/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Zéé74 504160 2010. január 10. 18:59
Válasz erre
romeo 504159 2010. január 10. 18:18
Válasz erre
Szép ajándék lesz a karácsonyfa alá, habár én akár holnap is megvenném.
törzsbusz 504158 2010. január 10. 16:46
Válasz erre
Üdv!

A teljesség igényére törekedve mutat átfogó képet a 60 évről, de lesznek benne szép , és nem elaprózott fotók.

Még az idén megjelenik, de a terv a karácsony lesz.
romeo 504157 2010. január 10. 15:48
Válasz erre
Nagy fotók is lesznek benne, vagy csak lexikonszerű miniatürizáltak?
romeo 504156 2010. január 10. 15:45
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Na, egész életemben egy ilyenre vágytam!
Mikor fog kb. megjelenni?
törzsbusz 504155 2010. január 10. 15:20
Válasz erre
borító terv
borító terv

Ez van készülőben:
romeo 504154 2010. január 10. 15:03
Válasz erre
Üdv Juge75!

Nagyon jó fotók, próbáltam átalakítani néhány programmal, de nekem sem sikerült.
romeo 504153 2010. január 10. 14:36
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Gyönyörű fotók, nagyon köszi!
juge75 504152 2010. január 10. 14:20
Válasz erre
Ja, a járművek a Szolnoki 89. Vegyes Szállítórepülő Dandár állományában voltak.
juge75 504151 2010. január 10. 14:19
Válasz erre
uazrobur0002
uazrobur0002

Sajnos nincs dia feltétem, de elviszem előhívatom.
Egyenlőre ezek csak a negatívok scannjai.
juge75 504150 2010. január 10. 13:56
Válasz erre
Srácok!
Örömhír!
Megtaláltam a mentőinkről sorkatonakoromban készült negatívokat 1994-95-ből.

1db Robur az Ex-NDK készletéből HS 09-76 és egy Uaz HS 24-54 rendszámokkal.
törzsbusz 504149 2010. január 10. 13:26
Válasz erre
60-as évek
60-as évek
60-as évek
60-as évek
platós menet
platós menet
a mi gépünk
a mi gépünk

Üdv romeo!

néhány fotó:
MAZHL2005 504148 2010. január 10. 12:09
Válasz erre
romeo 504145 2010. január 9. 20:14
Válasz erre
Bubu,MAZHL2005,Törzsbusz,Zéé74!

Köszönöm az infókat!
Zéé74 504144 2010. január 9. 20:10
Válasz erre
Igen, a Füredi I-ben a Nagy-kantin előtt állt, magányosan...
törzsbusz 504138 2010. január 9. 16:52
Válasz erre
Üdv romeo!

Az Lo-1800 -asok egyébként még "GARANT" - ként futottak nálunk. Az Lo-1800 és 1801 platós változata volt hadrendben a hetvenes évekig. Jellemzően a lövéscsapatoknál volt rendszeresítve. A gépesített lövészszázad (akkor gépkocsizólövész) állományában századonként 1 db. volt nyűgöző kocsiként a 4-6 db. platós Csepel mellett. Az MN-ben Roburból csak busz, és mentőgépkocsi kivitel volt rendszeresítve. A mentő volt 1800 -as és 2002 -es is. (későbbi)
törzsbusz 504137 2010. január 9. 16:46
Válasz erre
A W50 LA nyomdászból 1-2 db. volt, és propaganda gépkocsiként volt nyilvántartva az MN -ben. A századunknak volt egy db. Cegléden 1989-ben. Alig használtuk.
MAZHL2005 504136 2010. január 9. 16:40
Válasz erre
Üdv. Kaposváron a Boczonádinál volt egy W 50 terepes, nyomdász felépítménnyel.
Bubu 504133 2010. január 9. 06:45
Válasz erre
Nem!A honvédségről!Megpróbálok róla képeket szerkózni.
romeo 504132 2010. január 8. 23:21
Válasz erre
De ugye nem a határőrségről van szó?
Üdv!
Bubu 504131 2010. január 8. 22:32
Válasz erre
Nagyon szívesen!:D Az igaz,hogy csak egyetlen darab volt belőle de mivel a mi századunk állományában volt ezért mondom tutira!(Még a hivatásos tiszthelyettes nevére is emlékszem aki járt vele!)
Szép estét!
romeo 504130 2010. január 8. 22:06
Válasz erre
Bubu 504129 2010. január 8. 22:04
Válasz erre
Szombathelyen volt a honvédségnek 1000%!
romeo 504128 2010. január 8. 22:03
Válasz erre
pszh
pszh

pszh
romeo 504127 2010. január 8. 22:03
Válasz erre
Kamovos 504126 2010. január 8. 21:55
Válasz erre
Szia!

Börgöndön és Fehérváron nem volt IFA!

D-344 platós
Ural(benzines)platós
Zil-130 platós
Zil-131 platós
Avia platós
voltak szállításra

Üdv: kamovos
romeo 504125 2010. január 8. 21:54
Válasz erre
D944 PSZH
D944 PSZH

felújított
romeo 504124 2010. január 8. 21:37
Válasz erre
Igen, én is csak az IFA W50-ről tudok.
páncélos 504123 2010. január 8. 21:35
Válasz erre
Úgy hiszem nem, csak W50-es volt, és abból is csak pár db.
romeo 504122 2010. január 8. 21:12
Válasz erre
IFA L60
IFA L60

Szeretném megkérdezni, hogy az MN használta-e az IFA L60 platós tehergépkocsit, eddig csak határőrségnél használtat láttam.
Köszi!
romeo 504121 2010. január 8. 20:15
Válasz erre
mil193
mil193

A honvédség új járműve.
forrás: www.policecars.hu/p/displayimage.php
cordell88 504120 2010. január 8. 11:33
Válasz erre
ural xxxw
ural xxxw

ÜDV. Egy Ural civilben.
romeo 504119 2010. január 6. 19:55
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, ez bizony ujdonság számomra.
Az MN milyen Roburokat használt még?
Hallottam Lo2002-ről és Lo2500-ról, ez igaz lehet?
Köszi!
törzsbusz 504118 2010. január 6. 18:26
Válasz erre
Üdv romeo!

A Roburok törzshálóhely gépkocsik. (gpk. gépes pihenőkocsi)A Haditechnikai Intézet tervei alapján a BUDAMOBIL gyártotta a felépítményeket, mely 1973-as fejlesztés. A bázisjármű kialakításakor az alvázat a hátsó tengely mögött 70 cm-el meg kellett toldani a felépítmény miatt. Ezért a gpk vontatni nem tudott. Készült pótkocsi változata is, amiről korábban raktam fel képet. (D-344 törzsbusz vontat)Csak LO 1800 és 1801 alvázon készült.

Üdv.
romeo 504117 2010. január 6. 09:02
Válasz erre
helyesen 1535-ös hozzászólás.
romeo 504116 2010. január 6. 09:01
Válasz erre
Maz!

Köszönöm! Ha megkérlek Te nem tudnál valamit az 1353-ös hozzászólásom Roburjáról mondani, pontos típus, rendeltetés?
Maz 504115 2010. január 6. 07:44
Válasz erre
A PMP szalaghíd készlet nyompályás eleme. Egy fémszőnyeget tud leteríteni a fövenyes részre, elkerülve a híd előtti rész kijáródását.
romeo 504114 2010. január 5. 23:45
Válasz erre
KrAZ
KrAZ

Ez milyen változat?
MAZ HL 20 05 504113 2010. január 5. 11:18
Válasz erre
Rendben, köszönöm. Ide tudsz írní: zsukov88@citromail.hu, de sikerült regisztrálnom, ezt az adatlapomat nézd meg, ez "látható", tegnap óta működik. Mostantól tagolt nicknévvel vagyok, azt vedd figyelembe ! Előreis köszi.
romeo 504112 2010. január 4. 23:56
Válasz erre
Csepel350
Csepel350

Csepel-350,MN.
romeo 504111 2010. január 4. 23:22
Válasz erre
Robur
Robur

Üdv Törzsbusz!

Kérlek segíts beazonosítani a dobozos Roburokat!
Köszi!
juge75 504110 2010. január 4. 20:09
Válasz erre
MAZHL2005!
Szeretnék küldeni neked pár dolgot, de mivel nem vagy regisztrálva, itt szólok.
Vedd fel velem a kapcsolatot!
juge75@freemail.hu
romeo 504109 2010. január 4. 20:00
Válasz erre
Üdv Gabi!

O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is.
romeo 504108 2010. január 4. 19:59
Válasz erre
Üdv Gabi!

O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is.
páncélos 504107 2010. január 4. 08:00
Válasz erre
Szerintem egyszerűbb lenne, ha írnátok a Trumpeternek, pár képet is mellékelve, hátha javítanak a készleten, és talán egy mintapéldányt is kapnátok.
Így legalább, ha majd 3-4 év múlva én is megveszem, már a jó verziót kapom.
Freddy 504105 2010. január 3. 22:00
Válasz erre
,,A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták."

Tudom, pontosan ezért kevertem össze a két MAZ-t. De ha tényleg full eredetire lett visszaállítva, akkor viszont hatalmas riszpekt érte, kár lett volna, ha egy normális példány se marad a típusból.
Maz 504104 2010. január 3. 21:46
Válasz erre
A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták.

A hol felirat, hol csík, sima hűtőmágneses matrica témára a magyarázat: Az odaútra feltettük, a helyszínen levettük. Rendszám ugyanez. Amúgy színre az az eredeti színhez legközelebb álló, az ajtó belsejéről (ahol nem érte nap) lett levéve a szín. Egy dolog, ami gyárilag nincs rajta, a bölényes embléma az elején.
MAZHL2005 504103 2010. január 3. 21:24
Válasz erre
MAZ-537 G
MAZ-537 G

Üdv. ezt most találtam. oklop.net23.net/vucnivoz/maz537/opis.htm
Freddy 504102 2010. január 3. 21:12
Válasz erre
Na, még két gondolat, csak szerkeszteni nem lehet:

1.) A Trumpeterrel már nem először járok úgy (PT-76 meg MAZ-ból is kettő van), hogy megveszek egy másik altípust átalakításra gondolva, aztán kiadják szépen azt, ami nekem kell. Szeretnek egy dolgot jól körbejárni (T-55-ből is mennyi van már), nincs kizárva, hogy előbb-utóbb az igazi magyar is elkészül. Minden megvan már hozzá, csak egybe kell csomagolni.
2.) Valószínűleg egyébként pont a csiricsáré festés miatt választották ezt a restaurált gépet. Persze, nem néztek utána rendesen, de talán nem is magyar témához kerestek festést, csak egyszerűen egy látványos, tiritarka dekorációt akartak.
Freddy 504101 2010. január 3. 20:54
Válasz erre
Ha jobban megnézem, akkor tényleg lehet, hogy két magyar MAZ képei is keringenek a Google-találatok első oldalain, van egy kifejezetten újszerű példány is P01029 illetve HL2013 rendszámmal, de mivel a fényképeken az egy elég fura festésű T-55-össel a pótkocsiján látható (néhol ráadásul csíkos lökhárítóval és Túlméretes szállítmány-felirattal), ezért gondoltam, hogy ugyanarról a járműről lehet szó, a festés különböző fázisaiban, vagy mittudomén.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.