/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 505603 2010. november 30. 22:05
Válasz erre
KAMAZ  MH
KAMAZ MH

Üdv!
Ennek a KAMAZnak a típusát és rendeltetését ismeri valaki?
Köszönöm!
fotó: Maz
romeo 505602 2010. november 30. 21:59
Válasz erre
tn_800x600_1059542_47734_157_es_magyar_felepitmennyel
tn_800x600_1059542_47734_157_es_magyar_felepitmennyel
img_9499
img_9499

Üdv Törzsbusz!
Nemrég tettél fel képet ZIL-157-ről magyar felépítménnyel, -ebből Kecelen van 1 db.
Ez az lesz ugye?
romeo 505601 2010. november 30. 21:55
Válasz erre
törzsbusz 505600 2010. november 30. 19:44
Válasz erre
aknás
aknás

TRAL aknataposó –szállító gépkocsi D-566.03.típusú alvázon. A típus 1977 –ben került kialakításra A harckocsicsapatoknál rendszeresített gépkocsi rendeltetése a T-54,T55,T-72 típusú harckocsik TRAL rendszerű felszerelhető aknataposó berendezésének szállítása, fel illetve leszerelése a harckocsiról. A céljárműre merev oldalfalú, fadeszkázatból készített rakfelület került. A TRAL aknataposó berendezés rakodását 2000 kg teherbírású, a vezetőfülke mögötti szerelvények és a rakfelület között beépített gólyaemelős daru biztosítja. A D-566.03. típusú aknataposó –szállító gépkocsiból 40 db készült.
romeo 505599 2010. november 30. 19:08
Válasz erre
31328_27815
31328_27815

Ez a Csepel D-566 aknataposó berendezést szállított (hidraulikus kar)?
romeo 505598 2010. november 30. 19:04
Válasz erre
31328_27816
31328_27816

Üdv!
Ez ugye RÁBA 831 ?
farkas469 505597 2010. november 30. 08:30
Válasz erre
Helló!

Az Uaz-452 bódés, eredetileg mentősnek csinálták a gyárban de az igények után csinálatak belőle egy bemérő gk.-t.:)
Az Uaz-452esek közül mentős alapra építették még: Par-9, R-849,Uaz-452TM69.
Ezekben mind megtalálható a hordány és a padok rögzítői!
Kivülrül a fej- és a kereső lámpáról ismered meg.(Lehet,hogy nem érdekel csak gondoltam leírom)
Üdv
farkas469
juge75 505596 2010. november 30. 03:48
Válasz erre
A Jeep rendszáma: HA-524.
juge75 505595 2010. november 30. 03:45
Válasz erre
beolvasás0001
beolvasás0001
beolvasás0002
beolvasás0002
1949. Május 1. Budapest - Hősök tere tn_800x600_400213_67055_Nevtelen_6
1949. Május 1. Budapest - Hősök tere tn_800x600_400213_67055_Nevtelen_6
1949. Május 1. Budapest - Hősök tere tn_800x600_400213_67091_Nevtelen_7
1949. Május 1. Budapest - Hősök tere tn_800x600_400213_67091_Nevtelen_7
1949. Május 1. Budapest - Hősök tere tn_800x600_400213_67126_Nevtelen_8
1949. Május 1. Budapest - Hősök tere tn_800x600_400213_67126_Nevtelen_8

1949, Dísz szemlén az újjászervezett légvédelmi tüzérség.
Az utolsó három képen 1949 Május-1. felvonulás, forrás: Magyar fotográfiai múzeum.
Elektrolakatos 505594 2010. november 30. 01:19
Válasz erre
Elnézézst ha már volt, de nagyon komoly:

www.flixxy.com/ural-4320-off-road-6x6-truck.htm
törzsbusz 505593 2010. november 29. 19:02
Válasz erre
Nem is inkább a divat, hanem a többször módosított öltözködési utasítás. Ezek alapján legkésőbb 1948. A motorháztetőn lévő jelzés is erre utal. A karjelzés alapján határőrök.
balaton 505592 2010. november 29. 12:53
Válasz erre
Szerintem közvetlen a háború utáni évek.
Freddy 505591 2010. november 29. 12:52
Válasz erre
A willis fotó pontosan melyik korszak lehet?

A háború után nem sokkal, a Rákosi-korszakban már nem nagyon volt divatban a Bocskai.
balaton 505590 2010. november 28. 23:53
Válasz erre
Helló!

Az Uaz-452 platós vagy zárt?
balaton 505589 2010. november 28. 23:50
Válasz erre
Most fedeztem fel, hogy nekem megvan a Fug-os füzet. Nem tip-top állapotú a borítója, de ha kell valakinek, megválok tőle.
st_patrick 505588 2010. november 28. 20:36
Válasz erre
Szia Kamovos!
Értem amit írsz, a németnyelvű paszport mindenesetre arra utal, hogy mégis Neked van igazad! Akkor egy újabb dolog amit eddig rosszul tudtam:)
farkas469 505587 2010. november 28. 17:07
Válasz erre
willis magyar 01
willis magyar 01
willis magyar 02
willis magyar 02
willis magyar 03
willis magyar 03
skoda
skoda
gaz nva
gaz nva

Sziasztom!
Valahol egy magyar fórumon találtam kb.1 hónapja. Magyar willis Jeep, Skoda.
Dioráma táma Gaz-69+Ural375 motor kiemelés.
A willis fotó pontosan melyik korszak lehet?
Lenne rá igény egy "jeepes"(gaz-69, Uazok) forumra?(sok anyagom van.)

Ha kell pontos méret bármely alkatrészről Uaz-452 és Uaz-469hez akkor tudok segíteni! Otthon vannak:)

farkas469@gmail.com
romeo 505586 2010. november 28. 10:08
Válasz erre
Tenne fel Valaki fotókat magyar katonai IFA tehergépkocsikról?
Köszönöm!
romeo 505585 2010. november 28. 10:01
Válasz erre
3908245_1
3908245_1
3908245_2
3908245_2
3908245_3
3908245_3

Ez milyen rendeltetésű jármű (volt MH)?
Nagyon köszönöm!
romeo 505584 2010. november 28. 09:48
Válasz erre
KrAZ-255
KrAZ-255

Üdv!
Segítene Valaki, hogy ez a keceli KrAZ-255 milyen jármű, - talán üzemanyagos?
Köszönöm!
romeo 505583 2010. november 27. 23:42
Válasz erre
lorés-1
lorés-1
lorés-2
lorés-2

Üdv!
Mi van a PSZH lőréseken?
migi 505582 2010. november 27. 21:41
Válasz erre
Szia
Katona időmet a Budapesti Honvédnál töltöttem el 80-82 ig , akkoriban Drapál Jánosnak volt egy ilyesmi Busza ,de az piros fehér volt , jobb oldalán volt egy rámpával ellátott ajtó amin feltudták tolni a motorokat . DE EZ csak tipp .
üdv: migi
romeo 505581 2010. november 27. 21:25
Válasz erre
kep_08
kep_08

A fotón látható ZIL-130 és D-44 85mm páncéltörő ágyú Zánkán látható.
Létezett ez így egyben az MN -MH-ban?
Köszönöm!
romeo 505580 2010. november 26. 20:47
Válasz erre
20051124csepeld341
20051124csepeld341
20051124csepeld347
20051124csepeld347
20051124csepeld3411
20051124csepeld3411
20051124csepeld3413
20051124csepeld3413

Üdv!
Ezeket a fotókat itt találtam: www.origo.hu/auto/veteran/20051124joauto.html
farkas469 505579 2010. november 26. 20:15
Válasz erre
A telephely nem rendőrségi volt! (Fotót kaptam)
juge75 505578 2010. november 26. 20:11
Válasz erre
Szerintem nem honvédségi az Ikarusz (nem biztos), ha emlékeim nem csalnak, a rendőrség használt valami nagyon hasonlót, megfigyelésre.
farkas469 505577 2010. november 26. 19:18
Válasz erre
Gaz-66
Gaz-66
gaz-66 met 01
gaz-66 met 01
gaz-66 met 02
gaz-66 met 02
fed 01
fed 01
fed 02
fed 02
kék
kék

Sziasztok!
Egy hagyományörző ismerörőm küldte meterológiai Gaz-66-osa. Ismeritek? Infó van róla?
A fedezékásó fotót Boldog Attilától kaptam kb 10éve.Nem tudom hol készült.(nem lényeg)
A kék ikarus milyen honvédségi besorolású?
Üdv.
SIG 505576 2010. november 26. 18:27
Válasz erre
Szerintem a légpárnás kivitelezhető sztirolból, a PSZH-t pedig számítógéháznak az aljából és az oldalából gondoltam. Ez használható a hídrakóhoz is. Tény, hogy az RC Minyó egy kicsit erős, de legalább vanna benne adatok, mértekek, szögek és ami fontos, papíron, nem pedig fotón, tehát szerintem azért nagyban megkönnyíti az ember életét. És ha egy meglévő RC-re csinál az "alkotó" egy Minyó-s öltönyt, talán az sem kivitelezhetetnel. A fát biztosan kihagynám bármeliykből, inkább vastagabb sztrirollal és hőlégfúvóval dolgoznék. Persze most nagy az orcám, de a télen valamelyikbe belevágok :)
Freddy 505575 2010. november 26. 15:56
Válasz erre
Leírás ahhoz, hogy valaki saját maga megépíthesse fából, műanyagból- persze azért nem túl szájbarágós, és eléggé haladó szintű modellezési (fahajlítás meg ilyenek az inkább modellezés) ismeretek kellenek hozzá..
balaton 505574 2010. november 26. 15:50
Válasz erre
Papírmakett vagy mi ez? Mennyire korrektek a benne lévő rajzok?
Freddy 505573 2010. november 26. 15:37
Válasz erre
Nekem is elég sok megvan, a négy modellezős közül csak a hídrakó nem. Mi-8-asból pl azért elég sok munka lenne RC-t csinálni:)
Én a FUG-ost találom a legérdekesebbnek egyébként, sok értékes adat van benne a páncéltest megépítéséhez- ha valaki a (Botond-féle?) műgyanta makett súlyos alakhibái miatt inkább a sztirollapra szavazna, ahhoz elég hasznos lehet.
SIG 505572 2010. november 26. 13:33
Válasz erre
Sziasztok ! Nekem most állt össze assszem a kép, majdnem 40 példánnyal. A legnehezebb pályam a Minyót megszerezni belőle. De ha megvan a 4 db modelles (Mi-8, PSZH, Hídrakó, Légpárnás) akkor némi idővel komoly RC-ket lehet építeni ezekből a füzetekből. Üdv...
balaton 505571 2010. november 26. 13:09
Válasz erre
Köszönöm a pontosítást. Az orosz Tankograd amúgy gyárt 1/72-es Zis átalakítót az ICM Zil-157-hez.
balaton 505570 2010. november 26. 13:08
Válasz erre
Az is egy jó támpont lenne, ha látnánk, egyenesben van-e a kerék. Mert, ha balra néz, akkor is olyan, mintha nem érne ki a sárvédőig. De ez már csak kötekedés a részemről :) A motormaszk szerintem egyértelműsíti, hogy egy Zis-ről van szó.
Kamovos 505569 2010. november 26. 12:31
Válasz erre
Kamovos 505568 2010. november 26. 12:30
Válasz erre
Zisz-151
Zisz-151

Szia Balaton Barátom!

Igaz, a motorháztető, és a hűtőmaszk tökéletes különbséget mutat!
A Zisz-151 motorház teteje magasabb, hegyes, karvajszerű csőrt képezve rálóg a hűtőmaszkra, középen egy függőleges él van benne, valamint az van rá írva, hogy Zis.
A Zil-157 motorház teteje kerek, és rátakar a hűtőmaszk tetejére, nem hegyes, hanem kerek, és a felirat Zil.
A Zis-151 hűtőmaszkja sík függőleges, profilaktikus anyagból hegesztett.
A Zil-157 hűtőmaszkja kerek, függőleges és lemezből sajtolt.

A kinagyított képen látszik a motorháztetőn a függőleges él, a karvajszerű csőr rálógása a hűtőmaszk tetejére, ami sík és profilaktikus anyagból hegesztett.

Sajnos a felirat nem olvasható

Ennyit látok első nekifutásból!

Üdv: kamovos
juge75 505567 2010. november 26. 12:20
Válasz erre
A harmadik dolog, ami viszont fel ismerhető még, a hűtőmaszkon (rácson) alul van egy téglalap alak, ez is látható, tehát 3 dologból egyértelmű, Zis-151 látható a képen.
juge75 505566 2010. november 26. 12:18
Válasz erre
zis
zis
1068594_91402_MN__Jaszdozsa__1963
1068594_91402_MN__Jaszdozsa__1963

Tessék parancsolni:
juge75 505565 2010. november 26. 12:12
Válasz erre
A hűtő tetején a Zis típuson van egy éles "taréj", ez a Zil-nél finomabb, laposabb, kerekebb.
A Jászdózsai képen felfedezhető ez is (látszik a "taréj").
A kerék sem ér ki a sárvédő széléig.
juge75 505564 2010. november 26. 12:07
Válasz erre
P-3_na_ZiS_151_RB
P-3_na_ZiS_151_RB
ZIL-157 festés után
ZIL-157 festés után
1205411082_800x600
1205411082_800x600

Ami viszont tény: a Zis kereke vékonyabb, nem ér ki a sárvédő széléig, a Zil kereke vaskosabb és kiér a sárvédő széléig.
Itt az előbbi látható.
Ha felismerhető (élesebb lenne a kép): a lámpa védő rácsozata a Zis típuson kerekített négyzet alakú, rögzítve a hűtő maszk (orr) oldalához és a sárvédőhöz is, míg a Zil típuson teljesen kerek, csak a sárvédőn rögzített.
balaton 505563 2010. november 26. 11:14
Válasz erre
A motorház hűtőrácsa alapján lehetne talán beazonosítani, mert a Zis-151 és a Zil-157 ebben is különbözik. (Ha már a kerekek nem látszanak.) Nincs időm utánanézni, miben más a rács.
Kamovos 505562 2010. november 26. 10:54
Válasz erre
Szia Romeo!

Ezt a sorozatot én is gyűjtöttem! :)
Sajnos nem teljes ! :(

Üdv: kamovos
romeo 505561 2010. november 26. 10:47
Válasz erre
b
b
l
l

Üdv!
Kamovos 505560 2010. november 26. 10:26
Válasz erre
Szia tözsbusz!

Hát, ha tőlem várod a választ a típus meghatározására!
Akkor azt tudom mondani.
Ha kitartóan nézem a képet, mondjuk még könny nem folyik a szememből.
Akkor azt látom, hogy baloldalt a fülke küszöbén ácsingózó emberke mögött ki kacsingat a pótkerék.
Így azt mondanám, hogy Zisz-151!

Üdv: kamovos
Indiana73 505559 2010. november 26. 08:43
Válasz erre
Gaz
Gaz

Sziasztok!
A civil:)
páncélos 505558 2010. november 26. 07:39
Válasz erre
Jimbow!

Igen.

Leírtam, hogy létezett egy összeállítás mondjuk 19xx. évben, majd rájöttek 19yy. évben, hogy ezt talán nem így kellene, így a javítási tartalék lehetett később bontásra ítélt, de előfordul, hogy visszakerül az állományba. Na ezért nem kell foglalkozni ezekkel a betűkkel. Ez csak akkor érvényes, amikor meghirdetnek egy "csokor" járművet eladásra, jönnek a nézelődök, és azt mondják nekik, ne azt a 200db-ot nézzék, csak azt a 100-at amin mondjuk I betű van (Inkurrens).
törzsbusz 505557 2010. november 25. 23:45
Válasz erre
Ez egy megállapítás ami jó. De mi a végeredmény,mit dertítesz ki belőle, az adott kép kapcsán?...már ami kérdést fölvetette? Az egy (százlábú) ez volt a beceneve a seregben.
törzsbusz 505556 2010. november 25. 23:39
Válasz erre
Hú Juge 75! Ezt benéztem! Valóban ZiSz-151. Vizsgán bukok...pláne ha csak egy pont kellett volna!...talán többet nem írok itt!
joci232 505555 2010. november 25. 19:55
Válasz erre
már bocsi de ZIL 131 és ezt mindenki tudta, ja és azt is hogy benzines :)
vukitomi 505554 2010. november 25. 19:51
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.