/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Kamovos 506517 2011. március 7. 20:01
Válasz erre
Sziasztok!

Törzszsbusz barátunk által említett ZIL-164 APA-2M indító kocsiról.

Tudomásom szerint, egy olyan ZIL-164 aminek nincs olyan generátora, mint az általunk ismerteknek!
Ennek az indítókocsinak tulajdonképpen csak a platója van akkumulátorokkal megrakva!
Az akkumulátorok párhuzamos kapcsolásával tudták a megfelelő Amperszámot biztosítani!

Üdv:kamovos
Vik30 506516 2011. március 7. 19:45
Válasz erre
Szia ilyen Zil eket használtak a reptereken és mit szállítotak ha igen?
törzsbusz 506515 2011. március 7. 19:35
Válasz erre
MN ZIL-157
MN ZIL-157

Ferkov!

Konkrétan a csörlő érdekel, a beépítése - akár rajz szerint - vagy csak a nézet?
ferkov 506514 2011. március 7. 19:11
Válasz erre
Tiszt:törzsbusz !

Igen nagyon is sokat! Az volna a kérdésem még hogy van véletlen fotód az olyan tipúsról melynek van az elején csörlő ?

Az a tipus mely nekünk volt három tengelyes és rendelkezett össz.kerékhajtással is !

Köszönöm a válaszod !
törzsbusz 506513 2011. március 7. 18:53
Válasz erre
A sok hülye jel a az orosz cirill. nem ismeri fel, Csak a gyár nevét írtam oroszul.
törzsbusz 506512 2011. március 7. 18:52
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!

Sztálin meghal 1953-ban.

1956-ban Ivan Alekseevich Likhachev meghal. Ezt követően a gyár felveszi a nevét (az utolsó betű L).(Автозаводская,Завод имени Лихачева (ЗИЛ) ) 1956-ig Sztálin nevét viseli a gyár. (ZIS) Az első klasszikus közúti tehergépkocsi a ZIS-150, 1947-ben készül el. Ennek utódja a ZIL-164 mint tovább fejlesztett típus 1956-ban (tehát már ZIL.) Ezek a kocsik közúti kivitelűek kéttengelyesek. A ZIS-151 összkerékmeghajtású, háromtengelyes 1948-ban mutatkozik be.A ZIL-157 viszont csak 1958-tól készül, ami szintén háromtengelyes, viszont egy nyomon haladó (hátul szóló abroncsozású kerekek) és létezett csörlős kivitelben is. A közúti kocsik nem rendelkeztek csörlővel, miután nem összkerékmeghajtású gépek. Remélem sikerült a Ziszek-Zilek elnevezésének világában kis segítséget nyújtanom!
ferkov 506511 2011. március 7. 17:58
Válasz erre
Tiszt: Pilu !

Az Én emlékeim szerint most tipúst nem tudok mert nem vagyok benne biztos hogy Zil -157.-es volt vagy Zisz tipusú volt e de mint korábban megjegyeztem annak volt darúja mely az elején lévő csörlőről kapta a meghajtást !

Akkor ezek szerint a Zil 157-es változatnak volt olyan tipúsa melynek a hütő maszk alatt a lökháritón volt a csörlője ?
Vagy más tipúsról van szó ?
Zil131N 506510 2011. március 7. 17:53
Válasz erre
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nem tudja-e valaki, hogy a zil-131 fülkéjében milyen ventillátor volt felszerelve ami a fülke szellőzését szolgálta, sehol nem találok képet róla, eredetileg a fülkében elöl az ablak fölött középen volt elhelyezve a két napellenző között, az orosz tipusszáma eredetileg ME11 volt, fontosak lennének róla képek, hogy is nézett ki eredetileg. Törzsbusz, te mint szakértő hátha tudnál róla valamit!
Köszi előre is! Szép estét mindenkinek!
Pilu 506509 2011. március 7. 17:37
Válasz erre
Emlékeim szerint a TRALL készletek ZIL-157 szerelvényen voltak. (Mármint a D-566 előtt.)
ferkov 506508 2011. március 7. 14:42
Válasz erre
Tiszt:romeo !
Ennyi idő távlatából most arra nem emlékszem hogy hogy volt e akkor ZISZ-l64.-es mert ha nem volt akkor csak ZIL.-l64.-es volt. Annál is inkább mert arra határozottan emlékszem hogy minden zlj-nál 3-3.db volt. De a tévedésem feltételezhető mivel a törzsbusz kolléga által bemutatott képen annak nincs csörlő a hütőmaszk előtt.Ha pedig létezett Zisz l64.-es akkor feltételezem,hogy az rendelkezett csörlővel ! Akkor viszont Én kérek elnézést !
misa 506507 2011. március 7. 10:10
Válasz erre
Sziasztok segítséget szeretnék kérni van egy sa-2guideline missile on transport trailer makettem és gondban vagyok a szinek kiválasztásával. Szoval kivá ncsi lennék aszinek számaira
törzsbusz 506506 2011. március 7. 10:03
Válasz erre
Igen Romeo, magyar Zil az első kép.
romeo 506505 2011. március 7. 09:53
Válasz erre
Törzsbusz, Köszönöm! Az első fotón magyar Zil-t látni?
törzsbusz 506504 2011. március 7. 09:42
Válasz erre
beolvasás0003
beolvasás0003
beolvasás0002
beolvasás0002
beolvasás0001
beolvasás0001

zil-164 apa-2m.
romeo 506503 2011. március 7. 08:51
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Ez új információ számomra, biztosan ZIL-164 volt? Köszönöm!
ferkov 506502 2011. március 7. 08:15
Válasz erre
A 7O.-es években ilyen tipusú gk.-al szállitottuk a zlj.aknamentesitő eszkőzeit.

Azokra darú volt felszerelve,mely egy " görgőt " meg még egyébb tartozékokat szállitott! Mind addig amikor megjelentek a D-566.- (Manok )
balaton 506501 2011. március 6. 23:17
Válasz erre
Lehet, hogy én látom rosszul, de platósnak tűnik. Valami vezeték van az oldalára rögzítve.
romeo 506500 2011. március 6. 21:34
Válasz erre
ZIL-164  APA   talán
ZIL-164 APA talán

Üdv!

Ez Zil-164 APA? A fotó Kecskeméten készült 1980-ban.
fotó: repülomuzeum.hu
Pilu 506499 2011. március 5. 13:39
Válasz erre
Megvan, 2007 decemberben vittem oda anyagot a katasztrófa védelem kiállításához. Akkor még elég hiányos volt, nem volt még vezető oldali ajtaja sem. De szerinten nem ez volt az. Úgy rémlik mintha három személyes fülke lett volna rajta. Ebből viszont úgyhírlik sört csapolnak a tűzoltók, különböző rendezvényeken.
Maz 506498 2011. március 5. 11:46
Válasz erre
16
16

D 352, annak idején a Közlekedésfelügyeletnél kaptam le, pont vizsgázni vitték.
Pilu 506497 2011. március 5. 11:05
Válasz erre
Mintha a kaposvári Tűzoltó laktanyában is láttam volna pár éve, csak nem emlékszem, hogy 350-es vagy 420-as volt-e. Egy biztos, a felújítására készültek.
Pilu 506496 2011. március 5. 10:59
Válasz erre
Wrecker 506495 2011. március 4. 22:08
Válasz erre
SZDR-2M(MP) - menetben
SZDR-2M(MP) - menetben

Mai találás...
törzsbusz 506494 2011. március 3. 22:39
Válasz erre
Csepel-D350-1953
Csepel-D350-1953

...és e típussal kezdődtek a Csepel tűzoltók: D-350
törzsbusz 506493 2011. március 3. 22:03
Válasz erre
D-420 fecskendő
D-420 fecskendő

D-420 gépjárműfecskendő...régen
Freddy 506492 2011. március 3. 21:52
Válasz erre
DSCF2470
DSCF2470

Egy keceli Csepel tűzoltó tőlem is.
törzsbusz 506491 2011. március 3. 21:37
Válasz erre
Igen,mint írtam segítettünk a helyreállításban is.
Gabi 506490 2011. március 3. 21:09
Válasz erre
Szia!

Oké, akkor már ezt is tudom, hogy ugyanaz. Tőled nem messze van, ott voltam nála, gondolom akkor Te is ismered a tulajt.

Gabi
törzsbusz 506489 2011. március 3. 21:02
Válasz erre
Ez ugyanaz a kocsi mint amit Kamovos barátunk bemutatott. Mondanám hol van és kié, de nincs felhatalmazásom. Kicsit poros szegény, nem volt tűz mostanában arra felé :-)
Gabi 506488 2011. március 3. 20:56
Válasz erre
IMG_0472
IMG_0472
IMG_0474
IMG_0474

Sziasztok!

Ez is 344-es vázon van, de pontosan nem tudom milyen tűzoltó felépítmény.
Saját képeim.

Gabi
törzsbusz 506487 2011. március 3. 20:40
Válasz erre
Igen ez is, a TOTAL -1500. A kocsi Cegléden került helyreállításra, közreműködtünk. A kép a "100 éves a Magyar Autógyártás 2005" című kiállításunkon készült a Hungexpon.
Pilu 506486 2011. március 3. 18:44
Válasz erre
CS-D-344 P-1500 (01)
CS-D-344 P-1500 (01)
CS-D-344 P-1500 (02)
CS-D-344 P-1500 (02)
CS-D-344 P-1500 (03)
CS-D-344 P-1500 (03)

A keceli. Valahol vannak szakutasításos képeim is, de nem találom őket.
Kamovos 506485 2011. március 3. 13:10
Válasz erre
01
01

Szia Törzsbusz!

Köszi a választ!

D-344 P1500-as poroltó ez is?

Üdv: kamovos
Wrecker 506484 2011. március 3. 10:57
Válasz erre
törzsbusz 506483 2011. március 2. 21:33
Válasz erre
Üdv Kamovos!

A Csepel D-344 típusú porraloltó járműnek -málházási kivitelét illetően - több változata volt alkalmazásban. 1.FLIM P-1500, 2. FLIM P-1500 N2, 3. TOTAL -1500. A porraloltó berendezés lényegében 2 db. egyenként 750 kg. oltóport tartalmazó készülék alapegységből állt. A porraloltó berendezés üzemeltetését, az ülepedett oltópor fellazítását, a portartály üzemi nyomását és az indítás vezérlést acélpalackokban tárolt CO2 gázzal biztosították, melyből 6 db. volt egy gépjárművön. 3 db.a por lazítására, az üzemi nyomás létrehozására szolgált,a másik 3 db.tartály üzembe helyezése a porfőcsap megnyitásával együtt történt és ezekből a tartályokból a CO2 gáz ún. felső bevezetéssel a nyomáscsökkentő és szabályozó szerkezeten jutott a portartályba és már zúdult is a por a tűzre.

Fentiek alapján összegezhető, hogy a bázisalváz nem rendelkezett egyéb kihajtással, miután a por a vázlatosan körülírt módon került mozgatásra. Ezért az alváz D -344. Üdv!
romeo 506482 2011. március 2. 21:12
Válasz erre
Kamovos,Törzsbusz,Maz,Pilu -köszönöm!
Kamovos 506481 2011. március 2. 21:08
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi az infót!
Ez tényleg D-344?
Mert a múltkor arról voltszó, hogy az a 344-es aminek a felépítményéhez valamit hajtanak /Heggesztő dinamó, szivatyú/ azok D-346-osok.

Üdv: kamovos
törzsbusz 506480 2011. március 2. 21:02
Válasz erre
P 1500 mely Szolnokon a reptéren, a tű.aeg. előtt van kiállítva emlékként. Volt a P-1500-nak egy másik változata is, és a P-1500 N2 típus. A betett fotókat Én és UPIUPI készítette.
Kamovos 506479 2011. március 2. 20:50
Válasz erre
csepel D-344 P1500
csepel D-344 P1500
csepel D-344 P1500
csepel D-344 P1500

No még 2 a netről.
Kamovos 506478 2011. március 2. 20:46
Válasz erre
csepel D-344 P 1500
csepel D-344 P 1500

Csepel D-344 P-1500 porral oltó
Pilu 506477 2011. március 2. 20:33
Válasz erre
Maz 506476 2011. március 2. 20:08
Válasz erre
Ha jól látom P-1500 porral oltó. Majd törzsbusz kiegészít, változatosság kedvéért ismeri ezt is.
G400CDI 506475 2011. március 2. 19:55
Válasz erre
Pár évvel ezelőtt volt egy klassz Csepel tűzoltóautós naptáram, úgy rémlik, UPI-tól vettem. Szerintem már nincs meg, bár sanszos, hogy ez a típus nem volt rajta.
Mi a fene lehetett ez, vízszállító?
romeo 506474 2011. március 2. 12:46
Válasz erre
BIG_0008684434 Bakay Tibor
BIG_0008684434 Bakay Tibor

Üdv!
Szeretném megtudni a fotón látható katonai Csepel tűzoltóautó típusát. A fotó 1987-89-ben készült Börgöndön a reptéren.
Köszi!
Fotó tulajdonosa: Bakay Tibor
törzsbusz 506473 2011. február 28. 00:10
Válasz erre
ja, és pneumatikus kormánysegéllyel is felszerelték a kocsikat
törzsbusz 506472 2011. február 28. 00:08
Válasz erre
...Nos..a D-444 és a D-446 típusok katonai rendeltetésűek voltak. A D-446-ot Egyiptomban, a D-444-et Kuvaitban és Irakban próbálták 1971-ben.Ezeket a járműveket kifejezetten a hadseregek számára készítették. Nyilvánvaló volt,hogy alapmodellként, tehát a katonai rendeltetésnek megfelelően ellátták infra lámpákkal és lámparáccsal, továbbá híddeszkával. A próbák során - a D-446 esetében - az egyiptomi hadsereg gépjárműfőnöksége egyébként feleslegesnek tartotta a híddeszkát, az infra lámpát, továbbá a lámparácsot sem tartotta szükségesnek. Ha lett volna beszerzés, a sorozatgyártásban ezek mind elmaradtak volna.Jellegrajz van mindkettőről - a makettezéshez - de nem olyan jók, viszont a szélesítés adatai megtudhatók róla. A plató ugyanaz volt mint a D-344.01. csapatszállító változaté azzal a kis különbséggel, hogy a pótkereket a plató mellfalán rögzítették - mérete miatt - ebből adódóan a középső padsor elmaradt. A D-446-on a pótkerék a menetirány szerint bal első rolószekrénybe került úgy, hogy a baloldali motorolajtartó alsó tartályt elhagyták.
Kamovos 506471 2011. február 27. 22:25
Válasz erre
Szia Freddy!

Ez rendjén is van.
De ez a D-444 nem katonai, és nem is Magyar országra készült!

Üdv: kamovos
Freddy 506470 2011. február 27. 18:24
Válasz erre
De az infra lámpákat nem értem.

A '60-as évek közepétől minden katonai D-344-esre szereltek.
Freddy 506469 2011. február 27. 17:59
Válasz erre
A Csepeles könyvben elég bőven értekeznek róla, a kép is onnan van, a 79-edik oldalról:). D-444-nek hívják, közel-keleti exportra készült (ki is próbálták ott). Egy-egy példány készült ebből és az üzemanyagszállító változatból (D446) 1970-ben. Egy továbbfejlesztett D-344 nagyobb kerekekkel, jobb hűtéssel, meg általában jobb terepjáró képességgel.
A közel-keleti biznisz se jött össze, és a Honvédség se rendszeresítette.
Gabi 506468 2011. február 27. 17:02
Válasz erre
Szia!
Igen, én is hallottam róla valamit, igaz nem sok konkrétumot. Csepel kérdésben szerintem törzsbusz az egyik legjobb szakértő, tőle nem igazán tudsz olyat kérdezni amiben nem lenne otthon gyakorlati értelemben is, talán a civil típusokban nincs benne annyira, de majd ő megmondja.
Gabi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.