja. Persze ha a vésztörvényszék úgy dönt, javítok!DDD Üdv.. papgyuri | |||||
Tamás | Adatlap | 500311 | 2009. szeptember 16. 20:09 | ||
köszönöm páncélos ! Az a kérdés hogy lehetséges e hogy alacsonyabb a B változat? Úgy merült fel bennem , hogy ha nem kapott új megerősített felfüggesztést akkor a plusz 3.5 tonna az csak lejjebb nyomja az egész testet így elvileg szerintem pár centivel alacsonyabb a hasmagasság. Ez elvileg lehetséges? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |
(Lengyel kötényes kocsi 419-es számozással)