<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |
Maz | Adatlap | 500670 | 2010. április 3. 10:47 | ||||||||||||
Pedig vontatta a KrAZ is. A CsMZAP-5212 négytengelyes tréler hivatalosan is bírta a T-72-est de szükség esetén elvitte a kiscsimpánz is. A 255-ös már szenved vele, de a 260-as nem véletlenül 330 Le-s. Győriek egyébként 260-assal húzzák a Tatrához való P50 trélert is. Előzmény: (500666) romeo 2010. április 3. 00:00 | |||||||||||||||
T-72AV | Adatlap | 500669 | 2010. április 3. 08:47 | ||||||||||||
halot | |||||||||||||||
T-72AV | Adatlap | 500668 | 2010. április 3. 08:46 | ||||||||||||
de az imélcimem még él csak én vagyok haolt | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 500666 | 2010. április 3. 00:00 | ||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500665 | 2010. április 2. 22:10 | ||||||||||||
Tatrán és MAZ-on kívül, Kraz-255B és Kraz-260 | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500664 | 2010. április 2. 21:14 | ||||||||||||
Tisztelet Jimbobá!Jó képek Köszönet! | |||||||||||||||
Jimbobá | Adatlap | 500663 | 2010. április 2. 20:03 | ||||||||||||
Szia! Pár saját kép. Üdv, Ádám T-72AV, mi a mostanság működő email-címed? Mert írtam a ptatrara de az már nem él. | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500661 | 2010. április 2. 18:57 | ||||||||||||
Szeva!Azt drága ugy sikerült hogy a keresőbe beirtam hogy P50.-N és erre dobta fel a Makettinfo-ról{férre ne érzsd nem kívántam lenyúlni}! | |||||||||||||||
T-72AV | Adatlap | 500660 | 2010. április 2. 18:54 | ||||||||||||
ja jo most látom bocs | |||||||||||||||
T-72AV | Adatlap | 500659 | 2010. április 2. 18:53 | ||||||||||||
az utoso kép honan van mert ezt én fotoztam | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500658 | 2010. április 2. 18:46 | ||||||||||||
Ja valami Explorer-es oldalrol van de csak ekkorában.De még keresek.Most még ilyeneket találtam de ezen sajna egyiken sincs fent a 72.Illetve az utolsót a makettinfon találtam de a srác se talált képet azért kért segitséget. | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 500657 | 2010. április 2. 18:46 | ||||||||||||
A farposston talán fellelhető ott szoktak ilyen Tamiya anyagok előferdülni! Üdv! | |||||||||||||||
Jimbobá | Adatlap | 500656 | 2010. április 2. 18:32 | ||||||||||||
Szia! Szerintem kb. elérhetetlen, a hivatalos oldalukon sincs fenn. Ha jól tudom, a Tamiya másolata. Üdv! | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 500655 | 2010. április 2. 18:25 | ||||||||||||
Az első fotót jó lenne nagyobb méretben feltenni. Üdv! | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500654 | 2010. április 2. 18:22 | ||||||||||||
Oh.Köszi romeo.Na rákeresek igy.Ja ezek a könyvek ismerösek vagy teljesen hiteltelenek? | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 500653 | 2010. április 2. 18:13 | ||||||||||||
üdv sennás! maz-537g + csmzap félpót és tatra t-815vt + p-50n tréler. | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500652 | 2010. április 2. 18:11 | ||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500651 | 2010. április 2. 17:36 | ||||||||||||
Tisztelet Uraim.Egy fontosat kérdeznék,a T-72 tankokat nálunk mivel szállították? Tatra 813 vagy Maz 537 G{erre felfér vagy csak a T-55}?Köszönet. | |||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 500650 | 2010. április 2. 07:51 | ||||||||||||
A borítást láttam én is, csak azt nem vettem észre, hogy az optikai távmérő le van "plombálva":) Akkor ez is optikásból átalakított lézeres. | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500649 | 2010. április 2. 07:37 | ||||||||||||
Antarktika! Ez szuper jó kép. Egyébként annyira optikás, hogy lézeres! De nem ez a különlegessége, hanem a torony plusz borítása, ami a késői A változatok jellemzője. | |||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 500647 | 2010. április 2. 00:17 | ||||||||||||
Nem tudjuk, miért ilyen színekre kenték, biztos volt oka. Van egy olyan érzésem, hogy ez az összeállítás pont illik a tadzsik tájba. Csak azon lepődöm meg hogy az irakba küldött tankokat lekenték sárgára és nem csodaszép magyar tábori zölden küldtük ki őket. | |||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 500646 | 2010. április 1. 23:17 | ||||||||||||
Majd a szavazások után biztos hallani fogsz bővebbet is róla, ha nem akarod akkor is:) | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500645 | 2010. április 1. 22:20 | ||||||||||||
Nem adtunk, ajándékoztuk sajnos 77 db-ot. | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500644 | 2010. április 1. 22:02 | ||||||||||||
antarktika | Adatlap | 500643 | 2010. április 1. 17:54 | ||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500642 | 2010. április 1. 11:20 | ||||||||||||
Köszönöm páncélos! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500641 | 2010. április 1. 08:15 | ||||||||||||
Sennás! Röviden válaszolva: IGEN! Lehet, hogy bénának tűnik, de igen. Jobb kézzel állítod a géppuska magasságát, a magassági irányzótárcsával (nevezheted tekerőnek is), a szemeddel célzol, érdemes kinyitni az irányzékházat, és balkezednél van a "bicikli kormányhoz hasonló" oldalirányzó kar, és mint a kormányon a kézifék, itt ez az eslűtőbillentyű. Még két dolog: Akiről te beszélsz az nem lövész, hanem a harckocsi parancsnok. A másik a neten találhatsz képeket, csak tudni kell keresni. A google oldalon beírod, hogy NSVT, vagy egy-két olyan helyszínt, ahol harcok előfordultak és alkalmazásban volt, a 72-es (pl. a figurák dobozán látható eredeti képét is megleled a neten). A futógörgő 6, illetve 8 küllős, vagy merevítő bordás (kinek hogyan tetszik) kivitele gyártóüzemtől függ. Közép és nagyjavítások alkalmával cserélődtek a görgők, és éppen amilyen a raktárban fellelhető volt, azt tették fel. A nyolcküllős a régebbi. A SZU 1985-től tért át a 6-os kivitelre, de még évekig kapták a régi görgőket a kocsik, és szerintem még mindig van annyi régebbi változat raktáron, hogy az összes magyar kocsira elég lenne... A lengyel gyártóüzem, a mai napig a 8-as változatot gyártja. | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500640 | 2010. március 31. 19:24 | ||||||||||||
Szeva páncélos!Köszi az infót!Esetleg még annyi segítséget ha tudnál adni,megvettem a Zvezda 3615 készletét amiben a 3 harckocsizó figura van.Ebből a lövészt szeretném majd "beépíteni".Csak nemigen találok olyan képet ahol pontosan látszana hogy kell fogni pontosan.Ebben az a lényeg hogy nekem a képekből az jön le a bal keze könyöben enyhén magasra tartja.{mint a kis srác a képen},de ez így nekem bocs de Bénának tartom.De tényleg lehet ez a normális fogása.És láthatod az összerakott figura könyökei nem igy állnak.Szóval át kell faragni?Illetve az utolsó képen miért van 2féle 6 ill. 8 lyukú görgő felrakva{gondolom csereszabatos?}Köszi | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500639 | 2010. március 31. 08:01 | ||||||||||||
Sennás! Ez a torony nálam is tervbe van. (((2 póttankot felraknám, ha jól vagyok informálva nálunk nem volt "divatban" felrakni))) Ez nem divat kérdése. Itt két dolgot kell tudni: Egyrészt nem vették meg a 72-re a póttartályokat. "Fuser és társa sufni tuninggal" próbáltak átalakítani az 55-ös tartályokat. Ha az Angyalbőrben című filmsorozat első részét megnézed, akkor láthatsz bekötött póttartályt a kocsikon. Ha ez nem megy, akkor a Haditechnika 1998/4. szám 26. oldalán láthatsz magyar kocsit póttartállyal. A lényeg, hogy nálunk oldalsó bekötéssel működtek a póttartályok, ellentétben az eredeti orosz T-72A-nál alkalmazott és a Tamiya maketten is látható, felsőbekötéssel szemben. A másik dolog pedig (nagyon leegyszerűsítve), hogy a rendszerváltást követően a kiképzés gondolatmenete is megváltozott, és ha már nem mi támadunk, akkor védekezésnél nem kell a póttartály. Antarktika! (((Ezekkel a nyugati elnevezésekkel mindig bajban vagyok.))) Nem csak te! Ezek csak arra jók, hogy összezavarjanak mindent. Maradjunk az eredeti orosznál, és Parton néni meg gitározzon tovább... | |||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 500638 | 2010. március 31. 07:32 | ||||||||||||
Ezekkel a nyugati elnevezésekkel mindig bajban vagyok. Én úgy tudtam, hogy az amerikai kebelcsoda után elnevezett T-72-es már a jócskán megnövelt homlokpáncélzatú B variáns. Dolly Parton hatalmas szilikon melleit hasonlították a torony "felfújt" homlokpáncélzatához. Na, most ilyen változat Magyarországon nem szolgált a Honvédség kötelekében. Ugyanakkor több internetes forrás az "A" változatot nevezi "Dolly Partonnak", míg a "B" változatot "Super Dolly Partonnak". Csak ha az "A" változatnak nincs kidudorodó, felfújt, megnövelt homlokpáncélzata, akkor miben hasonlít Parton kisasszonyhoz? | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500637 | 2010. március 30. 20:57 | ||||||||||||
Tisztelt Uraim!Engedelmetekkel egy levelet írok és ebben Köszönetet mondok MINDENKINEK! A vége az lett megrendeltem a Hobbyeasy-től a Tamiya tankot és még egy Miniarm "dolly parton-os "tornyot{2× annyi mint a makett}!Úgy gondolom ez már jó lesz illetve a többi hibát legjobb tudásom szerint orvosolom.Valószínű nem Magyart készitek{2 póttankot felraknám ,ha jól vagyok informálva nállunk nem volt "divatban" felrakni} Még egyszer köszönet mindenkinek! | |||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 500636 | 2010. március 30. 01:07 | ||||||||||||
Képeim közt van egy (bár azzal sokra nem mész). Egy régi modellem újrafestve egyébként, semmit nem alakítottam rajta, csak befestettem zöldre és rátettem a HAD matricalapjáról az egyik jelzést. | |||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 500635 | 2010. március 30. 00:09 | ||||||||||||
Excessor, koszi a feltett kepeket! | |||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 500634 | 2010. március 30. 00:08 | ||||||||||||
Koszonom pancelos! | |||||||||||||||
bero89 | Adatlap | 500633 | 2010. március 29. 23:06 | ||||||||||||
Sziasztok! Tud valaki esetleg felrakni képet a zvezda 1:35 T72-ről? Lehetőleg saját épités legyen ha van valakinek(jó lenne fém lánctalppal szerelt:-)). | |||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 500632 | 2010. március 29. 20:49 | ||||||||||||
Szia! Akkoriban úgy gondoltam, az egy szovjet fejlesztésű Stora zavaróberendezés, ami előfordulhat szovjet harckocsin:) | |||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 500631 | 2010. március 29. 19:59 | ||||||||||||
Tudom, hogy 14 évvel ezelőtt készítetted, meg szőrszálhasogató sem akarok lenni, továbbra Te is biztosan tudod...na, ezt körbeírtam:) Hátha mások nem tudják. Na, szóval szerintem a sugárvetőn lévő orosz gárdajelzés nem passzol csak az iraki Asad Babyl-ra jellemző duzzlerrel. Tisztelettel. | |||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 500630 | 2010. március 29. 17:18 | ||||||||||||
Szia Páncélos! Köszi, hogy ilyen ügyinek gondolsz, sajnos csak az igények nagyok, a valóságban nem tudok olyan makettet készíteni amilyet akarok. Felteszek néhány képet a makettemről. Amikor kb. 14 évvel ezelőtt készítettem, még sok mindent nem tudtam mit milyen színre fessek, ezért van pár furcsaság rajta. Sajnos az idő vasfoga néhány kisebb-nagyobb alkatrészt már lerágott róla. A 4. képen kis piros nyilakkal próbáltam jelölni milyen letörésre gondoltam - pontosabban a modellen itt annak kellene lennie. Az utolsó képen pedig összahasonlításként egy igazi V-46-6 motor szívószelepe látható. | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500629 | 2010. március 29. 08:31 | ||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500628 | 2010. március 29. 08:30 | ||||||||||||
Sennás! Mint Excessor kolléga leírta, valóban nem érdemes más kittel foglalkozni, mint a Tamiya. Egyébként jót mosolyogtam Excessor írásán (ennek oka főleg, hogy személyesen is ismerem és tudom, hogy legalább annyira maximalista a makettezést illetően, mint én, ha nem jobban), a sárfogón kívül valós a hibafeltárása. Illetve ezt a mondatot nem értettem, vagy nem jól értelmeztem: (((Felső homlokpáncél (test): A felső homlokpáncél felső része nincs letörve (a hozzá csatlakozó test tetőpáncél oldalrésze bezzeg már igen))). De egy-két hiba könnyen korrigálható. Viszont a torony formai kialakítása és mérete nem. Az előmelegítő kipufogónyílása, Excessort idézve: Jobb (alsó) oldalpáncél: hiányzik a pinapáncél (előmelegítő kipufogónyílás takarólemez). Ez nekem is hiányzik, de nem lényeges, főleg egy sáros járművön, egy szép diórámán nem ezt fogják nézegetni. Erről csatolok egy képet. Aki nem tudná a jobboldali 5, 6-os futógörgő között helyezkedik el. Tyimosenko! Az általad mellékelt videóról (igaz csak 2x láttam), az elején egy lengyel kocsi előtt állnak, majd csehszlovák gyártmányú kocsikba történik a beszállás. Egy ilyen kocsi elkészítése Tamiya makettből, három fő átalakítást igényel: 1. Kötényezés átalakítása, sárvédők faragása. 2. Torony teljes átalakítás (jobb újat venni) 3. Homlokpáncélzat csere. De nekem is a kötényezés nélküli verziók tetszenek, mert látványosabb a futómű. | |||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 500627 | 2010. március 29. 00:35 | ||||||||||||
Pont ilyen építgetésébe kezdtem én is itt a Makettinfo hasábjain, de az Zvezda volt, és igazából nem volt erőm befejezni. Főleg, mert ez már a 2. Zvezdám lett volna... Jól néz majd ki! Üdv! | |||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 500626 | 2010. március 28. 23:41 | ||||||||||||
Hello Excessor, Hu, ez a leiras igy sajnos keves segitseget nyujt, csak az latszik, hogy sok a tennivalo. Szeretnek en is egy magyar 72-est kesziteni majd, meg is van a Tamiya, de nem vagom a keszlet hibait. Ha van kedved es idod, esetleg feltehetnel egy fotovalogatast, megmutatva a kiegeszitenivalokat, akar cikk formajaban is. Szerintem sokunkat erdekelne, nagy hianypotlo lenne! A tervem egy ilyen koteny nelkuli poros darab, amit a Nemcsak Feri parancsnokol, szerintem allati jol nez ki: www.youtube.com/watch udv | |||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 500625 | 2010. március 28. 22:53 | ||||||||||||
Szia! Akkor elmondom a legdurvábbakat - legalábbis amelyek az én szememet a legjobban szúrják. Pl torony: hiányzik az ágyúcső ponyva feszítő zsinórja a két füllel, hiányzik a lézertávmérő fejrészéről az ablaktörlő és a kivágás is az előtte lévő védőház bal oldalán, a középső toronyládán nincsenek oldalrögzítők, torony bal oldalán alul hiányzik a víz alatti átkelőkészlethez tartozó elnyújtott "W" alakú vas. Felső homlokpáncél (test): A felső homlokpáncél felső része nincs letörve (a hozzá csatlakozó test tetőpáncél oldalrésze bezzeg már igen). Jobb oldalon felül-középtájon hiányzik egy tartó - ami a vezetői búvónyílás balra lendülését akadályozza meg annak nyitott-leengedett állapotában hiba esetén, de a hullámtörővel sem vagyok kibékülve. A test tetőpáncél bal első részén (torony előtt bal oldalon) hiányoznak a pajszer tartói - esetleg a feszítővasat is odamodellezhetnék. Test tetőpáncél- motorház: A torony mögött bal oldalon a vízzáró fedeleket nyitó rudazat nyitókarja kompletten hiányzik a rudazattal együtt, ugyanakkor a hűtők mögött a motorházon keresztben a rudazat ezen része már csuklóval együtt jól szerepel. Alsó homlokpáncél: a tolólap rögzítői (durván kalapácsfej formájúak) hiányoznak. Jobb (alsó) oldalpáncél: hiányzik a pinapáncél (előmelegítő kipufogónyílás takarólemez), bár ezt már nem tudom megnézni, nem bontom szét a dögöm, de így emlékszem. Ágyúcső: a hőkiegyenlítő burkolatokról (felül középen) hiányoznak a rögzítő csavarok, még utalás sincs rá, a füstgázeltávolító házáról alul hiányzik a csapadék/ kondenzvíz leeresztő csavaros nyílás, ugyanakkor a hőkiegyenlítő burkolatokon alul szerepelnek a szellőztető nyílások. És végül: a külső üzemanyagtartályok, TASZT ládák rögzítő pántjai túl kockásítottan feszülnek, rögzítő/ feszítőcsavarokra még utalás sincs, az első TASZT láda a valóságban balra kifelé nyílik, a többivel ellentétben. Az első (felhajtható) sárvédők torziós rugóira egy enyhe utalás van csak. A lánctalpak mögött hiányzik a sárkaparó kompletten. Mindezek azért annyira idegesítőek a hiteltelenségen túl, mert a maketten számos ezektől sokkal kisebb dolgok részletesen ki vannak dolgozva, tehát a Tamiya részéről egyszerű hanyagságról van szó. Ugyancsak hanyagul vannak kivitelezve a kábelek (L2, Tucsa, tartályok). Azonkívül, bár ez egyéni szoc. probléma, a Tamiya-ra jellemzően a belső részekre még halvány utalás sincs, pl. ha nem rakok embert a búvónyílásokba, azok nyitott állapota esetén a kiábrándító ürességet lehet bámulni. Képet nem teszek fel eredeti T-72-esről,a netről mindenki olyat szedhet le amilyet akar és ellenőrizheti amiket írtam. Fel akartam tenni képet a makettemről, de Vista alatt nem tudom hogy lehet képméretet csökkenteni, hogy 500 KB alatt legyek. | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500623 | 2010. március 28. 14:35 | ||||||||||||
Helló Excessor úr.Annyit segitenél szerinted mik azok a hibák amiket feltétlen javítani kellene a Tamiyán.Esetleg valami fotóid is vannak róla. | |||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 500622 | 2010. március 28. 13:40 | ||||||||||||
Excessor | Adatlap | 500621 | 2010. március 28. 12:04 | ||||||||||||
Szia! Valóban a Tamiya a legjobb kidolgozottságú közülük, nekem is van egy belőle, de sajnos döbbenetes hibák is vannak rajta, gyakorlatilag nincs olyan része, amibe ne tudnék belekötni. | |||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 500620 | 2010. március 28. 07:54 | ||||||||||||
A hobbyeasy-n most 4.500.Ft. körül van. Plusz posta, ami kb. 1500-2000.Ft. www.hobbyeasy.com/ListProducts.do | |||||||||||||||
Jimbobá | Adatlap | 500619 | 2010. március 27. 22:48 | ||||||||||||
Szia! Tamiya, egyértelmű. Én már belekezdtem a Zvezdákba, olvashatod is itt róla a cikkeket. A B ERA-t befejeztem, de mivel a kettő majdnem ugyan az, az A-t már nem. Abból is lehet valami T-72 szerű dolgot építeni, de sok plussz munka szükséges, és vannak javíthatatlan hibák. A csövet minimum cserélni kell. Tanácsot mindkettőhöz kaphatsz. Üdv! | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 500618 | 2010. március 27. 21:56 | ||||||||||||
Tisztelet Uraim!Nem sokat szoktam itt járni de kérdeznék engedelmetekkel.Szeretnék vásárolni egy jó T-72 gépet és azt hallottam az igazi a Tamiya kitt lenne.De beszerezhetetlen.Ezért választanám a Zvezdát amit nállunk is meg lehet vásárolni.Ezek jó tankok{mérethű,formahü,STB} nem feltétlen akarok Magyart építeni belőle csak ne keljen túl sok mindent átalakítani rajta ha lehet.Vadásszak tovább a Tamiyára vagy ezek közül is megvehetem valamelyiket?Köszönet! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 500617 | 2010. március 22. 10:37 | ||||||||||||
Azeri T-72 oktatófilm 6 percben: www.basmarkt.nl/bas-video/view.php |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |