/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
lucky 503960 2009. december 24. 08:30
Válasz erre
img_0338
img_0338

Sztem ezek a kerekek csereszabatosak egymással.
A fotó egy 4320-as uralról van
páncélos 503959 2009. december 23. 22:19
Válasz erre
U-375
U-375

Akkor egy URAL-375-ös kereke közelről:
joci232 503958 2009. december 23. 21:16
Válasz erre
ezt pl hogyan tudom megvenni? postaköltség kb?
romeo 503957 2009. december 23. 20:32
Válasz erre
P V3S_01
P V3S_01
P V3S_02
P V3S_02

Nekem is kéne egy kis segítség a Magyar Néphadseregben használt cseh PRAGA V3S változatával kapcsolatban - mire szolgált?
Köszönöm!
Jimbobá 503955 2009. december 23. 20:00
Válasz erre
000_0128
000_0128
000_0126
000_0126

Sziasztok!
Kis segítség kéne, kaptam egy nagy adag képet a weboldalra, de előbb pontosítani kéne néhány nevet.
Először is, tudja valaki, milyen felépítmény van ezen a ZiL-en?

Lesznek még hasonló találós kérdéseim, ahogy átfutom a fotókat :)

Köszi, üdv!
papgyuri 503954 2009. december 23. 19:52
Válasz erre
lucky 503953 2009. december 23. 18:48
Válasz erre
Szia Ákos!
Köszi a linket!
Nekem is nagyon jól jött!
joci232 503952 2009. december 23. 18:18
Válasz erre
helló

itt a nagy uralozás közepette tud valaki BM 21 Gradot 1:35-ben?:D
sűrgős lenne!
joci232@freemail.hu

köszönöm:)
specnaz78 503951 2009. december 23. 17:49
Válasz erre
Az Alanger Uralal, én is így jártam, hogy a gumikerék "megette" a műanyagot. Muszáj volt műgyantára cserélni. :-)
Freddy 503950 2009. december 23. 14:48
Válasz erre
Ezek szerint máshol is csak az Alangerrel van a gond.
Panzerbéci 503949 2009. december 23. 14:16
Válasz erre
Uraim!Üdvözletem!
Eddig 3db Uralt raktam össze,egyiknél sem jelent meg a "felni-megolvadás" jelenség.(Omega-K,Revell,ICM)DE!Az egyik kedves ismerősöm-szintén Alanger Uralról van szó-pontosan eképpen járt.
Itt megjegyezném,ő használt ragasztót a gumi,felnire való helyezésekor!
Ákos 503948 2009. december 23. 13:50
Válasz erre
Olajjal, akrillal, Surfacerrel, észter alapú festékkel, mindegy volt. Végül leöntötte egy barátom gyantából a gumikat. A gumira rátett és lesúlyozott öntőkeretet pár nap alatt félig megolvaszttotta.
juge75 503947 2009. december 23. 13:21
Válasz erre
Tehát kémiai reakció jött létre a két anyag fizikai találkozásánál.
Előfordul.
juge75 503946 2009. december 23. 13:19
Válasz erre
Ha tudnád, nyamm milyen rossz íze van a festéknek! A gumi :-)
Freddy 503945 2009. december 23. 12:57
Válasz erre
Milyen festékkel festetted? Én azt hiszem, olajjal, a Modell Master matt feketéjével talán.
Az ICM pirosaslila dobozos BM-21-ese egyébként, amit kezelőkkel (az akkoriban futó harckocsizós dobozzal) együtt adtak (dupla adag figura volt benne, hehe). Lehet, hogy a kb nyolc cég, aminek a dobozában azóta megjelent, közül van olyan, ami más anyagból csinálja, de hála a Jóistennek én még eddig semmilyen makettnél nem találkoztam ilyen gumievős történettel.
Bubu 503944 2009. december 23. 12:41
Válasz erre
Kösz akkor marad a hagyományos mintázat!:)
Ákos 503943 2009. december 23. 12:40
Válasz erre
Mázli, nekem két nap alatt teljesen feloldotta a festéket és megolvasztott a felniből 0,5 mm-t. Alanger makett volt.

Bubu!
Szerintem esélytelen, hogy lenne ilyen gyantából.
Bubu 503942 2009. december 23. 12:33
Válasz erre
ural
ural

Erre a mintázatú gumira gondoltam!Nem tudom,hogy létezhet -e műgyantából?
Freddy 503941 2009. december 23. 12:26
Válasz erre
Nekem vagy nyolc éve megvan az Ural összerakva, a felnit lefestettem teljesen, és úgy ment rá a gumi. Még nem kezdte el enni.
Bubu 503940 2009. december 23. 12:24
Válasz erre
Kösz az infót Ákos !
A Jadarról szoktam rendelni majd megnézem ,hogy mennyibe fáj náluk (ha van egyáltalán:)), ha meg nincs akkor marad a szkrecs!A gumik mindenképpen cserések lesznek ,mivel ezeken a tűzoltókon nem is mindíg ezt a mintázatút használták ,remélem lesz valami hasonló, ha nem akkor a hagyományos mintázatú gyantát szerzem be!A felniknél valami difi tényleg lehet mivel a Revell készletben is 2 féle garnitúra van alapból a 4320-ashoz(orosz-NDK)!
páncélos
Hát én szolgáltam mind 2 fájta Uralon még Szombathelyen de nem emlékszem,hogy a már említett alkatrészeken kívül másban is különböztek volna!
Mégegyszer kösz mindenkinek!
Bubu
Ákos 503939 2009. december 23. 12:14
Válasz erre
Nem kell megsúgnod, tudom. Viszont mindkétféle dobozban fogtam a kezemben.
juge75 503938 2009. december 23. 11:59
Válasz erre
Ákos!
Megsúgom neked, mindkét cég ugyan az!
Az átalakító szett tartalmazza a motort, a hűtőt, a vezetőtér dolgait és a motorháztetőt.
Ára 8-10 ezer forint.
Ákos 503937 2009. december 23. 11:48
Válasz erre
páncélos!
Akárhogy meresztem a szemem a két képeden a gumik egyformák. A felni lehet különböző(már korábban is néztem, viszonylag könnyen elkészíthetőek a különbségek), de én az előző hozzászólásomban a gumik anyagával járó kellemetlenségre (feloldódik a műanyag felni a gumi anyagától) hívtam fel a figyelmet. A legnagyobb és a legfeltűnőbb eltérés biztosan a hűtőrács és a motor(nyitott motorháznál), az. hogy a többi eltérést mennyire készíti el valaki, az már csak a makettező tudásán múlik. Mondjuk az egyetlen 35-ben kiadott Uralnál már ahhoz is sok feljavítás kell, hogy egy valamennyire élethű 4320-as Ural is készülhessen belőle.

Itt van egy Totalcar cikk a 375-ről, mellesleg jó részletfotó-gyűjtemény
totalcar.hu/magazin/szerelem/ural375/
páncélos 503936 2009. december 23. 10:59
Válasz erre
U-4320
U-4320
BM-21 (Kecskemet 98)
BM-21 (Kecskemet 98)

Uraim!

Igazán nem szakterületem, de úgy tudom, hogy az URAL-4320 és az URAL-375 között több eltérés van, mintsem a hűtőrács és a motor.
Én úgy tudom (de MAZ kolléga lenne talán a legilletékesebb), hogy az alváz hossza sem egyezik, a futómű, illetve a kerekek is különbözőek, sőt a fülke tetőn elhelyezett lámpák sem azonosak
Mellékelek egy képet az URAL-4320 kerekéről (sajnos 375-ről nem találtam), illetve egy BM-21-est, melynek alapja az URAL-375.
Ákos 503935 2009. december 23. 10:14
Válasz erre
Bubu!

URAL 375 átalakítót gyárt 35-ben a Panzershop és a Real Modell is:

www.panzershop.cz/inshop/pictures/store/PS35229.jpg
www.realmodel.cz/zen/images/436b1ec92bde6.jpg

Amit mégis leginkább ajánlok, az a gyanta kerék, ugyanis az Ural gumija pár hónap alatt megolvasztja a műanyag felnit, és akkor mindenképp venned kell.

www.realmodel.cz/zen/images/44cb22f7b667d.jpg
lucky 503934 2009. december 23. 10:04
Válasz erre
olyan viccnek, amiben volt egy kis igazság is..:)

Idegbaj...Hát, az van de más fronton...
Bubu 503933 2009. december 22. 17:02
Válasz erre
Akkor te sem vagy egy idegbajos fickó!:)Amúgy kicsit beleástam magam ebbe az Ural tűzoltó dologba .Ami képeket találtam azon jobbára csak 375-ös Uralok szerepelnek mint tűzoltó, 4320-as csak manapság használatos hosszú villogóval meg új cuccokkal.Na most ebből adódik,hogy nem csak a tűzoltó felépítményt kell megépítsem a fülkehosszabítással együtt de még a 4320-ast is át kell faragjam 375-re:) , hurrá!
Viszont egy nagyon különleges makett lenne a végeredmény!Most már biztos ,hogy meg fogom építeni (ha végeztem a Pz IV-el),persze jól leharcolom mint ahogyan a képeken szereplő járműveken is látszik!
Kösz az ötletet (bár gondolom először viccnek szántad)!
Bubu
lucky 503932 2009. december 22. 14:20
Válasz erre
Nyugi én most SzPo-15M kosaras felépítményen dolgozok Ural 375 alapon 1/72-ben...
Bubu 503931 2009. december 22. 12:19
Válasz erre
Az átépítéssel lenne meló dögivel!:)Találtam pár használható képet.
www.fire-engine-photos.com/picture/number16124.asp
Bubu 503930 2009. december 22. 12:12
Válasz erre
Szia!
Köszi a linket!Itt van pár tűzoltó Zil 131, lehet,hogy mégis csak kéne építenem egy felépítményt az Uralra:).Ugyan az a tűzoltós felépítmény lehetett a Zil-eken és az Uralokon is?
rod666 503929 2009. december 22. 10:07
Válasz erre
rod666 503928 2009. december 22. 10:04
Válasz erre
Az englisrussia.com-on vannak fenn képek az otthagyott technikáról, ott nézz körbe.
Bubu 503927 2009. december 22. 10:02
Válasz erre
He!Az Ural már megvan de szerintem sima platós lesz!Bár láttam már tűzoltó változatot is 4320-ból!A mentesítő járművek roncstelepéről szeretnék egy kis részletet diorámába faragni:).Az Ural mellé szeretnék még egy járművet, Uazt vagy Brdm-et esetleg Btr-t.
lucky 503926 2009. december 22. 09:19
Válasz erre
akkor nincs más hátra megvenni az 1/35-ös Uralt és ráépíteni a felépítményt.
Bubu 503923 2009. december 20. 19:53
Válasz erre
72-ben gyártja valaki a tűzoltó változatát is ha jól láttam.Csak sajnos az nekem kicsi!
lucky 503922 2009. december 20. 19:49
Válasz erre
Szia!
Csak 1/72-ben az ICM, de az valami gyönyörű.
Bubu 503921 2009. december 20. 19:43
Válasz erre
Szia lucky!
Kösz a linket!:) Annyit sikerült lefordítanom,hogy a 4320-as első szériáját 77-86-ig gyártották!Tehát az ominózus baleset után használhatták őket!De a mentesítő járművek temetőjében szinte csak Zil-131-eseket látni, amit viszont nem tudom ,hogy gyárt -e valaki 1:35-ben?
Kösz:Bubu
lucky 503920 2009. december 20. 19:07
Válasz erre
Sztem 1975-től van gyártásban

aviaros.narod.ru/ural-4320.htm
Bubu 503919 2009. december 20. 18:31
Válasz erre
Sziasztok!
Meg tudná nekem valaki mondani,hogy az URAL 4320 teherautókat mikortól gyártották?Ott lehettek a csernobili kármentesítésnél?
Kösz:Bubu
uaz-os 503918 2009. december 20. 09:59
Válasz erre
romeo 503917 2009. december 19. 09:55
Válasz erre
ot_64_vydra
ot_64_vydra
d_442_fug
d_442_fug
d_944_pszh
d_944_pszh

www.armadahobby.com/
lucky 503916 2009. december 19. 09:29
Válasz erre
szia!
Mi lesz a az alap?
E-Klass?
lucky 503915 2009. december 19. 09:29
Válasz erre
Petibá!
A 1328 Hsz-ben lévő képen Ks kocsikon vannak a Csepelek.
balaton 503914 2009. december 19. 09:25
Válasz erre
romeo 503913 2009. december 19. 09:22
Válasz erre
_DSC1352
_DSC1352
_DSC1364
_DSC1364

Üdv!

Kecskemét 2009. dec.
www.jetfly.hu
romeo 503912 2009. december 19. 08:02
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm a Csepel beazonosítást!
romeo 503911 2009. december 19. 07:54
Válasz erre
Nem az én képeim, kiadványokban nem publikálhatók.

Üdv!
pepe 503910 2009. december 18. 21:18
Válasz erre
Sziasztok
Tudja valaki, hogy zis6 alapra épített parm2 van-e Kecelen?
törzsbusz 503909 2009. december 18. 15:02
Válasz erre
Üdv romeo!

A képeden a bevagonírozott Csepelek - hátulról hűtőgépkocsi, szemből kenyérszállító gépkocsi. A felépítmény típusa EZF 526. Megjelenésre egyformák, sőt a felépítmény szekrénye is azonos. Hátulról látható hűtőgépkocsi onnan különböztethető meg a kenyerestől,hogy a felépítmény elején - ha jól megnézed - a fülke mögött egy kisebb és egy nagyobb nyitható kezelőajtó látható. Nagyobb mögött a hűtőaggregát kezelőszervei, míg a felnyitható kis ablak mögött a hőfokmérő van. Azért kenyérszállító a szemben lévő, mert a felépítmény tetején nincs kialakítva a légréses dupla tető, mint a hűtőnél.
A hűtőgépkocsinál a svájci gyártmányú aggregát a vezetőfülke mögött bal oldalon az alvázon került kialakításra. típusa D-346.00. A kenyeresen ugyanott egy szellőztető berendezést építettek be. Az alváz típusa D-344.00.

Ismét szeretném megkérdezni vannak -e még ilyen témájú képeid és azok forrás megjelöléssel publikálhatóak-e kiadványokban?

Üdv: törzsbusz
Gileg 503908 2009. december 17. 22:08
Válasz erre
KRAZ-255-E305-str-3
KRAZ-255-E305-str-3

még egy kép...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.