/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 504119 2010. január 6. 19:55
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, ez bizony ujdonság számomra.
Az MN milyen Roburokat használt még?
Hallottam Lo2002-ről és Lo2500-ról, ez igaz lehet?
Köszi!
törzsbusz 504118 2010. január 6. 18:26
Válasz erre
Üdv romeo!

A Roburok törzshálóhely gépkocsik. (gpk. gépes pihenőkocsi)A Haditechnikai Intézet tervei alapján a BUDAMOBIL gyártotta a felépítményeket, mely 1973-as fejlesztés. A bázisjármű kialakításakor az alvázat a hátsó tengely mögött 70 cm-el meg kellett toldani a felépítmény miatt. Ezért a gpk vontatni nem tudott. Készült pótkocsi változata is, amiről korábban raktam fel képet. (D-344 törzsbusz vontat)Csak LO 1800 és 1801 alvázon készült.

Üdv.
romeo 504117 2010. január 6. 09:02
Válasz erre
helyesen 1535-ös hozzászólás.
romeo 504116 2010. január 6. 09:01
Válasz erre
Maz!

Köszönöm! Ha megkérlek Te nem tudnál valamit az 1353-ös hozzászólásom Roburjáról mondani, pontos típus, rendeltetés?
Maz 504115 2010. január 6. 07:44
Válasz erre
A PMP szalaghíd készlet nyompályás eleme. Egy fémszőnyeget tud leteríteni a fövenyes részre, elkerülve a híd előtti rész kijáródását.
romeo 504114 2010. január 5. 23:45
Válasz erre
KrAZ
KrAZ

Ez milyen változat?
MAZ HL 20 05 504113 2010. január 5. 11:18
Válasz erre
Rendben, köszönöm. Ide tudsz írní: zsukov88@citromail.hu, de sikerült regisztrálnom, ezt az adatlapomat nézd meg, ez "látható", tegnap óta működik. Mostantól tagolt nicknévvel vagyok, azt vedd figyelembe ! Előreis köszi.
romeo 504112 2010. január 4. 23:56
Válasz erre
Csepel350
Csepel350

Csepel-350,MN.
romeo 504111 2010. január 4. 23:22
Válasz erre
Robur
Robur

Üdv Törzsbusz!

Kérlek segíts beazonosítani a dobozos Roburokat!
Köszi!
juge75 504110 2010. január 4. 20:09
Válasz erre
MAZHL2005!
Szeretnék küldeni neked pár dolgot, de mivel nem vagy regisztrálva, itt szólok.
Vedd fel velem a kapcsolatot!
juge75@freemail.hu
romeo 504109 2010. január 4. 20:00
Válasz erre
Üdv Gabi!

O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is.
romeo 504108 2010. január 4. 19:59
Válasz erre
Üdv Gabi!

O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is.
páncélos 504107 2010. január 4. 08:00
Válasz erre
Szerintem egyszerűbb lenne, ha írnátok a Trumpeternek, pár képet is mellékelve, hátha javítanak a készleten, és talán egy mintapéldányt is kapnátok.
Így legalább, ha majd 3-4 év múlva én is megveszem, már a jó verziót kapom.
Freddy 504105 2010. január 3. 22:00
Válasz erre
,,A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták."

Tudom, pontosan ezért kevertem össze a két MAZ-t. De ha tényleg full eredetire lett visszaállítva, akkor viszont hatalmas riszpekt érte, kár lett volna, ha egy normális példány se marad a típusból.
Maz 504104 2010. január 3. 21:46
Válasz erre
A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták.

A hol felirat, hol csík, sima hűtőmágneses matrica témára a magyarázat: Az odaútra feltettük, a helyszínen levettük. Rendszám ugyanez. Amúgy színre az az eredeti színhez legközelebb álló, az ajtó belsejéről (ahol nem érte nap) lett levéve a szín. Egy dolog, ami gyárilag nincs rajta, a bölényes embléma az elején.
MAZHL2005 504103 2010. január 3. 21:24
Válasz erre
MAZ-537 G
MAZ-537 G

Üdv. ezt most találtam. oklop.net23.net/vucnivoz/maz537/opis.htm
Freddy 504102 2010. január 3. 21:12
Válasz erre
Na, még két gondolat, csak szerkeszteni nem lehet:

1.) A Trumpeterrel már nem először járok úgy (PT-76 meg MAZ-ból is kettő van), hogy megveszek egy másik altípust átalakításra gondolva, aztán kiadják szépen azt, ami nekem kell. Szeretnek egy dolgot jól körbejárni (T-55-ből is mennyi van már), nincs kizárva, hogy előbb-utóbb az igazi magyar is elkészül. Minden megvan már hozzá, csak egybe kell csomagolni.
2.) Valószínűleg egyébként pont a csiricsáré festés miatt választották ezt a restaurált gépet. Persze, nem néztek utána rendesen, de talán nem is magyar témához kerestek festést, csak egyszerűen egy látványos, tiritarka dekorációt akartak.
Freddy 504101 2010. január 3. 20:54
Válasz erre
Ha jobban megnézem, akkor tényleg lehet, hogy két magyar MAZ képei is keringenek a Google-találatok első oldalain, van egy kifejezetten újszerű példány is P01029 illetve HL2013 rendszámmal, de mivel a fényképeken az egy elég fura festésű T-55-össel a pótkocsiján látható (néhol ráadásul csíkos lökhárítóval és Túlméretes szállítmány-felirattal), ezért gondoltam, hogy ugyanarról a járműről lehet szó, a festés különböző fázisaiban, vagy mittudomén.
juge75 504100 2010. január 3. 19:38
Válasz erre
Na valami hasonlóképpen vették a méreteket az Sa-6 Szpu-ról is.
juge75 504099 2010. január 3. 19:38
Válasz erre
Óccó Kínai, öccszá foin!
Kéccszáá?
Maz 504098 2010. január 3. 19:23
Válasz erre
Írod:
"De tegyük hozzá gyorsan azt is, hogy amikor Sanghaj-alsón a kínai jómunkásember beírja a Google-be, hogy hungarian MAZ-537, és a kidobott gépek közül egyedül a Várhelyi-féle néz ki úgy, mint ami szétesés nélkül képes önerőből 20 métert megtenni, az nem Várhelyi Zoltán szégyene."

Na ezért vagyok leginkább kiakadva. Ha nem lenne több videóm, több száz képem egy gyönyörűen restauráltról a neten, akkor szót se szólhatnék. De van! Több éves munkámat, iszonyat sok időmet érzem elpocsékolva.
Freddy 504097 2010. január 3. 19:13
Válasz erre
Igen, makettező Murphy működik, rendkívül fontos, hogy ha az ember egy saját maga által átalakított makettet elkészít, lehetőség szerint még aznap értesüljön róla, hogy immár hivatalos, gyári megoldás is van a problémára:) Mondjuk anyagilag mindenképp jól jártam, mert csak ezt és a Late készletet összekombinálva lehet tökéletes MAZ-t építeni.
Akinek nincs csak erre plusz 15-20 rugója, az legjobban még mindig akkor jár, ha a Late-ből építi át.
De jól látom, hogy ehhez nem lesz utánfutó? Nem csak a magyarok által nem használt, hanem semmilyen.

Egyébként legalább látszik, milyen felelősség egy járművet restaurálni. De tegyük hozzá gyorsan azt is, hogy amikor Sanghaj-alsón a kínai jómunkásember beírja a Google-be, hogy hungarian MAZ-537, és a kidobott gépek közül egyedül a Várhelyi-féle néz ki úgy, mint ami szétesés nélkül képes önerőből 20 métert megtenni, az nem Várhelyi Zoltán szégyene.
balaton 504096 2010. január 3. 18:42
Válasz erre
Örülj, hogy a referenciafotón nem egy olyan tábla van a Mazra akasztva, amin ez áll: "Lekváros palacsinta 150Ft, Kókuszos 180..." :DDD
Maz 504095 2010. január 3. 16:47
Válasz erre
Kedves makettezők!

Talán még emlékeztek rá, hogy volt itt kifakadásom a magyar felségjelzéses Trumpeter MAZ-537 kiadásának hírére.

Legrémesebb álmaim váltak valóra ezzel kapcsolatban. :-(
Megnéztem a Trumpeter honlapját. Nos valóban kiadták magyar matricázással.

Várhelyi Gyuri járműre felmászni tilos táblájával. Ami egy dolog, bár köze nincs a "Hungarian Army"-hoz. Már itt nem tudtam, sírjak-e, vagy nevessek.

De maga a jármű sima MAZ-537 csörlő nélkül! Ráadásul a "Late version" amin már nincs burkolat az üzemanyagtartályok felett. Tehát még a lemintázott jármű sem építhető meg belőle...
juge75 504094 2010. január 3. 15:46
Válasz erre
Jimbobá 504092 2010. január 3. 15:10
Válasz erre
Szép lett nagyon, gratula!

"+ott van az a bizonyos linkelhetetlen oldal" :D Makettinfo, én így szeretlek.

Jó hír, úgy tűnik, a "linkelhetetlen oldal" hamarosan új tárhelyre költözik, és jön vagy 1000 új kép, plusz egy adag nyalánkság is. Csak várjatok egy hónapot, mire levizsgázok mindenből.

Üdv!
MAZHL2005 504091 2010. január 3. 14:57
Válasz erre
Hehe, a "névadóm". Zzép lett gratulálok.
Freddy 504090 2010. január 3. 14:42
Válasz erre
MAZ-537_1
MAZ-537_1
MAZ-537_2
MAZ-537_2
MAZ-537_3
MAZ-537_3
MAZ-537_4
MAZ-537_4
MAZ-537_5
MAZ-537_5
MAZ-537_sarhanyo
MAZ-537_sarhanyo
MAZsofor
MAZsofor

Sziasztok!

Tegnap elkészültem a MAZ vontatóval (magyar, a HL2005-ös, annak tetszik legjobban a festése), ma volt egy próbaútja a hóban (ajtóból fényképeztem, nem akaródzott kijjebb menni)
Sztirollapból csináltam neki ,,magyar" sárhányót, kapott egy sofőrt is (saját faragás, az arca meg az egyik keze van máshonnan), meg volt pár kisebb átalakítás: új rendszámtáblatartó, vontatókötél pl. Szerencsére nem volt nehéz, a makettinfo népének köszönhetően rengeteg fénykép állt rendelkezésemre, amiért köszönet mindenkinek. (+ott van az a bizonyos linkelhetetlen oldal, a nagyvasak, meg vagy 4-5 képet én is lőttem Kecelen talán)
Igazából még 99,99%, a 100-hoz hiányzik pár csepp átlátszó piros a hátsó lámpákból, de azt jövő héten veszek.
Gabi 504089 2010. január 3. 11:08
Válasz erre
Szia romeo!
Az rendben van, hogy Karcsi barátunk könyvét szeretnéd népszerűsíteni, ami teljesen helyén való. Arra viszont megkérnélek, hogy az onnan és más védett oldalról letöltött képeket ne töltsd fel ide, mert az problémát okozhat az oldalnak. Erre találták ki a linkelést, és máris olvasható, látható, amit meg szeretnél mutatni. Ezt emailben szerettem volna leírni Neked, csak sajnos nem vetted még a fáradságot, hogy regisztrálj.
Köszönöm!
Gabi

Ja, és Karcsi könyvének linkje:
www.honvedelem.hu/cikk/0/17252/konyvbemutato_vandor_karoly_legiero_tarsberletben.html
Maz 504088 2010. január 3. 10:08
Válasz erre
Kedves barátom. Az, hogy te az MH-ból indulsz ki ennek a képnek az értékelésekor már eleve hibás. Az MN-ből kellene.

Elárulom neked, hogy a 65M hadi- gyakorló öltözet korai változatán nem volt váll-lap. Magára a vállszalagra helyezték a rendfokozati jelzéseket. (Ajánlott kiadvány: Egyenruhánk) Az első képen látszódik is a csillag.
A vállszíjas felvetéseden is csak vigyorgok. Viseltél te vállszíjat valaha? Mellette megsúgom volt vállszíj nélküli (harckocsizó)tiszti derékszíj is.

Senki ne feledje, hogy a 65M esetén közel 40 év! történetéről beszélünk. Ezalatt számtalan apróbb változás történt a '75-ös és '87-es új öltözködési utasítások kiadásával járó nagy változások mellett.
Tisztes állomány milyen színű csillagot viselt a gyakorlón? Meg tudod mondani?
Én nem. Időben és térben folyamatosan változott. Helyenként teljesen szabálytalanul is hordták az egyenruhát. Tudtad pl, hogy Ercsiben a rendész járőröket Pestről jártak le ellenőrizni és sorra jelentették fel őket, mert a gyakorlóhoz a 82M kimenőmikádót vették fel? Ha ezt most rajzon látnád azt mondanád, ilyen nincs, mert nem szabályos. Akkor meg szokás volt.
juge75 504087 2010. január 3. 09:31
Válasz erre
Minden elismerésem Vándor Karesznak!
Mibe kerül ez a könyv kincs?
romeo 504084 2010. január 3. 08:48
Válasz erre
juge75 504083 2010. január 3. 05:45
Válasz erre
A Sztela-1-es képen vegyes üteg van, két Sztrela-1 és 3 Sz-60, Nagyoroszi.
juge75 504082 2010. január 3. 05:43
Válasz erre
_Borbála nap 2.
_Borbála nap 2.
_beolvasás0012
_beolvasás0012
_Sztrela-1 Nagyoroszi
_Sztrela-1 Nagyoroszi
27205549
27205549

Ezek fordultak elő:
romeo 504081 2010. január 2. 23:20
Válasz erre
MAN
MAN

man.
juge75 504080 2010. január 2. 09:01
Válasz erre
A rendszeresített RPK-1 tűzvezető lokátoros jármű volt Ural-375.
juge75 504079 2010. január 2. 09:00
Válasz erre
Használtak Gaz-66, Zil-157, és Csepel járműveket is, valamint pontosan nem tudom de Rába-MAN-t is.
romeo 504078 2010. január 2. 07:46
Válasz erre
Üdv Juge75!

Látom, a fotón URAL-4320-as van, ilyet is használtak Sz-60 vontatásához, mert eddig úgy tudtam, hogy csak URAL-375-öst.
Köszi!
romeo 504077 2010. január 2. 07:42
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Nos a 01-es kép 4-es figurája valamint a 03-as képen látható katona felderítő, ezért van náluk AKM szurony (-kés), továbbá álcaruha ezt egy volt katona ismerősöm pontosította.
juge75 504076 2010. január 2. 06:59
Válasz erre
PDVD_004
PDVD_004
PDVD_005
PDVD_005
PDVD_006
PDVD_006
PDVD_007
PDVD_007
PDVD_008
PDVD_008
PDVD_009
PDVD_009
PDVD_013
PDVD_013
PDVD_014
PDVD_014
PDVD_015
PDVD_015
PDVD_016
PDVD_016
PDVD_017
PDVD_017
PDVD_018
PDVD_018
PDVD_021
PDVD_021
PDVD_026
PDVD_026
PDVD_027
PDVD_027
PDVD_028
PDVD_028
PDVD_029
PDVD_029
PDVD_030
PDVD_030

No, itt imitált vegyi csapást kaptak a fiúk.
juge75 504075 2010. január 2. 06:24
Válasz erre
A vegyvédelmi táska rögzítő nincs derékhoz kötve, ez a tártáskával együtt kúszáskor frankón a hasad alá került.
juge75 504074 2010. január 2. 06:21
Válasz erre
Az enyém például nem volt sík porozva, gondolom hanyagul kezelte elődöm.
Tetejében úgy össze volt zsugorodva, hogy nem tudtam kiegyenesedni benne.
juge75 504073 2010. január 2. 06:19
Válasz erre
rittal 504072 2010. január 2. 03:38
Válasz erre
Hali!
A vv ruhához (pontosabban 65M összfegyvernemi -öfi- védőkészlet + 70M gázálarc) nem bőrkesztyű járt tiszteknél sem, hanem jó vastag, középhosszú fekete gumikesztyű. A ruhaként felvett öfi (mert lehetett lepelként és köpenyként is alkalmazni) ujját erre a gumikesztyűre kellett ráhúzni. A 70M gázálarc valóban nem ilyen csúcsos a beszélő membránnál és szürke színű. (megjegyzem, hogy ezek a cuccok kicsit is komolyabb (2. vh. utáni) kémiai harcanyagok elleni védelemre teljesen alkalmatlanok voltak)

A tiszti derékszíjat bizony az (antant-) váll-szíjjal ("növekedésgátlóval":) együtt kívül kellett hordani, sőt a váll-szíjra rá kellett húzni egy gyakorló váll-lapot is, mert máshogy nem lehetett a ragjelzést láthatóan jelezni.

Az AKM szurony is kilóg a sorból, mert az AMD-re nem lehetett felrakni, cask mint M-zárolt hadianyag volt a MH anyagállományában.

üdv: rittal
Freddy 504071 2010. január 1. 20:41
Válasz erre
A gázálarcos csóka nem is vegyvédelmi ruhában van, az az 1951 álcaköpeny, nem? A gázálarc formája egy kicsit fura, az igazi valahogy nem ilyen csőrszerű. Meg nem is sárga, inkább szürke.
romeo 504070 2010. január 1. 15:32
Válasz erre
cordell88 504069 2010. január 1. 14:09
Válasz erre
maz 5207 rr
maz 5207 rr

Köszi de már minden van ami kellet róla.Itt van pár kép róla:
cordell88 504068 2010. január 1. 14:08
Válasz erre
maz 5207 rr
maz 5207 rr

Köszi de már minden van ami kellet róla.Itt van pár kép róla:
csanyiati 504067 2010. január 1. 12:07
Válasz erre
Hali! 
Mire vagy kíváncsi?
4. én megyek dolgozni. Ha kell lemérem neked... BUÉK
Miggyuri 504066 2010. január 1. 07:36
Válasz erre
A puskagránátos figura kitalált pozícióban van. (Viszont így a fegyver jobban látszik.) Az AMP-vel a rajta szereplő kumulatív gránátot vállhoz emelt fegyverrel, az optikai irányzékon átnézve indították.(Ezért is volt az AMP-sek orra 99%-ban vagy törött, vagy sebes, mert a kiképzés során legalább egyszer mindenki "megszagolta" az optikát. :)) Így puskagránátot indítani, ahogy a képen van, legutóbb "A Halál 50 órája" filmben láttam. Annak a fegyvernek ehhez nem sok köze van.
A harcos jobb combjáról hiányzik a puskagránátokat tároló tok. Legjobban a kulacs tetszik. A földön heverő, repeszgránát orrába, hatásnövelő céllal, olyan 15 cm-es pálcát lehetett beszúrni.
Egyébként BÚÉK!
Miggyuri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.