/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Gabi 506465 2011. február 27. 16:32
Válasz erre
Szia!
Most néztem meg törzsbusz könyvében, abban is benne van, van még róla jópár kép, ezek szerint D-444 volt a gyári kódja.
Gabi
romeo 506464 2011. február 27. 16:19
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Csak ez a fotó van nálam.
romeo 506463 2011. február 27. 16:18
Válasz erre
Gabi, a típustjelölést nem tudod?
Gabi 506462 2011. február 27. 16:12
Válasz erre
Szia!
Amennyire tudom, valami speciális afrikai tesztre vitték ki őket (volt egy pár), és azért került rá ilyen kerék, no meg a megerősített légszűrő. Asszem még a hűtést is megerősítették rajta, és hozzányúltak még pár dologhoz a sivatagi viszonyok miatt. Valami régi Autó-Motorban olvastam róla, már nem emlékszem pontosan, de nem lett belőle nagy üzlet. Gyári protótípus volt.
Gabi
Kamovos 506461 2011. február 27. 16:10
Válasz erre
Szia Rómeó!

Kicsit nézegettem még a képe! :)
Most vettem észre ennek az alföldi képnek a jobb oldalán hátul azt a nézelődő tehenet!

Első ránézésre teljesen olyan mint egy dromedár!
Talán mert az is, és nem az alföld?
D:

Nekem első ránézésre D-344.

A szélesebb terep gumikon kívül, új hűtőmaszkkal, és oldalsó motorborítás lemezeit is kicserélték.
A légszűrőt kívülre tették a sivatagi robogáshoz, talán nagyobbítottak is rajta.

A fülketetőn lévő lemez borítással már láttam más Csepelt is.
A platón nem látok változtatást. /a pad felvan hajtva /

De az infra lámpákat nem értem.

Remélem a Csepelek professzorai is adnak nekünk pár informácíót!

Üdv: kamovos
Kamovos 506460 2011. február 27. 15:54
Válasz erre
Szia Rómeó!

Van még róla képed?
Mert én csak annyit tudok róla, hogy ezt is megkell építenem! :)

Üdv: kamovos
romeo 506459 2011. február 27. 15:48
Válasz erre
Csepel
Csepel

Üdv! erről a Csepelről mit lehet tudni? Jót mutatnak a terepes kerekek!
Köszi!
romeo 506458 2011. február 26. 13:24
Válasz erre
terepszínű konténer
terepszínű konténer

Üdv! Ez a fotó a 2009-es logisztikai rendszergyakorlaton készült várpalota közelében, vajon mi lehet a terepszínű konténer?
romeo 506457 2011. február 25. 18:58
Válasz erre
19451981
19451981

Üdv! Ez meg van Valakinek? Jó fotók vannak benne?
isti7509 506456 2011. február 23. 17:15
Válasz erre
Természetesen makettről van szó... :-) 1:35 Trumpeter
isti7509 506455 2011. február 23. 17:14
Válasz erre
Sziasztok! Eladó egy bontatlan SA-2 rakétaszállító 7000Ft-ért.
Érd.: 06 30 393 0665
joci232 506454 2011. február 21. 21:21
Válasz erre
Nem is lenne egyszerű megállítani egy ilyen bitang nagy jószágot :D
balaton 506453 2011. február 21. 13:25
Válasz erre
Bemondanák a rádióban, hogy a kerekes mozdony csak Szegeden áll meg, mert nincs rajta fék :D
farkas469 506452 2011. február 21. 09:12
Válasz erre
uti
uti

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy ez pontosan milyen utánfutó? És mit szállítot?
Esetleg ven valakinek régi fotója?
Köszönöm.
Farkas469
joci232 506451 2011. február 18. 08:36
Válasz erre
balaton 506450 2011. február 18. 00:40
Válasz erre
A régi M nulláson meglátod ezt a szörnyet a tükörben... Előtted útlezárás, melletted betonfal :DDD Az meg csak száguld kíméletlenül és villogtatja nagy fényszóróit :DDD
Gaz66 506449 2011. február 17. 23:12
Válasz erre
Sziasztok.

ZIL 131 műhelykocsiról szeretnék kérni(ha van valakinek) képeket.
Elsősorban a doboz belsejéről.

Előre is köszöni: Krisztián
Elektrolakatos 506448 2011. február 17. 22:53
Válasz erre
Excessor 506447 2011. február 17. 22:47
Válasz erre
37
37

Sziasztok!

Egy nagyon szép teherautó:) További képek: http://englishrussia.com/index.php/2010/11/16/fantasy-of-russian-engineers/
törzsbusz 506446 2011. február 17. 21:42
Válasz erre
Üdv Gabi!
Voltaképpen igen, előfutár volt. Kevesek előtt ismert,hogy a H2156 motor licence tette lehetővé az új nagy sorozatú magyar autóbuszgyártás alapjait amit alapvetően az új fejlesztésű D-566 -hoz vásárolt a Rába, miután az új konstrukció új erőforrást igényelt. Tehát először a D-566 kapta a 2156-os motort. Persze,hogy voltak műszaki problémái, merőben új technológia volt ez akkor. Mindenesetre ha a politika nem állítja meg a gyártást, akkor a típus kiforrta volna magát, és lehet,hogy az Autógyár is megmaradt volna. Az országos tervhivatal több mint 7000 db. gyártását irányozta elő, amiből kb. (fejből) 3300 db lett. A szovjeteknek nagyon tetszett, sőt akartak is vásárolni, de amikor kiderült,hogy egy db. áráért a magyar kormány két db. Ural-375-t tud beszerezni, a típus sorsa megpecsételődött.
Gabi 506445 2011. február 17. 18:10
Válasz erre
Szia törzsbusz!
Ez a protó gépészetileg már a sorozat előfutára volt? Mármint az az alváz, Rába motor, és egyebek, csak még nem a kocka fülke? Katona koromban még is hajtottam egy 566-ot, a műszaki mentőjét, hát a fék az tényleg meg tudta néha tréfálni az embert, meg a fordulási sugara is elég gyenge volt a műhely Dac-hoz képest, amivel még jártam. Ettől függetlenűl jó kis gép volt, csak a technikai újításai messze megelőzték a korát, és nem is biztos, hogy szükség volt némely komplikált dologra a seregbe. Arra emlékszem, hogy a két hátsó tengelynél a műszaki mentőn sz@r volt féket javítani, benn középen a kihajtásnál, felülről nem lehetett hozzáférni a felépítménytől, egyszóval nem egyszerű mutatvány volt. Az viszont biztos, hogy olyan motor volt benne, ha télen kicsit gyengébb volt az aksi, akkor nem bírta rendesen megforgatni. A Dac-ra is ennek az adagolóját tettük (abban is MAN licensz motor volt), és érezhetően jobb lett tőle.
Gabi
ferkov 506444 2011. február 17. 15:16
Válasz erre
Tiszt:romeo !
Igen,igen ez a tipus volt valóban !
Köszönöm !
romeo 506443 2011. február 17. 13:27
Válasz erre
Csepel D-705
Csepel D-705

Tisztelt Ferkov!

Ön valószínűleg a fotón látható típust látta Szabadszálláson, DVINA légvéd. rakéták szállítására használták. Sajnos nincs eredeti rakétaszállító fotóm, de egy volt légvédelmi tüzér mesélt róla.
Üdv!
Fotó forrása: www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/csepel/d-705/705.html
juge75 506442 2011. február 17. 12:42
Válasz erre
Bár inkább az alkalmazási módozatokról, javadalmazásokról, rendszeresítésekről és kivonásokról közöl adatokat.
juge75 506441 2011. február 17. 12:41
Válasz erre
Van egy jó könyvem, ami az író részéről kissé honi légvédelmi rakétás éra felé tolódott, abban sokat olvastam a Csepel rakéta szállító trélerről és a lánctalpas vontatókról is.
Veres Mihály: Légvédelmi tüzérek és Rakétások.
juge75 506440 2011. február 17. 12:39
Válasz erre
Freddy 506439 2011. február 17. 11:44
Válasz erre
ferkov 506438 2011. február 17. 11:00
Válasz erre
Tiszt:törzsbusz !
Köszönöm a válaszát !
Egyébként Én ezt a CS.7O5.-ös vontatót valóban a szabadszállási Légvédelmi ütegnél láttam !
romeo 506437 2011. február 17. 09:39
Válasz erre
törzsbusz 506436 2011. február 17. 09:09
Válasz erre
...és kék,illetve sárga. Ma már bután hangzik, de - miután katonai típusról lévén szó - ezzel palástolták kicsit katonai mivoltát. A D-344-nél ugyanez volt a helyzet, A CSA akkori kísérleti üzemének igazgatója - a 344 is a kezei alatt készült - mesélte el aki mai is köztünk van jó egészségnek örvend, és szellemileg friss bár már eléggé idős.
romeo 506435 2011. február 17. 09:00
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Én láttam ilyet piros színben, miért lehetett piros?
törzsbusz 506434 2011. február 17. 08:59
Válasz erre
Ez a kísérleti D-566 (K) jelöléssel. Fejből írom,de 7 db. kísérleti készült, mind színesre volt fényezve. A kísérleteket követően a szabadszállási laktanyába kerültek,majd ott szétvágták őket. Ennek a típusnak nem voltak egyéb változatai, sorozatgyártásba nem került.
ferkov 506433 2011. február 17. 08:45
Válasz erre
Tiszt:törzsbusz !
Azt hiszem hogy a képen látható fülke a CS.7O5-ös nyerges vontatóé ! De ha információim nem csalnak ezeknek is volt több változata !
törzsbusz 506432 2011. február 16. 22:23
Válasz erre
566 9
566 9

Tisztelt Ferkov!

Nosztalgiájának megtisztelésére bemutatok egy felvételt: A D-566 így kezdődött.
ferkov 506431 2011. február 16. 19:32
Válasz erre
Tiszt.törzsbusz !
Válaszát nagyon szépen köszönöm !
" Csak nosztalgia " képpen hadd emlitsem meg mivel Én nem gjmüves hanem hk.tts voltam de a zlj.törzsben is voltak "manok " és a kiképzési feladatoknak megfelelően azok igénybevételére is sor került ezért volt módóm a D.566.-os müszaki problémáival is foglalkoznom(pld-ul. a fékhibákkal.)Az akkori Fő hibaként a fékmunkahengereknél az olajáteresztő fúrat ugyn.sorja hiba volt mely egy két fékezés után tönkretette a munkahengerben lévő gumi karmanytyút,. Ezek kiküszöbölésére igen nagy erőt forditottunk melynek során a gyártó cég kirendelte a javitó részlegét és ott helyben cserélték a mnk-a hengert.
Köszönöm mégegyszer a válaszát és lehetővé tette ezen emlékek felidézését !
törzsbusz 506430 2011. február 16. 18:49
Válasz erre
Üdv!
A D-566 -oson a sorozatgyártással párhuzamosan is több mint ezer módosítást hajtottak végre. A csapat-tiszthelyettesek részére külön tanfolyamot indítottak a Csepel Autógyárban, miután probléma volt az üzemeltetéssel is lévén, hogy a korábbi Csepel gyártmányokkal ellentétben az új típus bonyolult volt, olyan műszaki megoldásokat alkalmaztak -többek között a fékrendszert is - amelyek meghaladták az általános csapat-javítási és technikai kiszolgálási feladatokat. A D-566 könyv e- problémákról csaknem teljes részletezettséggel beszámol, rengeteg autentikus dokumentum maradt fent a típusról. A megjelenésről egyenlőre beszámolni nem tudok, de valószínű,hogy letölthető e-book formában jelenik majd meg. Állítólag ez a jövő, gazdaságosabb előállítani, és jóval olcsóbb lesz a hozzáférés is.

Üdvözlettel
ferkov 506429 2011. február 16. 18:06
Válasz erre
Tisztelt :törzsbusz !
Megszeretném kérdezni,mivel a 3229.-es hozzászolásában emliti,hogy a D.566.-os tipusról könyvet ir hogy volt e tudomása arról a kostrukciós hibáról melyel a tipúst kiadták a MN-nek ?
Az akkori hiba a fékrendszerrel volt.
Elképzelhető hogy volt még más tipusú hibák is de a fékhibákról nagyon emlékezetemben van.Kérdésem a 4O-éves emlézeteim szerint teszem fel Önnek !
romeo 506428 2011. február 14. 19:27
Válasz erre
05.-rozmerove-schema-vozu-
05.-rozmerove-schema-vozu-

Üdv! Ma találtam...
Freddy 506427 2011. február 14. 10:38
Válasz erre
Köszönöm!
Már csak apróságok vannak hátra a ZiLemből, ez az egyik. Úgy látom, öntőkeretdarabból könnyen ki lehet reszelni.
romeo 506426 2011. február 14. 07:44
Válasz erre
Üdv!
A szegedi műszaki alakulatnál a 80-as évekvben állítólag volt Prága alvázon zárt felépítményű víztisztító berendezés. (volt hivatásostól hallottam)
Maz 506425 2011. február 14. 05:13
Válasz erre
OU-2 (OY-2) tűzoltókészülék az általánosan használt.www.pozhtechnika.ru/ogn_oy.php
Freddy 506424 2011. február 13. 23:50
Válasz erre
DSCF0806
DSCF0806

Üdv!

Egy kérdésem lenne. A Zil-131-es fülkéjének oldalán van egy ilyen cucc, gondolom, tűzoltókészülék tartója. Tudna valaki információval szolgálni (vagy netán fényképet mutatni) arról, hogy nézhetett ki ez a tűzoltkészülék, mikor még megvolt?
Köszönöm!
Pilu 506423 2011. február 13. 18:17
Válasz erre
Ilyen oktató fotó, kerekes technikáról csak egy B-350 gázmentesítő kocsi kihelyezett mentesítő sátráról van. "Civil" fotóm sem sok van, egy B-350 sebesültszállító és néhány díszszemlés fotó (T-54, löveget vontató ATSz, 2K15 GAZ-69), de ezek viszonylag kis méretűek és nincsenek digitalizálva. Jelenleg ezt nem is nagyon tudom megoldani.
romeo 506422 2011. február 13. 17:53
Válasz erre
Pilu 506421 2011. február 13. 17:50
Válasz erre
Az AKVA-ról csak annyit tudok, hogy bizonyos egészségügyi szakalegységek anyaga volt és desztilláltvíz előállítására alkalmazták. Később ezt a típust váltotta a KF-be telepített "Lombik" típusú DSB. Maga az utánfutó alváza és a burkolatának nagy része megegyezik a VLG utánfutójával. A 90-es évek elején rengeteget láttam Jászberényben az EÜ. raktárban. Megpróbálok adatokat szerezni, hátha sikerül.
Pilu 506420 2011. február 13. 17:44
Válasz erre
Üdv!
A Prága vérszállító-hűtő kocsi volt. Mellette egy jéggyártó berendezés van, amit apámnak át kellett adnia afganisztánba, még amikor a szovjetek harcoltak arrafelé.
romeo 506419 2011. február 13. 16:39
Válasz erre
Üdv Pilu!
Ez a jármű mire szolgált?
Köszönöm!
törzsbusz 506418 2011. február 13. 16:36
Válasz erre
Akváról van-e esetleg valamilyen adat,vagy további kép? Köszönöm a fotókat,szeretném felhasználni. További más MN-ben rendszeresített technikáról van-e fotó? Köszönöm!
st_patrick 506417 2011. február 13. 13:46
Válasz erre
Szia Kamovos!
Köszönöm a válaszod, legalább a hidraulikarendszerről fennmaradt valami infó. Sajnos Tomika (is) tipikus magyar sikertörténet, a puszta létezése is a szerencsének köszönhető. Az meg hogy a vele kapcsolatos infók, szabályzatok hivatalosan is megmeneküljenek... Köszönöm!
st_patrick 506416 2011. február 13. 13:41
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Igen, őrá gondoltam! Először kb. 18 éve találkoztam vele a gyengélkedő mögött, akkor még minden benne volt hátul is. A múzeumba már "üresen" érkezett, nehéz dolgotok lesz eredeti állapotba visszaállítani. Esetleg rendelkezel róla valamilyen dokumentációval?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.