/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
balaton 504015 2009. december 26. 22:18
Válasz erre
Ami képem van róla, az mind itt van a topikban :(
Ez a fehér nekem is új.
balaton 504014 2009. december 26. 22:16
Válasz erre
A H9-es is Rába fejlesztés, csak ugye saját fülkét itt már nem gyártanak. A határőrség Ifáit váltották vele. 3,5t-s teherbírású, tehát kisebb, mint a H14. Ez alapján nem hiszem, hogy sok közük lenne egymáshoz.
Véletlenül nincs róla rajza valakinek?
Bubu 504013 2009. december 26. 22:05
Válasz erre
Az a vicc az egészben,hogy lehet,hogy ő a 3.!Ugyanis az akkori urbán legenda szerint a 3. fehér volt,így szolgált valahol Pest körül(legalábbis így mondták akkoriban)!:D Megpróbálok képeket szerezni a szombathelyiről,hátha valamelyik surranótársam lefényképezte!
Ronin 504012 2009. december 26. 21:55
Válasz erre
Istenem! 12 éve mennyit mennyit utaztam ilyenek platóján, főleg téli hidegben...:)
De szép is volt, amikor az eggyikkel megcsúszott a vagánykodó sofőr, és betolta a fülkét a gothárdi laktanya egyik melléképületének kicsi egyszárnyú ajtaján. Nemi téglabontással kitágította a bejáratot. A leszerelő zászlómon meg is örökítettem a falat áttörő RÁBA-t...:)
Üdv:Ronin
Freddy 504011 2009. december 26. 21:21
Válasz erre
Magyar autógyárak katonai járművei c. könyvben van még erről a Kamaz-fülkés gépről egy hátulnézeti fotó is.

Kamovos ma 18:04
Ennek a H9-esnek vajon van valami köze a H18/14/22-es sorozathoz? Máshogy is néz ki, kisebb is.
romeo 504010 2009. december 26. 20:56
Válasz erre
Hát ez szuper, most látom először!
csetuka 504009 2009. december 26. 20:52
Válasz erre
tn_800x600_136397_23952_Raba_gyariKamaz_cab
tn_800x600_136397_23952_Raba_gyariKamaz_cab
tn_800x600_136397_24005_Rabakamazfulke
tn_800x600_136397_24005_Rabakamazfulke

Sziasztok!

Lehet ,hogy ez a harmadik?

üdv.: csetuka
romeo 504008 2009. december 26. 18:59
Válasz erre
Köszönöm!

Ez már jól látható, kár, hogy hiányoznak az oldalak.
Kamovos 504007 2009. december 26. 18:39
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Sajnos a kereső a H-18-ra már az újakat mutatja!

Üdv: kamovos
balaton 504006 2009. december 26. 18:09
Válasz erre
Rába H18 prototípus Kamaz fülkével 02
Rába H18 prototípus Kamaz fülkével 02

Már csak ez van.
balaton 504005 2009. december 26. 18:06
Válasz erre
Ez MAN-fülkés. A Kisváros c. tv-sorozat gyakori szereplője volt :)
Kamovos 504004 2009. december 26. 18:04
Válasz erre
csanyiati 504003 2009. december 26. 17:59
Válasz erre
dac 665
Nekünk van viz szállító
romeo 504002 2009. december 26. 14:46
Válasz erre
Köszi Balaton!

Oldalnézetből nincs?
törzsbusz 504001 2009. december 26. 14:13
Válasz erre
Dac 665T "TEVE" vízszállító gépkocsi magyar felépítménnyel, amit a BVG (Budapesti Vegyipari Gépgyár) készített. Az első változat URAL 375D típusra készült,ami több sebből elvérzett. Egyébként is benzines volt, ekkor még 4320 típusú diesel Ural nem volt, és a D-566 is elveszett. Miután az illetékes rendszersítő bizottság (RB) a Dac típus rendszeresítése mellett döntött, kedvező alkalom volt a "vizesdak" kialakítására. A vizesdak a VGK-70 típusú Csepel D-346.07-3 típusú alvázon lévő (szintén VGK) vízszállítót váltotta fel.
Freddy 504000 2009. december 26. 12:39
Válasz erre
itt a második rész:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2009/12/26/a_tank_2009-ben_halal_ciki/

MRAP-részletfotókkal és egész használható magyar Hummer-képekkel.
balaton 503999 2009. december 26. 10:57
Válasz erre
És ebből kettő már itt van :)
Bubu 503998 2009. december 26. 10:22
Válasz erre
Szombathelyen volt ilyen jármű 96-97-ben!Akkor azt mondták,hogy kísérleti példány és,hogy ezzel a fülkével csak 3 db készült!
balaton 503997 2009. december 26. 09:54
Válasz erre
proto
proto

Ez a H-sorozat prototípusa a 80-as évek végéről, ha jól tévedek. Egy platós H18...
romeo 503996 2009. december 26. 08:33
Válasz erre
Rába - Kamaz
Rába - Kamaz

Kamaz fülkés Rába. Van valakinek képe a platós változatról?
Köszi!
romeo 503995 2009. december 26. 07:51
Válasz erre
Szia!

Nem platós, tartályt hordoz.
Bubu 503994 2009. december 26. 06:07
Válasz erre
juge75 503993 2009. december 26. 04:14
Válasz erre
juge75 503992 2009. december 26. 04:03
Válasz erre
Magirus, ilyen volt Zsámbékon, anyagmozgatásra.
romeo 503991 2009. december 26. 00:43
Válasz erre
3217213809_ebe8e0a7ae_o
3217213809_ebe8e0a7ae_o

Önjáró komp ZIL-135 alvázon.
romeo 503990 2009. december 25. 23:49
Válasz erre
romeo 503989 2009. december 25. 23:49
Válasz erre
MAGIRUS 178 JUPITER WILHAG-KIRSTEN mentő vontató jármű, az MH a Bundeswehr készletéből szerezte be 2002-ben.
Jimbobá 503988 2009. december 25. 23:24
Válasz erre
100_3863
100_3863

És még egy. Tán meg járta Al-Hillát? Mi lehet ez?

Köszönöm!
Jimbobá 503987 2009. december 25. 23:09
Válasz erre
100_0308
100_0308

Sziasztok!
Ismeri valaki ennek a pontos típusát?
Valami Dac...
Köszi!
Freddy 503986 2009. december 25. 22:58
Válasz erre
itt a teljes cikk:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2009/12/25/bekefenntartas_gyuras_csocso_sor/

A Haditechnikában van egy részletesebb leírás, elvileg nem nehéz átalakítani a Revell G-Mercijét (a páncél a karosszériaelemek meglévő üregeibe került), csak az alváz megerősítéseiről kéne valami anyag.
borisz 503985 2009. december 25. 22:55
Válasz erre
Legalább a háta köré kaphatna valami lemezt még.
Nem könnyű célpont így?
romeo 503984 2009. december 25. 22:27
Válasz erre
MB G-280 páncélozott
MB G-280 páncélozott
MB G-280 páncélozott (1)
MB G-280 páncélozott (1)
MB G-280 páncélozott (2)
MB G-280 páncélozott (2)
MB G-280 páncélozott (4)
MB G-280 páncélozott (4)
MB G-280 páncélozott (5)
MB G-280 páncélozott (5)

Üdv!

Néhány fotó a honvédség új páncélozott Mercedes G-280-asáról.
romeo 503983 2009. december 25. 09:20
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszi a választ, a fotókat folyamatosan rakom fel.
Bubu 503982 2009. december 24. 23:36
Válasz erre
Még nem tiszt pár dolog de rajzot mindenképp készítek majd.A többit meg majd építés közben:)
joci232 503981 2009. december 24. 22:49
Válasz erre
lucky 503980 2009. december 24. 20:44
Válasz erre
Készíts rajzot, ha az megvan, akkor már sok baj nem lehet.
Lehet szükség lesz az összeépített alvázra.
törzsbusz 503979 2009. december 24. 15:13
Válasz erre
Szia romeó!

A Prágák - amik a képen vannak - EVK (ezred-víztisztító készlet) gépkocsiként, nem nagy darabszámban voltak rendszeresítve. légyszi tegyél még fel ilyen képeket, hátha tudok válaszolni.

Üdv: törzsbusz

Kellemes karit mindenkinek!
Bubu 503978 2009. december 24. 14:41
Válasz erre
Köszönet!Ezt a sorozatot már én is letöltöttem!Ez fogja adni a fő csapásvonalat!:)60 képet sikerült levadásznom a tűzoltókról, remélem minden részletet lehet majd látni rajtuk.
lucky 503977 2009. december 24. 14:22
Válasz erre
images.google.hu/imgres
Tűzoltó Ural
lucky 503976 2009. december 24. 14:17
Válasz erre
www.nva-forum.de/nva-board/uploads/post-78-1172100884.jpg
Még egy fotó egy 375-ről ( NDK). Ezen olyan kerekek vannak mint a 4320-on.
Számomra úgy tűnik, h olyat raktak fel amilyen volt.
Valaki 503975 2009. december 24. 13:58
Válasz erre
"Este mikor kigyúlnak a karácsonyi fények, a gyermekkori álmok egy percre visszatérnek. Ekkor a szemekben a szeretet fénye lángol, s a gyertyafényénél még a csillag is táncol."

Békés Boldog Karácsonyt kívánok !
lucky 503974 2009. december 24. 13:54
Válasz erre
Nézegetve a fotókat feltűnt,h az ICM 1/72-es Ural375 kerékjáratai nem jók, kicsi az ívük.
Az első lengések elnagyoltak, a difik nyomaték támjai hiányoznak.
A motorház elején lévő védőrács ( a mi a hűtők előtt van) kissé vastag, de helyileg jónak tűnik.
juge75 503973 2009. december 24. 13:46
Válasz erre
14.99 dollár és posta 19.64 dollár.
Összesen: 34.63 dollár, ez 6.600 forint.
Ha akarod, megveszem neked.
juge75 503972 2009. december 24. 13:42
Válasz erre
juge75 503971 2009. december 24. 13:33
Válasz erre
A rajzokon a számok az eredeti méretet mm-ben adják.
juge75 503970 2009. december 24. 13:33
Válasz erre
Kamaz 1
Kamaz 1
Kamaz 2
Kamaz 2
Kamaz 3
Kamaz 3
K-701 1
K-701 1
K-701 2
K-701 2
K-701 3
K-701 3

Kellemes karácsonyt!
Kamovos 503969 2009. december 24. 12:58
Válasz erre
Szia Lucky

Az uttörő ahol tud segít! :)

Üdv: kamovos
lucky 503968 2009. december 24. 12:56
Válasz erre
Szia Kamovos!
Köszi a fotót így már világos!
Én a képeden hiányzó lemezre gondoltam, mint különbségre.
Kamovos 503967 2009. december 24. 12:49
Válasz erre
Ural kerék
Ural kerék

Szia Lucky

Itt 1 kép ezen látszi, hogyan kell jól összeszerelten kinéznie!
Kamovos 503966 2009. december 24. 12:45
Válasz erre
Szia Lucky

Nem kifejezetten ez a célja!
Sőt egyáltalán nem az!
A kerekek nyomása szabályozható a fülkéből, csak előtte ki kell nyitni a kerekeken lévő csapokat.
Na erre a csapra csatlakozik az a cső amit te szelepvédőnek néztél.
Ez az egész nem látszik, ha felvan csavarozva a védő lemez, ami itt nincs.
Ezen a képen egyébként nem jól van felrakva a kerék mert a feltöltő cső csak lóg a levegőben és a csap amire csatlakoztatni kellene az kicsit odébb van.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.