/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
juge75 505709 2010. december 12. 18:51
Válasz erre
A többiből levesestál, és hasonló hasznos dolgok készültek valahol az Olaszoknál.
juge75 505708 2010. december 12. 18:50
Válasz erre
Egyes példányait, mivel selejtezni kellett eseményből eredő okokból 86, 87, 90,91,92.
97-ben kiképzési feladatra használtak belőle Kalocsán, majd az alakulat megszűnésekor Győrben, ahonnan Marcaliba kerültek az utolsó Mohikánok.
1 példány járóképesen a Tank.hu tulajdonában van, valamint 2 múzeumban (Kecel, Zsámbék) egy pedig gépágyúk nélkül a Petőfiben.
juge75 505707 2010. december 12. 18:36
Válasz erre
törzsbusz 505706 2010. december 12. 18:15
Válasz erre
joci232 505705 2010. december 12. 11:35
Válasz erre
Ennek az utánfutónak megvannak valakinek a méretei?
Esetleg hol van belőle lemérhető példány?
romeo 505704 2010. december 12. 11:32
Válasz erre
Üdv Juge75!

A taszári ZSZU fotó mikor készült?
Utolsó információim alapján a ZSZU-23-4-et 1990/91-ben vonták ki a honvédségből.
Köszi!
joci232 505703 2010. december 12. 00:49
Válasz erre
diocles66 505702 2010. december 11. 23:08
Válasz erre
IMG_5076
IMG_5076
IMG_5128
IMG_5128
IMG_5136
IMG_5136
IMG_5292
IMG_5292

Itt van néhány kép Kecskemétről. Saját fotók.
joci232 505701 2010. december 11. 20:14
Válasz erre
Köszönöm szépen!

esetleg még lenne róla kép?
törzsbusz 505700 2010. december 11. 18:56
Válasz erre
512.00 tip. vizszállító utánfutó.
juge75 505699 2010. december 11. 18:46
Válasz erre
Magyar Silkák úton egy gyakorlatra
Magyar Silkák úton egy gyakorlatra
Taszár 1
Taszár 1
Zsu-23-4, Nagyoroszi, Tücsökmező
Zsu-23-4, Nagyoroszi, Tücsökmező

Figyu, itt egy kép, az aláírás a következő eredetileg (angolul):
Magyar ZSU-23-4V1 szakasz vonul egy gyakorlaton.
Egy biztos, nem magyar járművek (az összes járművünkön az eredeti V1 parancsnoki torony volt, ami nem így nyílik, ezt rajtunk kívül mindenhol újabbra cserélték ki) .
Lehet a te képeddel is ez a helyzet.
juge75 505698 2010. december 11. 18:28
Válasz erre
85691_71254_silka_6_Dregelypalank
85691_71254_silka_6_Dregelypalank

Zil-157 TZM és ZSU-23-4V1 Drégelypalánk, lövészeten a Nagyatádi önjáró légvédelmi üteg.
joci232 505697 2010. december 11. 18:12
Válasz erre
Uram!

A képen szereplő vízes utánfutónak mi a típusa?

Előre is köszönöm!
törzsbusz 505696 2010. december 10. 23:23
Válasz erre
HZ 17 -39
HZ 17 -39

Nos vannak kivételek. Bár először arra gondoltam, hogy a kép fordított, miután az sokszor előfordult előhíváskor. Szerintem nem magyar..kép aláírástól függetlenül.
Íme egy példa a jobb oldalon elhelyezett rendszámra:
Freddy 505695 2010. december 10. 17:45
Válasz erre
Nem lehet, hogy az nem a rendszám, hanem a szélességjelző fehér festés a lökhárítón?
romeo 505694 2010. december 10. 17:34
Válasz erre
P10
P10

Magyar lenne? Nekem valahogy furcsa a rendszámtábla a jobb oldalon, -általában a bal oldalon volt.
juge75 505693 2010. december 9. 10:50
Válasz erre
Kép 187
Kép 187
Kép 188
Kép 188
Kép 189
Kép 189
Kép 190
Kép 190
Kép 191
Kép 191
Kép 192
Kép 192
Kép 193
Kép 193
Kép 194
Kép 194
Kép 195
Kép 195

Elkészültek a P-40 lokátor fotó maratott alkatrészei (hála a Hubertus-Viesmann cégnek ezúton is), tökéletesek lettek!
Így folytatódik az építés, a fázisairól képek hamarosan, addig is jó munkát mindenkinek!
Robigó 505692 2010. december 9. 10:30
Válasz erre
Sziasztok!

Még új vagyok itt.
A kérdésem az lenne hogy van valaki közelében egy karz 255b amiről le tudna venni pár méretet a fülkéről és a motortérről?
Én 1/10 méretarányba építek krazt már a futómű hajtáslánc váz pár kis alkatrész és a plató kész.
A fülke és a motortér jön ahoz kellene pár méret.
Segítséget előre is köszönöm.
denkmeyer 505691 2010. december 9. 09:55
Válasz erre
Kedves Törzsbusz!

Keress meg légyszíves Csepel ügyben!

denkmeyer2kukacgmail.com

denk
törzsbusz 505690 2010. december 8. 11:24
Válasz erre
Tisztelt Urak!

Jövő augusztusban ismét Csobánka, MILITARI PARÁDÉ! (tervek szerint) Kérjük a hírt szétszórni szíveskedjetek!
Freddy 505689 2010. december 7. 12:29
Válasz erre
Mondjuk az,hogy az oldalon nem nagyon ír árakat, nem sok jót sejtet:)
romeo 505688 2010. december 6. 19:38
Válasz erre
Üdv Freddy!
Én lennék az, de engem csak ererdeti Magyar Néphadsereg ROBUR és IFA fotók érdekelnek.
Freddy 505687 2010. december 6. 18:06
Válasz erre
Valaki nagyon rá volt itt pörögve nemrég a Roburokra meg az Ifákra.

www.modellschmiede-struppen.de/bausaetze.php

Ezt láttátok már, vagy csak én nem láttam, hogy már láttátok?
juge75 505686 2010. december 6. 12:32
Válasz erre
Maz 505685 2010. december 6. 12:30
Válasz erre
"Nincs, nem valószínű, hiszen nagyon figyeltek rájuk."

Akkor nem tudom milyen képeket láttam kb 3 hete.

Tessék börzéken keresni Jávor Laci bácsit.
juge75 505684 2010. december 6. 03:18
Válasz erre
Nincs, nem valószínű, hiszen nagyon figyeltek rájuk.
Az akkori törvények szerint lelőtték volna...
Igaz, valóban volt ilyen szerkezet, tárolásra és szállításra.
A rakéta típusa Sz-75/V750 Dvina (20 DSZU).
Osztályonként megkapták a 3 javadalmazás (36 darab) rakétát, került 4 darab Csepel D-705 is a maga PM utánfutójával.
forum.index.hu/Article/showArticle
romeo 505683 2010. december 5. 21:02
Válasz erre
Csepel D-705
Csepel D-705

Üdv!
Az 1960-as, 1970-es években a Magyar Néphadsereg a DVINA SA-2 légvédelmi rakéták szállítására használt Csepel D-705 nyergesvontatókat, van Valakinek erről eredeti fotója?
Köszönöm!
A fotón civil jármű van.
fotó: www.csepel-sziget.hu
romeo 505682 2010. december 5. 20:52
Válasz erre
Csepel 350  Magyar Néphadsereg  1961
Csepel 350 Magyar Néphadsereg 1961

Üdv!
juge75 505681 2010. december 5. 19:51
Válasz erre
Valószínű, mert én ilyet nem láttam nálunk.
Az "M"-készletünk egy csomó nejlonzsákban megsárgulva (nyáron volt vagy 40 fok a helyiségben, plusz a zsákon belül mi lehetett...) tárolt gyógyszer ( a zsákok alján némelyik felismerhetetlen por alakban), két műtős Csepel (belül csempézve!), meg kellett nézni, melyik járt le, és kidobálni belőle.
Na isten őrizz, hogy ezekkel menjünk harcba...
Hála a jó Istennek, nem volt rá szükség (ne is legyen soha)!
farkas469 505680 2010. december 5. 19:17
Válasz erre
Ezek mind cseh cuccok tudtommal.Ők Szlovákoktol hozzták be.
Üdv.
romeo 505679 2010. december 5. 10:59
Válasz erre
juge75 505678 2010. december 5. 07:27
Válasz erre
elsősegély ládák
elsősegély ládák

Ez még a mentőhöz.
specnaz78 505677 2010. december 4. 08:55
Válasz erre
Szia Balaton!

Köszönöm szépen válaszodat.

Üdv:specnaz78
juge75 505676 2010. december 4. 04:24
Válasz erre
Mivel oroszul a lokátorokat (is) gyártmány szerint nevezik, itt az Izgyelije 1RL13M2 "Dzsigit" jelenti, attól a teljes eszköz neve még P-15.
balaton 505675 2010. december 3. 23:16
Válasz erre
Tankograd Models. Legközelebb tudtommal a cseh Tracks'n Troops-nál lehet beszerezni.
farkas469 505674 2010. december 3. 22:13
Válasz erre
Várhatóan pár hónap múlva hozzájutok az egyik EK könyvhöz. Akkor elvileg többet
tudok majd.
Köszi a segítséget a P-15-tel kapcsolatban.
Üdv.
st_patrick 505673 2010. december 3. 21:37
Válasz erre
POntosítva magam a P-15M2 ipari típusjele.
st_patrick 505672 2010. december 3. 21:33
Válasz erre
Az 1RL13M2 az a P-15 ipari tipusjelzése. Majd minden szovjet technikának két, de néha háromféle gyártmányjele volt. Pl.: a MiG-21F-13 74-es gyártmány, de a benne lévő R-11F-300 hajtómű már 37-es gyártmány, és így tovább:) A légvédelmi rakétákkal és a lokátorokkal ugyanez volt a helyzet!
st_patrick 505671 2010. december 3. 21:22
Válasz erre
Nagyon köszönöm! Az adatlap különösen jólesett:) Azt esetleg nem tudod hogy mi volt a különbség az EK-I,II és III között?
st_patrick 505670 2010. december 3. 21:15
Válasz erre
farkas469 505669 2010. december 3. 21:10
Válasz erre
zil 001
zil 001
zil 002
zil 002

Srácok!
Segítséget kérnék! Ennek a járműnek nem P-15 állomásnak kellene lenni?
A eredeti képaláírás szerint nem:(
Köszi.
farkas469 505668 2010. december 3. 20:55
Válasz erre
Juge75!
Ennek a könyvnek mi a borítója? Vannak benne különleges változatok?(rádiós, irányadó)

Köszi.
specnaz78 505667 2010. december 3. 17:01
Válasz erre
Szia Balaton!

1:72-ben Zil-131-hez kigyárt kereket?

Üdv:specnaz78
Daala 505666 2010. december 3. 15:48
Válasz erre
Jé, az utolsó képen a szolnoki gyengusz...
juge75 505665 2010. december 3. 13:15
Válasz erre
0010
0010
0011
0011
0012
0012
0013
0013
ZIL_GAZ_UAZ_lámpa
ZIL_GAZ_UAZ_lámpa
000001
000001

hs 24-54 és 24-58.
juge75 505664 2010. december 3. 13:04
Válasz erre
Bal oldalon hordágy az stimmel, de nem felül, hanem alsó vagy középső helyzetben, azon rajta a vákuum matrac (szép rikító narancssárga), középen a vezető mögött a nagy világoskék fa láda (talán 1x1x1,5 (?) méter szélesség, mélység, magasság) benne gyógyszerek, ampullák, maszkok, sebkötöző anyagok, intubáló készlet, érszorító, vérnyomás mérő, jobbra tőle egy szintén kék oxigénes palack (természetesen rögzítve), a hordágy felett két infúziós üveg tartó az infúzióval...
.. és én benne ültem a dokival, a hordágyon a sebesült.
Gondolhatod, mekkora hely volt..
juge75 505663 2010. december 3. 12:53
Válasz erre
Mienkben nem volt rádió, az antenna konzol is hiányzott.
Freddy 505662 2010. december 3. 11:35
Válasz erre
Az nagyon jó lenne, köszönöm!

Kamovos: neked is köszönöm a képeket!

A villogón gondolkodom még. Vallejos művíz formába öntése a ZiL lámpáinál bevált, szerintem ez is abból lesz, csak majd tolok bele egy kis festéket.
farkas469 505661 2010. december 3. 11:35
Válasz erre
Helló Kamovos!
Köszi a segítséget! Fel attad a leckét nekem:)
A P314-nak mi volt a feladata?
A kecsói mentőst ismerem... Elbeszélés alapján lett csinálva...
Ilyet fotóztam bontóban és nem az R-107-es vezetéke logot be a fülkébe hanem az R-123
asnak de túl rövid volt, hogy leérjen! Semilyen rögzítési helyet nem találtam a belsejében a Rádiónak! Ráadásul a korai Mentők voltak ilyenek
fehér belsővel és régi kerek lámpával... Korábban már raktan fel képet róla.
Üdv.
farkas469 505660 2010. december 3. 11:23
Válasz erre
Feddy!
Lesznek fotók! Sőt ha lesz időm akkor elküldöm neked az Uaz mentő felszerelések méreteit rajzon amit én mértem!(padok, hordány stb) Igy legalább a tied nem lesz méret hibás mint egy másik makettezöé...
Írj: farkas469@gmail.com-ra
Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.