/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
juge75 505501 2010. november 21. 12:46
Válasz erre
dodgem_autosiskola_18751484_1_F
dodgem_autosiskola_18751484_1_F

Magyar, Dodge-M.
Jó lesz? :-)
Freddy 505500 2010. november 21. 11:56
Válasz erre
...tehát elviekben lehetséges lenne a karosszéria néhány elemének kicserélésével GMC-bőpl Csepel 300-at, Dodgeből meg 130-at építeni?
lacipapa 505499 2010. november 21. 08:10
Válasz erre
Elnézést,pontosabban magyar Dodge kellene(ha lehet a belsejérőkl is),minél több nézet volna jó:)
Köszi,Laci
lacipapa 505498 2010. november 20. 22:01
Válasz erre
Szervuszto!
Legyetek szivesek esetleg,ha van kép a Dodge mentőről,osszátok meg velem.
Köszönöm,Laci
Kamovos 505497 2010. november 19. 17:19
Válasz erre
Dodge 01
Dodge 01
Dodge mentő 01.jpeg
Dodge mentő 01.jpeg
original_temp3
original_temp3
Dodge
Dodge
original_temp9
original_temp9
Dodge 5
Dodge 5
Dodge 6
Dodge 6

Szia Törzsbusz!

A Dodgekről!

Tudomásom szerint az első 5 Dodgeket használtuk az utolsó 2 nem!

Üdv: kamovos
Kamovos 505496 2010. november 19. 17:13
Válasz erre
Ez is egy dodge átalakítás
Ez is egy dodge átalakítás
Ez már B-130
Ez már B-130

Szia Törzsbusz!

A 130-as Csepelekről én is annyit tudok, hogy a Dodge változatokat használtuk és, hogy az adta az alapot.
Tudomásom szerint ott is úgy ment az átépítés, hogy először a fülkét, motort, motorborítást cserélték, és utána a platót, illetve a felépítményt.

A képek nem sajátjaim a Google-ről turkáltam!
törzsbusz 505495 2010. november 19. 16:45
Válasz erre
Dobj fel 1 témát, hátha tudok róla valamit írni.
Kamovos 505494 2010. november 19. 16:32
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a Csepelekkel kapcsolatos információkat!
Ha esetleg van még hasonló, azt is megoszthatnád velünk!
130-as esetleg?

Üdv: kamovos
lacipapa 505493 2010. november 19. 10:29
Válasz erre
Szervusztok!
Igazán érdekes amiről irtok,javasolnám ,hogy ezt mind foglaljátok GYANTÁBA!Jó lessz karácsonyra is nem sürgős:)
Laci
törzsbusz 505492 2010. november 19. 10:20
Válasz erre
A 710-es nyerges vátozata biztosan rendszerben volt az MN-ben, később dobok képet. A D-750-re nem esküszöm meg.
A Magyar Néphadsereg az összes sorozatban készült Csepel gyártmány próbálta,tesztelte. Például a D-450 is rendszerben volt.
törzsbusz 505491 2010. november 19. 10:16
Válasz erre
300 fülkerajz
300 fülkerajz
300 szemből
300 szemből

Kamovos társunknak:

>Azt írod a Csepel 300 fülkéje a kezdetektől a fogva a STEYR D 380 fülkéjére hasonlít!

A steyr szerszámaival készült a 300-as fülke. A teleablakos Steyr a 480-as típus volt.
törzsbusz 505490 2010. november 19. 09:39
Válasz erre
Tudok magyarul írni is, csak siettem, bocsi!
törzsbusz 505489 2010. november 19. 09:36
Válasz erre
Üdv a csepel témához!

Nos, amire kamovos társunk hivatkozik - mármint a GMC CCKW353 típusra - azon valóban a 350-es Csé vezetőfülkéje került.
1. Tudni kell röviden, hogy a háború utáni időszak előidézett sok olyan történést amit abban az időszakban csak nagy nehézségek árán sikerült megoldani, folyamatosan zajlott a foltozás.1946-ban a magyar kormány Párizsban 15 m usd értékű árúkölcsönt vett fel, ennek az összegnek az egyötödéért amcsi háborús katonai járműveket vásárolt (a MOGÜRT által a háború után összegyűjtött közlekedési eszközök nem voltak elgendőek 6 ezer tgk, 5 ezer szgk, és 10 ezer mkp) A megvásárolt amcsi járművekből esődlegesen a honvédség kapott nagyobb darabszámban. Pár évvel később azokat a GMC-ket, melyek nyitott fülkések voltak azonnal "átfülkézték" ahogy a 350-es megjelent. A későbbi nagyjavítások alkalmával már valamennyi magyar fülkét kapott.

2. A honvédségnek szüksége volt szállító és vontató járművekre. A kezdeti tervezéseknek kedvezett a Csepel Autógyár létrejötte és azonnal adaptálták a főegységeket a licenc törzs egységeire. Megjegyzem, hogy valamennyi tervezést megelőzi a már meglévő más hasnoló konstrukciók megvizsgálása, a különböző műszaki megoldások adaptálása. A Csepel 130 esetében is a tervezések egy darabokra szedett Dodge Wepaon alapján történtek. Igy könnyen elmondahtó,hogy mi miről lett koppintva, mi mire hasonlít.

3. A Steyr licenc bizonyos gyártási techonlgiáját idehaza nem lehetett alkalmazni mert itthon olyann akkor mé nem rendelkeztünk. Egy csomó törzsegységek, alkatrészt át kellett tervezni kissé. (pl.a Steyr alváz hidegen sajtolt 5 mm vasatg acélból, a Csepelé melegen sajtolt 6 mm vastag acélból, mert a MÁVAG csak ezzel a technológiával rendelkezett) Aztán a vezetőfülke: A Steyr fülke váza gőzölt bükkfából készült, melyre a lemezeket kézi munkával kellett kopácsolgatni. A gyártó berendezések között ugyan megkaptuk a faváz gyártáshoz szükséges gépket, de azok csak az autógyári udvaron rozsdásodtak évekig. Lassú és költséges lett volna ilyen fülkét a csepelre gyártani.A MáVAG-ban már megvolt egy új vezetőfülke terve a '40-es évek közepe óta, mely jó alapot jelentett az új Csepel fülkéhez. Az Ikraus jól áttervezte és le is gyártotta azokat.Majd mégis úgy gondolták kéne licenc fülkét gyártani némi áttervezéssel. A legnagyobb változtatás a faváz elhagyása, fémvázasra cserélése volt. Ennyit röviden a 300-as fülkéjéről.

Egyébként a 300-as tervezésénél a DIAMOND-T tehergépkocsit lesegették nagyon. Ezekről Én ezt gondolom. Üdv.
romeo 505488 2010. november 18. 23:24
Válasz erre
Csepel D-710
Csepel D-710
Csepel D-750
Csepel D-750

Üdv Maz és Törzbusz!
Elbeszélések alapján állítólag a Magyar Néphadsereg használta a Csepel D-710 és Csepel D-750-es tehergépkocsikat pl. a hadtápnál.
Meg tudnátok ezt erősíteni?
Köszönöm!

fotó: www.freeweb.hu/magyarteher/index.html
Kamovos 505487 2010. november 18. 22:37
Válasz erre
Szia Maz!

No így már rendben van a fülke!

Mivel nem egy STEYR fülkéről beszéltünk eddig, és én valóban egy másik, régebbire találtam rá, és nem arra, amiről te írtál, így ebben neked van igazad!

Ha az általad belinkelt képet kicsit előbb tetted volna be, már előbb is látható lett volna az azonosság! :)

Némi félreértést le is tisztáztunk e téma körben!

Szóval akkor alapdolgokat letisztázva az első képen.
Egy GMC van, aminek a fülkéjét lecserélték STEYR alapú magyar gyártású
Fülkére, a felépítményét szintén itthon ácsolták össze és a többi maradt GMC!

No most akkor a második képen lévő micsoda, mert azon már nincs fent a csörlőse.

A Harmadik platós változaton, megint ott van, az milyen jármű?

Üdv: kamovos
Maz 505486 2010. november 18. 22:12
Válasz erre
D380
D380

>Szóval akkor azt mondod, hogy a 3.4.5. képen szereplők előbb készülhettek mint az 1-2 képen lévők, csak valamelyik alakulat partizán tevékenysége lehetett a fülke csere?

Igen. Mint írtam ez bevett szokás volt akkoriban.

>Azt viszont bárki megláthatja, hogy a fülkéjük, sárvédőjük azonosnak tűnik, még ha az ajtókban az üveg eltérő is.

Azonosnak tűnik, de csak hasonló. Mint írtam az ihletet valóban a jól ismert és itthon is használt GMC adta.

>Azt írod a Csepel 300 fülkéje a kezdetektől a fogva a STEYR D 380 fülkéjére hasonlít!
Szerintem köszönő viszonyban sincs egymással!

Fülke, nem motorsátor, sárhányó, egyéb.

>Lévén a Csepel 300 szélvédője osztott, és nem teliben van minta STEYR D 380 ablaka!
Már megint az időrendedben van a hiba. Ld csatolt kép. Te egy jóval későbbi gyártmányt raktál be. Kb mint a D 400 a D 350-hez. Pedig azok is elég hasonlók.

>A Csepel 300 hűtőmaszkján elől ott a védőrács mint a GMC-nek, és nem kerekített mint a STEYR D 380 orra.

>A Csepel 300 oldalsó motor borítólemezén a szellőző rács olyan kialakítású, mint a GMC-nek, és nem olyan mint a STEYR D 380 szellőző rácsa.

Mint már említettem a fülkéről beszéltem.

>A Csepel 300 fülke tetején van egy nyitható fedelű nyílás, ez szintén nincsen a STEYR D 380 fülke tetején.

Azt ugye tudod, hogy ez alváltozatonként is változhat. IFA fülkének is volt pl kibúvós és nélküli változata is. URAL, a Csepel 350 egyéb fülkék is.
Kamovos 505485 2010. november 18. 21:49
Válasz erre
STEYR D 380  Forrás Gools autorevu.hu
STEYR D 380 Forrás Gools autorevu.hu

Szia Maz!

Szóval akkor azt mondod, hogy a 3.4.5. képen szereplők előbb készülhettek mint az 1-2 képen lévők, csak valamelyik alakulat partizán tevékenysége lehetett a fülke csere?

Hát én nem tudom!

Azt viszont bárki megláthatja, hogy a fülkéjük, sárvédőjük azonosnak tűnik, még ha az ajtókban az üveg eltérő is.

Azt írod a Csepel 300 fülkéje a kezdetektől a fogva a STEYR D 380 fülkéjére hasonlít!
Szerintem köszönő viszonyban sincs egymással!

Szerintem!

Lévén a Csepel 300 szélvédője osztott, és nem teliben van minta STEYR D 380 ablaka!

A Csepel 300 sárvédője felül vízszintes vonal vezetésű mint a GMC sárvédője, nem kerek mint a minta STEYR D 380-én

A Csepel 300 hűtőmaszkján elől ott a védőrács mint a GMC-nek, és nem kerekített mint a STEYR D 380 orra.

A Csepel 300 oldalsó motor borítólemezén a szellőző rács olyan kialakítású, mint a GMC-nek, és nem olyan mint a STEYR D 380 szellőző rácsa.

A Csepel 300 fülke tetején van egy nyitható fedelű nyílás, ez szintén nincsen a STEYR D 380 fülke tetején.

Akkor most hol hasonlítanak egymásra?
Azonkívül, hogy mind kettő vezető fülkének készült ? :D

De azért a biztonság kedvért beillesztek egy nem sajátkészítésű internetről böngészett képet a STEYR D 380 teherautóról.
Csak azért, hogy tényleg ugyan arról beszélünk-e. :)

Ne számolj olyan sokáig mert lassan aludni mennék. :)

Üdv: kamovos
Maz 505484 2010. november 18. 21:13
Válasz erre
Édes atya úr istenem. Most először elszámoltam egymillióig, kissé lenyugodtam.

Kamovos!

A 3. 4. 5. képen szereplő jármű már nagy valószínűség szerint legyártódott, mire az első két képen látható GMC-re valahol alakulatnál RÁBARKÁCSOLTÁK a Csepel fülkét.
Kamovos 505483 2010. november 18. 20:38
Válasz erre
Szia Maz!

No akkor beszélgessünk kicsit a témáról!

Szóval akkor azt mondod, hogy az első 2 képen GMC van, és csak a fülke lett lecserélve!

Mert ezel az első állításomat igazoltad!
miszerint először csak a fülkét cserélték le

Mi a véleményed a 3. 4. 5. képen lévő járműről?

Üdv: kamovos
Maz 505482 2010. november 18. 20:03
Válasz erre
Vontató
Vontató
Tűzoltó
Tűzoltó

>A 300-assal kapcsolatban azért nézzed meg légyszi az első és második kép aláírását, mert az nem tőlem származik :!: :)

Az első és második képen GMC van, nem Csepel 300. Ami esetleg megzavarhatott, az az, hogy Csepel 350-es zárt vezetőfülkét raktak rá. Ez bevett gyakorlat volt, 130-asok, "vipponok" is lettek így átépítve. A Csepel 300 kezdetektől a STEYR fülkére hasonlító, de tudomásom szerint már fémvázas fülkével készült.

>Igazándiból én a 300-a fejlődéséről kívántam írni :!:
(A kérdés is arra irányúlt)
Ami szerintem GMC alvázra épült :!:
Mindezt állítom az internetről összegyűjtött infók (képek) alapján :!:

Nem GMC alvázra épült. Mint írtam az "ihletadó" valóban a GMC és egyéb amerikai típusok voltak. Pár részegység még talán csereszabatos is lehetett.
Szolgai másolásról azonban szó sem lehetett a felhasznált sokkal rosszabb alapanyagok és gyártástechnológia miatt.
joci232 505481 2010. november 18. 18:55
Válasz erre
romeo 505480 2010. november 18. 18:46
Válasz erre
Üdv Joci 232!

Ezt ki ne hagyd! Magyar BM-21 üteg éleslövészete. Nagyon megható!
link: www.youtube.com/watch
joci232 505479 2010. november 18. 18:23
Válasz erre
romeo 505478 2010. november 18. 18:19
Válasz erre
BM-21  0-pont
BM-21 0-pont
BM-21 indítás
BM-21 indítás

Üdv Joci 232!

Magyar BM-21 akcióban.
Fotó Kása Árpád
Kamovos 505477 2010. november 18. 17:59
Válasz erre
Szia MAZ!

Hát, ha megakarnál sérteni, ahhoz kést kéne ragadnod :(: :) :D
Amit a 350-hez írtál, azt nem képezi vélemény ütköztetés tárgyát részemről :!: :)
De azért azt a 90%-ot vitára bocsátanám :!: :)
Ki egyeznék veled egy 10%-ban :!: :)

A 300-assal kapcsolatban azért nézzed meg légyszi az első és második kép aláírását, mert az nem tőlem származik :!: :)

Igazándiból én a 300-a fejlődéséről kívántam írni :!:
(A kérdés is arra irányúlt)
Ami szerintem GMC alvázra épült :!:
Mindezt állítom az internetről összegyűjtött infók (képek) alapján :!:

A Ford, Willis, Dodge, GMC, Studebeker, DUKW, típusok után már régebben informálódtam, hogy magyar felségjelekkel elkészíthessem őket :!:
A színük még tisztázatlan :!:
Díszemléken láttam is őket, de ezeket mind átfestették zöldre, ezen híres események alkalmából :!:

Információim szerint léteztek Olivedrab, Keki, zöld színekben :!:

Williseket a rendőrség is használta 10db Willis és 1db Dodge képezet egy egységet, ha minden igaz.

Ha valami nem stimmel jelezed, mert így tanulunk mindannyian. :)

Üdv: kamovos
romeo 505476 2010. november 18. 17:00
Válasz erre
Szentes csapatmúzeum
Szentes csapatmúzeum

Üdv Törzsbusz!

Ha Szentesre mész, ki ne feletsd a csapatmúzeum tablóit, marha sok jó fotót látni rajtuk. Látni ott BAV-ot, K-61 LUG-ot meg pl. GAZ-*46-ot is...
joci232 505475 2010. november 18. 10:41
Válasz erre
Nagyon hálás lennék ha volnának még ilyen képek!
Saját részre kellene, ugyanis Magyar BM 21-et építek

joci232@hotmail.com

Köszönettel:Papp József
törzsbusz 505474 2010. november 18. 10:40
Válasz erre
Hír kábelfektető B-350
Hír kábelfektető B-350

ETNV előd: Csepel B-350 (MN)
törzsbusz 505473 2010. november 18. 10:38
Válasz erre
Grad
Grad
Grad-2
Grad-2
Grad-3
Grad-3

Nálam is van egy rakás BM-21 fotó. még nincsenek bedolgozva
törzsbusz 505472 2010. november 18. 10:29
Válasz erre
...majd miután a 300-as-ból lett háromötvenes néha elakadt a sárban úgy gondolták,jó lenne ha elöl is hajtott kerekek lennének ezért összedugták a fejüket és csináltak egy terepes mellsőhidat, no meg egy osztóművet mert véletlenül olyan mellső hidat találtak ki. Kivették a 350-es ökölfejes hídját, majd betették a terepest. Igy született meg a 344-es. Nem akarták,hogy hasonlítson a 350-esre ezért az orrát kicsit áttervezték.Történt aztán, hogy rájöttek ez nem jó már a terepen mert kicsi, nagy a menetoszlop, kicsi a szállított tömeg, sok a sofőr, tehát nem jó. Szétszedték a 344-est alvázig, új hidakat készítettek, majd bele kellet toldani az alvázba mert valamelyik ökör kitalálta,hogy már megint háromtengelyes kell, viszont nem elegendő hosszúságú részt toldottak az alvázba, így hát az imperialista buszmotor felé fért csak el a vezetőfülke, máris készen volt a D-566-os...aztán jöttek a civil változatok (kovács Bútor: a "csepel Sztori" című könyvéből) na jó..nyilván nem akakrok senkit megbántani.
romeo 505471 2010. november 18. 09:07
Válasz erre
joci232 505470 2010. november 18. 09:05
Válasz erre
húúú a k*rva életbe :D
ilyen képeket keresem már mióta (Magyar BM 21)

vannak még ilyen képeid?:O
romeo 505469 2010. november 18. 09:04
Válasz erre
Lőszerszállító URAL
Lőszerszállító URAL

A lőszerszállító URAL-ról nincs valakinek "jobb" fotója?
Köszi!
romeo 505468 2010. november 18. 09:01
Válasz erre
BM-21   MH
BM-21 MH
BM-21 MH
BM-21 MH
BM-21
BM-21
Lőszerszállító URAL
Lőszerszállító URAL
GAZ-66  bemérő
GAZ-66 bemérő

MH Csobánc Sorozatvető Tüzérezred (1990-es évek első fele).
Fotók Kása Árpád "Árpapa" gyűjteményéből.
romeo 505467 2010. november 18. 08:40
Válasz erre
Üdv!

1980-ban az MN-nél még hadrendben, -használatban volt a PT-76-os?
Rétságon a PT-76 a felderítőszázad állományába tartozott?
Kösz!
Maz 505466 2010. november 18. 08:11
Válasz erre
Kis kiegészítés még:

A Csepel 300-ra valóban a Diamond rendszerű felépítmény került, sőt a D 566 Zagyva vontatóra is ilyen rendszerű felépítményt gyártottak az AFIT-nál. Ez a felépítmény került 2005-ben URAL-4320 alvázakra és ebből lett a DAM.
Maz 505465 2010. november 18. 08:05
Válasz erre
Kedves Kamovos!

Meg ne sértődj, de amit írtál, annak nettó 90 %-a hülyeség. :-(

A Csepel D 350 és B 350 a STEYR D 380 -as teherautó licensze alapján készült, GMC-hez köze nem volt. Kis átalakítások történtek általában a könnyebb gyárthatóság irányában, így a gőzölt hajlított bükkfa vázszerkezetű fülke lett lecserélve az Ikarusnál gyártottra.

A 300-asnak kb. az ihletadója volt a GMC. A fülke a STEYR fülkéjéhez hasonlított.

Egyébként a Honvédségben, majd a Néphadseregben a Jeep, GMC, Diamond, Dodge egyéb amerikai járművek a '60-as évekig megtalálhatóak voltak.
juge75 505464 2010. november 18. 07:45
Válasz erre
00001
00001

Egy kis életkép, 1980, Rétság, Kisz rendezvény.
Saját családi fotó.
juge75 505463 2010. november 18. 07:41
Válasz erre
romeo 505462 2010. november 17. 22:52
Válasz erre
Kamovos, köszönöm!
Látom feltüntetted a forrást : )
Kamovos 505461 2010. november 17. 21:52
Válasz erre
gmc01
gmc01
gmc02
gmc02
b300
b300
b300-2
b300-2
b300-2
b300-2
Cs-500
Cs-500

Szia Romeo

Még kiegészítés képen a 300-as Csepel, a GMC alvázára épült!
Először csak a fülkét, majd a motorházat is, aztán a platót, utána a hátsóhidat cserélték, és ekkor már csak 2 tengelyes lett de a dupla kerék maradt hátul.
Ezekkel az átalakításokkal máris a 350-esnél tartunk! :)

Ezek csak a külső változtatások!
Legalábbis én így tudom!

Képeket az Googliról vadásztam!
Nem saját képeim!

Üdv: kamovos
Kamovos 505460 2010. november 17. 21:33
Válasz erre
Diamond 969
Diamond 969

Szia Romeo!

Minden bizonnyal a 300-as Csepel!
Véleményem szerint Diamond 969 műszaki mentő felépítményével!
Azért állítom ezt, mert a 300-as 3 tengelyes, és hátsó tengelyek dupla kerekesek!
Itt tisztán látszik, hogy a leghátsó tengely közel van a plató végéhez, innen következtettek arra. hogy 3 tengelyes!

Üdv: kamovos
romeo 505459 2010. november 17. 18:28
Válasz erre
00001
00001

Ez nem véletlenül Csepel 300 mentő-vontató?
fotó: www.vorosmeteor.hu/
romeo 505458 2010. november 17. 18:25
Válasz erre
Szandaszőlős 1964
Szandaszőlős 1964

Ez a szolnoki felderítők Roburja.
fotó: www.vorosmeteor.hu/
törzsbusz 505457 2010. november 17. 18:13
Válasz erre
romeo 505456 2010. november 17. 17:59
Válasz erre
törzsbusz 505455 2010. november 17. 17:56
Válasz erre
ld-2002 werkfoto
ld-2002 werkfoto

Juge Barátom!

Erre gondolsz?
juge75 505454 2010. november 17. 12:54
Válasz erre
Ahogyan nézem, nagyjából hasonló felépítményű volt a mi örökölt Robur mentőnk is, csak újabb, és magasított, volt rajta kör alakú tető nyílás is (Ex-NDK/NVA).
A két oldalán egy-egy bazi nagy tolóajtó, amin befért kényelmesen egy hordágy (ezen is látható).
törzsbusz 505453 2010. november 17. 10:52
Válasz erre
Sőt most látom, létszám gondok is vannak a platón.(!)
törzsbusz 505452 2010. november 17. 10:50
Válasz erre
Természetesen a Magyar Néphadsereg Roburjai.Mindkettő típus azonosító szolgálati felvétel.
1958-tól jöttek a hatkarakteres rendszámok, a háború utáni évektől az MN (de még a demokratikus is) a H- jelölésű rendszámokat kapta. Igen 350-es csepelek a plató alapján korai változatok, amin a hátsó padsoron szabálytalanul ülnek, miután nincs fent a hátfal magasító. De hát kit érdekelt ez akkor...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.