/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
törzsbusz 505557 2010. november 25. 23:45
Válasz erre
Ez egy megállapítás ami jó. De mi a végeredmény,mit dertítesz ki belőle, az adott kép kapcsán?...már ami kérdést fölvetette? Az egy (százlábú) ez volt a beceneve a seregben.
törzsbusz 505556 2010. november 25. 23:39
Válasz erre
Hú Juge 75! Ezt benéztem! Valóban ZiSz-151. Vizsgán bukok...pláne ha csak egy pont kellett volna!...talán többet nem írok itt!
joci232 505555 2010. november 25. 19:55
Válasz erre
már bocsi de ZIL 131 és ezt mindenki tudta, ja és azt is hogy benzines :)
vukitomi 505554 2010. november 25. 19:51
Válasz erre
Jimbow 505553 2010. november 25. 19:03
Válasz erre
SDC10377
SDC10377

Hmmm...ezen van B és J is :)
Vajon ez is az?
Kamovos 505552 2010. november 25. 17:03
Válasz erre
Zisz-151
Zisz-151
Zil-157
Zil-157

Sziaszok!

Én is had vau-vau a Zisz-151, Zil-157 témába egykicsit!

A függőleges hűtő maszkos Zis-151 hátul duplakerekes!
Zisz-151 pótkereke a plató és a fülke között van

A Zil-157 hátul szimpla kerekes!
Zil-157 pótkereke a plató jobboldalán alól van

Képek forrása:

www.google.hu/imgres

Üdv: kamovos
juge75 505551 2010. november 25. 16:23
Válasz erre
Szerintem meg Zis-151.
Keskenyebb a nyomtáv, alacsonyabb a jármű (sárvédő és az első kerék között), bár perdöntő az lenne, ha látszana a lámpa védő keret.
törzsbusz 505550 2010. november 25. 15:57
Válasz erre
törzsbusz 505549 2010. november 25. 15:57
Válasz erre
ÁRPÁD tűzvezető rendszer (GAZ66)
joci232 505548 2010. november 25. 15:03
Válasz erre
Szerintem GAZ 66 tűzérségi támogató (bemérő kocsi)
romeo 505547 2010. november 25. 14:24
Válasz erre
MN  Jászdózsa  1963
MN Jászdózsa 1963

Ez ZISz-151 vagy ZIL-157? Magyar Néphadsereg
Köszi!
romeo 505546 2010. november 25. 13:34
Válasz erre
4140409_1
4140409_1
4140409_2
4140409_2
4140409_3
4140409_3
4140409_4
4140409_4
4140409_6
4140409_6

Kérnék szépen típusazonosítást!
Köszönöm!
romeo 505545 2010. november 25. 13:33
Válasz erre
4095316_1
4095316_1
4095316_3
4095316_3
4095316_4
4095316_4
4095316_5
4095316_5

Kérnék szépen típusazonosítást!
Köszönöm!
romeo 505544 2010. november 25. 13:32
Válasz erre
4095271_1
4095271_1
4095271_2
4095271_2
4095271_3
4095271_3

Kérnék szépen típusazonosítást!
Köszönöm!
Keri 505543 2010. november 25. 12:07
Válasz erre
Igaza van Maznak,mikor katona voltam,ezeket (is) őriztem.Kőbányán volt a telep,nem messze a gyógyszergyártól és az Őrs vezértől.Ez volt a 3-as őrség(3.as számú védendő objektum).Emlékszem,be volt törve jópár páncélüveg a repülőkön,meg ott volt a kazettás bomba maradéka,amit anno Barcsra dobtak a szerbek.Ott volt az akkor frissiben kiemelt(asszem Balatonból) orosz repülőgép roncsa is,tele volt kagylóval.Ott ázott az esőben,se' letakarva,se' semmi.Meg rengeteg érdekes anyag ,híradós kocsik,lövegek,ágyúk,ágyugolyók stb.Plusz egy kóbor kiskutya,odavettük magunkhoz.Elneveztem Rükvercnek,és nagyon szépen őrködött velünk együtt.
Van róla pártucat fotóm,nincs kedve valakinek beszkennelni?Ez '95-ben volt,szóval nem tűéles,nagyfelbontású fotók.

Keri
romeo 505542 2010. november 25. 11:49
Válasz erre
páncélos 505541 2010. november 25. 11:27
Válasz erre
J=Javítási tartalék
B=Bontásra ítélt
D=Donor
S=Selejt

Persze ezek csak egyszer felkerültek, majd változott az állomány, és a megmenekült, és selejtezésre váró járművek cserélődtek, de a betűjelzés megmaradt.
romeo 505540 2010. november 25. 11:16
Válasz erre
DAC-665
DAC-665

Üdv!
Mit jelent a "J" betű a DAC fülkéjén?
Köszi!
romeo 505538 2010. november 24. 08:40
Válasz erre
páncélos 505537 2010. november 24. 08:28
Válasz erre
juge75 505536 2010. november 23. 22:43
Válasz erre
Maz 505535 2010. november 23. 22:41
Válasz erre
Gyógyszergyár mellett a Hadtörténeti Múzeum akkori raktárában. Innét kerültek le Kecelre.
romeo 505534 2010. november 23. 22:39
Válasz erre
LUNA-M
LUNA-M

Üdv!
Ez a fotó hol készülhetett, magyar LUNA-M, magyar MiG-15, T-34 MN csillaggal?
romeo 505533 2010. november 23. 21:53
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Hát ez nagyon szép anyag! Köszönöm!
balaton 505531 2010. november 23. 20:11
Válasz erre
Szerintem megbeszéltünk mindent. Amint lesz rá időm (És akkor is írtam, hogy ez nem mostanában lesz.), küldöm a kért alkatrészeket.
törzsbusz 505530 2010. november 23. 17:51
Válasz erre
R1412
R1412
R1412 készlet
R1412 készlet
R1412 készülékes
R1412 készülékes
R1412 antennás
R1412 antennás
R1412 menethelyzet
R1412 menethelyzet
R1412 telepítés
R1412 telepítés
R1412 antenna beépítés
R1412 antenna beépítés
R1412 hátsó leemelő szerkezet
R1412 hátsó leemelő szerkezet
R1412 mellső leemelő szerkezet
R1412 mellső leemelő szerkezet
TNV
TNV

Üdv Romeo!

A hír Csepel - amit mutatsz - a "Haditechnika fiataloknak 1974" kiadványsorozatában volt. Az eszköz az R-1412 rádiórelé gépkocsi. Egy készlet 2 db. járműből állt, az antennás, és a készülékes antenna- és áramforrás gépkocsikból. A módszertani képsor Ercsiben, 1965-ben készült a kábeles ezrednél. Köszönöm a képeket a TNV Csepelről. Mutatok egy általam készült nem a legpontosabb rajzot a típusról
Kamovos 505529 2010. november 23. 13:51
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Engem érdekelne!
Képeket küldjél légyszi az építéséről!

Küldtem hozzád Emilt 2010.10.27 18:10!
Még nem ért oda?

Üdv: kamovos
Kamovos 505528 2010. november 23. 13:48
Válasz erre
Szia romeo!

Én relé állomásnak nézem.
De lehet, hogy tévedek.

Üdv: kamovos
balaton 505527 2010. november 23. 13:10
Válasz erre
Üdv.!
Valamikor a közeljövőben belekezdek az FMG-68-ba. Már van róla elég anyagom. Még az is a régi (3800Ft) áron lesz rendelhető.

üdv. KG
romeo 505526 2010. november 23. 12:58
Válasz erre
Csepel D344-346 híradó vagy rádiófelderítő
Csepel D344-346 híradó vagy rádiófelderítő

És ez?
Köszi!
Kamovos 505525 2010. november 23. 12:50
Válasz erre
Szia romeo!

Keresem a vonalépítő csepelt és ezt találtam helyette!

users2.ml.mindenkilapja.hu/users/fercsibacsi/uploads/SORKATONAISZOLGLATOMKRNIKJAbvtett2008.pdf

Üdv: kamovos
romeo 505524 2010. november 23. 12:50
Válasz erre
Csepel D344-346 talan hirado
Csepel D344-346 talan hirado

Keresgélés közben találtam néhány érdekes fotót.
Erről a Csepelről tud Valaki valamit, talán valami híradó változat lehet?
Valószínűleg ez is valami okatatási anyag fotója.
Köszi!
romeo 505523 2010. november 23. 12:39
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Köszönöm! Van valahol még egy fotóm a vonalépítő D344-346-ról, kábelfektetés közben, remélem megtalálom.
Kamovos 505522 2010. november 23. 12:37
Válasz erre
Szia romeo!

Hát ez nagyon király!
Egyre jobban érdekel, miként működött ez a szerkezet!
Vajon kinek lehet még erről technológiája?

Üdv: kamovos
romeo 505521 2010. november 23. 09:02
Válasz erre
Üdv!
Az is lehet, hogy valami oktató anyagból származik.
romeo 505520 2010. november 23. 09:01
Válasz erre
Csepel D344-346 vonalépítő
Csepel D344-346 vonalépítő

Üdv Törzsbusz és Kamovos!
Végre valahára megtaláltam a "vonalépítő" Csepelt. A fotó eredetéről ne kérdezzetek, talán valami tablókép lehet. Az biztos, hogy MN!
törzsbusz 505519 2010. november 23. 08:43
Válasz erre
Üdv!

a kábeles Csepelnek két változata volt. Jelölés szerint: TNV raj 1-2 számú kábelfektető gépkocsi, TNV raj 3 számú kábelfektető gépkocsi.
Kamovos 505518 2010. november 23. 08:29
Válasz erre
Szia romeo!

Köszi szépen!

Üdv: kamovos
Kamovos 505517 2010. november 23. 08:28
Válasz erre
Szia törzsbusz

Az ETNV-ket 91-től javítottam.

A képekre nagyon kíváncsi vagyok én is.

Üdv: kamovos
Most mennem kell a majdnem munka helyemre :D
Majd jövök. :)
romeo 505516 2010. november 23. 07:36
Válasz erre
Üdv Kamovos és Törzsbusz!

Még a héten meglesz!
törzsbusz 505515 2010. november 22. 22:22
Válasz erre
Üdv Romeo!
Én nagyon örülnék a kábeles Csepel fotóknak! Ercsi állományában volt, a ma nyugállományúak által ápolt és létrehozott "magán" csapatmúzeumban nem találtam fotókat - bár nem volt sok időm átnézni negatívokat - más forrásból pedig hosszú hónapok kutatásával lehetne rá akadni, ha volna annyi időm. Tehát előre is megköszönném, ha tennél fel róla képet(-eket) Köszi előre is!
törzsbusz 505514 2010. november 22. 22:15
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Teljesen biztos, hogy a kábeles Ural keletnémet gyártmány. nem tudom mikor szerelgetted, de a rendszerváltozás időszakában, és nem sokkal utána jöttek. Előtte Tatra-148, az előtt Csepel 344, majd még előtte Csepel 350 és Csepel 300 darus együtt dolgoztak. Keresek fotókat.
Kamovos 505513 2010. november 22. 20:22
Válasz erre
Szia Romeo!

Köszönöm szépen!

Üdv: kamovos
romeo 505512 2010. november 22. 15:39
Válasz erre
Üdv!

Nekem valahol van Csepel D-334 vagy 346 kábelfektetőről, vagy vonalépítőről fotóm (MN) majd megkeresem és felteszerm.
Kamovos 505511 2010. november 22. 15:35
Válasz erre
Szia st_patrick

Nem tudok állást foglalni abban, hogy kinek a találmánya! :(
Tehát sem megerősíteni sem cáfolni nem tudom, hogy Magyar találmány lenne a hidraulikus nehéz vezeték fektető jármű!

Valahogy nem érdekelt ez a témakör, egészen addig, amíg nem kellett javítanom őket!
Először egy németnyelvű leírást kaptam róla, mire kértem hozzá egy tolmácsot, erre felajánlottak egy melegebb éghajlatot, majd rájöttek, hogy tényleg nem tudok németül, és csak ezek után hoztak Magyarnyelvű technológiát, ha jól emlékszem az Ercsi alakulattól.

Mondjuk, azt sem hitték el, mikor oda kerültem, hogy nem tudok úszni, és azt mondták, hogy így nem is lehettem volna katona!
Én meg mondtam, hogy én helikopteres voltam, ott repülni kellett tudni, és nem úszni!
Csak hát mi kaptunk hozzá helikoptert is!

No szóval!
Mikor DDR (NDK) megszűnt, megterítettek minket a tőlük kapott alkatrészekkel tisztességesen!
Hát erre alapozom azt az állításomat, hogy az Ural alvázakra a Keltnémetek által készített felépítmény került.

Üdv: kamovos
Kamovos 505510 2010. november 22. 15:14
Válasz erre
Szia Romeo!

Igen ez Csepel B-130-as

Üdv: kamovos
romeo 505509 2010. november 22. 12:55
Válasz erre
01b_1_big
01b_1_big

Üdv!
Magyar Néphadsereg - a fotón Csepel-130-as van?
Köszi!
st_patrick 505508 2010. november 21. 22:27
Válasz erre
Üdv! Az Egységes Tábori NehézVezeték minimum magyar gyártmány. Az Uralos kábelfektető járművekről egy híradótiszt mondta nekem, hogy magyar találmány, ha Ő tévedett, akkor én is. Egyébként IFA és Wartburg alkatrészek nálunk is voltak, ezekből itthon is össze lehet rakni bármit. Mondjuk egy Ikarus 211-est, ami azért mégsem NDK...
st_patrick 505507 2010. november 21. 22:21
Válasz erre
Üdv! Én egy szóval sem írtam hogy a képen ETNV-jármű van. Egyébként gk. karbantartó vagy javító a felépítmény. De a kialakítása alapján az ETNV felépítménye NDK-s lehet.
specnaz78 505506 2010. november 21. 20:03
Válasz erre
Szia!

Minden képnek örülök, nincs pontos kép, hogy melyik részéről.

üdv:specnaz78
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.