<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
juge75 | Adatlap | 506316 | 2011. január 26. 05:49 | ||
juge75 | Adatlap | 506315 | 2011. január 26. 05:44 | ||
Édesapám, 1966. Július 28.-án vonult be az MN 2314 Kalocsa állományába, az akkori technika zöme 85mm-es Ksz-12, 37mm-es AZP-39 és később 57mm-es légvédelmi lövegek voltak. Ezek vontatására különféle, és vegyes technika volt rendszeresítve, melyek között volt Rába Botond háború utáni, és eredeti példány is! | |||||
Freddy | Adatlap | 506314 | 2011. január 25. 23:24 | ||
MAN-okról a Pro-modellben van egy cikk. 4540-es, illetve 4560-as típus, 6 db terepjáró, és 29 darab közúti változatot vett a MH, hogy milyen különbség van köztük makettezési szempontból, nem tudom:) HX32 nevében valószínűleg csak véletlen a H, nem Rába-gyártmány. Ettől függetlenül alighanem sok Rába-alkatrész van benne, a Rába a MAN-nak sokféle alkatrészt szállít. | |||||
Freddy | Adatlap | 506313 | 2011. január 25. 23:04 | ||
Ebből a könyvből vannak: www.marotikonyvker.hu/products/product_7826.html Hasznos könyv, akár a második vh-s, akár a modern (egészen a H18-ig és társaiig) magyar járművek érdeklik az embert, és sok érdekes kép is van benne. | |||||
Freddy | Adatlap | 506312 | 2011. január 25. 22:58 | ||
Utolsó bekezdéshez még annyit, hogy a Rákosi-érában minden ment a kohóba, mert kellett a nyersanyag (oylat is hallottam, hogy még lovagi páncélok is), szóval bármi is volt, szinte biztosra vehető, hogy az ötvenes évek legelejét nem élte túl. | |||||
romeo | Adatlap | 506311 | 2011. január 25. 22:55 | ||
Üdv Freddy! Köszönöm a fáradságodat! Nekem ezek új adadtok. Jó éjszakát! | |||||
Freddy | Adatlap | 506310 | 2011. január 25. 22:37 | ||
Utánanéztem a dolgoknak. A második világháborús vereség után az új magyar hadseregnek semmilyen gépkocsija nem volt, a ruszkiktól kaptak egy Buickot ('45 március 6-án), majd áprilisban még 5, egykori német kocsit Romániából. Szóval olyan, hogy kir. honvédségi cucc épségben a debreceni kormány hadseregének kezére került, nem volt. Aztán lassan megindult az élet, a romok alól előkapart roncsokat próbálták szolgálatba állítani: egy 47 április 9-ei jelentés szerint a gépjárműállomány 80%-a selejtezésre érett volt, egy részét következő évre selejtezték is. Hogy ezek között mennyi Maros volt, nem tudni. Ekkor két úgymond nagyobb beszerzés volt: egy amerikai vásárlás (vipponok ekkor kerültek Mo-ra nagyobb számban), és az Ausztriában lefoglalt egykori M. kir. honvédségi készletek hazahozatala. Na, ekkor került haza 4 (vagy 10, amiből 6 sebesültszállító, a szöveg nekem nem egyértelmű) Maros, olyanok, amik 1000 km-t se futottak. A Rába egyébként kis kapacitással, de dolgozott az időszakban, 60-70 kocsit gyártottak per hónap. Hogy mit, az nem derül ki, leszámítva 5 Botondot, amiket megmaradt, félkész alkatrészekből fejeztek be/raktak össze. Ezután jött a Rákosi-féle iparfejlesztés, és a Csepelek kora. A fentebb részletezett járművek az 50-es évek elejére teljesen kifingtak. Szóval volt Maros, de hogy mennyi, azt nem tudni. | |||||
romeo | Adatlap | 506309 | 2011. január 25. 21:44 | ||
Üdv Jimbow! Ha nem tévedek: MAN 4540. | |||||
Jimbow | Adatlap | 506308 | 2011. január 25. 21:40 | ||
Amúgy a MAN HX32-höz a Rábának semmi köze? Mert a H sorozat az saját, MAN licenszű kabinokkal. De a HX32 megmaradt MAN néven... | |||||
Jimbow | Adatlap | 506307 | 2011. január 25. 21:32 | ||
Sajna egyikről sincs, se MAN, se Rába. Pedig jól jönne. A MAN-nak van valami pontosabb neve azt leszámítva, hogy 10 tonna? Vagy ez is HX32? Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 506306 | 2011. január 25. 21:11 | ||
Joci! Én most takarítok a fotók közt ( kb. úgy 5-6000 fotó légierőt is beleértve). Ha találok ígérem, felteszem! | |||||
joci232 | Adatlap | 506305 | 2011. január 25. 21:08 | ||
A Manról esetleg ha van több képed elküldöd? (újból neki esek a régebben összerakott 1:35-ös MAN 10 T-nak) joci232@hotmail.com Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 506304 | 2011. január 25. 21:06 | ||
romeo | Adatlap | 506303 | 2011. január 25. 20:55 | ||
romeo | Adatlap | 506302 | 2011. január 25. 20:54 | ||
joci232 | Adatlap | 506301 | 2011. január 25. 20:53 | ||
gondolatolvasó vagy :D | |||||
joci232 | Adatlap | 506300 | 2011. január 25. 20:52 | ||
romeo | Adatlap | 506299 | 2011. január 25. 20:52 | ||
romeo | Adatlap | 506298 | 2011. január 25. 20:44 | ||
Sima platós is van a honvédségnél, a Bundeswehrtől kaptuk 2002-2003-ban. Üdv! | |||||
Jimbow | Adatlap | 506297 | 2011. január 25. 20:43 | ||
Szia! Igen, csak nem sima platós. MAN HX32 konténerszállító és MVJ. Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 506296 | 2011. január 25. 20:41 | ||
Igen, a képen látható 10T MAN típus hadrenben van a honvédségnél. A Rába H22-ből 1 darabról tudok a honvédség állományában. Üdv! | |||||
joci232 | Adatlap | 506295 | 2011. január 25. 20:39 | ||
romeo | Adatlap | 506294 | 2011. január 25. 20:29 | ||
Ezeket találtam a Cspel D-594-ről, de ez nem a katonai 4x4 változat. | |||||
romeo | Adatlap | 506293 | 2011. január 25. 18:47 | ||
Üdv! A Csepel a 90-es években megtervezte a D-594 TOLDI 4x4 terepjáró tehergépkocsit, létezik róla fotó, hány darab lett legyártva, csak csapatpróba volt? Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 506292 | 2011. január 25. 17:47 | ||
Azt nem tudom. | |||||
specnaz78 | Adatlap | 506291 | 2011. január 25. 17:42 | ||
Sziasztok! Egy-két ilyen képnek én is örülnék. Illetve, ha van valakinek P-19, és P-15 radarállomásokról régi képe. Előre is köszönöm. Üdv: specnaz78 cz_norbert@citromail.hu | |||||
juge75 | Adatlap | 506290 | 2011. január 25. 17:34 | ||
Ez valamiféle videóból van kivéve? | |||||
juge75 | Adatlap | 506289 | 2011. január 25. 17:32 | ||
Ez egy speciális "gerenda". | |||||
romeo | Adatlap | 506288 | 2011. január 25. 17:31 | ||
SENNÁS | Adatlap | 506287 | 2011. január 25. 17:28 | ||
Helló.Vagy amin kampó van és emelni kell.Illetve amit elbírt(talán 7t)van ráírva? | |||||
juge75 | Adatlap | 506286 | 2011. január 25. 17:25 | ||
Vasúti kocsiból szedték ki vele a rakéta konténereket. | |||||
Jimbow | Adatlap | 506285 | 2011. január 25. 17:08 | ||
Lefogadnám, hogy légvédelmi rakétákat pakolásztak vele :) | |||||
juge75 | Adatlap | 506284 | 2011. január 25. 17:05 | ||
És tudod mire használták? | |||||
romeo | Adatlap | 506283 | 2011. január 25. 16:18 | ||
Sokan összetévesztik a 9T31M1 típussal, ilyen is volt a honvédségben. | |||||
juge75 | Adatlap | 506282 | 2011. január 25. 16:13 | ||
És a gumi is alapvetően más. | |||||
romeo | Adatlap | 506281 | 2011. január 25. 16:12 | ||
Freddy | Adatlap | 506280 | 2011. január 25. 16:02 | ||
Ha megvan a Csepel 350-es könyv, abban az elején van pár oldal a magyar gépjárműipar és -állomány háború utáni pár évéről. Egy szóban: siralmas. De még megnézem majd a Magyar autógyárak katonai járművei c. könyvben.. | |||||
Freddy | Adatlap | 506279 | 2011. január 25. 16:00 | ||
Nem igen hinném, hogy bármilyen gyár olyan állapotban lett volna. Abból kiindulva, hogy a Weiss-Manfréd-gyár újjáépítése is csak azután lett befejezve, hogy az első Csepel kigurult belőle- vagy öt évvel a háború után. | |||||
romeo | Adatlap | 506278 | 2011. január 25. 15:55 | ||
Üdv! A típusa: KSz-2573-2 | |||||
Jimbow | Adatlap | 506277 | 2011. január 25. 15:35 | ||
romeo | Adatlap | 506276 | 2011. január 25. 14:47 | ||
A háború után már nem gyártották? | |||||
Freddy | Adatlap | 506275 | 2011. január 25. 14:35 | ||
Egy pár, romok alól előkapart példányt biztos használtak. Kisit hasonlít a fülkéje a Csepelére, biztos nem véletlen. | |||||
romeo | Adatlap | 506274 | 2011. január 25. 14:21 | ||
Wrecker | Adatlap | 506273 | 2011. január 25. 09:58 | ||
G400CDI | Adatlap | 506272 | 2011. január 24. 23:32 | ||
Igen, és ha jól emlékszem, ezekre lettek telepítve olyan nyalánkságok, mint UB blokk meg golyószóró meg egyebek. (Azonnali reagálás hajnala.) | |||||
G400CDI | Adatlap | 506271 | 2011. január 24. 23:30 | ||
romeo | Adatlap | 506270 | 2011. január 24. 23:24 | ||
MiG23papa-t kellene megkérdezni. | |||||
farkas469 | Adatlap | 506269 | 2011. január 24. 23:23 | ||
Most kaptam egy infót, hogy Pápa... | |||||
romeo | Adatlap | 506268 | 2011. január 24. 23:06 | ||
Üdv! Erről biztosan nincs fotóm, most látom először... | |||||
romeo | Adatlap | 506267 | 2011. január 24. 23:05 | ||
Üdv! Erről biztosan nincs fotóm, most látom először... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Ezeken elolvasható volt az eredeti gyári szám, a gyártási idő, és a gyártó cég neve, amire nem voltak akkoriban túl büszkék, nem is nagyon mutogatták.