/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159.
romeo 506235 2011. január 20. 20:48
Válasz erre
Ilyennel már találkoztam én is (PSzH angol nyelvű kiadványokban), -Commnd Post, vagyis parancsnoki (vezetési) pont.
Pilu 506234 2011. január 20. 20:41
Válasz erre
Tán találkoztunk is. Egyébként gratulálok a gépekhez. A CP jelölés valós?
Pilu 506233 2011. január 20. 20:36
Válasz erre
Úgy emlékszemalapvetően típus eltolás van. Tehét a sima felderítő PSZH megfelel a lövész szakaszparancsnokinak, a Szpk-i a lövész szdpk-inak... Baján mintha a más típusú fellépőn kívül láttam volna rajtuk egy plusz figyelőprizmát, de nem emlékszem pontosn. Érdeklődve várom Törzsbusz D-944 könyvét, biztosan hitelt érdemlően kiterjed ezekre is.
törzsbusz 506232 2011. január 20. 20:32
Válasz erre
A C+D-re mi vittük oda más gépekkel egyetemben 2005-ben
Pilu 506231 2011. január 20. 20:32
Válasz erre
Persze. Volt egy kellemetlen élményem ezzel kapcsolatban. "Harcjárműre" játékot játszottunk, én ugrottam be elősször, a géppuskástól én vettem be a PKM-et. Közben a torony feladatot kapott és fordulni kezdett. A PKM csöve (irányzéka) beakadt az üléstartó oszlopba és odakent a motortér válaszfalához. Azt hittem kijön a belem.:)
Pilu 506230 2011. január 20. 20:27
Válasz erre
Nem, nem Mezőfalva, de a helyszínt igazán nem akarnám leírni. Azt hiszem "nem emlékszem".
romeo 506229 2011. január 20. 20:27
Válasz erre
Pilu!
Miben különbözött a sima PSzH a felderítő PSzH-F -től?
Köszi!
Pilu 506228 2011. január 20. 20:25
Válasz erre
Sajnos nincs, a szakutasításban is csak ezek vannak. A többi részlet rajz, de azok nincsenek digitalizálva. Szkennelni pedig belátható időn belül nem leszek képes.
romeo 506227 2011. január 20. 20:24
Válasz erre
Üdv Pilu!
Körbe lehetett forgatni a PSzH tornyát akkor is, ha a járműben a teljes 9 fős lövészraj volt?
romeo 506226 2011. január 20. 20:11
Válasz erre
Elnézést a helyesírásért, de szétsőben van a billentyűzetem...
joci232 506225 2011. január 20. 20:03
Válasz erre
romeo 506224 2011. január 20. 20:03
Válasz erre
Pilu!
Elölnézeti és oldalnézeti is van a PSzH-ról? Feltennéd?
Köszi!
romeo 506223 2011. január 20. 20:02
Válasz erre
Erről hallotta, kigyuladt egy BRDM-2MTF és a tűz atterjedt a másikea is.
romeo 506222 2011. január 20. 19:57
Válasz erre
Üdv pilu!
Jó kis anyag! De szeretek ilyeket nézegetni! Kösz!
Pilu 506221 2011. január 20. 19:53
Válasz erre
BRDM-2 (0422)
BRDM-2 (0422)
BRDM-2 (04521)
BRDM-2 (04521)

Sült BRDM-2. Magyarország.
Pilu 506220 2011. január 20. 19:49
Válasz erre
CS-D-944 PSZH (iraki) (01)
CS-D-944 PSZH (iraki) (01)

Érdekességként. PSZH dög Irakban. Ismeretlen művész fotója.
Pilu 506219 2011. január 20. 19:48
Válasz erre
CS-D-944 PSZH-CP (01)
CS-D-944 PSZH-CP (01)
CS-D-944 PSZH-CP (02)
CS-D-944 PSZH-CP (02)
CS-D-944 PSZH-CP (03)
CS-D-944 PSZH-CP (03)

Tán zászlóalj pk-i gépek. Az első valamelyik kiadványból, a másik C+D kiállításról. Nem tudom a CP jelölés helytálló-e, a 14. GL.DD.-nál így voltak nyílvántartva.
Pilu 506218 2011. január 20. 19:43
Válasz erre
CS-D-944 PSZH (90)
CS-D-944 PSZH (90)
CS-D-944 PSZH (91)
CS-D-944 PSZH (91)
CS-D-944 PSZH (93)
CS-D-944 PSZH (93)
CS-D-944 PSZH (96)
CS-D-944 PSZH (96)

Ezt a dögöt Csobánkán fotóztam. 2007-ben már nem volt ott. Szerintem makettezéshez, a szerkezet tanulmányozásához az ilyen kiégett gépek a leghasznosabbak.
Pilu 506217 2011. január 20. 19:38
Válasz erre
CS-D-944 PSZH (32)
CS-D-944 PSZH (32)

Ezek a sápadt változatok a Magyar Honvédból lettek szkennelve. A 108. GL.DD.-nál a felderítő század gépein volt ez a fajta fellépő.
Pilu 506216 2011. január 20. 19:36
Válasz erre
CS-D-944 PSZH (02)
CS-D-944 PSZH (02)
CS-D-944 PSZH (03)
CS-D-944 PSZH (03)
CS-D-944 PSZH (04)
CS-D-944 PSZH (04)

Üdv.
Nagy kedvencem a PSZH. Talán mert sorkatonaként még volt alkalmam rajta művelni az orális szex bizonyos elemeit. Ezek itt a szakutasításából valók.
romeo 506215 2011. január 20. 19:11
Válasz erre
Halihó, van itt Valaki, vagy már csak én fórumozok :))
romeo 506214 2011. január 20. 18:53
Válasz erre
Most látom csak, hogy ők a PSzH prototípust FUG-2 -nek nevezik...
romeo 506213 2011. január 20. 16:36
Válasz erre
Ja, a forrás egy cseh katonai folyóiratból származik - ATOM
romeo 506212 2011. január 20. 16:34
Válasz erre
D944 + FUG-66
D944 + FUG-66

A külömbség jól látható.
romeo 506211 2011. január 20. 15:27
Válasz erre
Érdekes lenne egy ilyen makettet építeni, csak fotókra lenne szükség. Egyelőre csak rajzon láttam.
romeo 506210 2011. január 20. 08:27
Válasz erre
romeo 506209 2011. január 20. 08:25
Válasz erre
PSzH prototípus  (Bajtos Iván)
PSzH prototípus (Bajtos Iván)

Üdv Törzsbusz!
Ez az ábra a Haditechnika 2001/3. számában jelent meg, ezen a PSzH prototípus elölnézetben is látható.
szerző: Bajtos Iván
romeo 506208 2011. január 19. 22:38
Válasz erre
önj. aknavető
önj. aknavető

Üdv Törzsbusz!
Állítólag a PSzH prototípusnak volt egy torony nélküli változata is, a torony helyén lévő nyílásban 82mm-es 37M aknavetővel -erről hallottál. Az eredetiről levettem a tornyot, valahogy így nézhetett ki.
Köszi!
Rajz: átalakított, eredeti Bajtos Iván
romeo 506207 2011. január 19. 22:24
Válasz erre
Jaj, ne! Így elherdálni az egyedi magyar haditechnikát...
Maz 506206 2011. január 19. 22:19
Válasz erre
Az a kísérleti öntött torony emlékeim szerint Kecelen van leb.szva a központi épület mögött.
romeo 506205 2011. január 19. 22:18
Válasz erre
PSzH D-944  MN  díszszemle
PSzH D-944 MN díszszemle

Na és akkor egy ráadás, valamelyik április 4.-i díszszemle.
romeo 506204 2011. január 19. 22:16
Válasz erre
PSzH D-944  B.I.
PSzH D-944 B.I.

Van egy rajzom a D944-ről is.
Szerző: Bajtos Iván
romeo 506203 2011. január 19. 22:14
Válasz erre
PSzH prototípus  B.I.
PSzH prototípus B.I.

Üdv Törzsbusz!
Végre megvan! Tehát, ez a PSzH prototípus érdekes toronnyal és 20 vagy 23mm-es gépágyúval.
Szerző: Bajtos Iván (a Haditechnikában is voltak rajzai)
kamovos 506202 2011. január 19. 21:54
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Bizony, bizony!

Viszont a fiatalság az ilyen és ehhez hasonló cikkeken nől fel!
Aztán jönnek ide, és kiosztják az embert, mert ezt olvasták, és azt hiszik, hogy igaz!
Sajnos!

Üdv: kamovos
törzsbusz 506201 2011. január 19. 21:49
Válasz erre
ÓÓÓ,hát biztosan nem szándékos,de óóriási tévedéés! Egy szovjet BRDM-2 lett átnevezve!
kamovos 506200 2011. január 19. 21:30
Válasz erre
Sziasztok!

Kerestem a Fug-66-ot a googlin és ezt találtam!

www.google.hu/imgres

eég szépen kipofozot példány.

Üdv: kamovos
romeo 506199 2011. január 19. 21:20
Válasz erre
törzsbusz 506198 2011. január 19. 21:16
Válasz erre
Hálás lennék ha a könyvemhez felhasználhatnám Bajtos István rajzát.
törzsbusz 506197 2011. január 19. 21:14
Válasz erre
rendőrségi
rendőrségi

Itt egy "kék" változat.
törzsbusz 506196 2011. január 19. 21:13
Válasz erre
PSZH proto VLTAVA
PSZH proto VLTAVA

ÜdvRomeo!

A képen amit a 3531 sz. hozzászólásomhoz kapcsoltam, 6-nál több gép látható. Igazából utána kéne néznem ,hogy a fejlesztéshez milyen információ tartozik. Nem emlékszem,hogy ugyanebben a hozzászólásomban melyik VLTAVA gyaksit említettem, mivel a korai PSZH 1966-ban jelent meg, tehát valószínűleg a VLTAVA 66 -on "dolgoztak". A D-442A verziót Én is hallottam ami logikus, mivel a D-442 bázisán fejlesztették ki.
romeo 506195 2011. január 19. 20:40
Válasz erre
A PSzH prototípusról létezik egy Bajtos Iván által készített rajz, amelyen a torony egészen más allakú, hirtelen nem tudom megtalálni.
romeo 506194 2011. január 19. 20:34
Válasz erre
Üdv Pilu!
A küzdőtér fotója nagyon jó, a torony belsejéről nincs véletlenül?
romeo 506193 2011. január 19. 20:32
Válasz erre
Törzsbusz!
Azt írják sok helyen, hogy ebből a PSzH prototípusból csak 4 db lett legyártva, ez megállja a helyét?
Köszi!
romeo 506192 2011. január 19. 20:29
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
És a FUG-66 jó? Mellesleg láttam már D-442A típusnév alatt is. Vajon melyik a helyes megnevezés?
törzsbusz 506191 2011. január 19. 20:15
Válasz erre
AZ "OT" - hadrendi jelölés volt a Csehszlovák Néphadseregeben. 65 típusjel a magyar FUG D-442 típust jelöli és vidrának nevezték el, úszó képessége miatt. A D-944 nem volt a cseheknél.
Pilu 506190 2011. január 19. 20:01
Válasz erre
Nem tudok rá értelmes választ adni. Pedig saját képeim, én neveztem el őket. Régen történt.
törzsbusz 506189 2011. január 19. 19:58
Válasz erre
Kedves Pilu,ez miért OT-65 (VYDRA)?
juge75 506188 2011. január 19. 19:50
Válasz erre
Pilu 506187 2011. január 19. 19:43
Válasz erre
Jó a meglátás, bár nem rakétás. Lásd 3599. hsz. második mondat.
Pilu 506186 2011. január 19. 19:41
Válasz erre
Nincs ebben fura, Te vagy a tagság kissebb része. Mi az egyébként, ha nem KPV? Nekem annak tűnik, és emlékeim szerint a cikk írójának is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159.