<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
törzsbusz | Adatlap | 506472 | 2011. február 28. 00:08 | ||
...Nos..a D-444 és a D-446 típusok katonai rendeltetésűek voltak. A D-446-ot Egyiptomban, a D-444-et Kuvaitban és Irakban próbálták 1971-ben.Ezeket a járműveket kifejezetten a hadseregek számára készítették. Nyilvánvaló volt,hogy alapmodellként, tehát a katonai rendeltetésnek megfelelően ellátták infra lámpákkal és lámparáccsal, továbbá híddeszkával. A próbák során - a D-446 esetében - az egyiptomi hadsereg gépjárműfőnöksége egyébként feleslegesnek tartotta a híddeszkát, az infra lámpát, továbbá a lámparácsot sem tartotta szükségesnek. Ha lett volna beszerzés, a sorozatgyártásban ezek mind elmaradtak volna.Jellegrajz van mindkettőről - a makettezéshez - de nem olyan jók, viszont a szélesítés adatai megtudhatók róla. A plató ugyanaz volt mint a D-344.01. csapatszállító változaté azzal a kis különbséggel, hogy a pótkereket a plató mellfalán rögzítették - mérete miatt - ebből adódóan a középső padsor elmaradt. A D-446-on a pótkerék a menetirány szerint bal első rolószekrénybe került úgy, hogy a baloldali motorolajtartó alsó tartályt elhagyták. Előzmény: (506471) Kamovos 2011. február 27. 22:25 | |||||
Kamovos | Adatlap | 506471 | 2011. február 27. 22:25 | ||
Szia Freddy! Ez rendjén is van. De ez a D-444 nem katonai, és nem is Magyar országra készült! Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 506470 | 2011. február 27. 18:24 | ||
De az infra lámpákat nem értem. A '60-as évek közepétől minden katonai D-344-esre szereltek. | |||||
Freddy | Adatlap | 506469 | 2011. február 27. 17:59 | ||
A Csepeles könyvben elég bőven értekeznek róla, a kép is onnan van, a 79-edik oldalról:). D-444-nek hívják, közel-keleti exportra készült (ki is próbálták ott). Egy-egy példány készült ebből és az üzemanyagszállító változatból (D446) 1970-ben. Egy továbbfejlesztett D-344 nagyobb kerekekkel, jobb hűtéssel, meg általában jobb terepjáró képességgel. A közel-keleti biznisz se jött össze, és a Honvédség se rendszeresítette. | |||||
Gabi | Adatlap | 506468 | 2011. február 27. 17:02 | ||
Szia! Igen, én is hallottam róla valamit, igaz nem sok konkrétumot. Csepel kérdésben szerintem törzsbusz az egyik legjobb szakértő, tőle nem igazán tudsz olyat kérdezni amiben nem lenne otthon gyakorlati értelemben is, talán a civil típusokban nincs benne annyira, de majd ő megmondja. Gabi | |||||
A-3 | Adatlap | 506467 | 2011. február 27. 16:45 | ||
Szigetszentmiklóson a régi gyártelepen van egy Csepel múzeum ahol szerintem lehet némi információt szerezni a kuriózumnak számító tipusokról. 2010 őszén volt egy rendezvény a gyártelepen ahol láttam nagyon sok eddig ismeretlen fotót a Csepel tipus történetéről. Néhány lelkes "nyugger" ghondozza a gyűjteményt mert sikerült a régi átadó garázst megszerezni a kocsiknak és ott méltó módon fedett helyen tárolják azokat. | |||||
romeo | Adatlap | 506466 | 2011. február 27. 16:35 | ||
Aha, köszönöm! | |||||
Gabi | Adatlap | 506465 | 2011. február 27. 16:32 | ||
Szia! Most néztem meg törzsbusz könyvében, abban is benne van, van még róla jópár kép, ezek szerint D-444 volt a gyári kódja. Gabi | |||||
romeo | Adatlap | 506464 | 2011. február 27. 16:19 | ||
Üdv Kamovos! Csak ez a fotó van nálam. | |||||
romeo | Adatlap | 506463 | 2011. február 27. 16:18 | ||
Gabi, a típustjelölést nem tudod? | |||||
Gabi | Adatlap | 506462 | 2011. február 27. 16:12 | ||
Szia! Amennyire tudom, valami speciális afrikai tesztre vitték ki őket (volt egy pár), és azért került rá ilyen kerék, no meg a megerősített légszűrő. Asszem még a hűtést is megerősítették rajta, és hozzányúltak még pár dologhoz a sivatagi viszonyok miatt. Valami régi Autó-Motorban olvastam róla, már nem emlékszem pontosan, de nem lett belőle nagy üzlet. Gyári protótípus volt. Gabi | |||||
Kamovos | Adatlap | 506461 | 2011. február 27. 16:10 | ||
Szia Rómeó! Kicsit nézegettem még a képe! :) Most vettem észre ennek az alföldi képnek a jobb oldalán hátul azt a nézelődő tehenet! Első ránézésre teljesen olyan mint egy dromedár! Talán mert az is, és nem az alföld? D: Nekem első ránézésre D-344. A szélesebb terep gumikon kívül, új hűtőmaszkkal, és oldalsó motorborítás lemezeit is kicserélték. A légszűrőt kívülre tették a sivatagi robogáshoz, talán nagyobbítottak is rajta. A fülketetőn lévő lemez borítással már láttam más Csepelt is. A platón nem látok változtatást. /a pad felvan hajtva / De az infra lámpákat nem értem. Remélem a Csepelek professzorai is adnak nekünk pár informácíót! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 506460 | 2011. február 27. 15:54 | ||
Szia Rómeó! Van még róla képed? Mert én csak annyit tudok róla, hogy ezt is megkell építenem! :) Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 506459 | 2011. február 27. 15:48 | ||
romeo | Adatlap | 506458 | 2011. február 26. 13:24 | ||
romeo | Adatlap | 506457 | 2011. február 25. 18:58 | ||
isti7509 | Adatlap | 506456 | 2011. február 23. 17:15 | ||
Természetesen makettről van szó... :-) 1:35 Trumpeter | |||||
isti7509 | Adatlap | 506455 | 2011. február 23. 17:14 | ||
Sziasztok! Eladó egy bontatlan SA-2 rakétaszállító 7000Ft-ért. Érd.: 06 30 393 0665 | |||||
joci232 | Adatlap | 506454 | 2011. február 21. 21:21 | ||
Nem is lenne egyszerű megállítani egy ilyen bitang nagy jószágot :D | |||||
balaton | Adatlap | 506453 | 2011. február 21. 13:25 | ||
Bemondanák a rádióban, hogy a kerekes mozdony csak Szegeden áll meg, mert nincs rajta fék :D | |||||
farkas469 | Adatlap | 506452 | 2011. február 21. 09:12 | ||
joci232 | Adatlap | 506451 | 2011. február 18. 08:36 | ||
az eléggé gáz lenne...:D | |||||
balaton | Adatlap | 506450 | 2011. február 18. 00:40 | ||
A régi M nulláson meglátod ezt a szörnyet a tükörben... Előtted útlezárás, melletted betonfal :DDD Az meg csak száguld kíméletlenül és villogtatja nagy fényszóróit :DDD | |||||
Gaz66 | Adatlap | 506449 | 2011. február 17. 23:12 | ||
Sziasztok. ZIL 131 műhelykocsiról szeretnék kérni(ha van valakinek) képeket. Elsősorban a doboz belsejéről. Előre is köszöni: Krisztián | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 506448 | 2011. február 17. 22:53 | ||
nagyon komoly! | |||||
Excessor | Adatlap | 506447 | 2011. február 17. 22:47 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506446 | 2011. február 17. 21:42 | ||
Üdv Gabi! Voltaképpen igen, előfutár volt. Kevesek előtt ismert,hogy a H2156 motor licence tette lehetővé az új nagy sorozatú magyar autóbuszgyártás alapjait amit alapvetően az új fejlesztésű D-566 -hoz vásárolt a Rába, miután az új konstrukció új erőforrást igényelt. Tehát először a D-566 kapta a 2156-os motort. Persze,hogy voltak műszaki problémái, merőben új technológia volt ez akkor. Mindenesetre ha a politika nem állítja meg a gyártást, akkor a típus kiforrta volna magát, és lehet,hogy az Autógyár is megmaradt volna. Az országos tervhivatal több mint 7000 db. gyártását irányozta elő, amiből kb. (fejből) 3300 db lett. A szovjeteknek nagyon tetszett, sőt akartak is vásárolni, de amikor kiderült,hogy egy db. áráért a magyar kormány két db. Ural-375-t tud beszerezni, a típus sorsa megpecsételődött. | |||||
Gabi | Adatlap | 506445 | 2011. február 17. 18:10 | ||
Szia törzsbusz! Ez a protó gépészetileg már a sorozat előfutára volt? Mármint az az alváz, Rába motor, és egyebek, csak még nem a kocka fülke? Katona koromban még is hajtottam egy 566-ot, a műszaki mentőjét, hát a fék az tényleg meg tudta néha tréfálni az embert, meg a fordulási sugara is elég gyenge volt a műhely Dac-hoz képest, amivel még jártam. Ettől függetlenűl jó kis gép volt, csak a technikai újításai messze megelőzték a korát, és nem is biztos, hogy szükség volt némely komplikált dologra a seregbe. Arra emlékszem, hogy a két hátsó tengelynél a műszaki mentőn sz@r volt féket javítani, benn középen a kihajtásnál, felülről nem lehetett hozzáférni a felépítménytől, egyszóval nem egyszerű mutatvány volt. Az viszont biztos, hogy olyan motor volt benne, ha télen kicsit gyengébb volt az aksi, akkor nem bírta rendesen megforgatni. A Dac-ra is ennek az adagolóját tettük (abban is MAN licensz motor volt), és érezhetően jobb lett tőle. Gabi | |||||
ferkov | Adatlap | 506444 | 2011. február 17. 15:16 | ||
Tiszt:romeo ! Igen,igen ez a tipus volt valóban ! Köszönöm ! | |||||
romeo | Adatlap | 506443 | 2011. február 17. 13:27 | ||
Tisztelt Ferkov! Ön valószínűleg a fotón látható típust látta Szabadszálláson, DVINA légvéd. rakéták szállítására használták. Sajnos nincs eredeti rakétaszállító fotóm, de egy volt légvédelmi tüzér mesélt róla. Üdv! Fotó forrása: www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/csepel/d-705/705.html | |||||
juge75 | Adatlap | 506442 | 2011. február 17. 12:42 | ||
Bár inkább az alkalmazási módozatokról, javadalmazásokról, rendszeresítésekről és kivonásokról közöl adatokat. | |||||
juge75 | Adatlap | 506441 | 2011. február 17. 12:41 | ||
Van egy jó könyvem, ami az író részéről kissé honi légvédelmi rakétás éra felé tolódott, abban sokat olvastam a Csepel rakéta szállító trélerről és a lánctalpas vontatókról is. Veres Mihály: Légvédelmi tüzérek és Rakétások. | |||||
juge75 | Adatlap | 506440 | 2011. február 17. 12:39 | ||
Azt is tedd hozzá, hogy "Honi". | |||||
Freddy | Adatlap | 506439 | 2011. február 17. 11:44 | ||
ferkov | Adatlap | 506438 | 2011. február 17. 11:00 | ||
Tiszt:törzsbusz ! Köszönöm a válaszát ! Egyébként Én ezt a CS.7O5.-ös vontatót valóban a szabadszállási Légvédelmi ütegnél láttam ! | |||||
romeo | Adatlap | 506437 | 2011. február 17. 09:39 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506436 | 2011. február 17. 09:09 | ||
...és kék,illetve sárga. Ma már bután hangzik, de - miután katonai típusról lévén szó - ezzel palástolták kicsit katonai mivoltát. A D-344-nél ugyanez volt a helyzet, A CSA akkori kísérleti üzemének igazgatója - a 344 is a kezei alatt készült - mesélte el aki mai is köztünk van jó egészségnek örvend, és szellemileg friss bár már eléggé idős. | |||||
romeo | Adatlap | 506435 | 2011. február 17. 09:00 | ||
Üdv Törzsbusz! Én láttam ilyet piros színben, miért lehetett piros? | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506434 | 2011. február 17. 08:59 | ||
Ez a kísérleti D-566 (K) jelöléssel. Fejből írom,de 7 db. kísérleti készült, mind színesre volt fényezve. A kísérleteket követően a szabadszállási laktanyába kerültek,majd ott szétvágták őket. Ennek a típusnak nem voltak egyéb változatai, sorozatgyártásba nem került. | |||||
ferkov | Adatlap | 506433 | 2011. február 17. 08:45 | ||
Tiszt:törzsbusz ! Azt hiszem hogy a képen látható fülke a CS.7O5-ös nyerges vontatóé ! De ha információim nem csalnak ezeknek is volt több változata ! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506432 | 2011. február 16. 22:23 | ||
ferkov | Adatlap | 506431 | 2011. február 16. 19:32 | ||
Tiszt.törzsbusz ! Válaszát nagyon szépen köszönöm ! " Csak nosztalgia " képpen hadd emlitsem meg mivel Én nem gjmüves hanem hk.tts voltam de a zlj.törzsben is voltak "manok " és a kiképzési feladatoknak megfelelően azok igénybevételére is sor került ezért volt módóm a D.566.-os müszaki problémáival is foglalkoznom(pld-ul. a fékhibákkal.)Az akkori Fő hibaként a fékmunkahengereknél az olajáteresztő fúrat ugyn.sorja hiba volt mely egy két fékezés után tönkretette a munkahengerben lévő gumi karmanytyút,. Ezek kiküszöbölésére igen nagy erőt forditottunk melynek során a gyártó cég kirendelte a javitó részlegét és ott helyben cserélték a mnk-a hengert. Köszönöm mégegyszer a válaszát és lehetővé tette ezen emlékek felidézését ! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506430 | 2011. február 16. 18:49 | ||
Üdv! A D-566 -oson a sorozatgyártással párhuzamosan is több mint ezer módosítást hajtottak végre. A csapat-tiszthelyettesek részére külön tanfolyamot indítottak a Csepel Autógyárban, miután probléma volt az üzemeltetéssel is lévén, hogy a korábbi Csepel gyártmányokkal ellentétben az új típus bonyolult volt, olyan műszaki megoldásokat alkalmaztak -többek között a fékrendszert is - amelyek meghaladták az általános csapat-javítási és technikai kiszolgálási feladatokat. A D-566 könyv e- problémákról csaknem teljes részletezettséggel beszámol, rengeteg autentikus dokumentum maradt fent a típusról. A megjelenésről egyenlőre beszámolni nem tudok, de valószínű,hogy letölthető e-book formában jelenik majd meg. Állítólag ez a jövő, gazdaságosabb előállítani, és jóval olcsóbb lesz a hozzáférés is. Üdvözlettel | |||||
ferkov | Adatlap | 506429 | 2011. február 16. 18:06 | ||
Tisztelt :törzsbusz ! Megszeretném kérdezni,mivel a 3229.-es hozzászolásában emliti,hogy a D.566.-os tipusról könyvet ir hogy volt e tudomása arról a kostrukciós hibáról melyel a tipúst kiadták a MN-nek ? Az akkori hiba a fékrendszerrel volt. Elképzelhető hogy volt még más tipusú hibák is de a fékhibákról nagyon emlékezetemben van.Kérdésem a 4O-éves emlézeteim szerint teszem fel Önnek ! | |||||
romeo | Adatlap | 506428 | 2011. február 14. 19:27 | ||
Freddy | Adatlap | 506427 | 2011. február 14. 10:38 | ||
Köszönöm! Már csak apróságok vannak hátra a ZiLemből, ez az egyik. Úgy látom, öntőkeretdarabból könnyen ki lehet reszelni. | |||||
romeo | Adatlap | 506426 | 2011. február 14. 07:44 | ||
Üdv! A szegedi műszaki alakulatnál a 80-as évekvben állítólag volt Prága alvázon zárt felépítményű víztisztító berendezés. (volt hivatásostól hallottam) | |||||
Maz | Adatlap | 506425 | 2011. február 14. 05:13 | ||
OU-2 (OY-2) tűzoltókészülék az általánosan használt.www.pozhtechnika.ru/ogn_oy.php | |||||
Freddy | Adatlap | 506424 | 2011. február 13. 23:50 | ||
Pilu | Adatlap | 506423 | 2011. február 13. 18:17 | ||
Ilyen oktató fotó, kerekes technikáról csak egy B-350 gázmentesítő kocsi kihelyezett mentesítő sátráról van. "Civil" fotóm sem sok van, egy B-350 sebesültszállító és néhány díszszemlés fotó (T-54, löveget vontató ATSz, 2K15 GAZ-69), de ezek viszonylag kis méretűek és nincsenek digitalizálva. Jelenleg ezt nem is nagyon tudom megoldani. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |