/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
törzsbusz 506110 2011. január 13. 13:59
Válasz erre
Ez így is van. De írtam a begombolkozásról.
romeo 506109 2011. január 13. 10:31
Válasz erre
A PSzH prototípus vezetője valószínűleg nyitott búvónyílásból is vezethette a járművet, erre az is utal, hogy a tetőajtó bal oldalra van nyitva.
Üdv!
romeo 506108 2011. január 12. 21:24
Válasz erre
Igen, a fotón bizony az van (nem is egy darab)!
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv!
törzsbusz 506107 2011. január 12. 21:13
Válasz erre
PSZH proto VLTAVA
PSZH proto VLTAVA

Szia Romeo!ismereteim szerint néhány db. proto volt már a '60-as(!) években. Mind a három fegyver volt a toronyban. Az emlékeim szerint azt hiszem az 1964-es VLTAVA hadgyakorlaton halálos baleset történt (ott próbálták ki először a gépeket). Nevezetesen az egyik PSZH-val halálra gázoltak egy magyar sorkatonát. A magyarázat szerint a hjmű vezetőjének kis méretű néző prizmája miatt nem látta a katonát. Már a próbák során problémák voltak a "begombolt" üzemben, mert nem lehetett kilátni. A baleset végképp eltörölte ez a projektet. Van fotóm a VLTAVA-s változatról a VSZ gyakorlatról, de ne hangozzék nagyképűnek annyi fotóm van,hogy fogalmam sincs merre keressem, pedig szerettem volna ide benyomni. hoppá beugrott hol találom! Ime:
pilu 506106 2011. január 12. 20:55
Válasz erre
romeo 506105 2011. január 12. 20:13
Válasz erre
PSzH prototípus
PSzH prototípus

Üdv Törzsbusz!

Segítséget szeretnék kérni! Ellentmondásos anyagokat olvastam a PSzH D-944 első prototípusairól, néhány anyagban az IL-10 csatarepülőgép 20mm-es gépágyúját említik toronyfegyverként, más anyagokban pedig a MiG-15 23mm-es gépágyúját. A keceli PSzH prototípusban viszont 14,5mm-es KPVT van. Eredetileg milyen toronyfegyverzete volt a prototípusnak(prototípusoknak)?
Köszönöm!
fotó: www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh.html
romeo 506104 2011. január 12. 18:31
Válasz erre
pilu 506103 2011. január 12. 18:25
Válasz erre
Azt elfelejtettem írni, hogy az ÜZA/2 sem tekinthető szentírásnak, találkoztam már olyan típussal, ami nem szerepelt benne.
pilu 506102 2011. január 12. 18:23
Válasz erre
Az ÜZA/2 a KamAZ-4310, 5320 és 5511 alaptípusokat hozza. A 4310-nek volt rendszerben 43105 és 43106 változata is. Ha már előkerestem, az IFA W50L-re üzemanyag szállító, W50LA/F szippantó, W50L/F-Woma csatornatisztító, vízszállító és W50L/WK műhely gk-t ír. IFA W60L-ben csak tehergépkocsit.
sempi 506101 2011. január 12. 15:28
Válasz erre
Na vééégre csobbant valami a magyar haditechnikai állóvízbe:)
törzsbusz 506100 2011. január 12. 11:59
Válasz erre
nem véletlen, hogy nincs utalás. tök jó a komondor koncepciója, szakmailag viszont - lehet mát most halára van ítélve.
balaton 506099 2011. január 12. 09:28
Válasz erre
A Respirátor Zrt. honlapján még csak utalást sem találtam terepjáró fejlesztésére.
balaton 506098 2011. január 12. 09:21
Válasz erre
Hoppá! Remélem, nem áprilisi tréfa. Sok rendszeresített példányt kívánok! :)
romeo 506097 2011. január 12. 08:33
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR

Üdv!
Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press.

A több mint 90 éve alapított magyar tulajdonú cég, a Gamma Műszaki Zrt. a XXI. század technológiai fejlesztéseit is felhasználva tervezte meg a nemcsak katonai, de a katasztrófavédelem igényeit is kielégítő korszerű járművet. A komplex sugárfelderítő-rendszert magyar fejlesztésű és gyártású terepjáró járműbe integrálják.

A Komondor névre keresztelt, moduláris ballisztikai védelemmel is felvértezett robosztus terepjáró védelmi szintjét, képességeit a majdani megrendelő igényei szerint választhatja ki. A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése.

A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható speciális polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is. A közel 15 tonnás, két- vagy háromtengelyes változatban készülő jármű gyártása - a motor kivételével - Magyarországon, magyar munkaerővel valósul meg. A hazai igények kielégítésén túl lehetővé válik exportigények kielégítése is.

A Respirátor Zrt. több magyar cég részvételével kezdte meg gyártani a majdani járműcsalád első darabjait. Ennek első típusváltozatát fejleszti a Gamma Zrt., de a két cég készen áll a további fejlesztés során a magyar gyártó- és szolgáltatóipar más szereplőit is - kiemelten a magyar védelmi ipar gyártóit - összefogni és bevonni a programba.

forum.index.hu/Article/viewArticle
romeo 506096 2011. január 12. 08:14
Válasz erre
páncélos 506095 2011. január 12. 08:12
Válasz erre
Romeo!

Volt Kraz-214, és platós KamAZ is, pontos típusszámát nem tudom (meg billenő platós 5511, és terep 4310). Volt belőle hosszú fülkés és rövid fülkés is (én így hívom), a képen az utóbbi van.
romeo 506094 2011. január 11. 20:57
Válasz erre
01
01

Üdv!

A KAMAZ 53212 rendszerben volt (van) a honvédségnél?

Köszi!
törzsbusz 506093 2011. január 11. 17:44
Válasz erre
Igen, rendszeresítve volt. Lassú a topic. Mi lett véle?
romeo 506092 2011. január 11. 16:53
Válasz erre
1960_KrAZ214-205CP_2
1960_KrAZ214-205CP_2

Szeretném megkérdezni, hogy a Magyar Néphadsereg használta-e a KrAZ-214-es platós tehergépkocsit? Arról tudok, hogy a KrAZ-255B és KrAZ-260 platós változatot használta, illetve használja.
Köszönöm!
romeo 506091 2011. január 10. 23:50
Válasz erre
törzsbusz 506090 2011. január 10. 21:41
Válasz erre
Freddy 506089 2011. január 10. 21:17
Válasz erre
GAZ-51-et asszem, MAZ-200-asról tartályosról van képem.
romeo 506088 2011. január 10. 20:42
Válasz erre
Bocsi a helyesírásért, már nagyon álmos vagyok :)
romeo 506087 2011. január 10. 20:39
Válasz erre
ZISz-150
ZISz-150
ZIL-164
ZIL-164
GAZ-51
GAZ-51
GAZ-63
GAZ-63
MAZ-200
MAZ-200
JaAZ-200
JaAZ-200

Üdv!
Ezek közül mit használt a Magyar Néphadsereg? -csak a platós változatokat érdekelnek
Köszönöm!
balaton 506086 2011. január 10. 14:40
Válasz erre
Ha ez vigasztal, a Mister Kit-nél 11ezer Ft az ára :)
lucky 506085 2011. január 10. 08:38
Válasz erre
Csatlakozom juge-hoz.
Az egyedüli problémás rész a gém. de meg lehet oldani pl papírból.
Nálam már készülget egy.:)
miniman 506084 2011. január 10. 07:31
Válasz erre
Vik30 válasza óta nem merek nyilatkozni :-)
Azért azt hiszem a termékeink eddig mindenkihez eljutottak, aki azt tényleg komolyan szerette volna .
juge75 506083 2011. január 10. 05:39
Válasz erre
Miért nem csinálod meg, te magad?
törzsbusz 506082 2011. január 9. 23:35
Válasz erre
Úgy lesz, Miniman! Dolgozok rajta, csúszok postával a munkám miatt, de a jöv héten várhatod, megy postán.
joci232 506081 2011. január 9. 23:17
Válasz erre
De senki nemkötelez a megvételére...
Drága? nemveszed meg ilyen egyszerű...
Vik30 506080 2011. január 9. 22:58
Válasz erre
Akkor is marha drága!
Jimbow 506079 2011. január 9. 22:52
Válasz erre
Szia!

Ez nem egy másolat, hanem átalakító készlet, rézzel, műgyantával.
Az ára azért ennyi valószínűleg, mert kisszériás, munkaigényes.

Külföldön is kb. ennyibe kerül (37 USD).

Üdv!
Vik30 506078 2011. január 9. 22:26
Válasz erre
http://www.keletiblokk.com/main.php?kat=201
Jimbow 506077 2011. január 9. 21:56
Válasz erre
Vik30 506076 2011. január 9. 21:53
Válasz erre
Meg tudná mondani valaki hogy mi a franc kerül 7200 forintba 1 apa kocsi 1/72 ben?
Ráadásul a kocsi icm másolat! Ezer párszáz forint az icmnek a besz ára!
lacipapa 506075 2011. január 9. 20:59
Válasz erre
Piac képes is lessz?Mert akkor 1db opcio bejelentve!
Laci
miniman 506074 2011. január 9. 20:40
Válasz erre
Asszem én leszek aki megmondja...feltéve hogy Törzsbus is úgy akarja.
Némi szerencsével Móvárra...
farkas469 506073 2011. január 9. 19:17
Válasz erre
romeo 506072 2011. január 9. 18:19
Válasz erre
113
113

Üdv!
romeo 506071 2011. január 9. 14:17
Válasz erre
törzsbusz 506070 2011. január 9. 14:14
Válasz erre
Alap pótkocsi a seregben igen, "Csepel" pótkocsinak hívták, becsületes neve: EPL 3,5
lacipapa 506069 2011. január 9. 13:44
Válasz erre
Drága Barátaim!
annyi szó esik itt ,ilyen-olyan Csepel csodákról,de ki mondja meg,hogy mikor lesz már 1:35-ös gép valamelyikből?Én már nagyon várom!
Laci
romeo 506068 2011. január 9. 13:29
Válasz erre
BIG_0008518597
BIG_0008518597

Üdv!
Ez a kombináció létezett az MN-ben, katonai pótkocsi látható a fotón?
Köszi!
Fotó: Sebi978
törzsbusz 506067 2011. január 9. 11:37
Válasz erre
A B-130-at inkább mondanám a tűzoltóság állományába tartozónak. Erre utal a baloldali kereső fényszóró, illetve a tömlő - és szivattyúszállító utánfutó. Volti ilyen utánfutónk.
Freddy 506066 2011. január 9. 11:06
Válasz erre
020_A_hatarorseg_clip_image002
020_A_hatarorseg_clip_image002

Csodálkoztam volna, ha sikerül elsőre, de akkor így.
Freddy 506065 2011. január 9. 11:04
Válasz erre
romeo 506064 2011. január 9. 10:56
Válasz erre
Maz 506063 2011. január 8. 22:33
Válasz erre
Gondolatébresztőül:

Néha felvetődik, hogy ilyen-olyan járműtípus volt e a Néphadseregnél-Honvédségnél.
Régi Határőr Magazinokat nézek át éppen NIVA belső képeket keresve, ott ütötte meg a szemem a következő:

"A közúti személygépkocsi-kategóriában egyébiránt kilenc gyártmány huszonkilenc típusa üzemel a Határőrségnél."
2001/9. szám, 13. oldal.

Ez a Honvédségnél kisebb fegyveres erő egy időben szolgálatban álló egy járműkategóriája.
farkas469 506062 2011. január 8. 15:45
Válasz erre
Köszönöm de a könye be van szkennelve!
Üdv.
pilu 506061 2011. január 8. 15:43
Válasz erre
Sajnos ezek kincstári holmik voltak, még VV-műszakis koromban fényképetem, szkennelgettem őket. Én is hajtok rájuk, mint gyűjtő, de eddig ebből csak jelzőzászlóm van. VSFUAZ felszereléséről vannak ilyen hasonlóan hitvány szabályzatos képeim, ha érdekelnek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.