<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
juge75 | Adatlap | 504834 | 2010. május 9. 13:06 | ||
juge75 | Adatlap | 504833 | 2010. május 9. 13:05 | ||
A ládákban 2db lövedék volt, de már üresek. Bármilyen tárolási célra alkalmasak lehetnek. Belső méretei: 18x36x116 cm. 2 cm vastag időtálló fenyő deszkából. | |||||
Grifx | Adatlap | 504832 | 2010. május 9. 09:36 | ||
Még annyi észrevételem van, hogy amiket betettél képeket sok zil-en csak 1 ablaktörlő, van. Ez gyakran előfordult? Az ablaktörlőket fessem feketére vagy fémes színre? | |||||
Grifx | Adatlap | 504831 | 2010. május 9. 09:34 | ||
A plató porozásából visszaveszek :) Poroltó készüléket direkt nem raktam rá, mivel az eredeti poroltóra rá van öntve a tartó is. És ezért a tartót legyártottam maratásból. Magyarán nincs poroltókészülékem. Lőszeresládákból milyen típusút tegyek? És milyen színűek voltak? | |||||
juge75 | Adatlap | 504830 | 2010. május 9. 09:05 | ||
A járgány alul viszont szépen koszolódik, a kerék lerázza magáról a por egy részét. De ehhez nedvesség is kell. Hogy mi kerülhet a platóra? Alakulat függő, de ez általános szállító eszköz, lőszeres ládák, marmonkannák, sátrak szétszedve, lapátok. | |||||
juge75 | Adatlap | 504829 | 2010. május 9. 08:57 | ||
Fehérre szokták festeni a lökhárító két külső végét, de nem általánosan. Szerintem ennyire azért nem porosodik a plató és a jármű felül. (sofőrt le is csuknák, ha így hagyná!) Előfordul, főleg hegyvidéken, erdőben óriási sár és kátyú, esőzések után legalább egy hétig, de ekkora koszt csak tengelyig merülve csinálna. Seprűt, vödröt és rongyot tegyél a plató fülke felöli végébe, na meg oltó készüléket. www.territorioscuola.com/youtube/view.php | |||||
Grifx | Adatlap | 504828 | 2010. május 9. 07:54 | ||
Maki | Adatlap | 504827 | 2010. május 7. 17:58 | ||
Esetleg képet vagy infót tudsz szolgáltatni róla? Érdekelne a gép és nem igazán találok róla semmit. Előre is köszi! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 504826 | 2010. május 6. 17:59 | ||
Üdv Maz kolléga! Igazad van a gödöllői lámpa is VILLTESZ, ezt a kivitelt kifejezetten a D-566 -hoz gyártották. Való igaz,hogy sok más jármű esetében is felhasználták. A KF konténeres bázis járművek kialakításánál mind az Ural, mind pedig a Dac is ezeket a lámpákat kapta. | |||||
Freddy | Adatlap | 504825 | 2010. május 5. 21:18 | ||
Na de hogy ne csak mindig a képekért kuncsorogjak, itt az Ural, így áll most. Van baja a készletnek, tipikusan az a makett, ahol az embernek el kell döntenie, hogy mennyit akar belőle kihozni. Én csak néhány jól látható hiba kijavítására vállalkoztam: -megtoldottam a motorháztetőt, mert rövid -lejjebb vettem a pótkereket,a Modell és makett cikkében leírt módon -elkészítettem a doblemezeket a platón Meg néhány apróság, átalakítottam a tükrök tartóit, elkészítettem előre a fellépőt, hátra meg a lámpákat (végülis az első három képen látható változat mellett döntöttem, az enyémhez hasonló kocsikon úgy látom, olyan van). A tetőlámpák vannak még hátra, a szívócső és a keresőfényszóró, a vezető figurájának elkészítése, a hátsó szekció összerakása és kifestése, a rendszám felragasztása, na meg a koszolás/koptatás. Ezt nem akarom túlzásba vinni, a képeken úgy látom, hogy azon kevés megmaradt Ural, ami nem valami félreeső telephely betonjához hozzárohadva várja a bontó trélerét, kifejezetten tiszta, és orosz katonai teherautókhoz mérten szép állapotban van. +az ülés hátsó ablakon kilátszó támlája csúnyán be lett nézve, majd teszek oda valami rongyot, vagy valamit. | |||||
Freddy | Adatlap | 504824 | 2010. május 5. 18:01 | ||
Persze, nem ugyanaz a két gép, meg átalakították szovjet viszonyokhoz (inch-cm átváltás kb kevesebb hibát okozhat, mint egy festékréteg a maketten), de mégiscsak egy ,,változat", egy leszármazott. A két kétéltű teherautó viszont bár hasonló, de különböző alapokra épül, az orosz GMC helyett a ZiSz-151-re. Egyébként gyártanak átalakító készletet DUKW-hoz, innen jött a kérdés. Jó lenne megépíteni, ZiSz-ből jó az ellátás, csak ahhoz kevesebb más terv, kevesebb futó projekt és a rendelkezésre álló kb 15 homályos fotónál jóval több háttéranyag kellene:) | |||||
juge75 | Adatlap | 504823 | 2010. május 5. 17:50 | ||
a Li-2 Szovjet motoros és metrikus szabványú, míg az eredeti DC-3 Inch (Angolszász). Szerintem, ha megépíthető, és nem gyártják, építsd meg! Ez az igazi építés! | |||||
Freddy | Adatlap | 504822 | 2010. május 5. 17:41 | ||
BAV úszóautót DUKW-ból átépíteni ugye Sátántól való ötlet? Köztudottan a DUKW ,,inspirálta", de azért két teljesen külön cuccról van szó, nem úgy, mint pl a Li-2 és a DC3 esetében, nem? | |||||
Bubu | Adatlap | 504821 | 2010. május 4. 22:27 | ||
KapusiZoli | Adatlap | 504820 | 2010. május 4. 22:16 | ||
Hello! Nézd meg Ocskay Zoltán: Régi, szép Pannóniák című könyvét, abban csak restaurálatlan eredeti állapotú Pannóniák vannak. Üdv: Zoli | |||||
Satyak | Adatlap | 504819 | 2010. május 4. 21:50 | ||
Freddy Bubu. ÉN kérek elnézést.Bekavarodtam,most néztem utánna jobban a könyveimben.A T1 és a T5 átmeneténél volt a lámpa kavalkád. Az enyémen (T1) még a "pöcs" lámpa van.tavaj a jászberényi versenyen a lépcső mellett állt. Részemről a téma lezárva. | |||||
Maz | Adatlap | 504818 | 2010. május 4. 21:48 | ||
Egész jó lett. Ha jól emlékszem volt még jugoszláv Saturnus hátsó lámpa is, ami hasonlított rá. | |||||
Maz | Adatlap | 504817 | 2010. május 4. 21:46 | ||
http://www.aczelauto.hu/?kat=805&a=15&l= Itt van, még most is kapható, 3650 magyar forintért megvehető. Egyesített hátsó lámpa Villtesz 1,425 tipus | |||||
Gabi | Adatlap | 504816 | 2010. május 4. 21:44 | ||
Maz | Adatlap | 504815 | 2010. május 4. 21:40 | ||
>Akkor ezek szerint nem jó? Érdemes lecserélni az armory gyanta készletére? Nem, eleve az átmérője kb 1/35-öde az eredetinek :-) Hogy érdemes-e lecserélni, azt te tudod és a pénztárcád. Eleve olyan sok apróságot kellene kijavítani a maketten, hogy ez már szinte észrevehetetlen. Főleg az Italeri régi HEMTT készletéhez képest szinte tökéletes. ;-) | |||||
Maz | Adatlap | 504814 | 2010. május 4. 21:35 | ||
Mit össze tudtok problémázni tök egyszerű dolgokon. A lámpa az egyik leggyorsabban amortizálódó dolog katonai járműveken. Ha nincs gyári, vagy változik a szabvány azt raknak fel, ami éppen a raktáron van. Megoldás, konkrét kocsit kell megmodellezni kép alapján. Gyári lámpa a képen. Fém keretben piros és narancs búra a Villtesz által nemrég még gyártott általános búra. Műhelykocsik, egyéb KF felépítményes kocsik a Currus/Gödöllői Gépgyár által átalakítva. (Ha jól emlékszem ez is Villtesz gyártmány.) | |||||
Freddy | Adatlap | 504813 | 2010. május 4. 21:32 | ||
Közben Gabi meg is írta a tutit. | |||||
Freddy | Adatlap | 504812 | 2010. május 4. 21:31 | ||
Tééényleg, minden kis utánfutón ilyen van. De egyébként a csepeles könyvbe random belelapozva egy mentesító Csepel hátulján is látható. Szóval vsz hazai gyártmány. Egy tökéletes világban a MiG productions nem (csak) Notek-lámpát csinálna, hanem már rég a piacon lenne az átlátszó piros és sárga gyantából öntött Hungarian People's Army Czinege-era rear lights nevű készlet:) | |||||
Gabi | Adatlap | 504811 | 2010. május 4. 21:26 | ||
Szia! Ez a hátsó lámpa anno a magyar ipar remeke volt, ezt rakták a TSZ-ben is mindenre, de a 80-as években a honvédségnél is amit cserélni kellett hátsó lámpát nagyrészt ilyet raktak fel helyette. Csepeleken szinte csak ez volt, de lámpacserés Avia, vagy Zil is ilyet kapott, tehát Uralon is lehetett, sőt még a Fugra is ilyet raktunk anno. Nem egyszer még a 469-es Uaz-ba is beépítették. Szóval ez egy univerzális magyar hátsó lámpa volt anno, igen széles felhasználási területtel a honvédségnél és a civil életben. Gabi | |||||
lucky | Adatlap | 504810 | 2010. május 4. 21:14 | ||
Sőt ilyen lámpát még civil utánfutókon is látni... Egyszer még Simson motoron is láttam... | |||||
Freddy | Adatlap | 504809 | 2010. május 4. 21:06 | ||
Köszönöm! Ez a típus mintha többfajta kocsin is lett volna, nem? Krazról és Gaz-66-ról legalábbis van fotóm ilyennel. Szóval így már van háromfajta hátsólámpa... (a juge által linkelt dobozoson lévőről is találtam egy képet platóson, a Modell és makettben lévő cikkben a referenciafotón ez a kivitel van) | |||||
Lacy | Adatlap | 504808 | 2010. május 4. 20:46 | ||
Freddy, a negyedik képet történetesen én fotóztam, valaha. Itt van kinagyítva: | |||||
pepe | Adatlap | 504807 | 2010. május 4. 20:44 | ||
Szia Maz! Akkor ezek szerint nem jó? Érdemes lecserélni az armory gyanta készletére? Néztem azt is de nekem az tűnik kicsit furcsának, olyan szögletes. A felirat is fura egy keréken se láttam ilyet. pepe | |||||
Maz | Adatlap | 504806 | 2010. május 4. 20:14 | ||
mykman! Honnét vetted, hogy javították? Most hasonlítottam össze az "Intermediate MAZ" és a KZKT készlet gumijait. Semmi különbséget nem vettem észre. | |||||
mykman | Adatlap | 504805 | 2010. május 4. 16:42 | ||
Elképzelhető hogy ez is a korrekt gumikkal van. A kzkt 1005 sorozatszámú , a tied 1006. De konkrét infót nem tudok erről. | |||||
pepe | Adatlap | 504804 | 2010. május 4. 16:07 | ||
mykman | Adatlap | 504803 | 2010. május 4. 15:46 | ||
Úgy tudom tényleg rosszak. De ezen a kitten (Trumpeter KZKT-537L Tractor) már javították a hibát. | |||||
pepe | Adatlap | 504802 | 2010. május 4. 15:36 | ||
Sziasztok Lenne egy kérdésem a maz típust jobban ismerő kollégákhoz. A trumpeter maz 537 late prod. -hoz tartozó gyári kerekek tényleg rosszak? Érdemes lecserélni őket az Armory készletére? Nézegetem a fotókat de nem tudom eldönteni. Segítsetek! a választ előre is köszönöm pepe | |||||
juge75 | Adatlap | 504801 | 2010. május 4. 06:01 | ||
Freddy | Adatlap | 504800 | 2010. május 3. 23:13 | ||
Jimbobá, juge: köszönöm! Majd nézem a videókat. Bubu: Kicsit elbeszéltünk egymás mellett, én csak annyit szerettem volna mondani, hogy lehet egy T1-lámpával restaurált TLF is, a restaurálásnál sajnos sokszor nincs más választása az embernek, mint hogy kompromisszumot kössön az eredetiség rovására, pláne megyszűnt gyárak és országok termékeinél. Biztos szép az a Pannónia, én nem nagyon értek hozzá, a nem eredeti alkatrészek kivadászását meghagyom a Mozaik utca szakijainak. | |||||
Bubu | Adatlap | 504799 | 2010. május 3. 23:03 | ||
Mivel másból elég nehéz lenne ,főleg ebből a szögből! De ha ennyire vágod a Pannónia típusokat ,akkor te biztosan más apró részletből is megmondod a tutit!Hajrá! Részemről ennyit a témához! Szép estét! | |||||
Bubu | Adatlap | 504798 | 2010. május 3. 23:02 | ||
Mivel másból elég nehéz lenne ,főleg ebből a szögből! De ha ennyire vágod a Pannónia típusokat ,akkor te biztosan más apró részletből is megmondod a tutit!Hajrá! Részemről ennyit a témához! Szép estét! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 504797 | 2010. május 3. 22:56 | ||
A honvedelem.hu videóin is nézelődj, ott is felbukkannak rendre Uralok. Üdv! | |||||
juge75 | Adatlap | 504796 | 2010. május 3. 22:51 | ||
makettinfo.hu/upload/201003/tn_800x600_504696_96665_Kep_003.jpg Bár nem platós. | |||||
Freddy | Adatlap | 504795 | 2010. május 3. 22:50 | ||
Köszönöm! A Csikós-féle cikket ismerem, de az sajnos egy 375-ös, a 4320-ason sokminent alakítottak. (Jó, jrhattam volna,hogy 4320 a target:)) A másik kettő meg nem magyar. A gond az, hogy a magyar szabvány szerinti hátsó fények eltérnek attól, amilyennek ezeket a gépeket Urál-nemtomhol megálmodták, ezért a magyar járművekre, gondolom félig-meddig barkácsolva- a gyáritól eltérő hátsó lámpák kerültek. Csak lefotózni és netre felrakni felejti el őket mindenki:) Itt vannak az általam használt képek (nem saját, egy része militaryphotos.com-ról, a többi nem tudom, honnan). Kiindulhatok ezekből is, de azért gondoltam, körbekérdezek, jobb előre tisztázni az ilyesmit, mint hogy valaki majd a kész makett képéhez linkelje be az uralhatsolampa.hu-t. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 504794 | 2010. május 3. 22:48 | ||
Bakker, nekem is csak lehajtott van. Talán ez segít egy picit. | |||||
Freddy | Adatlap | 504793 | 2010. május 3. 22:42 | ||
Persze. Már az ország is megdöglött 18 éve, ahol ezt a vasat gyártották, eléggé homokra épített ház egy fényszóró alapján következtetni az altípusra. | |||||
Bubu | Adatlap | 504792 | 2010. május 3. 22:25 | ||
Én már csak tudom , a fele motoromon más típusról való alkatrészek vannak!:)Viszont egy korabeli fénykép elég meggyőző. Nem ez az első öreg vasam , az elsőt '98-ban vettem és raktam rendbe! | |||||
juge75 | Adatlap | 504791 | 2010. május 3. 22:23 | ||
galeria.totalcar.hu/szerelem/2007/08/09/ural_375/
galeria.totalcar.hu/szerelem/2007/08/09/ural_375/ galeria.totalcar.hu/szerelem/2007/08/09/ural_375/ galeria.totalcar.hu/szerelem/2007/08/09/ural_375/ Fotó: Csikós Zsolt . www.tanksforsale.co.uk/Ural_375d_for_sale/Ural%20Beltring2006%20pic2.jpg www.sovavto.net/URALAZ/43206rp2.jpg | |||||
Freddy | Adatlap | 504790 | 2010. május 3. 22:09 | ||
Tudna valaki viszont nekem napjainkbeli magyar katonai Ural hátuljáról képet mutatni? Ami nekem van, azon vagy csak részeiben látszik, vagy le van hajtva a plató hátulja, ezért a hátsó lámpákról nem nagyon van anyagom. | |||||
Freddy | Adatlap | 504789 | 2010. május 3. 20:55 | ||
Egyáltalán nem biztos ám, hogy a jármű restaurálása, vagy csak simán a több évtizeden keresztül végzett karbantartása 100%-ban az adott altípusnak megfelelő alkatrészekkel történt. | |||||
Bubu | Adatlap | 504788 | 2010. május 3. 16:11 | ||
Szia Satyak! Konzultáltam hozzáértő emberkékkel ők sem én én sem láttam még TLF-en ezt a fajta lámpát! De ez nem zárja ki ,hogy nincs igazad. Üdv:Bubu | |||||
romeo | Adatlap | 504787 | 2010. május 3. 16:05 | ||
Köszi Satyak! | |||||
Satyak | Adatlap | 504786 | 2010. május 3. 15:58 | ||
Bubu,Romeo, kiegészítenélek titeket.TLF tipus kései,illetve T1 tipus korai verziója lehetett. A tipusváltáskor volt ez a lámpafajta a gépen. Összesen 3 fajta lámpával gyártották. | |||||
romeo | Adatlap | 504785 | 2010. május 3. 12:06 | ||
Üdv Lucky! Csehszlovák PRAGA V3S katonai tehergépkocsi. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Vagy ilyen.