/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Valaki 504497 2010. február 19. 21:49
Válasz erre
Sziasztok!
1991-1992-ben Devecser mellett Meggyeserdőbed bontottunk D-566-osokat!
Bontásnak nem lehet nevezni inkább darabolás volt lángvágóval!
Volt köztük olyan is amibe 56 azaz ötvenhat kilométer volt az óra szerint!
Lángvágós srác levágta a csavarokat a kerékről,kardán félbe ... stb!
Csak a csupasz alváz maradt!Hetente 10 alvázat vittek a Dunai Vasműbe.
A motorok,váltok,difik,kerekek hegyekbe álltak.
törzsbusz 504496 2010. február 19. 17:59
Válasz erre
balaton 504495 2010. február 19. 17:39
Válasz erre
Üdv.!

E képen látható példánynak mi lett a sorsa? Szétszedték, vagy valahol rozsdásodik?
miniman 504494 2010. február 19. 16:03
Válasz erre
Elektro!

Én is, én is, én is :-)
törzsbusz 504493 2010. február 19. 15:01
Válasz erre
566 ÜZA
566 ÜZA
566 ÜZA 2
566 ÜZA 2
566 ÜZA 4
566 ÜZA 4

Üdv Romeó!

Nos, a múltban is már elvárás volt az üza.szállító gépkocsikkal szemben, hogy szükségszerűen vízszállításra is alkalmas legyen.A D-566 létrehozásával elkerülhetővé vált kétféle rendeltetésű jármű tervezése és gyártása. Tekintettel arra.hogy konstrukciós kialakításában kivitelezhető volt mind az üza. szállítás, illetve a különböző mentesítő oldatok bekeverése, szállítása, a mentesítés technikai feltételeinek biztosítása, minta példány szinten elkészült az ezeknek az elvárásoknak megfelelő eszköz. Nem tökéletes a példa, de itt megemlíthető, hogy a Csepel D-346 alvázon lévő FMG-68 (folyadékos mentesítő gépkocsi)rendeltetéséből adódóan alkalmas személyi állomány tábori körülmények között történő fürdetésére is, ugyanakkor az ilyen célra használt járműveket vegyimentesítésre nem használták, csak kizárólag fürdetésre.Miután sok anyag nem maradt fent a D-566 üza. változatáról csak feltételezhető, hogy vagy erre vagy arra került volna rendszeresítésre. Gyártása elmaradt, miután beindult az URAL dömping, az FMG koncepció maradt egészen 1985-ig, amikor is szintén kísérleti szinten elkészült az FMG-85 mintapéldánya RÁBA -833 terepjáró alvázra. (sajnos ez a jármű is ezen a szinten maradt és az egyetlen darab még 2004 -ben a CURRUS udvarán állt.)
A képeken egyébként láthatók a vegyimentesítő pálcák és az üzatöltő pisztolyok is. Üdv:
juge75 504492 2010. február 18. 15:10
Válasz erre
000001
000001
000003
000003

Megígértem, és megosztom veletek régi képeimet.
A Robur a volt NDK-ajándéka, Uaz társaival együtt a Szolnoki 98. Vegyes Szállító Repülő Dandár állományában voltak, 1995-ben, leszerelésem előtt pár hónappal készült fotóim.
Uaz mentők: HS 24-54 és 24-58, Robur HS 09-76.
Kamovos 504491 2010. február 17. 17:01
Válasz erre
Szia Vargapeter!

Nem találom az elérhetőségedet!

Ved fel velem az összeköttettést légyszíves!

kamovos@freemail.hu

Üdv: kamovos
Varjúbácsi 504488 2010. február 17. 15:04
Válasz erre
Laller 504487 2010. február 17. 14:13
Válasz erre
Szia Ákos!

Mennyi szép magyar forint votl a Kraz?
üdv,
Laller
Macal 504486 2010. február 17. 13:46
Válasz erre
Szeva!
Figyelj, nem mész arra valamikor megint?:) Veled tartanék:)
Ákos 504485 2010. február 17. 11:12
Válasz erre
Minimanfactory KrAZ-255
Minimanfactory KrAZ-255

A KrAZ-ok nem néznek ki rosszul és nekem a témámba is vág. A BAT sem rossz, kár hogy Panzershop makett 200+ EUR (és az árához képest egy sz..).

Erről jut eszembe, itt tartok a Minimanfactoy KrAZ-zal.
Elektrolakatos 504484 2010. február 17. 10:12
Válasz erre
DSC00122
DSC00122
DSC00123
DSC00123
DSC00124
DSC00124
DSC00125
DSC00125
DSC00126
DSC00126
DSC00127
DSC00127
DSC00128
DSC00128
DSC00129
DSC00129

Hali!

Tegnap, a volt csepeli gyár területén autózva, véletlenül ráleltem egy telepre, ma voltam náluk és felvettem a kapcsolatot egy esetleges fotózás ügyében.

Elektro
farkas469 504483 2010. február 17. 07:29
Válasz erre
Romeo!
Rosszul adtam meg az email címem múltkor. Légyszí írjál már lehet egy helyen dolgozunk...?
farkas469@gmail.com
Üdv.
Jimbobá 504482 2010. február 16. 20:25
Válasz erre
Vargapeter 504481 2010. február 16. 20:08
Válasz erre
Udv,

Erdeklodnek, hogy tudtok-e 1/72 ICM Ural-375-hoz keszult kiegeszitokrol a BM kerekein kivul? 

Koszi a valaszt,
Peter
romeo 504480 2010. február 16. 11:52
Válasz erre
IMG_3990
IMG_3990

A Bocskainál Hódmezővásárhelyen új páncélozott járművet tesztelnek.
www.bocskaidandar.hu/hirek/hirek/221-teszteles-alatt-a-cheeta
balaton 504479 2010. február 15. 19:51
Válasz erre
Gondolom, ugyanaz az alapjármű mindkét feladatra alkalmas lett volna. Nem hinném, hogy a radioaktív sugárzással szennyezett katonákat visszatérvén a bázisra benzinnel locsolták volna le :DDD
romeo 504478 2010. február 15. 19:02
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, de nem egészen értem, hogy egy személyben hogy lehet üzemanyag szállító és mentesítő.
törzsbusz 504476 2010. február 15. 17:39
Válasz erre
Üdv Romeó!

A D-566. 6000 L -es üza.szállító, és mentesítő gk. Egy db. készült.
Maz 504475 2010. február 15. 11:31
Válasz erre
Milyen érdekes. A vontató régebbi, mint a mieink, de a tréler már az újabb változat, a két hosszú rámpával.
páncélos 504474 2010. február 15. 10:59
Válasz erre
Egy szép MAZ-537 plusz BMP.
www.dishmodels.ru/wshow.htm
romeo 504473 2010. február 14. 20:32
Válasz erre
D-566
D-566

Üdv Törzsbusz!

Ha nem zavarlak, ez milyen változat?
Köszönöm!
balaton 504472 2010. február 14. 19:41
Válasz erre
Kösz a választ. Maz már kisegített egy remek képpel.
Maz 504470 2010. február 14. 18:03
Válasz erre
Gabi 504469 2010. február 14. 17:23
Válasz erre
Szia!
Sajnos nincs képem róla, akkor még filmes technika volt, és azt se lett volna szabad bevinni.
Gabi
Sennás 504468 2010. február 14. 17:04
Válasz erre
mtu-72_armoured_tracked_vehicle_bridge_layer_russia_army_russian_expo_arms_2008_001
mtu-72_armoured_tracked_vehicle_bridge_layer_russia_army_russian_expo_arms_2008_001
mtu-72_armoured_tracked_vehicle_bridge_layer_russia_army_russian_expo_arms_2008_003
mtu-72_armoured_tracked_vehicle_bridge_layer_russia_army_russian_expo_arms_2008_003
mtu-72_armoured_tracked_vehicle_bridge_layer_russia_army_russian_expo_arms_2008_002
mtu-72_armoured_tracked_vehicle_bridge_layer_russia_army_russian_expo_arms_2008_002
ural_truck_4x4_russian_expo_arms_2008_001
ural_truck_4x4_russian_expo_arms_2008_001

Sziasztok!Kérdezném a hozzáértő urakat hogy a képsorozaton látható hídvetés alkalmával a hordozó jármű az átkelések alkalmával alatta marad.A dupla elörenyullóst értem de itt nem lehet attól tartani hogy a bajtársak "belepaszírozzák"öket a folyóba?A 4. képen látható Uralt látta-e már valaki 1:72 méretben?
balaton 504467 2010. február 14. 16:31
Válasz erre
Köszönöm, ez tökéletesen megfelel :)

(Hihetetlen, hogy a google "dac-665" kifejezésre alig talál valamit, azt is többnyire magyar oldalakon.)
Maz 504466 2010. február 14. 15:52
Válasz erre
balaton 504465 2010. február 14. 14:37
Válasz erre
Gabi!

Platós Dac-665 hátuljáról nincs véletlenül fotód?
törzsbusz 504464 2010. február 14. 14:22
Válasz erre
Köszi! A kiiagzítást is!Igy is úgy is.
Kalóz 504463 2010. február 14. 14:16
Válasz erre
csak 43-ad része :P Már ha 1:43-ban építetted. Amúgy szép lett:
Kalóz
törzsbusz 504462 2010. február 14. 14:11
Válasz erre
350 1
350 1
350 3
350 3

Csepel 350 43xor kisebb. Saját művem.
Gabi 504461 2010. február 14. 13:38
Válasz erre
aIMG_0841
aIMG_0841
aIMG_0842
aIMG_0842
aIMG_0844
aIMG_0844
aIMG_0846
aIMG_0846
aIMG_0849
aIMG_0849

Szia törzsbusz!

Küld már át légyszíves a mélcímed nekem, mert nem látom, és lenne kérdésem feléd.

Nagyszerű sorozatnak igérkezik, tényleg igazi kuriózumok. Leginkább az 566-t várom, olyannal még én is jártam anno. Rakok is fel pár képet amit találtam, a másik járgányom egy műhely Dac volt. 1990-ben készültek, lassan 20 éve(Csepelen nem én vagyok).
Gabi
romeo 504460 2010. február 14. 13:22
Válasz erre
törzsbusz 504459 2010. február 14. 13:20
Válasz erre
CSA KÖNYV
CSA KÖNYV
No 3 CSEPEL 130 300 800
No 3 CSEPEL 130 300 800
No 6 D -442 borító
No 6 D -442 borító
No 4 CSEPEL D-566
No 4 CSEPEL D-566
No 5 BOTOND 38M 42M
No 5 BOTOND 38M 42M
No 8 CSEPEL D-450
No 8 CSEPEL D-450
566K NO4
566K NO4
CS130 PK-I NO-3
CS130 PK-I NO-3

Üdv mindenkinek!

Szó esett a Csepel típusokat bemutató könyvsorozatról. Bemutatom a könyvek borítóit, reményeink szerint I. félévben megjelennek.Készül a CSEPEL AUTO című könyv is, mely a Csepel Autógyár történetét foglalja össze.
romeo 504458 2010. február 14. 13:00
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Igen csak Magyar Néphadsereg (Honvédség).
Köszönöm!
törzsbusz 504457 2010. február 14. 12:55
Válasz erre
Üdv Romeó!

A Robur rendszáma NDK. Vagy csak a magyar vonatkozás érdekel?
Sempi 504456 2010. február 14. 00:42
Válasz erre
Ja és honlapunk: www.makettverseny.mlap.hu :D
Sempi 504455 2010. február 14. 00:38
Válasz erre
Plakát
Plakát

Egy kis frissités: támogatóra akadtunk a minimanfactory által!
romeo 504452 2010. február 13. 15:27
Válasz erre
Nagyon köszi Törzsbusz!

De ugye az RZ 01-84 nem honvédségi rendszámtábla?
Kamovos 504451 2010. február 13. 14:53
Válasz erre
Szia Törzsbusz

Köszi a választ! :(

Üdv: kamovos
törzsbusz 504450 2010. február 13. 14:15
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Van még néhány tolólapos fotó, de máshol megígértem,hogy nem használom ezeket a fotókat, mert majd egy könyvben fognak szerepelni. Nagyon sajnálom, köszönöm megértésed!
Kamovos 504449 2010. február 13. 14:12
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

A tolólapos T-34-ről nem tudnál véletlen képet feltenni?

Üdv: kamovos
törzsbusz 504448 2010. február 13. 14:07
Válasz erre
LO 1800
LO 1800

LO 1800 Romeónak:
Kamovos 504447 2010. február 13. 13:23
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Én is rád gondoltam! :)

Üdv: kamovos
balaton 504446 2010. február 13. 13:10
Válasz erre
Kamovos 504445 2010. február 13. 12:44
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Itt a lehetőség egy új kiegészítő elkészítésére! :)

Üdv: kamovos
balaton 504443 2010. február 12. 23:06
Válasz erre
A Legend Produtcion fogja kiadni állítólag a Tamiya Humvee-hez, mint átalakítót. Az új Pro Modellben írták.
Kár, hogy nem 72-es...
notarius 504442 2010. február 12. 20:07
Válasz erre
A cikkhez meg csak annyit, hogy a korábbi támadásokról is kéne írni. ;)
notarius 504441 2010. február 12. 20:06
Válasz erre
A gond csak az, hogy a kiutazó állomány nem kap kiképzést itthon a típus vezetésére. :) Meg ugye az alsó páncélozás nulla. Meg nincs annyi géppuskaállvány, amennyi kéne. Stb-stb.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.