/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 506422 2011. február 13. 17:53
Válasz erre
Pilu 506421 2011. február 13. 17:50
Válasz erre
Az AKVA-ról csak annyit tudok, hogy bizonyos egészségügyi szakalegységek anyaga volt és desztilláltvíz előállítására alkalmazták. Később ezt a típust váltotta a KF-be telepített "Lombik" típusú DSB. Maga az utánfutó alváza és a burkolatának nagy része megegyezik a VLG utánfutójával. A 90-es évek elején rengeteget láttam Jászberényben az EÜ. raktárban. Megpróbálok adatokat szerezni, hátha sikerül.
Pilu 506420 2011. február 13. 17:44
Válasz erre
Üdv!
A Prága vérszállító-hűtő kocsi volt. Mellette egy jéggyártó berendezés van, amit apámnak át kellett adnia afganisztánba, még amikor a szovjetek harcoltak arrafelé.
romeo 506419 2011. február 13. 16:39
Válasz erre
Üdv Pilu!
Ez a jármű mire szolgált?
Köszönöm!
törzsbusz 506418 2011. február 13. 16:36
Válasz erre
Akváról van-e esetleg valamilyen adat,vagy további kép? Köszönöm a fotókat,szeretném felhasználni. További más MN-ben rendszeresített technikáról van-e fotó? Köszönöm!
st_patrick 506417 2011. február 13. 13:46
Válasz erre
Szia Kamovos!
Köszönöm a válaszod, legalább a hidraulikarendszerről fennmaradt valami infó. Sajnos Tomika (is) tipikus magyar sikertörténet, a puszta létezése is a szerencsének köszönhető. Az meg hogy a vele kapcsolatos infók, szabályzatok hivatalosan is megmeneküljenek... Köszönöm!
st_patrick 506416 2011. február 13. 13:41
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Igen, őrá gondoltam! Először kb. 18 éve találkoztam vele a gyengélkedő mögött, akkor még minden benne volt hátul is. A múzeumba már "üresen" érkezett, nehéz dolgotok lesz eredeti állapotba visszaállítani. Esetleg rendelkezel róla valamilyen dokumentációval?
Pilu 506415 2011. február 13. 13:09
Válasz erre
AKVA (01)
AKVA (01)
Jéggyártó (01)
Jéggyártó (01)
VSZ gk. hát.néz. (02)
VSZ gk. hát.néz. (02)
VSZ gk. Praga (01)
VSZ gk. Praga (01)
VSZ gk. géptér (03)
VSZ gk. géptér (03)
VSZ gk. géptér (04)
VSZ gk. géptér (04)
VSZ gk. hűtőtér (05)
VSZ gk. hűtőtér (05)

Sajnos ebből a kategóriából ennyi az összes, ezért ide töltöttem fel, ha nem gond.
Pilu 506414 2011. február 13. 13:02
Válasz erre
KRAZ-255 (10)
KRAZ-255 (10)
KRAZ-255 (11)
KRAZ-255 (11)
KRAZ-255 (11)
KRAZ-255 (11)
KRAZ-255 (13)
KRAZ-255 (13)
KRAZ-255 (14)
KRAZ-255 (14)
KRAZ-255 (15)
KRAZ-255 (15)
KRAZ-255 (16)
KRAZ-255 (16)
KRAZ-255 (17)
KRAZ-255 (17)
KRAZ-255 (18)
KRAZ-255 (18)
KRAZ-255 (19)
KRAZ-255 (19)
KRAZ-255 (20)
KRAZ-255 (20)
KRAZ-255 (21)
KRAZ-255 (21)
KRAZ-255 (22)
KRAZ-255 (22)
KRAZ-255 (23)
KRAZ-255 (23)

Egy autó, amiről még nem mondott le a sereg és törődést is kap. (még)
törzsbusz 506413 2011. február 13. 12:24
Válasz erre
Köszönöm Pilu,

m.h.g@mailbox.hu -ha lenne bármilyen, feldogozható témájú fotó ezen kívül. Üdv.
Kamovos 506412 2011. február 12. 20:47
Válasz erre
Szia st_patrick!

A mi-2-vel kapcsolatban:
VSF akárcsak a Kamovnál, a csirkecombnál is a harci változat, jobb első ülése előtt volt elhelyezve.
A tápot nem tudom honnan kapta!
Ezeknek az eszközöknek a ki és beépítése után nem kellet berepülést végrehajtani!
Nem csak mi nem szerettük a típust, de akikkel együtt kellet dolgozni, azok sem szívesen ültek bele.
Amíg volt Kamov, addig direkt azt kérték.

A hidraulika blokk volt a GB-6-os.
A hidraulika szivattyú N 2-es volt.
A hidraulika szivattyú minimális fordulatszáma 1750
Normál üzeme 2000-2450 ford/perc
Nyomás tartománya 63-84 kg/cm2

Üdv: kamovos
Pilu 506411 2011. február 12. 20:29
Válasz erre
Részemről a megtiszteltetés. természetesen a képek bármilyen tudományos munkához rendelkezésre állnak.
Kamovos 506410 2011. február 12. 20:27
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Amikor Börgöndö megszűnt a reptér, akkor teljesen üzemképesen került át Szolnokra!
A hidraulika rendszeréről dolgoztunk, és a berepüléseknél a kompenzáló betonon róla indították a csirkecombokat.

A felújítás során, szétszereléskor, és összeszerelés közben, csináljatok jó sok képet!

Üdv: kamovos
SENNÁS 506409 2011. február 12. 20:06
Válasz erre
760714GAZ_AAA_Soviet_Truck
760714GAZ_AAA_Soviet_Truck

Sziasztok.Keresnék összerakási útmutatót ilyen zvezda Gaz-AAA teherautóhoz.
Köszönet:SENNÁS
törzsbusz 506408 2011. február 12. 19:52
Válasz erre
10134067a
10134067a
IMG_7871
IMG_7871
IMG_7877
IMG_7877
IMG_7878
IMG_7878
gaz69-3
gaz69-3
IMG_7897
IMG_7897

Gazvankilenc!

Gyönyörű makett 35-ben, mely jó alap a Tomika megépítéséhez is.
http://www.1999.co.jp/eng/10134067
törzsbusz 506407 2011. február 12. 19:46
Válasz erre
Üdv Pilu!

Köszönöm a kiigazítást melyet szívesen veszek. Ugye törekszünk arra,hogy minél többet tudjunk, de hát nem tudhatunk mindent. Köszönettel venném, ha képek eredetijét könyvemben felhasználhatnám.
Pilu 506406 2011. február 12. 19:28
Válasz erre
Üdv!
Kissé későn találtam a képekre és a hozzászólásra, de meg kell jegyeznem, hogy ez nem víztisztító Prága, hanem vérszállító-hűtő. A képek eredetije a tulajdonomban van, és apám csináltatta őket tartalékos katonák oktatásához.
Pilu 506405 2011. február 12. 19:16
Válasz erre
Ezeken a képeken én is rajta vagyok. Bár tudom, ennek információ értéke nincs.
juge75 506404 2011. február 12. 19:12
Válasz erre
sempi 506403 2011. február 12. 17:05
Válasz erre
Én régóta megakarom építeni őkelmét 72-esben.
Tudtok róla hogy valamelyik gyártó kiadta volna? Vagy hogy egyáltalán átalakítható-e valamelyik APA kocsivá?
egyébként ilyen a jelenlegi állapota:www.repulomuzeum.hu/Sztori/Tomika.htm
törzsbusz 506402 2011. február 12. 15:40
Válasz erre
A képen orosz gép van, a Tomika rendszáma megvan - bár most nem tudom - és a sztorija is ismert. Mármint, hogy miért lett "Tomika"
romeo 506401 2011. február 12. 14:55
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Lehet tudni a képen látható Tomika rendszámát?
juge75 506400 2011. február 12. 05:24
Válasz erre
Méregzöld szín, fekete felnik?
törzsbusz 506399 2011. február 12. 03:54
Válasz erre
GAZ-69 APA 12
GAZ-69 APA 12

Üdv!

A Tomika. Van infóm az egyetlen megmaradtról, ő a Tomika. Teljes körűen lesz helyreállítva,amit -vélhetően mi csinálunk. Valahogy a kép szerinti formában, és kinézetben így nézhetett ki.
st_patrick 506398 2011. február 11. 20:30
Válasz erre
Szia Kamovos!

Köszönöm a válaszokat!

A VSF-ről még annyit kérdeznék hogy a Mi-2-be is beépíthető volt?

Tomika GB-6 hidraulikaszivattyúja mekkora nyomást tudott produkálni? 210?
Kamovos 506397 2011. február 10. 22:47
Válasz erre
Szia Rómeó!

Köszi a választ!

Szívesen megnézném a többi képet is, ha előkerülnek.

Van 2 Balaton Makett UAZ-469, amit Magyarnak, nyitottan szeretnék elkészíteni, kicsi fegyverzettel!
Ehhez keresem a lehetőségeket.
A fülkére felépítet keretek, lennének még érdekesek, mert ahogy látom mindegyiké más-más kialakítású volt.

Üdv: kamovos
romeo 506396 2011. február 10. 22:29
Válasz erre
UAZ-469 + METISZ-M  25-88. KVZ  Szolnok
UAZ-469 + METISZ-M 25-88. KVZ Szolnok

Üdv!
Felteszem a fotót az UAZ-469 + METISZ-M kombinációról (fotó: hm.gov.hu).
A 3592-es hozzászólásban van a KPVT-s UAZ.
Van fotóm PKM-,NSzVT-, továbbá SzPG-9-es UAZról is, csak meg kell keresnem.
Kamovos 506395 2011. február 10. 22:13
Válasz erre
Szia Rómeó!

Köszi a választ!

Képeket nem tudsz véletlen valahol róluk?

Üdv: kamovos
Kamovos 506394 2011. február 10. 22:11
Válasz erre
Szia st_patrick!

1/
Emlékeim szerint a VSF a helikopterről kapta a tápot.
Tápcsatlakozás a műszerfal alatt jobb oldalon lent lábnál volt.
Bár ezt most nem tudom telje meggyőződéssel állítani, mert lehet, hogy ez a bal nem ball, hanem jobb!
Kerek fekete csatlakozó alj volt.
A helikopter vezetőfülke jobb oldalára volt be építve, a szonda / érzékelő / pedig a jobb első futószárhoz volt rögzítve

2/
Vizuális biztos, a fényképezőgépre nem emlékszem, de nem cáfolnám, mert filmezni is jártak vele, és azt is a jobb ülésből csinálták.

3/
Ha az Apa-12 alatt Tomikára gondolsz, akkor abból Börgöndön összesen 2 db-ról tudok.

A hidraulika GB-6-os volt.
A generátorát nem ismerem.
Mivel a Mig-15 is ilyennel volt indítva, gondolom az ő generátora lehetett benne.

De ez csak tip!

Üdv: kamovos
st_patrick 506393 2011. február 10. 19:17
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Ez elég kimerítő leírás volt, bátorkodom kérdezni hármat Tőled!

1. A vegyi-sugárfelderítő műszer amit a kabinba építettek be, honnan kapta a táplálást? Mert ha ez érintette a gép elektromos hálózatát akkor a be- és kiépítés után gondolom újra be kellett repülni a gépet?
2. A tüzérségi megfigyelő-tűzhelyesbítő feladatokat vizuálisan hajtották végre, vagy volt beépíthető légi-fényképezőgép?
3. Rémlik-e az APA-12 típusú földi áramforrásról/ hidraulikakocsiról valami infó a berendezéseiről, paraméterekről?

Előre is köszönöm!
Pilu 506392 2011. február 10. 18:42
Válasz erre
Bocs, ez nem a lassúfelfogásúaké volt, hanem a gépesített lövészeké.
Pilu 506391 2011. február 10. 18:41
Válasz erre
UAZ-496B 9K32M (01)
UAZ-496B 9K32M (01)
UAZ-469B (06)
UAZ-469B (06)

És Sztrela-2-est.
G400CDI 506390 2011. február 9. 23:36
Válasz erre
Ne felejtsük el az UB blokkot se.
(Bár azt nem tudom, lett-e rendszeresítve. Információim szerint az első próbálkozások után kissé "megfáradt" az állvány.)
romeo 506389 2011. február 9. 22:22
Válasz erre
Bocs! Elfelejtettem, hogy csapatpróba keretén belül vontatott 82mm-es Vasziljok automata aknavetőt is.
romeo 506388 2011. február 9. 22:19
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Az UAZ-469-en a fotókon látható FAGOTon kívül még volt METISZ-M és PKM géppuska.
Csapatpróbán: NSzVT 12,7mm és KPVT 14,5mm géppuska -ezek nem lettek rendszeresítve az UAZon.

Az UAZ-469 továbbá hordozott páncéltörő rajt SzPG-9 73mm állványos gránátvetővel,
37M 82mm-es aknavető rajt és IGLA légvédelmi rakéta-rajt.
Kamovos 506387 2011. február 9. 22:11
Válasz erre
UAZ-469 01
UAZ-469 01
UAZ-469 02
UAZ-469 02
UAZ-469 03
UAZ-469 03

Sziasztok!

Ezen a fegyverzeten kívül, milyen volt még a Szolnoki Mozgékonysági UAZ-469-esnek?

Üdv: kamovos
Dani 506386 2011. február 9. 13:20
Válasz erre
@Balaton, Pilu, Maz: köszi szépen a válaszokat!
farkas469 506385 2011. február 7. 11:14
Válasz erre
A patós Zil-131-esk már szinte teljesen eltüntek. A bódésok(relé, rádió műhely) még legalább 10 évig rendszerben marad. Váltótipus hiján! Ha csa nem pakolják át új alvázra őket...
Üdv.
romeo 506384 2011. február 7. 10:38
Válasz erre
Már hivatalosan is megjelent:

Könnyű-páncélvédettségű harcjármű család fejlesztése a Respirátor Zrt-nél

A fejlesztés célja egy könnyű-páncélvédettségű többcélú harcjármű család bázisjárművének elkészítése, mely kialakításából adódóan alkalmas/alkalmassá tehető mind a könnyű-lövész, mind fegyvernemi feladatokban való alkalmazásra. Egy harcjármű család alapjainak megteremtése, mely az elkövetkezendő 20-30 évben a Magyar Honvédelem meghatározó technikai eszközévé válhat.

forrás: www.respirator.hu/php/index.php
Zil131N 506383 2011. február 7. 08:49
Válasz erre
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a Zil-131-es teherautókat alkalmazzák-e még a Magyar Honvédségnél vagy már kivonták őket? Illetve fotókat keresnék a platós változatról, lehetőleg honvédségnél vagy néphadseregnél készülteket! Érdekelne még hátha tudja rá valaki a választ, hogy a katonaságnál milyen motorolajat használtak az olajcseréknél a V8-as motorjukba, én szimlpla 10w-30 asról tudok, de cáfoljon meg valaki ha nem igy van, műszaki információkat nem sokat találni róla. Köszönöm előre is!
Franto 506382 2011. február 6. 16:39
Válasz erre
Köszi az infót. Esteleg annak képeitek is róluk?
farkas469 506381 2011. február 5. 20:53
Válasz erre
Ja, elfelejtettem mondani, hogy a jármű magántulajtonban van. Talán erdészeké...
juge75 506380 2011. február 5. 20:51
Válasz erre
Hát tudod, amilyen babgulyásokat főznek, nem csodálom...
Ha kiadják a vezényszót: Gáz,Gáz,Gáz!
:-)
farkas469 506379 2011. február 5. 20:47
Válasz erre
BIG_0007009900
BIG_0007009900

Szevasztok!
Szerintetek normális, hogy a Gaz-66 R142-nek a fülkéjén van tetőkibuvó?
(Gaz-66 forumról való kép)
Üdv.
Pilu 506378 2011. február 4. 20:37
Válasz erre
Maz 506377 2011. február 4. 20:01
Válasz erre
Maz 506376 2011. február 4. 20:00
Válasz erre
IMG_5859
IMG_5859

Nem, az korai 255-ös. A gumikat kell nézni és a sárhányóperem szélesítését.
Flotillánál talán megvan még egy ilyen korai PMP-s.
Pilu 506375 2011. február 4. 19:46
Válasz erre
A gyártó biztos tudja mit csinál, de a doboz rajzán nem inkább KrAZ-214-van? Már csak a lámpák miatt kérdezem.
Kamovos 506374 2011. február 4. 18:50
Válasz erre
joci232 506373 2011. február 4. 17:22
Válasz erre
Szia!

Ural 4320
Zil 131
Maz (típusát nemtudom)

Ezek amiről én tudok...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.