/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 504215 2010. január 16. 17:21
Válasz erre
Kamovos 504214 2010. január 16. 12:46
Válasz erre
Szia Romeo!

Bizony, bizony!
Gabi jól mondja!
Nem tudom én miért hagytam ki! :(
Csak ruddal szabodott vontatni!
Kötelet még berántásnál sem volt szabad használni, főképpen a hossza miatt!

Üdv: kamovos
Gabi 504213 2010. január 16. 11:43
Válasz erre
Szia!
Közúton más szabályok vannak, katonaságnál amit kb Kamovos mondott, ha elbírja. Nem tudom milyen célból vontatott itt az Ural, lehet csak berántotta, mert nem indult, bár azt se tudom ezt lehet-e egyáltalán így indítani. Annak idején én is nagyon sokat vontattam a műhely Dac-kal, de csak is rúddal, kötéllel sose. Ezt a fajta vontatást legfeljebb rövid távú, vagy telephelyi mozgatásra tudom elképzelni, de ott se biztonságos.
Gabi
Kamovos 504211 2010. január 15. 22:54
Válasz erre
Szia Romeo

Az Oroszok vontattak egyszere 2 autót, és az agregátort!
Igy csak egy jármű fogyasztott a másik 2 benzinét eltudták adni!

Mi is vontattunk néha!
De mi csak a motorikussan üzemképtelent!
Mert a Tecnika lényege nem a motor, hanem a felépítményben lévő Relé állomás, rádió állomás, vagy a géptávírók és központjuk volt, a lényeg üzemképesség szempontjából!

Vagonírozásnál is előfordult, hogy felfelé is és lefelé is vontatunk.
A kényszer nagy úr!

Gyakorlat ideje alatt meg volt idejük a gépjárműveseknek javítgatni!

Üdv: kamovos
Ui. mi viszont nem árultuk a benzint!
romeo 504209 2010. január 15. 22:30
Válasz erre
Kamovos 504208 2010. január 15. 22:23
Válasz erre
Szia Romeo!

Ha elbírja igen!

Elvileg a hátsó fogja az elsőt vissza a fékezésnél!
De!
Nem kötéllel, mert így nagy a ráfutás esélye, ha mégis a vontató fékrendszere fogbe először!
Nálunk csak ruddal volt szabad vontatni mindent!

Üdv: kamovos
romeo 504207 2010. január 15. 22:15
Válasz erre
2723_25690_1000x700
2723_25690_1000x700
2723_25692_1000x700
2723_25692_1000x700

Szabályos ez a vontatás, Ural vontathat ekkora nagyvasat?
romeo 504206 2010. január 15. 20:58
Válasz erre
tn_800x600_431698_28557_ROBUR_Lo_2002_torzspiheno_1
tn_800x600_431698_28...

Üdv Törzsbusz!

Akkor ez Lo-1800 vagy 1801-es?
Köszi!
romeo 504205 2010. január 15. 20:55
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Sajnos csak a képet.
Sennás 504204 2010. január 15. 20:49
Válasz erre
Kamovos 504203 2010. január 15. 20:41
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Minden tesco legyen hadtörténelmi múzeum!
Ez jó ötlet!
De honnéd vennénk annyi technikát, hogy mindegyikbe jusson!
:D
Viszont az nem értem, hogy mi bajod azzal a Botanikus kertel!
:D:D:D
Olyan szép zőld

A vasav vízes locsolással is csak nekünk akartak segíteni, hogy könnyebb legyen élethű diorámákat készíteni, és ne mindenki olyan "ződ kavicsokat" készítsen mint én! :D

Üdv: kamovos
balaton 504202 2010. január 15. 20:13
Válasz erre
Várjunk! Ha majd kivonul Magyarországról a teszkó (Isten ne adja, hatalmas veszteség lenne.), az áruházépületekben sok technika elférne. Minden városba jutna egy múzeum :) És még egy érv: odabent nem tudnák őket körbeültetni mindenféle bokrokkal és fenyő-félékkel :DDD
törzsbusz 504201 2010. január 15. 19:43
Válasz erre
Üdv Mátyás!

Minden rendben, a telefonon megbeszéltek szerint.

Üdv.
törzsbusz 504200 2010. január 15. 19:41
Válasz erre
Üdv romeo!

A Csepel makettet kaptad, vagy csak a képet?
Az EZF Csepel amit korábban kérdésként tettél fel, tábori posta gk és a fotó-laboratóriumi gépkocsi belseje is hasonló. A törzspihenő Robur mindegyik 1800, vagy 1801 -es.
törzsbusz 504199 2010. január 15. 19:33
Válasz erre
Üdv!
A Csepel sorozathoz nem kapcsolódik, viszont a sorozat is folytatódik az idén.
borisz 504198 2010. január 15. 19:27
Válasz erre
Szia.
Nem lehet ezt a tetőt valahogy kieszközölni?
Adománnyal, segédmunkával, vagy valami hasonló módon?
Nem hagyhatjuk, hogy elenyésszen, amit ránk bíztak.
Jimbobá 504197 2010. január 15. 18:04
Válasz erre
Sziasztok!

Hát nem tudom, kecelen se ártana egy sima tetőt föléjük húzni, hogy ne rohadjanak annyira... Persze biztos nem két fillér.

Off:
balaton
, írtam neked emailt!

Üdv!
romeo 504196 2010. január 15. 16:49
Válasz erre
Pöstyénben (Piestany) nyílt haditechnikai múzeum.
balaton 504195 2010. január 15. 16:06
Válasz erre
páncélos 504194 2010. január 15. 08:16
Válasz erre
PZS!

A KamAZ-5320 sima, hazánkban, civil használatban alkalmazott (platós) változat. Természetesen a felépítmény lehet bármi.
A KamAZ-5511 a billenőplatós (billencs) változat.
A KamAz-4310 a terepes változat. Azt nem tudom pontosan, hogy a fülke méretében és a számozásban van-e eltérés.
romeo 504193 2010. január 14. 22:44
Válasz erre
p7311260
p7311260

Még Szlovákiában is jobban vigyáznak rá, mint nálunk Kecelen.
romeo 504192 2010. január 14. 22:39
Válasz erre
P8220025
P8220025

Egy nagyon megkímélt FUG cseh tulajdonban.
balaton 504191 2010. január 14. 17:26
Válasz erre
Üdv.!

Jó hír! A tavaly novemberben megrendelt Armory és ZZ makettek már Magyarországon vannak. Ha túlvagyok a vámügyintézésen, átvehetőek.

üdv. KG
pzs 504190 2010. január 14. 17:12
Válasz erre
Szerbusztok szakemberek
segítséget szeretnék kérni
szeretnék csinálni egy kamaz 4310-est de csak az
ADW_Model_-_2008.06_-_KAMAZ_5511 papir modellje
ABC Magazine] Kamaz 5320 papirmodellje
illetve egy regi mbh tervrajzom va ami
kamaz-5320 neven fut
mi a külömbség? lehet e ezt így
üdv
pzs
romeo 504189 2010. január 14. 15:03
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Most kaptam, nagyon szép makett.
torpokoska 504188 2010. január 13. 16:34
Válasz erre
kamazd30
kamazd30
semserkamazd30
semserkamazd30
semserkamazd3001
semserkamazd3001
semserkamazd3002
semserkamazd3002
semserkamazd3003
semserkamazd3003
semserkamazd3004
semserkamazd3004

bár Kazahsztánnak készültek:
Zéé74 504187 2010. január 13. 15:30
Válasz erre
Szia! Lehet, hogy találkoztunk régen volt...
MAZHL2005 504186 2010. január 13. 13:01
Válasz erre
MAZ-537 B  9К72 Elbrus
MAZ-537 B 9К72...
MAZ-537 K
MAZ-537 K

Egy kis nyalánkság. Üdv
romeo 504185 2010. január 13. 12:15
Válasz erre
Csepel-300, MN
Csepel-300, MN

Bocs ez lemeradt.
romeo 504184 2010. január 13. 12:11
Válasz erre
Csepel-300 mento-vontató,MN
Csepel-300 mento-...
CSepel-350,  MN
CSepel-350, MN

Barátom küldött valami tablóképeket katonai Csepelekről.
Nem a legjobb minőség, de érdekes.
romeo 504183 2010. január 12. 21:56
Válasz erre
FUG
FUG

Egy érdekes FUG változat.
romeo 504182 2010. január 12. 21:36
Válasz erre
ROBUR Lo 1800 törzspihenő
ROBUR Lo 1800 tö...
ROBUR Lo 2002 törzspihenő
ROBUR Lo 2002 tö...
ROBUR Lo 2002 törzspihenő (1)
ROBUR Lo 2002 tö...

Törzspihenő a néphadseregben létezett Robur LO-1800-as és -2002-es alvázon is.
(fotó: Kecel)
romeo 504180 2010. január 12. 16:51
Válasz erre
Üdv Dönitz!

Igen ez az a járgány, nagyon köszi!
Dönitz 504179 2010. január 12. 16:11
Válasz erre
43
43
R_ba_bogis_Automobil1997_0002
R_ba_bogis_Automobil...
P1090055
P1090055

Szia romero!

A típusa a 23.235

egyébkén én ilyet építek csak az platós.
romeo 504178 2010. január 11. 22:18
Válasz erre
Ja, én ilyet láttam a Princ a katona c. sorozatban, csak légvéd. géppuska nélkül.
romeo 504177 2010. január 11. 22:10
Válasz erre
GARANT K30   ZU-2  14,5mm, MN
GARANT K30 ZU-2...

Hát ez ritkaság, GARANT K30, ZU-2-es légvéd. géppuskával, Magyar Néphadsereg 1960-as évek. /forrás: ismerősöm küldte/
A Garantból csak platósat használtunk?
Köszi!
MAZHL2005 504176 2010. január 11. 21:47
Válasz erre
Szerintem igen. EZF-tábori posta, az ajtós fotó bal oldalán látható is egy két postás táska.
romeo 504175 2010. január 11. 20:52
Válasz erre
579_1_big
579_1_big
579_2_big
579_2_big
579_5_big
579_5_big
579_6_big
579_6_big

Üdv!

Ez a Csepel valami tábori-posta változat lehetett?
MAZHL2005 504174 2010. január 11. 16:05
Válasz erre
Akkor lehet, hogy ismered édesanyámat, ő a segélyhejen dolgozott.
juge75 504173 2010. január 11. 15:55
Válasz erre
romeo 504172 2010. január 11. 10:40
Válasz erre
A fenébe ezzel a sok engedéllyel, ha ez így megy tovább lassan már semmi sem jelenhet meg.
PanczelMatyas 504170 2010. január 11. 09:09
Válasz erre
Szia Kisbusz!

Ha megkérdezhetem, meg tudnád mondani, hogy a tolólapos 34-es kép kitől származik, s a publikálás jogát ki engedélyezte?

Válaszodat előre is köszönöm!

TANKOK! matyi
romeo 504169 2010. január 11. 08:54
Válasz erre
nva_pkw_barkas_B_1000-004i
nva_pkw_barkas_B_100...

Az utolsó típus amelyre szeretnék rákérdezni a Magyar Néphadsereggel kapcsolatban a Barkas-1000 platós, a furgon változatról tudok.
páncélos 504168 2010. január 11. 08:12
Válasz erre
Törzsbusz!

Lenne egy kérdésem, de nem itt a fórumon.
Tudnál dobni egy elérhetőséget, a t-72magyar@freemail.hu oldalra?
romeo 504166 2010. január 10. 21:20
Válasz erre
Csepel D-710
Csepel D-710
Csepel D-750
Csepel D-750

A mai utolsó kérdésem:
Csak elbeszélésből hallottam, hogy a Magyar Néphadsereg hadtáp egységei használták a Csepel D-710 és -750-es platós teherautókat. Meg tudná ezt valaki erősíteni?
Előre is köszönöm!
romeo 504165 2010. január 10. 20:51
Válasz erre
3708db97cf8c4b14c1e1f70f9980-2-4
3708db97cf8c4b14c1e1...
3708db97cf8c4b14c1e1f70f9980-1-4
3708db97cf8c4b14c1e1...

Az MN használta a platós UAZ-452-est?
Köszönöm!
romeo 504164 2010. január 10. 20:23
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Ugye folyamatosan fogsz bennünket tájékoztatni a könyv sorsáról, és főleg megjelenéséről!
romeo 504163 2010. január 10. 20:08
Válasz erre
Rába 01
Rába 01

RÁBA töltőkocsi, típus?
Kamovos 504162 2010. január 10. 19:32
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

A könyv boríróján látok 1 T-34/85-öst!
Már régóta nyomoz a toló lapos után, és mindenki csak legendákat mesél de képet még nem láttam róla!

Amiről nekem meséltek azon a toló lap az első görgő mögött volt a kocsiszekrényhez rögzítve!
Ez pedig úgy nézem, mintha a T-55-é lenne!

Tudnál-e nekem erről képet feltölteni ide?

Mástól is szívesen vennék ilyen jellegű T-34/85-ös képeket!

Üdv: kamovos
Gabi 504161 2010. január 10. 19:05
Válasz erre
Szia!

Ez nagyon jól hangzik, biztosan nagyon jó kiadvány lesz. Valamennyire az elkezdett Csepel sorozathoz fog kapcsolódni? Annak a folytatásáról tudsz valamit?

Gabi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.