<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
romeo | Adatlap | 505540 | 2010. november 25. 11:16 | ||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505538 | 2010. november 24. 08:40 | ||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 505537 | 2010. november 24. 08:28 | ||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 505536 | 2010. november 23. 22:43 | ||||||||||||||||||||||
Olyan Nyírtelkiesen néz ki... | |||||||||||||||||||||||||
Maz | Adatlap | 505535 | 2010. november 23. 22:41 | ||||||||||||||||||||||
Gyógyszergyár mellett a Hadtörténeti Múzeum akkori raktárában. Innét kerültek le Kecelre. | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505534 | 2010. november 23. 22:39 | ||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505533 | 2010. november 23. 21:53 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Törzsbusz! Hát ez nagyon szép anyag! Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 505531 | 2010. november 23. 20:11 | ||||||||||||||||||||||
Szerintem megbeszéltünk mindent. Amint lesz rá időm (És akkor is írtam, hogy ez nem mostanában lesz.), küldöm a kért alkatrészeket. | |||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505530 | 2010. november 23. 17:51 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Romeo! A hír Csepel - amit mutatsz - a "Haditechnika fiataloknak 1974" kiadványsorozatában volt. Az eszköz az R-1412 rádiórelé gépkocsi. Egy készlet 2 db. járműből állt, az antennás, és a készülékes antenna- és áramforrás gépkocsikból. A módszertani képsor Ercsiben, 1965-ben készült a kábeles ezrednél. Köszönöm a képeket a TNV Csepelről. Mutatok egy általam készült nem a legpontosabb rajzot a típusról | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505529 | 2010. november 23. 13:51 | ||||||||||||||||||||||
Szia Balaton Barátom! Engem érdekelne! Képeket küldjél légyszi az építéséről! Küldtem hozzád Emilt 2010.10.27 18:10! Még nem ért oda? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505528 | 2010. november 23. 13:48 | ||||||||||||||||||||||
Szia romeo! Én relé állomásnak nézem. De lehet, hogy tévedek. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 505527 | 2010. november 23. 13:10 | ||||||||||||||||||||||
Üdv.! Valamikor a közeljövőben belekezdek az FMG-68-ba. Már van róla elég anyagom. Még az is a régi (3800Ft) áron lesz rendelhető. üdv. KG | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505526 | 2010. november 23. 12:58 | ||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505525 | 2010. november 23. 12:50 | ||||||||||||||||||||||
Szia romeo! Keresem a vonalépítő csepelt és ezt találtam helyette! users2.ml.mindenkilapja.hu/users/fercsibacsi/uploads/SORKATONAISZOLGLATOMKRNIKJAbvtett2008.pdf Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505524 | 2010. november 23. 12:50 | ||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505523 | 2010. november 23. 12:39 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Kamovos! Köszönöm! Van valahol még egy fotóm a vonalépítő D344-346-ról, kábelfektetés közben, remélem megtalálom. | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505522 | 2010. november 23. 12:37 | ||||||||||||||||||||||
Szia romeo! Hát ez nagyon király! Egyre jobban érdekel, miként működött ez a szerkezet! Vajon kinek lehet még erről technológiája? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505521 | 2010. november 23. 09:02 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! Az is lehet, hogy valami oktató anyagból származik. | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505520 | 2010. november 23. 09:01 | ||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505519 | 2010. november 23. 08:43 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! a kábeles Csepelnek két változata volt. Jelölés szerint: TNV raj 1-2 számú kábelfektető gépkocsi, TNV raj 3 számú kábelfektető gépkocsi. | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505518 | 2010. november 23. 08:29 | ||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505517 | 2010. november 23. 08:28 | ||||||||||||||||||||||
Szia törzsbusz Az ETNV-ket 91-től javítottam. A képekre nagyon kíváncsi vagyok én is. Üdv: kamovos Most mennem kell a majdnem munka helyemre :D Majd jövök. :) | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505516 | 2010. november 23. 07:36 | ||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505515 | 2010. november 22. 22:22 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Romeo! Én nagyon örülnék a kábeles Csepel fotóknak! Ercsi állományában volt, a ma nyugállományúak által ápolt és létrehozott "magán" csapatmúzeumban nem találtam fotókat - bár nem volt sok időm átnézni negatívokat - más forrásból pedig hosszú hónapok kutatásával lehetne rá akadni, ha volna annyi időm. Tehát előre is megköszönném, ha tennél fel róla képet(-eket) Köszi előre is! | |||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505514 | 2010. november 22. 22:15 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Kamovos! Teljesen biztos, hogy a kábeles Ural keletnémet gyártmány. nem tudom mikor szerelgetted, de a rendszerváltozás időszakában, és nem sokkal utána jöttek. Előtte Tatra-148, az előtt Csepel 344, majd még előtte Csepel 350 és Csepel 300 darus együtt dolgoztak. Keresek fotókat. | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505513 | 2010. november 22. 20:22 | ||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505512 | 2010. november 22. 15:39 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! Nekem valahol van Csepel D-334 vagy 346 kábelfektetőről, vagy vonalépítőről fotóm (MN) majd megkeresem és felteszerm. | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505511 | 2010. november 22. 15:35 | ||||||||||||||||||||||
Szia st_patrick Nem tudok állást foglalni abban, hogy kinek a találmánya! :( Tehát sem megerősíteni sem cáfolni nem tudom, hogy Magyar találmány lenne a hidraulikus nehéz vezeték fektető jármű! Valahogy nem érdekelt ez a témakör, egészen addig, amíg nem kellett javítanom őket! Először egy németnyelvű leírást kaptam róla, mire kértem hozzá egy tolmácsot, erre felajánlottak egy melegebb éghajlatot, majd rájöttek, hogy tényleg nem tudok németül, és csak ezek után hoztak Magyarnyelvű technológiát, ha jól emlékszem az Ercsi alakulattól. Mondjuk, azt sem hitték el, mikor oda kerültem, hogy nem tudok úszni, és azt mondták, hogy így nem is lehettem volna katona! Én meg mondtam, hogy én helikopteres voltam, ott repülni kellett tudni, és nem úszni! Csak hát mi kaptunk hozzá helikoptert is! No szóval! Mikor DDR (NDK) megszűnt, megterítettek minket a tőlük kapott alkatrészekkel tisztességesen! Hát erre alapozom azt az állításomat, hogy az Ural alvázakra a Keltnémetek által készített felépítmény került. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505510 | 2010. november 22. 15:14 | ||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 505509 | 2010. november 22. 12:55 | ||||||||||||||||||||||
st_patrick | Adatlap | 505508 | 2010. november 21. 22:27 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! Az Egységes Tábori NehézVezeték minimum magyar gyártmány. Az Uralos kábelfektető járművekről egy híradótiszt mondta nekem, hogy magyar találmány, ha Ő tévedett, akkor én is. Egyébként IFA és Wartburg alkatrészek nálunk is voltak, ezekből itthon is össze lehet rakni bármit. Mondjuk egy Ikarus 211-est, ami azért mégsem NDK... | |||||||||||||||||||||||||
st_patrick | Adatlap | 505507 | 2010. november 21. 22:21 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! Én egy szóval sem írtam hogy a képen ETNV-jármű van. Egyébként gk. karbantartó vagy javító a felépítmény. De a kialakítása alapján az ETNV felépítménye NDK-s lehet. | |||||||||||||||||||||||||
specnaz78 | Adatlap | 505506 | 2010. november 21. 20:03 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Minden képnek örülök, nincs pontos kép, hogy melyik részéről. üdv:specnaz78 | |||||||||||||||||||||||||
Zil 131N | Adatlap | 505505 | 2010. november 21. 17:44 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Zil 131-ről keresnék képeket, legjobban a platós verzió érdekelne, főleg a magyar néphadseregben készült képek. Ha valaki tud ilyeneket töltsön fel légyszives! Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||
csanyiati | Adatlap | 505504 | 2010. november 21. 15:18 | ||||||||||||||||||||||
Halihó Specnaz! A p-18 melyik részéről kellene pontosan a kép? | |||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 505503 | 2010. november 21. 13:48 | ||||||||||||||||||||||
Jöhet,de csak ajándékba fogadom el:) | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 505502 | 2010. november 21. 13:35 | ||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 505501 | 2010. november 21. 12:46 | ||||||||||||||||||||||
Magyar, Dodge-M. Jó lesz? :-) | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 505500 | 2010. november 21. 11:56 | ||||||||||||||||||||||
...tehát elviekben lehetséges lenne a karosszéria néhány elemének kicserélésével GMC-bőpl Csepel 300-at, Dodgeből meg 130-at építeni? | |||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 505499 | 2010. november 21. 08:10 | ||||||||||||||||||||||
Elnézést,pontosabban magyar Dodge kellene(ha lehet a belsejérőkl is),minél több nézet volna jó:) Köszi,Laci | |||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 505498 | 2010. november 20. 22:01 | ||||||||||||||||||||||
Szervuszto! Legyetek szivesek esetleg,ha van kép a Dodge mentőről,osszátok meg velem. Köszönöm,Laci | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505497 | 2010. november 19. 17:19 | ||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505496 | 2010. november 19. 17:13 | ||||||||||||||||||||||
Szia Törzsbusz! A 130-as Csepelekről én is annyit tudok, hogy a Dodge változatokat használtuk és, hogy az adta az alapot. Tudomásom szerint ott is úgy ment az átépítés, hogy először a fülkét, motort, motorborítást cserélték, és utána a platót, illetve a felépítményt. A képek nem sajátjaim a Google-ről turkáltam! | |||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505495 | 2010. november 19. 16:45 | ||||||||||||||||||||||
Dobj fel 1 témát, hátha tudok róla valamit írni. | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 505494 | 2010. november 19. 16:32 | ||||||||||||||||||||||
Szia Törzsbusz! Köszi a Csepelekkel kapcsolatos információkat! Ha esetleg van még hasonló, azt is megoszthatnád velünk! 130-as esetleg? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 505493 | 2010. november 19. 10:29 | ||||||||||||||||||||||
Szervusztok! Igazán érdekes amiről irtok,javasolnám ,hogy ezt mind foglaljátok GYANTÁBA!Jó lessz karácsonyra is nem sürgős:) Laci | |||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505492 | 2010. november 19. 10:20 | ||||||||||||||||||||||
A 710-es nyerges vátozata biztosan rendszerben volt az MN-ben, később dobok képet. A D-750-re nem esküszöm meg. A Magyar Néphadsereg az összes sorozatban készült Csepel gyártmány próbálta,tesztelte. Például a D-450 is rendszerben volt. | |||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505491 | 2010. november 19. 10:16 | ||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505490 | 2010. november 19. 09:39 | ||||||||||||||||||||||
Tudok magyarul írni is, csak siettem, bocsi! | |||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 505489 | 2010. november 19. 09:36 | ||||||||||||||||||||||
Üdv a csepel témához! Nos, amire kamovos társunk hivatkozik - mármint a GMC CCKW353 típusra - azon valóban a 350-es Csé vezetőfülkéje került. 1. Tudni kell röviden, hogy a háború utáni időszak előidézett sok olyan történést amit abban az időszakban csak nagy nehézségek árán sikerült megoldani, folyamatosan zajlott a foltozás.1946-ban a magyar kormány Párizsban 15 m usd értékű árúkölcsönt vett fel, ennek az összegnek az egyötödéért amcsi háborús katonai járműveket vásárolt (a MOGÜRT által a háború után összegyűjtött közlekedési eszközök nem voltak elgendőek 6 ezer tgk, 5 ezer szgk, és 10 ezer mkp) A megvásárolt amcsi járművekből esődlegesen a honvédség kapott nagyobb darabszámban. Pár évvel később azokat a GMC-ket, melyek nyitott fülkések voltak azonnal "átfülkézték" ahogy a 350-es megjelent. A későbbi nagyjavítások alkalmával már valamennyi magyar fülkét kapott. 2. A honvédségnek szüksége volt szállító és vontató járművekre. A kezdeti tervezéseknek kedvezett a Csepel Autógyár létrejötte és azonnal adaptálták a főegységeket a licenc törzs egységeire. Megjegyzem, hogy valamennyi tervezést megelőzi a már meglévő más hasnoló konstrukciók megvizsgálása, a különböző műszaki megoldások adaptálása. A Csepel 130 esetében is a tervezések egy darabokra szedett Dodge Wepaon alapján történtek. Igy könnyen elmondahtó,hogy mi miről lett koppintva, mi mire hasonlít. 3. A Steyr licenc bizonyos gyártási techonlgiáját idehaza nem lehetett alkalmazni mert itthon olyann akkor mé nem rendelkeztünk. Egy csomó törzsegységek, alkatrészt át kellett tervezni kissé. (pl.a Steyr alváz hidegen sajtolt 5 mm vasatg acélból, a Csepelé melegen sajtolt 6 mm vastag acélból, mert a MÁVAG csak ezzel a technológiával rendelkezett) Aztán a vezetőfülke: A Steyr fülke váza gőzölt bükkfából készült, melyre a lemezeket kézi munkával kellett kopácsolgatni. A gyártó berendezések között ugyan megkaptuk a faváz gyártáshoz szükséges gépket, de azok csak az autógyári udvaron rozsdásodtak évekig. Lassú és költséges lett volna ilyen fülkét a csepelre gyártani.A MáVAG-ban már megvolt egy új vezetőfülke terve a '40-es évek közepe óta, mely jó alapot jelentett az új Csepel fülkéhez. Az Ikraus jól áttervezte és le is gyártotta azokat.Majd mégis úgy gondolták kéne licenc fülkét gyártani némi áttervezéssel. A legnagyobb változtatás a faváz elhagyása, fémvázasra cserélése volt. Ennyit röviden a 300-as fülkéjéről. Egyébként a 300-as tervezésénél a DIAMOND-T tehergépkocsit lesegették nagyon. Ezekről Én ezt gondolom. Üdv. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Üdv!
Mit jelent a "J" betű a DAC fülkéjén?
Köszi!