/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
juge75 504988 2010. július 26. 20:16
Válasz erre
Kép 138
Kép 138
Kép 140
Kép 140
Kép 145
Kép 145
Kép 147
Kép 147
Kép 152
Kép 152
Kép 153
Kép 153
Kép 154
Kép 154
Kép 156
Kép 156
Kép 162
Kép 162
Kép 163
Kép 163

Elkészült az Ural-375 átalakítóm (4320 maketthez,csak az orr).
Sennás 504987 2010. július 24. 22:37
Válasz erre
1227168479_kamaz_65225
1227168479_kamaz_65225
cGljICgxMSkgNjAw
cGljICgxMSkgNjAw
c570e90b29d155756bf4fc6b53cd4db1
c570e90b29d155756bf4fc6b53cd4db1
dc249b2ae7b53a7d7d660da61e6a9030
dc249b2ae7b53a7d7d660da61e6a9030
post-88-1200421913
post-88-1200421913
post-88-1200421913
post-88-1200421913

Nem gyenge meló?
juge75 504986 2010. július 23. 08:23
Válasz erre
Angol ismerősöm P-18 lokátort épít.
Az alapjármű mind két járműnél 4320 Ural.
www.modelarmour.com/index.php
romeo 504985 2010. július 19. 22:13
Válasz erre
RÁBA H
RÁBA H
RÁBA H-
RÁBA H-

Érdekesek ezek a konténerek a RÁBÁKON.
Üdv!
romeo 504984 2010. július 18. 20:20
Válasz erre
REM-KS
REM-KS
REM-KS
REM-KS
REM-KS  .
REM-KS .
BAZ-6306
BAZ-6306
BAZ-M6910
BAZ-M6910
KAMAZ-43501
KAMAZ-43501
KAMAZ-6350
KAMAZ-6350
KAMAZ-6560
KAMAZ-6560
URAL-5223
URAL-5223
URAL-5223
URAL-5223
URAL-4320
URAL-4320
Ural-43206
Ural-43206

Nemrég bemutató volt az orosz katonai autóipar termékeiből.
farkas469 504983 2010. július 13. 15:39
Válasz erre
000
000

Hali!

Itt készül az egyik hagyományőrző cimborámnak egy gaz-66 tüzérségi támogató.

farkas469@gmail.com
lucky 504982 2010. július 11. 10:59
Válasz erre
Szia!
Nincs mit!
Sajnos néha hiányos a leírás, néhol kép sincsen, de legalább van vmi kiindulásképp.
kamovos 504981 2010. július 10. 18:45
Válasz erre
Szia Maz

Ebben a linkben egyértelműen leírja, hogy indításra, használják.
De némán hallgatnak a hidraulikáról!

Börgöndön a mi 2db járművünkben nem csak generátor volt, hanem N-2 hidraulika szivattyú, GB-6 hidraulika blokk is.
Jó magamnak is szerencsém volt használni mikor az RP-48 kormányerő csökkentőt cseréltem, és utána próbálnunk kellett.

Lehet, hogy több változatot is építettek az Orosz Barátaink.
Bár náluk volt anyag bőven! :)

Üdv: kamovos
kamovos 504980 2010. július 10. 18:45
Válasz erre
Szia Lucky.

Köszi a linket!

Üdv: kamovos
lucky 504979 2010. július 10. 15:33
Válasz erre
aviaros.narod.ru/apa-12.htm
Segítségül, de ti döntsetek.
kamovos 504978 2010. július 9. 21:47
Válasz erre
Szia Maz

Lehet Apa 12 a neve!

De ez mit sem változtat azon, amit írtam!
A Mi-1 és a Ka-26 levegőindítású, és nincs szükségük külső áramforrásra indításkor!
Sokkal inkább fogyasztották a 150 atmoszférás levegő palackokat téli üzemben mint amilyen mértékben terhelték az aksikat!

Változatlanul állítom, hogy Börgöndön nem indító kocsiként, hanem a Rádiós és EMO-s berendezések üzemeltetéséhez, illetve a hidraulika rendszer teszteléséhez használtuk.

Ezt a Járművet a Mi-1el egyidejűleg rendszeresítették Szentkirályon és később (1974) kerültek Börgöndre a fenti feladatköre történő alkalmazásra.

Mindezektől függetlenül, későbbi időszakban a Mi-2 rendszerbeállítását követően (1982) a Javító Osztály használta a kompenzáló betonra történő vontatáskor, és hidegindítások alkalmával, valamint normál indításra is.
Ennek az volt az oka, hogy a berepültetéseket nehéz előre tudni, viszont az Apakocsikat, előre lekellett igényelni, mert kevés volt belőlük, és a Mi-2 repülési napjait is ki kellet szolgálniuk, de ezt most inkább hagyjuk, mert már akkor is megfájdult a fejem ezektől a bürokrata ….-tól.

Üdv: kamovos
Maz 504977 2010. július 9. 18:32
Válasz erre
>Nem apakocsi, de

Akkor Tomika típusjelzése miért APA-12?
romeo 504976 2010. július 9. 13:29
Válasz erre
Kamovos, Juge75, Notarius!

Köszönöm!
Kamovos 504975 2010. július 9. 12:55
Válasz erre
Szia Romeo

Ez nem átalakított, direkt erre készült!
2 db volt belőle a börgöndi repülőtéren, és eredetileg zöldek voltak!
Nem apakocsi, de lehetett róla indítani a Mi-1 Mi-2 Ka-26 helikoptert!
A Mi-1, Mi-2 Ka-26 helikopterek elektromos berendezéseinek üzemeltetéséhez a motor illetve hajtómű indítás nélküli áram forrása volt, valamint a hidraulika rendszer tesztelését lehetett végrehajtani róla, szintén motorindítás nélkül.
Főképpen a Mi-1 Mi-2-nél volt lényeges, mert ezeket a helikoptereket Sárkány hajtómű mechanikusa nem indíthatta!
A Ka-26-nál más volt a helyzet, mert azt a Sárkány hajtómű mechanikusa indíthatta, hidraulikázáshoz.
Viszont az EMO-sok, Rádiósok tudtak róla dolgozni, úgy is ha nem volt mechanikus aki indítson!

A Gaz selejtezése után nem került leadásra, hanem a Javító Osztály, (Hangár) Berepültető csoportjából egy kolléga vette szárnyai alá, az ő beceneve volt az Omika így kapta a Gaz is a nevét és lett TOMIKA ami a gazdája eredeti neve is egyben.
Ekkor kapta a terepszínű festését is, az üzemanyagot gyakorlatilag újították hozzá, mert már nem volt állomány táblán.
Valamint ezzel vontatták a kompenzáló betonra a helikoptereket is.
A reptér bezárását követően, pártfogója segítségével a többi technikai eszközzel együtt elvitték Szolnokra.
Valószínű, hogy a képen ő ül a volán mögött is, sajnos nem kivehető az arca, de vezetni csak ő vezette.

Üdv: kamovos
juge75 504974 2010. július 9. 12:51
Válasz erre
Ez "Tomika" www.repulomuzeum.hu/Egyebek/Apakocsi.htm, www.repulomuzeum.hu/Sztori/Tomika.htm, csak eredeti állomás helyén, sorkatona koromban (1994-95) még vígan szaladgáltak vele Szolnokon a laktanyában az RBTA-sok.
notarius 504973 2010. július 9. 12:20
Válasz erre
Úgy rémlik ez APA-kocsiként szolgált.
romeo 504972 2010. július 9. 11:33
Válasz erre
BIG_0007763237
BIG_0007763237

Üdv!

Mire használták ezt az átalakított GAZ-69-et?
Köszönöm!
romeo 504971 2010. július 8. 18:02
Válasz erre
Unimog U5000
Unimog U5000
pic131_IMG_0611
pic131_IMG_0611
pic120_hp90929_104a
pic120_hp90929_104a
pic112_hp90422_017
pic112_hp90422_017
RÁBA H18.240
RÁBA H18.240

Nagyon sok új fotó jelent meg a legújabb RÁBA fejlesztésekről, itt:
www.raba.hu
Üdv!
romeo 504970 2010. július 4. 14:19
Válasz erre
10682_760x570
10682_760x570
10685_760x570
10685_760x570
10684_760x570
10684_760x570
10683_760x570
10683_760x570

Ismeri valaki ennek a radarnak a típusát, rendeltetését? Honvédségi rendszámmal rendelkezik.
Köszönöm!
Üdv!
maki 504969 2010. július 4. 13:20
Válasz erre
Nagyon jó kép!
A szembelévő 260-as minden bizonnyal a szerelékes készlet lehet.
romeo 504968 2010. július 4. 12:53
Válasz erre
UAZ-452
UAZ-452
UAZ-452 _01
UAZ-452 _01

Szeretném megkérdezni, hogy az MN - MH használta-e az UAZ-452 platós változatát, esetleg valamelyik alakulatnál még lehetne látni?
Köszönöm!
romeo 504967 2010. július 4. 12:51
Válasz erre
Kamovos 504966 2010. július 3. 16:32
Válasz erre
Szia Romeo.

A balfordulós szerintem az.

A másik 3 tengelyes, azt nem hiszem, hogy 130-as lenne, inkább 131-es.

Üdv: kamovos
Indiana73 504965 2010. július 3. 16:10
Válasz erre
Jaj ez lemaradt:)
www.youtube.com/watch
Indiana73 504964 2010. július 3. 16:05
Válasz erre
Szevasztok!
Hát szerintem brutális:)www.youtube.com/watch
romeo 504963 2010. július 3. 13:31
Válasz erre
ZIL-130  MN
ZIL-130 MN

Üdv!

Azok a teherautók a háttérben ugye ZIL-130?
Köszi!
romeo 504962 2010. június 30. 23:17
Válasz erre
USZM-2
USZM-2

Egy ritka fotó, sajnos csak ilyen minőségben.
magyar USZM-2 KrAZ-260 cölöpverő készlet
balaton 504961 2010. június 30. 20:21
Válasz erre
Akartam ide betenni pár képet és infót, csak nem találtam. Pedig van valahol a gépemen. Emlékezetből nem akarok hülyeségeket írni :)
juge75 504960 2010. június 30. 17:39
Válasz erre
Mit tudsz még róla?
Annyit látok a dobozon, hogy fehérfém, rézmaratás és vákuum alkatrészek és limitált kiadás, eredeti müanyag makett mellett.
Azért kérdezem, mert egy jó barátom érdeklődik róla a tengeren túlról (California).
balaton 504959 2010. június 30. 17:33
Válasz erre
Nem új. Szerintem az Omega makett fő alkatrészei és egy vákuumozott tartály van benne.
juge75 504958 2010. június 30. 17:25
Válasz erre
omf3504
omf3504

Új makett a láthatáron.
Russian Project OMF-3504 1/35 URAL-4320.
Sennás 504957 2010. június 25. 22:35
Válasz erre
image.aspx
image.aspx

Szia romeo!Ez nem friss meg nem is az enyém de legalább együtt a 3 cica!
romeo 504956 2010. június 25. 21:49
Válasz erre
Holnap állítólag a hadikikötőben lezs a COUGAR - jó fotózást!
Indian73 504955 2010. június 24. 16:03
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30
31
31
32
32
33
33

Szevasztok!
Bocsánat lehet,hogy inkább a harcíjárművekhez kellett volna de vegyesen van.
páncélos 504954 2010. június 24. 14:58
Válasz erre
romeo 504952 2010. június 23. 10:13
Válasz erre
Jimbow 504951 2010. június 23. 09:38
Válasz erre
Szia!
Ez tuti?
Úgy tudom, az csak páncélozva van (legalábbis nálunk).

Üdv!
romeo 504950 2010. június 23. 08:36
Válasz erre
MB G250   MH
MB G250 MH

magyar MB G250
farkas469 504949 2010. június 22. 07:57
Válasz erre
Helló!
A Joci232 Kun Józsit takar?

Üdv Farkas Tibor
farkas469@gmail.com
Freddy 504948 2010. június 18. 22:59
Válasz erre
www.russianmilitarytrucks.com/gallery2/Zil-131
Román Scud-szállító ZiL-131
szt.si 504947 2010. június 18. 15:10
Válasz erre
A szentesi.gy@gmail.com ra írhatsz.
Az autót körbe fényképezheted óbudán, ha egyeztetünk egy időt, tervrajzom már nincs róla.
A felépítmény az eredetí rajta, némileg( ...) átépítve, meghosszabbítva és magasítva, ikarusz ablakokkal, stb.

Üdv.;
Gyuri
sanyi 504946 2010. június 18. 15:06
Válasz erre
Köszi!
Lenne egy kérésem... Légyszi küldj egy e-mail címet, szeretnék Veletek kapcsolatba lépni, mert meg akarom építeni a 4320-ast. Épp ezért majd kérnék pár fotót, esetleg tervrajzot a felépítményről.
Az e-amil címem: d.nash@freemail.hu
Köszi és tényleg le a kalappal!
Sanyi
szt.si 504945 2010. június 18. 15:01
Válasz erre
Soroljam?
'98 ban építettük, eredetileg egy375 ös benzines alvázára, megjártuk vele a közel-keletet, majd 99-ben Iránon és Pakisztánon át Tibetet.
2000-ben átépítettük egy Kamaz motoros 4320-asra, majd 2005-ben egy YAMZ V6 tdi-re,ezzel jött a második tibeti út, immár oroszországon és kazahsztánon át.
A benzinessel millió apró probléma volt , főleg az üzemagyag ellátás és fék témában.
A mostani egy gyári új alváz, ez már viszonylag üzembiztos, leginkább elektromos bajok vannak vele, viszont ennek e fogyasztása már csak 33l/ 100 Km, míg a benzinesé közelítette a 60-at...
sanyi 504944 2010. június 18. 14:52
Válasz erre
Szia%
Tiszteletre méltó út... Ha szabad érdeklődni, a géppel volt valami bajotok?
mykman 504943 2010. június 18. 13:11
Válasz erre
szt.si 504942 2010. június 18. 12:36
Válasz erre
to melett
to melett
Lhasaban
Lhasaban
Namco tónál
Namco tónál
normal_Nagy kep
normal_Nagy kep

Pihenő...
Jimbow 504941 2010. június 18. 12:36
Válasz erre
Sziasztok!
Elég lassan halad az új oldal a sok kép miatt, ezért inkább már most megnyitom, így addig is lehet nézelődni, amíg fel nem kerül minden.
A cím: mhrfweb.makett.org/MHRF/

A kereső még nem működik, a logó sem végleges, illetve még nagyon sok kép hiányzik. Lassan, de biztosan haladok, így kisebb fennakadások előfordulhatnak. Bármilyen visszajelzést, észrevételt szívesen várok, kiváltképp a hibák kapcsán, mivel a képek átméretezése, feltöltése, a galériák létrehozása nagyrészt automatizált, így nem tudok minden egyes képet ellenőrizni.

Regisztrálni szükséges, azt hiszem, nem túl bonyolult:)

Jó (korlátozott) böngészést mindenkinek!

ÜDv,
Ádám
szt.si 504940 2010. június 18. 12:34
Válasz erre
normal_indulas tibetbe
normal_indulas tibetbe

Fülke közeli
szt.si 504939 2010. június 18. 12:33
Válasz erre
normal_pingpong asztal
normal_pingpong asztal

Felépítmény közelről...
szt.si 504938 2010. június 18. 12:32
Válasz erre
normal_fulke nelkul
normal_fulke nelkul

Ebből építettük...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.