/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
pecsi 502636 2008. május 9. 14:56
Válasz erre
URAL-4320
URAL-4320
URAL-4320
URAL-4320
URAL-4320
URAL-4320

helo

ezeket a képeket most kaptam a havrtol

űdv roland
kojak 502635 2008. május 7. 20:26
Válasz erre
uralok
uralok
ural201
ural201
ural mpd053_10
ural mpd053_10
Ural_001hzh
Ural_001hzh

tetszik ez a topic
balaton 502634 2008. május 6. 14:58
Válasz erre
Oké, megadom magam :))) Nem vettem észre, hogy van másik oldal.
Ilyen gépet sem láttam még.
zsury 502633 2008. május 4. 18:30
Válasz erre
7922_b
7922_b
21
21
7930-2_b
7930-2_b
74135-2_b
74135-2_b
74135-4_b
74135-4_b
74135_b
74135_b
742952-2_b
742952-2_b
arnamimaz
arnamimaz
742953-2_b
742953-2_b
742953_b
742953_b
kraz_6446_radioloc1
kraz_6446_radioloc1

Egy pár orosz(szovjet) szörny...
pecsi 502632 2008. május 4. 18:05
Válasz erre
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8
TATRA-815 8X8

helo

ezeket a képeket szeretem a leg joban akinek vanak ijen tatra-815 8x8 képe az tegyen fel de csak magyarokat hogy ha lehetne
MAZHL2005 502631 2008. május 3. 18:59
Válasz erre
Még Pipi veteette fel a kérdést és lám, megérkezett A MAZos-Krazos " Kelet Hősei " Topik, és persze a többi " acélszörny ". Hajrá, Hajrá. Már most tetszik a topik!!

ÜDV: MAZ HL 20 05
pecsi 502630 2008. május 3. 18:11
Válasz erre
MAZ-537 G
MAZ-537 G
MAZ-537 G
MAZ-537 G

csobánkán találkoztunk a militáry parádén

hy

szeretném meg kérdezni hogy a magyarországon mikor látál előszőr maz-537g trélert és tenél e fel e pár képet rola ami nics fen a honlapodon ezekrőr szeretnék egy pár képet meg légy szives melékeld a kép melé a rend számot
HL-20-05(Bólyai)
HL-20-07(Osztyapenkó)
HL-20-09(Kecel)
HL-20-11(Gödöllő, vonóerőmérő járműnek átalakítva)
HL-20-13(Budaörs)
HL-20-15(Osztyapenkó)
HL-20-17(Bólyai)
HL-20-18(Bólyai)

előre is kőszőnőm
kojak 502629 2008. május 2. 20:07
Válasz erre
kraz
kraz

egy kuriózum
pecsi 502628 2008. május 2. 08:02
Válasz erre
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ

helo

ezeket hm.gov.hu-találtam
Mzol 502627 2008. április 30. 18:25
Válasz erre
A cikk második oldalán viszont már MAN és négytengelyes. :-)
torpokoska 502626 2008. április 30. 18:06
Válasz erre
DSC00037
DSC00037
DSC00064
DSC00064
photo_1
photo_1
photo_2
photo_2
photo_3
photo_3

Egy MAN 4 tengely MH -ben
balaton 502625 2008. április 30. 15:28
Válasz erre
Jó jó, csak az a baj vele, hogy ez se nem MAN, se nem négytengelyes :)))
balaton 502624 2008. április 30. 15:27
Válasz erre
Maz!
Kösz, ez már használható.
Maz 502623 2008. április 29. 22:54
Válasz erre
Láttam. Fordson hómobil az 1900-as évek elejéről. Ez a fuller csavaros megoldás mocsaras területeken, havon ismert elég régóta. Máshol a túlzott kopás és talajrongálás miatt nem terjedt el.
Maz 502622 2008. április 29. 22:49
Válasz erre
Maz 502621 2008. április 29. 22:46
Válasz erre
Réti József csinálta, ha jól emlékszem a gumik az egyedüliek, amit nem ő csinált. Hozzáteszem, éppen ma vittem neki pár képet az MZKT-74135 -ről, elkezdett szemezgetni vele:
Mzol 502620 2008. április 29. 22:25
Válasz erre
Teherautót tesztel a honvédség!

www.totalcar.hu/magazin/kozelet/manteszt/
PETI 502619 2008. április 29. 19:12
Válasz erre
Látott már valaki ehhez hasonlót? Orosz horror...

www.youtube.com/watch
balaton 502618 2008. április 29. 14:30
Válasz erre
MAZ!

Kösz az infókat.
Ja, még valami eszembejutott!
Azt hiszem, hogy az Ural képtáradban láttam egy oldalnézeti rajzot a darus Uralról, de ennek csak az előnézete jön be. Már régóta akarok csinálni az ICM Uraljára egy ilyen felépítményt. Megoldható lenne, hogy ez a kép nagyban is bejöjjön?
Előre is kösz.
üdv. KG
Mekett 502617 2008. április 29. 13:06
Válasz erre
DT-30 Vityaz

Itt van egy TV-műsor három részletben, ahol elég rendesen kivesézik a járgányt:
www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch

Király diorámatéma, ahol mozgó platformként szolgál a Jak-38 alatt:
www.youtube.com/watch
Mekett 502616 2008. április 29. 12:11
Válasz erre
A youtube-on akadtam a Vityaz nevű járgányra, még vakargatom föl az államat.

Itt vannak az igazán durva képek:
www.youtube.com/watch
De itt is látszik, hogy döbbenetes ez a gép:
www.youtube.com/watch

Az is nagyon látványos, hogy tudja vezérelni a csuklótagot, amikor a sárban hernyózik, vagy felágaskodik az eleje.
De az se rossz, amikor a plafonig érő iszapban megy előre, vagy a T-55-öst kirántja a hóból.
szezsolt 502615 2008. április 29. 11:00
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudjátok? Gyárt valaki 1/72-ben MAZ-537-est? Tavaly egy kiállításon láttam! Vagy az saját gyártmány lehetett?

Üdv
zsolt
PETI 502614 2008. április 28. 21:18
Válasz erre
Ez igen! Jó kis fórum lesz ez...
vadgergo 502613 2008. április 28. 21:08
Válasz erre
Maz 502612 2008. április 28. 20:48
Válasz erre
http://nagyvasak.hu -n találod meg őket.
pipi 502611 2008. április 27. 10:23
Válasz erre
Maz
Maz
Maz
Maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
macskás maz
macskás maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz
maz

Akkor még egy pár darab.
Szép napot mindenkinek!
pipi 502610 2008. április 27. 09:45
Válasz erre
Kösz Maz a választ, sajnálom az ilyen "pusztulást".Ha jól tudom a 543 Scud hordozókból sem sok maradt, azok is megsemmisítésre kerültek, sajnos!
Üdv
vadgergo 502609 2008. április 27. 09:44
Válasz erre
Szerintem ha nem zavar senkit, ide jöhet...
pipi 502608 2008. április 27. 09:42
Válasz erre
vadgergo 502607 2008. április 27. 09:38
Válasz erre
vadgergo 502606 2008. április 27. 09:38
Válasz erre
Maz 502605 2008. április 27. 09:27
Válasz erre
Ott vonták össze és vágták szét a legtöbbet. A két jobb oldali képen szereplők megmenekültek. Ők sorrendben a 05, a 15 és a 13. A 13-ra a 14-es azóta szétvágott gép lökhárítóját raktuk át, mert azon stimmeltek a lyukak és jobb állapotban volt.

Most már lehet nézelődni, kb 700 új képet felraktam.
pipi 502604 2008. április 27. 09:21
Válasz erre
Maz
Maz
maz
maz
maz
maz

Maz!
Ezekről mit lehet tudni:
Budafok-Háros roncstelepi képek, sok 537-es van/volt ott.
Üdv pipi
5N87 502603 2008. április 26. 18:50
Válasz erre
Mezőfalván szerintem nincs. Ott már alíg van valami.

Laci
Maz 502602 2008. április 26. 17:25
Válasz erre
Nem találkoztam olyan emberrel, aki ezt teljesen biztosra meg tudta volna mondani. Jómagam a HL-20-01 és a HL-20-18 rendszámcsoportban levőkkel találkoztam. Tehát nagy valószínűséggel 18 db volt.
Mint már írtam az első 1980-as gyártású, valószínűleg akkor is jött be. Az utolsó 1983-as gyártású.
Inkurrenciába 2002-2003 környékén vonták őket. Értékesítésre 2006 szeptemberben került sor(Mármint amikor magánszemélyek vásárolhattak belőlük.
Érdekesség, hogy az első Okucaniba menő váltás még ezekre kapta a kiképzést, azonban a misszióba már a Tátrákat vitték.

A túlélők:
HL-20-05(Bólyai)
HL-20-07(Osztyapenkó)
HL-20-09(Kecel)
HL-20-11(Gödöllő, vonóerőmérő járműnek átalakítva)
HL-20-13(Budaörs)
HL-20-15(Osztyapenkó)
HL-20-17(Bólyai)
HL-20-18(Bólyai)
Rajtuk kívül úgy néz ki, van még egy Mezőfalván, ha azóta szét nem vágták. Ő a HL-20-02, vagy a HL-20-03 lehet.
balaton 502601 2008. április 26. 14:50
Válasz erre
Üdv.!

Tudja valaki, hogy a magyar honvédség összesen hány db Maz-537-t használt és mikortól meddig?
Előre is kösz a választ.

üdv. KG
lucky 502600 2008. április 25. 21:05
Válasz erre
Maz 502599 2008. április 25. 19:56
Válasz erre
A nagyvasak.hu-n. Akartam frissíteni a MAZ-537-eseket pár hete, de amikor megnéztem, hogy több mint 900 új képet kellene felraknom elment a kedvem tőle. Ennek ellenére valamikor meg fogom csinálni, mert Batya és belga vendégei annyira el voltak ájulva Zoli barátom HL-20-13-asától, hogy muszáj magyar témában megcsinálniuk :-)
De akkor már az adatlapot is újra akarom írni, mert kb 8 évvel ezelőtt mikor megcsináltam, századrészét se tudtam a típusról, mint most.
lucky 502598 2008. április 25. 19:37
Válasz erre
Atesz 502597 2008. április 25. 19:24
Válasz erre
Szia!

Megoldódott a probléma, a ciril betűs cím helyett adtam neki latin ABC-s karaktereket és jó lett.

Atesz
Batya 502596 2008. április 24. 21:41
Válasz erre
Szia MAZ!!

Látom Topikodra Találtál!!
Éljen a MAZ!!

Üdv
Baranyai Attila
Adrián 502595 2008. április 24. 18:46
Válasz erre
Maz 502594 2008. április 24. 18:20
Válasz erre
Röviden: Nem. A szovjet csapatoknak azonban valószínűleg volt nálunk is.

Bővebben:
Eleve baromság a tankográd intermediate, late, last felosztása. Apránként valamit mindig változtattak rajta.
Eszerint a felosztás szerint - amit mi használtunk, az - a késői és az utolsó közti átmeneti széria. Ismertetői:
-Nincs a homlokfalon beömlőnyílás. (ellentétben, mint ahogy a korainál volt)
-Az új motorsátor van rajta.
-Az üzemanyagtartályok még burkoltak. (ellentétben, mint ahogy az utolsó szériánál nincs)
-A csörlő mellett már a létra van a V alakú lemez helyett. (A későinél ez még a lemez.)

1980-1983-ig gyártott példányok voltak nekünk, volt aminél még az egy szögletes légszűrő(mint a T-54-ben) helyett kettő darab hengeres(mint a T-34-ben) volt. (Ha jól emlékszem a HL-20-01-ben, ez 1980-as volt) Lökhárítóból is volt két verzió. Felni, gumiabroncs is több verzió.
pipi 502593 2008. április 24. 17:49
Válasz erre
Sziasztok!
Rendelkezik valaki iraki Scudról készült fényképekkel, ossza meg velünk ha nem gond!
Üdv pipi
Gyuro83 502592 2008. április 24. 15:35
Válasz erre
Szia!

Nekem az Acrobat simán megnyitotta nem tudom mi lehet nálad a gond "bocsi" sok sikert:)
páncélos 502591 2008. április 24. 08:52
Válasz erre
ZiL-135 (Frog-7) 1975
ZiL-135 (Frog-7) 1975
ZiL 1975
ZiL 1975
URAL-375,BM-21
URAL-375,BM-21

Hali mindenkinek!

Gondoltam felteszek pár képet saját gyűjteményemből, hátha hasznára lesz valakinek.
pipi 502590 2008. április 24. 06:55
Válasz erre
Kicsomagoltad?(winrar megteszi neki, utána már vinnie kell az acrobatnak)
Üdv pipi
Adrián 502589 2008. április 23. 23:13
Válasz erre
Nálam az 5.0 van és megnyitja.
Atesz 502588 2008. április 23. 22:56
Válasz erre
Szia!

Hát bizony nem, 7.0.5 verzió.

Atesz
Adrián 502587 2008. április 23. 22:21
Válasz erre
Szia!

Nekem megnyitja Acrobat Reader-rel. Ezzel sem megy nálad?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.