/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Atta 505142 2010. szeptember 22. 21:03
Válasz erre
Bocs...

Nem 9000 Ft,hanem 5000 Ft!
Atta 505141 2010. szeptember 22. 21:02
Válasz erre
1/35 Maz-537 Intermediate type and Maz ChMZAP-5247G semitrailer
1/35 Maz-537 Intermediate type and Maz ChMZAP-5247G semitrailer

Eladó!

1/35 MAZ-537 Intermediate type and MAZ/ChMZAP-5247G semitrailer

Ára:9000 Ft

Érd.:kunatta@citromail.hu
vujit 505140 2010. szeptember 21. 16:44
Válasz erre
Attól még lehetett a kelet-német hadseregé! Végtére majdnem u.a.! Jah, a képet egy német oldalról szedtem le, valami találkozók részből!
Maz 505139 2010. szeptember 21. 16:35
Válasz erre
Szia!

Nem, azt ZiL és egytengelyes tréleren egy darab, vagy ZiL és a kéttengelyes hajtott tréleren két? darab.
Maz 505138 2010. szeptember 21. 16:28
Válasz erre
Őőőő, izé...
CA = Szovjetszkij Armija

Nem kifejezetten rönkszállító, hanem hosszúanyag szállító tréler. Oszlopok, csövek, sínek, stb. szállítására.
vujit 505137 2010. szeptember 21. 16:21
Válasz erre
Én is rönkszállítóra gondoltam, de akkor minek van kelet-német katonai "jele"?
Télére ezzel gyűjtötték a tűzifát a németek? :-)
KapusiZoli 505136 2010. szeptember 21. 14:35
Válasz erre
Hello!
A youtube-on van róla videó, rönköket szállítanak vele.
üdv:
Zoli
páncélos 505135 2010. szeptember 21. 14:29
Válasz erre
Lehet, hogy valótlan, ezért én is tovább kérdezek, nem ezzel szállították a Scud rakétát?
vujit 505134 2010. szeptember 21. 14:06
Válasz erre
KrAZ 255 L (DDR)1
KrAZ 255 L (DDR)1
KrAZ 255 L (DDR)3
KrAZ 255 L (DDR)3
KrAZ 255 L (DDR)2
KrAZ 255 L (DDR)2

Sziasztok

Ezt a Krazt mire használták vajon? Fa vagy valami oszlopos szállítására?
páncélos 505133 2010. szeptember 21. 08:51
Válasz erre
romeo 505132 2010. szeptember 20. 20:01
Válasz erre
PSzH_MN
PSzH_MN

pszh d944, mn.
Maki 505131 2010. szeptember 16. 19:51
Válasz erre
Az utánfutó tartalma egy kompresszor.
Freddy 505130 2010. szeptember 16. 17:04
Válasz erre
farkas469 505129 2010. szeptember 16. 16:09
Válasz erre
Hali!
Szolnokon már csak egy Uaz452 mentő maradt...Tavaj még kettő volt az Mh86.nak és a 25/88KVZ-vek.
Üdv
juge75 505128 2010. szeptember 16. 15:55
Válasz erre
tn_800x600_462231_02134_000001
tn_800x600_462231_02134_000001

Itt a mienk, HS 24-54, a másik 24-58 volt.
89. Vegyes Szállítórepülő Dandár, Szolnok, 1994.
juge75 505127 2010. szeptember 16. 15:50
Válasz erre
Érdekes, a mi mentőinkben nem volt rádió.
farkas469 505126 2010. szeptember 16. 15:46
Válasz erre
Köszi, de én is ott voltam kecsón és ismerem a járműveket és a gazdájaikat is.
Üdv.
Elvileg vasárnap hozom haza az Uaz-452T...:)ami a fotón szerepel.(ja és makettbe is megcsinálom)
Meghalom elredeti honvédségi Uaz452T fotókért!
Farkas T.
st_patrick 505125 2010. szeptember 16. 15:34
Válasz erre
Üdv!
Ami biztosan megy:
-IFF-antenna: a Kremnyij-2 rendszer NRZ antennája, tipikusan a P-12 lokátor mellé telepítették, ezért NRZ-12 a jelzése.
-nagyradar: az Sz-125 Nyeva légvédelmi rakéták SzNR-125 rávezető lokátora, az állvány típusa UNV.
-radar1: PRV-13 magasságmérő lokátor
-utánfutó2: SzON-4 tűzvezető lokátor KSz-19 100mm-es légvédelmi ágyúhoz.
-utánfutó3: P-18 lokátor áramforrás-utánfutója, típusát nem tudom.

Ami csak tipp:
-nagyutánfutó: Volhov honi lérak harci osztály harcvezetési (UV) agy rávezető (AV) kabinja
-utánfutó1: talán 5L24 illesztőkabin az automatizált vezetési rendszerekhez (Vektor, Szenyezs)
-utánfutó4:áramfejlesztő vagy áramátalakító kabin valamelyik lérak komplexumhoz

Amihez lövésem sincs: az aggregátor típusa.

Mivel a képek Zsámbékon készültek, tedd fel őket az index fórumán a Légvédelmi rakéták Magyarországon topicba, ott tudni fogják azt is amit én nem;-)
kamovos 505124 2010. szeptember 16. 15:30
Válasz erre
100_1523
100_1523
100_1524
100_1524
100_1525
100_1525
100_1526
100_1526
100_1527
100_1527
100_1528
100_1528
100_1529
100_1529
100_1530
100_1530
100_1531
100_1531
100_1532
100_1532
100_1533
100_1533
100_1534
100_1534
100_1535
100_1535
100_1536
100_1536

Szia!

Nekem csak ezek vannak egyenlőre.
Kecsón fényképeztem őket.

Üdv: kamovos
farkas469 505123 2010. szeptember 16. 11:05
Válasz erre
Hagyomány örzés céljából!
Farkas Tibor
farkas469@gmail.com
farkas469 505122 2010. szeptember 16. 11:04
Válasz erre
Uaz-452T
Uaz-452T

Szevasztok!
Keresek jó minőségű honvédségi fotókat Uaz-452T-ről!
Nagyon fontos lenne! Vagy keresek olyat aki dolgozot rajta.

Cserébe szinte bármely gummikerekeshez tudok adni kerelési utasítást!

Köszi.
Farkas Tibor
ui.:Maz, te is segíthetsz!
Freddy 505121 2010. szeptember 15. 22:25
Válasz erre
aggregator2
aggregator2
aggregator3
aggregator3
iffantenna
iffantenna
nagyradar
nagyradar
nagyutanfuto
nagyutanfuto
radar1
radar1
utanfuto1
utanfuto1
utanfuto2
utanfuto2
utanfuto3
utanfuto3
utanfuto4
utanfuto4

Te vagy az én emberem, tudnál segíteni azonosítani még néhány dolgot? Zsámbéki múzeumban készült képek, nem mindegyikhez volt kitéve tábla, vagy, ha volt, mint pl az ,,utanfuto2"-höz, a fényképezőgépem jobban tudta:P
Előre is köszönöm!
vujit 505120 2010. szeptember 15. 22:20
Válasz erre
Sziasztok

Ajánlom minden Maz-os figyelmébe!
englishrussia.com/index.php/2010/09/15/apocalyptic-tractors/
st_patrick 505119 2010. szeptember 15. 21:41
Válasz erre
Üdv Romeo!
Szivesen, remélem segítettem valamennyit!
st_patrick 505118 2010. szeptember 14. 23:21
Válasz erre
Honi légvédelmi rakétaosztályoknál K-03 típusjellel kábelfektetőnek.
st_patrick 505117 2010. szeptember 14. 22:50
Válasz erre
1L22 Parol, lokátorok mellé telepített IFF.
romeo 505116 2010. szeptember 14. 22:10
Válasz erre
Üdv St_Patrick!

Köszönöm a válaszokat!
romeo 505115 2010. szeptember 14. 22:09
Válasz erre
Üdv St_Patrick!

Köszönöm a válaszokat!
st_patrick 505114 2010. szeptember 14. 21:08
Válasz erre
st_patrick 505113 2010. szeptember 14. 20:48
Válasz erre
A ZIL-130 felépítménye FRISZ-es. PAR-8 irányadó állomás vagy R-831 rádióállomás lehet.
st_patrick 505112 2010. szeptember 14. 20:01
Válasz erre
A MAZ-200 daru K-51 vagy K-61 típus. Repülések mérnök-műszaki biztosításán belül a műszaki mentést végezte.
balaton 505109 2010. szeptember 14. 14:24
Válasz erre
A lenti képen látható P-19 radar és a Zil-131 hordozójármű 1/72-ben nálam megvásárolható. (Z+Z)
balatonmodell@gmail.com
st_patrick 505108 2010. szeptember 13. 21:24
Válasz erre
T-138. Amennyire én tudom ezekkel az RSzBN-4 navigációs rendszer pótkocsiját vontatták. Ha meg nem, valaki kijavít...
kamovos 505107 2010. szeptember 13. 19:14
Válasz erre
Szia Freddy!

Az autó típusa Zisz-150!
Jól írtam!
Nem Zil-150!
A felépítménye, valóban indítókocsi, de nem a szokványos!
Ez inkább csak akkumulátoros indító kocsi mint apa!
A platója, televan aksikkal.
Ha még lenne, akkor talán inkább bikának neveznék! :D

Üdv: kamovos
romeo 505106 2010. szeptember 13. 12:54
Válasz erre
st_patrick 505105 2010. szeptember 13. 09:46
Válasz erre
Üdv! Szerintem DDA-66 fürdető-fertőtlenítő jármű.
st_patrick 505104 2010. szeptember 13. 09:41
Válasz erre
P-19 lokátor antennakocsija. Az eredeti antennakocsi dobozos volt, de sík területen az antenna ezen túl alacsonyan volt, kicsi lett az érzékelési távolság. Ezért találta ki a szovjet az AMU antennaárbocot, ha jól emlékszem ez 12m magas, erre jön rá az antenna. Így tábori körülmények között sem kellett nekiállni lokátordomb építésének.
Freddy 505102 2010. szeptember 12. 22:54
Válasz erre
DSCF0297
DSCF0297
DSCF0303
DSCF0303

Áhá, cseles. Köszönöm.:)
És ha már jgy belejöttünk, Zsámbékon fényképeztem ezt a gépet, egy szép ZiL-131, a tetején meg egy nagy böszme radar, egy képre rá se fért. Ez mi?
st_patrick 505101 2010. szeptember 12. 22:33
Válasz erre
Üdv! Ha APA-2 lenne, akkor az alváz ZISz-150.
st_patrick 505100 2010. szeptember 12. 22:30
Válasz erre
Ez APA-kocsi, annak is a második generációja:-) Nézd meg jobban a faplatót! Nincs mélysége! Középen volt az áramfejlesztő amit a tgk. motorjáról hajtottak meg, két oldalt pedig a kábelkészlet, a csatlakozók és az akkumulátortelep rekeszei találhatók.
Freddy 505099 2010. szeptember 12. 22:24
Válasz erre
Köszi neked uis meg törzsbusznak is!
De ez APA-kocsi? Egy egyszerű faplatós teherautónak nézem.
törzsbusz 505098 2010. szeptember 12. 17:29
Válasz erre
Ja, és egyébként Zil -164...ami még nem lett megválaszolva.
st_patrick 505097 2010. szeptember 12. 15:00
Válasz erre
Üdv! Annyit pontosítanék hogy a daruskocsi típusa K-162 és repülések biztosításánál használták repülőeszközök műszaki-mentésére.
st_patrick 505096 2010. szeptember 12. 14:58
Válasz erre
Üdv! APA-2M vagy APA-3 indítókocsi.
Freddy 505095 2010. szeptember 8. 21:56
Válasz erre
11224_20193_000003cut
11224_20193_000003cut

Ezt a MiG-21-es topikban találtam, milyen típusú teherautó?
Maz 505094 2010. szeptember 7. 23:52
Válasz erre
Kérlek ezeket a beírásaimat ne vedd kötekedésnek, nem annak szánom, de általában csak annyi időm van, hogy pár szót tudok beírni.
Szívesen olvasom amit leírsz, mert ahogy észrevettem aktívan foglalkoztál repülőtéri kiszolgáló technikával. Az meg ahogy észrevettem sajnos általános jelenség volt, hogy nem szerették, ha valakit túlzottan érdekelt a technika nem rá eső része. Lásd pl. évekig Csepel D 566 Zagyva műszaki mentőt vezető hivatásost én világosítottam fel, hogy az Csepel gyártmány, hiába Rába-MAN -nak becézik. :-(
Maz 505093 2010. szeptember 7. 23:44
Válasz erre
Nos levettem a polcomról az eredeti orosz nyelvű URAL-375D kezelési kézikönyvet.

Ciril helyett latin betűkkel (kb. fonetikusan) ezt írja:

"Dvigatyel:

Model: ZIL-375
Tip: V-obraznij 4-taktnüj 8-cilindrovüj BENZINOVÜJ karbjuratornüj"

Akárhogy is nézem ez a benzines URAL motor (, amit a ZiL-135-ösben is alkalmaztak, csak két példányban).

Ha át lett építve zárt fülkésre, attól még a típusát nem kell átírni.
Az, hogy egy felépítménynél mit jelent a típus végén a D betű annak a hordozó alvázhoz nem szükségszerűen van köze.
A-3 505092 2010. szeptember 7. 23:14
Válasz erre
Bizonyára úgy van ahogy írod de 1984-től javítottunk a légierőnek APA kocsikat és még vezettem ponyvatetős változatot. Fokozatosan lettek átépítve Debrecenben a 13-as autójavítóban és az alvázakat ugyanúgy URAL-375-ösként kaptuk vissza függetlenűl az átépítéstől. Az általunk megírt javítási jegyzőkönyvekben is így szerepeltek amit annó a seregnek kűldtünk. A "D" jelzés a KAMAZ motoros változatot jelentette amit APA-5D-nek nevezett az orosz alaptechnológia is.
Maz 505091 2010. szeptember 7. 21:38
Válasz erre
>de emlékeim szerint csak benzines URAL-ok voltak a vontatók

Akkor elárulok neked egy nagy titkot, de senkinek el ne mondd, mert akkor nem fogok tudni kin röhögni az arcomat kaparva:

Az URAL-375D az a csukott vezetőfülkés benzines URAL. A sima URAL-375 még vászontetős volt. A dízel meg 4320(meg 4420, meg 5323, meg még egy rakás másik) Tehát a D betű nem a dízelt jelöli. Még ha ez olyan könyvekben is szerepel, mint pl a MAGYAR SZÁRAZFÖLDI HADERŐ című becses kiadvány, amiben van még pár taigetosz pozitív adat.
A-3 505090 2010. szeptember 7. 15:05
Válasz erre
Ezen a dísszemlén én is résztvettem a szolnoki csapat tagjaként de emlékeim szerint csak benzines URAL-ok voltak a vontatók. A KAMAZ motorosok csak a 80-as évek elején jelentek meg az MN-nél. Ha van valakinek eltérő infója szivesen veszem!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.