<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |
antarktika | Adatlap | 500578 | 2010. február 26. 07:03 | ||
Excessor | Adatlap | 500577 | 2010. február 25. 20:56 | ||
Szia Gaunt! Az M1A1 HA változatot 1988-1991 között gyártották,a sima M1 A1 változatot 1985-1993 között. Amúgy sosem lehet tudni melyik fél mivel találja szemben magát, pl. ha az amerikaiak kisöprik a raktárkészletet, elszedik a nemzeti gárda alap M1 tankjait és jutányos áron, vagy éppen segély formájában odaadják valami "baráti" országnak. Igaz ez a másik oldalra is igaz, nekem különösen tetszett amikor azt hiszem pont az egyiptomiaknak felajánlották az angolok anno, hogy 100 000 dollár/ tank áron modernizálják a T-55-ösök tűzvezető rendszerét. Az oroszok erre felajánlották az egyiptomiaknak, hogy 50 000 dollár darabáron adnak új T-55 harckocsit. Szerinted ki mit választott? | |||||
gaunt | Adatlap | 500576 | 2010. február 25. 18:54 | ||
Sulyid! Szívnának is vele, ha az ellen T-90-el jönne. Azért nem árt pontosítani: az egyiptomiak M1A1HA-t használnak. Sima M1A1-el(1985-ös gyártmány!) legfeljebb múzeumban találkozhatsz. | |||||
sulyid | Adatlap | 500575 | 2010. február 25. 18:02 | ||
Ha megnézed a egyiptomiak még mindig a m1a1-et használják.(már ha nem tévedek) | |||||
Freddy | Adatlap | 500574 | 2010. február 25. 16:10 | ||
Ilyesmiben az oroszok nem nagyon szoktak őszintén nyilatkozni:) | |||||
gaunt | Adatlap | 500573 | 2010. február 25. 15:59 | ||
Máris! btvt.narod.ru/4/t-90vsabrams.htm Annyit megjegyeznék, hogy a T-90-et az M1A1 változattal hasonlították össze. Ez már sehol sincs szolgálatban, mind átalakították M1A1 HA/HC változatra, ami páncélzat terén valamivel jobb mint az eredeti (~650mm KE, ~1300mm CE), bár még mindig áttörhető a 2A46 számára. Ezt is már csak a tengerészgyalogság használja. A hadseregnél az M1A2 SEP van rendszeresítve, toronypáncélzata a lövegpajzsot (kis cépont) és a torpnygyűrűt leszámítva teljesen sérthetetlen, nem csak a 125, de a nyugati 120mm-es lövegek számára is(~950mm KE, ~1600mm CE). A btvt által közölt adat teljesen valótlan mindkét M1 változat esetén, de a T-90 korrekt. | |||||
páncélos | Adatlap | 500572 | 2010. február 25. 15:39 | ||
Adj egy hivatkozást, amiben az oroszok ezt elismerik, mert érdekelne. | |||||
gaunt | Adatlap | 500571 | 2010. február 25. 15:36 | ||
Ez sajnos nem igaz. A T-90A/M (nem tudom melyik a korrekt) tornyának páncélvédelme elégtelen a 120mm L/55 - DM63 és 120mm M256 - M829A3 -al szemben. Ezt az oroszok is tudják. Ezért fejlesztették ki az új Relikt reaktív páncélzatot, amivel valóban megfelelő lenne a védelme, de sajnos még mindig az elavult Kontakt-5 van felszerelve. | |||||
torpokoska | Adatlap | 500570 | 2010. február 25. 14:12 | ||
Igen ez egy érdekes tervezői? hozzáállás, talán a Stora "fényvetővel" számolnak, mint előtétpáncél, de az is lehet, hogy a torony már így is nagyon kiegyensúlyozatlan ("orrnehéz")? stb. Ha találtok rá magyarázatot osszátok meg légy szíves! | |||||
páncélos | Adatlap | 500569 | 2010. február 25. 14:08 | ||
Igen. De, ha jól megfigyeled ennél az altípusnál már jóval vastagabb a homlokpáncélzata a toronynak, így nem igényli a plusz védelmet, valamint a Stora megtöri az esetleges páncéltörő lövedék útját (gellert kap), így már nem lesz meg a kellő sebesség, hogy átvigye a páncélzatot. A gyenge pont továbbra is a páncéltest és a torony találkozása, valamint az oldalpáncélzat a görgők között. De sziluettjét tekintve még mindig nehezebben eltalálható célpont, mint egy Leo-2 vagy Abrams. | |||||
gaunt | Adatlap | 500568 | 2010. február 25. 13:42 | ||
Jól látszik a képen a T-90 tornyának egyik gyenge pontja, a Stora. Nem, nem a Storával van baj, hanem azzal, hogy nincs mögötte Kontakt-5! Az ukrán T-84 Oplot és Jatagan típusoknál nincs ilyen probléma, ott a reaktív páncélon kívül van a Stora. | |||||
HUJBI | Adatlap | 500567 | 2010. február 25. 13:33 | ||
Sasban kérdezd meg, hátha van nekik. | |||||
páncélos | Adatlap | 500566 | 2010. február 25. 12:13 | ||
joci232 | Adatlap | 500565 | 2010. február 21. 21:10 | ||
bero89 | Adatlap | 500564 | 2010. február 21. 19:36 | ||
Joci232! Köszönöm. Sokat segitettél. | |||||
joci232 | Adatlap | 500563 | 2010. február 21. 19:31 | ||
bero89 | Adatlap | 500562 | 2010. február 21. 19:29 | ||
Sziasztok! Tud nekem valaki segiteni abban hogy 1:35-ös méretarányban honnan lehet beszerezni T72-hez fém lánctalpat? Köszönöm a segitséget! | |||||
Kamovos | Adatlap | 500561 | 2010. február 19. 17:44 | ||
Mozgolódnak a Lenygyel testvéreink! www.haborumuveszete.hu/rovatok/hirek/indiai_es_lengyel_egyuttmukodes_hackocsi_fejlesztesre/ Meg mi is a hóban! www.haborumuveszete.hu/rovatok/hirek/manoverezes_hoban_jegen_sarban/ | |||||
Excessor | Adatlap | 500560 | 2010. február 18. 20:22 | ||
Nekem van Currus "tábori zöld" mintám 2,5x1,5 cm-es kis festett fémlapok formájában:) | |||||
Kamovos | Adatlap | 500559 | 2010. február 18. 19:04 | ||
A Raytheon modernizálja az indiai T-72-eseket kepfeltoltes.hu/100218/88705584401_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Az amerikai Raytheon vállalat és az indiai Larsen &Toubro (L&T) cég nyerte el az indiai T-72-esek modernizálásának jogát. A vállalatok ígéretet tettek a hadseregnek, hogy néhány éven belül korszerűsítik az indiai haditechnikai park egy részét. A Raytheon feladata lesz majd az infravörös irányzék és az elektronikai alkatrészek beépítése, mellyel javítani kívánják a T-72-esek harcászati hatékonyságát. Ezen munkálatok után az indiai L&T folytatja a harckocsik rendszerpróbáit és további elektronikai berendezések, éjjellátó rendszerek beépítését fogja végezni. 2010 januárjában az indiai hadsereg parancsnoka, Deepak Kapoor tábornok azt nyilatkozta, hogy a harckocsik közel nyolcvan százaléka nincs felszerelve éjjellátó berendezésekkel, így nem lehet éjszakai műveleteket végrehajtani ezen eszközökkel. Továbbá hozzátette, hogy az indiai haditechnika fele már elavult, megértek már a felújításra, korszerűsítésre. kepfeltoltes.hu/100218/30498069702_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Mint arról már volt szó, az elkövetkezendő 12 évben India körülbelül 100 milliárd dollárt költ szárazföldi alakulatainak modernizálására és körülbelül ugyanennyit légierejének fejlesztésére. Háború Művészete | |||||
páncélos | Adatlap | 500558 | 2010. február 17. 14:03 | ||
Bero89! Fogsz egy kis mintát (valahol ahol lepattant a festék, 1 cm x 1 cm-es db elég). Lerakod, mellette a sárga festékhez keversz feketét, ha a kellő sötétség megvan, akkor még egy csöppnyi zöld és kész, ha túl sötét, akkor újra sárgát. Lényeges, hogy fénykép alapján nem lesz tökéletes, mert napsütésben (főleg, ha poros), akkor sárga a kocsi, borult égnél, vagy esőben pedig zöld. | |||||
páncélos | Adatlap | 500557 | 2010. február 17. 07:47 | ||
Gaunt! Romeo már választ adott. Egy kép az akadályelhárító MT-LBU-ról: | |||||
Zsóti | Adatlap | 500554 | 2010. február 16. 16:05 | ||
Üdv! A ZMNE ócsai kiképzőbázisán van 2, plusz van egy Gvozgyika, és egy BMP is. Az ott kialakítandó hadipark tagjai lesznek, így tudom... | |||||
romeo | Adatlap | 500553 | 2010. február 16. 14:47 | ||
Üdv! A Bolyain is volt egy darab, nem tudom , hogy hova került a hadipark áttelepítésekor. Talán Petőfi? | |||||
gaunt | Adatlap | 500552 | 2010. február 16. 14:34 | ||
Üdv Romeo! Nem, nem engedem meg, hogy reagálj! :-) :-) :) (csak vicc vót! :) ) Üllőn az az MTLBu is hasonlóan néz ki, lehet, hogy az is egy ilyen zavarójármű volt valamikor? Most már csak azt kéne kideríteni, hogy kié. | |||||
romeo | Adatlap | 500551 | 2010. február 16. 14:18 | ||
Üdv Gaunt! Ha megengeded reagálok. A keceli gép az MT-LBu R-330P URH zavaróállomás. A nyilvánosságra hozott adatok szerint a MH össszesen 4darabbal rendelkezett. | |||||
gaunt | Adatlap | 500550 | 2010. február 16. 13:50 | ||
Páncélos! A Kecelen lévő MTLBu milyen változat? Az is olyan akadályelhárító? Ja, mégvalami: Üllőn egy telepen (a 4-es mellett, a körforgalom után) van egy MTLBu és egy PTSz, nem tudja valaki, hogy kié ez a két jármű? Műholdfelvételen lehet látni, de itt még csak a PTSz van: maps.google.hu/maps/mpl | |||||
bero89 | Adatlap | 500549 | 2010. február 15. 17:46 | ||
Köszi páncélos! És a kevert szinek melyek legyenek és milyen arányba kell keverni? | |||||
páncélos | Adatlap | 500548 | 2010. február 15. 07:30 | ||
Bero89! Sajnos keverned kell. Sárga alap, hozzákeversz feketét és nagyon kevés zöldet. | |||||
bero89 | Adatlap | 500547 | 2010. február 14. 21:13 | ||
Sziasztok! Tud nekem valaki segiteni abban hogy a magyar T72-hez melyik szin a legmegfelelöbb? Bármelyik szin érdekel de a legjobban a Tatai dandárnál szolgáló csörömpösök szine érdekelne. Már kerestem de nem találtam sehol. SEGITSETEK! KÖSZÖNÖM! BERO89 | |||||
Kamovos | Adatlap | 500546 | 2010. február 14. 20:29 | ||
Szia Romeo! Köszi a képet és az infót! Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 500545 | 2010. február 14. 13:50 | ||
Az 1V13,-14,-15,-16 bizony nagy hiba, ha csak 1-1 darabot hagytak volna meg az is jó lett volna. | |||||
páncélos | Adatlap | 500544 | 2010. február 14. 13:42 | ||
Romeo! Ha már BRM-1K, akkor egy kicsit dejá vu érzésem van a kép láttán. A kérdésedre válaszolva, két kocsi el volt rakva (egyik a képen lévő), de nem tudom, hogy mindkettőre igényt tartottak-e? Nem lepődnék meg, ha nem. Mintahogyan 1V masinát sem raktak el. Gaunt! (((Miért kellett új felderítőjárművet fejleszteni, ráadásul BMP-ből? Arra ott volt a BRM-1K))) A BRM-1K, mint azt a K betűjelzés mutatja parancsnoki harcjármű. Szükség volt a felderítő katonáknak egy megfelelő jármű a FUG-ok helyett. | |||||
romeo | Adatlap | 500543 | 2010. február 14. 13:20 | ||
Üdv Kamovos! Műszaki leírás sok-sok ábrával és adattal. www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/brm1k_1resz.pdf www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/brm1k_2_1.pdf www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/brm1k_2_2.pdf | |||||
romeo | Adatlap | 500542 | 2010. február 14. 13:13 | ||
Üdv Páncélos! Ha már BRM-1K, szeretném megkérdezni, hogy az illetékesek betartották-e a 2 db múzeumi példány megőrzéséről szóló szabályt? | |||||
romeo | Adatlap | 500541 | 2010. február 14. 12:59 | ||
Üdv Kamovos! Ezt a fotót ismerősöm küldte, ha valaki szerz. jogait sértené előre is elnézést kérek. | |||||
Kamovos | Adatlap | 500540 | 2010. február 14. 12:50 | ||
romeo | Adatlap | 500539 | 2010. február 14. 12:44 | ||
Kamovos | Adatlap | 500538 | 2010. február 14. 12:36 | ||
romeo | Adatlap | 500537 | 2010. február 14. 12:19 | ||
Üdv Gaunt! BRM-1K-ból csak 12 db volt, viszont volt 2 csapatfelderítő zászlóalj BMP-1-el felszerelve - "Arrabona" Győr valamint "Baranya" Pécs, ezen zászlóaljak BMP-1-seit akarták átalakítani BMP-1F-re. | |||||
Sempi | Adatlap | 500536 | 2010. február 14. 00:37 | ||
gaunt | Adatlap | 500535 | 2010. február 13. 22:35 | ||
Miért kellett új felderítőjárművet fejleszteni, ráadásul BMP-ből? Arra ott volt a BRM-1K. Elég lett volna modernizálni. Az akadályelhárító véletlenül nem MTLBu alvázon volt? Én úgy tudom, hogy a tank.hu-nak egy olyanja van. | |||||
Excessor | Adatlap | 500534 | 2010. február 13. 22:06 | ||
Sok fejlesztés volt, amiről legfeljebb hallunk valamit. Pl ilyen a BMP-1F (felderítő) változat, igaz erről annak idején volt ismertetés a Haditechnikában. De ugyanígy volt MT-LB alvázon is, de akadályelhárító változat is. Állítólag 1987.-es fejlesztés volt, 2002-ben még járt Gödöllőn félig-meddig visszaalakított változatban. Utána lett BTR alvázon akadályelhárító változat ... | |||||
Agent | Adatlap | 500533 | 2010. február 13. 21:45 | ||
A magyar autógyárak katonai járművei c. könyv szerint 2008-ban még léteztek a HTI utódszervezetének táborfalvai bázisán. | |||||
romeo | Adatlap | 500532 | 2010. február 13. 21:21 | ||
És az MT-LBu alvázú aknavetőnk? | |||||
antarktika | Adatlap | 500531 | 2010. február 13. 21:17 | ||
Néha elképedve nézegetem a cseh, szlovák, lengyel lapokat, ahol régi, működőképes technikát látni. Mi miért nem tudunk őrizni, miért végzi mindegyik a kohóban. Ha a fejlesztés zsákutca volt, attól még megőrizhetnénk az utókornak. A BMP alvázú önjáró aknevetőnk merre sínylődik? | |||||
Excessor | Adatlap | 500530 | 2010. február 13. 20:45 | ||
Szerintem lehet ebben valami olyasmi is hogy amit nem látnak, az nincs is. "Nem is igaz hogy volt elcseszett fejlesztésünk, nem is igaz hogy elment rá ennyi meg annyi pénz. Miért látod valami nyomát egyáltalán?" Amúgy érdemes megnézni a saját fejlesztésű BTR-felcser (pardon sebesültszállító) változatot van rajta hátul egy T-72 TASZT-doboz. Hát, mint tehénen a gatya ... | |||||
antarktika | Adatlap | 500529 | 2010. február 13. 12:02 | ||
Köszönöm az információt. Egyébként én is láttam az 55-öst, de akkor már a téglák nem voltak rajta, mégis nagyon jól lehetett látni a kazetták elhelyezését, mivel a téglák helye nem volt annyira kifakulva. El is mentem volna mellette, ha nem 72-es dobozokkal lett volna felszerelve. Miért kellett mindkettőt szétszedni? A kérdés költői volt. | |||||
Excessor | Adatlap | 500528 | 2010. február 12. 20:41 | ||
Még mindig a Currusnál az elfekvőben, félig visszalakítva normál harckocsivá. (értsd amit a modernizálás során kiszereltek belőle azt vissza akarták pakolni, de a fele már eltűnt úgyhogy ott van egy gyakorlatilag működésképtelen harckocsi.) Egyébként sokáig volt a Currusnál az az 55-ös is, láttam is személyesen. | |||||
páncélos | Adatlap | 500527 | 2010. február 12. 08:36 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |
Ha jól tudom, akkor az egyiptomiak a németeket választották. A Jung Jugenthal cég korszerűsítette a tűzvezető rendszert, az éjjellátó készülékeket, valamint sor kisebb módosítást is elvégeztek. Ezt titulálták Ramszesz I-II-III-nak.
Na, most vessetek rám bár követ, de szerintem az egyiptomiak az M1-es buta változatát vehették meg és gyárthatják. Ez olyan, mint ahogy az oroszok sem a T-90-es legmodernebb változatát adták el az indiaiaknak.