<<< Vissza | Tovább >>> |
Mekett | Adatlap | 502408 | 2004. augusztus 30. 18:57 | ||
Balázs, épp ez a baj... A tudása meglenne hozzá, de amiket ész nélkül leírogat néha az elfogultság miatt... | |||||
Gabi | Adatlap | 502407 | 2004. augusztus 30. 18:13 | ||
Horváth Balázs | Adatlap | 502406 | 2004. augusztus 30. 14:53 | ||
Hogy mi lett ebből a topicból...:)
Ha szabad megjegyeznem, Kővári úr szakember mivoltát illetően nincsenek kétségeim - csak hát az elfogultsága, az kicsit erős. | |||||
Mekett | Adatlap | 502405 | 2004. augusztus 30. 07:32 | ||
Kővári???
Maradjunk inkább a szakembereknél... :) Én nem tudom, hogy fasza gép-e a 159, de az a véleményem, hogy nem sok értelme lenne számunkra megvásárolni. Technikailag inkább a nyugati gépek közé tartozik már, akkor viszont valóban más, beváltabb gyakorlógépet rendszeresítsünk... | |||||
Nóga | Adatlap | 502404 | 2004. augusztus 30. 05:41 | ||
Ha olyan fasza gép az L-159, mint Kőváriék írják, akkor miért nem kapkodnak érte a külföldi megrendelők?
Jelenleg azért lobbizik egy csoport, hogy a 159-est megvegye a magyar légierő. Nagy tudású és tapasztalatú hajózóismerősöm szerint nincs szükség erre az üzletre. Inkább vennének még néhány Gripent. A semminél azért jobb az L-159, azt viszont nem árt tudni, hogy a reklámokkal ellentétben a 159-es sohasem lesz hatékony harcigép. Egy nagyobb háborúban, ahol erős a légvédelem úgy szednék le ezeket, mint Medgyessy a vadkacsákat. A cseh légierő tudhat valamit, mert a tervezett 72 helyett beérik 24 "Szuper Albával". | |||||
Mekett | Adatlap | 502403 | 2004. augusztus 29. 20:58 | ||
Én spec nem érezném akkora veszélynek kitéve magamat, ha minden katonai blokkon kívül lennénk és ócska, de a célnak megfelelő Keleti típusokkal védenénk az országot...
Megfelelő számú Mig-29, egy ezred Szu-22 és Mi-24-esek, vagy valami felújított, esetleg új keleti csoda. Én azt hiszem, gazdaságilag könnyebben kinyöghettük volna ezt és a célnak tökéletesen megfelelt volna. Én nem tervezek tengelyt akasztani a köv. 20 évben az USA-val, németekkel, osztrákokkal. Más meg ki támadna minket nyugati típusokkal? Az Alba lehet, hogy közepes teljesítményű típus, nem ismerem igazán. Állítólag az új L-159-es típuscsalád annyira különbözik, hogy az aerodinamikai kialakításon kívül nem sok maradt a régi. Még fődarabok is újra lettek tervezvve. Persze az nem a mi L-39-esünk. | |||||
Nóga | Adatlap | 502402 | 2004. augusztus 29. 20:56 | ||
Petya!
Ha kevésbé függünk a nyugattól (mondjuk nem lépünk be a NATO-ba), akkor a nagyon korszerű MiG-AT az AJ ideális váltótípusa lehetett volna. Érdekes, hogy a SZU összeomlása után Kelet-Eu-ban az oroszok bennünket fizettek ki először fegyverekkel, viszont a későbbi ügyfelek jobban jártak. Nem kellett volna annyira rohanni azzal az üzletkötéssel. Antallék mentségére: nem tudhatták, hogy Oroszországban mit hoz a holnap. Jobb ma egy veréb... | |||||
Nóga | Adatlap | 502401 | 2004. augusztus 29. 20:48 | ||
Ráadásul AJ gépeink némileg egyensúlyt teremtettek volna a nagyszámú szerb Super Galebbel, Oraoval, a románok IAR-93-asaival ("dák" Orao) vagy a szlovákok Szu-25-öseivel.
Egy másik forgatókönyv szerint átvehettük volna ingyen a volt NDK gépállományának egy részét, olyan viszonylag korszerű típusokat (MiG-23ML, Szu-22M4), amelyeknek régebbi változatai nálunk már üzemeltek. | |||||
Nóga | Adatlap | 502400 | 2004. augusztus 29. 20:40 | ||
Mekett!
A magyar politika már 89-90 körül a Nyugathoz csatlakozásban gondolkodott katonai és gazdaságpolitikai értelemben egyaránt. A szakértők már a kilencvenes évek elején tudták, hogy át kell alakítani/szervezni nyugati mintára a hadsereget és fokozatosan át kell állni a nyugati fegyverzetre. Az Alfa Jet kiképzőgép és könnyű csatarepülőgép a korszerűsített 21-esekkel együtt hatékony, nekünk nagyon megfelelő átmeneti gépállományt, egyben a nyugatosodás jelentős lépcsőfokát jelentette volna. Az új, 4. generációs nyugati típus (F-16, Mirage, vagy Gripen) beérkezése után szerencsésebb, ha már AJ-en kiképzett fiatal pilótáink vannak. Még egy észrevétel az Albáról: a maga kategóriájában mindig is tök középszerű gépnek számított (ismét mondom, vegyétek elő a típuskönyvet), csak a KGST együttműködés miatt gyárthattak belőle ennyit. Az utódjából nem fognak. Minden reklám ellenére a valóságban az sem ér fel a Hawk új változataival vagy mondjuk a MiG-AT-val. Kérdés viszont, hogy nyugati barátaink hogy fogadnák egy MiG-AT beszerzés hírét. Én sejtem. | |||||
Mekett | Adatlap | 502399 | 2004. augusztus 29. 20:12 | ||
Valóban, a német albákat is ingyé' kaptuk, viszont egy (ex)szovjet típusokkal felszerelt légierőbe felesleges lett volna nyugati kiképzőgépeket vásárolni. Még ha a csapásmérő kéességüket figyelembe vesszük, nyugati fegyverzet, felszerelés, karbantartóbázis is kellett volna.
Még két éve sem kristályosodott ki, hogy meglépik-e ezt a váltást a Gripen miatt... Sajnos a Mig-29-cel kapcsolatban elhangzottakat osztom Gsoloval... kár... Egy szerelő azt mondta kecskeméten, hogy (főleg a régi technikának köszönhetően) sokkal megbízhatóbb a 29-es elektronikája, mint egy újabb vadászé. Az más kérdés, hogy abban nagyságrendekkel több elektronikai elem van, +annyival többet tud. (Meg hogy ő nem szerelt nyugati vadászt azért :) De azért nem rossz tudni. | |||||
pilotka | Adatlap | 502398 | 2004. augusztus 29. 17:01 | ||
van eladó Jak-52 matricám, magyar katonai, '72es | |||||
Petya | Adatlap | 502397 | 2004. augusztus 29. 16:52 | ||
Nóga
Az L-39-eseket is ingyen kaptuk ha jól tudom. MiG-AT gépet hiába kértünk volna mert nincs sorozatgyártásban. Meg fölösleges is lett volna annyi kiképzőgép már. | |||||
Gsolo | Adatlap | 502396 | 2004. augusztus 29. 15:58 | ||
Hi.
A Jak-52-t alapkiképzőnek vették. Mivel kivállóan műrepülhető a leendő vadászpilótákat is lehetett szoktatni a túlterheléshez. Olcsó, igénytelen. Az Albával csak az a bajom, hogy úgy kaptuk őket, hogy nem rakhatunk rá fegyvert. Katonai sugárhajtású gép fegyver nélkül igencsak korlátozottan tudja ellátni a feladatait. Pl felderítésnél nem képes megvédeni magát. A 29-es egy nagyon jó gép, de az elektronikája és fegyvezete elavult. Műrepülő versenyt lehet vele nyerni, modern légiharcot nem. Sokba kerül a fenntartása. A nagyok egyfolytában a szállítókapacitás növeléséről beszélnek, erre vesznek egy rakat vadászt. Kiváncsi vagyok hányszor fogják használni a légiutántöltőt. :)Bocs ha offtopic voltam. | |||||
Nóga | Adatlap | 502395 | 2004. augusztus 29. 15:37 | ||
Petya!
Jak-52: olcsó volt. Kategóriáján belül vannak sokkal jobb, korszerűbb gépek (Tucano, PC-9, stb), de nem álltunk úgy, hogy ezekből vásároljunk. Az L-39 nem volt jó választás, mert Németországból kaphattunk volna ingyen használt Alpha Jet gépeket. Ezekből egy csomót leállítottak a hidegháború befejeztével, mert feleslegessé váltak, mint könnyű csatarepülőgépek. Ha van egy típuskönyved, akkor hasonlítsd össze az L-39-et az A-Jettel... A MiG-29-re így utólag okoskodva azt mondom, hogy takarékosabb megoldás lett volna a 21-esek korszerűsítése. Pláne, ha az oroszok legalább részben beszámolják a tartozásukat. Az orosz államadóság fejében én főleg helikoptereket, AN-74 szállítógépeket vagy MiG-AT iskolagépeket kértem volna. | |||||
Petya | Adatlap | 502394 | 2004. augusztus 28. 23:06 | ||
Gsolo
Miért csak a Yak-52-es a jó választás? Az L-39 és MiG-29-es nem jó? | |||||
Mekett | Adatlap | 502393 | 2004. augusztus 28. 22:57 | ||
Ez az utóbbi sem rossz :) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502392 | 2004. augusztus 28. 11:38 | ||
Fodi | Adatlap | 502391 | 2004. augusztus 28. 10:05 | ||
http://www.airliners.net/open.file/648722/L/
Hát nem szép? :) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502390 | 2004. augusztus 27. 14:25 | ||
Nekem azért mégiscsak az a HA-JAB marad az igazi, Aeroflot-jelvénnyel:)))
Persze az egyszem aranyszínű magyar Jak-52 is szép volt. | |||||
Galll | Adatlap | 502389 | 2004. augusztus 26. 21:04 | ||
Erről én is hallotttam...
Sőt a javításokat vhol a dunántúlon (nem a győri-bőny reptéren) egy kis reptéren (is) végzik... Üdv: Galll | |||||
Fodi | Adatlap | 502388 | 2004. augusztus 26. 20:22 | ||
Na igen, ha jól tudom, akkor elég sok Jak Nagy-Britanniában magyar lajstrommal repül, mert az ottani hatóságok csak így (külföldi lajstrommal) engedik őket repülni. Nem bíznak az ex-szovjet gépekben.
Ezért pl. a javításokat is itt csinálják, Győr-Bőny repülőtéren. | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502387 | 2004. augusztus 26. 16:14 | ||
Van egy olyan Jak-18T is, ami nálunk egykoron HA-JAC-ként repült, aztán kikerült Nagy-Britanniába orosz lajstrommal, fekete-sárga tigrisfestéssel. Most viszont újra magyar jelzéssel repül - odakint. | |||||
Gsolo | Adatlap | 502386 | 2004. augusztus 24. 20:36 | ||
Hi.
A Jak-52-es nem csak kinézetre repülő. Szerintem az egyetlen jó beszerzése a HM-nek a rendszerváltás óta. | |||||
Fodi | Adatlap | 502385 | 2004. augusztus 24. 20:16 | ||
Ez sem rossz. Mostanában egyre több szép festésű Jak (18, 52 stb.) van. Szerencsére folyamatos a felújításuk. "Repülő alakú repülők". A kedvenceim. :) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502384 | 2004. augusztus 24. 15:33 | ||
Én inkább maradnék az echte csillagmotorosnál, főleg ezzel a festéssel:
http://horac.fw.hu/Kep/HA-JAB-2.jpg Nagy élmény volt 12 évesen (igaz, csak a földön) beleülni a masinába, az egykori tótvázsonyi reptéren:))) | |||||
Mekett | Adatlap | 502383 | 2004. augusztus 23. 21:32 | ||
Ez nekem bejön. Ha maketteznék is, nekiállnék átalakítani vmiből :) | |||||
Fodi | Adatlap | 502382 | 2004. augusztus 23. 21:11 | ||
Mekett | Adatlap | 502381 | 2004. augusztus 23. 20:54 | ||
Olyan is van? kép róla? | |||||
Fodi | Adatlap | 502380 | 2004. augusztus 23. 20:52 | ||
Hmmm a Jak-18T-ből érdemes lenne a gázturbinás verziót megcsinálni. Nem kis meló, de meg lehet oldani... | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502379 | 2004. augusztus 23. 20:38 | ||
Olyan régóta nem írt már ide senki...
1:48-as Jak-18T már kapható a Neomega előadásában, de vajon mikor lesz 1:72-ben (mondjuk Amodel)? | |||||
Fodi | Adatlap | 502378 | 2004. május 11. 21:10 | ||
Tetszenek. Ritkaságok...:D Van valakinek fotója a "csillagos" felségjel előtti időkből?
(nemzetiszínű kör, benne vöröscsillag) Egy darabig ilyen felségjellel is repültek Jak-18-ak. | |||||
  | Adatlap | 502377 | 2004. május 11. 14:43 | ||
Pár magyar Jak-18 fotója látható a http://horac.fw.hu/HA-FAA.html oldalon. | |||||
Fodi | Adatlap | 502376 | 2004. május 5. 21:39 | ||
Fodicsabi | Adatlap | 502375 | 2004. január 28. 21:19 | ||
Sziasztok!
Van valakinek fotója a PeCsában látható Jak-18-ról? Annak a festése és jelzései mennyire hasonlítanak az eredetire? Kösz: Fodicsabi | |||||
Fodicsabi | Adatlap | 502374 | 2004. január 14. 19:12 | ||
Mert még nagyon az építés elején tartok... :D Majd ha femerül vmi probléma, akkor írogatunk... | |||||
PzVI | Adatlap | 502373 | 2004. január 14. 18:52 | ||
Mért nem ír ide senki?:D | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502372 | 2003. május 13. 10:54 | ||
Például itt:
http://members.madasafish.com/~davidz/ | |||||
Mekett | Adatlap | 502371 | 2003. május 9. 18:11 | ||
Hol?
Bár már nem ez a területem, de bosszant az az elszállás-dolog :) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502370 | 2003. május 9. 12:20 | ||
Úgy rémlik, mintha a jelenlegi német lajstromok fent lennének a Neten - legalábbis a D-E___ jelzések. | |||||
Mekett | Adatlap | 502369 | 2003. május 7. 18:11 | ||
:)
Amúgy ismerős a fíling, én pár éve a német gépek lajstromjait próbáltam ugyanígy összeszedni... Párezer után elszállt a gépem :) meg az agyam :( | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502368 | 2003. május 7. 11:29 | ||
Kösz a jókívánságokat! Orvoshoz nem merek menni, mert azonnal lelőne:)) Ami a "gyűjteményemből" a Termik oldalra felkerült, az csak egy kis töredéke az érdeklődési körömnek. Ha a meglévő 23 mellé lenne még 50-60 évem a jelenlegi lendülettel, talán több infót össze tudnék szedni a magyar repülésről. | |||||
Mekett | Adatlap | 502367 | 2003. május 6. 21:46 | ||
Balázs!
Erre mit írt fel neked a doki? :))) Látom, benned is megvan az egészséges mazochizmus... Csak így tovább :))) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502366 | 2003. május 6. 10:57 | ||
Mennyire? Nézd meg a www.termik.hu/lajstrom alatt, és az még csak a polgári rész... | |||||
Mekett | Adatlap | 502365 | 2003. április 30. 19:28 | ||
Balázs!
Egyébként mennyire ástad bele magad a magyar témába? | |||||
Mekett | Adatlap | 502364 | 2003. április 30. 19:27 | ||
Persze, hogy érdekelnek, de sajos (?) a körülményekben mostanában bekövetkezett változások miatt jelenleg elsőbbséget élveznek az orosz típusok :)
Ha tudnád, hány nemzet/korszak típusai érdekelnek... Ezt is viccen kívül: Na de most tényleg! Veszel nekem is egyet? :))) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502363 | 2003. április 30. 07:54 | ||
Naná!:))
Más téma, viccen kívül: érdekelnek esetleg a magyar repülés típusai? | |||||
Mekett | Adatlap | 502362 | 2003. április 29. 20:28 | ||
Balázs!
Meglepnél engem is eggyel akkor már? :))) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502361 | 2003. április 29. 14:02 | ||
Tényleg, lehet, hogy hármat veszek, hátha az egyik "elromlik" vagy ilyesmi...:)) | |||||
Mekett | Adatlap | 502360 | 2003. április 28. 10:16 | ||
Én még úgysem láttam makettezőt két alkatrész közt falatozni :) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 502359 | 2003. április 28. 09:53 | ||
Ennyiért szinte ingyen van! Úgyis le akartam szokni pl. az evésről, úgyhogy lesz min spórolni:))) |
<<< Vissza | Tovább >>> |