<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
romeo | Adatlap | 504119 | 2010. január 6. 19:55 | ||
törzsbusz | Adatlap | 504118 | 2010. január 6. 18:26 | ||
Üdv romeo! A Roburok törzshálóhely gépkocsik. (gpk. gépes pihenőkocsi)A Haditechnikai Intézet tervei alapján a BUDAMOBIL gyártotta a felépítményeket, mely 1973-as fejlesztés. A bázisjármű kialakításakor az alvázat a hátsó tengely mögött 70 cm-el meg kellett toldani a felépítmény miatt. Ezért a gpk vontatni nem tudott. Készült pótkocsi változata is, amiről korábban raktam fel képet. (D-344 törzsbusz vontat)Csak LO 1800 és 1801 alvázon készült. Üdv. | |||||
romeo | Adatlap | 504117 | 2010. január 6. 09:02 | ||
helyesen 1535-ös hozzászólás. | |||||
romeo | Adatlap | 504116 | 2010. január 6. 09:01 | ||
Maz! Köszönöm! Ha megkérlek Te nem tudnál valamit az 1353-ös hozzászólásom Roburjáról mondani, pontos típus, rendeltetés? | |||||
Maz | Adatlap | 504115 | 2010. január 6. 07:44 | ||
A PMP szalaghíd készlet nyompályás eleme. Egy fémszőnyeget tud leteríteni a fövenyes részre, elkerülve a híd előtti rész kijáródását. | |||||
romeo | Adatlap | 504114 | 2010. január 5. 23:45 | ||
MAZ HL 20 05 | Adatlap | 504113 | 2010. január 5. 11:18 | ||
Rendben, köszönöm. Ide tudsz írní: zsukov88@citromail.hu, de sikerült regisztrálnom, ezt az adatlapomat nézd meg, ez "látható", tegnap óta működik. Mostantól tagolt nicknévvel vagyok, azt vedd figyelembe ! Előreis köszi. | |||||
romeo | Adatlap | 504112 | 2010. január 4. 23:56 | ||
romeo | Adatlap | 504111 | 2010. január 4. 23:22 | ||
juge75 | Adatlap | 504110 | 2010. január 4. 20:09 | ||
MAZHL2005! Szeretnék küldeni neked pár dolgot, de mivel nem vagy regisztrálva, itt szólok. Vedd fel velem a kapcsolatot! juge75@freemail.hu | |||||
romeo | Adatlap | 504109 | 2010. január 4. 20:00 | ||
Üdv Gabi! O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is. | |||||
romeo | Adatlap | 504108 | 2010. január 4. 19:59 | ||
Üdv Gabi! O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is. | |||||
páncélos | Adatlap | 504107 | 2010. január 4. 08:00 | ||
Szerintem egyszerűbb lenne, ha írnátok a Trumpeternek, pár képet is mellékelve, hátha javítanak a készleten, és talán egy mintapéldányt is kapnátok. Így legalább, ha majd 3-4 év múlva én is megveszem, már a jó verziót kapom. | |||||
Freddy | Adatlap | 504105 | 2010. január 3. 22:00 | ||
,,A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták." Tudom, pontosan ezért kevertem össze a két MAZ-t. De ha tényleg full eredetire lett visszaállítva, akkor viszont hatalmas riszpekt érte, kár lett volna, ha egy normális példány se marad a típusból. | |||||
Maz | Adatlap | 504104 | 2010. január 3. 21:46 | ||
A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták. A hol felirat, hol csík, sima hűtőmágneses matrica témára a magyarázat: Az odaútra feltettük, a helyszínen levettük. Rendszám ugyanez. Amúgy színre az az eredeti színhez legközelebb álló, az ajtó belsejéről (ahol nem érte nap) lett levéve a szín. Egy dolog, ami gyárilag nincs rajta, a bölényes embléma az elején. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 504103 | 2010. január 3. 21:24 | ||
Freddy | Adatlap | 504102 | 2010. január 3. 21:12 | ||
Na, még két gondolat, csak szerkeszteni nem lehet: 1.) A Trumpeterrel már nem először járok úgy (PT-76 meg MAZ-ból is kettő van), hogy megveszek egy másik altípust átalakításra gondolva, aztán kiadják szépen azt, ami nekem kell. Szeretnek egy dolgot jól körbejárni (T-55-ből is mennyi van már), nincs kizárva, hogy előbb-utóbb az igazi magyar is elkészül. Minden megvan már hozzá, csak egybe kell csomagolni. 2.) Valószínűleg egyébként pont a csiricsáré festés miatt választották ezt a restaurált gépet. Persze, nem néztek utána rendesen, de talán nem is magyar témához kerestek festést, csak egyszerűen egy látványos, tiritarka dekorációt akartak. | |||||
Freddy | Adatlap | 504101 | 2010. január 3. 20:54 | ||
Ha jobban megnézem, akkor tényleg lehet, hogy két magyar MAZ képei is keringenek a Google-találatok első oldalain, van egy kifejezetten újszerű példány is P01029 illetve HL2013 rendszámmal, de mivel a fényképeken az egy elég fura festésű T-55-össel a pótkocsiján látható (néhol ráadásul csíkos lökhárítóval és Túlméretes szállítmány-felirattal), ezért gondoltam, hogy ugyanarról a járműről lehet szó, a festés különböző fázisaiban, vagy mittudomén. | |||||
juge75 | Adatlap | 504100 | 2010. január 3. 19:38 | ||
Na valami hasonlóképpen vették a méreteket az Sa-6 Szpu-ról is. | |||||
juge75 | Adatlap | 504099 | 2010. január 3. 19:38 | ||
Óccó Kínai, öccszá foin! Kéccszáá? | |||||
Maz | Adatlap | 504098 | 2010. január 3. 19:23 | ||
Írod: "De tegyük hozzá gyorsan azt is, hogy amikor Sanghaj-alsón a kínai jómunkásember beírja a Google-be, hogy hungarian MAZ-537, és a kidobott gépek közül egyedül a Várhelyi-féle néz ki úgy, mint ami szétesés nélkül képes önerőből 20 métert megtenni, az nem Várhelyi Zoltán szégyene." Na ezért vagyok leginkább kiakadva. Ha nem lenne több videóm, több száz képem egy gyönyörűen restauráltról a neten, akkor szót se szólhatnék. De van! Több éves munkámat, iszonyat sok időmet érzem elpocsékolva. | |||||
Freddy | Adatlap | 504097 | 2010. január 3. 19:13 | ||
Igen, makettező Murphy működik, rendkívül fontos, hogy ha az ember egy saját maga által átalakított makettet elkészít, lehetőség szerint még aznap értesüljön róla, hogy immár hivatalos, gyári megoldás is van a problémára:) Mondjuk anyagilag mindenképp jól jártam, mert csak ezt és a Late készletet összekombinálva lehet tökéletes MAZ-t építeni. Akinek nincs csak erre plusz 15-20 rugója, az legjobban még mindig akkor jár, ha a Late-ből építi át. De jól látom, hogy ehhez nem lesz utánfutó? Nem csak a magyarok által nem használt, hanem semmilyen. Egyébként legalább látszik, milyen felelősség egy járművet restaurálni. De tegyük hozzá gyorsan azt is, hogy amikor Sanghaj-alsón a kínai jómunkásember beírja a Google-be, hogy hungarian MAZ-537, és a kidobott gépek közül egyedül a Várhelyi-féle néz ki úgy, mint ami szétesés nélkül képes önerőből 20 métert megtenni, az nem Várhelyi Zoltán szégyene. | |||||
balaton | Adatlap | 504096 | 2010. január 3. 18:42 | ||
Örülj, hogy a referenciafotón nem egy olyan tábla van a Mazra akasztva, amin ez áll: "Lekváros palacsinta 150Ft, Kókuszos 180..." :DDD | |||||
Maz | Adatlap | 504095 | 2010. január 3. 16:47 | ||
Kedves makettezők! Talán még emlékeztek rá, hogy volt itt kifakadásom a magyar felségjelzéses Trumpeter MAZ-537 kiadásának hírére. Legrémesebb álmaim váltak valóra ezzel kapcsolatban. :-( Megnéztem a Trumpeter honlapját. Nos valóban kiadták magyar matricázással. Várhelyi Gyuri járműre felmászni tilos táblájával. Ami egy dolog, bár köze nincs a "Hungarian Army"-hoz. Már itt nem tudtam, sírjak-e, vagy nevessek. De maga a jármű sima MAZ-537 csörlő nélkül! Ráadásul a "Late version" amin már nincs burkolat az üzemanyagtartályok felett. Tehát még a lemintázott jármű sem építhető meg belőle... | |||||
juge75 | Adatlap | 504094 | 2010. január 3. 15:46 | ||
Jimbobá | Adatlap | 504092 | 2010. január 3. 15:10 | ||
Szép lett nagyon, gratula! "+ott van az a bizonyos linkelhetetlen oldal" :D Makettinfo, én így szeretlek. Jó hír, úgy tűnik, a "linkelhetetlen oldal" hamarosan új tárhelyre költözik, és jön vagy 1000 új kép, plusz egy adag nyalánkság is. Csak várjatok egy hónapot, mire levizsgázok mindenből. Üdv! | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 504091 | 2010. január 3. 14:57 | ||
Hehe, a "névadóm". Zzép lett gratulálok. | |||||
Freddy | Adatlap | 504090 | 2010. január 3. 14:42 | ||
Sziasztok! Tegnap elkészültem a MAZ vontatóval (magyar, a HL2005-ös, annak tetszik legjobban a festése), ma volt egy próbaútja a hóban (ajtóból fényképeztem, nem akaródzott kijjebb menni) Sztirollapból csináltam neki ,,magyar" sárhányót, kapott egy sofőrt is (saját faragás, az arca meg az egyik keze van máshonnan), meg volt pár kisebb átalakítás: új rendszámtáblatartó, vontatókötél pl. Szerencsére nem volt nehéz, a makettinfo népének köszönhetően rengeteg fénykép állt rendelkezésemre, amiért köszönet mindenkinek. (+ott van az a bizonyos linkelhetetlen oldal, a nagyvasak, meg vagy 4-5 képet én is lőttem Kecelen talán) Igazából még 99,99%, a 100-hoz hiányzik pár csepp átlátszó piros a hátsó lámpákból, de azt jövő héten veszek. | |||||
Gabi | Adatlap | 504089 | 2010. január 3. 11:08 | ||
Szia romeo! Az rendben van, hogy Karcsi barátunk könyvét szeretnéd népszerűsíteni, ami teljesen helyén való. Arra viszont megkérnélek, hogy az onnan és más védett oldalról letöltött képeket ne töltsd fel ide, mert az problémát okozhat az oldalnak. Erre találták ki a linkelést, és máris olvasható, látható, amit meg szeretnél mutatni. Ezt emailben szerettem volna leírni Neked, csak sajnos nem vetted még a fáradságot, hogy regisztrálj. Köszönöm! Gabi Ja, és Karcsi könyvének linkje: www.honvedelem.hu/cikk/0/17252/konyvbemutato_vandor_karoly_legiero_tarsberletben.html | |||||
Maz | Adatlap | 504088 | 2010. január 3. 10:08 | ||
Kedves barátom. Az, hogy te az MH-ból indulsz ki ennek a képnek az értékelésekor már eleve hibás. Az MN-ből kellene. Elárulom neked, hogy a 65M hadi- gyakorló öltözet korai változatán nem volt váll-lap. Magára a vállszalagra helyezték a rendfokozati jelzéseket. (Ajánlott kiadvány: Egyenruhánk) Az első képen látszódik is a csillag. A vállszíjas felvetéseden is csak vigyorgok. Viseltél te vállszíjat valaha? Mellette megsúgom volt vállszíj nélküli (harckocsizó)tiszti derékszíj is. Senki ne feledje, hogy a 65M esetén közel 40 év! történetéről beszélünk. Ezalatt számtalan apróbb változás történt a '75-ös és '87-es új öltözködési utasítások kiadásával járó nagy változások mellett. Tisztes állomány milyen színű csillagot viselt a gyakorlón? Meg tudod mondani? Én nem. Időben és térben folyamatosan változott. Helyenként teljesen szabálytalanul is hordták az egyenruhát. Tudtad pl, hogy Ercsiben a rendész járőröket Pestről jártak le ellenőrizni és sorra jelentették fel őket, mert a gyakorlóhoz a 82M kimenőmikádót vették fel? Ha ezt most rajzon látnád azt mondanád, ilyen nincs, mert nem szabályos. Akkor meg szokás volt. | |||||
juge75 | Adatlap | 504087 | 2010. január 3. 09:31 | ||
Minden elismerésem Vándor Karesznak! Mibe kerül ez a könyv kincs? | |||||
romeo | Adatlap | 504084 | 2010. január 3. 08:48 | ||
juge75 | Adatlap | 504083 | 2010. január 3. 05:45 | ||
A Sztela-1-es képen vegyes üteg van, két Sztrela-1 és 3 Sz-60, Nagyoroszi. | |||||
juge75 | Adatlap | 504082 | 2010. január 3. 05:43 | ||
romeo | Adatlap | 504081 | 2010. január 2. 23:20 | ||
juge75 | Adatlap | 504080 | 2010. január 2. 09:01 | ||
A rendszeresített RPK-1 tűzvezető lokátoros jármű volt Ural-375. | |||||
juge75 | Adatlap | 504079 | 2010. január 2. 09:00 | ||
Használtak Gaz-66, Zil-157, és Csepel járműveket is, valamint pontosan nem tudom de Rába-MAN-t is. | |||||
romeo | Adatlap | 504078 | 2010. január 2. 07:46 | ||
Üdv Juge75! Látom, a fotón URAL-4320-as van, ilyet is használtak Sz-60 vontatásához, mert eddig úgy tudtam, hogy csak URAL-375-öst. Köszi! | |||||
romeo | Adatlap | 504077 | 2010. január 2. 07:42 | ||
Üdv Mindenkinek! Nos a 01-es kép 4-es figurája valamint a 03-as képen látható katona felderítő, ezért van náluk AKM szurony (-kés), továbbá álcaruha ezt egy volt katona ismerősöm pontosította. | |||||
juge75 | Adatlap | 504076 | 2010. január 2. 06:59 | ||
juge75 | Adatlap | 504075 | 2010. január 2. 06:24 | ||
A vegyvédelmi táska rögzítő nincs derékhoz kötve, ez a tártáskával együtt kúszáskor frankón a hasad alá került. | |||||
juge75 | Adatlap | 504074 | 2010. január 2. 06:21 | ||
Az enyém például nem volt sík porozva, gondolom hanyagul kezelte elődöm. Tetejében úgy össze volt zsugorodva, hogy nem tudtam kiegyenesedni benne. | |||||
juge75 | Adatlap | 504073 | 2010. január 2. 06:19 | ||
Volt tereptarka vv-ruha is. | |||||
rittal | Adatlap | 504072 | 2010. január 2. 03:38 | ||
Hali! A vv ruhához (pontosabban 65M összfegyvernemi -öfi- védőkészlet + 70M gázálarc) nem bőrkesztyű járt tiszteknél sem, hanem jó vastag, középhosszú fekete gumikesztyű. A ruhaként felvett öfi (mert lehetett lepelként és köpenyként is alkalmazni) ujját erre a gumikesztyűre kellett ráhúzni. A 70M gázálarc valóban nem ilyen csúcsos a beszélő membránnál és szürke színű. (megjegyzem, hogy ezek a cuccok kicsit is komolyabb (2. vh. utáni) kémiai harcanyagok elleni védelemre teljesen alkalmatlanok voltak) A tiszti derékszíjat bizony az (antant-) váll-szíjjal ("növekedésgátlóval":) együtt kívül kellett hordani, sőt a váll-szíjra rá kellett húzni egy gyakorló váll-lapot is, mert máshogy nem lehetett a ragjelzést láthatóan jelezni. Az AKM szurony is kilóg a sorból, mert az AMD-re nem lehetett felrakni, cask mint M-zárolt hadianyag volt a MH anyagállományában. üdv: rittal | |||||
Freddy | Adatlap | 504071 | 2010. január 1. 20:41 | ||
A gázálarcos csóka nem is vegyvédelmi ruhában van, az az 1951 álcaköpeny, nem? A gázálarc formája egy kicsit fura, az igazi valahogy nem ilyen csőrszerű. Meg nem is sárga, inkább szürke. | |||||
romeo | Adatlap | 504070 | 2010. január 1. 15:32 | ||
cordell88 | Adatlap | 504069 | 2010. január 1. 14:09 | ||
Köszi de már minden van ami kellet róla.Itt van pár kép róla: | |||||
cordell88 | Adatlap | 504068 | 2010. január 1. 14:08 | ||
Köszi de már minden van ami kellet róla.Itt van pár kép róla: | |||||
csanyiati | Adatlap | 504067 | 2010. január 1. 12:07 | ||
Hali! Mire vagy kíváncsi? 4. én megyek dolgozni. Ha kell lemérem neked... BUÉK | |||||
Miggyuri | Adatlap | 504066 | 2010. január 1. 07:36 | ||
A puskagránátos figura kitalált pozícióban van. (Viszont így a fegyver jobban látszik.) Az AMP-vel a rajta szereplő kumulatív gránátot vállhoz emelt fegyverrel, az optikai irányzékon átnézve indították.(Ezért is volt az AMP-sek orra 99%-ban vagy törött, vagy sebes, mert a kiképzés során legalább egyszer mindenki "megszagolta" az optikát. :)) Így puskagránátot indítani, ahogy a képen van, legutóbb "A Halál 50 órája" filmben láttam. Annak a fegyvernek ehhez nem sok köze van. A harcos jobb combjáról hiányzik a puskagránátokat tároló tok. Legjobban a kulacs tetszik. A földön heverő, repeszgránát orrába, hatásnövelő céllal, olyan 15 cm-es pálcát lehetett beszúrni. Egyébként BÚÉK! Miggyuri |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Köszönöm, ez bizony ujdonság számomra.
Az MN milyen Roburokat használt még?
Hallottam Lo2002-ről és Lo2500-ról, ez igaz lehet?
Köszi!