/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
juge75 506316 2011. január 26. 05:49
Válasz erre
Használni nem használták, de karban kellett tartani azokat is.
Ezeken elolvasható volt az eredeti gyári szám, a gyártási idő, és a gyártó cég neve, amire nem voltak akkoriban túl büszkék, nem is nagyon mutogatták.
juge75 506315 2011. január 26. 05:44
Válasz erre
Édesapám, 1966. Július 28.-án vonult be az MN 2314 Kalocsa állományába, az akkori technika zöme 85mm-es Ksz-12, 37mm-es AZP-39 és később 57mm-es légvédelmi lövegek voltak.
Ezek vontatására különféle, és vegyes technika volt rendszeresítve, melyek között volt Rába Botond háború utáni, és eredeti példány is!
Freddy 506314 2011. január 25. 23:24
Válasz erre
MAN-okról a Pro-modellben van egy cikk. 4540-es, illetve 4560-as típus, 6 db terepjáró, és 29 darab közúti változatot vett a MH, hogy milyen különbség van köztük makettezési szempontból, nem tudom:)

HX32 nevében valószínűleg csak véletlen a H, nem Rába-gyártmány. Ettől függetlenül alighanem sok Rába-alkatrész van benne, a Rába a MAN-nak sokféle alkatrészt szállít.
Freddy 506313 2011. január 25. 23:04
Válasz erre
Ebből a könyvből vannak:
www.marotikonyvker.hu/products/product_7826.html
Hasznos könyv, akár a második vh-s, akár a modern (egészen a H18-ig és társaiig) magyar járművek érdeklik az embert, és sok érdekes kép is van benne.
Freddy 506312 2011. január 25. 22:58
Válasz erre
Utolsó bekezdéshez még annyit, hogy a Rákosi-érában minden ment a kohóba, mert kellett a nyersanyag (oylat is hallottam, hogy még lovagi páncélok is), szóval bármi is volt, szinte biztosra vehető, hogy az ötvenes évek legelejét nem élte túl.
romeo 506311 2011. január 25. 22:55
Válasz erre
Üdv Freddy!
Köszönöm a fáradságodat! Nekem ezek új adadtok.
Jó éjszakát!
Freddy 506310 2011. január 25. 22:37
Válasz erre
Utánanéztem a dolgoknak.
A második világháborús vereség után az új magyar hadseregnek semmilyen gépkocsija nem volt, a ruszkiktól kaptak egy Buickot ('45 március 6-án), majd áprilisban még 5, egykori német kocsit Romániából. Szóval olyan, hogy kir. honvédségi cucc épségben a debreceni kormány hadseregének kezére került, nem volt.
Aztán lassan megindult az élet, a romok alól előkapart roncsokat próbálták szolgálatba állítani: egy 47 április 9-ei jelentés szerint a gépjárműállomány 80%-a selejtezésre érett volt, egy részét következő évre selejtezték is. Hogy ezek között mennyi Maros volt, nem tudni.
Ekkor két úgymond nagyobb beszerzés volt: egy amerikai vásárlás (vipponok ekkor kerültek Mo-ra nagyobb számban), és az Ausztriában lefoglalt egykori M. kir. honvédségi készletek hazahozatala. Na, ekkor került haza 4 (vagy 10, amiből 6 sebesültszállító, a szöveg nekem nem egyértelmű) Maros, olyanok, amik 1000 km-t se futottak.
A Rába egyébként kis kapacitással, de dolgozott az időszakban, 60-70 kocsit gyártottak per hónap. Hogy mit, az nem derül ki, leszámítva 5 Botondot, amiket megmaradt, félkész alkatrészekből fejeztek be/raktak össze.
Ezután jött a Rákosi-féle iparfejlesztés, és a Csepelek kora. A fentebb részletezett járművek az 50-es évek elejére teljesen kifingtak.

Szóval volt Maros, de hogy mennyi, azt nem tudni.
romeo 506309 2011. január 25. 21:44
Válasz erre
Üdv Jimbow!
Ha nem tévedek: MAN 4540.
Jimbow 506308 2011. január 25. 21:40
Válasz erre
Amúgy a MAN HX32-höz a Rábának semmi köze? Mert a H sorozat az saját, MAN licenszű kabinokkal.

De a HX32 megmaradt MAN néven...
Jimbow 506307 2011. január 25. 21:32
Válasz erre
Sajna egyikről sincs, se MAN, se Rába. Pedig jól jönne.
A MAN-nak van valami pontosabb neve azt leszámítva, hogy 10 tonna? Vagy ez is HX32?

Üdv!
romeo 506306 2011. január 25. 21:11
Válasz erre
Joci!
Én most takarítok a fotók közt ( kb. úgy 5-6000 fotó légierőt is beleértve).
Ha találok ígérem, felteszem!
joci232 506305 2011. január 25. 21:08
Válasz erre
A Manról esetleg ha van több képed elküldöd?
(újból neki esek a régebben összerakott 1:35-ös MAN 10 T-nak)

joci232@hotmail.com

Köszönöm!
romeo 506304 2011. január 25. 21:06
Válasz erre
RÁBA H22
RÁBA H22

Üdv Joci232!
Ha jól tudom az MH csak ezt az 1 db 8x8 RÁBA H22-t használja (talán Kaposváron).
romeo 506303 2011. január 25. 20:55
Válasz erre
Üdv Jimbow!
Ez már megvan az albumodaban?
romeo 506302 2011. január 25. 20:54
Válasz erre
joci232 506301 2011. január 25. 20:53
Válasz erre
joci232 506300 2011. január 25. 20:52
Válasz erre
Romeo!

Képed lenne a magyar 10T manról?

Köszönöm!
romeo 506299 2011. január 25. 20:52
Válasz erre
IMG_3842
IMG_3842

ÍÜdv Jimbow!
Itt van egy fotó honvédségi 10t MAN-ról.
fotó: Károly (Charlie21)
romeo 506298 2011. január 25. 20:44
Válasz erre
Sima platós is van a honvédségnél, a Bundeswehrtől kaptuk 2002-2003-ban.
Üdv!
Jimbow 506297 2011. január 25. 20:43
Válasz erre
phoca_thumb_l_DSCF1678
phoca_thumb_l_DSCF1678
phoca_thumb_l_DSCF196333
phoca_thumb_l_DSCF196333

Szia!
Igen, csak nem sima platós. MAN HX32 konténerszállító és MVJ.

Üdv!
romeo 506296 2011. január 25. 20:41
Válasz erre
Igen, a képen látható 10T MAN típus hadrenben van a honvédségnél.
A Rába H22-ből 1 darabról tudok a honvédség állományában.
Üdv!
joci232 506295 2011. január 25. 20:39
Válasz erre
MAN_10t
MAN_10t

Urak!

Volt (van) rendszerben nálunk 10 T-ás MAN?
(vagy 4 tengelyes Rába)?
romeo 506294 2011. január 25. 20:29
Válasz erre
4398536_1
4398536_1
4398536_2
4398536_2

Ezeket találtam a Cspel D-594-ről, de ez nem a katonai 4x4 változat.
romeo 506293 2011. január 25. 18:47
Válasz erre
Üdv!
A Csepel a 90-es években megtervezte a D-594 TOLDI 4x4 terepjáró tehergépkocsit, létezik róla fotó, hány darab lett legyártva, csak csapatpróba volt?
Köszönöm!
romeo 506292 2011. január 25. 17:47
Válasz erre
specnaz78 506291 2011. január 25. 17:42
Válasz erre
Sziasztok!

Egy-két ilyen képnek én is örülnék. Illetve, ha van valakinek P-19, és P-15 radarállomásokról régi képe. Előre is köszönöm.

Üdv: specnaz78

cz_norbert@citromail.hu
juge75 506290 2011. január 25. 17:34
Válasz erre
Ez valamiféle videóból van kivéve?
juge75 506289 2011. január 25. 17:32
Válasz erre
romeo 506288 2011. január 25. 17:31
Válasz erre
MVC-091F
MVC-091F

Üdv!
Igen!
fotó: Kiss Ákos
SENNÁS 506287 2011. január 25. 17:28
Válasz erre
Helló.Vagy amin kampó van és emelni kell.Illetve amit elbírt(talán 7t)van ráírva?
juge75 506286 2011. január 25. 17:25
Válasz erre
Vasúti kocsiból szedték ki vele a rakéta konténereket.
Jimbow 506285 2011. január 25. 17:08
Válasz erre
Lefogadnám, hogy légvédelmi rakétákat pakolásztak vele :)
juge75 506284 2011. január 25. 17:05
Válasz erre
romeo 506283 2011. január 25. 16:18
Válasz erre
8028359_56367c1e48aaeb3c1e9409d514ca673f_l
8028359_56367c1e48aaeb3c1e9409d514ca673f_l

Sokan összetévesztik a 9T31M1 típussal, ilyen is volt a honvédségben.
juge75 506282 2011. január 25. 16:13
Válasz erre
romeo 506281 2011. január 25. 16:12
Válasz erre
Freddy 506280 2011. január 25. 16:02
Válasz erre
Ha megvan a Csepel 350-es könyv, abban az elején van pár oldal a magyar gépjárműipar és -állomány háború utáni pár évéről. Egy szóban: siralmas.
De még megnézem majd a Magyar autógyárak katonai járművei c. könyvben..
Freddy 506279 2011. január 25. 16:00
Válasz erre
Nem igen hinném, hogy bármilyen gyár olyan állapotban lett volna. Abból kiindulva, hogy a Weiss-Manfréd-gyár újjáépítése is csak azután lett befejezve, hogy az első Csepel kigurult belőle- vagy öt évvel a háború után.
romeo 506278 2011. január 25. 15:55
Válasz erre
KS2573-2_2
KS2573-2_2
KS2573-2_3
KS2573-2_3
KC-2573-2
KC-2573-2

Üdv!
A típusa: KSz-2573-2
Jimbow 506277 2011. január 25. 15:35
Válasz erre
DSC00572
DSC00572

Sziasztok!

Ennek van valami spec. neve, vagy csak Ural-4320 x tonnás daruval?

Köszi!
romeo 506276 2011. január 25. 14:47
Válasz erre
A háború után már nem gyártották?
Freddy 506275 2011. január 25. 14:35
Válasz erre
Egy pár, romok alól előkapart példányt biztos használtak.
Kisit hasonlít a fülkéje a Csepelére, biztos nem véletlen.
romeo 506274 2011. január 25. 14:21
Válasz erre
Rába-Maros
Rába-Maros
Rába-Maros makett
Rába-Maros makett

Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy 1945 után mennyire volt elterjedve a RÁBA MAROS tehergépkocsi a magyar demokratikus hadseregben, illetve néphadseregben?
Köszönöm!
Wrecker 506273 2011. január 25. 09:58
Válasz erre
Farkas 469!

Köszönöm a választ!
G400CDI 506272 2011. január 24. 23:32
Válasz erre
Igen, és ha jól emlékszem, ezekre lettek telepítve olyan nyalánkságok, mint UB blokk meg golyószóró meg egyebek.
(Azonnali reagálás hajnala.)
G400CDI 506271 2011. január 24. 23:30
Válasz erre
romeo 506270 2011. január 24. 23:24
Válasz erre
farkas469 506269 2011. január 24. 23:23
Válasz erre
Most kaptam egy infót, hogy Pápa...
romeo 506268 2011. január 24. 23:06
Válasz erre
Üdv!
Erről biztosan nincs fotóm, most látom először...
romeo 506267 2011. január 24. 23:05
Válasz erre
Üdv!
Erről biztosan nincs fotóm, most látom először...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.