/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Elektrolakatos 504238 2010. január 20. 09:11
Válasz erre
romeo!

Már miért írnák tévesen?

Hisz eredeti nevén: Bojevaja Razvedvatyelnaja Dozornaja Masina!

Üdv:Elektro
romeo 504237 2010. január 20. 09:00
Válasz erre
Üdv Gaz69M!

Nem saját fotók, az egyik barátom küldte őket, a várpalotai lőtéren találhatók a következő szétlőtt eszközök:
T-55, T-72, PSZH, FUG, BTR-80
gaz69m 504236 2010. január 19. 23:13
Válasz erre
Szia Romeo

Az általad augusztusban feltöltött képen lévő FUG roncsról(Valahol Várpalota térségében) érdeklődnék!
Ezt személyesen fotóztad?
Ez magánterület vagy valami senkiföldje?
Mikor készült a kép?

Válaszodat előre is köszönöm!
Krisztián
-Kaposvár-
romeo 504235 2010. január 19. 22:36
Válasz erre
Ywbr2_2b
Ywbr2_2b

Tévesen BRDM-2-nek írják, természetesen ez egy PSZH.
itt találtam: www.vectorsite.net/gfxpxw_06.html
Icebreaker 504234 2010. január 19. 13:16
Válasz erre
...és miért nem E.Uniós rendszám van rajta? Nem új a járgány?:-)
vujit 504232 2010. január 19. 10:07
Válasz erre
Kő Tamás
Kő Tamás

Ennek a könyvnek a tartalma érdekelne! Valaki tudna nekem segíteni és ha megvan akkor elküldené nekem elektronikus formában (kép)? Köszönöm!
romeo 504231 2010. január 19. 08:18
Válasz erre
Hogy a tálibok fel ne ismerjék.
borisz 504229 2010. január 18. 21:36
Válasz erre
Minek kell kitakarni a rendszámot?
romeo 504225 2010. január 17. 22:07
Válasz erre
A pöstyéni (Piestany, Felvidék) haditechnikai múzeum kiállított eszközei.
link: www.mkzobor.sk/foto/piestany/piestany.htm
romeo 504224 2010. január 17. 21:31
Válasz erre
mil194
mil194
mil195
mil195
mil196
mil196

Az új honvédségi páncélozott MB UNIMOG mentő.
romeo 504223 2010. január 17. 21:28
Válasz erre
HL-19-25 1980-as évek eleje
HL-19-25 1980-as évek eleje

Rába 833 katonai nyerges.
Tudna valaki még feltenni régebbi katonai Rábákról fotókat?
páncélos 504222 2010. január 17. 14:57
Válasz erre
Na akkor elsőnek, a BTR-t vontathat az Ural?
Ez a kép valamelyik Bevetési Irány, vagy hasonló szimulációs bemutatón készült, ahol azt a részt mutatják, amikor egy szűk (átjárón) védett terepszakaszon meghibásodik egy jármű és a mentés látható. Igen, x tonna felett csak rúddal! De itt most mentés van a BTR felszerelésében vonórúd nincs. Nem vagyok biztos, mert nem tudom a kép eredetét, de úgy rémlik mintha az Ural maradt volna fekve és a BTR kihúzza hátrafelé.

Más,
A FUG-ot 1964-től gyártották sorozatban (Édesapám, mint főiskolai hallgató a 64-es díszszemlén vezette az elsők egyikét). A PSZH 1972-től lett rendszeresítve.
Lacy 504221 2010. január 17. 13:12
Válasz erre
Köszönöm az infót. És darab számokról tudtok adatot, ki mennyit rendszeresített? Mettől meddig gyártották?
romeo 504220 2010. január 17. 12:54
Válasz erre
NDK és Irak csak PSZH. Románia semmi!
juge75 504219 2010. január 17. 09:00
Válasz erre
romeo 504218 2010. január 17. 08:50
Válasz erre
A FUG-okat mi gyártottuk, Csehszlovákia és Lengyelország részére is.
Más országról nincs tudomásom.
Lacy 504217 2010. január 17. 08:25
Válasz erre
Sziasztok,

mindig is érdekelt, hogy a Lengyel és a Csehszlovák FUG-okat mi gyártottuk számukra, vagy licenszben gyártották ők? Illetve máshová is exportáltuk?
romeo 504216 2010. január 16. 20:45
Válasz erre
IMG_9691
IMG_9691

Egy jó állapotú lengyel FUG.
romeo 504215 2010. január 16. 17:21
Válasz erre
Kamovos 504214 2010. január 16. 12:46
Válasz erre
Szia Romeo!

Bizony, bizony!
Gabi jól mondja!
Nem tudom én miért hagytam ki! :(
Csak ruddal szabodott vontatni!
Kötelet még berántásnál sem volt szabad használni, főképpen a hossza miatt!

Üdv: kamovos
Gabi 504213 2010. január 16. 11:43
Válasz erre
Szia!
Közúton más szabályok vannak, katonaságnál amit kb Kamovos mondott, ha elbírja. Nem tudom milyen célból vontatott itt az Ural, lehet csak berántotta, mert nem indult, bár azt se tudom ezt lehet-e egyáltalán így indítani. Annak idején én is nagyon sokat vontattam a műhely Dac-kal, de csak is rúddal, kötéllel sose. Ezt a fajta vontatást legfeljebb rövid távú, vagy telephelyi mozgatásra tudom elképzelni, de ott se biztonságos.
Gabi
Kamovos 504211 2010. január 15. 22:54
Válasz erre
Szia Romeo

Az Oroszok vontattak egyszere 2 autót, és az agregátort!
Igy csak egy jármű fogyasztott a másik 2 benzinét eltudták adni!

Mi is vontattunk néha!
De mi csak a motorikussan üzemképtelent!
Mert a Tecnika lényege nem a motor, hanem a felépítményben lévő Relé állomás, rádió állomás, vagy a géptávírók és központjuk volt, a lényeg üzemképesség szempontjából!

Vagonírozásnál is előfordult, hogy felfelé is és lefelé is vontatunk.
A kényszer nagy úr!

Gyakorlat ideje alatt meg volt idejük a gépjárműveseknek javítgatni!

Üdv: kamovos
Ui. mi viszont nem árultuk a benzint!
romeo 504209 2010. január 15. 22:30
Válasz erre
Kamovos 504208 2010. január 15. 22:23
Válasz erre
Szia Romeo!

Ha elbírja igen!

Elvileg a hátsó fogja az elsőt vissza a fékezésnél!
De!
Nem kötéllel, mert így nagy a ráfutás esélye, ha mégis a vontató fékrendszere fogbe először!
Nálunk csak ruddal volt szabad vontatni mindent!

Üdv: kamovos
romeo 504207 2010. január 15. 22:15
Válasz erre
2723_25690_1000x700
2723_25690_1000x700
2723_25692_1000x700
2723_25692_1000x700

Szabályos ez a vontatás, Ural vontathat ekkora nagyvasat?
romeo 504206 2010. január 15. 20:58
Válasz erre
tn_800x600_431698_28557_ROBUR_Lo_2002_torzspiheno_1
tn_800x600_431698_28557_ROBUR_Lo_2002_torzspiheno_1

Üdv Törzsbusz!

Akkor ez Lo-1800 vagy 1801-es?
Köszi!
romeo 504205 2010. január 15. 20:55
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Sajnos csak a képet.
Sennás 504204 2010. január 15. 20:49
Válasz erre
Kamovos 504203 2010. január 15. 20:41
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Minden tesco legyen hadtörténelmi múzeum!
Ez jó ötlet!
De honnéd vennénk annyi technikát, hogy mindegyikbe jusson!
:D
Viszont az nem értem, hogy mi bajod azzal a Botanikus kertel!
:D:D:D
Olyan szép zőld

A vasav vízes locsolással is csak nekünk akartak segíteni, hogy könnyebb legyen élethű diorámákat készíteni, és ne mindenki olyan "ződ kavicsokat" készítsen mint én! :D

Üdv: kamovos
balaton 504202 2010. január 15. 20:13
Válasz erre
Várjunk! Ha majd kivonul Magyarországról a teszkó (Isten ne adja, hatalmas veszteség lenne.), az áruházépületekben sok technika elférne. Minden városba jutna egy múzeum :) És még egy érv: odabent nem tudnák őket körbeültetni mindenféle bokrokkal és fenyő-félékkel :DDD
törzsbusz 504201 2010. január 15. 19:43
Válasz erre
Üdv Mátyás!

Minden rendben, a telefonon megbeszéltek szerint.

Üdv.
törzsbusz 504200 2010. január 15. 19:41
Válasz erre
Üdv romeo!

A Csepel makettet kaptad, vagy csak a képet?
Az EZF Csepel amit korábban kérdésként tettél fel, tábori posta gk és a fotó-laboratóriumi gépkocsi belseje is hasonló. A törzspihenő Robur mindegyik 1800, vagy 1801 -es.
törzsbusz 504199 2010. január 15. 19:33
Válasz erre
Üdv!
A Csepel sorozathoz nem kapcsolódik, viszont a sorozat is folytatódik az idén.
borisz 504198 2010. január 15. 19:27
Válasz erre
Szia.
Nem lehet ezt a tetőt valahogy kieszközölni?
Adománnyal, segédmunkával, vagy valami hasonló módon?
Nem hagyhatjuk, hogy elenyésszen, amit ránk bíztak.
Jimbobá 504197 2010. január 15. 18:04
Válasz erre
Sziasztok!

Hát nem tudom, kecelen se ártana egy sima tetőt föléjük húzni, hogy ne rohadjanak annyira... Persze biztos nem két fillér.

Off:
balaton
, írtam neked emailt!

Üdv!
romeo 504196 2010. január 15. 16:49
Válasz erre
Pöstyénben (Piestany) nyílt haditechnikai múzeum.
balaton 504195 2010. január 15. 16:06
Válasz erre
páncélos 504194 2010. január 15. 08:16
Válasz erre
PZS!

A KamAZ-5320 sima, hazánkban, civil használatban alkalmazott (platós) változat. Természetesen a felépítmény lehet bármi.
A KamAZ-5511 a billenőplatós (billencs) változat.
A KamAz-4310 a terepes változat. Azt nem tudom pontosan, hogy a fülke méretében és a számozásban van-e eltérés.
romeo 504193 2010. január 14. 22:44
Válasz erre
p7311260
p7311260

Még Szlovákiában is jobban vigyáznak rá, mint nálunk Kecelen.
romeo 504192 2010. január 14. 22:39
Válasz erre
P8220025
P8220025

Egy nagyon megkímélt FUG cseh tulajdonban.
balaton 504191 2010. január 14. 17:26
Válasz erre
Üdv.!

Jó hír! A tavaly novemberben megrendelt Armory és ZZ makettek már Magyarországon vannak. Ha túlvagyok a vámügyintézésen, átvehetőek.

üdv. KG
pzs 504190 2010. január 14. 17:12
Válasz erre
Szerbusztok szakemberek
segítséget szeretnék kérni
szeretnék csinálni egy kamaz 4310-est de csak az
ADW_Model_-_2008.06_-_KAMAZ_5511 papir modellje
ABC Magazine] Kamaz 5320 papirmodellje
illetve egy regi mbh tervrajzom va ami
kamaz-5320 neven fut
mi a külömbség? lehet e ezt így
üdv
pzs
romeo 504189 2010. január 14. 15:03
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Most kaptam, nagyon szép makett.
torpokoska 504188 2010. január 13. 16:34
Válasz erre
kamazd30
kamazd30
semserkamazd30
semserkamazd30
semserkamazd3001
semserkamazd3001
semserkamazd3002
semserkamazd3002
semserkamazd3003
semserkamazd3003
semserkamazd3004
semserkamazd3004

bár Kazahsztánnak készültek:
Zéé74 504187 2010. január 13. 15:30
Válasz erre
Szia! Lehet, hogy találkoztunk régen volt...
MAZHL2005 504186 2010. január 13. 13:01
Válasz erre
MAZ-537 B  9К72 Elbrus
MAZ-537 B 9К72 Elbrus
MAZ-537 K
MAZ-537 K

Egy kis nyalánkság. Üdv
romeo 504185 2010. január 13. 12:15
Válasz erre
Csepel-300, MN
Csepel-300, MN

Bocs ez lemeradt.
romeo 504184 2010. január 13. 12:11
Válasz erre
Csepel-300 mento-vontató,MN
Csepel-300 mento-vontató,MN
CSepel-350,  MN
CSepel-350, MN

Barátom küldött valami tablóképeket katonai Csepelekről.
Nem a legjobb minőség, de érdekes.
romeo 504183 2010. január 12. 21:56
Válasz erre
FUG
FUG

Egy érdekes FUG változat.
romeo 504182 2010. január 12. 21:36
Válasz erre
ROBUR Lo 1800 törzspihenő
ROBUR Lo 1800 törzspihenő
ROBUR Lo 2002 törzspihenő
ROBUR Lo 2002 törzspihenő
ROBUR Lo 2002 törzspihenő (1)
ROBUR Lo 2002 törzspihenő (1)

Törzspihenő a néphadseregben létezett Robur LO-1800-as és -2002-es alvázon is.
(fotó: Kecel)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.