/ Fórumok /

T-72

Minden a T-72-es harckocsiról, technikai részletek, fejlesztések, alkalmazása Magyarországon és a nagyvilágban, képek vagy személyes emlékeid a típusról.
És ne feledkezzünk meg a T-72 makettjeiről sem!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.
sulyid 500770 2010. május 11. 21:27
Válasz erre
gaunt 500769 2010. május 11. 21:13
Válasz erre
Húúú de ocsmány festés! :):):) Ilyen rondát még az életben nem láttam! Ez egyébként a T-90Sz helyi változata akar lenni?
Grande 500768 2010. május 11. 20:39
Válasz erre
torpokoska 500767 2010. május 11. 20:27
Válasz erre
1za42
1za42

indiai:
páncélos 500766 2010. május 11. 14:07
Válasz erre
DIESEL 500765 2010. május 10. 19:05
Válasz erre
ja!
és az 1990-es modell,a téglalapalakú tornyos
DIESEL 500764 2010. május 10. 19:03
Válasz erre
Jimbobá 500758 2010. május 8. 17:37
Válasz erre
Szia Freddy!

Félreértettél, nem mondtam, hogy a németek arányaihoz kéne igazodni, csak valaki kérdezte, náluk mennyi lehet szolgálatban.

Amúgy NATO bárki ellen véd, legyen az tag vagy nem tag. Az agressziót "bünteti".
De két tag között a nyugathoz tartozás hatalmas visszatartó erő (NATO, EU, OECD, stb), minden más csak nyáltépés, felelőtlen, politikusnak nevezett emberkék részéről.

De ha mégis valaki olyan bolond lenne, hogy bevállalna egy ilyet, annak azért lennének jelei, és akkor elvileg a NATO csak helyreteszi és kész. Egy Kelet-Közép-Európában történő esetleges konfliktust játszi könnyedséggel meg tudna állítani. Itt nincsenek IED-ek, fanatikus ellenállók, lakat nélküli fegyverraktárak. Hanrm hagyományos hadviselés (alapvetően).

NA de ne offoljunk.

Üdv
Freddy 500757 2010. május 8. 17:15
Válasz erre
Ja igen, NATO.
Megvéd, igen. A nem NATO-tagországok ellen! Tankkal Budapestre menéssel viszont nem Fidel Castro meg Kim Dzsong Il fenyegetőzik...
Freddy 500756 2010. május 8. 16:57
Válasz erre
Szerintem a németek (a japánokhoz hasonlóan) teljesen máshogy viszonyulnak a hagyományos háborúkra való felkészüléshez, mint mi.
Nem tartanak fenn jelentős hadsereget, de nem is kell nekik. Másoktól függetlenül is képesek ugyanis rövid távon nagyarányú hadseregfejlesztésre: azzal az ipari kapacitással, technikai színvonallal és szakembergárdával ami nekik van, egy komoly fenyegetés felbukkanása esetén pár hét, pár hónap alatt képesek lennének akár atombombát is gyártani. Persze annyira nem gyorsreagálású módszer, mint Enver Hodzsa járó motorral várakozó tankjai, de a jelenlegi politikai helyzetben azért nem várható, hogy a francia hadsereg valamelyik reggel egyszer csak átlépi a Rajnát:)
Magyarország viszont pár hónapon belül önerőből ekkora fejlesztést nem tud végrehajtani, úgyhogy nincs értelme arra mutogatni, hogy bezzeg a németek sem állnak állig fegyverben.
Jimbobá 500755 2010. május 8. 11:00
Válasz erre
Technikailag az 5. cikkely segítségnyújtási kötelességet ír elő, amellett, hogy az egész szövetség elleni támadásnak nyilvánítja bármely tag megtámadását.

Vagyis papíron küldhet mindenki orvoscsoportot, vagy víztisztítókat is :)

Milyen jó lenne, ha építhetnék egyszer egy magyar ékes Leo 2-t. Kár, hogy A5/A6 van itt a szekrényemben épp:)

És a kért link:upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Germany_Army.png
Aktív harckocsiról 2-300-at hallottam, de ez nem tuti. De a régieket nem darabolják fel.

Na pacsi,
Ádám
PzZoll 500754 2010. május 8. 10:34
Válasz erre
Revell? Mien méretarány?:) Hát, a Gvozgyika újbóli rendszerbe állítására talán van esély. Alapból nonszensz h önjáró tüzérség helyett vontatott tüzérségünk van.

Amúgy pont azt mondta Hende, hogy sokan azt mondják, majd a NATO megvéd minket, ha esetleg támadás érné az országot. Mert h az áll a szerződésben, h bármely tagország elleni támadást a többi ország saját maga elleni támadásnak tekint és hadat üzen. No már most feltétel az is, hogy ha segíteni akarnánk, legyen egy erős hadsereg amivel segíteni is tudnánk. Szerintem nem ártana, ha az AKTÍV, harcképes állomány létszáma elérné a minimum 30 ezer főt, ahogy a trianoni békében is megszabták, ez lenne a minimum.

Kérdés: megmondaná valaki, hogy pl. Németországban, vagy más fejlettebb országokban hány harckocsiból áll ma egy harckocsihadosztály átlagosan? És kb. hány főből? Esetleg ha valamilyen szervezeti ábrát linkelne valaki. Köszönöm szépen.
DIESEL 500753 2010. május 8. 10:19
Válasz erre
Pont egy leopard 2 A4 típust építek
DIESEL 500752 2010. május 8. 10:18
Válasz erre
Bárcsak Hende Csaba vissza vezetné a sorkatonai kötelezettséget
és fejlesztené a harckocsizó állományt!
de kár hogy ezek csak álmok:(
PzZoll 500751 2010. május 8. 10:15
Válasz erre
Na. Leopard 2-eseket a Honvédségnek és önjáró tüzérséget! :D Bárcsak újra rendszerbe állítanák a Gvozgyikákat. És KUB modernizációt!
romeo 500750 2010. május 8. 08:30
Válasz erre
Modernizálni kell a magyar honvédelemnél a technikát, mert a fegyvereknek, rakétarendszereknek 3-5 éven belül lejár a szavatosságuk. A modernizáció mellett pedig erősíteni kell a lecsökkent fegyvernemeket is, mint például a magyar tűzőrség, vagy a harckocsizó egység – mondta Hende Csaba kijelölt honvédelmi miniszter az ATV-ben.

atv.hu/cikk/20100506_hende_csaba
juge75 500749 2010. május 5. 18:12
Válasz erre
Jimbobá 500748 2010. május 5. 12:43
Válasz erre
Hende Csabának két feladata legyen:

a) Rendet csapni a HM-ben
b) Hallgatni a katonai vezetőkre, a szakértőkre

Úgyse ő fok harckocsikat számolgatni, meg röppályákat elemezni :)

ÜDv
romeo 500747 2010. május 5. 12:26
Válasz erre
Amiről már suttognak - tüzérség, harckocsizók, létszámfeltöltés + tartalékos rendszer.
Freddy 500746 2010. május 5. 12:07
Válasz erre
Ezt már máskor is kérdezni akartam, de ha már itt merült fel a téma: mit lehet tudni Hende Csaba honvédséggel kapcsolatos terveiről? (A pénzhiányon és a korrupciós ügyek felderítésén kívül)
romeo 500745 2010. május 5. 11:41
Válasz erre
Üdv!
Nagy változások lehetnek. Ugye, Ti is örülnétek, ha ismét megalakulna a tatai harckocsi zászlóalj.
Jimbobá 500744 2010. április 25. 22:11
Válasz erre
Szia!
Én eddig csak a tornyon, csövön láttam.
ÜDv!
bero89 500743 2010. április 25. 19:46
Válasz erre
Sziasztok!

Lehet hogy hülye kérdés de szeretném megkérdezni hogy T72 a a torony mögötti részen a hűtöt mennyire szokták betakarni esetleg álcahálóval? Ha van valakinek képe akkor szivesen fogadom.

Köszönöm!
Jimbobá 500742 2010. április 22. 21:21
Válasz erre
SDC10380
SDC10380

Na ide is egyet :) A többi már csordogál felfele.
gaunt 500741 2010. április 21. 17:39
Válasz erre
Kösz Páncélos!

Ez a kép egészen jó. Jól látom, hogy a gumi első fele le van szakadva a csavarokról?
páncélos 500740 2010. április 21. 15:21
Válasz erre
gaunt 500739 2010. április 21. 14:46
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Kösz a segítséget! Elkészíteni szerencsére nem kell mivel azt már a készlet gyártója elvégezte helyettem, csak nem túl jól. Ha van esetleg olyan képed, amin sérült a sárvédőre szerelt kötényezés (ahol bejelöltem az előző hozzászólásomban) fel tudnád tölteni ide? T-55 is jó, mivel a T-62-nek is majdnem ugyanúgy néz ki a kötényezése. Nem láttam még ilyent, így meg nem merek belekezdeni.
T-72AV 500738 2010. április 21. 14:35
Válasz erre
heló

én holnap megyek e csak 2 óra után

üdv t72av
DIESEL 500737 2010. április 21. 10:51
Válasz erre
Sajnos nem tudok elmenni mert ZH lesz, de ha szépen megkérlek küldenél nekem egy pár képet domokostibor88@freemail.hu-ra.Előre is köszönőm

Üdv: Domokos Tibor
páncélos 500736 2010. április 21. 08:02
Válasz erre
Gaunt!

A kötényezés a sárvédőre egyszerűen hegesztve volt.
A makett elkészítése azért nehézkes, mert a kötényezés szögletes, a sárvédőnek az íve pedig le van gömbölyítve. A valóságban ez egy egyszerű lakatos munka, a makettnél meg a feszítés miatt valószínű a törés, de azért próbálkozni kell.
Milyen sérülések fordultak elő?
Rendszeresen behorpadt az ütközésektől és néha annyira, hogy a lánctalpat súrolta, majd győzött az erősebb. De a sarat és vizet sem szereti, gyakori volt a rozsdásodás, sőt az erős korrózió miatt volt, hogy ki is tört egy darab. Nem véletlen, hogy a T-80-tól (és visszatérve a 72-re is), a későbbiek folyamán a sárvédő eleje is a kötényezés vastag gumiszövete lett, ami nem rozsdásodik, és ugyan annyi védelmet biztosít, mint a fémlemez.
PETI 500734 2010. április 20. 23:02
Válasz erre
Igen, szerintem találkoztunk is. Kösz a tippet. ÜDv
Jimbobá 500733 2010. április 20. 22:59
Válasz erre
Nem tudom, eddig csak egyszer voltam, tavaly.

Akkor csak egy gép volt, az a focipályán (?) szállt le.

A program Tata város honlapján van fenn.

Üdv
PETI 500732 2010. április 20. 22:53
Válasz erre
Na, ez jól hangzik! Akkor lesz valami főpróba is holnap, vagy élesben nyomják a fiúk? A gépek hol szoktak leszállni?
Jimbobá 500731 2010. április 20. 22:47
Válasz erre
Szia!

Elvileg lesz egy Mi-24 plusz egy Mi-8/17 is. Leszállás, felszállás, ejtőernyős hopp.

Üdv
PETI 500730 2010. április 20. 22:41
Válasz erre
Hello Jimbobá!

Én is kinézek, esetleg összefuthatnánk... Valami program féléd nincs véletlenül? Szolnokról érkezik valamilyen forgószárnyas technika?

Üdv

kape21@gmail.com
DIESEL 500729 2010. április 20. 21:21
Válasz erre
április 9 én készült,és mert nagyon tetszet
Jimbobá 500728 2010. április 20. 21:14
Válasz erre
Szia!

Az enyém a tatai nyílt napon készült, 2009-ben. Úgy tűnik, megyek idén is (most csütörtök), ha valakit érdekel valami, szóljon.

Üdv,
Ádám
Excessor 500727 2010. április 20. 21:11
Válasz erre
Hello Diesel és Jimbobá!

Mikor készültek ezek a képek és milyen alkalomból?

Köszi
DIESEL 500726 2010. április 20. 20:20
Válasz erre
Fényképek-0082
Fényképek-0082

Ez is Tatai "acél szörny" de nekem tetszik
gaunt 500725 2010. április 20. 18:55
Válasz erre
T55am
T55am

Hát igen, az elméletről olvastam ezt-azt, de én a gyakorlatra lettem volna kíváncsi. Akkor mégegy kérdésem lenne: A T-55AM és T-62M kocsikon hogyan volt rögzítve a sárvédő felhajtható részéhez a kötényezés? Illetve milyen sérülések fordulhatak elő itt? Azért kérdem, mert éppen egy T-62M-et építek, de sajnos ez az alkatrész sehogyan sem akar illeszkedni, így elkészíteném sérülten. Mellékelek egy képet.
antarktika 500724 2010. április 20. 18:20
Válasz erre
Kérjél jogdíjat az oroszoktól!:)
antarktika 500723 2010. április 20. 18:19
Válasz erre
Elméleti hatásosságát Te is ismerheted. A gyakorlatit én sem tudom, mert élőben nem láttam ilyen kísérleti lövészetet RPG-vel. 
Jimbobá 500721 2010. április 20. 18:12
Válasz erre
tata 041
tata 041

De! Én lőttem, Tatai gép.
Híres vagyok! :D :D

Üdv,
Ádám
Sennás 500720 2010. április 20. 18:00
Válasz erre
4093631
4093631

A felső és oldalsó bekötéses módszer.
gaunt 500719 2010. április 20. 17:45
Válasz erre
Antarktika!
Ha már a kötényezésnél tartunk, mennyire hatékony ez a kumulatív töltetek ellen? Megvédi a harckocsit pl. egy PG-7V gránáttól?
antarktika 500718 2010. április 20. 17:14
Válasz erre
1732726
1732726

Abban a topicban találtam ezt a képet. Nem magyar gép részlete?
páncélos 500717 2010. április 20. 14:36
Válasz erre
Sennás 500716 2010. április 17. 13:25
Válasz erre
Kösz MIKE felirtam,megjegyeztem!
MIKE 500715 2010. április 17. 11:48
Válasz erre
Szia!
Annyit hozzátennék a homlokpáncélhoz,hogy ennek legalább jó irányban van a csatt a bal tárolódobozon a tamiyahoz képest! :D

Üdv:

MIKE
Sennás 500714 2010. április 16. 15:58
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.