/ Fórumok /

T-72

Minden a T-72-es harckocsiról, technikai részletek, fejlesztések, alkalmazása Magyarországon és a nagyvilágban, képek vagy személyes emlékeid a típusról.
És ne feledkezzünk meg a T-72 makettjeiről sem!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.
romeo 501180 2010. október 6. 19:12
Válasz erre
T72M1
T72M1
T-72 by ATE South Africa
T-72 by ATE South Africa

Ez melyik változat?
sulyid 501179 2010. október 6. 19:08
Válasz erre
Hát ezt nehéz megitélni hogy kinek lett igaza mert az oroszok 1 marha nagy ország így nekik gyorsan és könnyen nagy mennyiségben előállítható tank kellett( t90 ) az ukránoknak pedig az oroszokéhoz képest nagyon kicsit országuk van így nekik sokkal inkább a minőség a cél mint a mennyiség.
gaunt 501178 2010. október 6. 18:59
Válasz erre
Végülis a T-64 a Leopard-2 megjelenéséig (1979) a legjobb volt a világon... Ha úgy nézzük a T-64 is ukrán. Később az oroszok a T-72-est fejlesztették tovább(T-90) az ukránok pedig a T-80-ast(T-84), és nekik lett igazuk.
romeo 501177 2010. október 6. 18:56
Válasz erre
t72mp-5l
t72mp-5l

Ez itt az ukrán T-72MP...
sulyid 501176 2010. október 6. 18:48
Válasz erre
Ezek az ukránok értenek ám a harckocsi tervezéshez én mondom:)
Freddy 501175 2010. október 6. 17:06
Válasz erre
Politika.
A fehérorosz rendszer az oroszoktól függ, cserébe nyilván elvárja Putyin, hogy ne támasszanak (még ők is) konkurenciát a megrendelésekre éhező orosz fegyveriparnak.
romeo 501174 2010. október 6. 16:57
Válasz erre
Tűzvezető rendszere révén az M-84 is jobb a T-72M1-nél!
romeo 501173 2010. október 6. 16:55
Válasz erre
T-64BM
T-64BM
T-64BM_pre_parade
T-64BM_pre_parade

Ez itt az ukrán T-64BM, jobb a T-72M1-től!
romeo 501172 2010. október 6. 16:49
Válasz erre
Ha összehasonlítjuk a hazánkat környező országokkal, akkor csak Romániától (TR-85M1)van jobb tankunk, Szlovákiának is T-72M1-ese van. A többi országban modernebb tankok vannak:
Ausztria: Leopard-2A4
Szerbia: M-84
Horvátország: M-84
Szlovénia: M-84
Ukrajna: T-64, T-80, T-84
sulyid 501171 2010. október 6. 16:44
Válasz erre
Amúgy csak nekem tünt fel hogy a 3 nagy hk gyártó országból csak 2 gyárt(én itt a SZU volt tagállamaira gondolok)? Az ukránok megalkották a legnagyobb keleti tankot(t84 Oplot). Az oroszok megcsinálták a t90-est. A fehéroroszok pedig semmit se csináltak eddig... Szerintetek mi lehet ennek az oka?
sulyid 501170 2010. október 6. 16:14
Válasz erre
omsk_2007_t5510_02
omsk_2007_t5510_02

Ha erről beszélsz akkor csak zárojelben jegyzem meg hogy ez a t55m5... az m6 pedig a hosszú, 6 görgős iszonytosan jól kinéző tank:)
gaunt 501169 2010. október 6. 16:03
Válasz erre
Azért az a BMT-72 nagyon komolyan néz ki. De mire való? Tán mint a BTR-T csak erősebb fegyverzettel?
kamovos 501167 2010. október 6. 15:53
Válasz erre
Szia sulyid

Gratulálok a barátnődhöz! :)
Kár, hogy nem ír Magyarul!

Amúgy meg, talán a motor csere miatt hosszabbították meg a kocsit, nem a csocso asztal miatt.

No akkor nézzél be ide is!
www.google.hu/images
Nem véletlen írtam a több változatot!

Üdv: kamovos
romeo 501166 2010. október 6. 15:46
Válasz erre
bmt72-05l
bmt72-05l
bmt72-04l
bmt72-04l
bmt72-01l
bmt72-01l

Üdv!

Ez a változat deszantot is szállíthat.
www.morozov.com.ua/eng/body/bmt72.php
sulyid 501165 2010. október 6. 15:40
Válasz erre
26_76265_0f96a3a04309bc8
26_76265_0f96a3a04309bc8
26_76265_8b8fdce77744d12
26_76265_8b8fdce77744d12
1268641150530
1268641150530

Az általam feletett képeken van m6-os a tieiden pedig m5-ös van.
sulyid 501164 2010. október 6. 15:39
Válasz erre
Az általad feltett képeken 1 kivételével nem is m6-os van... a m6-osnak már hosszabított kasznija van... idézem az angol wikit( a kedvenc barátnőmet...:)):
T-55M6 (Ob'yekt 155M6) - A more radical upgrade with longer chassis with 6 road wheels each side, a 690 hp V-46-5M diesel engine and with the complete turret with automatic loader and 2A46M 125mm main gun of the T-72B. Also the protection was increased to T-80U level. Optionally the tank can be equipped with the 1A40-1 fire control system with ATGM system 9K120 "Svir" (as T-72B) or with the 1A42 and 9K119 "Refleks" systems (as T-80U). Combat weight is 43 tonnes.
kamovos 501163 2010. október 6. 15:34
Válasz erre
T-55AM Modernized Russia
T-55AM Modernized Russia
T-55M6
T-55M6
T55M6
T55M6
T-55M6
T-55M6

Szia sulyid

"A tipus neve t-55M6 de gyakorlatilag semmi köze sincsen az eredeti t55-öshöz."

Hát igen!

Ha eltekintünk attól a csekélyke ténytől, hogy a T-55 kocsijáról beszélünk, és, hogy a T-55 torony van rajta kicsit körberakva!
Na akkor valóban semmi közük egymáshoz!

No persze még azt is számításba kell venni, hogy természetesen, ebből is több változat létezik!

Én is a netről töltöttem le őket!

Üdv: kamovos
antarktika 501162 2010. október 6. 15:29
Válasz erre
Sajnálom, hogy csak a külsőt nézed... Na, meg az M6 egy orosz kísárleti változat, míg az M8A2 valóságban is létező, Peru részére készült korszerűsítés. Illetve annál több.

Nézzük csak:

- 125 mm-es sima csövű ágyú
- Korszerű, új fejlesztésű lőszerek, így a tandem fejes HEAT, lézerirányítású lőszer a helikopterek ellen 5000 m-ig.
- Ballisztikai számítógép, lézertávmérő, stabilizált éjjeli-nappali hőképalkotó
- Lézerbesugárzás jelző
- Deflekt titán passzív és Nozha ERA aktív páncélzat
- 1050 LE 5TDMFA boxermotor, integrált automata sebességváltóval, modern szervókormánnyal.
- Új felfüggesztés és futómű
- Távirányításos, külső légvédelmi géppuska, éjszakai és nappali üzemmóddal
- R-030U digitális rádió
sulyid 501161 2010. október 6. 15:08
Válasz erre
Én már csak azért is csinálnák 1 dakar ralit a tankjaimnak:) A győztes jutalma 1 trabant és 1 hét szabadság:)
Tamás 501160 2010. október 6. 15:06
Válasz erre
Szerintem páncélos a külcsínre gondolt . És természetesen abban is igaza van szerintem hogy megfelelően kell alkalmazni, karban tartani és megfelelő személyzet kell. És kész a kiváló harckocsi .

Saját vélemény az a hadvezetés dolga hogy tudja milyen van az ellenségnek és mi van neki és aszerint adja ki a parancsot, hogy a lehető legkevesebb veszteséget szenvedje. és a kiválóan képzet személyzet a kiválóan karban tartott technikával végre hajtsa.
kamovos 501159 2010. október 6. 15:04
Válasz erre
Szia sulyid

Úgylátom nem vagy jártas ebben a témakörben!
Én ilyen esetekben, mindig a szakemberek véleményére hagyatkozom!
Javaslom ted ezt te is!
Mert Pl, amit a kiszolgálással kapcsolatban írtál, az igen érdekes ötlet!
Tudod a harcjárművekkel egyenlőre nem rendeznek Dakar-alit! (és, most ezt finoman fogalmaztam.) :)

Üdv: kamovos
sulyid 501158 2010. október 6. 15:00
Válasz erre
26_76265_0f96a3a04309bc8
26_76265_0f96a3a04309bc8
26_76265_8b8fdce77744d12
26_76265_8b8fdce77744d12
1268641150530
1268641150530

Én ezen kacagtam 1 sort és megtaláltam már megint a kedvenc t55-ösömet. A tipus neve t-55M6 de gyakorlatilag semmi köze sincsen az eredeti t55-öshöz.
antarktika 501157 2010. október 6. 14:56
Válasz erre
Melyik lenne nekünk jó?

Talán ez lett volna jó. Az alján ott van, hogy jó megoldás a limitált katonai büdzsével rendelkező országoknak. T-55M8A2 Tájfun.
http://discasanave.com/index.php
sulyid 501156 2010. október 6. 14:44
Válasz erre
800px-T-72_Main_Battle_tanks_Poland
800px-T-72_Main_Battle_tanks_Poland
649px-T-72_Ajeya1
649px-T-72_Ajeya1
032t72m4czrd3
032t72m4czrd3
t72m2_5_
t72m2_5_

Én nem is azt mondtam hogy full egyedül hanem 2-es csapatokban ( pl 2 db t72M4CZ ).
A személyzetből persze csakis a legjobbak mehetnének.
Kiszolgálásuk az nem lenne.Minden tank vinné magával a 500 km-re elég felszerelést.
Az 500 km az mondjuk mehetne kelet lengyelo-i határtól németország felé.Persze a létező legnehezebb terepekkel megspékelve és nem lehetne betonozott utat használni.
Az 500km-es úton kiderülne hogy pl hol használtak az előírtnál gyengébb minőségű anyagot..stb.

"Melyik a legjobb változat?
Az amelyiket karbantartják, vigyáznak rá és rendeltetésének megfelelően alkalmazzák."

Erről csak az jutott szembe hogy hiába tartod rendesen karba az eredeti optikás t72-esedet az akkor se fogja tudni kilőni rendes körülmények között mondjuk a t72M4CZ-t vagy a t72M2 "Moderna"-t...

"És egy személyes:
Nekem az első export változat, az optikás kocsik, és általában a kötény nélküli kocsik tetszenek."
Tehát az első képen láthatóak? Én a képekkel most feltettem az én örök kedvenceimet.
HûBérÚr 501155 2010. október 6. 08:57
Válasz erre
az már más kérdés, hogy senki nem reagált rá érdemben...
HûBérÚr 501154 2010. október 6. 08:54
Válasz erre
"Először is mit akarunk? Milyen a jelenlegi technika, amire építem a jövőt?
Milyen a gazdasági háttér? Milyenek az ország földrajzi viszonyai?
Erről itt nem esik szó, ezért ez egy kissé kezd komolytalan vitává válni."

ezzel kezdtem...:)
páncélos 501153 2010. október 6. 08:14
Válasz erre
Sulyid! –és a többiek...

(((Akkor még egyszer felteszem a kérdést. Szerintetek melyik a legjobb t72 változat és miért. Illetve 1 másik kérdés. Mennyivel jobb a 6 osztatú görgő min a 8-as és miért használnak a csehek és a lengyelek még mindig 8-ast?)))

Olvasom az eszmecserét és tegnap még nem akartam hozzászólni, de most egy technikai kérdés is elhangzott, ezért írok.

Először is, az, hogy neked a T-72M4CZ tetszik, mert találtál róla sok jó nagy felbontású képet, nem azonos azzal, hogy akkor ez a legjobb harckocsi.
Az, hogy eresszük össze a különböző típusokat egy 500km-es pályán, ez meg elnézést de "agyrém".
Egy harckocsi megfelelőségét, nem az fogja bizonyítani, hogy önmagában egy másik mellett mit tud, mert ez így lehetetlen.
1. Egy harckocsi soha sincs egyedül (kivétel a Háborús fenevad című filmben).
2. Egy harckocsinak van kezelőszemélyzete, nem elhanyagolandó a kiképzettség.
3. Egy harckocsinak van háttér kiszolgálása, nem mintegy az milyen színvonalú.
4. Egy sikeres harc megvívásához ismerni kell a földrajzot (az 500km-t, hová tervezted?).
Ezek csak nagyvonalakban, amivel számolni kell.

Itt rendszeresen visszatérő téma, a nekünk melyik típus lenne jó?
Ez nem úgy működik, hogy erről és erről láttam képeket, hű de klassz…
Ez szuper lenne...
Bemegyek egy autószalonba és láttam egy Moszkvicsot, de jó vegyünk ilyet...
NEM!
Először is mit akarunk? Milyen a jelenlegi technika, amire építem a jövőt?
Milyen a gazdasági háttér? Milyenek az ország földrajzi viszonyai?
Erről itt nem esik szó, ezért ez egy kissé kezd komolytalan vitává válni.

Most amire én igazából válaszolnék:
Semmivel sem jobb a hatosztású (6 merevítő bordás) görgő.
Egyszerű gyártástechnológiai váltás (2db csavar spórolás).
Csehek, lengyelek azért alkalmazzák a régebbi futógörgőt, mert ennek a gyártására állt rá a lengyel ipar.

Melyik a legjobb változat?
Az amelyiket karbantartják, vigyáznak rá és rendeltetésének megfelelően alkalmazzák.

És egy személyes:
Nekem az első export változat, az optikás kocsik, és általában a kötény nélküli kocsik tetszenek.
HûBérÚr 501143 2010. október 5. 21:04
Válasz erre
Izrael már régóta gyárt centurion, tiran stb alvázak felhasználásával hasonló, kifejezetten városi harcra kifejlesztett járművet.
Illetve már az abramsnek is van efféle "street fighter" változata.
gaunt 501142 2010. október 5. 21:00
Válasz erre
Na itt egy hasonló amit a leopardról írtam, bár itt nem nyit tüzet, tekerj 3:59 ig,
www.youtube.com/watch
gaunt 501141 2010. október 5. 20:57
Válasz erre
Igen, páncélzata erősebb mint a T-90-é, mivel erre alapból a Relikt van felszerelve. Igazából ha jól tudom egy probléma van vele, a meghajtás elavult, akárcsak a T-90-esé. Nem tud pl. helyben megfordulni, csak sarkon, de tolatni is csak lassan tud. Láttam videót Leopard-2-esről, nagy sebességgel haladt, megállt ahol elég sűrű volt a növényzet, tüzelt, majd ugyanolyan sebességgel vissza is tolatott. Valamiért nem fejlesztettek még ki hidrosztatikus meghajtást harckocsik részére, pedig a technológia rég megvan nekik is, pl. a Tor, Tunguzka, Buk légvédelmi komplexumok járművei is mind ezt alkalmazzák. De igazából ez nem egy nagy negatívum, a jármű összeségében remek konstrukció.
Tamás 501140 2010. október 5. 20:43
Válasz erre
Jobban belegondolva hegyes területen is megállná a helyét. Azt olvastam valahol hogy öt kilométerről képes leküzdeni bármelyik helikoptert.

Szerintem békefenntartásra a legkiválóbb és nem sokat kel várni szerintem, hogy nyugaton is megjelenjen ez a konstrukció. A torony súlyát megspórolva további páncélt lehet tenni a kocsira és jelentősen javul a védelem a mozgékonyság romlása nélkül.

Észak-Oszétiában sem számított nekik a veszteség . De meg mutatták hogy bárki kötegszik az garantáltan le lesz zúzva.
gaunt 501139 2010. október 5. 20:22
Válasz erre
A világon nincs még egy ilyen jó jármű városi harcra, erre az ostoba barom állatok törlik a projektet. Az a fura az egészben, hogy ezek szerint semmit sem tanultak pl. Groznijból, vagy esetleg Berlinből. Sajnos biztosan lesznek még olyan helyzetek amikor jól jönne majd, mivel nem egy része van oroszországnak ahol a béke csak pillanatnyi, de nekik ez nem számít. Előre sajnálom azokat a szerencsétlen harckocsizókat (vagy esetleg Tunguzka személyzeteket?) akiknek olyan feladatot adnak amire a járművük tökéletesen alkalmatlan. Ezek szerint tényleg nem számítanak a veszteségek. Igazából nem csak városi harcra jó, hanem sok másra is, még állítólag helikopterek ellen is eredményesen tud harcolni. És valóban, ha elölről nem is, de oldalról mindenképpen komoly veszélyt jelent akármilyen harckocsira nézve. A gyártó még exportban reménykedik, de nem sok esély van rá.
Tamás 501138 2010. október 5. 20:01
Válasz erre
Ez kár. Mégis csak egy forradalmian új elképzelés . És a legdurvább az ,hogy végig gondolva életképes konstrukció . Városi harcban biztos nincs párja. Abban tényleg fölösleges a hatalmas löveg. és még a tankosok is félhetnek tőle .

ha rendszeresítették volna biztos export siker lett volna .
sulyid 501137 2010. október 5. 19:45
Válasz erre
Amúgy szerintem mindenki győzne...Nem számítana hogy ki ér be legelőbb hanem az számítana hogy a tankok milyen állapotban vannak...
sulyid 501134 2010. október 5. 19:01
Válasz erre
Ja és a lényeg szerintetek ki lenne a győztes?
gaunt 501133 2010. október 5. 18:57
Válasz erre
Sulyid!

Tényleg gubanc van. Az "eredeti BM", az valójában T-72B Obr.1989g. A BM már megint csak egy nyugati elnevezés. Az igazi BM az a Rogatka.

Tamás!

Igen, a BMPT valóban komoly jármű. Csak egy baj van vele: törölték ezt is. Erről beszéltem tegnap. BMPT, Ob.195, Koalicija-SzV, Berezsok-U átalakítókészletek, BTR-90, BTR-T, stb. összes törölve. Nem tudom mi ütött az oroszokba...
sulyid 501132 2010. október 5. 18:54
Válasz erre
Kiváncsi lennék hogy mi lenne az eredmény ha a t72M4CZ-t , a Pt 91-est , a t72M2 "Moderna"-t és a t90-est össze eresztenénk egy kb 500 km-es pályán ahol a cél az az eljutni a célba de úgy hogy azt az 500 km-et mindenféle támogatás nélkül kéne megtenni minimális javító felszereléssel a tankok fedélzetén. Persze a személyzet az megkapná az úthoz szükséges élelmiszer és egyéb ellátmány mennyiséget. A pályán lenne minden féle terep hegyek,dombok,síkságok száraz és nagyon nedves területek. Az útnak több pozitívuma is lenne. Pl a legénység az össze szokna, a járműveknek kiderülnének a hibáik..stb. Persze az arányosság elve érdekében a tankok azok 2-es párokban indulnának útnak és mindenki maga döntené el az általa legjobbnak vélt útvonalat. Szerintetek mennyire lenne logikus döntés.
Tamás 501131 2010. október 5. 18:38
Válasz erre
Szerintem a legjobb t-72 változat közé beférhet a bmpt-is
sulyid 501130 2010. október 5. 17:46
Válasz erre
Itt van 1 kis logikai gubanc mivel az eredeti t72bm "csak" kontakt 5-el volt felszerelve míg amiről te beszélt (a rogatka) annak gyak. már nem sok köze van hozzá. Ja és továbbra is mondom hogy az ukrán 120-ast én nem hasonlítgatnám a német 120-ashoz...
gaunt 501129 2010. október 5. 17:40
Válasz erre
Az a vicces az egészben, hogy a T-72BM-nek jobb a páncélzata mint a T-90-nek. Ezen ugyanis Relikt van, a T-90-nek meg csak az elavult Kontakt-5.
gaunt 501128 2010. október 5. 17:39
Válasz erre
T-72BM Rogatka:
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/24650btvt.narod.ru/5/rogatka/01.jpg
Ha nem nézzük a tűzerőt, akkor ez a legerősebb T-72 változat mind közül. Ha nézzük, akkor a T-72-120:
www.morozov.com.ua/images/t-72-120l.jpg
sulyid 501127 2010. október 5. 17:39
Válasz erre
032t72m4czrd3
032t72m4czrd3
42449377
42449377
T72M4CZ_15
T72M4CZ_15
T72M4CZ_17
T72M4CZ_17

Tudod régen én is így voltam vele...De amikor megláttam a t72M4CZ-t azonnal más lett a véleményem.
romeo 501126 2010. október 5. 17:10
Válasz erre
2007_sahara_243_139
2007_sahara_243_139
2007_sahara_238_136
2007_sahara_238_136

További szlovák elképzelés, ez is kútba esett pénzügyi okok miatt...
HûBérÚr 501125 2010. október 5. 17:09
Válasz erre
és hogy a témához is hozzászóljak.
Én magam nem vagyok nagy szakértője a hetvenkettes témának, ezért szigorúan makettező szemmel válaszolva:
Szerintem a legszebb hetvenkettes minden körülmények között egy ütött-kopott, romos, saras csecsenföldi példány! :D
romeo 501123 2010. október 5. 17:04
Válasz erre
t72m2_201
t72m2_201

Ez itt a szlovák elképzelés...
romeo 501122 2010. október 5. 16:57
Válasz erre
M95_Degman_001
M95_Degman_001

Érdekes a horvát M-84 DEGMAN átalakítás is.
sulyid 501121 2010. október 5. 16:12
Válasz erre
Ja nem tudjátok hogy nem csinál 1 valaki M4CZ átalakítást? Vagy nagyon nehéz lenne megcsinálni házilag 1 revell/zvezda t72A-val?
sulyid 501120 2010. október 5. 16:08
Válasz erre
032t72m4czrd3
032t72m4czrd3

Következő kérdés : melyik a legszebb?:D Szerintem ebben a t72M4CZ vezet.
sulyid 501119 2010. október 5. 16:02
Válasz erre
gaunt 501118 2010. október 5. 15:56
Válasz erre
Sulyid!

Melyik a legjobb T-72 változat? Hát a T-90! :) Vagy a T-72MP, esetleg a BM.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91.