<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Kamovos | Adatlap | 506517 | 2011. március 7. 20:01 | ||
Vik30 | Adatlap | 506516 | 2011. március 7. 19:45 | ||
Szia ilyen Zil eket használtak a reptereken és mit szállítotak ha igen? | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506515 | 2011. március 7. 19:35 | ||
ferkov | Adatlap | 506514 | 2011. március 7. 19:11 | ||
Tiszt:törzsbusz ! Igen nagyon is sokat! Az volna a kérdésem még hogy van véletlen fotód az olyan tipúsról melynek van az elején csörlő ? Az a tipus mely nekünk volt három tengelyes és rendelkezett össz.kerékhajtással is ! Köszönöm a válaszod ! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506513 | 2011. március 7. 18:53 | ||
A sok hülye jel a az orosz cirill. nem ismeri fel, Csak a gyár nevét írtam oroszul. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506512 | 2011. március 7. 18:52 | ||
Tisztelt Ferkov! Sztálin meghal 1953-ban. 1956-ban Ivan Alekseevich Likhachev meghal. Ezt követően a gyár felveszi a nevét (az utolsó betű L).(Автозаводская,Завод имени Лихачева (ЗИЛ) ) 1956-ig Sztálin nevét viseli a gyár. (ZIS) Az első klasszikus közúti tehergépkocsi a ZIS-150, 1947-ben készül el. Ennek utódja a ZIL-164 mint tovább fejlesztett típus 1956-ban (tehát már ZIL.) Ezek a kocsik közúti kivitelűek kéttengelyesek. A ZIS-151 összkerékmeghajtású, háromtengelyes 1948-ban mutatkozik be.A ZIL-157 viszont csak 1958-tól készül, ami szintén háromtengelyes, viszont egy nyomon haladó (hátul szóló abroncsozású kerekek) és létezett csörlős kivitelben is. A közúti kocsik nem rendelkeztek csörlővel, miután nem összkerékmeghajtású gépek. Remélem sikerült a Ziszek-Zilek elnevezésének világában kis segítséget nyújtanom! | |||||
ferkov | Adatlap | 506511 | 2011. március 7. 17:58 | ||
Tiszt: Pilu ! Az Én emlékeim szerint most tipúst nem tudok mert nem vagyok benne biztos hogy Zil -157.-es volt vagy Zisz tipusú volt e de mint korábban megjegyeztem annak volt darúja mely az elején lévő csörlőről kapta a meghajtást ! Akkor ezek szerint a Zil 157-es változatnak volt olyan tipúsa melynek a hütő maszk alatt a lökháritón volt a csörlője ? Vagy más tipúsról van szó ? | |||||
Zil131N | Adatlap | 506510 | 2011. március 7. 17:53 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy nem tudja-e valaki, hogy a zil-131 fülkéjében milyen ventillátor volt felszerelve ami a fülke szellőzését szolgálta, sehol nem találok képet róla, eredetileg a fülkében elöl az ablak fölött középen volt elhelyezve a két napellenző között, az orosz tipusszáma eredetileg ME11 volt, fontosak lennének róla képek, hogy is nézett ki eredetileg. Törzsbusz, te mint szakértő hátha tudnál róla valamit! Köszi előre is! Szép estét mindenkinek! | |||||
Pilu | Adatlap | 506509 | 2011. március 7. 17:37 | ||
Emlékeim szerint a TRALL készletek ZIL-157 szerelvényen voltak. (Mármint a D-566 előtt.) | |||||
ferkov | Adatlap | 506508 | 2011. március 7. 14:42 | ||
Tiszt:romeo ! Ennyi idő távlatából most arra nem emlékszem hogy hogy volt e akkor ZISZ-l64.-es mert ha nem volt akkor csak ZIL.-l64.-es volt. Annál is inkább mert arra határozottan emlékszem hogy minden zlj-nál 3-3.db volt. De a tévedésem feltételezhető mivel a törzsbusz kolléga által bemutatott képen annak nincs csörlő a hütőmaszk előtt.Ha pedig létezett Zisz l64.-es akkor feltételezem,hogy az rendelkezett csörlővel ! Akkor viszont Én kérek elnézést ! | |||||
misa | Adatlap | 506507 | 2011. március 7. 10:10 | ||
Sziasztok segítséget szeretnék kérni van egy sa-2guideline missile on transport trailer makettem és gondban vagyok a szinek kiválasztásával. Szoval kivá ncsi lennék aszinek számaira | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506506 | 2011. március 7. 10:03 | ||
Igen Romeo, magyar Zil az első kép. | |||||
romeo | Adatlap | 506505 | 2011. március 7. 09:53 | ||
Törzsbusz, Köszönöm! Az első fotón magyar Zil-t látni? | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506504 | 2011. március 7. 09:42 | ||
zil-164 apa-2m. | |||||
romeo | Adatlap | 506503 | 2011. március 7. 08:51 | ||
Tisztelt Ferkov! Ez új információ számomra, biztosan ZIL-164 volt? Köszönöm! | |||||
ferkov | Adatlap | 506502 | 2011. március 7. 08:15 | ||
A 7O.-es években ilyen tipusú gk.-al szállitottuk a zlj.aknamentesitő eszkőzeit. Azokra darú volt felszerelve,mely egy " görgőt " meg még egyébb tartozékokat szállitott! Mind addig amikor megjelentek a D-566.- (Manok ) | |||||
balaton | Adatlap | 506501 | 2011. március 6. 23:17 | ||
Lehet, hogy én látom rosszul, de platósnak tűnik. Valami vezeték van az oldalára rögzítve. | |||||
romeo | Adatlap | 506500 | 2011. március 6. 21:34 | ||
Pilu | Adatlap | 506499 | 2011. március 5. 13:39 | ||
Megvan, 2007 decemberben vittem oda anyagot a katasztrófa védelem kiállításához. Akkor még elég hiányos volt, nem volt még vezető oldali ajtaja sem. De szerinten nem ez volt az. Úgy rémlik mintha három személyes fülke lett volna rajta. Ebből viszont úgyhírlik sört csapolnak a tűzoltók, különböző rendezvényeken. | |||||
Maz | Adatlap | 506498 | 2011. március 5. 11:46 | ||
D 352, annak idején a Közlekedésfelügyeletnél kaptam le, pont vizsgázni vitték. | |||||
Pilu | Adatlap | 506497 | 2011. március 5. 11:05 | ||
Mintha a kaposvári Tűzoltó laktanyában is láttam volna pár éve, csak nem emlékszem, hogy 350-es vagy 420-as volt-e. Egy biztos, a felújítására készültek. | |||||
Pilu | Adatlap | 506496 | 2011. március 5. 10:59 | ||
Ez inkább telepítve van.:) | |||||
Wrecker | Adatlap | 506495 | 2011. március 4. 22:08 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506494 | 2011. március 3. 22:39 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506493 | 2011. március 3. 22:03 | ||
Freddy | Adatlap | 506492 | 2011. március 3. 21:52 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506491 | 2011. március 3. 21:37 | ||
Igen,mint írtam segítettünk a helyreállításban is. | |||||
Gabi | Adatlap | 506490 | 2011. március 3. 21:09 | ||
Szia! Oké, akkor már ezt is tudom, hogy ugyanaz. Tőled nem messze van, ott voltam nála, gondolom akkor Te is ismered a tulajt. Gabi | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506489 | 2011. március 3. 21:02 | ||
Ez ugyanaz a kocsi mint amit Kamovos barátunk bemutatott. Mondanám hol van és kié, de nincs felhatalmazásom. Kicsit poros szegény, nem volt tűz mostanában arra felé :-) | |||||
Gabi | Adatlap | 506488 | 2011. március 3. 20:56 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506487 | 2011. március 3. 20:40 | ||
Igen ez is, a TOTAL -1500. A kocsi Cegléden került helyreállításra, közreműködtünk. A kép a "100 éves a Magyar Autógyártás 2005" című kiállításunkon készült a Hungexpon. | |||||
Pilu | Adatlap | 506486 | 2011. március 3. 18:44 | ||
Kamovos | Adatlap | 506485 | 2011. március 3. 13:10 | ||
Wrecker | Adatlap | 506484 | 2011. március 3. 10:57 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506483 | 2011. március 2. 21:33 | ||
Üdv Kamovos! A Csepel D-344 típusú porraloltó járműnek -málházási kivitelét illetően - több változata volt alkalmazásban. 1.FLIM P-1500, 2. FLIM P-1500 N2, 3. TOTAL -1500. A porraloltó berendezés lényegében 2 db. egyenként 750 kg. oltóport tartalmazó készülék alapegységből állt. A porraloltó berendezés üzemeltetését, az ülepedett oltópor fellazítását, a portartály üzemi nyomását és az indítás vezérlést acélpalackokban tárolt CO2 gázzal biztosították, melyből 6 db. volt egy gépjárművön. 3 db.a por lazítására, az üzemi nyomás létrehozására szolgált,a másik 3 db.tartály üzembe helyezése a porfőcsap megnyitásával együtt történt és ezekből a tartályokból a CO2 gáz ún. felső bevezetéssel a nyomáscsökkentő és szabályozó szerkezeten jutott a portartályba és már zúdult is a por a tűzre. Fentiek alapján összegezhető, hogy a bázisalváz nem rendelkezett egyéb kihajtással, miután a por a vázlatosan körülírt módon került mozgatásra. Ezért az alváz D -344. Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 506482 | 2011. március 2. 21:12 | ||
Kamovos,Törzsbusz,Maz,Pilu -köszönöm! | |||||
Kamovos | Adatlap | 506481 | 2011. március 2. 21:08 | ||
Szia Törzsbusz! Köszi az infót! Ez tényleg D-344? Mert a múltkor arról voltszó, hogy az a 344-es aminek a felépítményéhez valamit hajtanak /Heggesztő dinamó, szivatyú/ azok D-346-osok. Üdv: kamovos | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506480 | 2011. március 2. 21:02 | ||
P 1500 mely Szolnokon a reptéren, a tű.aeg. előtt van kiállítva emlékként. Volt a P-1500-nak egy másik változata is, és a P-1500 N2 típus. A betett fotókat Én és UPIUPI készítette. | |||||
Kamovos | Adatlap | 506479 | 2011. március 2. 20:50 | ||
Kamovos | Adatlap | 506478 | 2011. március 2. 20:46 | ||
Pilu | Adatlap | 506477 | 2011. március 2. 20:33 | ||
Úgy van, P-1500 porraloltó. | |||||
Maz | Adatlap | 506476 | 2011. március 2. 20:08 | ||
Ha jól látom P-1500 porral oltó. Majd törzsbusz kiegészít, változatosság kedvéért ismeri ezt is. | |||||
G400CDI | Adatlap | 506475 | 2011. március 2. 19:55 | ||
Pár évvel ezelőtt volt egy klassz Csepel tűzoltóautós naptáram, úgy rémlik, UPI-tól vettem. Szerintem már nincs meg, bár sanszos, hogy ez a típus nem volt rajta. Mi a fene lehetett ez, vízszállító? | |||||
romeo | Adatlap | 506474 | 2011. március 2. 12:46 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506473 | 2011. február 28. 00:10 | ||
ja, és pneumatikus kormánysegéllyel is felszerelték a kocsikat | |||||
törzsbusz | Adatlap | 506472 | 2011. február 28. 00:08 | ||
...Nos..a D-444 és a D-446 típusok katonai rendeltetésűek voltak. A D-446-ot Egyiptomban, a D-444-et Kuvaitban és Irakban próbálták 1971-ben.Ezeket a járműveket kifejezetten a hadseregek számára készítették. Nyilvánvaló volt,hogy alapmodellként, tehát a katonai rendeltetésnek megfelelően ellátták infra lámpákkal és lámparáccsal, továbbá híddeszkával. A próbák során - a D-446 esetében - az egyiptomi hadsereg gépjárműfőnöksége egyébként feleslegesnek tartotta a híddeszkát, az infra lámpát, továbbá a lámparácsot sem tartotta szükségesnek. Ha lett volna beszerzés, a sorozatgyártásban ezek mind elmaradtak volna.Jellegrajz van mindkettőről - a makettezéshez - de nem olyan jók, viszont a szélesítés adatai megtudhatók róla. A plató ugyanaz volt mint a D-344.01. csapatszállító változaté azzal a kis különbséggel, hogy a pótkereket a plató mellfalán rögzítették - mérete miatt - ebből adódóan a középső padsor elmaradt. A D-446-on a pótkerék a menetirány szerint bal első rolószekrénybe került úgy, hogy a baloldali motorolajtartó alsó tartályt elhagyták. | |||||
Kamovos | Adatlap | 506471 | 2011. február 27. 22:25 | ||
Szia Freddy! Ez rendjén is van. De ez a D-444 nem katonai, és nem is Magyar országra készült! Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 506470 | 2011. február 27. 18:24 | ||
De az infra lámpákat nem értem. A '60-as évek közepétől minden katonai D-344-esre szereltek. | |||||
Freddy | Adatlap | 506469 | 2011. február 27. 17:59 | ||
A Csepeles könyvben elég bőven értekeznek róla, a kép is onnan van, a 79-edik oldalról:). D-444-nek hívják, közel-keleti exportra készült (ki is próbálták ott). Egy-egy példány készült ebből és az üzemanyagszállító változatból (D446) 1970-ben. Egy továbbfejlesztett D-344 nagyobb kerekekkel, jobb hűtéssel, meg általában jobb terepjáró képességgel. A közel-keleti biznisz se jött össze, és a Honvédség se rendszeresítette. | |||||
Gabi | Adatlap | 506468 | 2011. február 27. 17:02 | ||
Szia! Igen, én is hallottam róla valamit, igaz nem sok konkrétumot. Csepel kérdésben szerintem törzsbusz az egyik legjobb szakértő, tőle nem igazán tudsz olyat kérdezni amiben nem lenne otthon gyakorlati értelemben is, talán a civil típusokban nincs benne annyira, de majd ő megmondja. Gabi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Törzszsbusz barátunk által említett ZIL-164 APA-2M indító kocsiról.
Tudomásom szerint, egy olyan ZIL-164 aminek nincs olyan generátora, mint az általunk ismerteknek!
Ennek az indítókocsinak tulajdonképpen csak a platója van akkumulátorokkal megrakva!
Az akkumulátorok párhuzamos kapcsolásával tudták a megfelelő Amperszámot biztosítani!
Üdv:kamovos