/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 505456 2010. november 17. 17:59
Válasz erre
törzsbusz 505455 2010. november 17. 17:56
Válasz erre
ld-2002 werkfoto
ld-2002 werkfoto

Juge Barátom!

Erre gondolsz?
juge75 505454 2010. november 17. 12:54
Válasz erre
Ahogyan nézem, nagyjából hasonló felépítményű volt a mi örökölt Robur mentőnk is, csak újabb, és magasított, volt rajta kör alakú tető nyílás is (Ex-NDK/NVA).
A két oldalán egy-egy bazi nagy tolóajtó, amin befért kényelmesen egy hordágy (ezen is látható).
törzsbusz 505453 2010. november 17. 10:52
Válasz erre
Sőt most látom, létszám gondok is vannak a platón.(!)
törzsbusz 505452 2010. november 17. 10:50
Válasz erre
Természetesen a Magyar Néphadsereg Roburjai.Mindkettő típus azonosító szolgálati felvétel.
1958-tól jöttek a hatkarakteres rendszámok, a háború utáni évektől az MN (de még a demokratikus is) a H- jelölésű rendszámokat kapta. Igen 350-es csepelek a plató alapján korai változatok, amin a hátsó padsoron szabálytalanul ülnek, miután nincs fent a hátfal magasító. De hát kit érdekelt ez akkor...
romeo 505451 2010. november 17. 10:18
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

A Roburok ugye MN fotók?
romeo 505450 2010. november 17. 10:11
Válasz erre
Budapest-1956
Budapest-1956

Üdv!

A HT 958 Magyar Néphadsereg? Az 50-es években csak háromjegyű számok voltak? A jármű Csepel 350?
Köszönöm!
forrás:www.cascoscoleccion.com/portada.htm
Varjúbácsi 505449 2010. november 17. 10:05
Válasz erre
Törzsbusz!
Köszönöm a segítséget. A legfontosabb adat lenne a számomra a ponton magassága a fenéktől a fedélzeti szintig, a ponton elején, és végén. A fotók szerint látszólag eltérő.
romeo 505448 2010. november 17. 08:40
Válasz erre
törzsbusz 505447 2010. november 17. 08:29
Válasz erre
lo -1800 hír  k
lo -1800 hír k
lo-1800 sebszáll  k
lo-1800 sebszáll k

Üdv Romeo!

Sok egyéb ok miatt csúszik a könyv, meg hát most azon rágódom, hogy az időszakot 1950- és 1990 közöttire csökkenteném, így csak a Magyar Néphadsereg időszakát mutatná be a könyv. Ettől egyébként bizonyára "vékony"lapok maradnának csak ki ami az elmúlt húsz évet jellemezné...hát még nem tudom.
Itt küldök Neked is egy-két fotót.
törzsbusz 505446 2010. november 17. 08:24
Válasz erre
Szia Varjúbácsi!

Mennem kell majd Szentesre, talán ott ráakadok Neked való adatokra.
romeo 505445 2010. november 17. 08:19
Válasz erre
Üdv Varjúbácsi!

Keresem én is a GSzP-55 fotókat, amelyeket ígértem, még hátra van kb. 10 db CD átvizsgálása, eddig csak az van amit a múltkor feltettem.
Varjúbácsi 505444 2010. november 17. 08:14
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Nincs véletlenül méret adatod a GSP-55 pontonjáról? A készülő kiadvány fedlaptervén van róla egy fotó. Sokat segítene.
Köszönöm.
romeo 505443 2010. november 17. 08:10
Válasz erre
428456_33236_borito_terv
428456_33236_borito_terv

Üdv Törzsbusz!

Gyönyörű fotók! Én a saját nevemben nagyon köszönöm!
Ha szabad megkérdeznem mi van a készülő kiadvánnyal?
törzsbusz 505442 2010. november 16. 23:57
Válasz erre
törzsbusz B  és törzshálóhely pótkocsi majomringató
törzsbusz B és törzshálóhely pótkocsi majomringató
344 00 menet
344 00 menet
Csék a vonaton
Csék a vonaton
HT 90 -49
HT 90 -49
vgk70
vgk70
vsfug efemgé vonaton
vsfug efemgé vonaton

És a Csepelekről is rég esett szó. Az előbbiből a K lemaradt. (keresztezett fajok)
törzsbusz 505441 2010. november 16. 23:49
Válasz erre
157- es magyar felépítménnyel
157- es magyar felépítménnyel
Zil-157 Csepel 350 műhellyel
Zil-157 Csepel 350 műhellyel
Zil-157 ZALA gk magyar felépítmény
Zil-157 ZALA gk magyar felépítmény
Zisz-151 akkutöltő magyar felépítménnyel
Zisz-151 akkutöltő magyar felépítménnyel

Az ilyenekről rég esett szó: "eresztezett fajok" a Magyar Néphadseregben
Kamovos 505440 2010. november 16. 22:09
Válasz erre
Szia st_patrick

Hát lehet, hogy magyar találmány :!:

De az ETNV az NDK gyártmány :!:
Ural alvázra IFA, és Wartburg alkatrészekből összerakva :!:

A Képen nem valószínű, hogy ETNV építő, vagy bBázis lenne.

Üdv: kamovos
törzsbusz 505439 2010. november 16. 22:01
Válasz erre
kábeles MN 80-as évek
kábeles MN 80-as évek
saját aggregátoros
saját aggregátoros
nva műhely
nva műhely
nva műhely 2
nva műhely 2

üdv! Megitélésem szerint a gép nem kábeles, bár a felépítmény kialakítása azonos. Ez a plató kialakítás elsősorban műhelygépkocsi felépítménynek lett kialakítva, és a képen is inkább a műhelyváltozat feltételezhető mindazonáltal,hogy bármelyik géphez kapcsolható a mentő utánfutó. Ismereteim szerint a kábeles változatok a '80-as években kerültek be, a tatra-148 és csepel d-344eket váltották. az ETNV oldalfal más kialakítású, ugyanakkor létezett áramforrás gépkocsi is. Nálunk a haditechnika alapítványban van egy ilyen gép, 85Kw teljesítményű aggregáttal. Terv szerint - funkcionálisan is - télen újul meg.
st_patrick 505438 2010. november 16. 19:30
Válasz erre
nva-ddr-historisch-13392
nva-ddr-historisch-13392

Üdv! Bár az ETNV-kábelfektető magyar találmány, de ezt a felépítményt az NDK is használta. Lehet h ott találták ki. (?)
romeo 505437 2010. november 16. 12:41
Válasz erre
mil088
mil088
mil135
mil135

Üdv!
Nagyon sok fotó speciális magyar katonai járművekről:
www.policecars.hu/p/thumbnails.php
lacipapa 505436 2010. november 15. 22:23
Válasz erre
Bocs,kezdő vagyok a net-en,
lacipapa1947(kukac)gémail,pont,com
Laci
törzsbusz 505435 2010. november 15. 21:55
Válasz erre
miután én nem tudom az emiled, ezért hát itt az enyém: az e-mail cím: m.h.g@mailbox.hu
juge75 505434 2010. november 15. 21:15
Válasz erre
1L15-1
1L15-1
1l15-1  2
1l15-1 2
pep_1l15-1
pep_1l15-1
pep_1l110-1
pep_1l110-1

Ha már szóba került, 1L15-1.
lacipapa 505433 2010. november 15. 20:41
Válasz erre
Szia,köszönöm,de nem tudom használni,mert nem tudok angolul és nem értem,hogy mi van ott.Ha nem lennék a terhedre az E-mail-omra egy telefonszámot,ha megadnál,ahol tudnánk pár szót váltani.
Köszönöm,Laci
törzsbusz 505432 2010. november 15. 20:06
Válasz erre
Szia,nos íme: m.h.g@mailbox.hu

Üdv. Törzsbusz
romeo 505431 2010. november 15. 19:46
Válasz erre
Kamovos 505430 2010. november 15. 19:39
Válasz erre
Szia Romeo

Ez egy ETNV raj Bázis járműve!
A Raj 3db járműből ált

Bevizsgáló (parancsnoki jármű) UAZ-469
Építő URAL-375D
Bázis URAL-375D
Szállító URAL-375D, vagy Zil-131.

Szívesen látnék még képeket, a raj többi játművéről is!

Üdv: kamovos

Üdv: kamovos
lacipapa 505429 2010. november 15. 18:00
Válasz erre
Szervusz Törzsbusz!
Azt szeretném kérni,ha lehetszeretnék veled magánban beszélni!
Köszönöm,Laci
lacipapa1947(kukac)gémail(pont)hu.
romeo 505428 2010. november 15. 12:01
Válasz erre
70b_1_big
70b_1_big

Üdv!
juge75 505427 2010. november 15. 11:08
Válasz erre
romeo 505426 2010. november 15. 11:03
Válasz erre
4277245_1
4277245_1
4277245_2
4277245_2

ez is eladó...

honvédségi értékesítésből eladó ténylegesen m-zárolt (lepomblázott) kereken 1000 km-t futott platós-ponyvás ural extrákkal. a járművet speciális hidraulikus rendszerű kábelfektető felépítménnyel szerelték és a szokásos csörlő mellett emelőhátfal is van rajta. honvédségi használat után ismételten forgalomba helyezhető. eladás céges számlával.

forrás: www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/ural/ural_375-d-4277245
farkas469 505425 2010. november 15. 10:47
Válasz erre
Juge75!
Neked véletlenül nincs egy metál bordó Bmw-d? A múltkori fotót nézve emlékeztetel valakire.
Üdv.
romeo 505424 2010. november 15. 10:39
Válasz erre
Igla_4
Igla_4

Üdv!

1999 június 3. Még folynak a légicsapások Jugoszlávia ellen, amikor lövészetet tartanak (az akkor még létező, 2003-ban felszámolt) drégelypalánki lőtéren. A főszereplő ugyan már a Mistral, de az új francia fegyver aktuális "eredményességével" kontrasztban sikert arat az Igla, ráadásul egy hasonló platform-konfigurációban. Ez a GAZ-66-ra telepített Láma, dupla indítóval, melynél a gyorszáraknak köszönhetően fennmaradt az a lehetőség, hogy a lövész kikapja a helyéről az indítócsövet, elhagyja a járművet, és MANPADS-ként folytassa. A GAZ vezetőfülkéjének anyósülése előtt elhelyeztek egy 1L15-1 elektronikus tervtáblát is, mely egy RH adatátviteli rendszeren kapta a céladatokat, pl. a PU-12-es vezetési ponttól.

Itt található egy anyag a LÁMA - lövészetről:
webcache.googleusercontent.com/search
romeo 505422 2010. november 15. 10:34
Válasz erre
juge75 505421 2010. november 15. 10:23
Válasz erre
Nem volt rendszeresítve.
Kísérletképp készült, magyar ötlet.
romeo 505420 2010. november 15. 10:13
Válasz erre
Üdv!

A GAZ-66 LÁMA-val kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy tudja-e valaki a Magyar Honvédségnél rendszeresített mennyiséget?
Én eddig a következőket hallottam:
1990-es évek eleje, Klapka György Harckocsidandár 1 db csapatpróba
1990-es évek második fele, Drégelypalánk 2 db éleslövészeten

Köszönöm!
romeo 505419 2010. november 15. 10:08
Válasz erre
pepe 505418 2010. november 15. 09:26
Válasz erre
Köszi Joci

Már felvettük a kapcsolatot
Kamovos 505417 2010. november 15. 08:54
Válasz erre
Szia Romeo!

Ravasz, fogós kérdés!
Szerencsére nyitva a jobb első ajtó!
Azon látni, hogy az ablaka osztott.
Ez pedig a 350 jellemzője!
A többié teli ablakos.

Üdv: kamovos
joci232 505416 2010. november 15. 08:35
Válasz erre
pepe 505415 2010. november 15. 08:24
Válasz erre
Szia Juge 75!

Megadnád az email címed? Szeretnék kérdezni tőled pár dolgot. Egyszer már megvolt tudom, de azóta a Win-t újra kellet telepítenem és nem mentettem ki a címeket.

köszi
rustypepe@gmail.com
peterhorvath80@t-online.hu
törzsbusz 505414 2010. november 14. 22:49
Válasz erre
Üdv Maz barátom!

Egyáltalán: Zsámbék megmarad szerinted? A Kapisztrán téren megkezdődött a "madár reptetés"...és még ki tudja talán mi lesz?
Maz 505413 2010. november 14. 21:50
Válasz erre
Juge75 gyakorlatilag már megtette :-)

Viszont hogy nem fog oda kerülni, arra fogadni mernék. :-(
Onnét kezdve, hogy magántulajdonba került a Múzeum már akkor se tudna tenni semmit, ha akarna. De nem is akar. Na nem Zsámbékon Feri bátyámék, hanem a várban az illetékesek. Ha akart volna, akkor ott lenne.
romeo 505412 2010. november 14. 21:01
Válasz erre
Üdv!

A LÁMÁRA fel kellene hívni a zsámbéki légvéd. múzeum figyelmét!
Tudtommal Zsámbékon nincs meg ez a jármű.
TIR 505411 2010. november 14. 20:51
Válasz erre
romeo 505410 2010. november 14. 20:27
Válasz erre
Csepel 350
Csepel 350

Üdv!

Ez a fotó a Magyar Néphadsereg idejéből származik (magángyűjtemény), a jármű lehet Csepel-350?
Köszönöm!
farkas469 505409 2010. november 14. 19:29
Válasz erre
gaz-66 láma
gaz-66 láma
4281478_1 390e
4281478_1 390e

Sziasztok!
Rendszám gyüjtőknek! Neten találtam Gaz-66 "LÁMA" eladó 390.000.-
Üdv.
pepe 505408 2010. november 11. 21:34
Válasz erre
Köszönöm nektek a segítséget
TIR 505407 2010. november 11. 19:57
Válasz erre
KRAZ-6446
KRAZ-6446

KRAZ-6446
(forrás: www.military-informer.narod.ru/KrAZ.html)
juge75 505406 2010. november 11. 19:54
Válasz erre
Sajnos ez az egyetlen kép.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.