/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 504984 2010. július 18. 20:20
Válasz erre
REM-KS
REM-KS
REM-KS
REM-KS
REM-KS  .
REM-KS .
BAZ-6306
BAZ-6306
BAZ-M6910
BAZ-M6910
KAMAZ-43501
KAMAZ-43501
KAMAZ-6350
KAMAZ-6350
KAMAZ-6560
KAMAZ-6560
URAL-5223
URAL-5223
URAL-5223
URAL-5223
URAL-4320
URAL-4320
Ural-43206
Ural-43206

Nemrég bemutató volt az orosz katonai autóipar termékeiből.
farkas469 504983 2010. július 13. 15:39
Válasz erre
000
000

Hali!

Itt készül az egyik hagyományőrző cimborámnak egy gaz-66 tüzérségi támogató.

farkas469@gmail.com
lucky 504982 2010. július 11. 10:59
Válasz erre
Szia!
Nincs mit!
Sajnos néha hiányos a leírás, néhol kép sincsen, de legalább van vmi kiindulásképp.
kamovos 504981 2010. július 10. 18:45
Válasz erre
Szia Maz

Ebben a linkben egyértelműen leírja, hogy indításra, használják.
De némán hallgatnak a hidraulikáról!

Börgöndön a mi 2db járművünkben nem csak generátor volt, hanem N-2 hidraulika szivattyú, GB-6 hidraulika blokk is.
Jó magamnak is szerencsém volt használni mikor az RP-48 kormányerő csökkentőt cseréltem, és utána próbálnunk kellett.

Lehet, hogy több változatot is építettek az Orosz Barátaink.
Bár náluk volt anyag bőven! :)

Üdv: kamovos
kamovos 504980 2010. július 10. 18:45
Válasz erre
Szia Lucky.

Köszi a linket!

Üdv: kamovos
lucky 504979 2010. július 10. 15:33
Válasz erre
aviaros.narod.ru/apa-12.htm
Segítségül, de ti döntsetek.
kamovos 504978 2010. július 9. 21:47
Válasz erre
Szia Maz

Lehet Apa 12 a neve!

De ez mit sem változtat azon, amit írtam!
A Mi-1 és a Ka-26 levegőindítású, és nincs szükségük külső áramforrásra indításkor!
Sokkal inkább fogyasztották a 150 atmoszférás levegő palackokat téli üzemben mint amilyen mértékben terhelték az aksikat!

Változatlanul állítom, hogy Börgöndön nem indító kocsiként, hanem a Rádiós és EMO-s berendezések üzemeltetéséhez, illetve a hidraulika rendszer teszteléséhez használtuk.

Ezt a Járművet a Mi-1el egyidejűleg rendszeresítették Szentkirályon és később (1974) kerültek Börgöndre a fenti feladatköre történő alkalmazásra.

Mindezektől függetlenül, későbbi időszakban a Mi-2 rendszerbeállítását követően (1982) a Javító Osztály használta a kompenzáló betonra történő vontatáskor, és hidegindítások alkalmával, valamint normál indításra is.
Ennek az volt az oka, hogy a berepültetéseket nehéz előre tudni, viszont az Apakocsikat, előre lekellett igényelni, mert kevés volt belőlük, és a Mi-2 repülési napjait is ki kellet szolgálniuk, de ezt most inkább hagyjuk, mert már akkor is megfájdult a fejem ezektől a bürokrata ….-tól.

Üdv: kamovos
Maz 504977 2010. július 9. 18:32
Válasz erre
>Nem apakocsi, de

Akkor Tomika típusjelzése miért APA-12?
romeo 504976 2010. július 9. 13:29
Válasz erre
Kamovos, Juge75, Notarius!

Köszönöm!
Kamovos 504975 2010. július 9. 12:55
Válasz erre
Szia Romeo

Ez nem átalakított, direkt erre készült!
2 db volt belőle a börgöndi repülőtéren, és eredetileg zöldek voltak!
Nem apakocsi, de lehetett róla indítani a Mi-1 Mi-2 Ka-26 helikoptert!
A Mi-1, Mi-2 Ka-26 helikopterek elektromos berendezéseinek üzemeltetéséhez a motor illetve hajtómű indítás nélküli áram forrása volt, valamint a hidraulika rendszer tesztelését lehetett végrehajtani róla, szintén motorindítás nélkül.
Főképpen a Mi-1 Mi-2-nél volt lényeges, mert ezeket a helikoptereket Sárkány hajtómű mechanikusa nem indíthatta!
A Ka-26-nál más volt a helyzet, mert azt a Sárkány hajtómű mechanikusa indíthatta, hidraulikázáshoz.
Viszont az EMO-sok, Rádiósok tudtak róla dolgozni, úgy is ha nem volt mechanikus aki indítson!

A Gaz selejtezése után nem került leadásra, hanem a Javító Osztály, (Hangár) Berepültető csoportjából egy kolléga vette szárnyai alá, az ő beceneve volt az Omika így kapta a Gaz is a nevét és lett TOMIKA ami a gazdája eredeti neve is egyben.
Ekkor kapta a terepszínű festését is, az üzemanyagot gyakorlatilag újították hozzá, mert már nem volt állomány táblán.
Valamint ezzel vontatták a kompenzáló betonra a helikoptereket is.
A reptér bezárását követően, pártfogója segítségével a többi technikai eszközzel együtt elvitték Szolnokra.
Valószínű, hogy a képen ő ül a volán mögött is, sajnos nem kivehető az arca, de vezetni csak ő vezette.

Üdv: kamovos
juge75 504974 2010. július 9. 12:51
Válasz erre
Ez "Tomika" www.repulomuzeum.hu/Egyebek/Apakocsi.htm, www.repulomuzeum.hu/Sztori/Tomika.htm, csak eredeti állomás helyén, sorkatona koromban (1994-95) még vígan szaladgáltak vele Szolnokon a laktanyában az RBTA-sok.
notarius 504973 2010. július 9. 12:20
Válasz erre
Úgy rémlik ez APA-kocsiként szolgált.
romeo 504972 2010. július 9. 11:33
Válasz erre
BIG_0007763237
BIG_0007763237

Üdv!

Mire használták ezt az átalakított GAZ-69-et?
Köszönöm!
romeo 504971 2010. július 8. 18:02
Válasz erre
Unimog U5000
Unimog U5000
pic131_IMG_0611
pic131_IMG_0611
pic120_hp90929_104a
pic120_hp90929_104a
pic112_hp90422_017
pic112_hp90422_017
RÁBA H18.240
RÁBA H18.240

Nagyon sok új fotó jelent meg a legújabb RÁBA fejlesztésekről, itt:
www.raba.hu
Üdv!
romeo 504970 2010. július 4. 14:19
Válasz erre
10682_760x570
10682_760x570
10685_760x570
10685_760x570
10684_760x570
10684_760x570
10683_760x570
10683_760x570

Ismeri valaki ennek a radarnak a típusát, rendeltetését? Honvédségi rendszámmal rendelkezik.
Köszönöm!
Üdv!
maki 504969 2010. július 4. 13:20
Válasz erre
Nagyon jó kép!
A szembelévő 260-as minden bizonnyal a szerelékes készlet lehet.
romeo 504968 2010. július 4. 12:53
Válasz erre
UAZ-452
UAZ-452
UAZ-452 _01
UAZ-452 _01

Szeretném megkérdezni, hogy az MN - MH használta-e az UAZ-452 platós változatát, esetleg valamelyik alakulatnál még lehetne látni?
Köszönöm!
romeo 504967 2010. július 4. 12:51
Válasz erre
Kamovos 504966 2010. július 3. 16:32
Válasz erre
Szia Romeo.

A balfordulós szerintem az.

A másik 3 tengelyes, azt nem hiszem, hogy 130-as lenne, inkább 131-es.

Üdv: kamovos
Indiana73 504965 2010. július 3. 16:10
Válasz erre
Jaj ez lemaradt:)
www.youtube.com/watch
Indiana73 504964 2010. július 3. 16:05
Válasz erre
Szevasztok!
Hát szerintem brutális:)www.youtube.com/watch
romeo 504963 2010. július 3. 13:31
Válasz erre
ZIL-130  MN
ZIL-130 MN

Üdv!

Azok a teherautók a háttérben ugye ZIL-130?
Köszi!
romeo 504962 2010. június 30. 23:17
Válasz erre
USZM-2
USZM-2

Egy ritka fotó, sajnos csak ilyen minőségben.
magyar USZM-2 KrAZ-260 cölöpverő készlet
balaton 504961 2010. június 30. 20:21
Válasz erre
Akartam ide betenni pár képet és infót, csak nem találtam. Pedig van valahol a gépemen. Emlékezetből nem akarok hülyeségeket írni :)
juge75 504960 2010. június 30. 17:39
Válasz erre
Mit tudsz még róla?
Annyit látok a dobozon, hogy fehérfém, rézmaratás és vákuum alkatrészek és limitált kiadás, eredeti müanyag makett mellett.
Azért kérdezem, mert egy jó barátom érdeklődik róla a tengeren túlról (California).
balaton 504959 2010. június 30. 17:33
Válasz erre
Nem új. Szerintem az Omega makett fő alkatrészei és egy vákuumozott tartály van benne.
juge75 504958 2010. június 30. 17:25
Válasz erre
omf3504
omf3504

Új makett a láthatáron.
Russian Project OMF-3504 1/35 URAL-4320.
Sennás 504957 2010. június 25. 22:35
Válasz erre
image.aspx
image.aspx

Szia romeo!Ez nem friss meg nem is az enyém de legalább együtt a 3 cica!
romeo 504956 2010. június 25. 21:49
Válasz erre
Holnap állítólag a hadikikötőben lezs a COUGAR - jó fotózást!
Indian73 504955 2010. június 24. 16:03
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30
31
31
32
32
33
33

Szevasztok!
Bocsánat lehet,hogy inkább a harcíjárművekhez kellett volna de vegyesen van.
páncélos 504954 2010. június 24. 14:58
Válasz erre
romeo 504952 2010. június 23. 10:13
Válasz erre
Jimbow 504951 2010. június 23. 09:38
Válasz erre
Szia!
Ez tuti?
Úgy tudom, az csak páncélozva van (legalábbis nálunk).

Üdv!
romeo 504950 2010. június 23. 08:36
Válasz erre
MB G250   MH
MB G250 MH

magyar MB G250
farkas469 504949 2010. június 22. 07:57
Válasz erre
Helló!
A Joci232 Kun Józsit takar?

Üdv Farkas Tibor
farkas469@gmail.com
Freddy 504948 2010. június 18. 22:59
Válasz erre
www.russianmilitarytrucks.com/gallery2/Zil-131
Román Scud-szállító ZiL-131
szt.si 504947 2010. június 18. 15:10
Válasz erre
A szentesi.gy@gmail.com ra írhatsz.
Az autót körbe fényképezheted óbudán, ha egyeztetünk egy időt, tervrajzom már nincs róla.
A felépítmény az eredetí rajta, némileg( ...) átépítve, meghosszabbítva és magasítva, ikarusz ablakokkal, stb.

Üdv.;
Gyuri
sanyi 504946 2010. június 18. 15:06
Válasz erre
Köszi!
Lenne egy kérésem... Légyszi küldj egy e-mail címet, szeretnék Veletek kapcsolatba lépni, mert meg akarom építeni a 4320-ast. Épp ezért majd kérnék pár fotót, esetleg tervrajzot a felépítményről.
Az e-amil címem: d.nash@freemail.hu
Köszi és tényleg le a kalappal!
Sanyi
szt.si 504945 2010. június 18. 15:01
Válasz erre
Soroljam?
'98 ban építettük, eredetileg egy375 ös benzines alvázára, megjártuk vele a közel-keletet, majd 99-ben Iránon és Pakisztánon át Tibetet.
2000-ben átépítettük egy Kamaz motoros 4320-asra, majd 2005-ben egy YAMZ V6 tdi-re,ezzel jött a második tibeti út, immár oroszországon és kazahsztánon át.
A benzinessel millió apró probléma volt , főleg az üzemagyag ellátás és fék témában.
A mostani egy gyári új alváz, ez már viszonylag üzembiztos, leginkább elektromos bajok vannak vele, viszont ennek e fogyasztása már csak 33l/ 100 Km, míg a benzinesé közelítette a 60-at...
sanyi 504944 2010. június 18. 14:52
Válasz erre
Szia%
Tiszteletre méltó út... Ha szabad érdeklődni, a géppel volt valami bajotok?
mykman 504943 2010. június 18. 13:11
Válasz erre
szt.si 504942 2010. június 18. 12:36
Válasz erre
to melett
to melett
Lhasaban
Lhasaban
Namco tónál
Namco tónál
normal_Nagy kep
normal_Nagy kep

Pihenő...
Jimbow 504941 2010. június 18. 12:36
Válasz erre
Sziasztok!
Elég lassan halad az új oldal a sok kép miatt, ezért inkább már most megnyitom, így addig is lehet nézelődni, amíg fel nem kerül minden.
A cím: mhrfweb.makett.org/MHRF/

A kereső még nem működik, a logó sem végleges, illetve még nagyon sok kép hiányzik. Lassan, de biztosan haladok, így kisebb fennakadások előfordulhatnak. Bármilyen visszajelzést, észrevételt szívesen várok, kiváltképp a hibák kapcsán, mivel a képek átméretezése, feltöltése, a galériák létrehozása nagyrészt automatizált, így nem tudok minden egyes képet ellenőrizni.

Regisztrálni szükséges, azt hiszem, nem túl bonyolult:)

Jó (korlátozott) böngészést mindenkinek!

ÜDv,
Ádám
szt.si 504940 2010. június 18. 12:34
Válasz erre
normal_indulas tibetbe
normal_indulas tibetbe

Fülke közeli
szt.si 504939 2010. június 18. 12:33
Válasz erre
normal_pingpong asztal
normal_pingpong asztal

Felépítmény közelről...
szt.si 504938 2010. június 18. 12:32
Válasz erre
normal_fulke nelkul
normal_fulke nelkul

Ebből építettük...
szt.si 504937 2010. június 18. 12:30
Válasz erre
Lhasaban
Lhasaban

Tibet, Lhasza
szt.si 504936 2010. június 18. 12:27
Válasz erre
szt.si 504935 2010. június 18. 12:24
Válasz erre
5200m-en sárban
5200m-en sárban

Próbálok felrakni képeket az ural expedíciós lakóautónkról, de nem sikerül beillesztenem...
Van valakinek valamilyen ötlete, hogy miért?
páncélos 504934 2010. június 18. 11:59
Válasz erre
Mert a HTI-nek van üzemképes gépe. Mivel az övék, tőlük kell engedélyt kérni, és nem utolsósorban ők tudják, éppen hol van a jármű.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.